ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

Tuta

אוהב את התחום
הודעות
122
מעורבות
88
נקודות
28
אבל אני בהחלט מסכים שיש גם סיבות כמו נוסטלגיה, כאלה שאוהבים את הריח והמגע, את זה יש תמונות ותיעוד גדולים יותר
החוויה בהאזנה לתקליט ששנוצרת בגלל העטיפה הכפולה או משולשת, דפי ה- INSERT, תמונות האומנים ומילות השירים היא מרכיב משמעותי בהעדפה שנותנים אנשים למדיה פיזית לעומת STREAMING או לעומת מדיה שמנוגנת על ידי נגן במחשב או בסטרימר. ROON מנסה לתת חלק מהחוויה הזאת אבל בהצלחה חלקית בלבד. הייתי מעורב בסטארטאפ שניסה לתת פיתרון באמצעות הקמת סטודיו שייצר חוויה נילווית למוזיקה שמוציאים אמנים. בתחילת הדרך ערכנו ראיונות עם אוסף של מאזינים מסוגים שונים והבנו את החשיבות שניתנת לכך. יצאו מספר כותרים עם מדיה נוספת שכללה תמונות ברזולוציה גבוהה, סיפורים, מילות שירים וקטעי וידאו. בסופו של דבר המיזם נסגר בגלל קושי במודל העיסקי.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
זו הודעה מתנשאת בצורה מטופשת.
ממש לא הודעה מטופשת.כאחד ששומע כינור בשכיבה ושם לו ברקע צלילים של לוגריתמים אכן אני חושב שאתה משקיע פחות בהאזנה ומעדיף להתעסק בלוגריתמים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
אגב , להורנים נקודת האזנה צרה יותר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עמיר ! יש מערכות תקולות שבו מספיק להטות הראש בכדי שהפוקוס יברח לכוון ההטיה , הפוקוס צריך להיות נטוע כמעט לרוחב כל הספה של 3.20 שלי .
זה לא בהכרח בגלל תקלה, זה יכול אולי להיגרם עקב צורת הפיזור של הרמקולים, מיקומם, אקוסטיקה מסוימת, שאולי תלויה במימדי החדר, משטחים מחזירים, כיול דפוק של RC, ועוד. אין לי ניסיון מעשי בפתרון בעיות מסוג זה. אולי לאנשים שטיפלו בהרבה מערכות, כמו @Dan-Cinemart או @RanMoyal יכולים לפרט יותר.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
יכול להיות , אבל גם אצל דן הבמה בדו ערוצי נמוכה מאילוצי קולנוע , והוא מודע לזה , אבל לך תזיק הכורסאות העצומות שלו (מת עליהם )
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
ממש לא הודעה מטופשת.כאחד ששומע כינור בשכיבה ושם לו ברקע צלילים של לוגריתמים אכן אני חושב שאתה משקיע פחות בהאזנה ומעדיף להתעסק בלוגריתמים.
אתה אחד מאלה שמתיימרים לדעת איך מערכות של אחרים נשמעות בלי ששמעת אותן, אז אולי תוכל לספר לנו איך נשמעים צלילים של לוגריתמים.

אולי לוגריתמים עבורך הם פסגת הטכנולוגיה שאתה מסוגל לקלוט, אבל סביר יותר שהם מהדברים האלה שאתה יודע את שמותיהם בלי להבין מה משמעותם, אז אתה חושב שלהפריח את המונחים האלה מראה על הבנה עמוקה במיוחד.

אתה מצליח אפילו להעלות את מפלס השטויות, שהיה גבוה כבר קודם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
יכול להיות , אבל גם אצל דן הבמה בדו ערוצי נמוכה מאילוצי קולנוע , והוא מודע לזה , אבל לך תזיק הכורסאות העצומות שלו (מת עליהם )
מאוד משתנה - מטרק לטרק.
אבל כן - ברגע שאני מרחקי את הספה הבמה עולה לגובה.
ספציפית אצלי זה בגלל ה BEAMFORMING של הרמקול, אבל זה משהו שאין לו חשיבות עבורי.

עבורי איזון טונאלי,דיוק,זמני הדהוד נשלטים ודינמיות אין סופית הם הבסיס. באס משתנה שהוא רטוב כשההקלטה דורשת ויבש או פאנצי בקטעים אחרים - הם גם אבני יסוד.
להכניס אחר כך עם סטרימר טוב או שעון או כבל קצת אורגניות - זה כבר משחק ילדים .
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
הבעייה הקטנה היא שמה שכתבת הם נימוקים טכניים, שיכולים לשכנע אנשים שיש להם פן טכני, אבל כנראה שאלה שנפגעים מהשימוש במילה הם בדיוק אלה שלא חושבים במונחים טכניים, אלא יותר רגשיים, ועיוות עבורם זה נטו רע, במיוחד אצל אלה שמאוד רוצים לחשוב שוויניל יותר מדויק ונכון, ודיגיטל מלא בעיות, בדיוק כמו ש-Kevin Grey אמר, ואין אצלם כזה דבר "עיוותים חיוביים".

כך שכנראה זה לא משחרר את המטען הרגשי אצל מי שאצלו יותר משמעותי לשחרר את המטען הרגשי...
אני נותן לשי קרדיט ולא רק טכני :p
אפשר להמציא מונח חדש, נייטרלי יותר...
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
אגב , להורנים נקודת האזנה צרה יותר
יותר נכון לומר, בהורנים יש למתכננן יותר חירות להשפיע על הפיזור פר טכנולוגיה נתונה של דרייבר. זה יכול לבוא לידי ביטוי בנקודה צרה אבל לרוב המצב הפוך - בתחום הpro משתמשים בהורנים הרבה ולא רק כדי להגדיל את הנצילות אלא גם כדי ליצר דווקא פיזור רחב המשרת הרבה קהל. בכל זאת הכרטיסים להופעה צריכים להמכר כולם...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני נותן לשי קרדיט ולא רק טכני :p
אפשר להמציא מונח חדש, נייטרלי יותר...
!Go right ahead, invent

אבל אני לא בטוח שזה יציל את המצב, כי בכל מקרה, מדובר במניפולציות, יזומות או לא, על הצליל המקורי -- תוספת הרמוניות, והקטנת הטווח הדינמי -- כך שעדיין נותר הקושי של העובדות, שלא סביר שתהליכים הכוללים מניפולציות של המקור יכולים להיות מדויקים ונכונים יותר מתהליכים ללא מניפולציות כאלה, שגם נמדדים טוב יותר בכל פרמטר אפשרי. הרי הם רוצים לחשוב שמה שהם שומעים בוויניל הוא מדויק יותר ונכון יותר, בעוד שדיגיטל מלא בעיות משמעותיות, למרות שהמציאות הפוכה.

יש גם יתרון באפשרות שאפשר להביא דברים למכנים המשותפים של THD ושל SNR.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
לא שמעתי הורנים ב PA , מעניין מה שאתה כותב , איך יוצרים פיזור רחב בהורנים ,או שלחליפין אתה משחרר את פרקי האצבעות שנתפסו באמצעות המיקלדת בכדי לרשום משהו ?
נשאל את רגואן באם יש לו הורנים בעסק ,
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
מאוד משתנה - מטרק לטרק.
אבל כן - ברגע שאני מרחקי את הספה הבמה עולה לגובה.
ספציפית אצלי זה בגלל ה BEAMFORMING של הרמקול, אבל זה משהו שאין לו חשיבות עבורי.

עבורי איזון טונאלי,דיוק,זמני הדהוד נשלטים ודינמיות אין סופית הם הבסיס. באס משתנה שהוא רטוב כשההקלטה דורשת ויבש או פאנצי בקטעים אחרים - הם גם אבני יסוד.
להכניס אחר כך עם סטרימר טוב או שעון או כבל קצת אורגניות - זה כבר משחק ילדים .
מה זה המילה הזו ? בהמהפורמינגo_O
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מה זה המילה הזו ? בהמהפורמינגo_O
אלה שתי מילים מחוברות: beam forming

בעקרון, beam (ההגייה היא bim) זו אלומה, שיכולה להיות צרה או רחבה.

ככל הידוע לי, צלילים נמוכים אינם כיווניים, ומתפזרים לכל הכיוונים במידה דומה. ככל שעולים בתדר, אלומת/פיזור גלי הקול שיוצאים מהדרייבר שמפיק אותם נהיית צרה יותר ויותר, וכשהיא צרה מאוד, קוראים לצורת/מידת הפיזור beaming.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
!Go right ahead, invent
אני גמרתי עם המצאות שאין מודל עסקי בצידן ;)
אבל אני לא בטוח שזה יציל את המצב, כי בכל מקרה, מדובר במניפולציות, יזומות או לא, על הצליל המקורי -- תוספת הרמוניות, והקטנת הטווח הדינמי -- כך שעדיין נותר הקושי של העובדות, שלא סביר שתהליכים הכוללים מניפולציות של המקור יכולים להיות מדויקים ונכונים יותר מתהליכים ללא מניפולציות כאלה, שגם נמדדים טוב יותר בכל פרמטר אפשרי. הרי הם רוצים לחשוב שמה שהם שומעים בוויניל הוא מדויק יותר ונכון יותר, בעוד שדיגיטל מלא בעיות משמעותיות, למרות שהמציאות הפוכה.
גדול עלי לפתור את זה - זה אתגר מתחום מדעי החברה
יש גם יתרון באפשרות שאפשר להביא דברים למכנים המשותפים של THD ושל SNR.
ללא ספק.

מבחינתי אין בעיה. אין לי ויניל מאז שנפרדתי מתישהו בתחילת הניינטיז (בכל זאת גדלתי על תקליטים), יתכן ואני מפסיד משהו ואני בסדר עם זה - ההחלטה לא להתעסק עם זה כרגע אינה טכנית או אפילו כלכלית אלא רק המנעות מצלילה לעוד מחילת ארנב בראי משאבי הזמן והקשב שלי. בכל אופן אילו הייתי מתחזק במקביל מסלול אנלוגי מכל סיבה שהיא - לא היה מזיז לי כלל כל אם הדימוי שלו נבנה סביב "דיוק" או נעים בגב...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מבחינתי אין בעיה. אין לי ויניל מאז שנפרדתי מתישהו בתחילת הניינטיז (בכל זאת גדלתי על תקליטים), יתכן ואני מפסיד משהו ואני בסדר עם זה - ההחלטה לא להתעסק עם זה כרגע אינה טכנית או אפילו כלכלית אלא רק המנעות מצלילה לעוד מחילת ארנב בראי משאבי הזמן והקשב שלי. בכל אופן אילו הייתי מתחזק במקביל מסלול אנלוגי מכל סיבה שהיא - לא היה מזיז לי כלל כל אם הדימוי שלו נבנה סביב "דיוק" או נעים בגב...
כך מדבר/חושב איש טכני. מי שלא טכני עשוי בהחלט לחשוב הפוך.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
כך מדבר/חושב איש טכני. מי שלא טכני עשוי בהחלט לחשוב הפוך.
יתכן. כאמור, לא לי לישב את זה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
או שפשוט כותבים Omnidirectional במקום כל המגילה ;)
אתה נשאר בסטנדרט הגבוה של שטויות: לפי ההיגיון האינסופי שלך, הדבר שהכי כדאי לעשות כשמסבירים למישהו מונח שאינו מוכר לו הוא כמובן להשתמש במונח לא מוכר אחר.

הדעה שלך בנדון שווה המון.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
או שפשוט כותבים Omnidirectional במקום כל המגילה ;)
זה דווקא לא שימוש מדוייק במונח omnidirectional המזוהה עם טכנולוגיות שמטרתן "לאכוף" פיזור רב כיווני על החלק הגבוה של הספקטרום (מעל תדירות שרודר).
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
לא שמעתי הורנים ב PA , מעניין מה שאתה כותב , איך יוצרים פיזור רחב בהורנים ,או שלחליפין אתה משחרר את פרקי האצבעות שנתפסו באמצעות המיקלדת בכדי לרשום משהו ?
נשאל את רגואן באם יש לו הורנים בעסק ,
אלדר, אין מצב שלא שמעת הורנים בpa... השימוש בהם נפוץ מדי.
רעיון טוב לשחרר האצבעות.
יש הורנים מאוד מעניינים ויש waveguides מעניינים והרבה מהשיט המעניין באמת - נמצא מחוץ למתחם השיווקי של היי אנד לבית.
סתם לדוגמא, ה-synergy horn של Tom Danely
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור