ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אל נא תאמר "סאונד שבור"
אמור מעתה: "סאונד מאותגר רציפות"
לא מדובר כאן על דיגיטל ועל רציפות, אלא על הדגשה/הנחתה של תדרים ע"י החדר.

אולי "סאונד מאותגר איזון", או "סאונד מאותגר FR", או משהו אחר שתמציא... :)
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
585
נקודות
93
לא מדובר כאן על דיגיטל ועל רציפות, אלא על הדגשה/הנחתה של תדרים ע"י החדר.

אולי "סאונד מאותגר איזון", או "סאונד מאותגר FR", או משהו אחר שתמציא... :)
לא כיוונתי לדיבייט הקודם... רציפות יעני רציפות גיאומטרית
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
לא כיוונתי לדיבייט הקודם... רציפות יעני רציפות גיאומטרית
מצטער, לא מבין למה הכוונה. אולי צריך לדייק יותר את ההגדרה, לעשות אותה יותר ספציפית, אחרת זו בדיחה שצריך להסביר... :)
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
שטות בריבוע: גם הקלישאה עובדתית לא נכונה ומנותקת מהמציאות, כי יש הרבה שתמיד מעדיפים ויניל, גם בהשוואה לדיגיטל הטוב ביותר, וגם טיפשי לדבר על בליינד טסט כשכמעט תמיד אפשר לזהות את הוויניל, בגלל הרעשים, גם ב-double-blind. עצם זה שלא חשבת על עניין טריוויאלי כמו הרעשים מראה אי-הבנה עמוקה של החומר, אבל אנחנו רגילים.

אבל דעתך שווה המון, יותר משל כל אחד אחר כאן, ופישלת מבחינת קצב ההודעות. עברו הרבה יותר מדי ברצף בלי זמזום ביניהן. חבל שאין מי שמשלם לפי חשיבות ההודעות. אתה מפסיד המון כסף בכל רגע שעובר.

תגביר קצב!!!
האמת, כל הויכוחים כאן על מה יותר טוב עברו כל גבול. שכל אחד יחליט בשביל עצמו. אבל את הניסוי שה׳אדיופיל׳ הציע ועמיר פסל בגלל הרעשים של הוויניל, ניתן לבצע: לקחת קובץ דיגיטלי ולאחד אותו דיגיטלית עם רעשים מוקלטים של וויניל (את רעשי השריטות בלבד). האמת לא ממש מעניין אותי מי ינצח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
האמת, כל הויכוחים כאן על מה יותר טוב עברו כל גבול. שכל אחד יחליט בשביל עצמו. אבל את הניסוי שה׳אדיופיל׳ הציע ועמיר פסל בגלל הרעשים של הוויניל, ניתן לבצע: לקחת קובץ דיגיטלי ולאחד אותו דיגיטלית עם רעשים מוקלטים של וויניל (את רעשי השריטות בלבד). האמת לא ממש מעניין אותי מי ינצח.
חשבתי על זה עוד לפני שעניתי לו, אבל החלטתי שלא להיכנס לזה, ולו רק כי הסיבה הנפוצה ביותר לכך שהרבה מאוד אנשים לא מוכנים בכלל להתחיל להתעסק עם ויניל הם הרעשים, ויש כאלה שמה שהם אוהבים בדיגיטל הוא השקט המוחלט ברקע, כך שניסוי כזה לא יבדוק ויניל מול דיגיטל כפי שהם. כנראה שהיה כדאי להזכיר את זה בכל זאת. My bad.

נ.ב. 1, בכל מקרה, לא מדובר בשריטות -- זה רק בתקליטים פגומים. יש רעש רקע מתמיד של החיכוך בין המחט לוויניל, שאותו יש לבודד ולהוסיף (אולי הקלטה של הערוצים שלפני ההתחלה או בין bands), וכמובן להוסיף לפני התחלת הקטע הדיגיטלי את הרעש של נפילת המחט בתחילת נגינת תקליט, ורעש רקע חזק שנחלש בהדרגה עד לרמה הקבועה שלו לפני תחילת המוזיקה. אבל חלק מהאנשים לא רגיש לרעש רקע כזה דווקא, אז צריך להוסיף גם קצת pops and clicks -- במידה שיכולה לקרות גם בתקליט חדש לאחר ניקוי -- ואולי טיפה חשמל סטאטי. עדיף שעוצמות וסוגי הרעשים, תדירות הופעתם, ורצוי גם מיקומם במוזיקה, יהיו דומים ככל האפשר לתקליט שאליו משווים, אם כי במצב שבו משווים כמה פעמים, לתקליט יוכלו להתווסף רעשים :)

נ.ב. 2, אלה שיש להם אג'נדה להוכיח שמדיה ספציפית עדיפה, יקדישו את מירב תשומת הלב לא לאיכות הסאונד אלא לזיהוי המקורות, כדי לומר שמה שהם מעדיפים מראש הוא טוב יותר. כל פרט בסימולציה של ויניל בדיגיטל ישמש כאמצעי זיהוי. למשל אם מאזינים לקטעים יותר מפעם אחת, זה שבו מרווח הזמן בין נפילת המחט לתחילת המוזיקה בו הוא קבוע, הוא גרסת הדיגיטל.

בנוסף, יש לבחור קטע שבו איכויות ההעברה לויניל ולדיגיטל הן מקבילות, לא שאחד מהם מזהיר והשני בינוני, וקריטי לקחת העברות שנעשו מאותו מאסטר בדיוק, אחרת ההשוואה כוללת גם הבדלים באיכויות המאסטר, אבל לא תמיד יודעים את הנתון הזה. את חלק מהמסטרים מכינים בעדיפות לאד הפורמטים, כמו למשל אלה שעורך קווין גריי עבור תקליטים, ומהם מייצר גם גרסה דיגיטלית. טריוויאלי שכדאי שהדיגיטל יהיה ב-hi-res.

נ.ב. 3, המקור הדיגיטלי לא יכול להיות DSD, כי יש קושי לבצע עריכה לצורך הוספת רעשים. כנראה עדיף לקחת קובץ hi-res, ויש צורך בתוכנה וידע כדי לבצע את העריכה. כמוכן שכחתי לציין שרמת הציוד האנלוגי והדיגיטלי צריכה להיות לא רק גבוהה אלא גם מקבילה, לא רק במחיר אלא גם באיכות, ובהתחשב בכך שסטאפ אנלוגי טוב, ראש, זרוע, פטיפון, פונו-סטייג' וכבילה ראויים לשמם הם יקרים, הציוד הדיגיטלי המקביל גם הוא יהיה יקר... ולא קל למצוא מערכתו עם סטאפים טובים מקבילים באיכותם. למותר לציין שגם שאר המערכת צריכה להיות ברמה גבוהה במיוחד.

בשורה התחתונה, זה דורש מחשבה נוספת. זה לא ניסוי טריוויאלי, וכאמור, בשורה התחתונה, לא משווה בין ויניל לדיגיטל כפי שהם, כך שמשמעות תוצאותיו תהייה מפוקפקת במקרה הטוב.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
פרסמתי את הפוסט הזה לפני יותר מעשרה ימים, והיו גם הרבה דיונים לפניו שבהם השתתפתי בצורה פעילה. היו פה ושם רגעים מאתגרים ו/או מתסכלים, אבל רוב הזמן היה לי מעניין, הרגשתי נינוח ולעיתים קרובות משועשע, למדתי דברים חדשים וארגנתי בראש דברים ישנים, כך שמבחינתי היה גם מועיל ואולי גם לחלק מהאחרים.

עם זאת, כפי שקרה לי בעבר, לחץ הדם שלי הרגיש אחרת, ועלה לערכים גבוהים עד מסוכנים, לא רק רגעית אלא בממוצע. קוראים ללחץ דם "הרוצח השקט" כי באמת לא מרגישים בו, אבל נראה לי שלא כדאי לתת לו יותר מדי הזדמנויות, והחלטתי להוריד פרופיל בצורה מאוד משמעותית. זו לא הבטחה לא להגיב על שום דבר בשום מקרה, אבל הנוכחות שלי תקטן בהרבה, ככל שאצליח להתאפק :)

אני בטוח שלא מעטים ישמחו על כך, אז אולי גם בלהוריד פרופיל יש ערך מועיל :)

ביי בינתיים! (ורד)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
בוקר טוב, רק בריאות!

הנה אני מאמן אותך להתאפק: וויניל הכי טוב דיגיטל זה מעפאן

;)

הנה אלבום מרגיע ברזילאי חמוד ממש


אין לי אותו באנלוג אסתפק בדיגיטל עם אוזניות אפל בזמן טיול עם הכלב. בנוסף לא בא לי לסחוב את הפטיפון איתי לטיול.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
אני חייב להודות שגם אני לא הבנתי את כל המתקפות האחרונות שלך על הפוסטים של @RanMoyal ומה אתה מנסה לומר בהן, נגד מה אתה נלחם שם
אני מבין שהתחושות שאתה מתאר הן סובייקטיביות ומשקפות את הפרספקטיבה האישית שלך. לצערי, אין לי אפשרות להשפיע על תחושות סובייקטיביות,
לעניין שאלתך, הכוונה שלי הייתה להביע ביקורת על התוכן והגישה של הפוסטים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
אני לא חושב שאתה יכול לטעון שאין דבר כזה אם זה שטבע את המונח הגדיר למה הוא מתכוון בו: מצב שבו החדר מדגיש ו/או מנחית תדרים במידה מאוד ניכרת, ובהינתן שקיימים מצבים כאלה במציאות, ואפילו נפוצים, בעליל יש דבר כזה.

זה לא עניין של טעם, זה עניין של הגדרה והשימוש בה לתיאור דברים במציאות.

גם אני לא אוהב את הביטוי, וחושב שאם לא שומעים שמשהו שבור, לא כדאי לקרוא לזה "שבור", אבל ההסתייגות לא התקבלה, והמונח נשאר כפי שהוגדר במקור, ושימושי/מובן רק למשתתפים בפורום. זה סלנג אישי בעל תחולה מוגבלת.
אתה מבין בדיוק את הקונוטציה שממציא המושג מנסה ליצור בדיון.

1. תיתכן בעיה טכנית של כלי נגינה שבור או פגום, כמו גיטרה באס או מגבר, שאינם פועלים כראוי.
2. תיתכן בעית סאונד, כאשר לסאונד באס שהוא לא נקי, כלומר עם עיוותים, רעשים או תקלות אחרות.
3. תיתכן בעיה מוזיקלית, כאשר מדובר בתיאור של קו באס שמנוגן בצורה משובשת, לא מדויקת או לא הרמונית.

אבל באס שבור, אין דבר כזה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אל נא תאמר "סאונד שבור"
אמור מעתה: "סאונד מאותגר רציפות"
שיהיה בהצלחה עם זה.

סאונד שבור וכמובן באס שבור מתארים לגמרי במדויק, דברים שאני מקשיב להם במקומות פרטיים מסוימים, או בתערוכות (ב- 80 אחוז מהחדרים בערך, במיוחד במקום כמו מינכן..).

ובתאכלס קקפוניה של תדרים, רחוק מרחק עצום ממשהו מאוזן...
באס מהדהד, מה שאומר שהוא היה שבור הרבה הרבה לפני מצב ההדהוד וכל אלו מובילים להרבה "אין":

אין במה, אין איזון, אין אימיג'ינג, אין טונאליות.

או במילים אחרות.
שבור.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
יותר נכון לומר, בהורנים יש למתכננן יותר חירות להשפיע על הפיזור פר טכנולוגיה נתונה של דרייבר. זה יכול לבוא לידי ביטוי בנקודה צרה אבל לרוב המצב הפוך - בתחום הpro משתמשים בהורנים הרבה ולא רק כדי להגדיל את הנצילות אלא גם כדי ליצר דווקא פיזור רחב המשרת הרבה קהל. בכל זאת הכרטיסים להופעה צריכים להמכר כולם...
אלדר ורועי - דווקא ברמקולים עם כיווניות נשלטת (הורנים טובים או רמקולים עם WVEGUIDE) ניתן ליצור במה יציבה כמו ברזל בקלות .
הסבר יפה נמצא כאן :
https://www.libinst.com/PublicArticles/Setup of WG Speakers.pdf
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
שיהיה בהצלחה עם זה.

סאונד שבור וכמובן באס שבור מתארים לגמרי במדויק, דברים שאני מקשיב להם במקומות פרטיים מסוימים, או בתערוכות (ב- 80 אחוז מהחדרים בערך, במיוחד במקום כמו מינכן..).

ובתאכלס קקפוניה של תדרים, רחוק מרחק עצום ממשהו מאוזן...
באס מהדהד, מה שאומר שהוא היה שבור הרבה הרבה לפני מצב ההדהוד וכל אלו מובילים להרבה "אין":

אין במה, אין איזון, אין אימיג'ינג, אין טונאליות.

או במילים אחרות.
שבור.

רן
80 אחוז ?

אני מבין שאתה אופיטימי הבוקר
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
585
נקודות
93
שיהיה בהצלחה עם זה.

סאונד שבור וכמובן באס שבור מתארים לגמרי במדויק, דברים שאני מקשיב להם במקומות פרטיים מסוימים, או בתערוכות (ב- 80 אחוז מהחדרים בערך, במיוחד במקום כמו מינכן..).

ובתאכלס קקפוניה של תדרים, רחוק מרחק עצום ממשהו מאוזן...
באס מהדהד, מה שאומר שהוא היה שבור הרבה הרבה לפני מצב ההדהוד וכל אלו מובילים להרבה "אין":

אין במה, אין איזון, אין אימיג'ינג, אין טונאליות.

או במילים אחרות.
שבור.

רן
זו הייתה הלצה. כנראה שלא מספיק אפקטיבית...

אני חושב ש"סאונד שבור", זה מונח מצויין.
יצא לי כבר להשתמש בו 3 פעמים לפני ארוחת הבוקר.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
585
נקודות
93

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אלה שתי מילים מחוברות: beam forming

בעקרון, beam (ההגייה היא bim) זו אלומה, שיכולה להיות צרה או רחבה.

ככל הידוע לי, צלילים נמוכים אינם כיווניים, ומתפזרים לכל הכיוונים במידה דומה. ככל שעולים בתדר, אלומת/פיזור גלי הקול שיוצאים מהדרייבר שמפיק אותם נהיית צרה יותר ויותר, וכשהיא צרה מאוד, קוראים לצורת/מידת הפיזור beaming.
רק ש BEAMING יכול להחישב למשהו "לא טוב" בהקשר של הדרייבר ובמיוחד בהקשר של החלטת תדר הקרוס.
BEAMFORMING היוא עלןמה נשלטת בכוונה - שמצריכה DSP אקטיבי או שיטות אחרות פאסביות ( מעט מאוד מעזים לנסות את זה ) - מה שזה מאפשר בין היתר בהקשר הביתי הוא להימנע מהחזרים חזקים של רצפה ותקרה וגם מאפשר לשלוט בגובה הבמה בצורה מוחלטת על ידי - ישיבה מרוחקת /הגבהת הרמקול או הטייתו כלפי מעלה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
כפרה עליך, אני יודע את זה :).
זה לא סותר את מה שכתבתי, להיפך
איך אפשר לסתור את דבריך? חחחחחחח
בוקר טוב
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זו הייתה הלצה. כנראה שלא מספיק אפקטיבית...

אני חושב ש"סאונד שבור", זה מונח מצויין.
יצא לי כבר להשתמש בו 3 פעמים לפני ארוחת הבוקר.
יודע שזו הייתה הלצה.:)

חבל שאני לא רושם פטנטים על כל הדברים האלה, לפחות היינו רואים קצת כסף מכל השעות האלה בפורום..

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
80 אחוז ?

אני מבין שאתה אופיטימי הבוקר
זה די תלוי תערוכה, לא?

אתה מגיע למינכן ותאכלס כמעט הכל שבור, אתה עובר מחדר שהוא רע, לחדר שהוא רע מאוד...
ההנאה היא מהמסביב ולא מהסאונד, כי אין שם זכר בכלל לסאונד.

CES זה יותר Show מלכתחילה, אז קשה לשפוט, למרות שאתה מסוגל ליפול על איזה חדר באיזה מלון שיפתיע אותך מאוד.

מצד שני, מקומות כמו ISE, או CEDIA, זה מאוד שונה..

יש שם חדרים שגורמים לך לא להרדם בלילה מהמחשבות ומהאיכות שנחשפת אליה.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
נראה לי שיהיה לי קשה שלא להגיב לתגובות כמו אלה שהיו כאן:

אבל את הניסוי שה׳אדיופיל׳ הציע ועמיר פסל בגלל הרעשים של הוויניל, ניתן לבצע: לקחת קובץ דיגיטלי ולאחד אותו דיגיטלית עם רעשים מוקלטים של וויניל (את רעשי השריטות בלבד)
יש לציין שהליצן האמור לא עלה על עניין הרעשים בעצמו, שזה חוסר הבנה עמוק בחומר, ועם השיפור שהצעת יש הרבה בעיות משמעותיות, שהתייחסתי אליהן בפוסט קודם. בשורה התחתונה, זה לא ניסוי טריוויאלי, שאינו משווה בין ויניל ודיגיטל כמו שהם, ותוצאותיו יהיו, במקרה הטוב, מפוקפקות.

אני מבין שהתחושות שאתה מתאר הן סובייקטיביות ומשקפות את הפרספקטיבה האישית שלך. לצערי, אין לי אפשרות להשפיע על תחושות סובייקטיביות,
לעניין שאלתך, הכוונה שלי הייתה להביע ביקורת על התוכן והגישה של הפוסטים.
איזה תחושות סובייקטיביות??? אני מדבר על הבנת הטקסט, שקופץ מנושא לנושא ומנסה מתחת לאדמה לחפור בעייתיות שאין , כנראה בכוונה לסתור. התחושה הסובייקטיבית שלי היא שיש לך משהו אישי נגד רן :)

אתה מבין בדיוק את הקונוטציה שממציא המושג מנסה ליצור בדיון.

1. תיתכן בעיה טכנית של כלי נגינה שבור או פגום, כמו גיטרה באס או מגבר, שאינם פועלים כראוי.
2. תיתכן בעית סאונד, כאשר לסאונד באס שהוא לא נקי, כלומר עם עיוותים, רעשים או תקלות אחרות.
3. תיתכן בעיה מוזיקלית, כאשר מדובר בתיאור של קו באס שמנוגן בצורה משובשת, לא מדויקת או לא הרמונית.

אבל באס שבור, אין דבר כזה.
בעליל לא הבנת את ההסברים ואתה לא מכיר/מבין את הנושא של הגדרות והשימוש בהן. מניסיון, לא יעזור להסביר מחדש, כי ממילא תחזור למשבצת הראשונה.

אלדר ורועי - דווקא ברמקולים עם כיווניות נשלטת (הורנים טובים או רמקולים עם WVEGUIDE) ניתן ליצור במה יציבה כמו ברזל בקלות .
הסבר יפה נמצא כאן :
https://www.libinst.com/PublicArticles/Setup of WG Speakers.pdf
הסבר מצויין, וחשוב למי שהבמה (הסינתטית) חשובה לו במיוחד, במצבי ריבוי מאזינים, ו/או כשיש בעיה חמורה עד כדי כך שהכל זז אפילו כשמזיזים טיפה את הראש.

להבנתי, רמקולים מתוכננים כך שיישמעו וימדדו במיטבם בדיוק מולם (on axis), ולכן מי שרוצה לשמוע אותם כך, כשברוב במקרים הוא מאזין יחיד, כדאי לו לעשות toe in לכיוון ישירות לאוזניו. כמובן שיש ענייני טעם אישי ושל העדפות שונות ושל אילוצים שונים שיכולים לגרום להעדפת מיקום אחר. למשל אצל כותב המאמר, שיושב מול אחד הרמקולים במקום באמצע, כי אין לו חוט מאריך ללפטופ שלו כשהוא כותב, ואין לו תנור חימום נייד לחבר אותו למאריך הזה.

רק ש BEAMING יכול להחישב למשהו "לא טוב" בהקשר של הדרייבר ובמיוחד בהקשר של החלטת תדר הקרוס.
BEAMFORMING היוא עלןמה נשלטת בכוונה - שמצריכה DSP אקטיבי או שיטות אחרות פאסביות ( מעט מאוד מעזים לנסות את זה ) - מה שזה מאפשר בין היתר בהקשר הביתי הוא להימנע מהחזרים חזקים של רצפה ותקרה וגם מאפשר לשלוט בגובה הבמה בצורה מוחלטת על ידי - ישיבה מרוחקת /הגבהת הרמקול או הטייתו כלפי מעלה.
אכן שכחתי לציין ש-beaming לרוב מוזכר בקונוטציה שלילית, רק ניסיתי להסביר במה מדובר.

את המונח beamforming לא הכרתי קודם, ולא ניסיתי להסביר, אבל הבנתי אותו בערך מתוך המונח waveforming :)
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
585
נקודות
93
נראה לי שיהיה לי קשה שלא להגיב לתגובות כמו אלה שהיו כאן:
רק בזהירות, העיקר הבריאות :)
הסבר מצויין, וחשוב למי שהבמה (הסינתטית) חשובה לו במיוחד, במצבי ריבוי מאזינים, ו/או כשיש בעיה חמורה עד כדי כך שהכל זז אפילו כשמזיזים טיפה את הראש.
אני אחד מאלה וזה בפירוש משפיע על שיקולי בחירות הרמקולים והכיול שלי...
להבנתי, רמקולים מתוכננים כך שיישמעו וימדדו במיטבם בדיוק מולם (on axis), ולכן מי שרוצה לשמוע אותם כך, כשברוב במקרים הוא מאזין יחיד, כדאי לו לעשות toe in לכיוון ישירות לאוזניו. כמובן שיש ענייני טעם אישי ושל העדפות שונות ושל אילוצים שונים שיכולים לגרום להעדפת מיקום אחר. למשל אצל כותב המאמר, שיושב מול אחד הרמקולים במקום באמצע, כי אין לו חוט מאריך ללפטופ שלו כשהוא כותב, ואין לו תנור חימום נייד לחבר אותו למאריך הזה.
לא כולם, אפילו בסיטואציה של מאזין בודד - מרבית הקואקסיאלים מרוויחים מכיוונם טיפה החוצה מ"היישר למאזין".
אכן שכחתי לציין ש-beaming לרוב מוזכר בקונוטציה שלילית, רק ניסיתי להסביר במה מדובר.

את המונח beamforming לא הכרתי קודם, ולא ניסיתי להסביר, אבל הבנתי אותו בערך מתוך המונח waveforming :)
סתם לידע כללי, נעשה שימוש נרחב בטכניקות של beamforming מחוץ לתחום האודיו, למשל ב-focused ultrasound ולא רק בגלי קול (ב-RF/אנטנות)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור