עמיר
אכן "ריאליסטי" הוא מונח פתוח ומופשט. למרות זאת כאשר הוא עומד בזיקה לסאונד של מערכת היי פיי דו ערוצי, הוא הופך עבור אודיופילים מסויימים למהותי ובעיקר לריאלי.
במילים אחרות מדובר בהפך הגמור מלקבל בתוצאה ;. ."סאונד מאוזן"...שהוא כך נכתב.." סאונד שדורש הסתגלות".. ( ע' 37 הודעה 8).
בהקשר לזה ניתן להוסיף את ההרחבה מהפוסט האחרון של pruym@.
למרות שיהיו כאלה שעבורם "סאונד מאוזן" הוא יותר מליגיטמי, ראוי להדגיש בפעם המי יודע, שסאונד כזה רחוק מלשקף את "הקסם" שמגולם בהבדלים המהותיים שמתקימים בין חומרים סוניים שונים, שמכורח נסיבות היצור שלהם, הם רחוקים מלהיות דומים ביחס כלשהו.
זאת גם מהסיבה שמלכתחילה הם לא נועדו להיות כאלה, ולא רק בגלל התוכן השונה, אלה גם ובעיקר מהגדרתם הסונית. הגדרה שמתבצעת עי טכנאים שונים, באולפני העריכה של שלל החברות שרחוקה מלהיות זהה.
מסכים איתך שמישהו לא עונה לשאלה "מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play" בהחלט לא אומר שהוא לא שומע את מה שהוא רוצה לשמוע.
בנוסף קיימת האפשרות שאין רצון לתאר את זה במילים, ואכן גם כאן, אין לזה קשר לכמה אנחנו אוהבים מוזיקה.
למרות הבקיאות יוצאת דופן שאתה מגלה ברזי התחום, אתה משום מה נמנע מלכתוב במספר מילים פשוטות מה אתה מקבל אצלך בתוצאה.
כל שכן מה מתרחש כאשר אתה מעביר את האנלוג שברשותך דרך ה-rc בניגוד להעברתו דרך הקדם מגבר, אודיו ריסרץ.
אני שואל אותך בפעם המי יודע כמה, על מנת לקבל מושג מה מתקבל מהטיפול בטכנלוגיה ( שכפי שנטען בנחרצות עי רן ודן ) נוגע בשורש הבעיה של מערכות שמע אודיופליות, קרי בעיות אקוסטיות שנובעות ממרחב השמע/ חדר האזנה שלנו.
עדיין לא קיבלתי שמץ של מושג מה היתרונות שיתקבלו אצלי בתוצאה האנלוגית. מה פחות הוא יותר יתקבל מהשימוש בטיפול הנדון, שבניגוד לרן, לדידך (כפי שציינת בפוסט הלפני אחרון שלך) רחוק מלהיות מורכב!
לבוא ולציין שטיפה מהגבוהים ירדו לך, ושאתה בכללי מעדיף את האנלוג שלך דרך הטרינוב, איננו מאפשר ללמוד מזה דבר וחצי דבר. בטח שלא בנוגע להנאה שמגולמת ביתרונות שיש לטכנולוגיה הנל להציע למי שלא בחר להתעסק בדיגיטל!
אני לא משוכנע שאתה מבין בכלל את המושג "סאונד מאוזן".
אתה שוב מרחף למחוזות רומנטיים ובלתי מוסברים.
אתה שוב נאחז ב-"אודיו במילים", מבלי להבין שאין כאן מקור, אין כאן רפרנס והאודיו במילים שלך, מפורש אצל אחרים באופן שונה לחלוטין.
בוא נצמד לעובדות ופחות לתיאוריות ואודיו במילים.
ככל והמערכת שלך נמצאת בחלל לא מטופל מקצועית והיא בבירור נמצאת בכזה חלל, בסבירות גבוהה כי הבאס רספונס שלך, הטיימינג שלך הוא OFF לחלוטין ולא משנה מה האוזניים שלך חושבות ואיזה תשבוחות יהיו עליה.
וזה לא מעניין ולא משנה בכלל, אם אתה משתמש בדיסק מן של סוני, או אחד המומחים הכי גדולים בעולם לאנאלוג ומחזיק בפטיפון שעולה מליון ש"ח....
החדר שלך, Couldn't care less...
אתה מקשיב כרגע לסאונד מאוד מאוד בעייתי, לא מאוזן, המשפיע על הרבה מאוד פרמטרים לרבות רזולוציה, בהירות, מובחנות, דינמיקה, גודל, מיקום במה, דיסטורשן ועוד.
לטענתך, אתה שומע נהדר (ויתכן וזה המצב) , אבל אין לך שום אפשרות ללחוץ על שום כפתור, אשר יעביר אותך למצב בו כל אותן בעיות נפתרות, לו היה לך כפתור כאמור, או מישהו היה יכול לטפל לך מקצועית בחדר ובלחיצת כפתור היה מסיר את הטיפול ומיישם אותו מחדש, היית באמת יכול להבין אם אתה שומע נהדר, או שמא אתה רק חושב שאתה שומע נהדר....
זה סוג של מטריקס וככל ואין לך מקור להשוואה, אזי אין לך מושג לגבי הפוטנציאל האמיתי של המערכת שלך.
אלו הן עובדות יבשות. מדע יבש.
כל השאר, זה בחזקת אספרציות, פרשנויות והפלגה למחוזות רחוקים, הקשורים בין השאר לקדושת הסיגנל וקדושת המקור.
דבר נוסף, תמוה במיוחד, בכל הקשור לפוסטים שלך, הן "הדרישות" שלך לקבל תיאורים לגבי מערכות RC, כאשר המידע לגביי מה אותן מערכות עושות לחדר שלך ברור, נהיר וקל לקבל עליו מלא אינפורמציה ברשת.
מבלי להמעיט מכך, בהנחה וזה כל כך מסקרן אותך, שוב, דבר כל כך בסיסי בתחום האודיו, טיפול אקוסטי דיגיטלי, אתה לא חושב שכדאי שתחשף ותקשיב לדבר הזה אצל אנשים שיש להם טיפול כאמור?
שוב, בהנחה וזה באמת מסקרן אותך ואתה לא כאן כדי להגיד כמה זה (תיאורטית לגמרי מבחינתך) לא טוב...
רן