השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
כולנו עושים זאת מתשוקה ואהבה.
קח את זה כנתון ואנחנו עושים זאת הרבה מאוד שנים ומשקיעים בזה המון אנרגיה, ממון ולפעמים שיברון לב, מה לעשות, זה חלק בלתי נפרד מחיינו.

מה שכן, נשאלת השאלה אם אתה מבין שההתקדמות שלך, עם על הכבוד לאוזניים שלך היא מאוד מוגבלת, מה לעשות.

האוזניים שלנו הם כלי נהדר אבל מאוד מאוד מוגבל באיבחון מדויק של הבעיות.

אתה יכול לבוא ולהגיד לא אכפת לי, מבחינתי אני חי בתוך שואה אקוסטית ומאבד המון אינפורמציה ולא מממש את הפוטנציאל של המערכת שלי וטוב לי כך...וזה סבבה.

מצד שני, אין לך שום מקום לטעון כנגד אלו שעושים מאמצים אדירים , על מנת לטפל בבעיות העצומות האלה.

וחג שמח אגב.

רן

אני אמרתי וחזרתי על זה שעד שלא אשמע מה הטרינוב עושה אין לי דעה עליו.
אני יכול להגיד שאני כן ממשיך לשחק/לנסות כל הזמן לשפר את התוצאה ואני לא מתכוון להחלפת קופסאות.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
כן. מן הסתם כיוונתי לחוסר רצון להתנסות באקוסטיקה פסיבית ו/או אקטיבית, הרי אין להם בעיה להתנסות כל היום בעזרים.

ואקוסטיקה פסיבית, על מנת להסיר צל צילו של ספק איננה זריקה של ספוגים בפינות החדר, או הדבקה רנדומלית של עצים על הקירות בליווי הצהרות שהחדר מטופל אקוסטית....כי הוא לא!

כמובן שזו סוג של הכללה היות ויש לא מעט מקבוצת העזרים (חלקם חברים טובים) שכן פתוחים לחוות ולהתנסות, עם זאת, יש חלק לא מבוטל, מתוך הקבוצה הזאת, שלא מוכנה להחשף בכלל לדברים הללו, לא אצלם ולא אצל צדדי ג' בשום צורה.

חשש שהוא באמת לא מובן לי.


רן
רן,
מאוד מאוד קשה לשכנע! בהכל, תחביב הוא לא יוצא מן הכלל…
אישית, מעולם לא הצלחתי לשכנע אף אחד (שלא חושב כמוני) בדעותי הפוליטיות, אין הרבה הבדל ואין לך סיבה להרגיש תסכול מכיוון שסטטיסטית אתה במקום מצוין…
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
עזוב מדע ושטויות וגרפים ומספרים.

מה דעתך לתת למישהו מומחה למדוד את המצב בחדר שלך? בטח יש כאן אנשים שישמחו לעזור ללא תשלום.

או שיתגלו בעיות "גדולות", או שלא, אבל בכל מקרה אין ספק שתוכל להתמודד עם התוצאות.

זה יכול או לקדם אותך במסגרת המחויבות שלך למצות את המיטב שאתה יכול, או לתת לך עוד סיבה להיות מבסוט ממה שכבר יש.

WIN-WIN.

מה אתה אומר?
האמת שזה נשמע מאתגר. אין לי בעיה
שיבדקו את החדר ויגידו שיש בעיה/יות
בכמה מקומות.
השאלה היא אחרת. יגידו שיש לי דיפ 10
לא משנה איפה.
אוקי מה עכשיו? יכול להיות שתיקון הדיפ יעשה את החדר פגז מבחינת המדידות אבל כל הרגש שאני חושב שיש, הרגש שאני מרגיש אותו, כל החיות
יעלמו לי אז מה אז?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני אמרתי וחזרתי על זה שעד שלא אשמע מה הטרינוב עושה אין לי דעה עליו.
אני יכול להגיד שאני כן ממשיך לשחק/לנסות כל הזמן לשפר את התוצאה ואני לא מתכוון להחלפת קופסאות.

הדיון כאן הוא בכלל במאקרו של הדברים, חשיבות של אקוסטיקה, הזוועות של החדר, יכולות האוזניים שלנו, טיפול נכון בבעיות, היקף הבעיות וכיוצ"ב.

שוב, הדיון בכלל לא על המערכת שלי, או על הטרינוב. צא מזה.

אבל היות ואתה חוזר על המשפט "לא שמעתי טרינוב ולכן לא יכול לחוות דיעה עליו", אין לי ברירה אלא לרדת איתך למיקרו של הדברים.

אין דבר כזה לשמוע Trinnov.

זה כמו להגיד, שמעתי עץ, שמעתי ספוג, שמעתי דיפיוזר.

כשאתה מגיע למישהו עם טרינוב, אתה שומע כיול מאוד מאוד ספציפי שבוצע באותו חלל ולכן, התוצאה תהיה תלויה ביכולות של מי שביצע את הכיול ובחולי של אותו חדר ולא ניתן בכלל להסיק מסקנות לגבי היכולות של החברה הזאת.

ולכן, אם תטייל כאן בארץ, בין אנשים עם טרינוב, אתה תיווכח ביכולות שונות של המכשיר.

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
הדיון כאן הוא בכלל במאקרו של הדברים, חשיבות של אקוסטיקה, הזוועות של החדר, יכולות האוזניים שלנו, טיפול נכון בבעיות, היקף הבעיות וכיוצ"ב.

אני אנסה לדייק.
RC.

שוב, הדיון בכלל לא על המערכת שלי, או על הטרינוב. צא מזה.

אבל היות ואתה חוזר על המשפט "לא שמעתי טרינוב ולכן לא יכול לחוות דיעה עליו", אין לי ברירה אלא לרדת איתך למיקרו של הדברים.

אין דבר כזה לשמוע Trinnov.

זה כמו להגיד, שמעתי עץ, שמעתי ספוג, שמעתי דיפיוזר.

כשאתה מגיע למישהו עם טרינוב, אתה שומע כיול מאוד מאוד ספציפי שבוצע באותו חלל ולכן, התוצאה תהיה תלויה ביכולות של מי שביצע את הכיול ובחולי של אותו חדר ולא ניתן בכלל להסיק מסקנות לגבי היכולות של החברה הזאת.

ולכן, אם תטייל כאן בארץ, בין אנשים עם טרינוב, אתה תיווכח ביכולות שונות של המכשיר.

רן
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
האמת שזה נשמע מאתגר. אין לי בעיה
שיבדקו את החדר ויגידו שיש בעיה/יות
בכמה מקומות.
השאלה היא אחרת. יגידו שיש לי דיפ 10
לא משנה איפה.
אוקי מה עכשיו? יכול להיות שתיקון הדיפ יעשה את החדר פגז מבחינת המדידות אבל כל הרגש שאני חושב שיש, הרגש שאני מרגיש אותו, כל החיות
יעלמו לי אז מה אז?
בשורה התחתונה תעשה רק מה שעושה לך נעים וטוב, אבל נראה לי שלדעת שיש לך דיפ ואתה אוהב אותו זה סבבה ולדעת שהגעת לאיזון רק לפי האוזן אומר עליך יותר…
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
בשורה התחתונה תעשה רק מה שעושה לך נעים וטוב, אבל נראה לי שלדעת שיש לך דיפ ואתה אוהב אותו זה סבבה ולדעת שהגעת לאיזון רק לפי האוזן אומר עליך יותר…
מה זה אומר עלי יותר...?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
האמת שזה נשמע מאתגר. אין לי בעיה
שיבדקו את החדר ויגידו שיש בעיה/יות
בכמה מקומות.
השאלה היא אחרת. יגידו שיש לי דיפ 10
לא משנה איפה.
אוקי מה עכשיו? יכול להיות שתיקון הדיפ יעשה את החדר פגז מבחינת המדידות אבל כל הרגש שאני חושב שיש, הרגש שאני מרגיש אותו, כל החיות
יעלמו לי אז מה אז?

בסופו של יום, אתה צריך לחיות עם הסאונד ולא עם הגרפים, זה דיי ברור.

סאונד מאוזן, הוא גם סאונד שדורש הסתגלות.

וברור שככל ויש לך דיפים או פיקים, כאלה או אחרים, הסאונד לא מאוזן וזה גורם להרבה מאוד בעיות, בלא מעט מישורים שונים.

עם זאת, יתכן והאוזניים שלך התרגלו לזה ואתה מאושר במצב הנוכחי וזה גם בסדר.

דיי דומה לכיול של מסכי טלויזיות/מקרנים, העיניים שלנו התרגלו למצב מסוים ופתאום אחרי הכיול הדברים יראו לנו מאוד דל וחסרי חיים.

מצד שני, אחרי יומיים שלושה, כאשר העיניים שלנו והראש שלנו הסתגלו למצב המכויל, שהוא המצב הטבעי כמובן, לא תהיה שום דרך חזרה למצב הקודם, שפתאום יראה לנו כמו צפייה בסרטים מצוירים....

הדרך היחידה זה לנסות, תיאוריה לא מקדמת אותנו בתחום הזה.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
האמת שזה נשמע מאתגר. אין לי בעיה
שיבדקו את החדר ויגידו שיש בעיה/יות
בכמה מקומות.
השאלה היא אחרת. יגידו שיש לי דיפ 10
לא משנה איפה.
אוקי מה עכשיו? יכול להיות שתיקון הדיפ יעשה את החדר פגז מבחינת המדידות אבל כל הרגש שאני חושב שיש, הרגש שאני מרגיש אותו, כל החיות
יעלמו לי אז מה אז?
זו אפשרות שכמובן קיימת, ואני מבין את החשש, אבל נקודת המפתח היא שתמיד אתה יכול לחזור אחורה למצב ההתחלתי כפי שהוא כרגע, שנתון שהוא מצוין.

אני מציע לחשוב על זה בצורה הדרגתית:
  • קודם מודדים. לא רק את התנהגות התדר --גבעות ועמקים -- אלא גם ההתנהגות בזמן: החזרים ועיכובים למיניהם. כדאי שהמודד יהיה מקצועי ויוכל לפרש לך את תוצאות המדידות, כך שתהיה לך הבנה בסיסית האם ומה נדרש לשפר

  • אם למשל כל הבעיות האקוסטיות בחדר מסתכמות בעליות וירידות של 3 דיבי יחסית לממוצע ואין השתוללויות בתחום הזמן -- סיימת את העניין והרווחת שקט נפשי

  • ככל שהסטיות מהממוצע גדולות יותר, כך נהיה שווה יותר לנסות לתקן. אתה יכול לומר, למשל, שסטיות של עד 5 דיבי עדיין לא שוות תיקון, והרווחת שקט נפשי שאמנם אתה יודע שיש קצת בעיתיות, אבל במידה שהיא בסדר עבורך, ומעל ל-5 דיבי או אם יש בעיות בתחום הזמן בודקים הלאה.

  • אם אתה רואה ששווה לתקן, לבדוק אפשרויות זה רק עניין של כסף, ולא סכומים מפוצצים, וגם לחזור אחורה למצב ההתחלתי זה עניין של כסף, כמתואר בהמשך:
    • למשל אפשר לקחת טרינוב בהשאלה, שהיבואן יכוונן אותו עבורך באופן בסיסי, ותסכם אתו שאם אתה לא לוקח בסוף אתה משלם לו סכום X, ואם אתה כן לוקח בסוף, ה-X הזה נכלל במחיר, בהמשך, אם תרצה, תוכל לשפר את הכוונון או להוסיף גם טיפול פסיבי ולכוונן מחדש, או לא.

    • לחלופין, אתה יכול לבקש יעוץ מקצועי לאיזה עזרים אקוסטיים לקחת ואיפה למקם אותם. כאן יותר בעייתי לחזור אחורה כי בדרך כלל צריך לקנות דברים ולהרכיב אותם, לא סתם לקחת בהשאלה ולהניח אותם. אם אתה הולך במסלול הזה, המחיר של ללכת אחורה עלול להיות גבוה יותר: צריך לפרק את העזרים, בסיכוי כלשהו אולי תצליח למכור אותם -- אל תבנה על זה -- וצריך לתקן את הנזקים שההתקנה גרמה לקירות ו/או לתקרה, אם היו כאלה.
יכול להיות שלפני שאתה נכנס לעניין, תרצה לבדוק אצל חבר מה טרינוב יכול לעשות באופן עקרוני, שהיתרון של זה הוא שאתה יכול לשמוע אתו, ובלחיצת כפתור לשמוע בלעדיו, וחזרה כמה שתרצה, כך שתוכל להתרשם בקלות מהאפשרות הזו. אני מציע את הטרינוב קודם, לגמרי לא בגלל שהוא בהכרח עדיף על טיפול פסיבי, אלא רק כי קל להשוות אתו ובלעדיו, מה שלרוב לא כל כך אפשרי עם טיפול פסיבי.

יש לציין שהשפעת הטרינוב על מה שאתה שתשמע במקום אחד לא בהכרח תהיה דומה בכלל למה שתשמע במקום אחר, ולא בהכרח דומה להשפעה שלו אצלך בבית, אבל לפחות תוכל לשמוע במה מדובר עקרונית, ולהיווכח שהוא לא גורם לירידה פראית באיכות.

כמוכן, יתכן שכשתבדוק טרינוב אצלך בבית זה לא יהיה נטו שיפור, או נטו הרעה, אבל תוכל לעשות החלטה מושכלת לגבי מה אתה מעדיף בסך הכל, עם או בלי. כנ"ל גם כשאתה שומע במקומות אחרים.

בכל מקום שהזכרתי טרינוב, אפשר לנסות עם RC אחר, אם כי אולי כדאי לבדוק מראש רק עם מה שאולי/כנראה הוא המיטב, וככל שאני יכול לראות, אתה שואף למיטב וממילא לא תרצה להתפשר. שים לב שלבדוק עם RC פחות טוב גם עלול להטעות, כי יכול מאוד להיות שמה שתשמע אתו לא יהיה מספק ותחליט לרדת מהכיוון הזה, בעוד שאם היית שומע RC טוב, כן היית בוחר בו.

בשורה התחתונה:
  • לחשוב בצורה הדרגתית
  • תמיד אפשר לחזור אחורה למצב הנוכחי ללא שינוי כלשהו
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
רן
אני שומע אצלי פגז ואני מאחל להרבה מערכות להגיע לרמה שאני הגעתי.
אבל, זה בכלל לא האישו כאן.

אתם כל הזמן לוחצים ומנסים לומר לי שעד שלא תנסה ועד שפה ועד שכן.
הסברתי מאד יפה וברוגע שהרעיון הובן
וזהו. אני לא מבין מה עוד יש לדסקס על זה..
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
רן,
מאוד מאוד קשה לשכנע! בהכל, תחביב הוא לא יוצא מן הכלל…
אישית, מעולם לא הצלחתי לשכנע אף אחד (שלא חושב כמוני) בדעותי הפוליטיות, אין הרבה הבדל ואין לך סיבה להרגיש תסכול מכיוון שסטטיסטית אתה במקום מצוין…
לא צריך לשכנע אף אחד.
מי שסקרנותו מסונכרנת עם פתיחותו לדברים חדשים ,ילך ,ישמע ,יתנסה ויחליט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אתם כל הזמן לוחצים ומנסים לומר לי שעד שלא תנסה ועד שפה ועד שכן.
לפחות אני לא התכוונתי ללחץ, אלא להציג כמיטב יכולתי את האפשרויות כפי שהן מתבטאות במציאות.

אין מבחינתי שום מחויבות שתעשה עם זה משהו.

זה מזכיר לי מצבים בעבודה, כשעבדתי, בעבר, שהבוס שלי החליט משהו שהיו לי הסתייגויות לגביו.

במקרים כאלה, אמרתי לו שלפני שהוא מחליט סופית, כדאי אולי לשקול את הנקודות א'/ב'/ג', ואם לאחר שהוא שקל ובכל זאת מחליט להישאר עם ההחלטה, אני מסיר את ההסתייגויות. מה שחשוב לי במצבים כאלה הוא בעיקר שמחליט ההחלטות יעשה זאת בצורה מושכלת אחרי שהבין את כל המשמעויות. מכאן והלאה -- הוא מחליט.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
לפחות אני לא התכוונתי ללחץ, אלא להציג כמיטב יכולתי את האפשרויות כפי שהן מתבטאות במציאות.

אין מבחינתי שום מחויבות שתעשה עם זה משהו.

זה מזכיר לי מצבים בעבודה, כשעבדתי, בעבר, שהבוס שלי החליט משהו שהיו לי הסתייגויות לגביו.

במקרים כאלה, אמרתי לו שלפני שהוא מחליט סופית, כדאי אולי לשקול את הנקודות א'/ב'/ג', ואם לאחר שהוא שקל ובכל זאת מחליט להישאר עם ההחלטה, אני מסיר את ההסתייגויות. מה שחשוב לי במצבים כאלה הוא בעיקר שמחליט ההחלטות יעשה זאת בצורה מושכלת אחרי שהבין את כל המשמעויות. מכאן והלאה -- הוא מחליט.

עמיר היום אתה בסדר!

א.אמרתי שאני שומע אצלי פגז.
ב.רן אמר לי שלמרות שאני שומע פגז לשקול את הבדיקה.
ג.שאלתי כאן מישהו דיי מוכר בפורום
למה שלא תבדוק אצלך טרינוב? הוא ענה לי שהוא מבסוט מהתוצאה אצלו.
ואין צורך.
ד.שוב אני אומר שאני לא נגד מדידות.
ואם יתגלה לי במדידות כמה פאקים קטנים זה יהיה לי אתגר לטפל בהם בדרך שלי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן
אני שומע אצלי פגז ואני מאחל להרבה מערכות להגיע לרמה שאני הגעתי.
אבל, זה בכלל לא האישו כאן.

אתם כל הזמן לוחצים ומנסים לומר לי שעד שלא תנסה ועד שפה ועד שכן.
הסברתי מאד יפה וברוגע שהרעיון הובן
וזהו. אני לא מבין מה עוד יש לדסקס על זה..


אף אחד לא מנסה לשכנע אותך, ללחוץ עליך, או להמיר את דתך, בסך הכל מנסים לחשוף אותך לעולם גדול ומורכב אחר, שמטרתו לטפל בבעיות, שהן בעשרות מונים גדולות יותר, מאשר כל עזר, באשר הוא, מסוגל להתמודד איתן.

אף אחד גם לא לוחץ עליך לבצע מדידות, או להתנסות ב Dirac, תעשה מה שטוב לך, זה יהיה רק נחמד... אם לא תפסול דברים אפריורית, מבלי להכיר או להתנסות בהם.

אני מבקש גם להאיר את עיניך בדבר נקודה נוספת, והיא אותה נקודה הקשורה "למקור".

כפי שציינתי, אני לא מאמין בריצה אחר אותו מקור עלום, מהטעם הפשוט שהוא לא נגיש עבורנו ולכן, אין לנו שום דרך לבצע סוג של A/B, בינו לבין מה שאנחנו שומעים באותו רגע.

עם זאת, אולי יעניין אותך, איך בכלל יוצרים את אותו מקור ועל מה אותם טכנאים/יוצרים מסתמכים ונעזרים בו, כן, מכשירים כמו טרינוב, על מנת להגיע לסוג של איזון רחב יותר.

תשאל את עצמך, מי ברמת התאוריה (כי המקור לא ברשותנו) יהיה קרוב אליו יותר, אלו שיש בידיהם את אותן מערכות, או אלו שהם בלי אותן מערכות...


מצרף לך 3 סרטונים, אבל יש 100 כאלה ביו טיוב.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן,


ברשותך לא התייחס לשטות הגמורה בדבר ההבחנה בין קבוצת העזרים, מול אנשי האקוסטיקה.

אציין שוב משום שלא הייתי מספיק ברור, בשום מקום לא הבעתי חשש מלהקשיב למערכת המשלבת rc, ולחילופין למדוד החדר.מכאן שעדיין לייחס לי קיבעון מחשבתי זה "אודיו במילים" פר אקסלנס.

שוב אציין שהחדרים הנדונים אצלי ואצל moshe625, מטופלים בצורה אקוסטית לא רק פאסיבית. אצל YOSSI24 מדובר בכלל באופרציה שבוצעה מ-א עד-ת עי איש מקצוע מוערך.

לדידך אין ממש בפרקטיקה שצויינה לעיל, כל עוד היא לא לוותה באנשי מקצוע. בהתאם לזאת, לפני שהקשבת להשפעתה לא רק אתה מעריך שככל הנראה מדובר בהשפעה מינורית.

ניקח את עניין הפולי עם וללא הכבל חשמל לקונטרולר. אתה בטוח בעצמך שהוא בטל בשישים מול השיפור שמתקבל באמצעות ה-cr, למרות שלא שמעת במו אוזנך מה הוא נותן.

בתאכלס ללא השדרוג הנל אפשר לסגור המערכת, אז קצת פרופורציות נכונות לא יזיקו. גם מקרה זה זכה לקבל בדומה לפעולות אחרות אישוש מאחד מהוותיקים ושוב המעורכים כיום בתחום. לא מאמין תתקשר תשאל.

ללא קשר הררים של מלל נכתבו משני הצדדים. המה מה רק שלי ושל moshe625 אינם תופסים מבחינתך, שוב משום שהגושפנקה השמיעתית שלנו נעדרת הוכחה מדעית כלשהיא. בהפוך על הפוך אם זה לא קיבעון אודיופילי אז מה זה?

אוקי, אז לפני שהמשיך אנקדוטה קטנה;
לפני שנים הכרתי פרופ' ששמו אהוד ווינשטיין, בעל שם עולמי בהנדסת חשמל, עיבוד אותות, ותקשורת דיגטלית.

גש לגוגל תראה כמה אקזיטים עשה, שלא לדבר על כמה הוא שווה. לקצר הסיפור, במקרה בזמן הקורונה נפגשנו, ודיסקסתי איתו לגבי טוויק שאני ממקם בנקודה x מפעיל המערכת שומע שהוא נותן לי y מרשים. שאלתי בצורה הכי ישירה האם אני צריך לרוץ למעבדה לבדוק על איזה תדר הוא עובד וכיצד? אמר לי הפרופ' היקר אתה שומע מה שהוא עושה, זה העיקר.

מכאן שקריסטלים של אקוסטיק רבייב לא מספקים נתונים, כנל לגבי מגוון הרזונטורים של sr והפילטרים שלהם, ושל אנטראק ונורדוס הנפלאות, והרשימה ארוכה מפיוזים לדופלקסים וכו.


לענינינו רן, רגע ההתנשאות שלך לא מאחר להגיע, ואתה שוב עובר להתעסק באקסיומות מנותקות מהמציאות שכביכול מדובר ב ... "התנסויות במערכות מלפני 20 שנה"... זה שוב לא רלוונטי לדיון, ועל אחת כמה וכמה בנוגע לתוצאה שהיא העיקר!

מבחינתך ומבחינת עמיר שלדידך סיכם יפה את הנושא בפוסטים האחרונים שלו, כל ההבדל בגישות בסופו של דבר בא לידי ביטוי "בדציבלים" וטיפול בדיפ של 10 דיבי באיזה תדר זה הסיפור. בכל זאת לא נראה לך שחשוב להציג איזה הסבר לגבי התוצאה שמושגת באמצעות ה-rc.

נצא מנקודת ההנחה שאני מקבל את זה כעובדה, והטיפול האקוסטי שאליו אתה מדבר אכן קריטי להמשך התקדמותי באנלוג בתנאי שאלה העובדות לאשורן לאחר בדיקת מרחב השמע אצלי.

התוכל להסביר לכולם כיצד זה בא לידי ביטוי אצלך בתוצאה של התוכן הסוני, ולא פחות מרתק לדעת מה קורה לאנלוג אצל עמיר אחרי הטיפול ב-rc, משום שעמיר מתנער מכך!
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר היום אתה בסדר!

א.אמרתי שאני שומע אצלי פגז.
ב.רן אמר לי שלמרות שאני שומע פגז לשקול את הבדיקה.
ג.שאלתי כאן מישהו דיי מוכר בפורום
למה שלא תבדוק אצלך טרינוב? הוא ענה לי שהוא מבסוט מהתוצאה אצלו.
ואין צורך.
ד.שוב אני אומר שאני לא נגד מדידות.
גם אני חושב שלמרות שאתה שומע פגז ולמרות שיש עוד כאלה שלא מעוניינים לבדוק כי שומעים אצלם פגז, עדיין כדאי לפחות לתת למישהו שמבין את המשמעויות למדוד אצלך ולהסביר לך את המשמעויות (הוספתי לפוסט של "פרישת האפשרויות" גם התייחסות למימד הזמן, לא רק לדיפים ופיקים) ולפי התוצאה לשקול אם להתקדם לכדי התנסות בפועל.

אבל אם קראת והבנת את "פרישת האפשרויות", זו כבר החלטה שלך ללא תלות בדעתי האישית או בדעות של אחרים. לכל היותר אני יכול להציע לחשוב על זה שוב, לאור איך שזה נראה במציאות, לא ברמות כלליות כמו בעד/נגד מדידות.

אבל, כאמור, מבחינתי הכדור אצלך וכל מה שתחליט עבור עצמך יהיה מבחינתי טוב עבורך.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
רוצה להוסיף עוד משהו לדיון.

מי אמר שהבדל של 7DB באזור של 35HZ יהיה חשוב יותר מתוספת פוקוס מסוימת, או הורדת רצפת רעש, שנמדדות בשברי DB? המטרה היא ההנאה משמיעה, ולכן כל הטיעונים הפיזיקליים צריכים לעבור דרך משפך הפסיכואקוסטיקה, כיצד הצליל נתפס. אולי השפעה באזור 1K היא משמעותית יותר מאותה השפעה באזור הבס הנמוך?

ניסוי מחשבתי: קחו מערכת מצוינת, ושימו בחדר גרוע. ברור שעקומת התדר תהיה על הפנים, וגם במימד הזמן תהיינה בעיות. אבל אולי האיכויות של אותה מערכת תוכלנה לנצוץ גם בתנאים כאלה, ןמישהו יעדיף אותה על פני מערכת בינונית בחדר מצוין? לא יודע.

אני לא בצד של ה"אביזרים". כמו רן, מאמין שלכל דבר יש השפעה, ושבהיעדר משנה כלשהי קשה לחזות אם השפעה של כבל חשמל מסוים תהיה טובה או לא. וזה מייאש מצד אחד, כי מאוד קשה לעבוד ולחקור בתנאים כאלה של רולטה.

מצד שני, שמעתי כבל חשמל יקר מבאס לגמרי מערכת נתונה. השפעה כזו, של כבל חשמל, או בוודאי של כבל רמקול, בחוויית המוזיקה, היא גדולה בהרבה משברי הדציבלים שאפשר למדוד אותה. לכן, עם כל ההיגיון של טיעוני האקוסטיקאים (וההיגיון הזה אמיתי, ורכשתי פעם TACT RCS ישן ושיחקתי איתו המון, ואני מודע להשפעה הגדולה), אני חושב שנחוצה מידה של ספקנות עצמית, משני הצדדים.
עומר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
בכל זאת לא נראה לך שחשוב להציג איזה הסבר לגבי התוצאה. לדוגמה מה ההבדל בין האנלוג של עמיר שעובר דרך הקדם אודיו ריסרץ או דרך הטרינוב, כיצד זה בא לידי ביטוי!
זה חשוב רק למישהו שחשובים לו תיאורים מילוליים של ההבדלים. אחרים מעדיפים לשמוע במו אוזניהם.

תנאי הכרחי להתייחסות לתיאורים האלה הוא שאפשר לסמוך על מי שמתאר שתיאוריו מדויקים ואמינים, שהוא לא מפריז או מקטין, ושהוא מתאר את כל האספקטים החשובים בלי להשמיט שום דבר.

בכל אופן, נזכרתי שכתבתי על זה כאן, ואפילו בשרשור הנוכחי, כאן.
לא תמיד נחה עלי הרוח לכתוב תיאורים מילוליים כאלה, מה גם שהם משטחים את החוויה.


ניקח את עניין הפולי עם וללא הכבל חשמל לקונטרולר. אתה בטוח בעצמך שהוא בטל בשישים מול השיפור שמתקבל באמצעות ה-cr, למרות שלא שמעת במו אוזנך מה הוא נותן.

בתאכלס ללא השדרוג הנל אפשר לסגור המערכת, אז קצת פרופורציות נכונות לא יזיקו.
אני בטוח שהתיאור "לסגור את המערכת" מוגזם בצורה מופרזת. הרי גם לפני שנוסה העניין הזה, אני בטוח שבעל המערכת חשב שהיא מנגנת "פגז". בכלל יש הרבה אודיופילים שמנפחים כל תוצאה מעבר לכל דמיון, וכבל דיגיטלי הופך את העולם.

אם אתה רוצה לקבל פרופורציות, תמדוד את התוצאה בלי ועם, ותשווה. אני מבטיח לך שההבדל לא בסדר גודל של 10 דיבי ואפילו לא חצי מזה, אז קצת פרופורציות נכונות לא יזיקו! :)


לפני שנים הכרתי פרופ' יקר ששמו אהוד ווינשטיין, בעל שם עולמי בהנדסת חשמל, עיבוד אותות, ותקשורת דיגטלית... אמר לי הפרופ' היקר אתה שומע מה שהוא עושה, זה העיקר.

אין על זה מחלוקת מבחינתי, וכתבתי את זה ומעבר לזה בפירוט:
אני לא חושב שדברים צריכים להיות "הגיוניים" כדי להשפיע.
אם הם משפיעים לטובה בלי שמבינים למה, זה מספיק טוב.

מבחינתי, אפילו אם אין שום השפעה מציאותית שהיא, אבל בכל זאת שומעים, רק כי מדמיינים, סוגסטיה וכו', גם זה מספיק טוב, אפילו אם משלמים בשביל זה כסף, כי אם החוויה עם עדיפה על החוויה בלי, מכל סיבה שהיא, אז זה בסדר גמור בשבילי שמשלמים עבור החוויה, לא עבור ההבדל במציאות, ואני לא רואה בזה פראייריות.


מכאן שקריסטלים של אקוסטיק רבייב לא מספקים נתונים, כנל לגבי מגוון הרזונטורים של sr והפילטרים שלהם, ושל אנטראק ונורדוס הנפלאות, והרשימה ארוכה מפיוזים לדופלקסים וכו.
אתה מוציא את זה מההקשר, שהיה פתירת בעיות אקוסטיות בצורה ממוקדת ומבוססת-מציאות, שאז הנתונים חשובים כדי לדעת מה לבחור. כמובן שאפשר לנסות בלי קשר לכלום, אם זה נחמד להשאיר ואם לא לזרוק, אבל זה בעניין "ייפיוף של התוצאה", לא פתרון בעיה ספציפית.

נצא מנקודת ההנחה שאני מקבל את זה כעובדה, והטיפול האקוסטי שאליו אתה מדבר אכן קריטי להמשך התקדמותי באנלוג בתנאי, שאלה העובדות לאשורן לאחר בדיקת מרחב השמע אצלי.
כאמור, הטיפול האקוסטי אינו תנאי להתקדמות אלא רק אם הוא נדרש. מה שחשוב בשלב הראשון הוא שמישהו שיודע לפרש תוצאות מדידות ימדוד אצלך ויסביר לך האם יש בעיות ואיזה. רק כתוצאה מזה אפשר להעריך אם נדרש טיפול אקוסטי כלשהו ומה כדאי לעשות ספציפית. ראה כאן פירוט מלא ומסודר של השיקולים וצורת התקדמות מושכלת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אז בוא אני אספר לכם על עוד אפשרות לנצל את הפוטנציאל של האנלוג, טיפ לכל הלועגים למינהם.
לפני כ חצי שנה אני חושב אמרתי גם כן לנמר שהחלפת "פולי" של המנוע שמסובב את הגומיה/צלחת תשנה את הסאונד. גם פה נמר אמר לי מראש שלא נראה לו שזה עושה משהו.

לא לא. אמרת לי החלפת הגומיה. נראה לך שאני אחליף את הפולי של הדה וינצ'י? ואני אמרתי לך שהצלחת של הפטיפון שלי שוקלת כמה עשרות קילואים והיא צפה על מגנט, אין גומיה בעולם שיכולה להשפיע עליה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,

ברשותך לא התייחס לשטות הגמורה בדבר ההבחנה בין קבוצת העזרים, מול אנשי האקוסטיקה.

אציין שוב משום שלא הייתי מספיק ברור, בשום מקום לא הבעתי חשש מלהקשיב למערכת המשלבת rc, ולחילופין למדוד החדר.מכאן שעדיין לייחס לי קיבעון מחשבתי זה "אודיו במילים" פר אקסלנס.

שוב אציין שהחדרים הנדונים אצלי ואצל moshe625, מטופלים בצורה אקוסטית לא רק פאסיבית. אצל YOSSI24 מדובר בכלל באופרציה שבוצעה מ-א עד-ת עי איש מקצוע מוערך.

לדידך אין ממש בפרקטיקה שצויינה לעיל, כל עוד היא לא לוותה באנשי מקצוע. בהתאם לזאת, לפני שהקשבת להשפעתה לא רק אתה מעריך שככל הנראה מדובר בהשפעה מינורית.

ניקח את עניין הפולי עם וללא הכבל חשמל לקונטרולר. אתה בטוח בעצמך שהוא בטל בשישים מול השיפור שמתקבל באמצעות ה-cr, למרות שלא שמעת במו אוזנך מה הוא נותן.

בתאכלס ללא השדרוג הנל אפשר לסגור המערכת, אז קצת פרופורציות נכונות לא יזיקו. גם מקרה זה זכה לקבל בדומה לפעולות אחרות אישוש מאחד מהוותיקים ושוב המעורכים כיום בתחום. לא מאמין תתקשר תשאל.

ללא קשר הררים של מלל נכתבו משני הצדדים. המה מה רק שלי ושל moshe625 אינם תופסים מבחינתך, שוב משום שהגושפנקה השמיעתית שלנו נעדרת הוכחה מדעית כלשהיא. בהפוך על הפוך אם זה לא קיבעון אודיופילי אז מה זה?

אוקי, אז לפני שהמשיך אנקדוטה קטנה;
לפני שנים הכרתי פרופ' יקר ששמו אהוד ווינשטיין, בעל שם עולמי בהנדסת חשמל, עיבוד אותות, ותקשורת דיגטלית.

גש לגוגל תראה כמה אקזיטים עשה, שלא לדבר על כמה הוא שווה. לקצר הסיפור, במקרה בזמן הקורונה נפגשנו, ודיסקסתי איתו לגבי טוויק שאני ממקם בנקודה x מפעיל המערכת שומע שהוא נותן לי y מרשים. שאלתי בצורה הכי ישירה האם אני צריך לרוץ למעבדה לבדוק על איזה תדר הוא עובד וכיצד? אמר לי הפרופ' היקר אתה שומע מה שהוא עושה, זה העיקר.

מכאן שקריסטלים של אקוסטיק רבייב לא מספקים נתונים, כנל לגבי מגוון הרזונטורים של sr והפילטרים שלהם, ושל אנטראק ונורדוס הנפלאות, והרשימה ארוכה מפיוזים לדופלקסים וכו.


לענינו רן, רגע ההתנשאות שלך לא מאחר להגיע, ואתה שוב עובר להתעסק באקסיומות מנותקות מהמציאות שכביכול מדובר ב ... "התנסויות במערכות מלפני 20 שנה"... זה שוב לא רלוונטי לדיון, ועל אחת כמה וכמה בנוגע לתוצאה שהיא העיקר!

מבחינתך ומבחינת עמיר שלדידך סיכם יפה את הנושא בפוסטים האחרונים שלו, כל ההבדל בגישות זה הפתרון לבעיית "הדציבלים" ודיפ של 10 דיבי באיזה תדר זה הסיפור. בכל זאת לא נראה לך שחשוב להציג איזה הסבר לגבי התוצאה שמושגת באמצעות ה-rc.

נצא מנקודת ההנחה שאני מקבל את זה כעובדה, והטיפול האקוסטי שאליו אתה מדבר אכן קריטי להמשך התקדמותי באנלוג בתנאי, שאלה העובדות לאשורן לאחר בדיקת מרחב השמע אצלי.

התוכל להסביר לכולם כיצד זה בא לידי ביטוי אצלך בתוצאה של התוכן הסוני, ולא פחות מרתק לדעת מה קורה לאנלוג אצל עמיר אחרי הטיפול ב-rc, משום שעמיר מתנער מכך!

תקשיב arb, כל אלו שזורקים דברים בחדר, לרבות ספוגים, עצים וכיוצ"ב זה קצת משחק ילדים מבחינתי.

העובדה שהתוצאה טובה יותר, לאחר זריקת החומרים, ביחס למצב לפני, לא מעלה ולא מורידה בכל הקשור לחוסר המקצועיות של התהליך. זה משהו מדעי ולא משהו חאפרי.

אני לא יודע מה יוסי עשה, אבל ככל שלא עשו אצלו בחדר, או בכל חדר אחר, סדרה של מדידות לפני ההתקנה וסדרה של מדידות לאחר ההתקנה, אזי הטיפול הוא חובבני , גם אם זה בוצע על ידי מר אדם פלץ בכבודו ובעצמו.

מעולם לא קבעתי, או ציינתי, כי אנשים ללא טיפול כאמור ו/או שימוש ב RC יכולים "לסגור את המערכת". שמעתי לא מעט מערכות שנשמעות נהדר ללא שום טיפול..

ציינתי ואני לגמרי עומד מאחורי זה, כי יתכן ויש אצל אותם אנשים סאונד מעולה, הרבה בגלל מזל, התאמה נכונה של רמקולים לחלל, העמדתם וכיוצ"ב, אבל, טיפול אקוסטי מקצועי, יקפיץ את אותה מערכת בהרבה יותר דרגות, מאשר החלפת דופלקס, או שימוש ברזונטור, או החלפת פרה, או החלפת DAC, מה לעשות, הפיזיקה, תתפלא, לא פסחה על התחביב הזה.

וההבדל בין הגישות, מעבר לעובדה שקבוצה אחת נצמדת למדע והשנייה לא, נוגעת לסדרי הגודל של ההבדלים הסופיים.

קבוצת העזרים, עם כל הכבוד, מתעסקת בהבדלים שהם בשוליים של השוליים, ביחס לטיפולים המוציאים את החדר מהמשוואה, בה מתעסקת קבוצת האקוסטיקה, באנגלית אומרים : Minuscule.

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור