השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן
אני חושב ש arb מתכוון שתפרט איזו תוצאה מתקבלת אחרי שפטיפון עובר
תהליך מסוים דרך rc.
ואם נפרק את זה לעוד פרמטרים הכוונה
מה קורה לגבוהים למשל לפני הטיפול ואחרי. מה קורה לתחום התחתון, האם מקבלים תלת חזק יותר או שלא, מה קורא לטבעיות? האם הסאונד הופך חלק יותר?

כמובן שה rc מטפל בחדר וזהו…
אבל אחרי זה חייב להיות שינוי בתוצאה הכללית..

המערכות הטובות, באופן כללי, יביאו לסיטואציה בה תקבל פוקוס הרבה יותר חזק ממה שהיה לך, כאשר אותו מיקוד ישאר יציב, גם אם תזוז על הספה.

המערכות הללו ידעו לגרום לסאונד להשמע לך שלם יותר, הרמוני יותר, מאשר סאונד היוצא מטוויטר, מיד ובאס.
הרמקול ייעלם לחלוטין, הרבה יותר ממה שחשבת שהוא מסוגל להעלם.

המערכות הללו יתנו לך אינדיקציה טובה יותר לזהות דברים במרחב התמונה הסטריאופונית.

המערכות הללו ידעו לטפל לך בהידהודים, או בעיות באס הנמצאות לך בחדר ואפילו לא ידעת על קיומן ובעקבות זאת, אתה תשמע הרבה יותר פרטים, גם בתחום העליון וגם בתחום התחתון. פרטים שלא ידעת בכלל על קיומם.

המערכות הללו יתרמו מאוד לתחושת התלת מימד.

המערכות הללו יתרמו לורסטיליות של המערכת, באופן בו תוכל לנגן סגנונות שונים ומשונים, אשר לא אפשריים בחללים מסוימים, בגלל אופי הבעיות שהחלל יוצר.

המערכות הללו יתנו לך תחושה שאתה מנותק לחלוטין מהסלון שלך.

ככל ויהיה לך חסר משהו (טעם אישי), גבוהים, נמוכים, או ווטאבר, המערכת תתן לך כלים לטפל בזה לאחר הכיול, מבלי לפגוע בתוצאות הכיול.

זה קסם.

רן
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
מה שיזיז את הגרפים (משמעותית) יהיו טיפולים אקוסטיים בלבד: פסיבים ו/או אקטיבים ו/או שילוב סאבוופרים.

כל השאר, לא יזיז שום גרף.

רן

עריכה: גם מיקום שונה של רמקולים, יזיז את הגרפים, אבל לא באופן שאפשר יהיה לשלוט עליהם, אלא באופן בו המיקום יהיה "פחות נורא" אקוסטית.
סבבה רן...רשמתי את כל הנ"ל...

"אחד רוצה עצים וספוג,השני וילון שטיח ורזונטור והשלישי rc...
וכמובן לכל אחד אופי סאונד וטונאליות שלשם רוצה להגיע...
אז למה לא אמרתם את זה מהתחלה?"
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
ושוב, זה כמו לשאול מה הספוגים והעצים האקוסטיים עושים לצליל של הפטיפון, אחרי שהם נתלו על הקיר.
אני יכול להגיד לך בכל אופן אצלי איך מסגרת 60x60 של wave wood משפיעה על הסאונד ברגע שאני תולה
אותה.
א.הדגשה בתחום המיד סוג של חיזוק לצליל
ב.יש לו גוון (חומי) בכל אופן ככה אני מרגיש אם אני רוצה להסביר למה אני מתכוון לגוון. אבל גם כל אחד מזהה גוון בצליל בצורה שונה.
ג.תלוי מיקום. בכל אופן אצלי אם אני מניח אותו אחרי הרמקול הסאונד נכנס לסוג של "תפוס" ולא משוחרר.

אז הנה סוג של תוצאה כתוצאה מטיפול אקוסטי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מעולה.

זו השפעה של סוג מסוים של מסגרת עץ/אקוסטי, במיקום מסוים, זו לא השפעה של עצים/חומרים אקוסטיים באופן כללי, או טיפול אקוסטי באופן כללי, אלא סתם התנסות מאוד מאוד ספציפית אצלך.

אותה מסגרת שאתה מדבר עליה, אם נביא אותה אליי , או לכל אחד אחר, יתכן והיא בכלל לא תעשה הבדל, או תביא בכלל לתוצאות לא רצויות ולכן, לא ניתן לגזור שום מסקנה לגבי "היכולות " של אותה מסגרת.

באותו אופן, המצב של "אחרי" של עמיר עם הטרינוב, לא יכול ללמד אותך, מה זה יעשה למערכת שלך, היות וזה תלוי חלל ולא תלוי מקור.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
המערכות הטובות, באופן כללי, יביאו לסיטואציה בה תקבל פוקוס הרבה יותר חזק ממה שהיה לך, כאשר אותו מיקוד ישאר יציב, גם אם תזוז על הספה.
זה לא כל כך מובן לי, אצלי כל תזוזה של הראש שמאלה ימינה בהכרח מסיטה את מיקום הכלי/ זמר באמצע. כי יש רק נקודה אחת שבא השמיעה היא אופטימלית. אשמח להסבר.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
פוקוס חזק, הוא תולדה של איכות הרמקולים, איכות האלקטרוניקה, מיקום הרמקולים והכי חשוב ...מצב החדר.

החדר יוצר לך חוסר איזון בין הרמקולים ופוגע לך בפוקוס.

אם תבצע מדידה של הרמקולים שלך, אתה תגלה שרמקול ימין, מגיב שונה לחלוטין מרמקול שמאל שלך.

כל רמקול, בגלל המיקום השונה שלו, יש לו אינטראקציה אחרת עם החדר.
ההבדלים לפעמים יכולים להיות קיצוניים.


השונות הזאת, מולידה לרמת פוקוס מסוימת.

טיפול באמור, מוליד לרמת פוקוס אחרת.

אם יושבים אצלך 3 אנשים על הספה, הרעיון הוא ששלושתם מקבלים במה מאוד מפוקסת, למרות שרק אחד מהם הוא סופר במרכז.

צריך לשמוע, כדי להבין.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
בשורה התחתונה מעבר למלל לא רק שלי, מדובר שוב בעוד תוצאה.

בהקשר לשינויים שהתרחשו אצל עמיר ולידיעתו בנוגע לאנלוג, האופי הבסיסי שלו לא משתנה.

אף על פי כן הובחנו שינויים בגבוהים, שלא כל כך הבנתי כיצד זה בא לידי ביטוי, וזה נאמר הרבה לפני ההודעות האחרונות. לגבי שאר הפרמטרים כמו פוקוס צלילות הבמה בס מהודק ופרטים שהיו מטושטשים התקבל שינוי לטובה.

לסיכום,
אף אחד לא מתחייב שמה שיתקבל אצלי או אצל אחרים יהיה דומה או קרוב לתוצאה ולשיפור שלדידו של עמיר התקבל, ואין שמץ של סיכוי לחזות מה יקרה וכל חדר לגופו, ובעיקר עד שלא נתנסה גופא לא נדע .

במילים אחרות למרות היכולות של הטיפול הטכנלוגי הנדון לצד ברירת המחדל המגולמת בו שמצריכה fine tuning, לא ניתן לצפות את השינויים שיתרחשו. זאת ללא קשר למה נמצא בחדר, פרט לטיפול בצרות שהוא מייצר שהן שורש הבעיה.

אפשר לומר שמעבר ללחיצת הכפתור שתתקן בכיול האוטמטי את המצב הנ"ל ביחס לתוכן הנבחר, זה לא מבטיח כלום, ובעיקר את אותו החיבור הכל כך חשוב לחוויה החדשה שתתקבל!
 

נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
אם יושבים אצלך 3 אנשים על הספה, הרעיון הוא ששלושתם מקבלים במה מאוד מפוקסת, למרות שרק אחד מהם הוא סופר במרכז
וואלה, לא מבין. אצלי זה לא אפשרי לדעתי .
אבל כמו שאמרת צריך לשמוע. אתה כבר הזמנת, אני רק צריך למצוא זמן..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אפשר לומר שמעבר ללחיצת הכפתור שתתקן בכיול האוטמטי את המצב הנ"ל ביחס לתוכן הנבחר, זה לא מבטיח כלום, ובעיקר את אותו החיבור הכל כך חשוב לחוויה החדשה שתתקבל!
אף אדם אחראי לא יבטיח לך כלום בעניין זה.

האפשרות המומלצת היא לקחת מכשיר לבדיקה אצלך ולשמוע במו אוזניך.

אם אתה מאוד מודאג, אתה יכול קודם להאזין אצל מישהו שמחבר פטיפון לטרינוב לקבל התרשמות ברמה המאוד עקרונית, לוודא שזה לא הורס את הסאונד של פטיפון.

על סמך דיבורים לא תדע לעולם האם תאהב את התוצאה או לא.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בשורה התחתונה מעבר למלל לא רק שלי, מדובר שוב בעוד תוצאה.

בהקשר לשינויים שהתרחשו אצל אמיר ולידיעתו בנוגע לאנלוג, האופי הבסיסי שלו לא משתנה.

אף על פי כן הובחנו שינויים בגבוהים, שלא כל כך הבנתי כיצד זה בא לידי ביטוי, וזה נאמר הרבה לפני ההודעות האחרונות. לגבי שאר הפרמטרים כמו פוקוס צלילות הבמה בס מהודק ופרטים שהיו מטושטשים התקבל שינוי לטובה.

לסיכום,
אף אחד לא מתחייב שמה שיתקבל אצלי יהיה דומה או קרוב לתוצאה ולשיפור שלדידו של עמיר התקבל, ואין שמץ של סיכוי לחזות מה יקרה וכל חדר לגופו, בעיקר עד שלא נתנסה אצלנו גופא.

במילים אחרות למרות היכולות של הטיפול הנדון לצד ברירת המחדל המגולמת בו שמצריכה fine tunnig, לא ניתן לצפות את השינויים שיתרחשו אצלי. זאת ללא קשר למה נמצא בחדר, פרט לטיפול בצרות שהוא מייצר שהן שורש הבעיה.

אפשר לומר שמעבר ללחיצת הכפתור שתתקן בכיול האוטמטי את המצב הנ"ל ביחס לתוכן הנבחר, זה לא מבטיח כלום, ובעיקר את אותו החיבור הכל כך חשוב לחוויה החדשה שתתקבל!

אתה צודק לחלוטין. אי אפשר להבטיח לך תוצאה ברמת איכות מסוימת. דורש התנסות בפועל.

אני אהפוך לך את זה לעוד יותר מסובך.

למרות שלכל החברות אותה מטרה, כל חברה משתמשת באלגוריתמים שונים, מיקרופונים שונים, מתודיקה שונה, הצגת נתונים אחרת ויכולות טיונינג שונות .

לכן, יש כאן עולם שלם של אפשרויות.

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
שיטת תיקון חדר שונה לגמרי מיושמת ע״י לין. במקום לקחת מדידות עם מיקרופון, בונים מודל ממוחשב של חדר ההאזנה והאלגוריתם מתקן בהתאם.
כמו שכתבו כבר בשירשור פה, לין האגדית בתחום הויניל, משתמשת היום בפונו הדגל שלה בהמרה לדיגיטל.
להלן מאמר מעניין על שיטת התיקון שלהם.
https://www.linn.co.uk/blog/want-room-correction-for-your-music-system-drop-the-mic
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
זה לא מבטיח כלום, ובעיקר את אותו החיבור הכל כך חשוב לחוויה החדשה שתתקבל!
דרך אגב, תזכורת, גם כשאתה מזמין פטיפון/פרה/מגבר/רמקולים חדשים שלא בדקת אותם בבית והם לא מאותה משפחה שיש לך כבר, אתה לא באמת יודע איך הם ישתלבו ומה תהיה התוצאה. לכל היותר יש לך כיוון+תקווה למה לצפות.


זה לא כל כך מובן לי, אצלי כל תזוזה של הראש שמאלה ימינה בהכרח מסיטה את מיקום הכלי/ זמר באמצע. כי יש רק נקודה אחת שבא השמיעה היא אופטימלית. אשמח להסבר.
לא מדובר כאן בנקודה גיאומטרית חסרת ממדים, מדובר באיזור מסוים מסביב לנקודה.

מעבר לזה, כאמור:
נזכרתי בעוד אופציה שיש בטרינוב שאין בטיפול אקוסטי פסיבי:

אפשר להגדיר preset/s לא רק עבור ה-sweet spot, אלא גם עבור מקומות אחרים, שאפשר גם לשקלל ביניהם.

אפשר לבצע מדידות למשל עבור נקודה S שהיא ה-sweet spot, עבור נקודה L שהיא הכורסה שמשמאלה, ועבור R שהוא הכורסה מימינה.

ואז אפשר ליצור preset/s עבור S בלבד, כשאתה יושב לבד בבית ב-sweet spot, ו-presets עבור A בשקלול 40% ו-R ו-L בשקלול 30% כ"א עבור המצב בו מגיעים שני אורחים שיושבים משני צדדיך, או אם יש אורח חשוב שעבורו אתה עובר ל-L, אז אפשר להגדיר עבור S שקלול 80% ורק 20% ל-L, וכו'.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
שיטת תיקון חדר שונה לגמרי מיושמת ע״י לין. במקום לקחת מדידות עם מיקרופון, בונים מודל ממוחשב של חדר ההאזנה והאלגוריתם מתקן בהתאם.
כמו שכתבו כבר בשירשור פה, לין האגדית בתחום הויניל, משתמשת היום בפונו הדגל שלה בהמרה לדיגיטל.
להלן מאמר מעניין על שיטת התיקון שלהם.
https://www.linn.co.uk/blog/want-room-correction-for-your-music-system-drop-the-mic
גישה שנראית על פניה מאוד בעייתית. התוכנה צריכה להיות מסוגלת לאפשר להגדיר הרבה מאוד אספקטים, שלא כולם בהכרח סטנדרטיים, כדי שאפשר יהיה לחשב תוצאה קרובה למציאות, ובעל המערכת צריך להיות מסוגל להזין אותם לתוכנה.

למשל: חדרים לא מלבניים, קירות לא ישרים ו/או לא מקבילים ו/או לא חלקים, עם חפצים בעומק שונה עליהם (שטחי קיר עירומים, דיסקים, ספרים, תקליטים, מדפים, ארונות סגורים, תמונות), כל מיני חפצים גדולים בחדר שקשה לתאר את צורתם ומידת ההחזרה שלהם (ספות עור, כורסאות בד, כסאות, כריות, רמקולים, קדמיים ואחוריים, סאב/ים, סטנד עם מערכת, שולחן, טלוויזיות בגדלים שונים, כולל קעורות), שטיח רק על חלק משטח הרצפה (צריך אולי להגדיר את העובי ומידת ההחזרה), קירות גבס במספר משתנה של שכבות (שאם הן מודבקות זו לזו, ההחזר מהן שונה), חלונות, פתחים בגדלים שונים למרחבים בגדלים שונים, וכו' וכו'.

חוצמזה, ההסברים שלהם ללמה לא להשתמש במיקרופון נראים על פניהם קצת חלשים: למשל שקשה להפריד בין גלים שמגיעים ישירות מהרמקולים לבין החזרים (אבל יודעים -- הצליל מהתדר הנתון שמגיע ראשון למיקרופון הוא הישיר, האחרים הם החזרים), שיש צורך למדוד בכל מיני נקודות בחדר כדי לפתור את כל הבעיות בו (אבל לא צריך לפתור את כל הבעיות, רק בנקודה או כמה נקודות שבהם יֵשבו מאזינים), ועניין איכות המיקרופון והקליברציה שלו (אם משתמשים במיקרופון רציני שהתנהגותו ידועה, זה עונה לדרישות -- המיקרופון של טרינוב לא זול בכלל).

היתרון העיקרי במיקרופון הוא שהוא מודד את מה שיש בפועל, לא את מה שמתקבל מחישוב לפי הגדרות שלעולם לא יהיו מלאות ומדויקות. נראה לי הרבה יותר אמין.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
לא מדובר כאן בנקודה גיאומטרית חסרת ממדים, מדובר באיזור מסוים מסביב לנקודה
נקודה גאומטרית חסרת מימדים. . לא ברור לי . האם אתה הופך למעשה את השמיעה לאומניפולאר? כאילו תלת מימדית שאתה מכל נקודה שומע משהו באותה איכות ורמה?
שאר האופציות שציינת קצת מתנגשות עם הרצון שלי לשמור על מינימום התערבות בצליל. אבל שוב, לא שמעתי וייתכן מאוד שהקידמה הביאה איתה יכולות משופרות שמאפשרות גם הנאה וגם התערבות אקטיבית .
אצלי במערכת בכל אופן, רק במקום אחד שומעים כמו שצריך, שאר המקומות ליד שמאל ימין קדימה אחורה, יהיה חוסר או עודף או עיוות מסויים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
גישה שנראית על פניה מאוד בעייתית. התוכנה צריכה להיות מסוגלת לאפשר להגדיר הרבה מאוד אספקטים, שלא כולם בהכרח סטנדרטיים, כדי שאפשר יהיה לחשב תוצאה קרובה למציאות, ובעל המערכת צריך להיות מסוגל להזין אותם לתוכנה.

למשל: חדרים לא מלבניים, קירות לא ישרים ו/או לא מקבילים ו/או לא חלקים, עם חפצים בעומק שונה עליהם (שטחי קיר עירומים, דיסקים, ספרים, תקליטים, מדפים, ארונות סגורים, תמונות), כל מיני חפצים גדולים בחדר שקשה לתאר את צורתם ומידת ההחזרה שלהם (ספות עור, כורסאות בד, כסאות, כריות, רמקולים, קדמיים ואחוריים, סאב/ים, סטנד עם מערכת, שולחן, טלוויזיות בגדלים שונים, כולל קעורות), שטיח רק על חלק משטח הרצפה (צריך אולי להגדיר את העובי ומידת ההחזרה), קירות גבס במספר משתנה של שכבות (שאם הן מודבקות זו לזו, ההחזר מהן שונה), חלונות, פתחים בגדלים שונים למרחבים בגדלים שונים, וכו' וכו'.

חוצמזה, ההסברים שלהם ללמה לא להשתמש במיקרופון נראים על פניהם קצת חלשים: למשל שקשה להפריד בין גלים שמגיעים ישירות מהרמקולים לבין החזרים (אבל יודעים -- הצליל מהתדר הנתון שמגיע ראשון למיקרופון הוא הישיר, האחרים הם החזרים), שיש צורך למדוד בכל מיני נקודות בחדר כדי לפתור את כל הבעיות בו (אבל לא צריך לפתור את כל הבעיות, רק בנקודה או כמה נקודות שבהם יֵשבו מאזינים), ועניין איכות המיקרופון והקליברציה שלו (אם משתמשים במיקרופון רציני שהתנהגותו ידועה, זה עונה לדרישות -- המיקרופון של טרינוב לא זול בכלל).

היתרון העיקרי במיקרופון הוא שהוא מודד את מה שיש בפועל, לא את מה שמתקבל מחישוב לפי הגדרות שלעולם לא יהיו מלאות ומדויקות. נראה לי הרבה יותר אמין.
אני לא מבין בזה הרבה אבל תמיד ובהכרח ההחזר יהיה באותו תדר של הגל הישיר? האם יש אפשרות שהחזר שמגיע מחומר כלשהו, יגיע בתדר שונה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
נקודה גאומטרית חסרת מימדים. . לא ברור לי . האם אתה הופך למעשה את השמיעה לאומניפולאר? כאילו תלת מימדית שאתה מכל נקודה שומע משהו באותה איכות ורמה?
...
אצלי במערכת בכל אופן, רק במקום אחד שומעים כמו שצריך, שאר המקומות ליד שמאל ימין קדימה אחורה, יהיה חוסר או עודף או עיוות מסויים.
כשמדברים על נקודה בהקשר לגיאומטריה, אין לה ממדים. האורך=רוחב=גובה=0.

כשמדברים על sweet spot באודיו, לא מדובר על נקודה גיאומטרית, אלא על איזשהו תחום קטן מסביב לנקודה מסוימת שבה יושבים כדי שההאזנה תהיה מיטבית.

טרינוב לא בהכרח יגדיל את התחום שבו ההאזנה מיטבית אצלך, אבל כנראה ישפר את המיטב שאתה יכול לקבל עכשיו.


שאר האופציות שציינת קצת מתנגשות עם הרצון שלי לשמור על מינימום התערבות בצליל. אבל שוב, לא שמעתי וייתכן מאוד שהקידמה הביאה איתה יכולות משופרות שמאפשרות גם הנאה וגם התערבות אקטיבית .
הגישה הפיוריסטית של מינימום התערבות בצליל כבודה -- בעיקר ההיסטורי -- במקומו מונח.

אבל אם אתה מבין שהחדר שלך מעוות את הצליל שיוצא מהרמקולים שלך במידה ניכרת, אני מקווה שאתה מבין גם שכדי להיפטר מרוב העיוותים, יש צורך בהתערבות ניכרת באותה מידה, וזה בהגדרה סותר את הגישה של מינימום התערבות: מינימום התערבות ישמר את כל עיוותי החדר על כנם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני לא מבין בזה הרבה אבל תמיד ובהכרח ההחזר יהיה באותו תדר של הגל הישיר? האם יש אפשרות שהחזר שמגיע מחומר כלשהו, יגיע בתדר שונה?
לא. צליל זה גל שנע במהירות הקול, והזמן שלוקח לו להגיע מנקודה לנקודה תלוי רק במרחק בין הנקודות.

ברור שהמרחק הקצר ביותר בין הרמקול לאוזן הוא קו ישר ביניהם, והגל שנע במסלול הזה יגיע תמיד ראשון.

כל גל שפונה למקום אחר יצטרך לעבור מרחק גדול יותר, שזה אומר יותר זמן, והוא יגיע אחרי הראשון.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
לא. צליל זה גל שנע במהירות הקול, והזמן שלוקח לו להגיע מנקודה לנקודה תלוי רק במרחק בין הנקודות.

ברור שהמרחק הקצר ביותר בין הרמקול לאוזן הוא קו ישר ביניהם, והגל שנע במסלול הזה יגיע תמיד ראשון.

כל גל שפונה למקום אחר יצטרך לעבור מרחק גדול יותר, שזה אומר יותר זמן, והוא יגיע אחרי הראשון.
טוב, את זה אני מבין כמובן.
מה שלא ברור לי זה מה קורה במקרה וגל יצא מהרמקול, פגע בכורסת ההאזנה שלך והחזיר גל בתדר שונה לתוך האוזן שלך, איך מיקרופון הכיול יידע שזה גל משני של החזר ולא גל ראשוני? במצב כזה ההחזר (כאמור גל חדש בתדר שונה) יהיה בעל מסלול קצר יותר וכך הלאה מיליון החזרים ממקומות שונים ובתדרים שונים ואף משתנים לאורך המסלול. נראה לי שזה יותר מסובך ממה שתיארת.
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
רן
מה כל כך קשה להסביר מה קורה לסאונד במצב פטפון כשהוא עובר דרך ה-rc!

רן
אני חושב ש arb מתכוון שתפרט איזו תוצאה מתקבלת אחרי שפטיפון עובר
תהליך מסוים דרך rc.
ואם נפרק את זה לעוד פרמטרים הכוונה
מה קורה לגבוהים למשל לפני הטיפול ואחרי. מה קורה לתחום התחתון, האם מקבלים תלת חזק יותר או שלא, מה קורא לטבעיות? האם הסאונד הופך חלק יותר?

כמובן שה rc מטפל בחדר וזהו…
אבל אחרי זה חייב להיות שינוי בתוצאה הכללית..

אני חושב שה״בעיה״ של שניכם היא בכלל לא קשורה לסוגיית התועלת של RC אלא לחשש שלכם מפני עצם ההמרה מאנלוג לדיגיטל. אפילו ללא RC.

בהקשר זה, החשש מובן אבל הוכח שיש יכולת לבצע זאת לא רק ללא פגיעה אלא אפילו עם תועלת על פני המצב הקיים וזאת ע״י Linn. חברה שיש לה את הניסיון, המעוף, התשתית, היכולת, המוצר והמדע כדי לבדוק את זה ובהקשר זה באמת צריך להגיד להם תודה, כי זה באמת נדיר עד לא קיים למצוא חברה שיש לה מומחיות על ב-2 התחומים האלה כך שהיא מסוגלת להעמיד את הנושא למבחן מדעי אמיתי.


את החשש מrc וההתעקשות לפתור את הבעיות האקוסטיות בצורה פסיבית אני רואה בכמה צורות.
הראשונה כמובן של אנשי האנלוג שלא מעוניינים בהמרה לדיגיטל אחרי שעמלו כל כך קשה להביא את הפטיפון למצב אופטימלי.

ישאל אותו ספקן אם יש לי פסנתר בחדר, הייתי עושה לו rc? ברור שלא וברור שהוא נשמע הכי טוב למרות הפגמים בחדר.

״מצב אופטימלי״ הוא בערבון מוגבל כי הוא מתייחס לסיטואציה הקיימת. רוצה לומר, עם טיפול אקוסטי נכון וטוב אפשר להגיע למצב אופטימלי חדש עדיף יותר.

לגבי פסנתרים - דוגמא קצת בעייתית כי יש להתייחס לפסנתר בתור רמקול ולא בתור מקור היות שבפירוש קיימת סוגיית ההתאמה של הפסנתר לחדר (כן, יש מצב כזה פסנתר שיהיה גדול על החדר, בדיוק כמו רמקול).

איך מיקרופון הכיול יידע שזה גל משני של החזר ולא גל ראשוני?

זה חלק מהפטנטים של Trinnov ו-Lyngdorf (אולי יש גם לחברות אחרות פטנטים בנושא, לא בדקתי אך אני בספק).

לדעתי זו גם סיבה אפשרית ש-Linn לא משתמשים במיקרופון בפתרון שלהם - פשוט כי לא הצליחו ליישם פתרון נאות מבוסס מיקרופון מבלי להפר איזה פטנט (מניח שיש עוד סיבות, אך בלי להתגבר על העניין הזה ספציפית [הפרת פטנטים בתחום] זו בהחלט בעיה).

עם זאת אל נא תטעו לחשוב שמדובר בפתרון פשוט - רחוק רחוק מכך.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
טוב, את זה אני מבין כמובן.
מה שלא ברור לי זה מה קורה במקרה וגל יצא מהרמקול, פגע בכורסת ההאזנה שלך והחזיר גל בתדר שונה לתוך האוזן שלך, איך מיקרופון הכיול יידע שזה גל משני של החזר ולא גל ראשוני? במצב כזה ההחזר (כאמור גל חדש בתדר שונה) יהיה בעל מסלול קצר יותר וכך הלאה מיליון החזרים ממקומות שונים ובתדרים שונים ואף משתנים לאורך המסלול. נראה לי שזה יותר מסובך ממה שתיארת.
לא נראה לי שיש אפשרות שהיתקלות במשטח יכולה לשנות את התדירות. אולי יש כאן פיזיקאים שמכירים אפשרות כזו.

תהליך המדידה כולל מיקום המיקרופון המיוחד של טרינוב במקום בו נמצאות אוזני המאזין כשהוא יושב ב-sweet spot (או בנקודה אחרת שממנה רוצים להאזין), ואז נותנים לטרינוב להשמיע צלילים משלו דרך המערכת, כל פעם מרמקול/סאב אחר, ולחשב לפי מה שמגיע למיקרופון את הפרמטרים שישמשו אחר כך כבסיס ל-RC. לטרינוב יש מיקרופון מיוחד, או בעצם קבוצת מיקרופונים, שמאפשרת להם לפענח טוב יותר את מה שמגיע אליהם.
index.jpg



היכולת לזהות מה קורה תלויה בסוג הסיגנל שמשמיעים. אם נגיד שולחים פולס קצר יחיד בתדר מסוים, ברור שכל מה שמתקבל במיקרופון, בכל תדר ובכל עוצמה שהם, זה תוצאה של הפולס הזה (בתנאי ההכרחי שהחדר עצמו שקט, אחרת אי אפשר למדוד).

אני סומך על המהנדסים של טרינוב שהם יודעים מצוין איזה צלילים לשדר כדי שאפשר יהיה להסיק ממה שמגיע למיקרופון את המידע הדרוש.
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 16.5 · צפיות: 116

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור