השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
וואו. הדיון הזה מחזיר אותי לדיון ההוא, שדיברנו על יכולות וביצועים וחלק מהמגיבים התחילו לקשקש לי על הטעם האישי שלהם. ובסופו של דבר, פתאום, כשהשאלה נשאלת קצת אחרת, והדיון קצת מתקדם, מתחילים לדבר על ביצועים.

אז ככה. העניין הוא מאוד פשוט.

מערכת עם ביצועים טובים תדע לנגן כל סגנון מוסיקה. מערכת עם ביצועים פחות טובים תכשל בחלק מהסגנונות ומערכת עם ביצועים נמוכים תנגן את כל סגנונות המוסיקה, אבל דראעק.

בסוף אין מה לעשות. צריך ביצועים קרים כאלה, שהטעם האישי הופך להיות מזה שולי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
וואו. הדיון הזה מחזיר אותי לדיון ההוא, שדיברנו על יכולות וביצועים וחלק מהמגיבים התחילו לקשקש לי על הטעם האישי שלהם. ובסופו של דבר, פתאום, כשהשאלה נשאלת קצת אחרת, והדיון קצת מתקדם, מתחילים לדבר על ביצועים.

אז ככה. העניין הוא מאוד פשוט.

מערכת עם ביצועים טובים תדע לנגן כל סגנון מוסיקה. מערכת עם ביצועים פחות טובים תכשל בחלק מהסגנונות ומערכת עם ביצועים נמוכים תנגן את כל סגנונות המוסיקה, אבל דראעק.

בסוף אין מה לעשות. צריך ביצועים קרים כאלה, שהטעם האישי הופך להיות מזה שולי.

מחזק מאוד את דבריך.הטעם האישי יתכוונן וישתנה מהר בנוכחות מערכת עם ביצועים טובים מהסיבה הפשוטה שבסוף רובנו שומעים דיי דומה ב LONG RUN (לא מדבר על אנשים עם נזקי שמיעה).

אותה מערכת עם התאמה ספציפית למשהו אחד (שאני טוען שאין דבר כזה) - מתי שהוא סופה לא להיות ל "טעמו" של המאזין.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
מערכת עם ביצועים טובים תדע לנגן כל סגנון מוסיקה. מערכת עם ביצועים פחות טובים תכשל בחלק מהסגנונות ומערכת עם ביצועים נמוכים תנגן את כל סגנונות המוסיקה, אבל דראעק.
נכון ומדוייק, אבל מה אם המאזין לא מתעניין בשאר סגנונות המוזיקה?

למשל אחד שרוצה רק מוסיקה אקוסטית עם שנים וחצי כלים בווליום נמוך, והוא מוקסם ממגבר מנורות חלש, שאין מצב לשמוע אתו סוגי מוזיקה אחרים ו/או בווליומים אחרים -- זה הטעם שלו והוא לא הולך להשתנות.

או המצב ההפוך, מישהו שרוצה רק לפוצץ בבאסים ובווליומים, לא מעניין אותו שמוזיקה אקוסטית נשמעת אצלו זוועה, כי הוא ממילא לא מאזין לה אף פעם, זה הטעם שלו, והוא לא הולך להשתנות.

בסוף אין מה לעשות. צריך ביצועים קרים כאלה, שהטעם האישי הופך להיות מזה שולי.
כאמור, לא בכל מצב.

אותה מערכת עם התאמה ספציפית למשהו אחד (שאני טוען שאין דבר כזה) - מתי שהוא סופה לא להיות ל "טעמו" של המאזין.
נתתי שתי דוגמאות ספציפיות למצבים כאלה. אתה טוען שאין כאלה מערכות ו/או אנשים?? או שבהכרח טעמם ישתנה והם יראו את האור?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
נכון ומדוייק, אבל מה אם המאזין לא מתעניין בשאר סגנונות המוזיקה?

למשל אחד שרוצה רק מוסיקה אקוסטית עם שנים וחצי כלים בווליום נמוך, והוא מוקסם ממגבר מנורות חלש, שאין מצב לשמוע אתו סוגי מוזיקה אחרים ו/או בווליומים אחרים -- זה הטעם שלו והוא לא הולך להשתנות.

או המצב ההפוך, מישהו שרוצה רק לפוצץ בבאסים ובווליומים, לא מעניין אותו שמוזיקה אקוסטית נשמעת אצלו זוועה, כי הוא ממילא לא מאזין לה אף פעם, זה הטעם שלו, והוא לא הולך להשתנות.


כאמור, לא בכל מצב.


נתתי שתי דוגמאות ספציפיות למצבים כאלה. אתה טוען שאין כאלה מערכות ו/או אנשים?? או שבהכרח טעמם ישתנה והם יראו את האור?
אין תגובה ...אבל אני בכל זאת אוהב אותך :)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
וואו. הדיון הזה מחזיר אותי לדיון ההוא, שדיברנו על יכולות וביצועים וחלק מהמגיבים התחילו לקשקש לי על הטעם האישי שלהם. ובסופו של דבר, פתאום, כשהשאלה נשאלת קצת אחרת, והדיון קצת מתקדם, מתחילים לדבר על ביצועים.

אז ככה. העניין הוא מאוד פשוט.

מערכת עם ביצועים טובים תדע לנגן כל סגנון מוסיקה. מערכת עם ביצועים פחות טובים תכשל בחלק מהסגנונות ומערכת עם ביצועים נמוכים תנגן את כל סגנונות המוסיקה, אבל דראעק.

בסוף אין מה לעשות. צריך ביצועים קרים כאלה, שהטעם האישי הופך להיות מזה שולי.



דמגוגי ומוציא דברים מהקשרם.

האם לא קיים מצב בו רמקולים/מגברים/מקורות בעלי ביצועים זהים אך סאונד שונה, כמובן שכן.
אם במקרה והרמקולים שלי הם רמקולים שופרים, האם גם אז מגבר בעל ביצועים "טובים יותר" כמו בולדר סדרה 3xxx או הטופ של דאגוסטינו relentless בהכרח יהיו טובים יותר בשידוך לרמקולים ממגבר שפורפרת "עדין" עם ביצועים ומוניטין פחותים משני המגברים הקודמים?


גם כשהבחירה היא באותו המוצר טעם אישי יבוא לידי ביטוי. קח מצב לא היפותטי בעליל, נסגרת על דגם של רכב, במלאי קיים צבע שלא התחברת אליו – תזמין אותו או תחכה כמו ילד טוב עד שלארץ יגיע הרכב בצבע שאתה אוהב על אף ביצועים זהים בין אם מדובר בצבע X או Y ?


בכל תחביב סובייקטיבי יש מקום של כבוד לטעם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
דמגוגי ומוציא דברים מהקשרם.

האם לא קיים מצב בו רמקולים/מגברים/מקורות בעלי ביצועים זהים אך סאונד שונה, כמובן שכן.
אם במקרה והרמקולים שלי הם רמקולים שופרים, האם גם אז מגבר בעל ביצועים "טובים יותר" כמו בולדר סדרה 3xxx או הטופ של דאגוסטינו relentless בהכרח יהיו טובים יותר בשידוך לרמקולים ממגבר שפורפרת "עדין" עם ביצועים ומוניטין פחותים משני המגברים הקודמים?


גם כשהבחירה היא באותו המוצר טעם אישי יבוא לידי ביטוי. קח מצב לא היפותטי בעליל, נסגרת על דגם של רכב, במלאי קיים צבע שלא התחברת אליו – תזמין אותו או תחכה כמו ילד טוב עד שלארץ יגיע הרכב בצבע שאתה אוהב על אף ביצועים זהים בין אם מדובר בצבע X או Y ?


בכל תחביב סובייקטיבי יש מקום של כבוד לטעם.

אתה נוטה לחזור למקומות שאתה משחק אותה כאילו אתה לא מבין את מה שאני כותב.

בפסקה אחת אסכם את העניין.

קודם כל יכולות, אחרי שהבנת שיש כאלה, תשמר אותם ותכוון את המערכת לטעמך מבלי לגרוע מהיכולות. אם לא תגיע ליכולות מקסימליות, לא תדע שהן קיימות. זה הקטע, מתקדמים, מגלים עוד פרטים, עוד דינמיקה, עוד שכבות. בחלק הזה של המסע למערכת באמת טובה אין טעם לטעם. אחרי שהגעת לרמה מאוד גבוהה של יכולות, תתחיל את המשחק העדין של שמירה עליהם וטיפול בוויסינג. רק ככה בונים מערכת היי אנד איכותית ומוקפדת.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
מסכים לחלוטין עם נמר.
יש ראשית! להביא את הרמקול למיטבו מבחינת ביצועים נטו (בעיקר, שידוך נכון להגברה),
ולמעשה אנחנו עומדים עם משוואה מאוד פשוטה מגבר+רמקול+העמדה = רמקול
לאחר שקבלנו רמקול, בונים את התשתית מסביב, (שאר חלקי ופרטי המערכת וכל המשתמע).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אתה נוטה לחזור למקומות שאתה משחק אותה כאילו אתה לא מבין את מה שאני כותב.

בפסקה אחת אסכם את העניין.

קודם כל יכולות, אחרי שהבנת שיש כאלה, תשמר אותם ותכוון את המערכת לטעמך מבלי לגרוע מהיכולות. אם לא תגיע ליכולות מקסימליות, לא תדע שהן קיימות. זה הקטע, מתקדמים, מגלים עוד פרטים, עוד דינמיקה, עוד שכבות. בחלק הזה של המסע למערכת באמת טובה אין טעם לטעם. אחרי שהגעת לרמה מאוד גבוהה של יכולות, תתחיל את המשחק העדין של שמירה עליהם וטיפול בוויסינג. רק ככה בונים מערכת היי אנד איכותית ומוקפדת.

שוב אתה מוכיח שאתה לא רוצה להבין דברים, חשוב למי אתה משדך ולא מה תשדך.
אין לזה קשר לוויסינג. לא תשדך מגבר טרנזיסטורי אימתני לרמקול עם נצילות של 107DB בדיוק כמו שלא תנסה לנהוג באסטון מרטין וונקוויש במדבר, ג'יפ לאדה עם מנוע חלוש יהיה עדיף למשימה.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
שוב אתה מוכיח שאתה לא רוצה להבין דברים, חשוב למי אתה משדך ולא מה תשדך.
אין לזה קשר לוויסינג. לא שדך מגבר טרנזיסטורי אימתני לרמקול עם נצילות של 107DB בדיוק כמו שלא תנסה לנהוג באסטון מרטין וונקוויש במדבר, ג'יפ לאדה עם מנוע חלוש יהיה עדיף למשימה.

אתה הופך את הדיון לשטוח כמו פלטה. ברור שלא נחבר מגבר של 1200 וואט לערוץ כשהרמקול הוא 107 דציבל.
כשאני מנהל דיון בפורום עם ותיקים אני יוצא מנקודת הנחה שהם יודעים את זה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
לא מחברים

מגברים צנועי יכולת על הנייר ובעיקר בפועל לרמקולים זללניים על הנייר ובהחלט בפועל.

וכמובן להפך.

מרגיש לי גנון של מתחילים...
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מרגיש לי גנון של מתחילים...

תראו חברים, אנשים בוחרים טעמים בהגברה ממגוון סיבות, שחלקן אפילו לא נהירות לבוחר עצמו...
לא הייתי אפילו מנסה להרחיב על זה את הדיבור, כי פשוט חבל לקלקל לאנשים את המסע.;)
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
תראו חברים, אנשים בוחרים טעמים בהגברה ממגוון סיבות, שחלקן אפילו לא נהירות לבוחר עצמו...
לא הייתי אפילו מנסה להרחיב על זה את הדיבור, כי פשוט חבל לקלקל לאנשים את המסע.;)

וואלה ?
בוא נשאר בבינוניות ולא נדבר על זה..
ניתן לאנשים לעשות טעויות ולא להימנע מטעויות שעשו אחרים..
חבל לקלקל להם את "המסע" כי הם נהנים למכור ציוד לא מתאים אחרי חודשיים ולהפסיד כסף.. במיוחד אחרי שבחרו מכשיר כזה או אחר מסיבה של מגבלת תקציב (הסיבה העיקרית-לא?)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
וואלה ?
בוא נשאר בבינוניות ולא נדבר על זה..
ניתן לאנשים לעשות טעויות ולא להימנע מטעויות שעשו אחרים..
חבל לקלקל להם את "המסע" כי הם נהנים למכור ציוד לא מתאים אחרי חודשיים ולהפסיד כסף.. במיוחד אחרי שבחרו מכשיר כזה או אחר מסיבה של מגבלת תקציב (הסיבה העיקרית-לא?)

מסכם, רוב הדיון הוא קצת מטופש,
כמו תיאוריה נכונה צריכה לענות על כל
השאלות, כך יכולת וביצועים המערכת צריכים להישמע בכל סוגיי המוזיקה
וכל הז'נרים.
 
נערך לאחרונה ב:

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
נשמע שחלק מאודיופילים כאן מסתכלים על בחירת הרמקולים כעל מעמד העדפות הסאונד ומשמה כל רפרנס או משיכה לסאונד ולפי מה שמערכת מסוגלת לתת ומחמיאה משפיעה על מוזיקה שהם שומעים. בסוף סאונד שאתה מאזין ממוזיקה שאתה אוהב ללא קשר למערכת יקבע כבר איזה רמקולים מגבר וממיר או פטיפון תיקנה.לא חוקי כמעט ליקנות מערכת ומשמה להתחיל לבסס את אהבתך למוזיקה.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
אגב מניסיוני האישי שאני מכיר היטב כמו ג׳אז ההשפעה של איכות הממיר תשפיעה על על תוצאה מהמגבר.למה? ממיר מעולה פותח תחום של רציפות של אינפורמציה בתדרים מסויימים שחוויה תקבל ביטוי גדול יותר ממגבר חמוד ss ב20k או 40 בדיגטל שמתחיל להתקרב לרמות הגבוהות השינוי בין ממש לנגן או לשמעה פרווה.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
אגב מניסיוני האישי שאני מכיר היטב כמו ג׳אז ההשפעה של איכות הממיר תשפיעה על על תוצאה מהמגבר.למה? ממיר מעולה פותח תחום של רציפות של אינפורמציה בתדרים מסויימים שחוויה תקבל ביטוי גדול יותר ממגבר חמוד ss ב20k או 40 בדיגטל שמתחיל להתקרב לרמות הגבוהות השינוי בין ממש לנגן או לשמעה פרווה.
לא הבנתי אף מילה.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
מהאזנה לסט של גנאדי עם מוסיקה שלי!!! כולל מוסיקה סימפונית, בארוק, קולות גברים ונשים מזאנרים שונים המערכת עבדה יפה וללא מאמץ.כנראה שהמגבר לא מתאים להעדפות המוסיקליות המסוימות מאד של גנאדי.מה שמביא אותי למסקנה שגנאדי לא שאל כאן שאלה אלא הביע דעה ולדעתי צודקת.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
אגב מניסיוני האישי שאני מכיר היטב כמו ג׳אז ההשפעה של איכות הממיר תשפיעה על על תוצאה מהמגבר.למה? ממיר מעולה פותח תחום של רציפות של אינפורמציה בתדרים מסויימים שחוויה תקבל ביטוי גדול יותר ממגבר חמוד ss ב20k או 40 בדיגטל שמתחיל להתקרב לרמות הגבוהות השינוי בין ממש לנגן או לשמעה פרווה.
זה כבר שרשור אחר לטעמי, אבל כן, המקור יש לו ראשוניות על הסאונד...אין מה לעשות. חבר טוב שלי אודיופיל מדופלם ומשקיען, עמד בפני החלטה להוסיף עשרות אלפי שקלים בהחלפת רמקולים, מישהו יעץ לו לנסות מקור שונה, והופה! נשארו הרמקולים ( המצויינים) הקיימים ונגוז עניין החלפתם.

בסופו של דבר מערכת טובה ומאוזנת, כל החלקים חשובים באותה מידה לחווית האזנה.

שבוע טוב שיהיה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
אגב מניסיוני האישי שאני מכיר היטב כמו ג׳אז ההשפעה של איכות הממיר תשפיעה על על תוצאה מהמגבר.למה? ממיר מעולה פותח תחום של רציפות של אינפורמציה בתדרים מסויימים שחוויה תקבל ביטוי גדול יותר ממגבר חמוד ss ב20k או 40 בדיגטל שמתחיל להתקרב לרמות הגבוהות השינוי בין ממש לנגן או לשמעה פרווה.

לא במקרה בתערוכת מינכן יש רק מערכות
שמסוגלות לנגן כל סוג מוזיקה בהוד והדר,
אין איסור או תקנה מה נכון, אבל צריך לדעת
מערכת לא דינמית עם פסאודו בס היא לא
ראויה לאודיופילים, מוזיקה ללא בס נכון או
רפה,, היא מוסיקה מסורסת.
 
נערך לאחרונה ב:

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
לא במקרה בתערוכת מינכן יש רק מערכות
שמסוגלות לנגן כל סוג מוזיקה בהוד והדר,
אין איסור או תקנה מה נכון, אבל צריך לדעת
מערכת לא דינמית עם פסאודו בס היא לא
ראויה לאודיופילים, בלי בס אין מוזיקה, כמו
פיצה בלי בצק היא לא פיצה.
וואלה נראה לי כולם מסכימים שפיצה ללא בצק היא לא פיצה ואוטו ללא גלגלים לא אוטו ומערכת שבנויה בצורה לא נכונה תיגרום למאזין בשלב כזה או אחר לישנאו מוזיקה :)... אבל תכלס גישה שיש שיש רמת איכות מסויימת שמשמה מתחילים לחוות תוצאה של סאונד או מוזיקה עגומה לדעתי כי המוזיקה לא מקבלת תוקף מאיכות מסויימת שמיצרת עולם חדש של חווית אזנה אין גלולה או זריקה שמערכת תוכל לתת לך שמרגע x המוח ידע לעבד את כל אינפורמציה שאתה מאזין לה. אז יצירת אשליה שסאונד מתחילרק מרכיבים איכותים בפיסגת היי אנד עם תג מחיר של דירה חדשה בעייתית מבחינתי כי אין בכך אמת אבסולוטית ודבר נוסף מרגע שאודיופיל יהיה במקום הזה הוא דיי מהר יבין שחווית הסאונד שהוא מקבל גם מאוד קשורה למיומנות של פיתוח שמיעה ומיומנות סביב זה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור