Dan-Cinemart
עוסק בתחום
- הודעות
- 1,641
- מעורבות
- 1,151
- נקודות
- 113
היי, מה כוונתך "נבדקו" ?אצלי כאמור, אין קול ואין עונה מתחת 70hz, ככה שהתדרים נבדקו
האם שם נחתך הרמקול על פי יצרן ?
האם מדדת את התגובה בחדר ?
היי, מה כוונתך "נבדקו" ?אצלי כאמור, אין קול ואין עונה מתחת 70hz, ככה שהתדרים נבדקו
בכלל לא התייחסתי לעניין האופטימליות, רק לעניין ההשוואה בין טיפול אקוסטי לתוספת תבלינים, שאינה מתאימה כאן.לא טענתי שזה אופטימלי.
עניתי לשאלה איך משלבים סאב בלי RC וזה, מן הסתם, לפי האזנה.
אם זה מספיק טוב לבעל המערכת (למרות חוסר היכולת לזהות גבעות ועמקים) והוא לא חש צורך להיעזר ב RC אז זה מה שיש...
אין קשר בין RC לבין יכולות השמיעה. RC מטפל רק בשילוב מערכת/חדר, ללא שילוב המאזין.ההיגיון בזה הוא שיכולת השמיעה שלנו שונה ובהחלט יש מצב שעבור אדם מסוים שמתקשה לשמוע תדרים מסוימים (נמוכים או גבוהים) , עוצמת הסאב תהיה בהתאם על מנת לפצות על הליקוי בשמיעה.
סביר ש RC ייתן כיוון עוצמה שונה שמתאים לאדם ששמיעתו תקינה בכל תחומי התדרים וזה פחות מתאים לאדם עם יכולת שמיעה לא שווה בכל תחומי התדרים .
נכון לגמרי, ועם זאת, רוב האנשים אינם מודעים לכך שיש חלקים רקובים וחלקים מזוהמים באוכל שלהם, בצורה ובמידה שהם לא מודעים לזה בטעם, כי זה מה שהם מכירים, והם רק מבחינים שתוספת התבלינים משפרת, אבל בפועל, יש בעיה גדולה יותר שכדאי לטפל בה קודם, ואם עושים זאת כראוי, הטעם והבריאות משתפרים הרבה מעבר לעניין התבלינים.בסופו של יום, את הדייסה הזאת בעל המערכת אוכל והיא צריכה להיות לו טעימה, עם מלח ולימון לפי הטעם שלו.
מסכים לחלוטין, יש פרמטרים בסיסיים שבהם אדם נכנס לתחום הזה, אחרת אין ערך בכלל לעיסוק בתחביב הזה. מסתייג מהשימוש במילה מדע ויחד עם זאת אתך במאבקך הצודק להגדרה בסיסית של מה זה היי אנד ומה זו מערכת סטראו ותוצאה של צליל והרמוניה שראויה לדיון והתייחסות.אם מישהו מחליט שהוא מקשיב לסטריאו , כאשר רמקול אחד בסלון והשני עומד בעצם הפוך במטבח ולטעמו שומעים אדיר, אז צריך להטיל ספק בזה, עם כל הכבוד לדעה שלו
גם וגם, האלמנט שלי lowther dx4 בתוך הקופסא שלי hedlund horn זה מה שהם מסוגלים צמד השובבים הללו.היי, מה כוונתך "נבדקו" ?
האם שם נחתך הרמקול על פי יצרן ?
האם מדדת את התגובה בחדר ?
אם מדדת אז נהדר.גם וגם, האלמנט שלי lowther dx4 בתוך הקופסא שלי hedlund horn זה מה שהם מסוגלים צמד השובבים הללו.
נניח ההורן הקידמי oris 150 /250 קרויים לפי התדרי מינימום שלהם- 150 250 הרץ בהתאמה.
הרבה לא מצליחים בהורן קידמי לטפל בחיבור בבאס, ובמיד באס כי המרווח גדול מאוד והנצילות גבוהה.
אני עם הורן אחורי, פחות נציל פחוץ effortless, אבל, וזה 4בל חשוב מאודדד, הרמקול שלי יורד יותר למטה ומאפשר חיבור יותר נח לסאב נכון .
אני מודע לעובדה שהחדר והרמקולים מגיבים שונה במקצת בגלל מיקום וכולי. אבל...בנקודה של ההאזנה , וזה הכי חשוב, הרוב מסתדר על הסנטימטר. באמת חושב שהכי נכון זה לשמוע ולהתרשם לבד. אין לי צל של ספק שטיפול אקוסטי בחדר שלי זומהמשימה הכי חשובה העתידית שלי.
האלמנט שלי יש לו הנחתה טבעית באזור ה 70hz, אבל עד 70 הרץ הוא עובד כמו שצריך. לכן ההומגניות עם הסאב.. הסאב מכוון לנקודה הזאת. בחירת הסאב נעשתה בהתאמה ללאותר- זריזות ומוסיקליות. הסאב עצמו עובד בשיטת ace bass, והוא למעשה פוש,פול שדוגם את עצמו ומשדר למגבר וקצת עושה מניפולציה על גודל התיבה- באס יותר גדול ממה ש" צריך" להיות בפיזיקה של הקופסא. אבל הדבר שהכי מעניין בסאב זה הattack , שלו והיכולת להגיע ממש נמוך. הוא יכול לפעול עד 220 הרץ , אבל אזור הנוחות הוא 100 הרץ ומטה, בדגש על תדרי הסאב של 50 הרץ ומטה.
יש לי קצת בומיות בחלל לפעמים ותלוי בהקלטה, אני צריך למצוא את המיקום הנכון מבחינת מרחק כדי לשמוע את הסאב עד למטה למטה ( בפינת אוכל בצד המערכת שנמצאת כ 6.5 מטר מהסאב אני מזהה יותר ניואנסים ופירוט ו attack של בייס דראם לדוגמא מאשר בנקודה שאני יושב כ 4 מטר מהסאב)
נדיר שאני משחק עם הסאב ( למעט רדיו). וכפתור הווליום בד" כ אני נוגע בו בתחילת השמעת הדיסק ואו שיש טלפון פתאומי...
באס זה אורך גל ודי קריטי היכן מרחק ההאזנה. אקוסטיקה טובה יכולה לעזור לדעתי בנושא הזה על ידי מניעת התאבכות , הגברת הצלילות של המערכת ועל ידי זה שימת לב לעוד פרטים.
יחד עם כל הליקויים הללו, אני עדיין נהנה לשמוע את השאלה , בפעמים הבודדות שמאזין אורח שאינו מהקבועים שלי שואל " הסאב לא עובד... נכון? " וואלה, הוא עובד תמיד ובלעדיו הייתי מאפסן את כלל המערכת שלי בבוידעם...
משתדל בכלל הרכיבים יישמרו על איזון מרמת ההגברה ועד הקדם הפאסיבי והחיווט, ואז הכל יותר קל לריסון.
מה שבטוח אוהבי הגוון של הצליל in your face, או בהיר / פתוח/ דינמי או כל הגדרה דומה ייתכן ולא ימצאו הרבה עניין בסטאפ שלי, למרות שלטעמי הוא דינמי/ פתוח/ ובהיר במידה הנכונה שמאפשרת להנות מוורסטליות של כל ז'אנר בהנחה שהוא מוקלט טוב.
הבהרה: לא טוען ולא אטען ושלא ישתמע ברמז בסוד ואו מישרין או בעקיפין, ואו בקריצה, שיש לי הכי גדול והכי טוב. מה שבטוח רק שזה שלי ובדרך שלי.
כל מה שכתבת זה סבבה לגמרי, אבל לא אפשרי לביצוע, לטעייה, להבנה, למיקסום, באמצעות האוזן האנושית שלנו.
וכמובן, לא ממקמים ככה סאבוופרים.
הנחתה טבעית באזור 70 הרץ?
מי אומר את זה היצרן? אתה?
אתה מודע לזה שיש לך כרגע (כדוגמא) רמקול בחלל, המסוגל לנגן עד 65 ורמקול המסוגל לנגן עד 85, הכל בגלל המיקומים שלהם בחלל.
אתה מודע לזה ששניהם לא מנגנים את אותם תדרים באופן אחיד?
יתכן ורמקול אחד יש לו דיפ גדול מאוד שמתחיל ב 90 הרץ ומגיע לשיא שלו בעוצמה של 15DB ולעומת זאת, הרמקול השני חף מהבעיה הזאת.
יש רמקול אחד שמנגן יותר גבוהים, יש רמקול אחד שיש לו בעיה בגבוהים.
לדוגמאות האמורות, יש בערך עוד 10 דוגמאות שונות, אשר כולן נוגעות לשונות האפשרית בין שני הרמקולים הקדמיים שלך. שונות בפרמטרים שונים, אשר בכלל לא קשורים ל Frequency Response.
בגלל העובדה הזו, שכל אחד מהם מגיב שונה לגמרי בחלל, אוזן אנושית לא מסוגלת בכלל לבצע התאמות בינם לבין מוצר שלישי, והוא הסאבוופר, כי זה ישמע לה בכל שיר, בכל טסט טון, משהו שונה לגמרי.
גם הזיכרון האנושי לא מסוגל לעזור בפעולה כאמור.
אני לא מבין מה זה אומר שהסאבוופר מסוגל לפעול עד 220 הרץ והאזור נוחות הוא אזור ה 100 הרץ, צר לי שאני לא מבין את המשפט הזה.
מאיפה הנתונים הללו של הרצים? זה סוג של מדידה שביצעת? האוזן החליטה שזה 100 הרץ?
ומה זה אומר עובד עד X ונוח לו עד Y, הרי זה בכלל לא נתון לשליטתך, כי אתה לא משתמש בתיקונים דיגיטלים, אז איך שולטים על מה "נוח או לא נוח" , כל זאת בזמן שהסאבוופר מנגן, אם אין לך בכלל שום שליטה עליו?
אתה רשאי להתעקש כפי שכבר נאמר על הדרך שלך זה בסדר וזו זכותך המלאה, רק להבין שהיא לחלוטין מנותקת מהמדע ומההנחיות של יצרן הסאבוופרים שלך, כמו כל יצרן סאבוופרים אחרים בעולם, שיסבירו לך שהדרך שלך היא שגויה.
אני מציע לך, אתה לא ממש חייב, לפנות לאתר של minidsp ולבדוק בין המוצרים שלהם, איזה מהם יכול להתאים לשימוש שלך.
אתה כרגע רחוק מרחק גדול ממיצוי הפוטנציאל.
רן
ברמת הפרט שני המשפטים הראשונים הם המשרתים את מי ששומע.מה זה משנה הניתוח שלאחר מכן.לגמרי לא כמו מאכלים, לא דומה.
באוכל, אין שום דבר אובייקטיבי ו/או מדיד. הכל טעם.
באודיו, יש גם טעם וגם אלקטרוניקה/פיזיקה.
האוזן אינה מסוגלת לזהות מה באמת קורה מבחינה פיזיקלית עם גלי הקול, באיזה תדרים יש גבעות ובאיזה עמקים ובאיזו מידה, איזה הדהודים יש, האם יש ביטולים, וכו', בוודאי שלא ברמה שמאפשרת לטפל בבעיות מסוג זה באופן ממוקד ומדויק. כל זה אינו תלוי ביכולת השמיעה של המאזין לתדרים כלשהם.
כמעט כל השינויים שאודיופילים עושים הם ברמת טונליות, לא ברמת פתרון בעיות אקוסטיות.
הטענה היא שכדי להביא את הסאונד לאופטימום, כדאי קודם כל למדוד, כדי שאפשר יהיה לראות האם ובמה יש צורך לטפל.
לפי תוצאות המדידות אפשר להכניס תיקונים מתאימים בעזרת טיפול פאסיבי ו/או אקטיבי.
ואחר כך אפשר וכדאי להכניס fine tuning ברמת הטונליות והטעם.
טריוויאלי לגמרי שזו גישה, אבל הכוונה אינה לכפות על מישהו להזיז משהו.עכשיו אפשר לומר" אבל אם תשים מכשיר טרינוב היכן ששמעתה,אתה תבין שלא שמעתה..."
אוקיי,לא מתווכח אבל אני כרגע נהנה,אז למה להזיז...
צריך להבין שזו גם גישה.
ואנחנו כמובן מדברים על אנשים עם מערכות מושקעות...
לא איזה רוטל או פטיפון של סוני מהשקם...
ממש לא אותו דבר...טריוויאלי לגמרי שזו גישה, אבל הכוונה אינה לכפות על מישהו להזיז משהו.
מדובר ב:
זה פתאום הזכיר לי משהו לא לגמרי מקביל, אבל יש דמיון -- אם כי זה סיפור מהתחת -- מקרה של מישהו שפוחד לעשות בדיקת קולונוסקופיה, שמא יגלו שחס וחלילה יש לו סרטן, ובינתיים הוא מרגיש נהדר, אז הוא לא רוצה להתעסק בזה. שיהיה בריא, אבל נראה שאם יש בעיות שהגוף לא יודע להבחין אם הן קימות או לא, עדיף לבדוק אותן בכלים מדעיים, ואם יש בעיה, לפתור אותה בהקדם.
- להבהיר שהאוזן יכולה להבחין בפרטי פרטים בטונליות, אבל לא יכולה לאבחן או אפילו להרגיש בבעיות אקוסטיות, אפילו חמורות, אבל בהחלט מסוגלת להבחין כשהבעיות נפתרות
- מכיוון שההשפעה החיובית עשויה להיות עצומה מעבר לכל סוג אחר של שינוי, להציע לבדוק אותה
- ולהציע להתחיל בלמדוד האם יש בעיה, ואיפה וכמה, לא להתחיל בלהזיז משהו
- ורק אם בכל זאת מתגלות בעיות משמעותיות, להציע לשקול אם ואיך לפתור אותן.
פעם ניסיתי ככה, סט של קבאס בלטיק עם סאב תואם, פשוט לא הצלחתי, אני מניח שלא העמקתי מספיק ולא התאמצתי מספיק אבל שורה תחתונה מכרתי בהפסד ורכשתי רמקולים אחרים.לפי האוזן בהאזנה למספר קטעים שמייצגים את המוזיקה שאוהבים.
זה כמו להוסיף למאכל לימון לפי מתכון או לפי הטעם….
האם זה אופטימלי ?
מן הסתם לא ניתן לומר שזה אופטימלי אבל זה לפי אוזנו של בעל המערכת.
ההיגיון בזה הוא שיכולת השמיעה שלנו שונה ובהחלט יש מצב שעבור אדם מסוים שמתקשה לשמוע תדרים מסוימים (נמוכים או גבוהים) , עוצמת הסאב תהיה בהתאם על מנת לפצות על הליקוי בשמיעה.
סביר ש RC ייתן כיוון עוצמה שונה שמתאים לאדם ששמיעתו תקינה בכל תחומי התדרים וזה פחות מתאים לאדם עם יכולת שמיעה לא שווה בכל תחומי התדרים .
בסופו של יום, את הדייסה הזאת בעל המערכת אוכל והיא צריכה להיות לו טעימה, עם מלח ולימון לפי הטעם שלו.
תתפלא. ומדדתי את הרמקולים שלי, הלאותר בקופסא הזאת מת מתחת ל 70 הרץ.
גמיש עד 220 הרץ אומר שהוא מסוגל להוציא תדרים עד התחום הזה. האם אופטימלי? לא, כי הוא מתאמץ ולא טוב להביא לקצה.
אזור נוחות, הכוונה שמתחת ל 100 הרץ הוא פשוט במיטבו, ומנגן בצורה מוסיקלית ברורה וצלולה. הסאב אגב זה אודיופרו b2-70 ,שעבר שדרוג חלקים ברמת המגבר הטרנזיסטוטרי שלו. בכלל, בנו טוב הסקנדינבים במאה הקודמת. השיטה / פטנט שלהם מאוד מעניין ותוכל לקרוא אם מעניין אותך.
יש לי ממיר שנמנע מ dsp, טרנספורט שקורא דיסקים,פרה פאסיבי מנחת נגדים והגברה של 2 וחצי ואט מנורתית . אין לי עניין להכניס לסיגנל שלי שום התערבות בסיגנל , טוב לי עם מה שהגעתי אליו, גם ברמה האובייקטיבית נראה לי שיש רמה. אולי לא לכל טעם.
ניסיתי לפני זמן מה קצרות ממיר של chord אחד מתחת לדייב- tt2 . ממיר מרשים ואני ממליץ לשמוע אותו כי יש לו המון יתרונות ואיכות שהיא מעל לטעם.
האם יותר טוב ונכון משלי בן ה 10 הנחות טכנולוגית ברמת עיבוד הצליל הדיגיטלי? לא לאוזניי לטעם שלי ויכולת ההבחנה שלי.
הפרה הפאסיבי הוא מנחת נגדים : dell rn-60d סוג נגדים, ladder type 23 steps. כלומר זה עיקרון הפעולה שלו.למה גם פרה פסיבי וגם מנחת נגדים?
היי תודה רבה רבה , אני נעול על מה שיש לי...ניסיתי כמה וזה מה שעובד אצלי הכי טוב. היציאות שלי הן rca רגילות. טרם מצאתי הגיון ב xlr בבית. חוץ מהסאב שלי ששמה שמתי xlr במקום DIN פשוט , כי זה תופס יותר טוב את כניסת האינטרקונקט שנמצא פיזית תלוי במאונך באוויר ומשתחרר מכח הכבידה. לא חושב שיש איזה יתרון ל xlr בשימוש ביתי, אם כבר...טןב לא אמשיךאה סבבה, חשבתי חיברת קדם פסיבי ומנחת בטור.
אם אתה עובד xlr, יש לי טורטוגה פסיבי מבוסס ldr שלא משתמש בו, קח בכיף עד שיבוא לי עליו שוב.