השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
האמת שאני מבין (לפחות חושב ש..) למה מוישה מתכוון
"פוטנציאל אנלוגי"
רק שזה קצת קשה לתאר במילים,מספרים וכד'
הרי סהכ זה לא מדע מדויק ולא חצי מדויק. אבל אם אתה זוכר בזמנו את הפרסומת הבולטת בתחום האודיו...
" כשתשמע תבין...." זה שם פחות או יותר.הפוטנציאל האנלוגי.
כשאני שמעתי בפעם הראשונה את האנאלוג אצל דורון בזמנו...
הבנתי את ה"פוטנציאל האנלוגי".
בדיוק כמו בפרסומת...שמעתי,הבנתי.
סתם עוד דוגמא..נניח תשמע את המע של נמר...
"כשתשמע תבין" אפשר לומר על אינספור דברים.

למשל "כשתשמע תוספת RC במערכת שאתה מכיר, תבין", אבל RC זה דיגיטלי :)

"הפוטנציאל של האנלוג" שמשה דיבר עליו זה משהו שצריך לדעת איך למצות אותו מהציוד בבית (לא באולפן הקלטות/מאסטרינג), והוא בפירוש דרש שאסכם את זה במילים, כלומר זה אמור להיות ניתן להגדרה במילים.

לא ברור לי איך אפשר להגדיר דבר כזה, ואיך יודעים אם מיצינו או לא.
זה נראה לי סתם צירוף מפוברק של מילים שאין לא מקביל במציאות.

לא נראה לי שיש טעם לעסוק בזה. מה שאידיוט אחד יכול לקשקש, מיליון חכמים יכולים שלא להבין.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מנסיוני.

רזונטור לא יכול לטפל בבעיות בס, לא יכול לטפל בבעיות אקוסטיות משמעותיות כלל. ורוב החדרים הם כאלה - מלאים בצרות אקוסטיות. מה כן הוא עושה? במיקום הנכון הוא מחדד דברים, עוד קצת פוקוס עוד קצת שקט. איך הוא עושה את זה? אין לי מושג. אבל עושה. עם זאת, החלל שלי מטופל ומוקפד מאוד. ובחלל שלי בחנתי את הרזונטורים.

לעומת זאת. שימוש במתקני חללים אקטיבים זה עולם אחר לגמרי. מה ש-rc יודע לעשות שום רכיב פסיבי במימדים שפויים לא מסוגל לעשות. ובלי קשר, שום רכיב אקוסטי פסיבי, בלי יועץ אקוסטיקה טורבו ברמת פרופסור, לא יכול לתקן בעיות פאזה וכאלה.

הדיון הזה הוא לא על אקוסטיקה פסיבית לעומת אקטיבית. הוא על גישה אודיופילית. וכאן אני לא חלוק כלל. שמעתי rc שונים אי שם בתחילת שנות ה-2000. זה התחיל מרסיברים וגלש לדו ערוצי. זה היה דראעק ולדעתי משם משה מדבר. מאותם מערכות כיול חלל נוראיות של פעם. אז המסקנה של משה בעניין הזה לא מנותקת מהמציאות, אבל המציאות השתנתה. זה אומר שמשה לא טועה, הוא פשוט לא מעודכן.

אז מאיפה באמת הויכוח? מאוד פשוט. משה הוא אודיופיל שמנסה הכל. לעיתים לוקח את זה לתחום קצת אפור שאני, כאחד שקשה להגיד עליו טכנוקרט, עלול להרים גבה. למשל ויכוח שהיה לנו על החשמל למנוע של הפטיפון. משה טען משפיע, ניסיתי והחלפתי לכבלים אולטרה איכותיים וכלום - אין שינוי. ומדוע? כי תפקידו של המנוע הוא רק להסתובב ולסתום את הפה. לעומת זאת, משה דיווח על שינוי. כמובן שיכול להיות שאני לא שומע טוב מספיק, שהמערכת שלי לא שקופה מספיק ועוד שלל אפשרויות. אבל בסופו של דבר לא שמעתי הבדלים.

לא כל דבר משפיע!
זהו משפט המפתח מבחינתי. במרוצת השנים הבנתי שהרבה מהתחום הזה הוא רגשי. כמו למשל החלפת כבל למנוע הפטיפון. אם החשמל טוב, ואם המנוע לא מכניס רעש למערכת, שום כבל לא ישנה את זה מבחינתי. לעומת זאת, אם החשמל דראעק והמנוע מכניס רעשים, גם כאן שום כבל לא יעזור.

יש גישה דתית ויש גישה חרדית. צריך לחשוב טוב טוב על האיזון בניהם. כשזה לא מתרחש, הכל הופך לאישי.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
אז אם הוא לא מעודכן בלשון עדינה, זה מצדיק את מה שעושה?

המסקנה שלו כן מנותקת מהמציאות, כי המציאות זה מה שיש עכשיו, לא מה שהיה לפני 20 שנה.

אולי כי זה פוגע לו בפרנסה, של הקפיצים שמוכר, של הפעמונים? ואם לא, אז שיכיל וישכיל.
במקום לקרוא לכולם כבשים, ושבטוח ששומעים חרא אצלם.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מנסיוני.

רזונטור לא יכול לטפל בבעיות בס, לא יכול לטפל בבעיות אקוסטיות משמעותיות כלל. ורוב החדרים הם כאלה - מלאים בצרות אקוסטיות. מה כן הוא עושה? במיקום הנכון הוא מחדד דברים, עוד קצת פוקוס עוד קצת שקט. איך הוא עושה את זה? אין לי מושג. אבל עושה. עם זאת, החלל שלי מטופל ומוקפד מאוד. ובחלל שלי בחנתי את הרזונטורים.

לעומת זאת. שימוש במתקני חללים אקטיבים זה עולם אחר לגמרי. מה ש-rc יודע לעשות שום רכיב פסיבי במימדים שפויים לא מסוגל לעשות. ובלי קשר, שום רכיב אקוסטי פסיבי, בלי יועץ אקוסטיקה טורבו ברמת פרופסור, לא יכול לתקן בעיות פאזה וכאלה.

הדיון הזה הוא לא על אקוסטיקה פסיבית לעומת אקטיבית. הוא על גישה אודיופילית. וכאן אני לא חלוק כלל. שמעתי rc שונים אי שם בתחילת שנות ה-2000. זה התחיל מרסיברים וגלש לדו ערוצי. זה היה דראעק ולדעתי משם משה מדבר. מאותם מערכות כיול חלל נוראיות של פעם. אז המסקנה של משה בעניין הזה לא מנותקת מהמציאות, אבל המציאות השתנתה. זה אומר שמשה לא טועה, הוא פשוט לא מעודכן.

אז מאיפה באמת הויכוח? מאוד פשוט. משה הוא אודיופיל שמנסה הכל. לעיתים לוקח את זה לתחום קצת אפור שאני, כאחד שקשה להגיד עליו טכנוקרט, עלול להרים גבה. למשל ויכוח שהיה לנו על החשמל למנוע של הפטיפון. משה טען משפיע, ניסיתי והחלפתי לכבלים אולטרה איכותיים וכלום - אין שינוי. ומדוע? כי תפקידו של המנוע הוא רק להסתובב ולסתום את הפה. לעומת זאת, משה דיווח על שינוי. כמובן שיכול להיות שאני לא שומע טוב מספיק, שהמערכת שלי לא שקופה מספיק ועוד שלל אפשרויות. אבל בסופו של דבר לא שמעתי הבדלים.

לא כל דבר משפיע!
זהו משפט המפתח מבחינתי. במרוצת השנים הבנתי שהרבה מהתחום הזה הוא רגשי. כמו למשל החלפת כבל למנוע הפטיפון. אם החשמל טוב, ואם המנוע לא מכניס רעש למערכת, שום כבל לא ישנה את זה מבחינתי. לעומת זאת, אם החשמל דראעק והמנוע מכניס רעשים, גם כאן שום כבל לא יעזור.

יש גישה דתית ויש גישה חרדית. צריך לחשוב טוב טוב על האיזון בניהם. כשזה לא מתרחש, הכל הופך לאישי.

בוקר טוב ונקווה שימשיך להיות כזה.
נמר אתה יודע שאני מכבד אותך בתור בן אדם וכמובן בתור אודיופיל.

אני תמיד אומר שמי שלא שומע או לא שמע הבדלים ולא משנה באיזו מערכת,
הרוויח. למה הרוויח? כי זה פחות כאב ראש וכמובן פחות הוצאות כספיות.

אז לכל אלה שלועגים ומצחקקים לגבי
הויכוח "הקולני" עם המתחזה זה בדיוק
דוגמה נהדרת איך לנצל את הפוטנציאל
מאנלוג מבלי כל ההתחכמויות של הגדרות, גרפים והסברים מדעיים.

דווקא הדוגמה הזו של החלפת כבל לקונטרולר של הפטיפון היא דוגמה מצויינת. בזמנו שאמרתי לנמר את זה עוד לפני שהוא בדק הוא אמר שזה לא הגיוני שהחלפת כבל בקונטרולר תביא להשפעה ,מהסיבה שתפקידו של הקונטרולר היא לדאוג שמהירות הסיבוב תהיה קבועה. מבחינת ההגיון נמר צודק במאה אחוז .ונמר אומר בצדק שיש לו מערכת על ושהיא שקופה מאד אבל הוא לא שומע שיש הבדלים. אני לא יכול לשכנע את נמר אם הוא לא שומע.

אלי קאשי שרובכם מכירים ויודעים מה הוא שווה בתחום הגיע אלי ,השמעתי לו מספר קטעים ואחר כך אמרתי לו בו תשמע איך כבל חשמל משפיע על הקונטרולר.
אלי היה בשוק מההבדלים לא ידע להסביר למה יש הבדלים אבל ההבדלים היו ברורים.

נוסיף לכם עוד אחד עם שם בתחום
יגאל לסרי. מקובל על כולכם כך אני חושב שיגאל הוא אודיופיל בכל רמ"ח איבריו. תשאלו אותו האם החלפת כבל חשמל תביא לשינויים בסאונד?! וחברים
הטיפול בחשמל אצלנו הוא פרפקט.
אין קשר. זה עובדה.

אז בוא אני אספר לכם על עוד אפשרות לנצל את הפוטנציאל של האנלוג, טיפ לכל הלועגים למינהם.
לפני כ חצי שנה אני חושב אמרתי גם כן לנמר שהחלפת "פולי" של המנוע שמסובב את הגומיה/צלחת תשנה את הסאונד. גם פה נמר אמר לי מראש שלא נראה לו שזה עושה משהו.

כשאני אומר החלפה הכוונה לפולי מחומרים שונים.
גם כאן קראתי ליגאל שיקשיב ויגיד מה דעתו.
גם כאן יגאל היה בשוק ואמר שהפולי הקודם "נשמע מקולקל".

אז על הרזונטורים אין לי מה להוסיף.
נמר אמר שזה לא מטפל אקוסטי, אין לי בעיה עם זה וזה בסדר למרות שאני חושב שגם כן הוא טועה.

ולסיום יש כאן בתחום הזה הרבה דברים שאי אפשר להסביר למה הם מתנהגים כך. צריך להיות עם ראש פתוח ולא להתנגד לפני ששומעים.

ולדעתי נמר הייתי מנסח את המשפט שכתבת שלא כל דבר משפיע ל -
"במערכת שקופה כמעט כל דבר משפיע
ובמיוחד באנאלוג שם הרגישות גבוהה יותר לשינויים".
 
נערך לאחרונה ב:

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
ולסיום, צריך להיות עם ראש פתוח ולא להתנגד לפני ששומעים.

לא, זה מצחיק, אין לתאר...
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
לא, זה מצחיק, אין לתאר...
לך תשכנע את דוד ביטון לפרוש מהליכוד ולחבור לימינה....
אין מצב נכון?
ככה אתה עם משה...הוא לא צריך לכתוב לך כלום ואתה לא צריך לענות על מה שהוא רושם,כי זה לא מכוון אליך בכלל.
ד"א בלנס...אני כן החלפתי כבל לקונטרולר הפטיפון ולאוזני הערלות ,כן היתה השפעה על הסאונד...טוב ,רע לא משנה.נראה לך שאנסה לשכנע מישהו כאן...:)
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר
בוקר טוב

בוא נעשה קצת סדר

נתחיל מזה שתיאורי אלף לילה ולילה לא רק בנוגע למערכת של moshe625, ואיך היא מנגנת בלי לשמוע אותה, נכתבו הרבה לפני שהוא הביעה דעתו כאן בפורום לגביך, ולגבי מערכת של חבר נוסף.

אני מבין שמבחינתך, זו לא דרך פתטית להתמודד עם הנושא בכללותו, ובנוסף ללגלג ולזרוק ליכלוך מופרך!

פתאום הדיון הוא לא על מספרים, גרפים ומאמרים ממקורות שונים וואלה מרתק! איך לא, אתה מחכים מהאוויר, אתה לא קורא ומתעניין בדברים שרלוונטים לך.

אמה מה, אתה לא בכדי נמנע כמו מאש לקרוא ובעיקר להתעמק בחומרים תאורתיים פרקטיים ומדעיים שיערערו את יסודות גישתך לנושא. אתה יודע טוב מאד מה לא רלוונטי עבורך ומדוע.

לעניין הפוטנציאל של האנלוג;
אחרי שרכשת פטפון vpi וכנל זרוע משובחת מאותה חברה, והגברה מופלאה של אודיו ריסרץ בהתאמה לרמקולים של האקאפלה, אתה לפחות לא תתכחש לעובדה הבאה: כל הדרמה מתחילה בתנועת הטיפ על הוויניל, שמכוננת מציאות סונית שלא מתרחשת באותה רגישות ועוצמה בשום מדיה אחרת.

איך ממצים את זה? שוב מי שעבורו האנלוג זה הרבה מעבר לעוד כס תה, שאלה זו היא רטורית. zs@ כבר ציין מה נדרש בכללי, ובפרוטרוט חלקי moshe625. בפיסקה הבאה הוסיף על דבריהם.

אולי אני שוב טועה, אבל על פניו נראה לי שאת השלב שאחראי על יצור השקט שכל כך קריטי לאנלוג הזנחת. תרצה או לא, השימוש בפטפון מטבעו מעלה על פני השטח ביתר שאת מאפיינים סוניים שהדיגיטל לא מצליח להמחיש. הכוונה איננה מתייחסת לרשימת המכולת שהעלת אלה בנוגע לתוכן. זה הפלא לטוב ולרע (תלוי את מי שואלים), ואפשר לומר שהמיצוי שלו בא לידי ביטוי בחתירה לסאונד ראליסטי!

לא היה שום מצב שבו לא ידעת מה לומר?
שוב מעניין. כמה פעמים שאלתי לא רק אותך מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play, ולא היה לך ולא דבר אחד עניני לומר!
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
בוקר טוב ונקווה שימשיך להיות כזה.
נמר אתה יודע שאני מכבד אותך בתור בן אדם וכמובן בתור אודיופיל.

אני תמיד אומר שמי שלא שומע או לא שמע הבדלים ולא משנה באיזו מערכת,
הרוויח. למה הרוויח? כי זה פחות כאב ראש וכמובן פחות הוצאות כספיות.

אז לכל אלה שלועגים ומצחקקים לגבי
הויכוח "הקולני" עם המתחזה זה בדיוק
דוגמה נהדרת איך לנצל את הפוטנציאל
מאנלוג מבלי כל ההתחכמויות של הגדרות, גרפים והסברים מדעיים.

דווקא הדוגמה הזו של החלפת כבל לקונטרולר של הפטיפון היא דוגמה מצויינת. בזמנו שאמרתי לנמר את זה עוד לפני שהוא בדק הוא אמר שזה לא הגיוני שהחלפת כבל בקונטרולר תביא להשפעה ,מהסיבה שתפקידו של הקונטרולר היא לדאוג שמהירות הסיבוב תהיה קבועה. מבחינת ההגיון נמר צודק במאה אחוז .ונמר אומר בצדק שיש לו מערכת על ושהיא שקופה מאד אבל הוא לא שומע שיש הבדלים. אני לא יכול לשכנע את נמר אם הוא לא שומע.

אלי קאשי שרובכם מכירים ויודעים מה הוא שווה בתחום הגיע אלי ,השמעתי לו מספר קטעים ואחר כך אמרתי לו בו תשמע איך כבל חשמל משפיע על הקונטרולר.
אלי היה בשוק מההבדלים לא ידע להסביר למה יש הבדלים אבל ההבדלים היו ברורים.

נוסיף לכם עוד אחד עם שם בתחום
יגאל לסרי. מקובל על כולכם כך אני חושב שיגאל הוא אודיופיל בכל רמ"ח איבריו. תשאלו אותו האם החלפת כבל חשמל תביא לשינויים בסאונד?! וחברים
הטיפול בחשמל אצלנו הוא פרפקט.
אין קשר. זה עובדה.

אז בוא אני אספר לכם על עוד אפשרות לנצל את הפוטנציאל של האנלוג, טיפ לכל הלועגים למינהם.
לפני כ חצי שנה אני חושב אמרתי גם כן לנמר שהחלפת "פולי" של המנוע שמסובב את הגומיה/צלחת תשנה את הסאונד. גם פה נמר אמר לי מראש שלא נראה לו שזה עושה משהו.

כשאני אומר החלפה הכוונה לפולי מחומרים שונים.
גם כאן קראתי ליגאל שיקשיב ויגיד מה דעתו.
גם כאן יגאל היה בשוק ואמר שהפולי הקודם "נשמע מקולקל".

אז על הרזונטורים אין לי מה להוסיף.
נמר אמר שזה לא מטפל אקוסטי, אין לי בעיה עם זה וזה בסדר למרות שאני חושב שגם כן הוא טועה.

ולסיום יש כאן בתחום הזה הרבה דברים שאי אפשר להסביר למה הם מתנהגים כך. צריך להיות עם ראש פתוח ולא להתנגד לפני ששומעים.

ולדעתי נמר הייתי מנסח את המשפט שכתבת שלא כל דבר משפיע ל -
"במערכת שקופה כמעט כל דבר משפיע
ובמיוחד באנאלוג שם הרגישות גבוהה יותר לשינויים".
זו תגובה שמאפשרת דיון, מנומקת ורגועה, מצחיק שבזכות נמר הפכת לפחות ...טורף..;)
מסכים שאי אפשר להסביר כל שינוי, ומסכים שחשמל זה נקודה קריטית. בקשר לשאר הדברים אין לי פטיפון ככה שלא יכול לדעת, אבל שווה ניסוי כל שימוש בחומרים וגישות בפרט אם יודעים ומרגישים שמשהו " חסר".
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני לא חושב שדברים צריכים להיות "הגיוניים" כדי להשפיע.
אם הם משפיעים לטובה בלי שמבינים למה, זה מספיק טוב.

מבחינתי, אפילו אם אין שום השפעה מציאותית שהיא, אבל בכל זאת שומעים, רק כי מדמיינים, סוגסטיה וכו', גם זה מספיק טוב, אפילו אם משלמים בשביל זה כסף, כי אם החוויה עם עדיפה על החוויה בלי, מכל סיבה שהיא, אז זה בסדר גמור בשבילי שמשלמים עבור החוויה, לא עבור ההבדל במציאות, ואני לא רואה בזה פראייריות.

נראה לי שיש גם מקרים הפוכים, שמישהו לא שומע הבדל שהוא כן ממשי ומציאותי בעקבות שינוי כלשהו, כי הוא לא מוכן להכיר באפשרות ששינוי כזה יכול בכלל לעשות הבדל כלשהו. גם זו בעצם סוגסטיה, רק בכיוון ההפוך.

לכן אני לא שולל מראש שום דבר, וגם אם אני לא שומע השפעה של משהו, ואחר כן, מבחינתי -- וואלה, שייהנה, למה לא?

הסערה הגדולה בכוס מים שהתחוללה כאן נבעה לדעתי משתי סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה היא הבדל בגישה, בעצם בעדיפויות.

קבוצה אחת -- נקרא לה "קבוצת העזרים" (רק כשם, שברור שאינו מדויק, וללא כוונה להקטין/להעליב) -- טוענת, ובצדק גמור מבחינתה, שיש הרבה דברים שעושים הבדלים חיוביים ושמיעים, שבחלקם אפילו מורגשים כמשמעותיים מאוד.

דוגמה מצוינת לזה היא עניין הוויניל: אולי בדציבלים ההבדל ממש קטן, אבל בתחושה של מי שאוהבים ויניל, ההבדל עצום והם מוכנים לאכול הרבה קש, בעלויות, בטרחה וברעשים/עיוותים למיניהם, כדי לקבל אותו.

אז בהחלט סביר שלפחות לחלק מהאנשים, בחלק מהמצבים, החלפת כבלי חשמל עושה מבחינתם הבדל עצום, שאולי אנשים אחרים לא שומעים, בין אם בגלל שבמציאות אכן אין הבדל, ובין אם בגלל שיש להם סוגסטיה הפוכה.

קבוצה שניה -- שנקרא לה "קבוצת האקוסטיקה" (הפסיבית/אקטיבית) -- טוענת, בצדק גמור מבחינתה, שהבדלים שהם קטנים מאוד בדציבלים יכולים להיות חשובים, אבל כדאי להתחיל בבעיות הגדולות שהשפעתם מתבטאת בהרבה מאוד דציבלים. ברוב המקרים האוזן בלבד אינה יכולה לאבחן מהן הבעיות, ולכן יש צורך במדידות. כשרואים את תוצאות המדידות, אפשר לטפל ברובן במידה ניכרת מאוד, אבל כאן הדברים שהקבוצה הקודמת עוסקת בהם לא יכולים לתת פתרון משמעותי, משתי סיבות: גם השפעתם בדציבלים קטנה, וכאן צריך לפתור בעיות של הרבה דציבלים, וגם הם לא ממוקדים לתדרים ולסוגי הבעיות. לכן, לטענת הקבוצה הזו, כדאי להתחיל בלפתור את הבעיות הגדולות, מה שניתן לעשות בעזרת טיפול אקוסטי פסיבי ו/או RC. אחר כך אפשר וכדאי להמשיך עם הדברים שהשפעתם בדציבלים קטנה.

הסיבה השנייה היא עניינים בין-אישיים למיניהם.

חלק מאנשי קבוצת העזרים נעלבים כשמתייחסים למה שחשוב להם כאל קטן וזניח, במיוחד כשלא אומרים בפירוש שמדובר בחלש וזניח בדציבלים, ולאו דווקא קטן וזניח בהשפעה.

חלק מאנשי קבוצת האקוסטיקה מזלזלים בהתעסקות בדברים הקטנים (בדציבלים) לפני שמאתרים ופותרים את הבעיות הגדולות (בדציבלים), ועל רקע הזלזול, אנשי קבוצת העזרים מתקשה להבין ולקבל את ההיגיון שבזה ו/או להתנסות בעצמם.

חלק מאנשי קבוצת העזרים מתפארים בידע שיש להם ובמומחיותם כביכול, אבל לפחות בהתכתבות כאן, הידע הזה לא בא לידי ביטוי. לעומת זאת, אנשי קבוצת האקוסטיקה לא מדברים על היותם מומחים/לא, אלא פשוט כותבים את מה שיש להם לומר עניינית בנושא, בלי לדרג את עצמם.

חלק מאנשי שני הצדדים מאשימים זה את זה בכתיבת שטויות ובאי הבנת החומר, ו"מחמאות" מעבר לזה.

חלק מקבוצת העזרים מתייחסת למושגים מופשטים שכנראה אין להם מקביל במציאות, או לפחות הם עצמם לא יודעים להגדיר על מה בעצם הם מדברים. למשל "מקור", שצריך להיות נאמנים לו בלי לדעת מהו, ו"פוטנציאל של אנלוג" שצריך למצות אותו בלי לדעת מהו.

חלק מאנשי העזרים מכחישים במפורש את המדע וישימותו באודיו, ואומרים שהם לא מבינים בגרפים ומספרים ועובדות, אבל צריך בכל זאת להתייחס לדבריהם ביתר רצינות.

בטח יש עוד דברים ששכחתי, ודברים שכן כתבתי שנראים לאנשים מסוימים כלא מדויקים או מוטים, מה שסביר בהחלט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר
בוקר טוב

בוא נעשה קצת סדר

נתחיל מזה שתיאורי אלף לילה ולילה לא רק בנוגע למערכת של moshe625, ואיך היא מנגנת בלי לשמוע אותה, נכתבו הרבה לפני שהוא הביעה דעתו כאן בפורום לגביך, ולגבי מערכת של חבר נוסף.

אני מבין שמבחינתך, זו לא דרך פתטית להתמודד עם הנושא בכללותו, ובנוסף ללגלג ולזרוק ליכלוך מופרך!

פתאום הדיון הוא לא על מספרים, גרפים ומאמרים ממקורות שונים וואלה מרתק! איך לא, אתה מחכים מהאוויר, אתה לא קורא ומתעניין בדברים שרלוונטים לך.

המה מה, אתה לא בכדי נמנע כמו מאש לקרוא ובעיקר להתעמק בחומרים תאורתיים פרקטיים ומדעיים שיערערו את יסודות גישתך לנושא. אתה יודע טוב מאד מה לא רלוונטי עבורך ומדוע.

לעניין הפוטנציאל של האנלוג;
אחרי שרכשת פטפון vpi וכנל זרוע משובחת מאותה חברה, והגברה מופלאה של אודיו ריסרץ בהתאמה לרמקולים של האקאפלה, אתה לפחות לא תתכחש לעובדה הבאה: כל הדרמה מתחילה בתנועת הטיפ על הוויניל, שמכוננת מציאות סונית שלא מתרחשת באותה רגישות ועוצמה בשום מדיה אחרת.

איך ממצים את זה? שוב מי שעבורו האנלוג זה הרבה מעבר לעוד כס תה, שאלה זו היא רטורית. zs@ כבר ציין מה נדרש בכללי, ובפרוטרוט חלקי moshe625. בפיסקה הבאה הוסיף על דבריהם.

אולי אני שוב טועה, אבל על פניו נראה לי שאת השלב שאחראי על יצור השקט שכל כך קריטי לאנלוג הזנחת. תרצה או לא, השימוש בפטפון מטבעו מעלה על פני השטח ביתר שאת מאפיינים סוניים שהדיגיטל לא מצליח להמחיש. הכוונה איננה מתייחסת לרשימת המכולת שהעלת אלה בנוגע לתוכן. זה הפלא לטוב ולרע (תלוי את מי שואלים), ואפשר לומר שהמיצוי שלו בא לידי ביטוי בחתירה לסאונד ראליסטי!

לא היה שום מצב שבו לא ידעת מה לומר?
שוב מעניין. כמה פעמים שאלתי לא רק אותך מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play, ולא היה לך ולא דבר אחד עניני לומר!
כתבתי מה שעשוי לשמש כתשובה חלקית לפני שראיתי את מה שכתבת. נראה לי שצורות החשיבה וההתייחסות שאתה מייחס לי שונות ממה שבאמת קורה.

בכל מקרה:
  1. כבר מזמן אין לי את ה-VPI

  2. אני לגמרי לא מתכחש לעובדה שאפשר לעשות הרבה דברים כדי לשפר את הצליל של אנלוג (ושל דיגיטל), רק שלא נראה לי שלצירוף המילים "מיצוי הפוטנציאל" יש משמעות/הגדרה ספציפית כלשהי, שאפשר להגדיר לפיה אם מיצינו או לא, ושאפשר לסכם אותה במילים, כפי שמשה דרש. זה כמו ה"מקור" שלך.

  3. המונח "סאונד ריאליסטי" אינו ספציפי, ואי אפשר לדעת אם הגענו אליו או לא. יש מערכות מעולות שאותה הקלטה נשמעת בהן שונה לחלוטין. איזו מהן היא ה"ריאליסטית"? גם זה כמו ה"מקור" שלך.

  4. זה שמישהו לא עונה לשאלה "מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play" לא אומר שהוא לא שומע את מה שיש לשמוע. קיימת גם האפשרות שהוא לא בעניין של לתאר את זה במילים. אני גם אוהב מוזיקה, ואני לא בעניין של לתאר לך במילים מה אני מקבל מהאזנה לקונצ'רטו הראשון של בראהמס בביצוע של פליישר/סל.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא חושב שדברים צריכים להיות "הגיוניים" כדי להשפיע.
אם הם משפיעים לטובה בלי שמבינים למה, זה מספיק טוב.

מבחינתי, אפילו אם אין שום השפעה מציאותית שהיא, אבל בכל זאת שומעים, רק כי מדמיינים, סוגסטיה וכו', גם זה מספיק טוב, אפילו אם משלמים בשביל זה כסף, כי אם החוויה עם עדיפה על החוויה בלי, מכל סיבה שהיא, אז זה בסדר גמור בשבילי שמשלמים עבור החוויה, לא עבור ההבדל במציאות, ואני לא רואה בזה פראייריות.

נראה לי שיש גם מקרים הפוכים, שמישהו לא שומע הבדל שהוא כן ממשי ומציאותי בעקבות שינוי כלשהו, כי הוא לא מוכן להכיר באפשרות ששינוי כזה יכול בכלל לעשות הבדל כלשהו. גם זו בעצם סוגסטיה, רק בכיוון ההפוך.

לכן אני לא שולל מראש שום דבר, וגם אם אני לא שומע השפעה של משהו, ואחר כן, מבחינתי -- וואלה, שייהנה, למה לא?

הסערה הגדולה בכוס מים שהתחוללה כאן נבעה לדעתי משתי סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה היא הבדל בגישה, בעצם בעדיפויות.

קבוצה אחת -- נקרא לה "קבוצת העזרים" (רק כשם, שברור שאינו מדויק, וללא כוונה להקטין/להעליב) -- טוענת, ובצדק גמור מבחינתה, שיש הרבה דברים שעושים הבדלים חיוביים ושמיעים, שבחלקם אפילו מורגשים כמשמעותיים מאוד.

דוגמה מצוינת לזה היא עניין הוויניל: אולי בדציבלים ההבדל ממש קטן, אבל בתחושה של מי שאוהבים ויניל, ההבדל עצום והם מוכנים לאכול הרבה קש, בעלויות, בטרחה וברעשים/עיוותים למיניהם, כדי לקבל אותו.

אז בהחלט סביר שלפחות לחלק מהאנשים, בחלק מהמצבים, החלפת כבלי חשמל עושה מבחינתם הבדל עצום, שאולי אנשים אחרים לא שומעים, בין אם בגלל שבמציאות אכן אין הבדל, ובין אם בגלל שיש להם סוגסטיה הפוכה.

קבוצה שניה -- שנקרא לה "קבוצת האקוסטיקה" (הפסיבית/אקטיבית) -- טוענת, בצדק גמור מבחינתה, שהבדלים שהם קטנים מאוד בדציבלים יכולים להיות חשובים, אבל כדאי להתחיל בבעיות הגדולות שהשפעתם מתבטאת בהרבה מאוד דציבלים. ברוב המקרים האוזן בלבד אינה יכולה לאבחן מהן הבעיות, ולכן יש צורך במדידות. כשרואים את תוצאות המדידות, אפשר לטפל ברובן במידה ניכרת מאוד, אבל כאן הדברים שהקבוצה הקודמת עוסקת בהם לא יכולים לתת פתרון משמעותי, משתי סיבות: גם השפעתם בדציבלים קטנה, וכאן צריך לפתור בעיות של הרבה דציבלים, וגם הם לא ממוקדים לתדרים ולסוגי הבעיות. לכן, לטענת הקבוצה הזו, כדאי להתחיל בלפתור את הבעיות הגדולות, מה שניתן לעשות בעזרת טיפול אקוסטי פסיבי ו/או RC. אחר כך אפשר וכדאי להמשיך עם הדברים שהשפעתם בדציבלים קטנה.

הסיבה השנייה היא עניינים בין-אישיים למיניהם.

חלק מאנשי קבוצת העזרים נעלבים כשמתייחסים למה שחשוב להם כאל קטן וזניח, במיוחד כשלא אומרים בפירוש שמדובר בחלש וזניח בדציבלים, ולאו דווקא קטן וזניח בהשפעה.

חלק מאנשי קבוצת האקוסטיקה מזלזלים בהתעסקות בדברים הקטנים (בדציבלים) לפני שמאתרים ופותרים את הבעיות הגדולות (בדציבלים), ועל רקע הזלזול, אנשי קבוצת העזרים מתקשה להבין ולקבל את ההיגיון שבזה ו/או להתנסות בעצמם.

חלק מאנשי קבוצת העזרים מתפארים בידע שיש להם ובמומחיותם כביכול, אבל לפחות בהתכתבות כאן, הידע הזה לא בא לידי ביטוי. לעומת זאת, אנשי קבוצת האקוסטיקה לא מדברים על היותם מומחים/לא, אלא פשוט כותבים את מה שיש להם לומר עניינית בנושא, בלי לדרג את עצמם.

חלק מאנשי שני הצדדים מאשימים זה את זה בכתיבת שטויות ובאי הבנת החומר, ו"מחמאות" מעבר לזה.

חלק מקבוצת העזרים מתייחסת למושגים מופשטים שכנראה אין להם מקביל במציאות, או לפחות הם עצמם לא יודעים להגדיר על מה בעצם הם מדברים. למשל "מקור", שצריך להיות נאמנים לו בלי לדעת מהו, ו"פוטנציאל של אנלוג" שצריך למצות אותו בלי לדעת מהו.

חלק מאנשי העזרים מכחישים במפורש את המדע וישימותו באודיו, ואומרים שהם לא מבינים בגרפים ומספרים ועובדות, אבל צריך בכל זאת להתייחס לדבריהם ביתר רצינות.

בטח יש עוד דברים ששכחתי, ודברים שכן כתבתי שנראים לאנשים מסוימים כלא מדויקים או מוטים, מה שסביר בהחלט.

עמיר.

אני חושב שסיכמת את הדברים באופן ברור והגון.

עם זאת, קיימת עוד נקודה מהותית בכל הקשור לקבוצת העזרים, ביחס לקבוצת האקוסטיקה וזה עניין הקיבעון המחשבתי.

אנשי האקוסטיקה ואני מכיר לא מעט כאלה, יתעסקו במליון ואחד עזרים וכבר כתבתי לא פעם, שאני בינהם.

זה כיף, למה לא להתנסות?
הרי כמעט כל דבר משפיע בצורה כזאת או אחרת. עם זאת, הם יתיחסו, כפי שציינת, באופן פרופורציונלי לאותם עזרים.

קבוצת העזרים לעומת זאת, לא מוכנים ובעיקר לא מעוניינים להתנסות ורואים זאת בלא מעט שירשורים ובוודאי בשירשור הנוכחי.

הרי משה ו arb ואחרים ממשיכים לכתוב ולכתוב ולכתוב על דברים שהם מעולם לא שמעו ומעולם לא התנסו בהם.

ונשאלת השאלה, מה החשש הגדול מלהתנסות, מה החשש הגדול מלהקשיב?

הרי אף אחד לא מנסה להמיר את דתם, אבל לפחות, יהיה ממש בטיעונים שלהם ולא הררים של מלל שאינם מבוססים על דבר, אלא על התנסויות במערכות מלפני 20 שנה.

רן
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
בוקר טוב ונקווה שימשיך להיות כזה.
נמר אתה יודע שאני מכבד אותך בתור בן אדם וכמובן בתור אודיופיל.

אני תמיד אומר שמי שלא שומע או לא שמע הבדלים ולא משנה באיזו מערכת,
הרוויח. למה הרוויח? כי זה פחות כאב ראש וכמובן פחות הוצאות כספיות.

אז לכל אלה שלועגים ומצחקקים לגבי
הויכוח "הקולני" עם המתחזה זה בדיוק
דוגמה נהדרת איך לנצל את הפוטנציאל
מאנלוג מבלי כל ההתחכמויות של הגדרות, גרפים והסברים מדעיים.

דווקא הדוגמה הזו של החלפת כבל לקונטרולר של הפטיפון היא דוגמה מצויינת. בזמנו שאמרתי לנמר את זה עוד לפני שהוא בדק הוא אמר שזה לא הגיוני שהחלפת כבל בקונטרולר תביא להשפעה ,מהסיבה שתפקידו של הקונטרולר היא לדאוג שמהירות הסיבוב תהיה קבועה. מבחינת ההגיון נמר צודק במאה אחוז .ונמר אומר בצדק שיש לו מערכת על ושהיא שקופה מאד אבל הוא לא שומע שיש הבדלים. אני לא יכול לשכנע את נמר אם הוא לא שומע.

אלי קאשי שרובכם מכירים ויודעים מה הוא שווה בתחום הגיע אלי ,השמעתי לו מספר קטעים ואחר כך אמרתי לו בו תשמע איך כבל חשמל משפיע על הקונטרולר.
אלי היה בשוק מההבדלים לא ידע להסביר למה יש הבדלים אבל ההבדלים היו ברורים.

נוסיף לכם עוד אחד עם שם בתחום
יגאל לסרי. מקובל על כולכם כך אני חושב שיגאל הוא אודיופיל בכל רמ"ח איבריו. תשאלו אותו האם החלפת כבל חשמל תביא לשינויים בסאונד?! וחברים
הטיפול בחשמל אצלנו הוא פרפקט.
אין קשר. זה עובדה.

אז בוא אני אספר לכם על עוד אפשרות לנצל את הפוטנציאל של האנלוג, טיפ לכל הלועגים למינהם.
לפני כ חצי שנה אני חושב אמרתי גם כן לנמר שהחלפת "פולי" של המנוע שמסובב את הגומיה/צלחת תשנה את הסאונד. גם פה נמר אמר לי מראש שלא נראה לו שזה עושה משהו.

כשאני אומר החלפה הכוונה לפולי מחומרים שונים.
גם כאן קראתי ליגאל שיקשיב ויגיד מה דעתו.
גם כאן יגאל היה בשוק ואמר שהפולי הקודם "נשמע מקולקל".

אז על הרזונטורים אין לי מה להוסיף.
נמר אמר שזה לא מטפל אקוסטי, אין לי בעיה עם זה וזה בסדר למרות שאני חושב שגם כן הוא טועה.

ולסיום יש כאן בתחום הזה הרבה דברים שאי אפשר להסביר למה הם מתנהגים כך. צריך להיות עם ראש פתוח ולא להתנגד לפני ששומעים.

ולדעתי נמר הייתי מנסח את המשפט שכתבת שלא כל דבר משפיע ל -
"במערכת שקופה כמעט כל דבר משפיע
ובמיוחד באנאלוג שם הרגישות גבוהה יותר לשינויים".
לא כתבת שום דבר לא נכון! גם אני ראיתי בעיניים שלי שהחלפת ספק כוח למנוע של פטיפון נשמעה! גם פולי יש מצב וכל מה שאתה מציין לגמרי יכול ומשפיע על הסאונד, שמעתי ומסכים…
איך זה קשור לנושא השירשור? ואם זה קשור אז בוא נדבר במספרים, כמה דציבלים ההבדל ששומעים? ברור שכל אודיופיל מחפש עוד שתי נקודות בסאונד והדרך שאתה מציין פה היא נכונה, אמיתית, חייבת בדיקה, ניסוי ועובדת אבל, כשיש לך דיפ של 10 דיבי בחדר על איזה תדר אתה עלול לפספס בדיוק את אותו הבדל של כמה נקודות שכבל חשמל נותן, ששקע נותן לך ולכן אתה חייב לשים את סדרי העדיפויות בסדר הנכון דבר שברור שאתה לא מצליח.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
לא כתבת שום דבר לא נכון! גם אני ראיתי בעיניים שלי שהחלפת ספק כוח למנוע של פטיפון נשמעה! גם פולי יש מצב וכל מה שאתה מציין לגמרי יכול ומשפיע על הסאונד, שמעתי ומסכים…
איך זה קשור לנושא השירשור? ואם זה קשור אז בוא נדבר במספרים, כמה דציבלים ההבדל ששומעים? ברור שכל אודיופיל מחפש עוד שתי נקודות בסאונד והדרך שאתה מציין פה היא נכונה, אמיתית, חייבת בדיקה, ניסוי ועובדת אבל, כשיש לך דיפ של 10 דיבי בחדר על איזה תדר אתה עלול לפספס בדיוק את אותו הבדל של כמה נקודות שכבל חשמל נותן, ששקע נותן לך ולכן אתה חייב לשים את סדרי העדיפויות בסדר הנכון דבר שברור שאתה לא מצליח.
דווד
מכיוון שהיום רובנו נראה שדיי רגועים אני אסביר לך שוב.
אמרתי לאורך כל הדרך שאני לא בודק דיפים ולא דציבילים.לא אמרתי שאני נגד מדע, בכלל לא. כנראה שאם החדר היה מברבר לי או שזה היה נשמע נורא הייתי עושה בדיקה כמו שתיארת לחדר
שלי, אבל מכיוון שלא כך המצב אצלי
לא רואה כרגע סיבה לעשות כך.

מסכים אתך שתאורתי יש מצב שאולי נמצא אצלי בחדר דיפ של 10.
עכשיו דווד אצלי הכל נעשה מתשוקה ואהבה לתחום ואני לא חושב שאם אני שומע אצלי טוב, אז אני צריך להוכיח את זה במספרים.
לכן אני אומר כל הזמן שאני מקשיב עם האוזניים וגם מכייל את הסאונד לפיהן.

ולסיום אני אומר שיתכן שיש אצלי דיפ 10 הכל יכול להיות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר.

אני חושב שסיכמת את הדברים באופן ברור והגון.

עם זאת, קיימת עוד נקודה מהותית בכל הקשור לקבוצת העזרים, ביחס לקבוצת האקוסטיקה וזה עניין הקיבעון המחשבתי.

אנשי האקוסטיקה ואני מכיר לא מעט כאלה, יתעסקו במליון ואחד עזרים וכבר כתבתי לא פעם, שאני בינהם.

זה כיף, למה לא להתנסות?
הרי כמעט כל דבר משפיע בצורה כזאת או אחרת. עם זאת, הם יתיחסו, כפי שציינת, באופן פרופורציונלי לאותם עזרים.

קבוצת העזרים לעומת זאת, לא מוכנים ובעיקר לא מעוניינים להתנסות ורואים זאת בלא מעט שירשורים ובוודאי בשירשור הנוכחי.

הרי משה ו arb ואחרים ממשיכים לכתוב ולכתוב ולכתוב על דברים שהם מעולם לא שמעו ומעולם לא התנסו בהם.

ונשאלת השאלה, מה החשש הגדול מלהתנסות, מה החשש הגדול מלהקשיב?

הרי אף אחד לא מנסה להמיר את דתם, אבל לפחות, יהיה ממש בטיעונים שלהם ולא הררים של מלל שאינם מבוססים על דבר, אלא על התנסויות במערכות מלפני 20 שנה.

רן
אני לא מסכים שאנשי קבוצת העזרים לא מוענה להתנסות -- יש לא מעט מביניהם שמנסים אינספור דברים, בצורה אובססיבית כמעט או לגמרי, לא בהכרח פחות ממך.

אני חושב שהיעדר רצון/מוכנות להתנסות ספציפית באקוסטיקה, פאסיבית ו/או אקטיבית, יכול לנבוע מכמה סיבות, שכוללות:
  1. אכן "קיבעון מחשבתי", אבל כנראה רק בהקשר של RC, שנוגד אודיופיליה "קלאסית"/פיוריסטית

  2. הקושי בהתנסות אצלם בבית. זה לא כמו כבל שאפשר להחליף בקלות, ואפילו לא כמו פאוור של 60 קילו שאפשר להתארגן לסחוב אותו, אלא דורש -- לפחות אם רוצים לעשות את זה בצורה מקצועית ולא רק לעשות V -- הזמנת מומחה, שימדוד, ייתן ייעוץ מה לקנות ואיפה למקם, ואז לקנות ולהזמין מי שירכיב, ואז למדוד שוב ולחזור על התהליך עד שמקבלים תוצאה מספקת. גם עם RC יש צורך להביא מומחה, שיכוונן באופן בסיסי, ולקבל ציוד להשאלה הביתה וכד'

  3. חשש מהעלויות. לחלק מהאנשים עדיף לא לרצות מאשר לרצות ולהצטרך להוציא כסף.

  4. חשש מלגלות את האמת לגבי המצב. זה בקטן כמו כמו אדם שמסרב לעשות בדיקות רפואיות תקופתיות כדי שלא להתמודד עם מצב שאולי חס וחלילה יתגלה אצלו סרטן או סוכרת. לפחות כאן המחלות לא קטלניות ולא כרוניות, אבל זה יכול לעבוד באותה צורה.
וכנראה שיש עוד.

נראה לי ששילוב של הנ"ל גורם לחלק מהאנשים לקשקש נגד RC בלי ששמעו.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
דווד
מכיוון שהיום רובנו נראה שדיי רגועים אני אסביר לך שוב.
אמרתי לאורך כל הדרך שאני לא בודק דיפים ולא דציבילים.לא אמרתי שאני נגד מדע, בכלל לא. כנראה שאם החדר היה מברבר לי או שזה היה נשמע נורא הייתי עושה בדיקה כמו שתיארת לחדר
שלי, אבל מכיוון שלא כך המצב אצלי
לא רואה כרגע סיבה לעשות כך.

מסכים אתך שתאורתי יש מצב שאולי נמצא אצלי בחדר דיפ של 10.
עכשיו דווד אצלי הכל נעשה מתשוקה ואהבה לתחום ואני לא חושב שאם אני שומע אצלי טוב, אז אני צריך להוכיח את זה במספרים.
לכן אני אומר כל הזמן שאני מקשיב עם האוזניים וגם מכייל את הסאונד לפיהן.

ולסיום אני אומר שיתכן שיש אצלי דיפ 10 הכל יכול להיות.
לבריאות, אבל סתם כככה אחרי שהתעורר פה דיון ואני מניח שישנת על כל מה שנכתב, לא מסקרן אותך לבדוק? אולי תוציא עוד כמה פרטים יחסית בזול?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
דווד
מכיוון שהיום רובנו נראה שדיי רגועים אני אסביר לך שוב.
אמרתי לאורך כל הדרך שאני לא בודק דיפים ולא דציבילים.לא אמרתי שאני נגד מדע, בכלל לא. כנראה שאם החדר היה מברבר לי או שזה היה נשמע נורא הייתי עושה בדיקה כמו שתיארת לחדר
שלי, אבל מכיוון שלא כך המצב אצלי
לא רואה כרגע סיבה לעשות כך.

מסכים אתך שתאורתי יש מצב שאולי נמצא אצלי בחדר דיפ של 10.
עכשיו דווד אצלי הכל נעשה מתשוקה ואהבה לתחום ואני לא חושב שאם אני שומע אצלי טוב, אז אני צריך להוכיח את זה במספרים.
לכן אני אומר כל הזמן שאני מקשיב עם האוזניים וגם מכייל את הסאונד לפיהן.

ולסיום אני אומר שיתכן שיש אצלי דיפ 10 הכל יכול להיות.
עזוב מדע ושטויות וגרפים ומספרים.

מה דעתך לתת למישהו מומחה למדוד את המצב בחדר שלך? בטח יש כאן אנשים שישמחו לעזור ללא תשלום.

או שיתגלו בעיות "גדולות", או שלא, אבל בכל מקרה אין ספק שתוכל להתמודד עם התוצאות.

זה יכול או לקדם אותך במסגרת המחויבות שלך למצות את המיטב שאתה יכול, או לתת לך עוד סיבה להיות מבסוט ממה שכבר יש.

WIN-WIN.

מה אתה אומר?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
דווד
מכיוון שהיום רובנו נראה שדיי רגועים אני אסביר לך שוב.
אמרתי לאורך כל הדרך שאני לא בודק דיפים ולא דציבילים.לא אמרתי שאני נגד מדע, בכלל לא. כנראה שאם החדר היה מברבר לי או שזה היה נשמע נורא הייתי עושה בדיקה כמו שתיארת לחדר
שלי, אבל מכיוון שלא כך המצב אצלי
לא רואה כרגע סיבה לעשות כך.

מסכים אתך שתאורתי יש מצב שאולי נמצא אצלי בחדר דיפ של 10.
עכשיו דווד אצלי הכל נעשה מתשוקה ואהבה לתחום ואני לא חושב שאם אני שומע אצלי טוב, אז אני צריך להוכיח את זה במספרים.
לכן אני אומר כל הזמן שאני מקשיב עם האוזניים וגם מכייל את הסאונד לפיהן.

ולסיום אני אומר שיתכן שיש אצלי דיפ 10 הכל יכול להיות.

כולנו עושים זאת מתשוקה ואהבה.
קח את זה כנתון ואנחנו עושים זאת הרבה מאוד שנים ומשקיעים בזה המון אנרגיה, ממון ולפעמים שיברון לב, מה לעשות, זה חלק בלתי נפרד מחיינו.

מה שכן, נשאלת השאלה אם אתה מבין שההתקדמות שלך, עם על הכבוד לאוזניים שלך היא מאוד מוגבלת, מה לעשות.

האוזניים שלנו הם כלי נהדר אבל מאוד מאוד מוגבל באיבחון מדויק של הבעיות.

אתה יכול לבוא ולהגיד לא אכפת לי, מבחינתי אני חי בתוך שואה אקוסטית ומאבד המון אינפורמציה ולא מממש את הפוטנציאל של המערכת שלי וטוב לי כך...וזה סבבה.

מצד שני, אין לך שום מקום לטעון כנגד אלו שעושים מאמצים אדירים , על מנת לטפל בבעיות העצומות האלה.

וחג שמח אגב.

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
לבריאות, אבל סתם כככה אחרי שהתעורר פה דיון ואני מניח שישנת על כל מה שנכתב, לא מסקרן אותך לבדוק? אולי תוציא עוד כמה פרטים יחסית בזול?

כפי שאמרתי אני לא פוסל שום אפשרות
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא מסכים שאנשי קבוצת העזרים לא מוענה להתנסות -- יש לא מעט מביניהם שמנסים אינספור דברים, בצורה אובססיבית כמעט או לגמרי, לא בהכרח פחות ממך.

אני חושב שהיעדר רצון/מוכנות להתנסות ספציפית באקוסטיקה, פאסיבית ו/או אקטיבית, יכול לנבוע מכמה סיבות, שכוללות:
  1. אכן "קיבעון מחשבתי", אבל כנראה רק בהקשר של RC, שנוגד אודיופיליה "קלאסית"/פיוריסטית

  2. הקושי בהתנסות אצלם בבית. זה לא כמו כבל שאפשר להחליף בקלות, ואפילו לא כמו פאוור של 60 קילו שאפשר להתארגן לסחוב אותו, אלא דורש -- לפחות אם רוצים לעשות את זה בצורה מקצועית ולא רק לעשות V -- הזמנת מומחה, שימדוד, ייתן ייעוץ מה לקנות ואיפה למקם, ואז לקנות ולהזמין מי שירכיב, ואז למדוד שוב ולחזור על התהליך עד שמקבלים תוצאה מספקת. גם עם RC יש צורך להביא מומחה, שיכוונן באופן בסיסי, ולקבל ציוד להשאלה הביתה וכד'

  3. חשש מהעלויות. לחלק מהאנשים עדיף לא לרצות מאשר לרצות ולהצטרך להוציא כסף.

  4. חשש מלגלות את האמת לגבי המצב. זה בקטן כמו כמו אדם שמסרב לעשות בדיקות רפואיות תקופתיות כדי שלא להתמודד עם מצב שאולי חס וחלילה יתגלה אצלו סרטן או סוכרת. לפחות כאן המחלות לא קטלניות ולא כרוניות, אבל זה יכול לעבוד באותה צורה.
וכנראה שיש עוד.

נראה לי ששילוב של הנ"ל גורם לחלק מהאנשים לקשקש נגד RC בלי ששמעו.

כן. מן הסתם כיוונתי לחוסר רצון להתנסות באקוסטיקה פסיבית ו/או אקטיבית, הרי אין להם בעיה להתנסות כל היום בעזרים.

ואקוסטיקה פסיבית, על מנת להסיר צל צילו של ספק איננה זריקה של ספוגים בפינות החדר, או הדבקה רנדומלית של עצים על הקירות בליווי הצהרות שהחדר מטופל אקוסטית....כי הוא לא!

כמובן שזו סוג של הכללה היות ויש לא מעט מקבוצת העזרים (חלקם חברים טובים) שכן פתוחים לחוות ולהתנסות, עם זאת, יש חלק לא מבוטל, מתוך הקבוצה הזאת, שלא מוכנה להחשף בכלל לדברים הללו, לא אצלם ולא אצל צדדי ג' בשום צורה.

חשש שהוא באמת לא מובן לי.


רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור