Artos Moonglow - רמקולים "קרמיים" במבחן


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נראה לי שהסברתי היטב את היתרונות של יחידה מודרנית קשיחה וקלה (בלי שום קשר ליצרן ספציפי).
נראה גם שהמגמה של ללכת לשם ולהיפרד מהנייר היא די ברורה.

היצרניות הללו, שאתה מציג כאן, אינן נימצאות ברמקולים הממוקמים בקצה העליון של עולם האודיו. ואני לא מכיר רמקול של tad שיש לו יחידה מנייר. ואם יש כזה, איפה הוא ממוקם בדגמים שלה.

באותה מידה אני יכול לתת שימות שאינן משתמשות בנייר. ואם נבדוק את היחס, נראה שהנייר לא ממש בא טוב לרוב המוחלט של היצרניות. מדוע לדעתך?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני למשל משתמש ברמקולים מבוססי קרמיקה משום שמתוקף עבודתי אני מכיר היטב את הצליל של כלים אקוסטים. אני בעצמי מנגן. זה מבחינתי הכי קרוב למציאות. שוב, לא רק קרמים, אני מתכוון ליחידות קשיחות וקלות. גם באלומניום ומגנזיום תמצא את היתרונות הללו.

שלמה.

זה ציטוט שלי מהדיון הזה בדיוק. לא נגעתי ולא ערכתי. זה בשביל להוריד לך את החשדות לגבי הטענה שלך שטענתי שכל מה שלא קרמי הוא לא טוב. ועצם העובדה שכתבתי לפני שהזכרתי חומרים אחרים את המילה ״שוב״ היא משום שטענתי זא לאורך כל השירשור.

וכן. ממש מעצבן אותי שלא קוראים פוסטים, ניכנסים באמצע עקב קריאה סלקטיבית, וזועקים לשמיים זעקות שווא.

אתה יודע מה. זה לא רק מעצבן זה גם מעליב. במיוחד שהיא באה ממך.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
אם נעלבתה אז סליחה.
אבל אתה קטלתה טכנולוגיה שלמה של יצור יחידות מקרטון באופן גורף.
וליודעך רוקפורט לפחות בדגם שלי אכן מישתמשים בניר.
נכון ניר סופר קשיח אבל ניר.וכל זאת ע"מ לקבל גוון מסוים בסאונד.
הקשיחות והמישקל של הניר זה בעבור המהירות.
בכל זאת 10" שאמורים לעבוד ביחד עם 5.25"....(נייר בוופר)
אבל לא נעלבתי ,הערתי לך כי לדעתי ביקורת צריכה להיות לגופו של מוצר.
ונוסף ,הסאונד שמיצר הניר הזה ,לפחות לי ברור שלא חיבים לאהוב אותו.
אבל כוונה להעליב ,לי ברור שלא היתה.


ד"א הדגמים הגבוהים של רוקפורט מעל האביאור ,וופרים של 15" הכל יחידות
של אודיוטכנולוג'י,טרוף.:מבולבל:
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
בהחלט מהטובים שיש.

מה עם ברכה מיכאל. נישארו לי 2 אחרונות במלאי. לברך או לא???

:)
אני חושב על זה :)
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,940
מעורבות
377
נקודות
83
נמר,

על מה אתה מנגן?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
קראתי את הדיון ומשתמע כי ה 1038 מחסיר פרטים... לא יודע על מה אתם מדברים זה אחד מהרמקולים הכי שקופים ששמעתי בגזרת מחירו. איזה מחסיר ואיזה נעליים. אצלי בבית מנגן לו 1028, ועם אלקטרוניקה מתאימה (אקנה אותה שיהיה תקציב) הצלחתי להגיע לתוצאה בין הטובות ששמעתי אי פעם, כולל האזנה לקרמים אצל יבואנים עם אלקטרוניקה יקרה פי כמה. היתרון היחיד ששמעתי בקרמים היה צליל קצת יותר מלא עקב גודלה הפיזי של התיבה שהיה פ- 2 מהפוקאל, ושפחות מתאים לדעתי לחלל ביתי ישראלי ממוצע.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר,

על מה אתה מנגן?

קלידים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
תבדוק שוב את הנתונים שאתה מציג.

יחידת המיד של הרמקול שלך היא שילוב של כמה חומרים. המנוע ביחידת המיד שלך שייך לסדרת הרוולייטור של סקאן ספיק.
יחידת הבס שלך היא עשויה מנייר אך לא רק. היא מעורבבת עם חומרים שונים בניהם אלומניום על מנת להקשיח אותה.

אחד השיפורים שרוקפורט ביצעו בדגמים החדשים הם בדיוק בזה. יחידות של אודיו טכנולוג׳י בקשיחות רבה מאוד ומשקל נמוך מאוד. כנראה הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
תבדוק שוב את הנתונים שאתה מציג.

יחידת המיד של הרמקול שלך היא שילוב של כמה חומרים. המנוע ביחידת המיד שלך שייך לסדרת הרוולייטור של סקאן ספיק.
יחידת הבס שלך היא עשויה מנייר אך לא רק. היא מעורבבת עם חומרים שונים בניהם אלומניום על מנת להקשיח אותה.

אחד השיפורים שרוקפורט ביצעו בדגמים החדשים הם בדיוק בזה. יחידות של אודיו טכנולוג׳י בקשיחות רבה מאוד ומשקל נמוך מאוד. כנראה הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים.

גם ב Zu לא משתמשים רק בנייר כחומר יחיד אלא בתערובות.
כמו שכתבתי, זה רק אספקט אחד, שלא מעיד על כלום, צא מנק' הנחה שאנחנו לא מדברים על רמקול וינטאג' בן 50 שנה אלא על רמקול ודרני בעלויות של עשרת אלפים דולר, ההשקעה ברמקול היא מדהימה.

אפשר לבנות design מוצלח גם סביב ממברנת "קרטון" (תערובות).

גם אני כמו שלמה, לא נעלב צוחק!, מי ששמע את ה Zu (אפילו אצל איתן), יודע על מה אני מדבר.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
קראתי את הדיון ומשתמע כי ה 1038 מחסיר פרטים... לא יודע על מה אתם מדברים זה אחד מהרמקולים הכי שקופים ששמעתי בגזרת מחירו. איזה מחסיר ואיזה נעליים. אצלי בבית מנגן לו 1028, ועם אלקטרוניקה מתאימה (אקנה אותה שיהיה תקציב) הצלחתי להגיע לתוצאה בין הטובות ששמעתי אי פעם, כולל האזנה לקרמים אצל יבואנים עם אלקטרוניקה יקרה פי כמה. היתרון היחיד ששמעתי בקרמים היה צליל קצת יותר מלא עקב גודלה הפיזי של התיבה שהיה פ- 2 מהפוקאל, ושפחות מתאים לדעתי לחלל ביתי ישראלי ממוצע.
ה 1028 היה אצלי כ 4 חודשים בבית, וה- 1038 כשבוע.
נעליים הם לא מחסירים, אבל הם כן מוסיפים צבע משלהם למה שמוקלט במקור, וכך על הדרך גם מחסיר פרטים שנצבעים על ידו.
תראה, אולי אני אעצבן אותך, אבל ה 1028 הוא בסך הכל רמקול שמבחינתי מיועד לקולנוע ביתי, ובכלל לא יכול להכלל כרמקול לאודיפיל המתקדם.
הקזיאנו למשל, קטן בהרבה מבחינת התיבה מה - 1038 (בערך בגודל ש ה 1028כך שאיני מבין מה הבעיה שלך עם הגודל של רמקולים קרמיים......
כנראה שאתה מתבלבל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
גם אני שמעתי zu.

נכון, אפשר לבנות רמקול מצוין עם יחידות נייר אבל זה לא יעלים את החסרונות שלהן לעומת יחידות קשיחות וקלות יותר. אין מה לעשות ידידי היקר, זו המציאות.

ביחידות ישנה שאיפה אחת. לזוז כשצריך ולעצור כשצריך מבלי שהיחידה תתעוות (פיסית) במהלך התנועה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
ה 1028 היה אצלי כ 4 חודשים בבית, וה- 1038 כשבוע.
נעליים הם לא מחסירים, אבל הם כן מוסיפים צבע משלהם למה שמוקלט במקור, וכך על הדרך גם מחסיר פרטים שנצבעים על ידו.
תראה, אולי אני אעצבן אותך, אבל ה 1028 הוא בסך הכל רמקול שמבחינתי מיועד לקולנוע ביתי, ובכלל לא יכול להכלל כרמקול לאודיפיל המתקדם.
הקזיאנו למשל, קטן בהרבה מבחינת התיבה מה - 1038 (בערך בגודל ש ה 1028כך שאיני מבין מה הבעיה שלך עם הגודל של רמקולים קרמיים......
כנראה שאתה מתבלבל.

מה זה אודיופיל מתקדם?

כנראה ה"אודיופיל המתקדם" לא ממש הצליח או התאמץ מספיק כדי להוציא מהרמקולים המיועדים לקולנוע ביתי את מה שהם יודעים לתת. מהנסיון שלח ה1028 נשמעו שונה לגמרי, ממש כאילו רמקול אחר מנגן, כתלות באלקטרוניקה.

ובנוסף לא קרא בעיון את תגובתי המקורית.
לא טענתי ל"בעייה כלשהי עם הגודל", בדיוק להפך. טענתי שהיתרונות היחידים ששמעתי לקרמי נבע מגודל התיבה שהיה פי 2 או 3 מהפוקאל.

מוכן לעשות אתך ניסוי, תגיד יצירה פלוס פרטים המוחסרים לטעמך ונבצע ניסוי.

אני לא מתבלבל... עדיין חושב שהפוקאל נשמע באותה רמה כמעט כמו רמקולים קרמים הרבה יותר יקרים מהרמקול הנבחן...
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מה זה אודיופיל מתקדם?

כנראה ה"אודיופיל המתקדם" לא ממש הצליח או התאמץ מספיק כדי להוציא מהרמקולים המיועדים לקולנוע ביתי את מה שהם יודעים לתת. מהנסיון שלח ה1028 נשמעו שונה לגמרי, ממש כאילו רמקול אחר מנגן, כתלות באלקטרוניקה.

ובנוסף לא קרא בעיון את תגובתי המקורית.
לא טענתי ל"בעייה כלשהי עם הגודל", בדיוק להפך. טענתי שהיתרונות היחידים ששמעתי לקרמי נבע מגודל התיבה שהיה פי 2 או 3 מהפוקאל.

מוכן לעשות אתך ניסוי, תגיד יצירה פלוס פרטים המוחסרים לטעמך ונבצע ניסוי.

אני לא מתבלבל... עדיין חושב שהפוקאל נשמע באותה רמה כמעט כמו רמקולים קרמים הרבה יותר יקרים מהרמקול הנבחן...
אתה טוען שהקרמי גדול משעמעותית מהפוקאל: טענתי שהיתרונות היחידים ששמעתי לקרמי נבע מגודל התיבה שהיה פי 2 או 3 מהפוקאל.

ואני טוען בדיוק הפוך.

אני לא צריך ניסויים, כי כפי שהבהרתי קודם, היו לי את כל הרמקולים האילו תקופות ארוכות בבית.
(חוץ מזה מה אתה רוצה לעשות בניסוי? לבדוק כמה פעמים סטינג מתנשף...?
וה"אודיופיל המתקדם", הפעיל את הרמקולים האילו עם הגברה שהיא כנראה ההמלצה הראשונה של יבואן פוקאל עבורם...
גם המקור והכבילה לא נרכשו בשקם אלקטריק.
אני מבין שיש פה עניין של כבוד ואגו, אבל בתור אוהד מושבע של חב' פוקאל, אני יכול להגיד לך שהופתעתי לרעה (יחסית) מה 1028 וה 1038 (ואני גם חושב שהפוקאל 936 טוב משניהם), והופתעתי כמה האיזופון טוב מה 1038.
זה המצב מבחינתי.
YMMV
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
גם אני שמעתי zu.

נכון, אפשר לבנות רמקול מצוין עם יחידות נייר אבל זה לא יעלים את החסרונות שלהן לעומת יחידות קשיחות וקלות יותר. אין מה לעשות ידידי היקר, זו המציאות.

ביחידות ישנה שאיפה אחת. לזוז כשצריך ולעצור כשצריך מבלי שהיחידה תתעוות (פיסית) במהלך התנועה.

נמר,
ידידי היקר,
(גם אני שמעתי טידל)

אתה שוב חוזר לעניינים טכניים. (האם זהו Digi שהתשלט על ה user של נמר?)

אבסורד מבחינתי, בפורום כזה שהוא לא פורום הנדסה/פיזיקה לדבר על הנדסת חומרים, לא בגלל שאין לי מה להציע בנושא אלא בגלל שאני לא חושב שזו המטרה.

לצורך העניין, עניתי לך גם קודם, שלמשל מגברי class D מעוותים פחות ממגבר שפופרות, זה גם מה שמגבר אמור לעשות להגביר מתח באופן הלינארי ביותר - וזה מעניין לנו את התחת במקרה הזה, נכון?

נתוני עיוותים ושאר נתונים טכנים לא מעידים על התוצאה הסופית למאזין

טענתי, שאפשר לעשות design שמתבסס על חומרים שונים ולהגיע לתוצאה פנטסטית.

את זה אני משאיר למהנדסים, להגיע לתוצאה שהכי קרובה למציאות.

Zu בדומה כנראה למה שקורה גם ברוקפורט ועוד כמה יצרניות, עובדים עם תערובות מיוחדות שקרטון/נייר הוא רק חלק מהם.

לכן, לא מבין מאין לך שהיחידה של ה Zu מתעוותת הרבה יותר משל הטידל?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
יובל. אתה שוב נותן דוגמא לא טובה.

הרי כתבתי שהתנסתי ברמקולים שונים. אתה יודע, יוצא לי לשמוע מוצרים ולהסיק מסקנות. אלה הן המסקנות שהסקתי מהאזנה והן מגובות טכנית.

היחוס למגברים הוא לא שייך. הרי יחידה רכה מעוותת מכנית ממש את הצליל. זה גם פוגע בפיזור גל הקול כתוצאה מהעיוות הפיסי של היחידה. זו הסיבה שרמקולים מנייר שאינו מערב חומרים נוספים נשמע כמו שהוא נשמע. מרוח, איטי, חסר בפרטים וברזולוציה. אתה יכול לשמוע את זה בכל הוינטג׳ים למניהם.

ושוב.
יחידה אמורה לנוע כשצריך ולעצור כשצריך. אבל לנוע מיד ולעצור מיד. על מנת שתוכל לעשות זאת מוכרח שהיא תהיה קלה. יחד עם זאת על היחידה לנוע רק (!) קדימה ואחורה מבלי להתקפל בתוך עצמה. האם אתה מקבל את הדרישה הזו?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
אחד השיפורים שרוקפורט ביצעו בדגמים החדשים הם בדיוק בזה. יחידות של אודיו טכנולוג׳י בקשיחות רבה מאוד ומשקל נמוך מאוד.

ננסה לעשות קצת סדר.כיום יחידות של אודיו טכנולוג'י ממוקמות רק בדגמים מעל האביאור.דהיינו רק ברמקול שעולה 100K$ ומעלה.
יכול להיות שזכיתי ויכול להיות שלא.
הדגמים החדשים דהיינו שלושת דיגמי ה"כניסה" בניהם האביאור מצוידים ביחידות תוצרת רוקפורט ,אם אני מבין נכון.
ישנם שיקולים משיקולים שונים הן טכניים והן כלכלים.דגמים אחרים מצריכים יחידות אחרות ובאותה נשימה ליקנות משלושה יצרנים שונים (סקאן ספיק,אודיו טכנולוגי' ,ו vifa ) זה יקר יותר מאשר ליצר בעצמך או ליקנות תוצרת מקומית.
גם האביאור וגם הדגם הקודם (של שלמה מיזרחי) לטעמי נישמעים ניפלא סה"כ רמקול יקר ב 10K$ מעל שלי.זה מאידך גיסא
לעומת זאת אין לי ספק שהדגם שהחליף את הרמקול שלי הוא מצוין,ובאותה נשימה ומידה אני מאוד מרוצה ונהנה מהדגם שלי,
יש לו את האיכיות שלו .
אבל בסופו של יום סה"כ זה טעם אישי.ואיש איש רצונו כבודו.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יובל. אתה שוב נותן דוגמא לא טובה.
הדוגמא של מגברים היא מצויינת, היא רק מראה לך שיתרון טכנולוגי באספקט מסויים שטומן בחובו פחות עיוותים לאו דווקא גורם לסה"כ להשמע טוב יותר - נתונים, עיוותים, הצטדקות לגבי חומר מסויים - זה חומר שיווקי - נטו!

הרי כתבתי שהתנסתי ברמקולים שונים. אתה יודע, יוצא לי לשמוע מוצרים ולהסיק מסקנות. אלה הן המסקנות שהסקתי מהאזנה והן מגובות טכנית.

גם אני התנסתי והסקתי את המסקנות שלי

ושוב.
יחידה אמורה לנוע כשצריך ולעצור כשצריך. אבל לנוע מיד ולעצור מיד. על מנת שתוכל לעשות זאת מוכרח שהיא תהיה קלה. יחד עם זאת על היחידה לנוע רק (!) קדימה ואחורה מבלי להתקפל בתוך עצמה. האם אתה מקבל את הדרישה הזו?

זה לא רלוונטי אם אני מקבל את הדרישה או לא.
בכל מקרה, בהנדסת רמקול end-to-end מאפייני הממברנה הם רק אחד מעשרת השיקולים.
תן קצת כבוד ליצרניות נוספות, שיודעות מה הם עושות, בטח בדגמים הגבוהים שלהם.

במקרה שלי וגם של שלמה אתה לא מדבר על רמקולים זולים, הריטייל של הרמקול שלי הוא 10k$ והדפינישין החדש עולה 16K$.
אתה באמת חושב שמאחר שלא מדובר ברמקולים קרמיים אז הם ישמעו מרוחים ומעוותים? זה כבר ממש אמירה נטו טכנוקרטית ולא הגיונית בעליל.
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
אבל בסופו של יום סה"כ זה טעם אישי.ואיש איש רצונו כבודו.
אני חושב שחלק מהבעייה פה שנמר לא מסכים איתך, אין כאן טעם אישי - יש ביצועים ואיכות, רמקולים שאין להם אלמנטים קרמיים (או כאלה העשויים מתרכובות דומות לאלה של תכנית NASA למאדים) הם לא איכותיים ולא מספיק שקופים, מפורטים ודינמיים.
כנראה שיצרנים כמו B&W, פוקאל ועכשיו גם רוקפורט (ועוד הרבה אחרים) לא ממש יודעים מה הם עושים.
מסתבר גם שהאיזופון קסיאנו מסוגל להשמע כמו הסונוס פאבר אמאטי, בהחלט מרשים!

נמר, אנחנו הרי מדברים על רמקולים ברמות הגבוהות, אתה באמת חושב שהפרטים שטוויטר ברליום או יהלום (של B&W) לא מספקים רזולוציה חדה מספיק לשמוע את כל הפרטים החשובים בהקלטה? בנוסף לזה, אתה באמת חושב שלשמוע עוד פרטים זה מה שבהכרח יגרום לרמקול לנגן מוסיקה בצורה טבעית ומציאותית יותר?
אם כן, כנראה שאתה מפספס משהו בגישה שלך. ולא, אני לא חושב שכתב אודיו צריך לבחון מוצרים בצורה "קרה", הוא כן צריך להביע התלהבות מזה שסאונד של מוצר מסויים משך אותו יותר למוסיקה וגרם לו להנאה רבה יותר, זו אינפורמציה חשובה מאוד לקורא. ד"א, רפרפתי קצת בביקורות ישנות שלך וראיתי שאתה כן מביע רגשות בלי לציין באופן יבש וקר את ביצועי המוצר (אפילו השתמשת במושג נשמה).

בנוגע לדינמיות. חלק נכבד ביכולות הדינמית של רמקול זו הנצילות שלו. בד"כ הנצילות של הרמקול מעידה פלוס-מינוס באיזה עצמה הוא מסוגל לנגן או יותר נכון "מיועד" לנגן. יחידות קרמיות הן בד"כ לא נצילות במיוחד מה שמגביל את העצמה המקסימלית שלהם (ייתכן שזה גם נובע מהשבריריות שלהן).
כדי להגיע לעצמה גבוהה עם אלמנטים קרמים יש צורך לשלב הרבה מאוד אלמנטים (ע"ע הדגמים היקרים של ריידהו). ברגע שיש מגבלת עצמה שהיא קרובה יחסית לנצילות (נניח באיזור ה-100 דיבי לרמקולים שסקרת פה) אתה מוגבל ביכולת הדינמית של אותו הרמקול, בעוד, הקליפש לה-סקאלה, רמקול משנות השישים, בעל נצילות של כמעט 100 דיבי לוקח בהליכה רמקול כזה בדינמיות שלו וביכולת שלו להעביר הפרשי עצמת במוסיקה (כמובן, שיש הרבה יתרונות אחרים לרמקול המסוקר אבל פה לקחתי רק את נושא הדינמיות). עוד דוגמאות אלה הורנים או יחידות קואקסליות גדולות שמגיעות לנצילות של מעל 100 דיבי, שם אין בכלל תחרות לרמקול עם יחידות קרמיות (שוב, אלא אם כן מדובר במפלצת עם הרבה יחידות שעולה בערך כמו בית בראשון).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
למשל מגברי class D מעוותים פחות ממגבר שפופרות, זה גם מה שמגבר אמור לעשות להגביר מתח באופן הלינארי ביותר - וזה מעניין לנו את התחת במקרה הזה, נכון?

עד כמה שאני יודע, מגברי CLASS D אינן מעוותים פחות באופן כללי, יש להם סוגים אחרים של עיוות שדווקא יותר בעייתים לאוזן מאשר עיוותים של שפורפרות
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
סקרנתם אותי עכשיו לשמוע רמקול קרמי.
הרי הוופרים של פוקאל בסדרות הגבוהות מיוצרות מחומר קשיח שהם קוראים לו W , סוג של קצף קשיח עם סיבי זכוכית,
בתאוריה זה צריך להיות קשיח וקל מספיק (בטח אם נמצא בגרנד'ה אוטופיה), לפחות כמו קרמיקה, רק ללא הסכנה של העוצמות הגבוהות.

עכשיו אני באמת סקרן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור