השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


dtshd

אוהב את התחום
הודעות
60
מעורבות
19
נקודות
8
מה שמשנה כאן זה כנראה טראפיק ומה שנילווה אליו, ולכן כל עוד אתם מספקים את הדלק והגפרורים זה ימשיך וימשיך, גם בשרשור הזה, גם בשרשורים אחרים. בזמן שאתם נלחמים כמו גלדיאטורים בזירה, המונה פועל. המשיכו כך!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
מה שמשנה כאן זה כנראה טראפיק ומה שנילווה אליו, ולכן כל עוד אתם מספקים את הדלק והגפרורים זה ימשיך וימשיך, גם בשרשור הזה, גם בשרשורים אחרים. בזמן שאתם נלחמים כמו גלדיאטורים בזירה, המונה פועל. המשיכו כך!
האם אתה מקבל אחוזים על ה"טראפיק"?

ואם לא, אז מה משנה לך אם יש "טראפיק" או לא?

I couldn't care less
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
אם זה היה נכון שהגישה היא רק "כי ככה אני שומע וזה מה יש.ככה אני אוהב,ככה אני מתרגש", אז גם לעולם אודיופיל "מבוסס אנלוג" לא היה מחליף או מוסיף ציוד.

אבל אודיופילים, כולל "מבוססי אנלוג", מחליפים ומוסיפים ציוד חופשי, כך שזו בעליל לא הסיבה.

לא רק זה שהם משנים ציוד, הם מוכנים ומתעניינים בציוד יקר, כולל החלפת/שידרוג ראש, זרוע, פטיפון, פונו סטייג', פרה, פאוור/מונובלוקים, כבילה, סטנדים, וכו'.

אבל האבסורד הוא שהשינוי שנותנים שינויים כאלה הוא לא באותו סדר גודל של טיפול אקוסטי ו/או RC, שאותם הם לא מוכנים לנסות בכלל. הם לא מתעניינים בזה שהחדר שלהם מעוות את כל התוצאה של המכשור המופלא שלהם עם peaks and dips של יותר מ-10dB כ"א, שזה מי יודע כמה מיליוני אחוזי עיוות, אבל יבדקו שה-THD לא יעלה על 0.5%.

זה אבסורד מוחלט. לא משהו הגיוני.

ובנוסף, האגדה האורבנית שההמרה לדיגיטלי בהכרח מאבדת את האופי המיוחד של ויניל אינה עומדת במבחן המציאות, כך ש-RC אינו רלוונטי רק ל"מבוססי אנלוג" אלא לכולם, ולטיפול אקוסטי פסיבי אין אפילו אגדות.
אני רשמתי שלא מחליפים ציוד?
בבקשה אל תבלבל את הקוראים.
עגשיו אני רושם-כל הזמן מחליפים,מוסיפים ציוד.
ראשים,זרועות,בסיסים,מעמדים,כבלים, מה הקשר ל rc.
אתה יכול לרשום שכל זה לא שווה לפיפס אחד שrc מבצע.
אבל זה לא מעניין.
גם אין שום סיבה להתנצח על כך.
אני עכשיו נוסע קצת לים,לשתות בירה ולנשנש במבה...חג שמח לכולם
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
חשוב שנתחיל לפני הכל בלימוד החומר, אני אסביר לך מה זה בכלל אודיו, איך בכלל להקשיב, אני מעריך שזה יקח לא מעט זמן , במצב שאתה נמצא בו.


רן

למה אתה מתכוון.
מה זה בכלל אודיו.
איך בכלל מקשיבים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני רשמתי שלא מחליפים ציוד?
...
אני עכשיו נוסע קצת לים,לשתות בירה ולנשנש במבה...חג שמח לכולם
מתנצל -- טעות נטו שלי -- לא קראתי נכון את המשפט:
ולא בגלל שזה מוקצה או סוג של.כי ככה אני שומע וזה מה יש.ככה אני אוהב,ככה אני מתרגש...
חשבתי שכתוב "ולא בגלל שזה מוקצה אלא סוג של.כי ככה אני שומע וזה מה יש.ככה אני אוהב,ככה אני מתרגש...", ולזה הגבתי.

טעיתי. מתנצל, ומחקתי את ההודעה השגויה.

תיהנה בים ומהבירה ומהבמבה!!! (ורד)
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מתנצל -- טעות נטו שלי -- לא קראתי נכון את המשפט:

חשבתי שכתוב "ולא בגלל שזה מוקצה אלא סוג של.כי ככה אני שומע וזה מה יש.ככה אני אוהב,ככה אני מתרגש...", ולזה הגבתי.

טעיתי. מתנצל, ומחקתי את ההודעה השגויה.

תיהנה בים ומהבירה ומהבמבה!!! (ורד)

עמיר היום אתה לא בכושר. אין ספק שזה מעייף.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר היום אתה לא בכושר. אין ספק שזה מעייף.
קשקשן. רק פוסטים שלא תורמים לכלום.

מחכה להסבר "מה הפוטנציאל של האנלוג".

כאמור, אם אתה לא עונה, ברור שאתה לא יודע וסתם אמרת, על תקן תחבולה שקופה של להראות שמה שאני עונה הוא שטות או התחמקות, ואחר כך להתחמק מתשובה ולהיעלם. אז התעלול השקוף הזה לא עובד איתי, ואני לא מתחמק. אתה כן.

נראה אותך משתף אותנו בידע המופלא שלך, שטענת במפורש שיש לך אותו. בלי שום תירוצים למה לא, ובלי להעביר שום דבר אלי.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
קשקשן. רק פוסטים שלא תורמים לכלום.

מחכה להסבר "מה הפוטנציאל של האנלוג".

כאמור, אם אתה לא עונה, ברור שאתה לא יודע וסתם אמרת, על תקן תחבולה שקופה של להראות שמה שאני עונה הוא שטות או התחמקות, ואחר כך להתחמק מתשובה ולהיעלם. אז התעלול השקוף הזה לא עובד איתי, ואני לא מתחמק. אתה כן.

נראה אותך משתף אותנו בידע המופלא שלך, שטענת במפורש שיש לך אותו. בלי שום תירוצים למה לא, ובלי להעביר שום דבר אלי.
החולשה שלך זה אתה. ברגע שמלחיצים אותך ושזה נוגע אליך אתה יוצא מהאיזון.

אני לא מתחמק משום דבר. מי שמכיר אותי יודע טוב מאד מה אני יודע ומה יש לי שם באותו חדר חשוך!

התפארת בשלל מספרים ,גרפים וציטוטים מהתנך אבל תכלס אתה חלש מאד בתחום האנלוג ולכן משלא הצלחת להוציא סאונד ובמקרה נפלה לך ההזדמנות לשים את ידך הלא טכנית במיוחד על מכשיר "טרינוב" שם כנראה לא צריך" להתאמץ" הרי הכל יוצא בלחיצת כפתור, ועכשיו אתה רוצה שאני אגלה לך את נפלאות האנלוג?!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
החולשה שלך זה אתה. ברגע שמלחיצים אותך ושזה נוגע אליך אתה יוצא מהאיזון.

אני לא מתחמק משום דבר. מי שמכיר אותי יודע טוב מאד מה אני יודע ומה יש לי שם באותו חדר חשוך!

התפארת בשלל מספרים ,גרפים וציטוטים מהתנך אבל תכלס אתה חלש מאד בתחום האנלוג ולכן משלא הצלחת להוציא סאונד ובמקרה נפלה לך ההזדמנות לשים את ידך הלא טכנית במיוחד על מכשיר "טרינוב" שם כנראה לא צריך" להתאמץ" הרי הכל יוצא בלחיצת כפתור, ועכשיו אתה רוצה שאני אגלה לך את נפלאות האנלוג?!
אין כאן עניין של איזון, ואתה שוב מנסה להעביר את זה אלי ומתחמק מתשובה.

שאר התוכן של הודעתך הוא בדיוק באותה רמה שבה אתה מכריז שאצל אחרים שומעים חרא בלי ששמעת, אז זה לא שווה תגובה. זו הדרך העלובה והפתטית שלך לנסות להכפיש אחרים ואת הציוד שלהם בלי שום בסיס מציאותי.

מה התשובה לגבי פוטנציאל האנלוג? :D
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אין כאן עניין של איזון, ואתה שוב מנסה להעביר את זה אלי ומתחמק מתשובה.

שאר התוכן של הודעתך הוא בדיוק באותה רמה שבה אתה מכריז שאצל אחרים שומעים חרא בלי ששמעת, אז זה לא שווה תגובה. זו הדרך העלובה והפתטית שלך לנסות להכפיש אחרים ואת הציוד שלהם בלי שום בסיס מציאותי.

מה התשובה לגבי פוטנציאל האנלוג? :D

עמיר ארסנל הביטויים וההסברים שלך מתחיל להתרוקן. אם לא הבחנת אז אתה משכתב את דבריך מבלי שים לב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר ארסנל הביטויים וההסברים שלך מתחיל להתרוקן. אם לא הבחנת אז אתה משכתב את דבריך מבלי שים לב.
שוב תשובה לא עניינית.

מה התשובה לגבי פוטנציאל האנלוג? :D
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
שוב תשובה לא עניינית.

מה התשובה לגבי פוטנציאל האנלוג? :D
שלא תגיד שאני לא עוזר לך להבין את המטריה.
לך לעמוד 32 וראה את ההודעה של
החבר al2813 .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
שלא תגיד שאני לא עוזר לך להבין את המטריה.
לך לעמוד 32 וראה את ההודעה של
החבר al2813 .
מה שהחבר @al2813 מתאר את מה שחסר למישהו בקשר להקלטה ספציפית בהדפסות ספציפיות. זו לא הגדרה של "הפוטנציאל של האנלוג", וזה לא משהו שקשור ליכולת המימוש של הפוטנציאל בעזרת מערכת, שזה ההקשר של מה שהתייחסת אליו.

אם יש לך אשליות שאני זקוק לעצות/עזרה ממך כדי לשפר משהו במערכת שלי, הצחקת אותי.

אני מעוניין רק מה התוכן, אם יש כזה, בטענתך שאתה יודע מה פוטנציאל האנלוג. לדעתי אין תוכן.

מה התשובה לגבי פוטנציאל האנלוג? :D
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
מה שהחבר @al2813 מתאר את מה שחסר למישהו בקשר להקלטה ספציפית בהדפסות ספציפיות. זו לא הגדרה של "הפוטנציאל של האנלוג", וזה לא משהו שקשור ליכולת המימוש של הפוטנציאל בעזרת מערכת, שזה ההקשר של מה שהתייחסת אליו.

אם יש לך אשליות שאני זקוק לעצות/עזרה ממך כדי לשפר משהו במערכת שלי, הצחקת אותי.

אני מעוניין רק מה התוכן, אם יש כזה, בטענתך שאתה יודע מה פוטנציאל האנלוג. לדעתי אין תוכן.

מה התשובה לגבי פוטנציאל האנלוג? :D
אבל זה היה ברור שתקפוץ לטרף.
לכן כל תשובה טובה ככל שתהיה אתה תבטל אותה. הבעיה שאחד שאינו בתחום האנלוג יתקשה להבין על מה מדובר ועל מה כל הרעש ולכן צריך להסביר לו באיפוק ובסבלנות עד כמה שאפשר כמובן.
המשך בפרק הבא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אבל זה היה ברור שתקפוץ לטרף.
לכן כל תשובה טובה ככל שתהיה אתה תבטל אותה. הבעיה שאחד שאינו בתחום האנלוג יתקשה להבין על מה מדובר ועל מה כל הרעש ולכן צריך להסביר לו באיפוק ובסבלנות עד כמה שאפשר כמובן.
המשך בפרק הבא.
אתה שוב מתחמק, תוך ניסיון מגוחך להתנשא כאילו אתה באמת מבין על מה מדובר ועל מה כל הרעש.

אתה מתהדר ומתנפח כמו טווס, אבל אין לך נוצות אפילו, חוץ מאשר בראש, ואולי בתוך הקונקטורים אצלך :)

ולמקרה ששכחת, אז ההקשר הוא ההתנפחות הטווסית הקודמת שלך:
מעבר לזה שצריך ציוד טוב לאנלוג, צריך גם לדעת להוציא סאונד ממנו ואני לא משוכנע שעמיר מספיק מיומן במיצוי הפוטנציאל שקיים באנלוג.
כלומר מדובר בפוטנציאל שצריך לדעת איך למצות אותו מהציוד, וטענת שאתה יודע מהו.

נו, בוא נראה אותך, מה אתה טוען שאתה יודע. הרי אם התשובה תהיה טובה, לא אוכל לבטל אותה.

מהו הפוטנציאל הזה שאותו צריך לדעת למצות? :D
איך יודעים אם אכן מיצינו?

אני מהמר שתתחמק שוב. אולי צריך לנהל ספירה של התחמקויות.
 

נערך לאחרונה ב:

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
בצער רב אני ממשיך לקרוא את ההתנצחויות והגנון שלא מוביל לשום ערך מוסף ודיון אמיתי.
אני הדיוט אמיתי באנלוג, אז משה היקר אשמח שתאיר את עיני, אשמח להשכיל על יתרונות המדיה והפוטנציאל הגלום.

אנא ממך גאל אותנו, ושתפ אותנו מניסיונך רב השנים....
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
דובר פה על 2 נושאים מעניינים - נאמנות למקור וביצוע המרה מאנלוג לדיגיטל (ADC), כאשר ב-2 המקרים שווה לקרוא את הזווית של חברת Linn.

מה שהופך את הזווית של Linn למעניינת הוא ש-Linn כנראה החברה היחידה בתעשיה שמייצרת את כל השרשרת במלואה, כולל התוכן עצמו (יש להם לייבל בשם Linn Records), פטיפון, הגברה (קדם וכוח) ורמקולים.

1. Room Correction בחדרים ביתיים הוא אמצעי כדי להתקרב למקור ולא להתרחק ממנו כמו שחלק פה טוענים.

2. לגבי ביצוע ADC - באופן כללי, Linn הפסיקו לייצר קדם מגבר אנלוגיים כבר ב-2015 כשהשיקו את Klimax DSM ומאז הם ממירים הכל לדיגיטלי. מזכיר שוב - מדובר ביצרן פטיפונים נחשב ומכובד.

אפשר לקרוא בנושא כאן: https://small.linncdn.com/white-papers/evolution-of-the-pre-amp.pdf

3. לגבי ביצוע ADC לפטיפון - כיום פונו סטייג׳ הדגל של Linn, ה-Urika II הוא למעשה פונו סטייג׳ דיגיטלי.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
למה אתה מתכוון.
מה זה בכלל אודיו.
איך בכלל מקשיבים.
מעולם לא הגבתי לביקורות שלך וכמעט שלא להודעות שלך בעיקר מכיוון שקולנוע ביתי לא מעניין אותי, גם מוזיקה ברב ערוצי פחות הקטע שלי למרות שנחשפתי…
ופתאום, ממש בזמן האחרון, אני מבין שמשיקולי אגו בחרת להתחבר למי שהאג׳נדה שלו היא נגד קבוצה מסויימת שבעניים שלך מייוצגת ע״י רן מויאל, וזה למה? כי פגעו לך באגו, זה התחיל בכך שהופיעה ביקורת לרסיבר קולנוע ביתי שלא אתה עשית והיתה לך ביקורת מעליבה על הביקורת והמשיך בכך שמול חברי הפורום בלי כוונה פשוט כולם הבינו שאתה לא באמת מבין את התחום לעומק. במקביל התפתח וויכוח בין רן מויאל למשה בשירשור הזה ואתה, פגוע ומושפל, נותן לייקים ותומך בכל דבר שהוא אנטי רן מויאל גם כשאין לך מושג ירוק בכלל על מה מדובר…
מציע לך ללכת לטורף ולהגיד לו שאתה פורש (תמצא תירוץ כלשהו). מבחינתי אתה איבדת את האמינות שלך לחלוטין…
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אבל זה היה ברור שתקפוץ לטרף.
לכן כל תשובה טובה ככל שתהיה אתה תבטל אותה. הבעיה שאחד שאינו בתחום האנלוג יתקשה להבין על מה מדובר ועל מה כל הרעש ולכן צריך להסביר לו באיפוק ובסבלנות עד כמה שאפשר כמובן.
המשך בפרק הבא.
משה,
בבוקר שאלתי אותך כמה שאלות מאוד מחודדות, למה החלטת להתעלם?
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,571
מעורבות
235
נקודות
63
אבל, כאמור, המאסטרים האלה שקולים, במשמעות שהסברתי.

גם כיום משתמשים במסטרים שהוכנו במקור עבור תקליטים, ללא שינוי, רק המרה ישירה לדיגיטל, להכנת מדיה דיגיטלית וקבצים. תקרא את מה שכתבו בענייני הכנת הדיסקים של RCA Living Stereo ו-Mercury Living Presence, למשל.

האכזבה מ-RBCD בתחילת דרכו לא נבעה מהעניין הזה בכלל, אלה מזה שההעברות לדיסקים היו פרימיטיביות, ללא dithering ו-noise-shaping, וגם כי איכות הנגנים הייתה ירודה יחסית.

כיום כל נגן מראוי לשמו עושה upsampling ומבצע את ה-anti-aliasing filtering בתדר רחוק מתחום השמע, וכו'.

תנסה לשמוע למשל דיסקים של Dutoit ב-Decca מתחילת שנות ה-80, או דיסקים של Telarc, בנגן מודרני, ותראה שלמרות שההעברות הן פרימיטיבית, שומעים מצוין.
האכזבה מרד בוק נבעה בעיקר משום שההבדל בסאונד היה תהומי לציוד אנלוג טוב בהשוואה לנגנים הפשוטים. נגנים דור ראשון הם ראש וחצי מעל המים יחסית לנגנים החדשים מבחינת איכות הצליל ולא מבחינת נתוני עיוות ונתונים נוספים.
הכוונה לנגנים מבוססי TDA 1541 ,DAC7ודגמים נוספים של BURR BROWN יחד עם הטרנספורטים הטובים של פיליפס
CDM0,1,2,3,4,9 ודגמים של סוני KSS 151A,191A ואפילו KSS 240A שעליו ביססו את הדור הראשון של מנגנון הVRDS.
למי שיש עדיין מכשיר כזה יכול להדגים לך בקלות איך דיגיטל נשמע במיטבו.
אגב כל הקלטה של דיגיטל לדיגיטל גורעת מאיכות הצליל-מוכן להדגים למי שיבוא.(יש רקורדר מקצועי)
הרבה הקלטות ישנות של רד בוק נשמעות מדהים אפילו בהשוואה לDSD. נראה לי שלהרבה מהכותבים/קוראים לא היה נגן ראוי ברמה הזאת בתחילת דרכם ולכן נראה להם שהסאונד שמפיקים נגנים חדשים היום הוא ברמה גבוהה במיוחד.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור