מהסקירה משתמע שהרמקול טוב בעיקר למוסיקה של זמרת עם ליווי (ורצוי של גטרות אקוסטיות ולא מעבר).
לא עומד בנפח המיד בס הנדרש בהקלטות ג'ז סטנדרטי ולא עמוס (כדוגמת הבן ובסטר שסקרת עימו), לא עומד במוסיקה סימפונית, לא עומד במוסיקת רוק כבד (או אלקטרונית), מי ירצה לקנות רמקול בסכום הזה שבנוסף לחוסר היכולת שלו להשמיע את מרבית הז'אנרים הוא גם מפונק להגברה ועשוי להשמע בהיר?
לי זה לא מובן שיש כל כך הרבה אלטרנטיבות שנותנות הרבה מעבר לזה.
בוקר טוב אז מה היה חסר לו ? ולמה החלפת ?הבדלים של שמיים וארץ.
הרמקול הקודם שלי היה דינמי מאוד, הצליח להעביר הרבה יותר אנרגיה גם בעוצמות נמוכות. הוא גם מאוזן יותר, ללא נטיה לחריפות.
הבס היה חזק ומפורט יותר, נכון יותר.
במילים אחרות, בכל הפרמטרים הוא היה טוב יותר מהרמקול הנבחן. זו הסיבה שהוא ממוקם מעליו בסדרות.
אדון גייל, הנשמה היא לאו דווקא ברמקול אלא במה שמחובר אליו.שוב, מר נמר, מהביקורת שלך לא ברור לי קהל היעד של הרמקול הזה. מדובר פה בסכומים של היי-אנד. מי רוצה לשמוע תזמורת סימפונית בחצי עצמה? שמעת פעם סימפוניה של מאהלר בשקט? זה מפספס את כל החוויה.
לשמוע זמרת עם ליווי כמו שצריך לא מצריך הוצאה של 50 אל"ש על רמקול, במיוחד כזה שעוד דורש השקעה דומה או גבוהה מזה להגברה ולמקור.
מי שמחפש פתרון לרמקול שיודע לנגן כמו שצריך את כל הז'אנרים, רק צריך להביט הצידה ולראות את שלל האפשרויות.
דרך אגב, לא שמעתי את הרמקול הזה, אבל שמעתי את חבריו לתחום מבית איזופון וטידל ובהחלט יש משהו חסר באלמנטים הקרמיים שלדוגמה, בפוקאל או בסונוס פאבר או ב-B&W יש, וזה עושר הרמוני, כלים אקוסטים מקבלים מימד נוסף יש יותר גוף לכל כלי.
אבל כנראה שהרזולוציה והשקיפות של האלמנטים הקרמיים מהפנטים על אף שחסרה להם נשמה.
ולמר רוזי, לכתוב על ה-1038 שהוא "עוד רמקול בסדר וזהו" כנראה מראה על חוסר תאימות של חדר או הגברה. אני מבטיח לך שבסטאפ מתאים ובחלל מטופל הוא אוכל לארוחת בוקר כל רמקול קרמי עם 2 וחצי יחידות בגודל של בקושי 6 אינץ'.
נ.ב.
למר נמר בנוגע לגוורינארי, דעתי שונה משלך, ייתכן ושדכת אותו להגברה שלא עשתה עימו חסד, הוא מסוגל להפיק צלילים שימלאו גם חללים של 25-30 מ"ר ללא בעייה ועומד בגאון במוסיקה סימפונית.
שוב, מר נמר, מהביקורת שלך לא ברור לי קהל היעד של הרמקול הזה. מדובר פה בסכומים של היי-אנד. מי רוצה לשמוע תזמורת סימפונית בחצי עצמה? שמעת פעם סימפוניה של מאהלר בשקט? זה מפספס את כל החוויה.
לשמוע זמרת עם ליווי כמו שצריך לא מצריך הוצאה של 50 אל"ש על רמקול, במיוחד כזה שעוד דורש השקעה דומה או גבוהה מזה להגברה ולמקור.
מי שמחפש פתרון לרמקול שיודע לנגן כמו שצריך את כל הז'אנרים, רק צריך להביט הצידה ולראות את שלל האפשרויות.
דרך אגב, לא שמעתי את הרמקול הזה, אבל שמעתי את חבריו לתחום מבית איזופון וטידל ובהחלט יש משהו חסר באלמנטים הקרמיים שלדוגמה, בפוקאל או בסונוס פאבר או ב-B&W יש, וזה עושר הרמוני, כלים אקוסטים מקבלים מימד נוסף יש יותר גוף לכל כלי.
אבל כנראה שהרזולוציה והשקיפות של האלמנטים הקרמיים מהפנטים על אף שחסרה להם נשמה.
ולמר רוזי, לכתוב על ה-1038 שהוא "עוד רמקול בסדר וזהו" כנראה מראה על חוסר תאימות של חדר או הגברה. אני מבטיח לך שבסטאפ מתאים ובחלל מטופל הוא אוכל לארוחת בוקר כל רמקול קרמי עם 2 וחצי יחידות בגודל של בקושי 6 אינץ'.
נ.ב.
למר נמר בנוגע לגוורינארי, דעתי שונה משלך, ייתכן ושדכת אותו להגברה שלא עשתה עימו חסד, הוא מסוגל להפיק צלילים שימלאו גם חללים של 25-30 מ"ר ללא בעייה ועומד בגאון במוסיקה סימפונית.
אני מעדיף את הטיפה המרה ע"פ משקאות מתוקים.נתחיל מזה שאני לא ״מר״ אבל הגישה שלך קצת ״מרה״.
נתחיל מהסוף - הגווארינרי לא מצליח לשחזר אפילו חצי תזמורת סימפונית בחלל בגודל שאתה מדבר עליו. אבל אם זה מספק אותך, אז הרמקול הנבחן יספק אותך עד פי כמה וכמה. הכל עניין של רפרנס.
נסכים, לא להסכים (כנ"ל לגבי רוזי ודעותו). שמעתי את הקסיאנו (אפילו במערכת הפרטית שלי), לטעמי הפוקל רמקול יותר שלם, אין ספק שיש יתרונות לקסיאנו על הפוקל אבל ההשוואה המתאימה בסכום הזה היא לרמקולים אחרים (הקזיאנו כמדומני עולה באיזור ה-65-70 אל"ש, זו כבר נישה אחרת ושם יש מתחרים אחרים). אבל כאן לא מדובר על הקסיאנו, זה רמקול שהוא רמה מתחת.ישנם רמקולים שלא נועדו לשמוע מאלר בעוצמה גבוהה. גם הפוקאל 1038 לא מספיק דינמי בשביל זה והאיזופון קזיאנו או הארטוס סאנרייז יצליחו לבצע זאת בקלות.
מהניסיון הפרטי שלי הרבה פעמים הסאונד שמפיקים האלמנטים הקרמיים הוא רחוק מאוד מהמציאות.להוסיף מימד לכלי זה לא משהו שאני מחפש. אני מחפש לשמוע את הכלי כפי שהוא. בלי ״סרחים״ מסביבו.
מה שמצחיק הוא שאתה כתבת ״אני לא מכיר מושגים כמו מגבר גיבור, מהיר״ אבל אתה מדבר איתי על המושג הכי אישי שכל אחד מפרש אותו אחרת - נשמה. מזה נשמה?
מבחינתי נשמה זה שהכלי מוצג באופן הקרוב ביותר למציאות. מה שמתובל וצבוע, זה עבורי פסול. אצלך זה הפוך, וזה בסדר.
נחזור לפוקאל ש״אוכל רמקולים אחרים״. מזה אוכל? במה הוא יותר טוב, במה פחות? האם השוואת? האם שמעת את הרמקול הנבחן או כל קרמי אחר חוץ מבתערוכה שלנו?
אגב. זה לא שחסר משהו בקרמים. זה יש יותר מידי צבע ברמקולים אחרים (האמת לא רק קרמים הם כאלה. גם היחידות מגנזיום של סיז מאוד נטרליות, יחידות קרבון - כל החומרים הקשים והקלים). אגב, גם רוזי חשב כמוך, אומנם לא הזהיר זאת בפומבי אבל כן, הכיוון היה דומה. היום הוא מבין את ההבדל בין צבע לנטרליות.
אני מעדיף את הטיפה המרה ע"פ משקאות מתוקים.
מהביקורת שלך השתמע אחרת, אולי היית צריך לתת איזשהו רפרנס לרמקול אחר באותו המחיר. ייתכן שהיה מספק וייתכן שלא, לא שמעתי את הרמקול המדובר (או כל רמקול מהחברה הנ"ל), רק קראתי את הביקורת שלך וממנה הסקתי.
נסכים, לא להסכים (כנ"ל לגבי רוזי ודעותו). שמעתי את הקסיאנו (אפילו במערכת הפרטית שלי), לטעמי הפוקל רמקול יותר שלם, אין ספק שיש יתרונות לקסיאנו על הפוקל אבל ההשוואה המתאימה בסכום הזה היא לרמקולים אחרים (הקזיאנו כמדומני עולה באיזור ה-65-70 אל"ש, זו כבר נישה אחרת ושם יש מתחרים אחרים). אבל כאן לא מדובר על הקסיאנו, זה רמקול שהוא רמה מתחת.
ד"א, דינמיות זה ממש לא הצד החזק של הרמקולים הללו, הפוקל הרבה יותר דינמי ממנו.
מהניסיון הפרטי שלי הרבה פעמים הסאונד שמפיקים האלמנטים הקרמיים הוא רחוק מאוד מהמציאות.
אבל על טעם וריח אני לא אתווכח.
שמעתי מספיק פעמים אלמנטים קרמיים כדי להבין במה מדובר (באם במערכת בפרטית שלי או במערכת אחרת ולא הייתי מעולם בתערוכות שלכם).
ד"א, לעיתים שילוב של אלמנטים קרמים עם טוויטר אחר (לא יהלום!) ו\או אלמנטים נוספים שאינם קרמיים יכול להביא לתוצאות הרבה יותר מוצלחות, דוגמה אחת היא הרמקולים של ריידהו וגם אלה של אבאלון.
ההשוואה היותר מתבקשת זה הקסיאנו אל מול הפוקל סקאלה אוטופיה (ששמעתי אותו והוא רמקול מדהים, החלום שלי זה הגרנד אוטופיה). ה-1038 הוא רמה מתחת, אבל עדיין יותר דינמי מהקסיאנו.ה 1038 דינמי מהקזיאנו?
שניהם עבדו אצלי מחוברים לאותה הגברה ומקור, ומניסיוני הקזיאנו הרבה יותר דינמי .
אתה לא יכול להאשים אותי כלא אוהד פוקאל, נהפוך הוא.
ההשוואה היותר מתבקשת זה הקסיאנו אל מול הפוקל סקאלה אוטופיה (ששמעתי אותו והוא רמקול מדהים, החלום שלי זה הגרנד אוטופיה). ה-1038 הוא רמה מתחת, אבל עדיין יותר דינמי מהקסיאנו.
אנחנו כנראה מגיעים מכיוונים שונים.
בנוגע לפוקאל מול הקסיאנו, כתבתי "יותר שלם" לא כתבתי שלם נקודה.
מה ההגדרה שלך של דינמיות?
אתה ואני כנראה שומעים אחרת, כי אני נחשף מידי יום לפסנתר, כינור וגיטרה (משפחה מוסיקלית) והולך מידי חודש לקונצרטים והופעות אקוסטיות ולדעתי יש משהו מאוד מלאכותי ולא טבעי במרבית הרמקולים הקרמיים שיצא לי לשמוע.
ביצועים? אני מחפש משהו שישאב אותי לתוך המוסיקה, אם הרמקול יותר שקוף או מפורט או דינמי לא מקרין ישירות על היכולת שלו להעביר את המוסיקה בצורה המציאותית ביותר והמהנה ביותר, זו דעתי. רכב שעושה 0 ל-100 ב-3 שניות ומגיע ל-350 קמ"ש לא אומר כלום על חווית הנהיגה בו.
לפי מה שאתה אומר, אף אחד לא יכול לומר כלום על ציוד שהוא שמע כי אין לזה משמעות אם לא חברת את זה במערכת שלך ושחקת עם אלקטרוניקה עד שהגעת לשילוב האופטימלי. אני גם מוסיף שאם החלל שלך לא מטופל אז בעצם לא שמעת כלום מעבר לחלל המהדהד שלך. בקיצור, אף אחד לא יכול לחוות דעה כי הוא לא שמע את כל הרמקולים הללו באותם התנאים בחלל אופטימלי עם אלקטרוניקה מתאימה. ובזה תם הדיון. עוד מעט תאמר לי שהבעייה היתה הכבלים שחברתי, נו באמת...
בוא אני אגלה לך סוד, אין לי לא פוקאל ולא איזופון ואין לי מניות לא אצל זה ולא אצל ההוא, ככה שאין לי אינטרס פה בתחרות למי יש יותר גדול.אני לא משחק איתך בלמי יש יותר גדול, לפוקאל או לאיזופון.
אני, בניגוד לך, שילמתי על שני הרמקולים האילו ושמעתי אותם אצלי לאורך זמן.
ברור לי.
מזה יותר שלם? אם הוא מחסיר פרטים לעומת הקזיאנו אז מה יותר שלם שם?
ההגדרה שלי??? מה זאת אומרת ההגדרה שלי? יש הגדרה אחת לדינמיות. היא לא שלי.
אתה סותר את עצמך. שקוף זה משקף, אתה יודע מה זה אומר?
מפורט זה מידע מוסיקלי - אתה יודע מזה אומר?
במידה וכן אז אתה לא יכול לדווח ששקיפות ופרטים זה לא ״המציאות״. הרי המציאות מורכבת מפרטים רבים. אם חסר כאלה, אז זה פחות מהמציאות.
חלל מטופל (כמו שלי נניח) עם אלקטרוניקה מוכרת שהחסרונות והיתרונות שלה ידועים לי, הם רפרנס מעולה. אבל בשיל להבין את זה אתה צריך לשמוע הרבה מאוד דברים.
מה שנכון יותר להגיד הוא שרוב אלה שאומרים (גם כאן) ואינם מכירים את המוצרים, וטוענים שגווארינרי מסוגל לשחזר תזמורת סימפונית, הוא כנראה עם רפרנס קצת לא נכון. אולי כדאי באמת לטייל קצת ולשמוע. לך תשמע ערבה, קונטריבה (יאללה באמת אתה מוזמן) ואחר כך, שאתה עם עוד רפרנס, תקבע קביעות.
סתם לידע כללי. לאיזה אלקטרוניקה חיברת את הקסיאנו ואיזו מערכת יש לך כרגע?