אתה לא שמעת מספיק מערכות עם רמקולים קרמיים.אני מבקש להתנצל מראש, אבל:
1. מעניין ת'ת**ת שלי אם החומר שזז שם בפנים עשוי מתערובת של נייר טואלט עם או בלי מתכות שהביאו מערמות הפסולת של המפעלים המזהמים בסין, או מקרמיקה שחצבו בהרים באיטליה.
2. התאוריה לפיה אלמנטים קשיחים וקלים, מרוסנים יותר בתנועתם מאלמנטים רכים יותר וקלים, מעניינת ו"עושה שכל", אבל אני לא מאמין שמישהו מהקוראים כאן, כולל נמר שיש לו שמיעה של חיית טרף לילית, יכול לשים לב לפרט הטכני הזה. ברור שכל אחד מאיתנו יבחין בקלות בין סאונד קרמי לזה מהנייר. לא חוכמה. אבל אף אחד לא יבחין שזה בגלל הריסון שיש לקרמי ודומיו במהלך תנועת הממברנה.
3. אז אומרים נמר ופרלמן שהחומר המרוסן - (קרמי, מגנזיום, התערובות השונות וכד') הוא לא החשוב, מה שחשוב זו חתימת הצליל. וכמובן הפירוט הקדוש. ואני שואל - ואם לרבים מהאודיופילים בעולם "הריסון" הזה טומן בחובו מחירים של צליל חד מידי, ולאחרים אפילו "מנסר"? ואם מגבר או כבל לא מצליחים לרסן את הרמקול החד והמנסר? אזי שווה אולי לוותר במשהו על הפירוט הקדוש ולקבל תמונה מאוזנת ומוזיקלית יותר? אני מתקשה לקבל את הנחת העבודה של הנמר, לפיה הפירוט הוא קודש הקודשים ואין בילתו. הפירוט חשוב מאוד-מאוד גם לי! אבל אם יש מי שמרגישים שמשלמים עליו מחיר שהופך את ההאזנה למעייפת...... אז לא תודה. מזכיר לכולנו שלאורך השנים היו עשרות ומאות רמקולים ללא קרמיקה, בריליום או השד יודע מה, כולה נייר דק וקל כזה או אחר, שריגשו אותנו והעתיקו את נשימתנו כי נשמעו פצצה והיו מפורטים בטירוף. ועדיין לא היו עשויים מחומרים שהיום הפכו לאופנתיים (ומחר יוחלפו בוודאי באחרים).
4. הכי הכי חשוב לדעתי: אף רמקול מכל אלה שהוזכרו כאן, עם אף אלקטרוניקה שרובינו מכירים, עם אף מקור כנ"ל, לא מדגדג ולא מתקרב אפילו לחוויה האמיתית של אולם הקונצרטים. בסוף הרי רובינו שומעים בסלון הביתי, או בחדר האזנה קטן יחסית. זה רחוק מרחק שנות אור מאולם הקונצרטים עם הבמה הענקית ו 80- 120 נגנים..... מי שלא חושב כמוני, שיתחיל ללכת קצת יותר לאולמות. ואם זה המצב, כולנו מחפשים את "החוויה". את הכייף וההתרגשות של לשבת מול המערכת ולהינות ממוזיקה. זה לא משחזר באמת את אולם הקונצרטים, בדרך כלל גם לא מתקרב לשם, כאמור.
ואם כל אחד נהנה מלשבת מול המערכת ולשמוע "הכי טוב" לטעמו את המערכת שלו, אזי הכל סובייקטיבי. האחד יתרגש מקרמיקה מפורטת, מדוייקת ומהירה כברק, והאחר מצליל מלטף, עגלגל וקצת נמרח. עניין של טעם. יש כמובן פרמטרים אובייקטיבים שניתן למדוד, אבל תסכימו איתי שחלק גדול מהרמקולים שתמיד קראנו להם היי אנד, והם ללא קרמיקה ודומיה, גם הם מפורטים מאוד, גם הם דינמיים וכו' וכו. אם זה מספיק למישהו ומרגש מישהו, אזי מבחינתו אין שום תועלת או הגיון להחליף למשהו מפורט קצת יותר אבל מהנה הרבה פחות.
5. משעה שמערכת היא סופר-מפורטת, סופר-מדוייקת, סופר-רזולוציונית (המצאתי מילה עכשיו!) אבל אי אפשר לשמוע בה יותר מחצי שעה - שעה רצוף, והצליל לא מרגש ולא עושה את זה למישהו, אז מה זה שווה? בקונצרט באולם אני לא מחפש רזולוציות וגם לא פירוט. ראבק, שם אני מתרגש מהמוזיקה שנשפכת לה בכמויות, מתפלל שזה לא יגמר ומקסימום פוזל קצת הצידה כדי לבדוק אם הזוגה שלי גם כן נהנית (מעבר לזה אין לאן לפזול. אני מוריד שם את הגיל הממוצע לשישים). ואם גם הזוגה מוקסמת, סימן שזה עובד. אז תנו לי מערכת ורמקולים שעושים את זה בבית, עם קרטון או עם קרמיקה, ואני מבסוט. למי אכפת מתנועות הממברנה בכלל?
למיטב ידיעתי, הבנתי וזיכרוני, היית מת שיהיו לך אגרטלים כאילו בבית.יפה כתבת
אבל מה לעשות שחברו להם ביחד זוג בעלי ממברנות קלות ומהירות ,ירו חץ ,ועכשיו עסוקים בלצייר את עיגולי המטרה סביב החץ,
אני באמת חושב שהאיזופון מדהים!,בתנאי שאתה מצליח טיפה לחמם ולנדנד אותו ,אבל אם צריך מגבר מהמאדים ,אני מוותר.למיטב ידיעתי, הבנתי וזיכרוני, היית מת שיהיו לך אגרטלים כאילו בבית.
חוץ מזה, ממתי יעקב דניאל מכונה וויסקי?
האיכות שלו נמדדת בטעם הקולה שמכסה אותו
אתה די צודק, אבל גם אי אפשר להגיע לביצועים שפורשה התכוונו עם צמיגים מאוטו דיפו.אני באמת חושב שהאיזופון מדהים!,בתנאי שאתה מצליח טיפה לחמם ולנדנד אותו ,אבל אם צריך מגבר מהמאדים ,אני מוותר.
אני מבקש להתנצל מראש, אבל:
1. מעניין ת'ת**ת שלי אם החומר שזז שם בפנים עשוי מתערובת של נייר טואלט עם או בלי מתכות שהביאו מערמות הפסולת של המפעלים המזהמים בסין, או מקרמיקה שחצבו בהרים באיטליה.
2. התאוריה לפיה אלמנטים קשיחים וקלים, מרוסנים יותר בתנועתם מאלמנטים רכים יותר וקלים, מעניינת ו"עושה שכל", אבל אני לא מאמין שמישהו מהקוראים כאן, כולל נמר שיש לו שמיעה של חיית טרף לילית, יכול לשים לב לפרט הטכני הזה. ברור שכל אחד מאיתנו יבחין בקלות בין סאונד קרמי לזה מהנייר. לא חוכמה. אבל אף אחד לא יבחין שזה בגלל הריסון שיש לקרמי ודומיו במהלך תנועת הממברנה.
3. אז אומרים נמר ופרלמן שהחומר המרוסן - (קרמי, מגנזיום, התערובות השונות וכד') הוא לא החשוב, מה שחשוב זו חתימת הצליל. וכמובן הפירוט הקדוש. ואני שואל - ואם לרבים מהאודיופילים בעולם "הריסון" הזה טומן בחובו מחירים של צליל חד מידי, ולאחרים אפילו "מנסר"? ואם מגבר או כבל לא מצליחים לרסן את הרמקול החד והמנסר? אזי שווה אולי לוותר במשהו על הפירוט הקדוש ולקבל תמונה מאוזנת ומוזיקלית יותר? אני מתקשה לקבל את הנחת העבודה של הנמר, לפיה הפירוט הוא קודש הקודשים ואין בילתו. הפירוט חשוב מאוד-מאוד גם לי! אבל אם יש מי שמרגישים שמשלמים עליו מחיר שהופך את ההאזנה למעייפת...... אז לא תודה. מזכיר לכולנו שלאורך השנים היו עשרות ומאות רמקולים ללא קרמיקה, בריליום או השד יודע מה, כולה נייר דק וקל כזה או אחר, שריגשו אותנו והעתיקו את נשימתנו כי נשמעו פצצה והיו מפורטים בטירוף. ועדיין לא היו עשויים מחומרים שהיום הפכו לאופנתיים (ומחר יוחלפו בוודאי באחרים).
4. הכי הכי חשוב לדעתי: אף רמקול מכל אלה שהוזכרו כאן, עם אף אלקטרוניקה שרובינו מכירים, עם אף מקור כנ"ל, לא מדגדג ולא מתקרב אפילו לחוויה האמיתית של אולם הקונצרטים. בסוף הרי רובינו שומעים בסלון הביתי, או בחדר האזנה קטן יחסית. זה רחוק מרחק שנות אור מאולם הקונצרטים עם הבמה הענקית ו 80- 120 נגנים..... מי שלא חושב כמוני, שיתחיל ללכת קצת יותר לאולמות. ואם זה המצב, כולנו מחפשים את "החוויה". את הכייף וההתרגשות של לשבת מול המערכת ולהינות ממוזיקה. זה לא משחזר באמת את אולם הקונצרטים, בדרך כלל גם לא מתקרב לשם, כאמור.
ואם כל אחד נהנה מלשבת מול המערכת ולשמוע "הכי טוב" לטעמו את המערכת שלו, אזי הכל סובייקטיבי. האחד יתרגש מקרמיקה מפורטת, מדוייקת ומהירה כברק, והאחר מצליל מלטף, עגלגל וקצת נמרח. עניין של טעם. יש כמובן פרמטרים אובייקטיבים שניתן למדוד, אבל תסכימו איתי שחלק גדול מהרמקולים שתמיד קראנו להם היי אנד, והם ללא קרמיקה ודומיה, גם הם מפורטים מאוד, גם הם דינמיים וכו' וכו. אם זה מספיק למישהו ומרגש מישהו, אזי מבחינתו אין שום תועלת או הגיון להחליף למשהו מפורט קצת יותר אבל מהנה הרבה פחות.
5. משעה שמערכת היא סופר-מפורטת, סופר-מדוייקת, סופר-רזולוציונית (המצאתי מילה עכשיו!) אבל אי אפשר לשמוע בה יותר מחצי שעה - שעה רצוף, והצליל לא מרגש ולא עושה את זה למישהו, אז מה זה שווה? בקונצרט באולם אני לא מחפש רזולוציות וגם לא פירוט. ראבק, שם אני מתרגש מהמוזיקה שנשפכת לה בכמויות, מתפלל שזה לא יגמר ומקסימום פוזל קצת הצידה כדי לבדוק אם הזוגה שלי גם כן נהנית (מעבר לזה אין לאן לפזול. אני מוריד שם את הגיל הממוצע לשישים). ואם גם הזוגה מוקסמת, סימן שזה עובד. אז תנו לי מערכת ורמקולים שעושים את זה בבית, עם קרטון או עם קרמיקה, ואני מבסוט. למי אכפת מתנועות הממברנה בכלל?
אז זהו , שלדעתי כתבת את זה כאקסיומה ! ראשית ,זה אינו נכון , ושנית , הנגנים אינם יושבים היכן שהם יושבים לא בגלל הרזולוציה שלך ,הם יושבים בקבוצות בכדי שהמנצח ימצא אותם ,חוץ מזה הם קיבלו מקום מסומן ,ולא על בסיס של כל הקודם יושב.. באולם קונצרטים אתה מקבל המון רזולוציה. זו הסיבה שהנגנים יושבים היכן שהם יושבים ובמרחקים מוגדרים אחד מהשני (לעומר ולצדדים) זה על מנת שתקבל את כל השכבות של כלי הנגינה
שלום מר קח אחד
אם מר לוי כותב מבחן על רמקולים, כדאי מאוד שיתייחס למרכיבים שלהם, עוד יותר כדאי שיתייחס למרכיבים שלהם שמשפיעים על הצליל. זו בעצם חובתו. אם לא יעשה כן, פשוט יעשה מלאכתו רמייה.
יש מקרים, כמו כאן, שהם משפיעים מאוד מאוד. כך שרמת העניין שיש לך, לעכוזך ו/או לכל חלק אחר מאברי גופך אינה רלוונטית בכלל לדיון הזה.
מכיוון שיחידות כמו אלה המדוברות כאן הן עניין של: א. השנים האחרונות; ב. מוצאות ביטוי ברמקולים ברמות מחיר נתונות ומעלה; ג. יש להן חתימת צליל אופיינית; ד. הן אלה המרכיבות את הרמקול הנ"ל - יש להתייחס גם לתופעה ולהסביר מדוע זה טוב, מה לא עובד ועוד ועוד. אלה דרישות יסוד ממי שכותב על כל מוצר באופן "רשמי".
עניין הפירוט הוא דרישה ממערכת מהטעם הפשוט שזו סחורה שמרכיבה את המוזיקה וגרה בתקליט/ור. אם המערכת ו/או רכיבים בתוכה כושלים בהבאת מה שיש, הם מפשלים בתפקיד. אם יש כאלה שמעדיפים את המוזיקה אצלם בחדר בלי כל זה - שיבושם להם. טעם והעדפה אישיים, הם בדיוק כאלה: אישיים.
למי שכותב באופן "רשמי", כאמור, אין הלוקסוס הזה. הוא חייב - אומר שנית: חייב - להתייחס ליכולת של הרכיב להביא פרטים מוזיקליים ולהכניס אותה לשקלול הכולל של הרכיב.
לגבי הענין עצמו: לא צריך הרבה, אבל כאשר משווים (ולפעמים אפילו זה מיותר) בין רמקול "מהיר" ו"איטי" בהקשת פסנתר, מצילתיים, תופים למיניהם ועוד כיו"ב כלים מקישים - ההבדל ניכר לאוזן מיד. וכל זה נכון לא פחות כאשר תזמורת שלמה, למשל, פוצחת בטוטי פורטיסימו. אם מכירים רק את ההתנהלות האיטית - אין בעיה. אם מכירים גם את היכולת המהירה, ההבדל ברור מעל ומעבר.
ובכלל: אם יש מגמה בעולם, מתוך הסיבות הנ"ל, והיא בקנה מידה כזה - כל העניין של נמר ככה, יואל גם כן, ממש לא שייך לעניין.
אז זהו , שלדעתי כתבת את זה כאקסיומה ! ראשית ,זה אינו נכון , ושנית , הנגנים אינם יושבים היכן שהם יושבים לא בגלל הרזולוציה שלך ,הם יושבים בקבוצות בכדי שהמנצח ימצא אותם ,חוץ מזה הם קיבלו מקום מסומן ,ולא על בסיס של כל הקודם יושב.
נ.ב
ראית , נהיית אבי הרזולוציה המתחדשת בארץ הקודש ,אפילו vac רנסנס מעלים לך נגנים,אז מה יאמר יואל ,הרי עם הסוניק פרונטיר ,הרכב גאז קטן נשמע כמו נגן יחיד ( סתם). גם לי יש כזה.