אני חושב שחלק מהבעייה פה שנמר לא מסכים איתך, אין כאן טעם אישי - יש ביצועים ואיכות, רמקולים שאין להם אלמנטים קרמיים (או כאלה העשויים מתרכובות דומות לאלה של תכנית NASA למאדים) הם לא איכותיים ולא מספיק שקופים, מפורטים ודינמיים.
כנראה שיצרנים כמו B&W, פוקאל ועכשיו גם רוקפורט (ועוד הרבה אחרים) לא ממש יודעים מה הם עושים.
מסתבר גם שהאיזופון קסיאנו מסוגל להשמע כמו הסונוס פאבר אמאטי, בהחלט מרשים!
טוב נו. עכשיו ברור לי לחלוטין שאין לך מושג על מה אתה מדבר.
לגבי מה שהדגשתי. B&W,פוקאל ורוקפורט כן יודעים מה שהם עושים. לכן הם משתמשים ביחידות קשיחות מאוד וקלות. וזה חביבי, התפתח במשך כמה וכמה שנים כאשר בכל דגם הם הצליחו להגיע לשילוב טוב יותר של קשיחות ומשקל קטן יותר. האמטי גם לא עשוי מיחידות נייר. להיפך, גם הוא, כמו האחרים, עשוי מיחידות קשיחות וקלות יותר. זו הסיבה שטוענים שהאמטי של היום (הדגם החדש) יותר רזולטיבי ומפורט מהקודם. גם יותר מדויק.
נמר, אנחנו הרי מדברים על רמקולים ברמות הגבוהות, אתה באמת חושב שהפרטים שטוויטר ברליום או יהלום (של B&W) לא מספקים רזולוציה חדה מספיק לשמוע את כל הפרטים החשובים בהקלטה? בנוסף לזה, אתה באמת חושב שלשמוע עוד פרטים זה מה שבהכרח יגרום לרמקול לנגן מוסיקה בצורה טבעית ומציאותית יותר?
ולמה משתמשים ביהלום? הרי יהלום הוא חומר קשיח מאוד וכשהוא דקיק הוא גם קל. השילוב הזה, של קשיחות ומשקל נכוך, הוא בדיוק הסיבה שהם משתמשים בהם. ולגבי המודגש - בהחלט כן. חד משמעית. הרי זו הרדיפה שלנו. עוד פרטים, איזון טונאלי נכון, דינמיות משופרת ורזולוציה טובה יותר. לזה נוסיף שאיפה למינימום צבע. הצבע הוא תופעת לוואי של עיוות.
אם כן, כנראה שאתה מפספס משהו בגישה שלך. ולא, אני לא חושב שכתב אודיו צריך לבחון מוצרים בצורה "קרה", הוא כן צריך להביע התלהבות מזה שסאונד של מוצר מסויים משך אותו יותר למוסיקה וגרם לו להנאה רבה יותר, זו אינפורמציה חשובה מאוד לקורא. ד"א, רפרפתי קצת בביקורות ישנות שלך וראיתי שאתה כן מביע רגשות בלי לציין באופן יבש וקר את ביצועי המוצר (אפילו השתמשת במושג נשמה).
אני לא מביע התלהבות משום שאני לא מתלהב. אני צריך להעביר לקורא את מה שאני שומע. התפקיד שלי הוא לשמוע מוצר ולדווח על הביצועים שלו. אם הרמקול משמיע את הפרטים שהוא אמור להשמיע, אם הוא מאוזן, אם הוא מהיר ומיידי, מרוח, חסר בדנמיות או סתם צבוע. על מנת שאוכל להעביר התרשמות ברורה עלי להתייחס לפרמטרים שהם ברורים. הרי אם צריך להעביר רק רגשות אז הביקורת היתה מסתיימת בכל מיני סופרלטיבים או להיפך שלא יהיה ניתן להבין אותם. הרי מה שמושך אותי לא בהכרח מושך אדם אחר. ומה שאני אתאר כמרגש ישעמם מישהו אחר.
בנוגע לדינמיות. חלק נכבד ביכולות הדינמית של רמקול זו הנצילות שלו. בד"כ הנצילות של הרמקול מעידה פלוס-מינוס באיזה עצמה הוא מסוגל לנגן או יותר נכון "מיועד" לנגן. יחידות קרמיות הן בד"כ לא נצילות במיוחד מה שמגביל את העצמה המקסימלית שלהם (ייתכן שזה גם נובע מהשבריריות שלהן).
לא נכון. רגישות (לא נצילות) אינה קשורה לדינמיות. אני מכיר הרבה רמקולים נצילים שהם לא דינמים ורמקולים לא נצילים בעליל שהם דינמים בטירוף. קח למשל אפוג׳י דיווה או דואטה. זה רמקול לא נציל כלל. האם יש אדם שסבור שהוא אינו דינמי? לעומת זאת wlm או l.v שהם נצילים יותר משלי הם יותר דינמים משלי? אתה טועה ידידי היקר. נצילות לא קשורה לדינמיות.
לגבי השבריריות של הקרמים. כתבתי בביקורת (שלא קראת לעומק) שיש יותר סיכוי שתשרוף את הסליל של היחידה מאשר שתשבור אותה. יחידה קרמית לא נשברת מניגון מוסיקה נקודה. אני שומע סימפוניות גדולות ברוב הזמן. אני אוהב לשמוע בקול רם. אין שום סכנה שהיחידה תשבר. לא של הרמקול שלי, לא בקסיאנו ולא בארטוס.
הדוגמא על הקליפטש היא בכלל הזויה. במיוחד לאור העובדה שהנסיון שלך עם רמקולים קרמים מקביל לנסיון שלי עם חלליות.
ולטעון שהלה סקלה יותר דינמי מהרמקול הנסקר זה קל. הוא גדול יותר, חזק יותר. אבל עדיין, במיקרו דינמיות הוא יפול שדוד מולו.
כדי להגיע לעצמה גבוהה עם אלמנטים קרמים יש צורך לשלב הרבה מאוד אלמנטים (ע"ע הדגמים היקרים של ריידהו).
שטויות. לך שמע את הקסיאנו. בוא שמע את שלי (למרות שמי שמתווכח אף פעם לא בא תכלס לשמוע) ותראה איך רמקול בלי הרבה יחידות מסוגל לנגן בעוצמה גבוהה מאוד מוסיקה מורכבת מאוד.
עוד דוגמאות אלה הורנים או יחידות קואקסליות גדולות שמגיעות לנצילות של מעל 100 דיבי, שם אין בכלל תחרות לרמקול עם יחידות קרמיות (שוב, אלא אם כן מדובר במפלצת עם הרבה יחידות שעולה בערך כמו בית בראשון).
הורנים לא דינמים בגלל הנצילות שלהם. המבנה שלהם מביא אותם לנצילות גבוהה. הם דינמים בגלל שהם דינמים.
יש לי תחושה שאתה לא מבין מזה דינמיות. לפחות על פי התגובות שלך.
בוא תתאר לי כיצד אתה מגדיר צליל של חצוצרה. כיצד הדינמיות תתבטא בצליל לדעתך?