בגלל שמדידת צריכת רכב בתנאי מעבדה (כאשר הרכב ערום בכוונה על מנת להפחית את המשקל ) לא משקפת את הצריכה בפועל אז יש מבחני רכב שמודדים את הצריכה בתנאי נסיעה רגילה - שקול למבחן האזנה מעשי.
אז מה באמת הטעם להתייחס למדידות תיאורטיות כאשר יש אפשרות לבחון את המוצר בשטח (כמו מבחני נסיעה שעושים לרכבים)?
ארז
היי ארז ,
זה לא בדיוק ככה
.....
אני חושב ששני העולמות מציעים כלים שימושיים מאוד.
מבחני רכב יתנו צריכה דומה פחות או יותר (תלוי מי הנהג חחח - לא נפתח את זה).
אבל בוא נניח אני ואתה ניקח רמקול לבדיקה ,החדר שלי שונה משלך ,המגבר שלי שונה משלך ועוד לא נכנסו לטעם .התוצאה יכולה להיות אחרת לגמרי.
ראינו גם מציבים שגיין לא נכון בין PRE ל - POWER - יכול לגרום לחשוב שהרמקול "חרא".דברים לא פשוטים כל כך.
המדידה היא לא תאורטית והיא חייבת להתבצע בחדר עם תנאים מבוקרים - או אנאקואי או חוץ או קליפל(רובוט).
אתה כן מקבל תמונה על הרמקול מבחינת - איזון טונאלי, התמודדות עם חלל מסוים במיוחד רפלקטיבי (כמו הבתים שלנו), קרוס מוצלח או לא,אינטגרציה בין דרייברים ועוד ועוד.
עכשיו אם תיקח רמקול שנמדד רע מול רמקול שנמדד טוב -
הסיכוי של הרמקול שנמדד טוב הוא גבוה יותר ,כל עוד אין כשל קריטי בתחום אחד -נניח - לא עומד ב SPL.
אם תיקח רמקול שנמדד טוב מול מצוין - קשה מאוד לדעת מה עדיף כי :
1.לא הכל מדיד
2.אתה לא חשוף לכל המדידות שיש
עבורי המדידות הן מסנן ראשוני - השמיעה היא המכריעה .הראשון לא מבטל את השני.
אחדד את זה עם דוגמא אחת: נניח שמעתי רמקול בחדר , אהבתי מאוד מאוד - אני אבדוק נתונים ומדידות שלו - למה? אולי בחדר הספציפי ששמעתי ישב בול למרות שהרמקול לא מתוכנן למופת והסיכוי שלי להגיע לתוצאה דומה בעוד חדרים -הוא לא גבוה.
ואם לדוגמא - אני יודע שרמקול נמדד ממש טוב ,שמעתי בחדר - תוצאה רעה .אני אנסה להבין מה קורה פה .אולי מגבר לא מתאים ? וכו וכו.
סתם זרקתי דוגמא .
לא מצאתי עוד מדידה שתתאר לי טוויטר ממש מפורט אך לא צורם,בדיוק במקום הזה בין פירוט מדהים למוזיקאליות .
אחד משרת את השני, הקיצר - לא אחד נגד השני.
אני כן חושב שבלי ניסיון בשטח - אין משמעות למדידות .