לפי האוזן בהאזנה למספר קטעים שמייצגים את המוזיקה שאוהבים.
זה כמו להוסיף למאכל לימון לפי מתכון או לפי הטעם….
האם זה אופטימלי ?
מן הסתם לא ניתן לומר שזה אופטימלי אבל זה לפי אוזנו של בעל המערכת.
ההיגיון בזה הוא שיכולת השמיעה שלנו שונה ובהחלט יש מצב שעבור אדם מסוים שמתקשה לשמוע תדרים מסוימים (נמוכים או גבוהים) , עוצמת הסאב תהיה בהתאם על מנת לפצות על הליקוי בשמיעה.
סביר ש RC ייתן כיוון עוצמה שונה שמתאים לאדם ששמיעתו תקינה בכל תחומי התדרים וזה פחות מתאים לאדם עם יכולת שמיעה לא שווה בכל תחומי התדרים .
בסופו של יום, את הדייסה הזאת בעל המערכת אוכל והיא צריכה להיות לו טעימה, עם מלח ולימון לפי הטעם שלו.
וואוו ארז, סליחה על הדרמה, אבל הכי לא. הכי לא.
וזה בכלל לא מה שמערכות RC עושות.
אפשר לעשות המון דברים בתחום הזה, כמו בכל תחום ולהגיד סבבה, אחד אוהב הפוך והשני אוהב אספרסו, כל אחד והאוזניים שלו.
אז זהו שלא.
כמו בכל תחום יש דברים בסיסיים שצריך לעמוד עליהם, להבהיר אותם ולהעמיד אדם על טעותו.
מזכיר שוב, אודיו זה מדע, זה לא משחקים בנדמה לי.
אם מישהו מחליט שהוא מקשיב לסטריאו , כאשר רמקול אחד בסלון והשני עומד בעצם הפוך במטבח ולטעמו שומעים אדיר, אז צריך להטיל ספק בזה, עם כל הכבוד לדעה שלו.
לגופם של דברים, אני לא חושב שאנשים הבינו את הדברים שנאמרו על ידי שוקרון בכל הקשור לסאבוופר והאופן בו הוא משתמש במוצר הזה.
כרגע בחלל עומד מוצר שמנגן באותם תדרים כמו הרמקולים הקדמיים שלו.
אף אחד לא יודע, מאיזה תדר עד איזה תדר המוצר הזה מנגן, כי אף אחד לא מדד.
עומדים גם שני רמקולים בחלל הזה, בלי שאף אחד מדד אותם וגם שם לא יודעים מאיזה תדר עד איזה תדר הם מנגנים.
לאור זאת יש כאן מצב, בוודאות גמורה, לפיה הסאב מנגן בחלק מהתדרים בהם הרמקול מנגן ולמעשה יש לנו מצב שנקרא דאבל באס.
דאבל באס מביא איתו בעיות איומות של טיימינג, היות ויש כאן כרגע סיטואציה לפיה שלושה אלמנטים מנסים להוציא את אותו סיגנל, אבל מן הסתם אין התאמה בינהם.
באיזה טווח נוצר אותו דאבל באס? אנחנו לא יודעים, לא מדדנו וכמובן, במצב דברים זה, אין לנו שליטה על זה.
זאת ועוד.
כולם מבינים שהמטרה של סאבוופר הוא לייצר צלילים בתדרים הנמוכים, אממה, הרעיון מאחורי סאב וופר הוא הרבה מעבר לזה, המטרה שלו, הלכה למעשה, לבצע השלמה(אקוסטית) בחלל לרמקולים הקדמיים.
על מנת לבצע השלמה כזו, נדרשת כמובן מדידה של הקדמיים, על מנת להבין איפה כל אחד מהם מתקשה.
מדידה כאמור, תלמד אותנו כי לכאורה קנינו מהיצרן שני רמקולים זהים, אבל החלל (אפרופו כאלה שחוששים מהתערבות בסיגנל...) , גרם לכך כי כרגע יש בידינו שני מוצרים
שונים , היות וכל אחד מהם מגיב אחרת לגמרי בחלל. אחרת לגמרי.
בהתאם לאותן מדידות והבנות, נרצה להתאים לכל אחד מאותם רמקולים את הסאבוופר באופן שונה,
יתכן והימני יצטרך עזרה ב 60 הרץ והשמאלי דווקא ב 45 הרץ יתכן וגם הסלופ יהיה שונה בכל אחד מהם= באיזה אופן הם "יפגשו" עם הסאבוופר.
זאת ועוד
כדיי לבצע את כל אותן משימות ידרשו מדידות ברחבי החדר, על מנת להבין איפה ראוי שהמוצר האקוסטי הזה, שנקרא סאבוופר, ראוי שיעמוד, האם במרכז, האם מאחור, האם בכלל בצד שמאל בקצה וכיוצב,
כל מיקום, יביא איתו מן הסתם תוצאה שונה, בכל המישורים, לרבות מישור הזמן.
לסיכום של דברים, אין מדובר בהוספת לימון או תבלין, אלא מדובר בכלל בשלבים של קניית המוצרים בסופר ותחילת הבישול=יעני הבסיס.
אותם דברים, הם אלו שיביאו את שלושת הרכיבים השונים בתכלית השינוי, רמקול ימין, השונה מרמקול שמאל, השונה מהסאבוופר, לנגן כולם כיחידה הרמונית אחת.
והאמור, לא אפשרי בעליל לביצוע באמצעות האוזן האנושית.
רן