השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
לא לא. אמרת לי החלפת הגומיה. נראה לך שאני אחליף את הפולי של הדה וינצ'י? ואני אמרתי לך שהצלחת של הפטיפון שלי שוקלת כמה עשרות קילואים והיא צפה על מגנט, אין גומיה בעולם שיכולה להשפיע עליה.

נמר מה קורה לך היום…
תתרכז שניה.
אמרתי החלפת הפולי תגרום לשינוי.
לא אמרתי איזה שינו.
ותתפלא גם הפולי של דה ווינצי ברגע שתחליף אותו לחומר אחר ותבדוק השפעתו יש מצב ותאהב אותו או שלא.
זה מה שאנחנו עושים. בודקים ומשפרים.
אבל לא זה היה הויכוח אלה האם הוא יתן תוצאה שמיעה או לא והתשובה היא
כמובן שכן.
הכל תלוי מאיזה חומר הוא עשוי
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רוצה להוסיף עוד משהו לדיון.

מי אמר שהבדל של 7DB באזור של 35HZ יהיה חשוב יותר מתוספת פוקוס מסוימת, או הורדת רצפת רעש, שנמדדות בשברי DB? המטרה היא ההנאה משמיעה, ולכן כל הטיעונים הפיזיקליים צריכים לעבור דרך משפך הפסיכואקוסטיקה, כיצד הצליל נתפס. אולי השפעה באזור 1K היא משמעותית יותר מאותה השפעה באזור הבס הנמוך?

ניסוי מחשבתי: קחו מערכת מצוינת, ושימו בחדר גרוע. ברור שעקומת התדר תהיה על הפנים, וגם במימד הזמן תהיינה בעיות. אבל אולי האיכויות של אותה מערכת תוכלנה לנצוץ גם בתנאים כאלה, ןמישהו יעדיף אותה על פני מערכת בינונית בחדר מצוין? לא יודע.

אני לא בצד של ה"אביזרים". כמו רן, מאמין שלכל דבר יש השפעה, ושבהיעדר משנה כלשהי קשה לחזות אם השפעה של כבל חשמל מסוים תהיה טובה או לא. וזה מייאש מצד אחד, כי מאוד קשה לעבוד ולחקור בתנאים כאלה של רולטה.

מצד שני, שמעתי כבל חשמל יקר מבאס לגמרי מערכת נתונה. השפעה כזו, של כבל חשמל, או בוודאי של כבל רמקול, בחוויית המוזיקה, היא גדולה בהרבה משברי הדציבלים שאפשר למדוד אותה. לכן, עם כל ההיגיון של טיעוני האקוסטיקאים (וההיגיון הזה אמיתי, ורכשתי פעם TACT RCS ישן ושיחקתי איתו המון, ואני מודע להשפעה הגדולה), אני חושב שנחוצה מידה של ספקנות עצמית, משני הצדדים.
עומר.

היי עומר.

כפי שציינתי, מערכות יכולות לנצנץ גם בתוך שואה אקוסטית, אבל הן יהיו מרחק עצום מהפוטנציאל שלהן, מרחק עצום.

בצדק ציינת שאין שום דרך לחזות את ההשפעה של אותם עזרים וחשוב יותר, אין שום קורלציה בין מחירם לבין התוצאה בפועל.
לפני מספר חודשים ואולי יותר, פתחתי כאן שרשור לגבי כבלים, מה קורה כשמושיבים את נמר ואלדר ונותנים להם להקשיב באופן עיוור לכבלים.
המסקנה הברורה הייתה, שכבלים ב 15,000 דולר לא בהכרח נשמעים טוב כמו כבלים ב 2,000 דולר וזו בעיה מאוד מאוד קשה שמטילה צל כבד על כל התחום הזה של עזרים...

ומכשירים כמו Tact זה פרה היסטוריה, זה באמת כמו להשוות טלפון חוגה לאייפון 13, ביחס לטכנולוגיה הנוכחית...:)

רן
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
היי עומר.

כפי שציינתי, מערכות יכולות לנצנץ גם בתוך שואה אקוסטית, אבל הן יהיו מרחק עצום מהפוטנציאל שלהן, מרחק עצום.

בצדק ציינת שאין שום דרך לחזות את ההשפעה של אותם עזרים וחשוב יותר, אין שום קורלציה בין מחירם לבין התוצאה בפועל.
לפני מספר חודשים ואולי יותר, פתחתי כאן שרשור לגבי כבלים, מה קורה כשמושיבים את נמר ואלדר ונותנים להם להקשיב באופן עיוור לכבלים.
המסקנה הברורה הייתה, שכבלים ב 15,000 דולר לא בהכרח נשמעים טוב כמו כבלים ב 2,000 דולר וזו בעיה מאוד מאוד קשה שמטילה צל כבד על כל התחום הזה של עזרים...

ומכשירים כמו Tact זה פרה היסטוריה, זה באמת כמו להשוות טלפון חוגה לאייפון 13, ביחס לטכנולוגיה הנוכחית...:)

רן

היי רן :)
לגמרי אין קורלציה וזה מייאש. ברור לי שהטאקט זה מוצג מוזיאלי, התייחסתי אליו ככה, או לפחות התכוונתי לזה.

מסכים עם כל דבריך, אבל עדיין, המסננת שהיא התפיסה שלנו את הצליל הפיזיקאלי קיימת. לדוגמה יכול להיות שבראש אנחנו יודעים לנטרל את אפקט החלל מתוך צליל (זה קיים בוודאות ברמה מסוימת). יתכן שהשפעה של חלקי DB ברוחב פס רחב מאוד היא משמעותית יותר מ NOTCH צר ועמוק, וכו' וכו'. כל זה אומר שצריך לשמור על ראש פתוח.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
היי רן :)
לגמרי אין קורלציה וזה מייאש. ברור לי שהטאקט זה מוצג מוזיאלי, התייחסתי אליו ככה, או לפחות התכוונתי לזה.

מסכים עם כל דבריך, אבל עדיין, המסננת שהיא התפיסה שלנו את הצליל הפיזיקאלי קיימת. לדוגמה יכול להיות שבראש אנחנו יודעים לנטרל את אפקט החלל מתוך צליל (זה קיים בוודאות ברמה מסוימת). יתכן שהשפעה של חלקי DB ברוחב פס רחב מאוד היא משמעותית יותר מ NOTCH צר ועמוק, וכו' וכו'. כל זה אומר שצריך לשמור על ראש פתוח.

אני תמיד בעד לשמור על ראש פתוח ולכן, תמיד חוזר מאלדר עם שקית מלאה בהפתעות. אם מישהו מבחוץ היה מסתכל במה שאני מתעסק ומה אני מוציא מהשקית, הוא בוודאי היה מטיל ספק בכשירותי הנפשית....

מצד שני, לא משנה איך שנסובב את הדברים, החדר, הוא הגורם עם ההשפעה הכי גדולה על הצליל הסופי וככזה, אנחנו צריכים להשקיע זמן, אנרגיה, לימוד וממון רב, על מנת לנסות ולהוציא את החלקים השליליים שבו, ככל האפשר, מהמשוואה.

רן
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
אני תמיד בעד לשמור על ראש פתוח ולכן, תמיד חוזר מאלדר עם שקית מלאה בהפתעות. אם מישהו מבחוץ היה מסתכל במה שאני מתעסק ומה אני מוציא מהשקית, הוא בוודאי היה מטיל ספק בכשירותי הנפשית....

מצד שני, לא משנה איך שנסובב את הדברים, החדר, הוא הגורם עם ההשפעה הכי גדולה על הצליל הסופי וככזה, אנחנו צריכים להשקיע זמן, אנרגיה, לימוד וממון רב, על מנת לנסות ולהוציא את החלקים השליליים שבו, ככל האפשר, מהמשוואה.

רן

כן. הנקודה שניסיתי להעביר היא חוסר וודאות שנובעת מאותה פונקציה מתעתעת של התפיסה האנושית. פונקציה שגורמת למיליוני אנשים ברחבי האינטרנט להתווכח אם השימלה המדוברת היא בצבע זהב או כחול.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
כן. הנקודה שניסיתי להעביר היא חוסר וודאות שנובעת מאותה פונקציה מתעתעת של התפיסה האנושית. פונקציה שגורמת למיליוני אנשים ברחבי האינטרנט להתווכח אם השימלה המדוברת היא בצבע זהב או כחול.
אבל אף אחד לא טען לוודאות, לכל היותר שהגיוני להתחיל בבעיות הגדולות (בדציבלים) לפני שמתעסקים בקטנות (בדציבלים),.

בכל מקרה האוזן היא השופט הראשי, ואם מישהו מעדיף את העיוותים של החדר על פני תוצאות התיקון, הוא תמיד יכול לחזור להתחלה. בזה יש יתרון ל-RC על פני תיקון אקוסטי פסיבי, כי אפשר לעשות כיוונון בסיסי בקלות יחסית, ולהשוות מידית ע"י מעברים למצב עם התיקון למצב בלעדיו ולהיפך, בלחיצת כפתור.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
אבל אף אחד לא טען לוודאות, לכל היותר שהגיוני להתחיל בבעיות הגדולות (בדציבלים) לפני שמתעסקים בקטנות (בדציבלים),.

בכל מקרה האוזן היא השופט הראשי, ואם מישהו מעדיף את העיוותים של החדר על פני תוצאות התיקון, הוא תמיד יכול לחזור להתחלה. בזה יש יתרון ל-RC על פני תיקון אקוסטי פסיבי, כי אפשר לעשות כיוונון בסיסי בקלות יחסית, ולהשוות מידית ע"י מעברים למצב עם התיקון למצב בלעדיו ולהיפך, בלחיצת כפתור.
כן, אבל אתה מודד דציבלים ברוחב פס נמוך, ואני אומר אולי להבדל מינורי בעוצמה אבל נרחב בתדר יש אותה השפעה. ואולי האוזן מתרגלת לחדר ומנטרלת אותו ברמה מסוימת. ומי יודע מה קודם, רצפת רעש או גרף הענות תדר? בקיצור פחות נחרצות מה גדול ומה קטן.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
ברשותך לא התייחס לשטות הגמורה בדבר ההבחנה בין קבוצת העזרים, מול אנשי האקוסטיקה
אתה מבין,למה להשתמש במילה שטות...ולמה להמשיך לכתוב בטון כזה עצבני? תראה איזה יופי הדיון מתנהל בטוב טעם . ניתן לומר, " אתייחס רק לדברים שמהותים עבורי", וזהו. כולם מרוצים.

יש לך הרי case ויש טעם במה שאתה אומר, אז עדיף לוותר על מילים שיכולות להיות פו"אגו"ניות , כלומר, פוגעניות או מתריסות. בכלל כל דיון יכול להתנהל בצורה חריפה בלי הצורך במילות שמעוררות יצרים שלא קשורים.

אני לא חנה בבלי, וגם מידי פעם חוטא בלשון, רק חושב שמיותר להסיט דיון שמתנהל בצורה מכובדת לעבר המזלזל.

כותב את זה רק,בגלל חשיבות השיח. וכמוני כמוך(ורד).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
כן, אבל אתה מודד דציבלים ברוחב פס נמוך, ואני אומר אולי להבדל מינורי בעוצמה אבל נרחב בתדר יש אותה השפעה. ואולי האוזן מתרגלת לחדר ומנטרלת אותו ברמה מסוימת. ומי יודע מה קודם, רצפת רעש או גרף הענות תדר? בקיצור פחות נחרצות מה גדול ומה קטן.
מאיפה לקחת את זה שמודדים ברוחב פס נמוך ו/או מתעלמים מהעוצמות ו/או מהרוחב? מודדים כדי לראות מה המצב, ואז מי שמומחה בזה יכול לומר לאיזה דברים יש יותר השפעה מאחרים, שככל הידוע לי זה גם פונקציה של ניסון. כתבתי כמה פעמים שזה לא סתם למדוד, אלא שימדוד מישהו מקצועי שיודע לפרש את התוצאות.

יש אפשרות להמציא אינסוף שאלות תיאורטיות ואינספור אולי ואולי ואולי, ולהמציא אינסוף תשובות תיאורטיות, ושום דבר מכל הפטפטת הזו לא מקדם שום דבר לשום מקום.

אף אחד לא מדבר על ודאות מוחלטת. מדובר על לנסות ולראות איך זה משפיע, לבחור את האופציה שהכי אוהבים באוזן, לא בגרף, ואם לא אוהבים, לחזור למצב הקודם. האם יש לך השגות לגבי זה?

והאם יש לך השגות לגבי זה שהסיכוי שסטיות גדולות מהממוצע ישפיעו לרעה במידה ניכרת, יותר גדול מהסיכוי שסטיות קטנטנות מהממוצע ישפיעו לרעה בצורה ניכרת?

ולא הבנתי לגבי רצפת הרעש -- איזו שליטה יש לך על זה? או שאתה מתכוון לדברים כמו לקנות מכשירים עם S/N גבוה, להקפיד על סיכוך וחשמל, לעשות בידוד אקוסטי מהסביבה (שזה לא קשור לטיפול אקוסטי) וכד'?
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
עמיר
דבר ראשון אני לא מבין למה הטון הזה ולמה ההדגשות הדידקטיות.
דבר שני, אני לא כותב מידע אלא מניסיון להבין ניסיון מעשי שבו שברי דציבלים שלא אמורים להשפיע כלל גורמים להבדלים שנתפסים כגדולים. זהו. ומזכיר שיש בדרך אוזן וראש עם פונקציית העברה שאנחנו לא בדיוק מבינים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר
דבר ראשון אני לא מבין למה הטון הזה ולמה ההדגשות הדידקטיות.
דבר שני, אני לא כותב מידע אלא מניסיון להבין ניסיון מעשי שבו שברי דציבלים שלא אמורים להשפיע כלל גורמים להבדלים שנתפסים כגדולים. זהו. ומזכיר שיש בדרך אוזן וראש עם פונקציית העברה שאנחנו לא בדיוק מבינים.
כי נראה שאתה מתעקש להעלות אינספור שאלות לגבי ודאות ולגבי הבנת ההשפעה של דברים, באיטרציות ובוריאציות על אותם דברים, כשכבר נאמר יותר מפעם אחת שמראש אף אחד לא טוען לא לוודאות ולא להבנה, אלא לכל היותר של סיכוי וסבירות, ובכל מקרה מדובר בהתנהלות בשלבים, לפי מדידות מצד אחד, אבל לגמרי לפי האוזן מצד שני, ואם לא אוהבים את התוצאה באוזן חוזרים להתחלה, וכל זה בלי להתיימר להבין למה.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
הוודאות בדבריך מעט ירדה וזה טוב. בקשר ליתר אולי עדיף שנתראה בשרשורי המוזיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
הוודאות בדבריך מעט ירדה וזה טוב. בקשר ליתר אולי עדיף שנתראה בשרשורי המוזיקה.
לא הייתה ודאות, ואם ניתן היה לפרש את דברי כוודאות, אני מתנצל על חוסר הבהירות מצידי, כי לא התכוונתי לשום ודאות, ואני לא חושב על העניין במונחי ודאות, אלא רק במונחים של סיכוי ושל ניסוי.

ואשר להדגשות, אני מתנצל שזה הפריע לך, כי זה חלק מסגנון הכתיבה שלי בשוטף, לא משהו מיוחד עבורך/נגדך.

הנה דוגמה מהשירשור הזה:
אם אתה רוצה לקבל פרופורציות, תמדוד את התוצאה בלי ועם, ותשווה. אני מבטיח לך שההבדל לא בסדר גודל של 10 דיבי ואפילו לא חצי מזה, אז קצת פרופורציות נכונות לא יזיקו! :)
...
כאמור, הטיפול האקוסטי אינו תנאי להתקדמות אלא רק אם הוא נדרש. מה שחשוב בשלב הראשון הוא שמישהו שיודע לפרש תוצאות מדידות ימדוד אצלך ויסביר לך האם יש בעיות ואיזה. רק כתוצאה מזה אפשר להעריך אם נדרש טיפול אקוסטי כלשהו ומה כדאי לעשות ספציפית. ראה כאן פירוט מלא ומסודר של השיקולים וצורת התקדמות מושכלת.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
יופי. צודק, קל מדי במרשתת לטעות בנימת וכוונת הדובר. תודה על מה שכתבת :בעד:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
נמר מה קורה לך היום…
תתרכז שניה.
אמרתי החלפת הפולי תגרום לשינוי.
לא אמרתי איזה שינו.
ותתפלא גם הפולי של דה ווינצי ברגע שתחליף אותו לחומר אחר ותבדוק השפעתו יש מצב ותאהב אותו או שלא.
זה מה שאנחנו עושים. בודקים ומשפרים.
אבל לא זה היה הויכוח אלה האם הוא יתן תוצאה שמיעה או לא והתשובה היא
כמובן שכן.
הכל תלוי מאיזה חומר הוא עשוי

גם אם תחליף טויטר לרמקול שלך אתה תשמע שינוי. ואם תחליף את הומר של הצלחת של הפטיפון אז בכלל דרמה. אבל למה להפסיק פה? תבנה כבר מערכת diy ובכלל יהיה אפשר לפרק ממנה חלקים ולהחליף כאוות נפשך.

אני אף פעם לא בעד לשנות דברים כאלה באנלוג. אני כן בעד לשנות שיכוך, להוסיף פלטות מיוחדות על הפטיפון. אבל לפרק ולשים רכיבים אחרים? ממש לא.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
גם אם תחליף טויטר לרמקול שלך אתה תשמע שינוי. ואם תחליף את הומר של הצלחת של הפטיפון אז בכלל דרמה. אבל למה להפסיק פה? תבנה כבר מערכת diy ובכלל יהיה אפשר לפרק ממנה חלקים ולהחליף כאוות נפשך.

אני אף פעם לא בעד לשנות דברים כאלה באנלוג. אני כן בעד לשנות שיכוך, להוסיף פלטות מיוחדות על הפטיפון. אבל לפרק ולשים רכיבים אחרים? ממש לא.

נמר
אין לי שום בעיה עם זה שתפרק או לא.
כל אחד יעשה מה בא לו כדי להגיע לתוצאה הכי טובה מבחינתו.
זאת היתה דוגמה איך אפשר לשפר את הסאונד באנאלוג. כדי להגיע לתוצאה שהחלפת הפולי נתנה לי ,לשיטתך הייתי צריך להוסיף הרבה מאד כסף.
אז גם הרווחתי כסף, גם התוצאה השתנתה ללא היכר וגם סיפוק רב.
ונכון רוב האודיופילים לא יעשו את זה.

מצד שני אני לא בטוח ונגיד חברת דה ווינצי היו מודיעים לך שהם הוציאו פולי חדש שמשפר את הביצועים של הפטיפון שלך, לא היית הולך על זה?
נמר או כל אחד אחר קבלו את זה כטיפ
כי השינוי הוא דרמטי.
ולמה אנשים כן מחליפים ללא בעיה קלאמפ? לא צריך להיות מקובע.

נראה לי שיותר מעניין פה בכל הוויכוח כן הייתי מחליף, לא הייתי, מחליף,
איך החלפת פולי עושה שינוי כזה גדול
לסאונד? זה לדעתי השאלה הנכונה.
 
נערך לאחרונה ב:

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
בוקר אור,
ניכר שהאווירה השתנתה לטובה והדיון הפך לענייני יותר.

משה היקר, עדיין אני חולק עליך לעניין הווודאות והחד משמעות שניכר בדבריך.

החלפת פולי ו/או החלפת כבל חשמל לקונטרול, יכולה להיות משמעותית ושמיעה במערכת מסוימת (ציוד מסוים) ובחלל מסוים.

לא בהכרח, החלפת זו תניב הבדל שמיעתי במערכת אחרת ובחלל אחר. כל זאת, חלילה לא אומר שאצלך אין שינוי ואפילו מבורך.

לכן הייתי מסתייג מקביעות מסוג אילו שמתשמע כי החלפת כבל או פולי בהכרח משפיעות על התוצאה הסופית. או לצורך העניין כל טיפול,תוספת של אביזרים פאסיבים.

כאמור זו רק דוגמא קטנה ויש עוד דוגמאות למכביר (כבל רשת, גלי שומאן, רזונטורים מסוגים שונים, כפתורים ואפילו משככחים). בקיצור כל מקרה לגופו וכל מערכת/חלל מגיבה בצורה אחרת על השפעות ומה ששמיע ומשפיע לטובה במערכת א', לא בהכרח שמיע/משפיע/תורם במערכת ב'.

ולסיכום, ולתמצת את הדיון, עדיין לפחות ע"פ דעתי, טיפול אקוסטי נכון (המלווה באיש מקצוע, מדידות וכו'), הנו בעל פוטנציאל להסב תרומה גדולה יותר על איכות הסאונד, מאשר טיפול ראשוני המושתת על עזרים פאסיבים (טובים ככל שיהיו על התוצאה הסופית) שבעיקרם מושתתים על ניסוי וטעיה. הדיון ניסוב על מידה ההשפעה והאימפקט הפונציאלי בין הגישות השונות, והעובדה שגישה א' המלווה בנתונים אמפירים מדידים וגישה "מדעית" יותר, בלי חלילה לזלזל לגמד את הגישה שלך המושתתת בעיקרון על ניסוי וטעיה.

יום טוב
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני בכנות לא חושב שיש כאן שתי גישות, בכל הקשור לבעיות פיזיקליות/אקוסטיות ידועות ומוסכמות, הקשורות עם החלל שלנו.

ככל ויש כאן קבוצה הטוענת כי החדר לא מהווה בעיה וכי כל תורת האקוסטיקה לא קיימת, אזי קבוצה זו היא בכלל לא לגיטימית.
זה לא שונה מלהתנהל מול קבוצה שתטען שכדור הארץ שטוח.

לא חושב שיש כאן מישהו שבאמת חושב כך ואם יש מישהו כזה, הוא צריך להתחיל לקרוא וללמוד.

קבוצת העזרים ושוב, ברמת ההכללה, ככל שאני מבין, לא מכחישה את העניין אלא ממעיטה בחשיבותו וטוענת, כי אפשר למקסם את הסאונד באמצעות כל מיני עזרים/מכשירים/אלקטרוניקה:
החלפת הגברה
החלפת פרה
החלפת מקור
רזונטורים
משחקים בחשמל.
כבילה.
שינוי סוג העץ

קבוצת האקוסטיקה תבוא ותטען כי מדובר ברשימה חשובה ומכובדת, חלקם ישפיעו יותר, חלקם ישפיעו הרבה פחות אבל זה לא באמת יעזור לפתור את הבעיות של החלל, בין אם נשקיע 100,000 שח באלקטרוניקה/עזרים ובין אם נשקיע שני מליון שח.

הבעיות של החלל ישארו וככל ונשקיע יותר ויותר כספים, כך נתרחק יותר ויותר מהפוטנציאל האמיתי של הציוד.

לא זו אף זו. קבוצת האקוסטיקה, תבוא ותציג באופן נהיר את הבעיות, תוכיח אותם מדעית, תוכל להדגים את העיוות שהן יוצרות ותציע פתרון ברור, חד, מדויק (אם כי לא זול) על מנת להתמודד איתן.

קבוצת העזרים לא יכולה להציע דבר וחצי דבר, מעבר להתנסות, לשחק, להחליף, למכור ולקוות לטוב...
תגיד, אם אני אחליף ממגבר X למגבר Y, אתה חושב שזה יהיה טוב יותר?
תגיד, אם אני אחליף מכבל X, מפרה Z, ממשכך א' , למוצרים אחרים, זה יהיה טוב יותר, שווה את ה 40,000 דולר?

וואלה אולי.

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
בוקר אור,
ניכר שהאווירה השתנתה לטובה והדיון הפך לענייני יותר.

משה היקר, עדיין אני חולק עליך לעניין הווודאות והחד משמעות שניכר בדבריך.

החלפת פולי ו/או החלפת כבל חשמל לקונטרול, יכולה להיות משמעותית ושמיעה במערכת מסוימת (ציוד מסוים) ובחלל מסוים.

לא בהכרח, החלפת זו תניב הבדל שמיעתי במערכת אחרת ובחלל אחר. כל זאת, חלילה לא אומר שאצלך אין שינוי ואפילו מבורך.

לכן הייתי מסתייג מקביעות מסוג אילו שמתשמע כי החלפת כבל או פולי בהכרח משפיעות על התוצאה הסופית. או לצורך העניין כל טיפול,תוספת של אביזרים פאסיבים.

כאמור זו רק דוגמא קטנה ויש עוד דוגמאות למכביר (כבל רשת, גלי שומאן, רזונטורים מסוגים שונים, כפתורים ואפילו משככחים). בקיצור כל מקרה לגופו וכל מערכת/חלל מגיבה בצורה אחרת על השפעות ומה ששמיע ומשפיע לטובה במערכת א', לא בהכרח שמיע/משפיע/תורם במערכת ב'.

ולסיכום, ולתמצת את הדיון, עדיין לפחות ע"פ דעתי, טיפול אקוסטי נכון (המלווה באיש מקצוע, מדידות וכו'), הנו בעל פוטנציאל להסב תרומה גדולה יותר על איכות הסאונד, מאשר טיפול ראשוני המושתת על עזרים פאסיבים (טובים ככל שיהיו על התוצאה הסופית) שבעיקרם מושתתים על ניסוי וטעיה. הדיון ניסוב על מידה ההשפעה והאימפקט הפונציאלי בין הגישות השונות, והעובדה שגישה א' המלווה בנתונים אמפירים מדידים וגישה "מדעית" יותר, בלי חלילה לזלזל לגמד את הגישה שלך המושתתת בעיקרון על ניסוי וטעיה.

יום טוב

בוקר טוב יוסי
מחזק את דבריך שמה שנכון אצלי לא בטוח בכלל שיהיה במערכות אחרות.
אני פשוט משתף בניסיונות שערכתי אצלי ואצל עוד חבר טוב ומוערך.
אני מניח שגם במקומות אחרים תהיה השפעה אבל שוב זאת רק הנחה.
לגבי הגישה המדעית למרות שאני לא משתמש בה אני גם לא פוסל אותה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אני בכנות לא חושב שיש כאן שתי גישות, בכל הקשור לבעיות פיזיקליות/אקוסטיות ידועות ומוסכמות, הקשורות עם החלל שלנו.

ככל ויש כאן קבוצה הטוענת כי החדר לא מהווה בעיה וכי כל תורת האקוסטיקה לא קיימת, אזי קבוצה זו היא בכלל לא לגיטימית.
זה לא שונה מלהתנהל מול קבוצה שתטען שכדור הארץ שטוח.

לא חושב שיש כאן מישהו שבאמת חושב כך ואם יש מישהו כזה, הוא צריך להתחיל לקרוא וללמוד.

קבוצת העזרים ושוב, ברמת ההכללה, ככל שאני מבין, לא מכחישה את העניין אלא ממעיטה בחשיבותו וטוענת, כי אפשר למקסם את הסאונד באמצעות כל מיני עזרים/מכשירים/אלקטרוניקה:
החלפת הגברה
החלפת פרה
החלפת מקור
רזונטורים
משחקים בחשמל.
כבילה.
שינוי סוג העץ

קבוצת האקוסטיקה תבוא ותטען כי מדובר ברשימה חשובה ומכובדת, חלקם ישפיעו יותר, חלקם ישפיעו הרבה פחות אבל זה לא באמת יעזור לפתור את הבעיות של החלל, בין אם נשקיע 100,000 שח באלקטרוניקה/עזרים ובין אם נשקיע שני מליון שח.

הבעיות של החלל ישארו וככל ונשקיע יותר ויותר כספים, כך נתרחק יותר ויותר מהפוטנציאל האמיתי של הציוד.

לא זו אף זו. קבוצת האקוסטיקה, תבוא ותציג באופן נהיר את הבעיות, תוכיח אותם מדעית, תוכל להדגים את העיוות שהן יוצרות ותציע פתרון ברור, חד, מדויק (אם כי לא זול) על מנת להתמודד איתן.

קבוצת העזרים לא יכולה להציע דבר וחצי דבר, מעבר להתנסות, לשחק, להחליף, למכור ולקוות לטוב...
תגיד, אם אני אחליף ממגבר X למגבר Y, אתה חושב שזה יהיה טוב יותר?
תגיד, אם אני אחליף מכבל X, מפרה Z, ממשכך א' , למוצרים אחרים, זה יהיה טוב יותר, שווה את ה 40,000 דולר?

וואלה אולי.

רן
רן,
כמו שציינת אף אחד פה לא מתעלם מהבעיות האקוסטיות וכולם מנסים לטפל בחדר בכל מני שיטות, לוקח זמן להפנים שבעזרת האוזניים יש בעיות שמאוד קשה עד בלתי אפשרי לפתור וזה נטחן עד דק בשירשור. את החשש מrc וההתעקשות לפתור את הבעיות האקוסטיות בצורה פסיבית אני רואה בכמה צורות.
הראשונה כמובן של אנשי האנלוג שלא מעוניינים בהמרה לדיגיטל אחרי שעמלו כל כך קשה להביא את הפטיפון למצב אופטימלי.
בעיה נוספת ב rc היא התחושה של אולי זה מדוייק מדי? אולי עצם זה שכל הפאזות מגיעות בדיוק מושלם והדיפים/פיקים מאוזנים לפי גרף יפגע בחוויה, באורגניות שלה? כמו שזמר שמזייף טיפה בהקלטה ועושים לו אוטוטיונינג, איך שלא תהפוך את זה זה תמיד יעייף את האוזן ויישמע סינטטי. יש כזה חשש ממערכת rc…
ישאל אותו ספקן אם יש לי פסנתר בחדר, הייתי עושה לו rc? ברור שלא וברור שהוא נשמע הכי טוב למרות הפגמים בחדר.
בכל מקרה נראה לי שיש הסכמה שעדיף למדוד את החדר על מנת לדעת איפה יש בעיה ומשם להתקדם…
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור