זום של מחט


Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
הגבת אחרי שמחקתי את הנוסח הקודם וכתבתי אחר, אבל לא משנה.

ספגת רק בגלל שלא הגבת עניינית.

אל תשנה את דעותיך, תישאר מקובע באקסיומות שלך, רק אל תשפוך את השטויות המטעות שלך כאן.
אתה טועה ומטעה.

ולכן אין מקומך כאן.
אז שוב זה מה שאני אומר
אף אחד לא אומר שאתה צודק ואף אחד לא אומר שאני צודק.
זאת לא מתמטיקה שאתה אומר לי 1+1=2 ואני אומר לך לא, 1+1=3
מדובר סה"כ בדעות
זכותך לחשוב שאני טועה וזכותי לחשוב שאתה טועה
מה שלא זכותי זה להגיד שהדעה שלך לא לגיטימית גם אם לדעתי היא שגויה
מבין את ההבדל?
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
יודע מה גוד, המדע התקדם אך ורק בזכות הסקרנות האנושית. זה הבסיס למחקר, בלי סקרנות היינו נשארים אלפי שנים מאחור.
חוסר הסקרנות שלך שכל כך מנוגד לגישה המדעית הוא הדבר הכי בולט בגישה ה״מדעית״ שלך…
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אז שוב זה מה שאני אומר
אף אחד לא אומר שאתה צודק ואף אחד לא אומר שאני צודק.
זאת לא מתמטיקה שאתה אומר לי 1+1=2 ואני אומר לך לא, 1+1=3
מדובר סה"כ בדעות
זכותך לחשוב שאני טועה וזכותי לחשוב שאתה טועה
מה שלא זכותי זה להגיד שהדעה שלך לא לגיטימית גם אם לדעתי היא שגויה
מבין את ההבדל?
זה לא מתמטיקה, אבל זה עניין של היגיון, שכן ייתכנו בו סתירות.

למשל, טענת שעדיף טווח דינאמי מעל 70dB.
ועל זה כתבתי שזה לא נכון: זה לא עדיף אלא רק גורע, והסברתי במדויק למה אני טוען זאת.
כל זמן שלא סתרת את מה שכתבתי, דברי נשארים על כנם, ומה שאתה אמרת הוא בחזקת לא נכון.
אתה יכול לחשוב שאני טועה, אבל כל זמן שלא הסברת מה הטעות, זה נשאר על תקן מחשבה שאיש לא יודע עליה, ואתה נשאר בחזקת הטועה.

מבחינתי, אתה טועה ומטעה אחרים, ומקומך אינו כאן.

עד עכשיו, המדיניות המוצהרת של נמר הייתה לחסום את מי שדעותיו בקו שלך, ושזו לא דמוקרטיה, כלומר שדעותיך אינן לגיטימיות באתר הזה, אבל הפעם @נמר לא אוכף את המדיניות הזו, לצערנו. אני לא מבין איך קורה שאתה עדיין כאן.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
1זה לא מתמטיקה, אבל זה עניין של היגיון, שכן ייתכנו בו סתירות.

למשל, טענת שעדיף טווח דינאמי מעל 70dB.
ועל זה כתבתי שזה לא נכון: זה לא עדיף אלא רק גורע, והסברתי במדויק למה אני טוען זאת.
כל זמן שלא סתרת את מה שכתבתי, דברי נשארים על כנם, ומה שאתה אמרת הוא בחזקת לא נכון.
אתה יכול לחשוב שאני טועה, אבל כל זמן שלא הסברת מה הטעות, זה נשאר על תקן מחשבה שאיש לא יודע עליה, ואתה נשאר בחזקת הטועה.

מבחינתי, אתה טועה ומטעה אחרים, ומקומך אינו כאן.

עד עכשיו, המדיניות המוצהרת של נמר הייתה לחסום את מי שדעותיו בקו שלך, ושזו לא דמוקרטיה, כלומר שדעותיך אינן לגיטימיות באתר הזה, אבל הפעם @נמר לא אוכף את המדיניות הזו, לצערנו. אני לא מבין איך קורה שאתה עדיין כאן.
ואני תוהה איך אנשים שטוענים שטווח דינמי קטן יותר הוא גם טוב יותר עדיין כאן ;)
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
יודע מה גוד, המדע התקדם אך ורק בזכות הסקרנות האנושית. זה הבסיס למחקר, בלי סקרנות היינו נשארים אלפי שנים מאחור.
חוסר הסקרנות שלך שכל כך מנוגד לגישה המדעית הוא הדבר הכי בולט בגישה ה״מדעית״ שלך…

לא הבנתי איך הגעת למסקנה שיש לי חוסר סקרנות
אני בספק אם מישהו כאן קרא את כמות הדברים שקראתי באובססיביות לגבי סאונד או התנסה במה שהתנסיתי אבל אוקיי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
שכחתי להסביר עוד משהו בקשר לטווח דינמי גדול מדי:

כאמור, אין ווליום יחיד שבו אפשר לשמוע את כל המוזיקה. בכל רגע יתכן שיבוא צליל מפוצץ וברגע אחר צליל שנבלע. מה שעושים במקרה הזה -- לא קיימת אפשרות אחרת -- הוא להנמיך את הווליום בצלילים החזקים, ולהגביר בחלשים.

אבל יש עם זה שלוש בעיות קשות:
  1. אתה לא יודע מראש מתי להגביר/להנמיך, ואז אתה עושה זאת רק *אחרי* שפוצצו לך את האוזן או שהחסרת חלק מהמוזיקה
  2. אתה לא יכול להאזין בנחת, כי אתה צריך להיות על המשמר עם הווליום
  3. האבסורד הוא שאתה לא יכול לדייק, וברוב המקרים תקטין/תחליש יותר ממה שתיאורטית נדרש, כך שבסופו של דבר תאזין למוזיקה בטווח דינאמי יותר *קטן* מאשר אם ההקלטה הייתה מקומפרסת מראש לטווח דינאמי מתאים להאזנה ביתית
זה רק מדגים שאתה מדקלם קלישאות -- טווח דינאמי צריך להיות גדול ככל האפשר -- בלי להבין את המשמעות האמיתית/הפרקטית של זה. אותו דבר עם THD, שנראה לך ש-0.0000001% עדיף על פני 0.4%, למרות ששניהם בלתי שמיעים בכלל, ועוד מביא את שתי אי-ההבנות המהותיות האלה כטיעון למה להעדיף דיגיטל.

בקיצור, קלישאות נטולות הבנה.

אתה כותב דברים שנדמה לך שהם דברי חוכמה, כשבפועל הם דברי שטות.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,350
מעורבות
801
נקודות
113
שימו לב שהמחט קוראת את המידע בתחתית החריץ ששם השחיקה, יש פיתוח יפני של קורא תקליטים באמצעות קרן לייזר שמתכווננת אוטומטית לחלק העליון של החריץ שאינו נשחק עם השימוש וכך ניתן לשמוע תקליטים שכבר הפכו לבלתי שמיעים בפטיפון רגיל.

מממ זה לא הופך את הנגן לנגן דיגיטאלי?:)
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
מממ זה לא הופך את הנגן לנגן דיגיטאלי?:)
משעשע אבל בפירוש לא ;)
הוא לא קורא ביטים או כל יצוג של סט סופי של ערכים (מתנצל על ה"כבדות", אבל זו המשמעות של דיגיטאלי). הוא קורא רצף (לכאורה אינסופי) של ערכים אפשריים - לכן אנלוגי, גם אם באמצעים אופטיים.
אם זה מוצלח - קטונתי... הייתי מנחש שלא
רועי
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
שכחתי להסביר עוד משהו בקשר לטווח דינמי גדול מדי:

כאמור, אין ווליום יחיד שבו אפשר לשמוע את כל המוזיקה. בכל רגע יתכן שיבוא צליל מפוצץ וברגע אחר צליל שנבלע. מה שעושים במקרה הזה -- לא קיימת אפשרות אחרת -- הוא להנמיך את הווליום בצלילים החזקים, ולהגביר בחלשים.

אבל יש עם זה שלוש בעיות קשות:
  1. אתה לא יודע מראש מתי להגביר/להנמיך, ואז אתה עושה זאת רק *אחרי* שפוצצו לך את האוזן או שהחסרת חלק מהמוזיקה
  2. אתה לא יכול להאזין בנחת, כי אתה צריך להיות על המשמר עם הווליום
  3. האבסורד הוא שאתה לא יכול לדייק, וברוב המקרים תקטין/תחליש יותר ממה שתיאורטית נדרש, כך שבסופו של דבר תאזין למוזיקה בטווח דינאמי יותר *קטן* מאשר אם ההקלטה הייתה מקומפרסת מראש לטווח דינאמי מתאים להאזנה ביתית
זה רק מדגים שאתה מדקלם קלישאות -- טווח דינאמי צריך להיות גדול ככל האפשר -- בלי להבין את המשמעות האמיתית/הפרקטית של זה. אותו דבר עם THD, שנראה לך ש-0.0000001% עדיף על פני 0.4%, למרות ששניהם בלתי שמיעים בכלל, ועוד מביא את שתי אי-ההבנות המהותיות האלה כטיעון למה להעדיף דיגיטל.

בקיצור, קלישאות נטולות הבנה.

אתה כותב דברים שנדמה לך שהם דברי חוכמה, כשבפועל הם דברי שטות.
כל מה שאני כותב זה שטויות וקשקושים חסרי הגיון
וכל מה שאתה כותב זה נכון ובייסקלי עובדה שלא ניתן לערער עליה.
אוקיי הבנתי.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,350
מעורבות
801
נקודות
113
משעשע אבל בפירוש לא ;)
הוא לא קורא ביטים או כל יצוג של סט סופי של ערכים (מתנצל על ה"כבדות", אבל זו המשמעות של דיגיטאלי). הוא קורא רצף (לכאורה אינסופי) של ערכים אפשריים - לכן אנלוגי, גם אם באמצעים אופטיים.
אם זה מוצלח - קטונתי... הייתי מנחש שלא
רועי
לא ידעתי שיש כזה דבר, למרות ששאלתי את עצמי למה אין לא פעם, כנראה לא מוצלח באמת, כי כול הקסם לדעתי (ואני לא איש ויניל) זה מטונארם/מחק/ראש...
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
לא ידעתי שיש כזה דבר, למרות ששאלתי את עצמי למה אין לא פעם, כנראה לא מוצלח באמת, כי כול הקסם לדעתי (ואני לא איש ויניל) זה מטונארם/מחק/ראש...
גם לדעתי (אבל גם אני לא איש ויניל כבר די מזמן)
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
לא הבנתי איך הגעת למסקנה שיש לי חוסר סקרנות
אני בספק אם מישהו כאן קרא את כמות הדברים שקראתי באובססיביות לגבי סאונד או התנסה במה שהתנסיתי אבל אוקיי.
אני אסביר לך,
אומרים לך פה אנשים בעלי מערכות שמשלבות את כל האופציות, דיגיטל בסידי, סטרימינג ואנלוג שלפעמים הייתרון הטכני הוא בדיוק הסיבה לכך שאתה מפספס פרטים שנמצאים על סרט ההקלטה, נשמע מוזר ולא הגיוני, לא מסתדר עם ההיגיון?
דוגמאות נוספות: השוויתי לא פעם סידי מול סטרימינג (טידל וקובוז) סידי פשוט מוציא יותר פרטים, במה, אוויר, הפרדה, שכבות מסטרימינג יותר פרטים השוויתי פיילים ברזולוציה גבוהה שהורדתי מהאתרים הכי רציניים כמו hdtracks ופרסטו ושוב, למרות רזולוציה עדיפה לפייל, הסטרימר שלי הוא אחד מהסטרימרים הכי טובים שיש אבל הוא מתמודד מול מחשב שבנה מומחה מספר אחד בארץ בבנית מחשבים אולפניים הסידי פשוט נשמע טוב יותר, מפורט יותר וכו׳. עכשיו אני לא מדבר על נעים יותר, מלקק יותר, עושה נעים בגב, מנופך… אני מדבר על דברים שפה שומעים ושם לא! דברים שאתה זה שמנסה להתעקש עליהם כי הם נמצאים על סרט ההקלטה ואתה לא מוכן בשום אופן לוותר עליהם…
מדען אמיתי נטרף, חוקר, הולך לשמוע ולחפש איפה חוסר ההיגיון פוגש את המציאות ולמה. לקרוא שוב ושוב, עוד ועוד את אותו הדבר בחיים לא ייקדם אותך! שים לב שאף אחד פה לא טוען שיש איזשהו ייתרון טכני לאנלוג כי כולם פה יודעים שאין! חלק מהאנשים טוענים שהייתרון נמצא דווקא בחיסרון, מדען רציני וסקרן מסוגל להתמודד עם זה ולנסות להבין. אם תישאר תקוע בדעות שקל להסתדר איתן לוגית אם לא תחקור באמת ותלך להקשיב, להבין על מה הזקנים האלה מדברים לעולם לא תוכל להגיע למסכנות אמיתיות שמתחשבות בכל ההיבטים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כל מה שאני כותב זה שטויות וקשקושים חסרי הגיון
וכל מה שאתה כותב זה נכון ובייסקלי עובדה שלא ניתן לערער עליה.
אוקיי הבנתי.
העניין הוא שאני מוכיח את טענותי, ומסביר בדיוק מה אני טוען ולמה, ואתה לא סותר את ההוכחות.

אבל למרות שבעליל דבריך שגויים ברובם, אתה ממשיך לכתוב אותן שוב ושוב ושוב.
וזו הטעיית הציבור, שלדעתי חייבת להיפסק.

הדבר היחיד פחות או יותר שמוסכם -- דיגיטל עדיף טכנולוגית על אנלוג, ואנלוג עדיף לפעמים על דיגיטל ברגש ובמוזיקליות.

כמעט כל השאר -- או שזה שטויות באופן ישיר, או שזה שטויות של אי הבנת המשמעות של מה שאתה טוען
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ואני תוהה איך אנשים שטוענים שטווח דינמי קטן יותר הוא גם טוב יותר עדיין כאן ;)
כי הם מסבירים למה, בפירוט, בעוד שאתה תקוע עם הקלישאה/אקסיומה שטווח דינמי גדול תמיד עדיף
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
ואני תוהה איך אנשים שטוענים שטווח דינמי קטן יותר הוא גם טוב יותר עדיין כאן ;)
אם האוזן שלך לא מסוגלת להתמודד עם תווך דינמי גדול אולי עדיף שתעזור לה בכך שתקמפרס, אולי ככה תוכל לשמוע יותר פרטים שנמצאים על ההקלטה במקום רק לדעת שהם שם אבל אין לך שום גישה אליהם כי התווך הדינמי שלך מוגבל…
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
כי הם מסבירים למה, בפירוט, בעוד שאתה תקוע עם הקלישאה/אקסיומה שטווח דינמי גדול תמיד עדיף
זה שמסבירים משהו לא אומר בהכרח שההסבר נכון או שהוכח שההסבר הוא נכון
לא ביססת, פשוט אמרת את דעתך.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אם האוזן שלך לא מסוגלת להתמודד עם תווך דינמי גדול אולי עדיף שתעזור לה בכך שתקמפרס, אולי ככה תוכל לשמוע יותר פרטים שנמצאים על ההקלטה במקום רק לדעת שהם שם אבל אין לך שום גישה אליהם כי התווך הדינמי שלך מוגבל…
אבל אני בעד טווח דינמי גדול
אז היא מאוד מסוגלת
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אני אסביר לך,
אומרים לך פה אנשים בעלי מערכות שמשלבות את כל האופציות, דיגיטל בסידי, סטרימינג ואנלוג שלפעמים הייתרון הטכני הוא בדיוק הסיבה לכך שאתה מפספס פרטים שנמצאים על סרט ההקלטה, נשמע מוזר ולא הגיוני, לא מסתדר עם ההיגיון?
דוגמאות נוספות: השוויתי לא פעם סידי מול סטרימינג (טידל וקובוז) סידי פשוט מוציא יותר פרטים, במה, אוויר, הפרדה, שכבות מסטרימינג יותר פרטים השוויתי פיילים ברזולוציה גבוהה שהורדתי מהאתרים הכי רציניים כמו hdtracks ופרסטו ושוב, למרות רזולוציה עדיפה לפייל, הסטרימר שלי הוא אחד מהסטרימרים הכי טובים שיש אבל הוא מתמודד מול מחשב שבנה מומחה מספר אחד בארץ בבנית מחשבים אולפניים הסידי פשוט נשמע טוב יותר, מפורט יותר וכו׳. עכשיו אני לא מדבר על נעים יותר, מלקק יותר, עושה נעים בגב, מנופך… אני מדבר על דברים שפה שומעים ושם לא! דברים שאתה זה שמנסה להתעקש עליהם כי הם נמצאים על סרט ההקלטה ואתה לא מוכן בשום אופן לוותר עליהם…
מדען אמיתי נטרף, חוקר, הולך לשמוע ולחפש איפה חוסר ההיגיון פוגש את המציאות ולמה. לקרוא שוב ושוב, עוד ועוד את אותו הדבר בחיים לא ייקדם אותך! שים לב שאף אחד פה לא טוען שיש איזשהו ייתרון טכני לאנלוג כי כולם פה יודעים שאין! חלק מהאנשים טוענים שהייתרון נמצא דווקא בחיסרון, מדען רציני וסקרן מסוגל להתמודד עם זה ולנסות להבין. אם תישאר תקוע בדעות שקל להסתדר איתן לוגית אם לא תחקור באמת ותלך להקשיב, להבין על מה הזקנים האלה מדברים לעולם לא תוכל להגיע למסכנות אמיתיות שמתחשבות בכל ההיבטים.
תשמע את אותו אלבום עם אותו מאסטר בסידי ותוריד את אותו אלבום ברזולוציה גבוהה מhdtracks
בבליינד טסט אני מסופק אם תשמע הבדל, אם כבר אתה אמור לשמוע יותר טוב מהקבצים.
אין מצב ש24bit/96kHz ישמע יותר גרוע מ44.1kHz/16
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
תשמע את אותו אלבום עם אותו מאסטר בסידי ותוריד את אותו אלבום ברזולוציה גבוהה מhdtracks
בבליינד טסט אני מסופק אם תשמע הבדל, אם כבר אתה אמור לשמוע יותר טוב מהקבצים.
אין מצב ש24bit/96kHz ישמע יותר גרוע מ44.1kHz/16
אני מסביר לך שעשיתי בדיוק את זה וההבדל שמיע מאוד מאוד לטובת הסידי.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אין מצב ש24bit/96kHz ישמע יותר גרוע מ44.1kHz/16
אני לא עלבתי בך מעולם נכון? נהפוך הוא, הפריע לי כשנכנסו בך. חייב להגיד לך - אם לא תעלה על פסים של דיאלוג - בהזדמנויות שזה מתאפשר, ולא עפות קללות - לא יצא שום דבר טוב מהחברות שלך בפורום. אולי אני מפספס משהו...

אז נסה לזרום איתי ולענות:
אתה משוכנע בהיי רז יש יותר מידע רלוונטי?
רמז - השאלה הזו לא טריוויאלית כמו שהיא נשמעת. אחדד - לא "יותר מספרים", לא "יותר רזולוציית דגימה", לא "קובץ יותר גדול" ואפילו לא "יותר תועלת". האם היי רז מהווה ייצוג יותר מלא של ההקלטה (בהנחה שהיא בתוך ה-20-20k)?
האם אתה מכיר ומבין את המשמעות של תיאורימת Shannon Nyquist?
מחדד שוב - לא שואל אם יש או אין "חייר" בהיי רז. שואל על ייצוג המידע בהקלטה.

רועי
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור