השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
גיא

1. אין לגנאדי רמקול פוקאל סקאלה אוטופיה.
(,אם גנאדי ירצה, ישתף).
2. "אוו" נרשם כזלזול? ברמת ההגברה שצריך, או שלא הבנתי אותך ?
3. גם מגבר "חצי גיבור" כפי שיש לו היום, לא הספיק לו גם עם הסקאלה.
4. אם כל הכבוד, כבר רשמתי שהיה אצלו מגבר שעל הנייר מושלם, מחברה מכובדת מאוד ובסה"כ מגבר איכותי, שאזכב אותו, אתה ממשיך להציע חפצים שמנתוקים מהמציאות.
5. שבת שלום

ומגבר ״גיבור״ יבטיח צליל טוב ?
במקרה הטוב אם יש התאמה חשמלית מגבר כזה יבטיח עוצמה שתאפשר לנגן חזק, בין זה ובין הוויסינג או איך ישמע אין קשר.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
צריך לבדוק
כל מקרה לגופו.

מגבר גיבור כהגדרה, ברור שלא יבטיח כלום.
ויבדק גם במערומיו.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מזמן מעניין אותי האם סוג מוזיקה שאני (אנחנו) שומעים אמורה להילקח בחשבון בבחירת ההגברה?
אסביר למה אני מתכוון:
אומרים שמגבר אמור "להחזיק" את הרמקול, שזה אומר (ע"פ הבנתי) שמגבר צריך לנגן בפיק ממושך ללא "ניתוק" או איך שלא נקרא לדבר כזה (תקנו אותי אם לא כתבתי נכון את פרושו המוסג, אך זו הבנתי במילים שלי).
כלומר שאם במקרה ושומעים מוזיקה דינמית מאוד (YELLO למשל), אגרסיבית (HEAVY METAL למיניהם) וכו' - מגבר צריך להיות יותר בריוני, כוחני ונגיד לסוג מוזיקה קלאסי/ג'אז - מגבר יכול להיות יותר... "רגוע", מנורות ?
מה אתם אומרים?

התשובה לשאלה שלך פשטוה.
האם יש לך ראש פתוח או שאתה עתיד לשמוע את אותו סוג מוסיקה מעתה ועד עולם?

אני מחלק את תחום האודיופיליה לשניים, לפי סוג המוסיקה ששומע בעל המערכת -
קלאסית, וכל השאר.

אם אתה לא בצד הקלאסי, חייך קלים יחסית מאחר שכאן המושג ״להחזיק רמקולים״ שונה ובעיקר יותר סלחני מהשני.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
התשובה לשאלה שלך פשטוה.
האם יש לך ראש פתוח או שאתה עתיד לשמוע את אותו סוג מוסיקה מעתה ועד עולם?

אני מחלק את תחום האודיופיליה לשניים, לפי סוג המוסיקה ששומע בעל המערכת -
קלאסית, וכל השאר.

אם אתה לא בצד הקלאסי, חייך קלים יחסית מאחר שכאן המושג ״להחזיק רמקולים״ שונה ובעיקר יותר סלחני מהשני.


בני אדם הופכים את החיים לקשים.

עופר, גם מוזיקה קלאסית אינה מורכבת ממקשה אחת, הרי דין שלישיה קמרית אינו כדין תזמורת סימפונית מלאה - עבורי מערכת סבירה ומעלה צריכה לדעת לנגן את כל הסגנונות אלה אם כן בעליה כיוון לסגנון ספציפי משום שאינו מעוניין לשמוע דברים אחרים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מעולם לא הבנתי את ההגדרה הזו של מערכת היודעת לנגן סוג מסוים ומתקשה, או לא יכולה, לנגן סוג אחר.

במילים אחרות, זו לא מערכת מעניינת במיוחד כי היא בפועל לא מסוגלת לנגן כלום ושום דבר.

יתכן והחסרונות שלה "קופצים" בסוג מסוים של מוזיקה, חסרונות אשר לכאורה "פוסלים" אותה מלנגן את אותה מוזיקה, אך אותם חסרונות, הקיימים באופן ברור במקום מסוים, לא באמת נעלמים, הם רק פחות מודגשים במקומות אחרים, זה הכל.

הגיוני שמערכת מסוימת תנגן מוזיקה מסוימת ברמה של 9/10 ומוזיקה אחרת ברמה של 8/10, אבל מעולם לא נתקלתי במערכת המסוגלת לנגן מוזיקה מסוימת ב 9/10 ומוזיקה אחרת ברמה של 4/10.

הניקוד פשוט שגוי.

רן
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
בני אדם הופכים את החיים לקשים.

עופר, גם מוזיקה קלאסית אינה מורכבת ממקשה אחת, הרי דין שלישיה קמרית אינו כדין תזמורת סימפונית מלאה - עבורי מערכת סבירה ומעלה צריכה לדעת לנגן את כל הסגנונות אלה אם כן בעליה כיוון לסגנון ספציפי משום שאינו מעוניין לשמוע דברים אחרים.

זה נכון. מוסיקה קלסית אינה מקשה אחת אבל דרישות המאזין שונות ועל זה לא הרחבתי בכלל, ובכוונה.
אני מכיר טוב את הטעם המוסיקלי של גנאדי וחושב שהוא מבין טוב למה אני מתכוון.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
ברגע שמערכת/תוצאה מגבילה עצמה לסגנון מסוים
ג'אז למשל
וכבר נתקלתי במערכות כאילו.
מבחינתי לא עוברת ולא נכונה מהיסוד.

לגבי ROCK ו סוגי טארנס למשל
המערכת צריכה מסוגלת לשחזר את האנרגיות האילו

מעטות המערכות שנתקלתי בהן
ששכנעו אותי שם.

לגבי מוזיקה קלאסית
כל מילה!
כאשר המערכת יודעת לשחזר כראוי עשרות כלי נגינה יחדיו!
המערכת תדע (בפוטנציאל) לנגן כל ז'אנר!
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הגיוני שמערכת מסוימת תנגן מוזיקה מסוימת ברמה של 9/10 ומוזיקה אחרת ברמה של 8/10, אבל מעולם לא נתקלתי במערכת המסוגלת לנגן מוזיקה מסוימת ב 9/10 ומוזיקה אחרת ברמה של 4/10.
רן

ימאהה הוציאו פעם רמקול ששיחזר פסנתר בצורה נפלאה. כל השאר היה בינוני.
אני מכיר לא מעט חובבי מוסיקה שהיו רוכשים רמקול כזה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זאת אומרת שיש אי שם רמקול שיודע לשחזר פסנתר בצורה מופלאה, אבל את כל השאר הכלים הוא מנגן באופן בינוני ואין לו שום תכונה טובה אחרת, מלבד שיחזור פסנתר ו.... יש אנשים שהיו רצים וקונים רמקול כזה?

לא יודע אפילו איך להתייחס לדבר הזה.

והרמקול הזה, זו הייתה התכלית שלו בחיים, או שזה היה סוג של פוקס?

והמסקנות הללו נלקחו לאחר שהקשבת לרמקול הזה בעשרות חדרים שונים ועל עשרות מערכות שונות?

כי לכאורה, יש כאן בעיה לצאת בהצהרה כזאת ובמקביל להגיד ש:
המקור הוא משהו דרמטי
וכבילה היא משהו דרמטי
וחשמל אין בלתו
ומגבר זה משהו אקוטי
ומידוף זה ממש חשוב
ופרה זה ה א' של ה ב'

אז, בהנחה שכל האמור לעיל דרמטי וכולם עושים וואחד שינוי חבל"ז, ההגיון אומר שהרמקול הזה אמור להשמע "טיפונת שונה" בכל סט אפ...

וכל זאת עוד לפני שהתחלנו לדבר על ההשפעה הדרמטית של החדר בו אותו מוצר ייחודי נמצא...

רן
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
בודאי.
זה אומר שלכל אחד יש מערכת שיקולים ועדיפויות משלו.
מה שחשוב לך לא חשוב אולי בכלל למישהו אחר ולהיפך.

יש לי לקוחות מוסיקאים שרוב מה שמדובר כאן ממש לא מעניין אותם והם עדיין
רכשו מערכות יפות ונהנים מכל רגע.

אני מניח שכל מי שיש לו רמקול מאוד יקר וישמע רמקול כזה ״טוחן״ את הרמקול שלו
עם פסנתר, או כל כלי אחר, לא יוכל להתעלם מזה. כנראה תראה אותו מחפש רמקול אחר.
לי לפחות זה מה שקרה לפני עשרים שנה.

וזה מחזיר אותי לתחילת השרשור. אין לי ספק שהעולם מוסיקלי של המאזין קובע את
איכות הציוד שירכוש וביתר דיוק, בחינה רצינית של ציוד עם מוסיקה קלסית לגווניה
היא תנאי לבחירה מיטבית. ככה תמיד חשבתי ואף פעם לא הסתרתי את זה.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,079
נקודות
113
במסגרת ההתפשרויות הרבות שרובנו עושים מפאת תקציב, גודל החדר, האקוסטיקה עוצמת השמע בבית וכו...
שכל אחד יבחן את המערכת שלו עם המוזיקה שהכי עושה לו את זה. מוזיקה קלאסית אמנם היא מבחן אולטמטיבי להרבה מאוד פרמטרים, אבל מי ששומע מטאל פופ ואלקטרוני , יתכן והוא לא שם ויעדיף מערכת עם הרבה כח, צבע וגסות בצליל מול מערכת נטראלית שתשמיע את הבעיות בהקלטות מקומפרסות/ לא איכותיות.
ולגבי מערכות עם צליל מתוק וקסום שבד"כ מנגנות באנדר פאואר ולא מסוגלות לעשות טאנס ולהביא 120 כלים הביתה,
לא הבנתי מה הבעיה לשמוע איתן? אם 95% ממה שהמאזין שומע זו מוזיקת רוק קלה וג'אז והצליל יפה ומרגש...
הרי למגברי מנורות מעוטי וואטים למשל, המחוברים לרמקול 2way איכותי
יש טון, אוריריות וזרימה בצליל שלעיתים לא תקבל גם בפי 3 כסף , כי בנית מערכת פול ריינג' שמפרקת הקלטות לגזרים אבל לא כיף לשמוע בה יותר מחצי שעה 5 כלים פשוטים... אז מה רע בזה?
לכן לדעתי, כאשר התקציב מוגבל (בד"כ זה המצב...), צריך לדעת להביא את האיזון הנכון במערכת למכסימום- ואחד השיקולים הוא המוזיקה שהמאזין שומע.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,350
מעורבות
828
נקודות
113
ברור שלרוב מדובר על פשרות בגלל התקציב,אבל עדיין מגבר טוב לא צריך "להתרסק" בשום סגנון. אני אוהב מטאל וקלאסית באותה מידה ומוכן קצת להתפשר בקלאסית,אבל עדיין התזמורת צריכה לשכנע בטבעיות של הכלים וגודלם בלהתחשב לגודל החדר ועומק הכיס.;)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
אין לי ספק שהעולם מוסיקלי של המאזין קובע את
איכות הציוד שירכוש וביתר דיוק, בחינה רצינית של ציוד עם מוסיקה קלסית לגווניה
היא תנאי לבחירה מיטבית. ככה תמיד חשבתי ואף פעם לא הסתרתי את זה.

בקיצור, כמאמר המשפט העממי, "או סיירת או ניירת" ? שמעתי אולי מערכת אחת שיכלה לתת את מלוא העוצמה והגודל של הקלטה פילהרמונית משובחת ( וכמו בכל זאנר יש הקלטות טובות יותר יש פחות) , המערכת שלי, שממנה אני מחזיק כי היא...ובכן, שלי, רק היום לאחר שנים של השקעה מאמץ ותכנון יכולה לדגדג את יכולת השחזור של הקלטה קלאסית משובחת. אני פשוט לא מאזין למוסיקה קלאסית אז זה פחות מעניין אותי. ולהפך, שמעתי המון מערכות שיכלו לרגש גם בקלאסית ובעיקר לתת את מלוא העוצמה במגוון סגנונות אחרים.
אגב, האם יש איזשהו רפרנס שמיעתי ליכולת שחזור הקלטה קלאסית מיטבי? במחילה, אני לא מבין את המבחן הזה סטייל שרשורי "המדידות". אחד יגיד שאני פסיכי והמערכת שלי משחזרת מצויין סגנון מסויים והשני יישלח אותי למקצה שיפורים ןשדרוגים ויעקם את האף למשמע המרקחת שרקחתי בסלון ביתי.
אם כבר אני יכול להתחבר למשהו מכיוון המחשבה שכיוונת אליו, זהו משתנה האקוסטיקה שהוא קריטי בשמיעת סגנונות מרובי כלים , שמה הקקפוניה והחוסר הרמוניה יכולים לחגוג.. לרעת המאזין- אז אקוסטיקה בחדר היא תנאי מקדים והכרחית בשחזור עומקים גדלים דינמיות ורבגוניות של פילהרמונית עם עשרות נגנים.

לכן לדעתי, כאשר התקציב מוגבל (בד"כ זה המצב...), צריך לדעת להביא את האיזון הנכון במערכת למכסימום- ואחד השיקולים הוא המוזיקה שהמאזין שומע.
מסכים בהחלט ומחזק, כל אחד צריך לבחור מערכת מאוזנת לפי תקציבו ושתתאים למקסימום הסגנונות שהוא מאזין.

נדמה לי ששורש העניין נעוץ בקביעת האידיאל- לאחד האידיאל זהו שחזור ההנאה מקונצרט טוב, לשני ממועדון גאז אפלולי ואילו לשלישי ממרתף האוס טכנו ברלינאי ( ימש"ו). אצלי זה איזון וEFORTLESS בכל מה שאני שומע ובהנחה שההקלטה מאפשרת זאת. ללא קשר לזאנר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
נראה לי ששוב מגיעים לשאלה האם המערכת צריכה להיות בעלת ה"ביצועים" הטובים ביותר, או להסב את ההנאה המרבית לבעליה.

לאלה שחושבים במונחי "ביצועים" ואיכות כוללת, חשוב שהמערכת תישמע במיטבה -- לפחות 8 או 9 בסולם 10 -- בכל סוגי המוזיקה, ורואים באי-יכולת לעשות זאת פגם מהותי במערכת.

לאלה שחושבים במונחי הנאה, התלות בסוגי המוזיקה יכולה להיות מוחלטת, והם עשויים לראות פגם מהותי במערכת שאינה מסוגלת לספק בדיוק את מה שהם רוצים -- ציון 10 בסולם 10 -- בסוגי המוזיקה שהם מאזינים להם, ולא איכפת להם כלל אם היא מנגנת בציון 2 בסוגי מוזיקה שאינם מעניינים אותם.

למשל למי ששומע רק קלאסית קאמרית וג'אז בהרכבים קטנים בווליום נמוך, לא חשובה היכולת לנגן מאהלר או מטאל או ביג בנד, ומספיק מגבר single-ended של ואט ורבע עם שופר נציל, בלי יכולת להפיק באס עוצמתי ו/או ווליום מעל 85dB.

לעומת זאת, מי שאוהב מוזיקה מוגברת (בניגוד לאקוסטית) עם המון באס ואימפקט, עשוי להעדיף אפילו מערכת PA עם סאבים אימתניים, שמוזיקה קלאסית תישמע בה איום ונורא, עם באס מנופח ומופרז -- ציון 0 או 10- בסולם 10 -- אבל זה לא מתחיל לעניין את בעל המערכת כי הוא לא מאזין למוזיקה אקוסטית ולא מתכוון להתחיל עם זה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
יכול להיות שאני יוצא דופן אבל המוזיקה שאני שומע קשורה באופן ישיר למצב הרוח שלי שנע בין דיכאון מוחלט לאופוריה בלתי נשלטת…
גם אם הייתי חובב אך ורק מוזיקה קלאסית המערכת שלי היתה צריכה להיות טובה גם למוזיקה קמרית וגם למהלר כנ״ל רוק או כל סגנון אחר.
מוזר לי שאדם שומע רק מוזיקה שקטה ועדינה אף פעם לא בא לו להרים ועל פי זה כובל את עצמו למערכת שלא מסוגלת לענג אותו כשיש לו מצב רוח שמח…
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
למשל למי ששומע רק קלאסית קאמרית וג'אז בהרכבים קטנים בווליום נמוך, לא חשובה היכולת לנגן מאהלר או מטאל או ביג בנד, ומספיק מגבר single-ended של ואט ורבע עם שופר נציל, בלי יכולת להפיק באס עוצמתי ו/או ווליום מעל 85dB.
יש גם דרך שלישית, מערכת הורן נצילה wide band, כאשר על טווח התדרים התחתון באזור 70 הרץ ומטה ( או יותר תלוי בהורן קדמי אחורי וכדומה) משתפים יחידת סאב אקטיבי מתאימה , ואז הטוב שבכל העולמות....
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
יש גם דרך שלישית, מערכת הורן נצילה wide band, כאשר על טווח התדרים התחתון באזור 70 הרץ ומטה ( או יותר תלוי בהורן קדמי אחורי וכדומה) משתפים יחידת סאב אקטיבי מתאימה , ואז הטוב שבכל העולמות....
הפואנטה העיקרית במה שכתבתי הייתה שלאנשים מסוימים אין צורך בכל העולמות. נראה שהיא הוחמצה.

חוצמזה, אצל חלק מהפיוריסטים של המגברים החלשים האמורים, סאב זה תוספת לכלוך, אם באיזור החפיפה ואם בכלל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
יכול להיות שאני יוצא דופן אבל המוזיקה שאני שומע קשורה באופן ישיר למצב הרוח שלי שנע בין דיכאון מוחלט לאופוריה בלתי נשלטת…
גם אם הייתי חובב אך ורק מוזיקה קלאסית המערכת שלי היתה צריכה להיות טובה גם למוזיקה קמרית וגם למהלר כנ״ל רוק או כל סגנון אחר.
מוזר לי שאדם שומע רק מוזיקה שקטה ועדינה אף פעם לא בא לו להרים ועל פי זה כובל את עצמו למערכת שלא מסוגלת לענג אותו כשיש לו מצב רוח שמח…
הנושא כפי שהבנתי אותו הוא בחירת הציוד כפונקציה של המוזיקה, ולא בחירת המוזיקה כפונקציה של מצב הרוח :)

יש חובבי מוזיקה קלאסית על כל/רוב סוגיה, כולל קאמרית ומאהלר, ויש חובבי מוזיקה שקטה ועדינה, שלא רוצים לשמוע מאהלר או מוזיקה רועשת אחרת.

אלה שאוהבים מוזיקה עדינה משמחים את עצמם במוזיקה עדינה, ועבורם מוזיקה רועשת זה מעציב/מעצבן, כך שאין כאן שום אספקט של הגבלה עצמית.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
genvirt

על פניו להתאים מגבר להעדפה מוסיקלית יחודית, לא שונה מגישה שדוגלת ברכישת רמקול שכביכול המסוגלות שלו מסתכמת בשיחזור אותה העדפה.

ניתן לומר שזה הדבר האחרון שיתאים למי מאתנו שמאזינים ליותר מסגנון יחודי אחד ולא רק לפסנתר או כינור.


אם זאת תמיד יש את היוצא דופן. לדוגמה, הגווארינרי האגדי של sonus שתוכנן מראש לשחזר כינור ברמה פנומנלית. כמה רמקולים כאלה קיימים, בפרט כאלה שעמדו במשימה בכבוד הראוי ומעבר לזאת? נזכרתי לרגע שלפני כשנה נתקלתי בעוד אחד כזה גרמני שאוכל פסנתרים לארוחת בוקר ולא רק, בנוגע למגברים ההיצע מן הסתם גדול יותר.


חשוב להבהיר שכל נסיון התאמה מהסוג הנ"ל כאשר על כף המאזניים מונחת האפשרות לצאת שבע רצון ולהנות מסנכרון התוצאה לז'אנר מועדף כלשהו, רחוקה מלהיות קשורה לשאיפה לסחוט מהסאונד עוד טיפה של איכות בלתי מתפשרת!
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
לא מבין מה אתם רוצים ובעיקר עופר , הרי יכולות המערכת שלו חלושות , יודעות לעשות פסנתר כנף קצר טוב , יש מגבלת עוצמה וגודל במה כמו אצל רובנו , יש לעומת זאת כה מערכות שמשאירות אותך פעור פה , ברובם חזקות וגדולות עם במה בגודל הקיר , ואז מגיעים אניני הטעם הפלצנים שרוצים לשמוע את מיתר הכינור בלבד , תעשו לי טובה !!!!?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור