השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אגב כל הקלטה של דיגיטל לדיגיטל גורעת מאיכות הצליל-מוכן להדגים למי שיבוא.(יש רקורדר מקצועי)
למה ובאיזה מצבים בכלל צריך להקליט מדיגיטל לדיגיטל?

אפשר לעשות העתקה פשוטה קבצים, שמשאירה את אותם ביטים בדיוק, ללא שינוי.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
מעולם לא הגבתי לביקורות שלך וכמעט שלא להודעות שלך בעיקר מכיוון שקולנוע ביתי לא מעניין אותי, גם מוזיקה ברב ערוצי פחות הקטע שלי למרות שנחשפתי…
ופתאום, ממש בזמן האחרון, אני מבין שמשיקולי אגו בחרת להתחבר למי שהאג׳נדה שלו היא נגד קבוצה מסויימת שבעניים שלך מייוצגת ע״י רן מויאל, וזה למה? כי פגעו לך באגו, זה התחיל בכך שהופיעה ביקורת לרסיבר קולנוע ביתי שלא אתה עשית והיתה לך ביקורת מעליבה על הביקורת והמשיך בכך שמול חברי הפורום בלי כוונה פשוט כולם הבינו שאתה לא באמת מבין את התחום לעומק. במקביל התפתח וויכוח בין רן מויאל למשה בשירשור הזה ואתה, פגוע ומושפל, נותן לייקים ותומך בכל דבר שהוא אנטי רן מויאל גם כשאין לך מושג ירוק בכלל על מה מדובר…
מציע לך ללכת לטורף ולהגיד לו שאתה פורש (תמצא תירוץ כלשהו). מבחינתי אתה איבדת את האמינות שלך לחלוטין…

מענין שאין לך שום הכרות עימי והחלטת לענות לתגובה שלא מענינך. ובכך הפכת לדובר של רן? פשוט הזוי!
ממה בדיוק יש לי להיות פגוע ומושפל? מהאמת שאני כותב ומציג, בלי חירטוטים ומעשיות שתלושות מהמציאות.

רן מספיק מבוגר כדי לענות לתגובה שלי שהיא סופר מענינת וחשובה.
1. איך בחורים ציוד אודיו.
2. ואיך מקשיבים לאודיו.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
האכזבה מרד בוק נבעה בעיקר משום שההבדל בסאונד היה תהומי לציוד אנלוג טוב. נגנים דור ראשון הם ראש וחצי מעל המים יחסית לנגנים החדשים מבחינת איכות הצליל ולא מבחינת נתוני עיוות ונתונים נוספים.
הכוונה לנגנים מבוססי TDA 1541 ודגמים נוספים של BURR BROWN יחד עם הטרנספורטים הטובים של פיליפס
CDM0,1,2,3,4,9 ודגמים של סוני KSS 151A,191A ואפילו KSS 240A שעליו ביססו את הדור הראשון של מנגנון הVRDS.
למי שיש עדיין מכשיר כזה יכול להדגים לך בקלות איך דיגיטל נשמע במיטבו.
אגב כל הקלטה של דיגיטל לדיגיטל גורעת מאיכות הצליל-מוכן להדגים למי שיבוא.(יש רקורדר מקצועי)
הרבה הקלטות ישנות של רד בוק נשמעות מדהים אפילו בהשוואה לDSD. נראה לי שלהרבה מהכותבים/קוראים לא היה נגן ראוי ברמה הזאת בתחילת דרכם ולכן נראה להם שהסאונד שמפיקים נגנים חדשים היום הוא ברמה גבוהה במיוחד.


Hear hear. ובדיוק מסיבה זאת הדאק שלי הוא מבוסס tda1541 (ואני רוצה לשדרג כיוון שנראה לי שיש מקום לשיפור). השקעתי בדיגיטל אפילו יותר מאשר באנאלוג, אבל בסוף גיליתי שמה שהמאסטר משפיע המון על איכות הצליל - כפי שאני מבין אותו ואני מייצג כאן את עצמי בלבד.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,571
מעורבות
235
נקודות
63
עמיר, כאן הבעיה בדיוק. כאשר כולם חושבים שהעתקות של קובץ דיגיטלי הן זהות מבחינת הביטים. זה לא נכון ואני יכול להשמיע לך את זה באיזה פורמט שתחפוץ. לכן יש חשיבות להקלטה ממאסטר להקלטה ראשונה ,שנייה וכו.
אתה שומע את ההבדל באוזניים מיד ובאותה מערכת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר, כאן הבעיה בדיוק. כאשר כולם חושבים שהעתקות של קובץ דיגיטלי הן זהות מבחינת הביטים. זה לא נכון ואני יכול להשמיע לך את זה באיזה פורמט שתחפוץ. לכן יש חשיבות להקלטה ממאסטר להקלטה ראשונה ,שנייה וכו.
אתה שומע את ההבדל באוזניים מיד ובאותה מערכת.
אמרת שאתה משתמש במכשיר הקלטה, לא בהעתקה פשוטה. לא בטוח שהוא מבצע bitwise-copy.

האם כשמעתיקים קובץ דיגיטלי, bitwise copy, הסאונד שלו משתנה?

והאם כשעושים downsampling מאותה הקלטה באותה צורה בדומיין הדיגיטלי (כלומר ע"י חישובים בלבד) פעמיים, התוצאה תישמע שונה?
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
בנימה כללית
ולא בנימה אישית.

לא חושב יש מקום בכלל להשוות דיגיטל איכותי של היום לדיגיטל איכותי של פעם, בשום צורה ובשום פרמטר.
דיגיטל עברה כברת דרך עם השנים!
לצערי דיגטל איכותי עולה הרבה מאוד כסף.

לכן בדיעבד, אולי, מאמין, קל לפרגן לציוד ישן/ותיק,
כאשר ציוד חדש ואיכותי, לא ככ בר השגה לאנשים.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
בנימה כללית
ולא בנימה אישית.

לא חושב יש מקום בכלל להשוות דיגיטל איכותי של היום לדיגיטל איכותי של פעם, בשום צורה ובשום פרמטר.
דיגיטל עברה כברת דרך עם השנים!
לצערי דיגטל איכותי עולה הרבה מאוד כסף.

לכן בדיעבד, אולי, מאמין, קל לפרגן לציוד ישן/ותיק,
כאשר ציוד חדש ואיכותי, לא ככ בר השגה לאנשים.

לא לוקח אישית. כבר התגברתי על האכזבה שדאק של 500 דולר הוא לא giant killer כמו שרואים לפעמים בפורומים וביוטוב.....
אבל - יש יצרנים שמשתמשים ברכיבים ״של פעם״ אבל עם דיזיין ויישום של היום. לא מדבר על ציוד ותיק אלא על מוצרים שפותחו בשנים האחרונות.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
בנימה כללית
ולא בנימה אישית.

לא חושב יש מקום בכלל להשוות דיגיטל איכותי של היום לדיגיטל איכותי של פעם, בשום צורה ובשום פרמטר.
דיגיטל עברה כברת דרך עם השנים!
לצערי דיגטל איכותי עולה הרבה מאוד כסף.

לכן בדיעבד, אולי, מאמין, קל לפרגן לציוד ישן/ותיק,
כאשר ציוד חדש ואיכותי, לא ככ בר השגה לאנשים.

חושב שיש יוצאי דופן. וגם בדיגיטל יש גישות. האם הדיגיטל עבר כברת דרך? בוודאי. האם זו הדרך שבהכרח מביאה להנאה ממוסיקה? לא בטוח. לא בטוח שהדגש על המרות ודגימות מוגברות ועיבוד הוא המקום שנותן את ההנאה.
אני מאלה שאוהבים את המוצרים של DPA ז"ל. עדיין חושב שהממיר שלהם PDM2 עומד עמד ויעמוד במבחן הזמן , וקשה למצוא משהו מודרני שייתן את ההנאה שלו.
גילוי נאות: לא שמעתי מעודי ממיר סופר היי אנדי ברטוק וכאלו. אבל עד היום לא מצאתי הרבה קשר בין המודרני יותר להנאה גדולה יותר לכן אני עושה סוג של היקש :)
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
103
נקודות
43
הבעיה שבשביל לשמוע דיגיטל איכותי צריך להוציא על דאק/סטרימר 25K וצפונה ולמרות זאת מאוד תלוי באיזה אולפן וציוד ההקלטה זה הוקלט.

ישנם אלבומים דיי חדשים של אומנים מהשורה הראשונה שנשמעים דיי בינוני.

אגב, זה גם כולל ויניל.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
חושב שיש יוצאי דופן. וגם בדיגיטל יש גישות. האם הדיגיטל עבר כברת דרך? בוודאי. האם זו הדרך שבהכרח מביאה להנאה ממוסיקה? לא בטוח. לא בטוח שהדגש על המרות ודגימות מוגברות ועיבוד הוא המקום שנותן את ההנאה.
אני מאלה שאוהבים את המוצרים של DPA ז"ל. עדיין חושב שהממיר שלהם PDM2 עומד עמד ויעמוד במבחן הזמן , וקשה למצוא משהו מודרני שייתן את ההנאה שלו.
גילוי נאות: לא שמעתי מעודי ממיר סופר היי אנדי ברטוק וכאלו. אבל עד היום לא מצאתי הרבה קשר בין המודרני יותר להנאה גדולה יותר לכן אני עושה סוג של היקש :)

מבלי להכנס לכל רכיב ורכיב איכות/עלות וכו'...
במבחן התוצאה (החלק הכי חשוב בהנאה שלנו מ-מוזיקה),
מרגישים, מבינים ויודעים.
וזה מה שמנחה אותי מאז ומתמיד.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
כפי שנאמר מעלי,
הכל מתחיל ונגמר באיכות ההקלטה תכלס (בשני הפורמטים האהובים)
איכות לא בהכרך, "השנתון שלה",
בנימה אישית, נהנה עד היום לשמוע מוזיקה מה-60s, 70s וכו...מתרגש וכמעט מזיל דמעה, מצמרמורת בכל גופי.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
הבעיה שבשביל לשמוע דיגיטל איכותי צריך להוציא על דאק/סטרימר 25K וצפונה ולמרות זאת מאוד תלוי באיזה אולפן וציוד ההקלטה זה הוקלט.

ישנם אלבומים דיי חדשים של אומנים מהשורה הראשונה שנשמעים דיי בינוני.

אגב, זה גם כולל ויניל.
אין ספק שככל שאיכות המערכת עולה יש סיכוי למצות הקלטות בצורה טובה יותר. מצד שני, הקלטה לא מאוזנת תשמע עוד פחות מאוזנת מאותה סיבה. האור ככל שחזק חושף יותר ויותר פגמים...

אני בחודש האחרון לאור שינויים שעשיתי במערכת שלי מגלה הקלטות שפעם חשבתי שהם " לא טובות" ומסתבר שיש בהם איכות מעל למה שציפיתי. לדוגמא, מיניי כמה, חברת טלארק Telarc לדוגמא- פתאום וואוו. הקלטות מאוזנות ובשרניות.
הקלטה טובה זו ערובה להנאה מההשקעה במערכת.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מענין שאין לך שום הכרות עימי והחלטת לענות לתגובה שלא מענינך. ובכך הפכת לדובר של רן? פשוט הזוי!
ממה בדיוק יש לי להיות פגוע ומושפל? מהאמת שאני כותב ומציג, בלי חירטוטים ומעשיות שתלושות מהמציאות.

רן מספיק מבוגר כדי לענות לתגובה שלי שהיא סופר מענינת וחשובה.
1. איך בחורים ציוד אודיו.
2. ואיך מקשיבים לאודיו.

אחד החיילים שלו… נקרא לשירות בצו8
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
מעולם לא הגבתי לביקורות שלך וכמעט שלא להודעות שלך בעיקר מכיוון שקולנוע ביתי לא מעניין אותי, גם מוזיקה ברב ערוצי פחות הקטע שלי למרות שנחשפתי…
ופתאום, ממש בזמן האחרון, אני מבין שמשיקולי אגו בחרת להתחבר למי שהאג׳נדה שלו היא נגד קבוצה מסויימת שבעניים שלך מייוצגת ע״י רן מויאל, וזה למה? כי פגעו לך באגו, זה התחיל בכך שהופיעה ביקורת לרסיבר קולנוע ביתי שלא אתה עשית והיתה לך ביקורת מעליבה על הביקורת והמשיך בכך שמול חברי הפורום בלי כוונה פשוט כולם הבינו שאתה לא באמת מבין את התחום לעומק. במקביל התפתח וויכוח בין רן מויאל למשה בשירשור הזה ואתה, פגוע ומושפל, נותן לייקים ותומך בכל דבר שהוא אנטי רן מויאל גם כשאין לך מושג ירוק בכלל על מה מדובר…
מציע לך ללכת לטורף ולהגיד לו שאתה פורש (תמצא תירוץ כלשהו). מבחינתי אתה איבדת את האמינות שלך לחלוטין…
לא לא צריך להסחף....איציק מבין,יודע יש לו מק"ב מרשימה באמת,נשמעת פצצות.
רן מה לעשות גם אחד עם רזומה,ידע ומערכת מעולה.קורה ששני משאיות מתנגשות...אנחנו לא צריכים לעודד תאונות,לנסות למנוע(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
מצד שני, הקלטה לא מאוזנת תשמע עוד פחות מאוזנת מאותה סיבה. האור ככל שחזק חושף יותר ויותר פגמים...
לדעתי, זה לא בהכרח עובד לפי ההסבר הזה. יכול בהחלט להיות שלפחות בחלק מהמקרים תיהנה גם מהקלטות בינוניות וגרועות יותר מאשר במערכת פחות טובה.

תופעה מעניינת יש גם בהקלטות מעולות במערכות מעולות: קורה שבמערכת אחת הקלטה נתונה נשמעת טוב יותר מחברתה, ובמערכת אחרת הרושם הפוך. קורה גם שמשפרים את המערכת, הקלטה שחשבת שהיא בינונית או סתם טובה הופכת לזוהרת (מה שתיארת לגבי טלארק הוא מקרה פרטי של זה), והקלטה שחשבת שהיא זוהרת הופכת לבינונית או סתם טובה. שיפור במערכת אינו מתבטא באותה מידה בכל ההקלטות, ובחלקן יכולה להיות אפילו נסיגה.

אני בחודש האחרון לאור שינויים שעשיתי במערכת שלי מגלה הקלטות שפעם חשבתי שהם " לא טובות" ומסתבר שיש בהם איכות מעל למה שציפיתי. לדוגמא, מיניי כמה, חברת טלארק Telarc לדוגמא- פתאום וואוו. הקלטות מאוזנות ובשרניות
זה שההקלטות של טלארק מעולות אלה חדשות ישנות. אפילו ההקלטות הדיגיטליות המוקדמות שלהם, מסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80, מעולות. הם השתמשו ב-SoundStream, וההקלטות היו ב-16/50 במקום 15/44.1 הסטנדרטי באותה תקופה. הם ממש מפורסמים בהקלטת תוף באס בתזמורת, ואכן יש למכות התוף ממש אימפקט רציני ומורגש.

רוב ההקלטות הדיגיטליות של SoundStream נשמעות מעולות גם בתקליטים, ובקלות סותרות את הכלל השטותי שהקלטה דיגיטלית צריך לשמוע רק בדיגיטל ואנלוגית רק באנלוג. חלק מהקלטות אלה יצאו גם בתקליטים וגם ב-SACD, והתקליטים נשמעים טוב יותר ברוב המערכות הטובות. כמו שיש גם לא מעט מקרים שהקלטה אנלוגית נשמעת בדיגיטל טוב יותר מבתקליט.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אתה שוב מתחמק, תוך ניסיון מגוחך להתנשא כאילו אתה באמת מבין על מה מדובר ועל מה כל הרעש.

אתה מתהדר ומתנפח כמו טווס, אבל אין לך נוצות אפילו, חוץ מאשר בראש, ואולי בתוך הקונקטורים אצלך :)

ולמקרה ששכחת, אז ההקשר הוא ההתנפחות הטווסית הקודמת שלך:

כלומר מדובר בפוטנציאל שצריך לדעת איך למצות אותו מהציוד, וטענת שאתה יודע מהו.

נו, בוא נראה אותך, מה אתה טוען שאתה יודע. הרי אם התשובה תהיה טובה, לא אוכל לבטל אותה.

מהו הפוטנציאל הזה שאותו צריך לדעת למצות? :D
איך יודעים אם אכן מיצינו?

אני מהמר שתתחמק שוב. אולי צריך לנהל ספירה של התחמקויות.

זה בשבילך מומחה גדול

https://tapeop.com/interviews/85/steve-hoffman/
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
כפי שנאמר מעלי,
הכל מתחיל ונגמר באיכות ההקלטה תכלס (בשני הפורמטים האהובים)
איכות לא בהכרך, "השנתון שלה",
בנימה אישית, נהנה עד היום לשמוע מוזיקה מה-60s, 70s וכו...מתרגש וכמעט מזיל דמעה, מצמרמורת בכל גופי.
אשרך.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
שיפור במערכת אינו מתבטא באותה מידה בכל ההקלטות, ובחלקן יכולה להיות אפילו נסיגה

פחות או יותר מה שאמרתי, שיפור במערכת בהכרח ישפר שמע של הקלטות טובות . אחרת יש איזשהו חוסר הגיון ב....שיפור המערכת.

זה שההקלטות של טלארק מעולות אלה חדשות ישנות.

כן, אני ידעתי שיש סביבם קונצנזוס , אבל רק לאחרונה הבנתי למה. טכנולוגיית ההקלטה בטוח שיש לה משמעות, אבל מיקום המיקרופונים העריכה והמאסטרינג חשובים יותר. ויש חברות נחשבות שעדיין אני לא מבין למה.

בתקליטים, ובקלות סותרות את הכלל השטותי שהקלטה דיגיטלית צריך לשמוע רק בדיגיטל ואנלוגית רק באנלוג. חלק מהקלטות אלה יצאו גם בתקליטים וגם ב-SACD, והתקליטים נשמעים טוב יותר ברוב המערכות הטובות. כמו שיש גם לא מעט מקרים שהקלטה אנלוגית נשמעת בדיגיטל טוב יותר מבתקליט

שמעתי דיסק מאסטר שממנו הקליטו לתקליט. והתקליט נשמע לטעמי יותר נכון / טוב מהמאסטר שהוא הוקלט ממנו. אין לי הסבר לעניין. כלומר כזה שאני יכול להתדיין עליו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
קשקשן המחץ -- עוד התחמקות!! אתה שולח אותי לקרוא טקסים ארוכים ולא ממוקדים לנושא המדובר על מה שאחרים יודעים, זה לא הידע שלך. אמרת שאתה יודע. בוא תמצא את מה שאתה יודע.

רפרפתי במה שהפנית אותי אליו, סדר גודל של 5,000 מילים שכמעט כולן מתייחסות למאסטרינג ולא למיצוי המערכת, כלומר זה בכלל לא רלוונטי על תקן תשובה לשאלה הספציפית.

אז שוב התזכורת: ההקשר הוא ההתנפחות הטווסית הקודמת שלך:
מעבר לזה שצריך ציוד טוב לאנלוג, צריך גם לדעת להוציא סאונד ממנו ואני לא משוכנע שעמיר מספיק מיומן במיצוי הפוטנציאל שקיים באנלוג
כלומר מדובר בפוטנציאל שצריך לדעת איך למצות אותו מהציוד בבית (לא באולפן הקלטות/מאסטרינג), וטענת שאתה יודע מהו.

מהו הפוטנציאל הזה שאותו צריך לדעת למצות? :D
איך יודעים אם אכן מיצינו?


מספיק ברור למה אתה צריך לענות? אם אתה לא עונה עניינית לזה, ברור שאתה לא יודע את התשובות.

חוצמזה, שוב, בניגוד אליך, אני לא מתיימר להיות מומחה, או כל תואר מקביל אחר.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
האכזבה מרד בוק נבעה בעיקר משום שההבדל בסאונד היה תהומי לציוד אנלוג טוב בהשוואה לנגנים הפשוטים. נגנים דור ראשון הם ראש וחצי מעל המים יחסית לנגנים החדשים מבחינת איכות הצליל ולא מבחינת נתוני עיוות ונתונים נוספים.
הכוונה לנגנים מבוססי TDA 1541 ,DAC7ודגמים נוספים של BURR BROWN יחד עם הטרנספורטים הטובים של פיליפס
CDM0,1,2,3,4,9 ודגמים של סוני KSS 151A,191A ואפילו KSS 240A שעליו ביססו את הדור הראשון של מנגנון הVRDS.
למי שיש עדיין מכשיר כזה יכול להדגים לך בקלות איך דיגיטל נשמע במיטבו.
אגב כל הקלטה של דיגיטל לדיגיטל גורעת מאיכות הצליל-מוכן להדגים למי שיבוא.(יש רקורדר מקצועי)
הרבה הקלטות ישנות של רד בוק נשמעות מדהים אפילו בהשוואה לDSD. נראה לי שלהרבה מהכותבים/קוראים לא היה נגן ראוי ברמה הזאת בתחילת דרכם ולכן נראה להם שהסאונד שמפיקים נגנים חדשים היום הוא ברמה גבוהה במיוחד.

היו לא מעט גורמים כמו loudness war וחוסר הכירות דל מהנדסים עם הפורמט בפרט ומיקסינג דיגיטלי בכלל.
רדבוק זה לא פורמט הקלטה, אלא מאסטר בלבד.

הקלטה דיגיטלית מכילה לפחות פי מאה מידע דיגיטלי ממה שיוצא בסופו של דבר במאסטר רדבוק הסופי.
לפעמים יותר מזה.
די נדיר שפחות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור