השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא חושב שצריכים לקפוץ ישר ל RC ובוודאי לא למכשיר כמו טרינוב, שיצריך הרבה מאוד שעות לימוד על תחום האודיו באופן כללי ועל המכשיר באופן ספציפי.

אני כן חושב שכדאי ומומלץ להסתכל לאמת בעיניים ולבצע מדידה מקצועית בחדר ולנסות ולפתור את הדברים בצורה פסיבית, ככל הניתן ו/או באמצעות RC.

לגביי מדויק יותר, או מדויק פחות, זה עניין תיאורטי כרגע, ובכל זאת, אנחנו מחפשים משהו שיהיה מדויק, ריאליסטי ונכון, אחרת, איפה בעצם הקו של השער?

מערכות שישמעו מאוזנות יותר, כתוצאה מטיפול אקוסטי, כזה או אחר, בין אם הוא דיגיטלי, פסיבי או שילוב, יהיו תמיד מעייפות פחות אגב, ממערכות לא מטופלות.

כאשר תוריד את הטיפול, הן פתאום ישמעו לך מקולקלות...

עם זאת, גם בעניין הזה, יהיה כאן אלמנט של טעם אישי, אשר בסופו של יום יכריע, עם כל הרצון שלנו לגמד אותו...

אף אחד לא יחיה בחדר מטופל, שנמדד מדהים, אבל לאוזניו הסוביקטיביות נשמע רע מאוד.

זה דיי ברור.

רן
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
אז הגענו לסוג של הסכמה אני מניח...
שדבר ראשון ונחוץ הוא מדידת החדר.
ולאחר שהבנו מה והיכן הבעיות...
שכל אחד יתקן לפי ראות עינו ושמיעת אוזנו...
אחד רוצה עצים וספוג,השני וילון שטיח ורזונטור והשלישי rc...
וכמובן לכל אחד אופי סאונד וטונאליות שלשם רוצה להגיע...
אז למה לא אמרתם את זה מהתחלה?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אז זהו שלא.:)

אחרי שנמדוד את החדר ונדע איך לפענח את הגרפים, כי הגרף של ה Frequency Response הוא רק חלק קטן מהבעיות..

נבין שלא יעזור כמה נשקיע באלקטרוניקה, כמה נשקיע בהגברות, במקור, בזרוע של הפטיפון, במשחקי החשמל, בהחלפת הפרה, ברזונטורים....

הגרפים לא באמת יזוזו לשום מקום......

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני לא חושב שצריכים לקפוץ ישר ל RC ובוודאי לא למכשיר כמו טרינוב, שיצריך הרבה מאוד שעות לימוד על תחום האודיו באופן כללי ועל המכשיר באופן ספציפי.
על זה ספציפית אני חולק.

כמובן שכדי למצות את מה כל מה שניתן להפיק מטרינוב דורש לימוד, ידע, העמקה והרבה ניסיונות ומדידות.

אבל נראה לי שזה עובד לפי העיקרון של 90-10 -- שלוקח 10% מהמאמץ כדי להפיק 90% מהיכולת, אולי אפילו 95-5.

כבר הכוונון הבסיסי נותן תוצאות מצוינות. אם רן בא ועוזר קצת אז זה בכלל משתפר.

לא נראה לי שצריך להפחיד עם הסיבוך. כל אחד יכול להעמיק בזה כמה שבא לו, אבל מידת ההשקעה של רן עצמו היא יוצאת דופן -- הוא הפך להיות סופר מומחה, כנראה ברמה בינלאומית. נראה לי שרן מדבר מהזווית הזו, לפי הידע שלו וכמה זמן ומאמץ לקח לו להגיע לשם.

לדעתי, אין צורך להגיע לרמה הזו כדי להשתמש במכשיר ולהפיק ממנו תועלת גדולה מאוד שתצדיק את מחירו, ולגמרי אין צורך להטיס מומחים מחו"ל -- זה בכלל רק מי שרוצה לגרד את האחוז האחרון של הקצפת.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר

אכן "ריאליסטי" הוא מונח פתוח ומופשט. למרות זאת כאשר הוא עומד בזיקה לסאונד של מערכת היי פיי דו ערוצי, הוא הופך עבור אודיופילים מסויימים למהותי ובעיקר לריאלי.

במילים אחרות מדובר בהפך הגמור מלקבל בתוצאה ;. ."סאונד מאוזן"...שהוא כך נכתב.." סאונד שדורש הסתגלות".. ( ע' 37 הודעה 8).

בהקשר לזה ניתן להוסיף את ההרחבה מהפוסט האחרון של pruym@.

למרות שיהיו כאלה שעבורם "סאונד מאוזן" הוא יותר מליגיטמי, ראוי להדגיש בפעם המי יודע, שסאונד כזה רחוק מלשקף את "הקסם" שמגולם בהבדלים המהותיים שמתקימים בין חומרים סוניים שונים, שמכורח נסיבות היצור שלהם, הם רחוקים מלהיות דומים ביחס כלשהו.

זאת גם מהסיבה שמלכתחילה הם לא נועדו להיות כאלה, ולא רק בגלל התוכן השונה, אלה גם ובעיקר מהגדרתם הסונית. הגדרה שמתבצעת עי טכנאים שונים, באולפני העריכה של שלל החברות שרחוקה מלהיות זהה.

מסכים איתך שמישהו לא עונה לשאלה "מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play" בהחלט לא אומר שהוא לא שומע את מה שהוא רוצה לשמוע.

בנוסף קיימת האפשרות שאין רצון לתאר את זה במילים, ואכן גם כאן, אין לזה קשר לכמה אנחנו אוהבים מוזיקה.

למרות הבקיאות יוצאת דופן שאתה מגלה ברזי התחום, אתה משום מה נמנע מלכתוב במספר מילים פשוטות מה אתה מקבל אצלך בתוצאה.

כל שכן מה מתרחש כאשר אתה מעביר את האנלוג שברשותך דרך ה-rc בניגוד להעברתו דרך הקדם מגבר, אודיו ריסרץ.

אני שואל אותך בפעם המי יודע כמה, על מנת לדעת מה מתקבל מהטיפול בטכנלוגיה ( שכפי שנטען בנחרצות עי רן ודן ) נוגע בשורש הבעיה של מערכות שמע אודיופליות, קרי בעיות אקוסטיות שנובעות ממרחב השמע/ חדר האזנה שלנו.

עדיין לא קיבלתי שמץ של מושג מה היתרונות שיתקבלו אצלי בתוצאה האנלוגית. מה פחות הוא יותר יתקבל מהשימוש בטיפול הנדון, שבניגוד לרן, לדידך (כפי שציינת בפוסט הלפני אחרון שלך) רחוק מלהיות מורכב!

לבוא ולציין שטיפה מהגבוהים ירדו לך, ושאתה בכללי מעדיף את האנלוג שלך דרך הטרינוב, איננו מאפשר ללמוד מזה דבר וחצי דבר. בטח שלא בנוגע להנאה שמגולמת ביתרונות שיש לטכנולוגיה הנל להציע למי שלא בחר להתעסק בדיגיטל!
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
הראשונה כמובן של אנשי האנלוג שלא מעוניינים בהמרה לדיגיטל אחרי שעמלו כל כך קשה להביא את הפטיפון למצב אופטימלי.
צודקים, הם צריך לשמוע במו אוזניהם כדי לוודא שהיתרונות שבטוח יש עולים על החסרונות שאולי יש.
RC לא קונים בלי לבדוק אצלך בבית, ולבדוק לא מאוד יקר ולא מאוד קשה.


בעיה נוספת ב rc היא התחושה של אולי זה מדוייק מדי? אולי עצם זה שכל הפאזות מגיעות בדיוק מושלם והדיפים/פיקים מאוזנים לפי גרף יפגע בחוויה, באורגניות שלה? כמו שזמר שמזייף טיפה בהקלטה ועושים לו אוטוטיונינג, איך שלא תהפוך את זה זה תמיד יעייף את האוזן ויישמע סינטטי. יש כזה חשש ממערכת rc…
זו לא "תחושה", זו "מחשבה", וקצת מוזרה. אותם אנשים שחוששים מדיוק יתר של RC הרי טוענים שהם רוצים להתקרב ל"מקור", ולצליל ה"ריאליסטי" אבל החדר מאוד מרחיק אותם מזה, ולמרות שהם כביכול לא מתעניינים בנתונים הטכניים, הם בטח לא יקנו מכשור עם 50% THD ו-frequency response עם 10dB±, אבל השפעת החדר יכולה להיות גרועה יותר מזה.

איך שלא תהפוך את זה, מה ש-RC עושה הוא יישור על מה שהחדר מעקם, כדי שתוכל לשמוע את מה שהמערכת שלך באמת משדרת החוצה, בלי רוב העיקומים האלה, אבל עם כל העושר והאיכויות שלה.


ישאל אותו ספקן אם יש לי פסנתר בחדר, הייתי עושה לו rc? ברור שלא וברור שהוא נשמע הכי טוב למרות הפגמים בחדר.
ברור שלא היית עושה RC, כי אין אפשרות לעשות RC -- זה אומר שבמקום לשמוע את הצליל הישיר של מיתרי הפסנתר אתה צריך להעביר אותו דרך מיקרופונים וציוד אלקטרוני ולהשמיע אותו דרך רמקולים, שזה לא שקול למערכת, שבה מראש הכל הוקלט עם מיקרופונים, עובר דרך ציוד אלקטרוני ומושמע דרך רמקולים.

לעומת זאת, טיפול אקוסטי פאסיבי כן אפשר לעשות, והוא אכן יכול לשפר את הצליל באופן דראסטי, עד כדי הפיכת צליל מתכתי וחריף לצליל חם ועשיר, וכו'. אם למישהו חשוב הצליל של הפסנתר שלו אצלו בבית, ממש שווה לבדוק האם ואיזה טיפול אקוסטי פאסיבי שווה לעשות.


בכל מקרה נראה לי שיש הסכמה שעדיף למדוד את החדר על מנת לדעת איפה יש בעיה ומשם להתקדם…
שאלה איך מגדירים "הסכמה" -- להגיד "כן כן" או להתקשר למומחה שיבוא למדוד ולייעץ :)
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
עמיר

אכן "ריאליסטי" הוא מונח פתוח ומופשט. למרות זאת כאשר הוא עומד בזיקה לסאונד של מערכת היי פיי דו ערוצי, הוא הופך עבור אודיופילים מסויימים למהותי ובעיקר לריאלי.

במילים אחרות מדובר בהפך הגמור מלקבל בתוצאה ;. ."סאונד מאוזן"...שהוא כך נכתב.." סאונד שדורש הסתגלות".. ( ע' 37 הודעה 8).

בהקשר לזה ניתן להוסיף את ההרחבה מהפוסט האחרון של pruym@.

למרות שיהיו כאלה שעבורם "סאונד מאוזן" הוא יותר מליגיטמי, ראוי להדגיש בפעם המי יודע, שסאונד כזה רחוק מלשקף את "הקסם" שמגולם בהבדלים המהותיים שמתקימים בין חומרים סוניים שונים, שמכורח נסיבות היצור שלהם, הם רחוקים מלהיות דומים ביחס כלשהו.

זאת גם מהסיבה שמלכתחילה הם לא נועדו להיות כאלה, ולא רק בגלל התוכן השונה, אלה גם ובעיקר מהגדרתם הסונית. הגדרה שמתבצעת עי טכנאים שונים, באולפני העריכה של שלל החברות שרחוקה מלהיות זהה.

מסכים איתך שמישהו לא עונה לשאלה "מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play" בהחלט לא אומר שהוא לא שומע את מה שהוא רוצה לשמוע.

בנוסף קיימת האפשרות שאין רצון לתאר את זה במילים, ואכן גם כאן, אין לזה קשר לכמה אנחנו אוהבים מוזיקה.

למרות הבקיאות יוצאת דופן שאתה מגלה ברזי התחום, אתה משום מה נמנע מלכתוב במספר מילים פשוטות מה אתה מקבל אצלך בתוצאה.

כל שכן מה מתרחש כאשר אתה מעביר את האנלוג שברשותך דרך ה-rc בניגוד להעברתו דרך הקדם מגבר, אודיו ריסרץ.

אני שואל אותך בפעם המי יודע כמה, על מנת לקבל מושג מה מתקבל מהטיפול בטכנלוגיה ( שכפי שנטען בנחרצות עי רן ודן ) נוגע בשורש הבעיה של מערכות שמע אודיופליות, קרי בעיות אקוסטיות שנובעות ממרחב השמע/ חדר האזנה שלנו.

עדיין לא קיבלתי שמץ של מושג מה היתרונות שיתקבלו אצלי בתוצאה האנלוגית. מה פחות הוא יותר יתקבל מהשימוש בטיפול הנדון, שבניגוד לרן, לדידך (כפי שציינת בפוסט הלפני אחרון שלך) רחוק מלהיות מורכב!

לבוא ולציין שטיפה מהגבוהים ירדו לך, ושאתה בכללי מעדיף את האנלוג שלך דרך הטרינוב, איננו מאפשר ללמוד מזה דבר וחצי דבר. בטח שלא בנוגע להנאה שמגולמת ביתרונות שיש לטכנולוגיה הנל להציע למי שלא בחר להתעסק בדיגיטל!

אני לא משוכנע שאתה מבין בכלל את המושג "סאונד מאוזן".

אתה שוב מרחף למחוזות רומנטיים ובלתי מוסברים.

אתה שוב נאחז ב-"אודיו במילים", מבלי להבין שאין כאן מקור, אין כאן רפרנס והאודיו במילים שלך, מפורש אצל אחרים באופן שונה לחלוטין.

בוא נצמד לעובדות ופחות לתיאוריות ואודיו במילים.

ככל והמערכת שלך נמצאת בחלל לא מטופל מקצועית והיא בבירור נמצאת בכזה חלל, בסבירות גבוהה כי הבאס רספונס שלך, הטיימינג שלך הוא OFF לחלוטין ולא משנה מה האוזניים שלך חושבות ואיזה תשבוחות יהיו עליה.

וזה לא מעניין ולא משנה בכלל, אם אתה משתמש בדיסק מן של סוני, או אחד המומחים הכי גדולים בעולם לאנאלוג ומחזיק בפטיפון שעולה מליון ש"ח....

החדר שלך, Couldn't care less...

אתה מקשיב כרגע לסאונד מאוד מאוד בעייתי, לא מאוזן, המשפיע על הרבה מאוד פרמטרים לרבות רזולוציה, בהירות, מובחנות, דינמיקה, גודל, מיקום במה, דיסטורשן ועוד.

לטענתך, אתה שומע נהדר (ויתכן וזה המצב) , אבל אין לך שום אפשרות ללחוץ על שום כפתור, אשר יעביר אותך למצב בו כל אותן בעיות נפתרות, לו היה לך כפתור כאמור, או מישהו היה יכול לטפל לך מקצועית בחדר ובלחיצת כפתור היה מסיר את הטיפול ומיישם אותו מחדש, היית באמת יכול להבין אם אתה שומע נהדר, או שמא אתה רק חושב שאתה שומע נהדר....

זה סוג של מטריקס וככל ואין לך מקור להשוואה, אזי אין לך מושג לגבי הפוטנציאל האמיתי של המערכת שלך.

אלו הן עובדות יבשות. מדע יבש.

כל השאר, זה בחזקת אספרציות, פרשנויות והפלגה למחוזות רחוקים, הקשורים בין השאר לקדושת הסיגנל וקדושת המקור.

דבר נוסף, תמוה במיוחד, בכל הקשור לפוסטים שלך, הן "הדרישות" שלך לקבל תיאורים לגבי מערכות RC, כאשר המידע לגביי מה אותן מערכות עושות לחדר שלך ברור, נהיר וקל לקבל עליו מלא אינפורמציה ברשת.

מבלי להמעיט מכך, בהנחה וזה כל כך מסקרן אותך, שוב, דבר כל כך בסיסי בתחום האודיו, טיפול אקוסטי דיגיטלי, אתה לא חושב שכדאי שתחשף ותקשיב לדבר הזה אצל אנשים שיש להם טיפול כאמור?

שוב, בהנחה וזה באמת מסקרן אותך ואתה לא כאן כדי להגיד כמה זה (תיאורטית לגמרי מבחינתך) לא טוב...

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר

אכן "ריאליסטי" הוא מונח פתוח ומופשט. למרות זאת כאשר הוא עומד בזיקה לסאונד של מערכת היי פיי דו ערוצי, הוא הופך עבור אודיופילים מסויימים למהותי ובעיקר לריאלי.

במילים אחרות מדובר בהפך הגמור מלקבל בתוצאה ;. ."סאונד מאוזן"...שהוא כך נכתב.." סאונד שדורש הסתגלות".. ( ע' 37 הודעה 8).

בהקשר לזה ניתן להוסיף את ההרחבה מהפוסט האחרון של pruym@.

למרות שיהיו כאלה שעבורם "סאונד מאוזן" הוא יותר מליגיטמי, ראוי להדגיש בפעם המי יודע, שסאונד כזה רחוק מלשקף את "הקסם" שמגולם בהבדלים המהותיים שמתקימים בין חומרים סוניים שונים, שמכורח נסיבות היצור שלהם, הם רחוקים מלהיות דומים ביחס כלשהו.

זאת גם מהסיבה שמלכתחילה הם לא נועדו להיות כאלה, ולא רק בגלל התוכן השונה, אלה גם ובעיקר מהגדרתם הסונית. הגדרה שמתבצעת עי טכנאים שונים, באולפני העריכה של שלל החברות שרחוקה מלהיות זהה.

מסכים איתך שמישהו לא עונה לשאלה "מה אתה מקבל שאתה מתרווח לך מול המערכת ולוחץ על play" בהחלט לא אומר שהוא לא שומע את מה שהוא רוצה לשמוע.

בנוסף קיימת האפשרות שאין רצון לתאר את זה במילים, ואכן גם כאן, אין לזה קשר לכמה אנחנו אוהבים מוזיקה.

למרות הבקיאות יוצאת דופן שאתה מגלה ברזי התחום, אתה משום מה נמנע מלכתוב במספר מילים פשוטות מה אתה מקבל אצלך בתוצאה.

כל שכן מה מתרחש כאשר אתה מעביר את האנלוג שברשותך דרך ה-rc בניגוד להעברתו דרך הקדם מגבר, אודיו ריסרץ.

אני שואל אותך בפעם המי יודע כמה, על מנת לקבל מושג מה מתקבל מהטיפול בטכנלוגיה ( שכפי שנטען בנחרצות עי רן ודן ) נוגעת בשורש הבעיה של מערכות שמע אודיופליות, קרי מרחב השמע/ חדר האזנה שלנו.

עדיין לא קיבלתי שמץ של מושג מה היתרונות שיתקבלו אצלי בתוצאה האנלוגית. מה פחות הוא יותר יתקבל מהשימוש בטיפול הנדון, שבניגוד לרן, לדידך (כפי שאתה מעלה בפוסט האחרון שלך) רחוק מלהיות מורכב!

לבוא ולציין שטיפה מהגבוהים ירדו לך, ושאתה בכללי מעדיף את האנלוג שלך דרך הטרינוב, אינו מאפשר ללמוד מזה דבר וחצי דבר. בטח שלא בנוגע להנאה שמגולמת ביתרונות שיש לטכנולוגיה הנל להציע למי שלא בחר להתעסק בדיגיטל!
אולי קצת בבוטות: אתה מתעקש על פטפטת ברמה המילולית, אבל היא לא תקדם אותך לשום מקום.

אפשר להבין את כל החששות בפני RC, אבל תיאורים מילוליים של מישהו אחר -- ששמע משהו במערכת שאינה דומה לשאלך בחלל שאינו דומה לשלך דרך אוזניים שאינן דומות לשלך דרך טעם שאינו דומה לשלך עם תקליטים שונים משלך ודרך סגנון התיאור שלו -- לא אמורים להגיד לך הרבה, מה גם שיש אנשים שגורמים לדברים להיראות טוב גם אם הם לא מזהירים ולהיפך.

לפחות אני, אם הייתי חושש, לא הייתי מתעסק/מסתפק בפיטפוטים אם יש דרך אחרת, ויש.

נראה לי שבכל מקרה כדאי לך להתחיל במדידה ע"י מומחה שיכול להסביר לך את התוצאות, ואולי המצב כבר סביר במידה שאינה מצדיקה להמשיך מעבר לזה.

אם יש בעייתיות ברמה שמצדיקה טיפול, תוכל לבחור בין מסלול של טיפול פסיבי לאקטיבי, כשהיתרון של RC הוא שאתה יכול להשוות בין המצב איתו ובלעדיו בלחיצת כפתור, ואפשר לקחת הביתה לכמה ימים טובים בתשלום לא גדול שיורד מהמחיר הסופי אם תחליט לקחת אותו. כך תוכל גם לדעת בוודאות עבור עצמך האם ובכמה יתרונות המכשיר עולים על חסרונותיו, כולל עניין ההמרה לדיגיטל.

הסברתי את השיקולים די בפירוט כאן.
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן

אין צורך כל פעם לקשור לנדון את סיפורי אלף לילה ולילה. בוא נהיה פרקטיים.

במידה שמבחינתך סאונד אנלוגי הוא במהותו חסר איזון כמקבילו הדיגיטלי זה דבר אחד.

האם בדקת פעם סאונד אנלוגי אצלך במקביל לדיגיטלי על מנת לגלות שאלה העובדות לאשורן, ואולי על הדרך ככה בקטנה ללמוד במה הוא נבדל מהזרמה דיגיטלית!?

לקבוע בכזו נחרצות שאצלי כרגע הסאונד מאד בעייתי ולא מאוזן, זו אמירה שרחוקה מלהיות מקצועית והיא בגדר ספקולציה בלבד.

בפרט שאתה רחוק מלדעת כיצד החדר שלי נמדד וכיצד המערכת אצלי מתנהגת באותו המרחב. מה עוד שאתה ציינת שקיימים כאלה שהמזל משחק להם. אמרת?

כבר כתבתי שאני לא ממעיט בערך המדע ובפרט בטכנלוגיה הנדונה. שורה תחתונה, אין לי בעיה להגיע לשמוע ולהתרשם, הנה הרמתי לך שוב להנחתה, והכדור בידים שלך.
נ.ב
כאשר אני מבקש מעמיר ללמוד מקרוב כיצד זה בא לידי ביטוי אצלו מכיוון שברשותו אנלוג, מה פסול בכך?

פתאום נזכרתי שנכתב עלי באחד השרשורים שאני בקרוב למאתיים הודעות שהעלתי בפורום לא תרמתי במאום לאף חבר.

אז בוא תאמר לי אתה עם יד על הלב, מדוע הפניית שאלה לגיטימית לעמיר כל כך תמוהה בעיניך, והעדר תשובתו בנדון, איננה ראויה לאותה ביקורת הלא עניינית שספגתי בעבר הלא רחוק!
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
אז זהו שלא.:)

אחרי שנמדוד את החדר ונדע איך לפענח את הגרפים, כי הגרף של ה Frequency Response הוא רק חלק קטן מהבעיות..

נבין שלא יעזור כמה נשקיע באלקטרוניקה, כמה נשקיע בהגברות, במקור, בזרוע של הפטיפון, במשחקי החשמל, בהחלפת הפרה, ברזונטורים....

הגרפים לא באמת יזוזו לשום מקום......

רן
אז מה יזיז אותם?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
arb

כדיי שנוכל לנהל כאן דיון תיאורטי, היות ולצערי אתה לא בעניין של פרקטיקה, אבקשך כי במינימום, תצטט אותי באופן מדויק.

במינימום.

כתבתי כאן משהו על אנאלוג מול דיגיטל?
כתבתי כאן על הזרמה מול תקליטים?

אני מדבר על חדר arb , חדר.

זה לא מעניין את החדר מה יש בתוך החדר.

מה מסובך להבין את הדבר הזה?

ריבונו של עולם, זה הבסיס, של הבסיס , של הבסיס של התחום הזה.

לא מעניין את החדר שלך, אם הרמקולים שלך מתבססים על מערכת אנאלוג מפוארת, או מערכת דיגיטל מצ'וקמקת, או אתה בכלל משחק פיפא 21....

מה זה לעזאזל מעניין את המודים והבעיות השונות והמשונות של החדר?

אכפת לחדר מהי הזרוע של הפטיפון שלך?
אכפת לחדר מהגומיות הקשורות לפטיפון שלך?
אכפת לחדר מהראש של הפטיפון שלך?
אכפת לחדר אם אתה עם דופקלס, או בלי דופלקס?

והדוגמא שנתתי היא לאו דווקא לחדר הספציפי שלך, היא נכונה לכל חלל, לא מטופל באשר הוא, ברמה כזו או אחרת.

לחלל הזה יהיו בעיות, לרוב בעיות מאוד קשות. העובדה שאנחנו לא שומעים את אותן בעיות, לא מעלה ולא מורידה לעצם המצאותן היות וכפי שהסברתי, אין לך אפשרות ללחוץ על כפתור ולגרום להם להעלם ואז, להקשיב לאותה מערכת ללא בעיות.

אין לך רפרנס. אין לך מקור להשוואה.

תחשוב על זה. יתכן ואתה חי בעולם בו רואים ספורט 5 באותה איכות שידור בה הם החלו לשדר, זוכר, לפני 200 שנה.

בעולם שלי, אני יכול ללחוץ על כפתור ולהעביר ל ערוץ 5HD ולהבין שערוץ 5 המקורי בעצם נראה זוועה ולא טוב כמו שחשבתי, זה נקרא רפרנס.

בעולם שלך , אין לך אפשרות להעביר ערוצים, אתה תקוע על מצב מסוים ואתה יוצא מתוך נקודת הנחה שזה המקסימום.

מטריקס.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אז מה יזיז אותם?

מה שיזיז את הגרפים (משמעותית) יהיו טיפולים אקוסטיים בלבד: פסיבים ו/או אקטיבים ו/או שילוב סאבוופרים.

כל השאר, לא יזיז שום גרף.

רן

עריכה: גם מיקום שונה של רמקולים, יזיז את הגרפים, אבל לא באופן שאפשר יהיה לשלוט עליהם, אלא באופן בו המיקום יהיה "פחות נורא" אקוסטית.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן
שוב אתה חוזר על עצמך. כל הפורום ואשתו הבינו שהבעיה לא רק אצלי זה החדר, לא מה שיש בתוכו. בוא נתקדם. לא מעניין מה ההבדל בין ספורט 5 לאותו ערוץ בשידור HD וזאת במעבר באמצעות לחיצת כפתור זריזה. אנחנו עוסקים בסאונד והתוצאה שלו לא כן?
מה כל כך קשה להסביר מה קורה לסאונד במצב פטפון כשהוא עובר דרך ה-rc!

מתנצל מראש אני לא משתמש בדיגיטל!
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אנחנו עוסקים בסאונד, אבל אני נאלץ לתת לך דוגמאות מתחום אחר, אולי הן יבהירו לך את המצב.

הדוגמא של ערוץ 5 היא דוגמא מעולה לדברים.

זה אמור לחדד לך את העובדה, שאין לך שום רפרנס לשפוט, אם אתה קרוב, או רחוק, ממיצוי הפוטנציאל של המערכת שלך, אם החדר שלך מעוות מעט, או הרבה מאוד את התוצאה הסופית.

אין לי מושג לגביי השאלה שלך לגבי פטיפון ו RC, אני לא משתמש כידוע לך בפטיפון ובכנות, לא ממש מבין את השאלה.

את מערכות ה RC, בדיוק כמו הספוגים והעצים האקוסטיים, שאנשים מדביקים על הקירות, לא מעניין בכלל מה המקור שלך, הם טרודים בכלל בבעיות הקשורות לחדר.


רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אנחנו עוסקים בסאונד, אבל אני נאלץ לתת לך דוגמאות מתחום אחר, אולי הן יבהירו לך את המצב.

הדוגמא של ערוץ 5 היא דוגמא מעולה לדברים.

זה אמור לחדד לך את העובדה, שאין לך שום רפרנס לשפוט, אם אתה קרוב, או רחוק, ממיצוי הפוטנציאל של המערכת שלך, אם החדר שלך מעוות מעט, או הרבה מאוד את התוצאה הסופית.

אין לי מושג לגביי השאלה שלך לגבי פטיפון ו RC, אני לא משתמש כידוע לך בפטיפון ובכנות, לא ממש מבין את השאלה.

את מערכות ה RC, בדיוק כמו הספוגים והעצים האקוסטיים, שאנשים מדביקים על הקירות, לא מעניין בכלל מה המקור שלך, הם טרודים בכלל בבעיות הקשורות לחדר.


רן

רן
אני חושב ש arb מתכוון שתפרט איזו תוצאה מתקבלת אחרי שפטיפון עובר
תהליך מסוים דרך rc.
ואם נפרק את זה לעוד פרמטרים הכוונה
מה קורה לגבוהים למשל לפני הטיפול ואחרי. מה קורה לתחום התחתון, האם מקבלים תלת חזק יותר או שלא, מה קורא לטבעיות? האם הסאונד הופך חלק יותר?

כמובן שה rc מטפל בחדר וזהו…
אבל אחרי זה חייב להיות שינוי בתוצאה הכללית..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
אז בוא תאמר לי אתה עם יד על הלב, מדוע הפניית שאלה לגיטימית לעמיר כל כך תמוהה בעיניך, והעדר תשובתו בנדון
מוזר שאתה, שחופר בתגובות ומצטט איזו התבטאות 387 תגובות אחורה, לא שמת לב שנתתי תשובה לשאלתך פעמיים בשרשור הזה, פעם בהודעה 595, ופעם בהודעה הבאה שמפנה להודעה 595 וגם לתשובה משרשור אחר.
בכל אופן, נזכרתי שכתבתי על זה כאן, ואפילו בשרשור הנוכחי, כאן.
לא תמיד נחה עלי הרוח לכתוב תיאורים מילוליים כאלה, מה גם שהם משטחים את החוויה.
זה מה שאני יכול לענות בעניין הזה.


אין לי מושג לגביי השאלה שלך לגבי פטיפון ו RC, אני לא משתמש כידוע לך בפטיפון ובכנות, לא ממש מבין את השאלה.
זה שוב העניין שאתה מתייחס ל-RC עבור סיגנל דיגיטלי, שלא מעניין מה מקורו, וכן מעניינת רק האינטראקציה עם החדר.

אבל עבור פטיפון, יש בנוסף את נושא ההמרה מסיגנל אנלוגי לסיגנל דיגיטלי, שרק אחריה מגיע הטיפול הרגיל של ה-RC.

אתה לא כולל את העניין הזה במשוואה, אבל לבעלי פטיפון יש דאגות וחששות לגבי השפעת ההמרה על צליל הפטיפון שלהם.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן
אני חושב ש arb מתכוון שתפרט איזו תוצאה מתקבלת אחרי שפטיפון עובר
תהליך מסוים דרך rc.
ואם נפרק את זה לעוד פרמטרים הכוונה
מה קורה לגבוהים למשל לפני הטיפול ואחרי. מה קורה לתחום התחתון, האם מקבלים תלת חזק יותר או שלא, מה קורא לטבעיות? האם הסאונד הופך חלק יותר?

כמובן שה rc מטפל בחדר וזהו…
אבל אחרי זה חייב להיות שינוי בתוצאה הכללית..

הבנתי.

זה לא עובד ככה.

ושוב, זה כמו לשאול מה הספוגים והעצים האקוסטיים עושים לצליל של הפטיפון, אחרי שהם נתלו על הקיר.

איך תגיב אם אני אשאל אותך את השאלה הזאת?

זה Room Correction, זה לא Analog Correction.

ככל והחדר של עמיר מעוות את הסאונד באופן מסוים, אז המערכת תוריד, תקטין ותטפל, באותם עיוותים והיא תטפל בהם באותו אופן, אם עמיר יקשיב לתקליט, או לבלו ריי רב ערוצי

נניח ולצורך העניין, במקרה של עמיר, זה יגרום לפחות גבוהים, נניח, לצורך הדוגמא, כל זאת בגלל בעיה בטווח התדרים הזה באותו חדר

אממה, אם נקח את המערכת של עמיר ונעביר אותה לחדר אחר בבית, פתאום המערכת תביא לתוצאה שיהיו בה יותר גבוהים, כי הבעיה באותו חדר, תהיה אחרת לגמרי.

כל זאת, כשאנחנו מקשיבים לאותה מערכת, אבל בחדר אחר.

ולכן, אין אפשרות בכלל לענות על שאלה כזאת, כי המערכות הללו יפעלו בהתאם לבעיות הספציפיות באותו חדר.

מכאן אפשר להבין, שאם תקשיב לפעולות של הטרינוב אצלי, לא יהיה לך שמץ של מושג מה זה בעצם יעשה אצלך. שמץ.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זה שוב העניין שאתה מתייחס ל-RC עבור סיגנל דיגיטלי, שלא מעניין מה מקורו, וכן מעניינת רק האינטראקציה עם החדר.

אבל עבור פטיפון, יש בנוסף את נושא ההמרה מסיגנל אנלוגי לסיגנל דיגיטלי, שרק אחריה מגיע הטיפול הרגיל של ה-RC.

אתה לא כולל את העניין הזה במשוואה, אבל לבעלי פטיפון יש דאגות וחששות לגבי השפעת ההמרה על צליל הפטיפון שלהם.

כן, הבנתי את זה.

העניין הוא, שמדובר בשאלות תיאורטיות שאין עליהן שום תשובה.
בפועל, בתאכלס, תשאל השאלה, אם אותה המרה גורמת נזק (בהנחה שהיא אכן גורמת נזק) גדול יותר מהשיפור שנותן התיקון.

והתשובה שלך עמיר, למקרה הספציפי שלך, לא מעלה ולא מורידה ובוודאי לא מקדם את arb או את משה בהתלבטויות שלהם, היות גודל ההשפעה של המערכות, הוא גם פועל יוצא מהמצב של החדר.

ולכן, זה יהיה משהו סופר אינדיבידואלי.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
רן
אני חושב ש arb מתכוון שתפרט איזו תוצאה מתקבלת אחרי שפטיפון עובר
תהליך מסוים דרך rc.
ואם נפרק את זה לעוד פרמטרים הכוונה
מה קורה לגבוהים למשל לפני הטיפול ואחרי. מה קורה לתחום התחתון, האם מקבלים תלת חזק יותר או שלא, מה קורא לטבעיות? האם הסאונד הופך חלק יותר?

כמובן שה rc מטפל בחדר וזהו…
אבל אחרי זה חייב להיות שינוי בתוצאה הכללית..
אין הרבה דברים ספציפיים שקורים לגבוהים או לנמוכים באופן כללי, למעט הידוק הבס, שאינו נמרח יותר, והשאר תלוי בחדר בצורה הבאה:
  • בחדר שמדגיש תחום כלשהו (peak), ה-RC יחליש את הצלילים שבתחום הזה, כך שלא תהייה הדגשה.
  • בחדר שמחליש תחום כלשהו (dip), ה-RC יחזק את הצלילים שבתחום הזה, כך שלא תהייה החלשה.
כל אלה במסגרת האפשרי -- אם למשל יש cancellations בתחום מסוים, שגורמים ל-dip, לחזק את התחום הזה לא יעזור הרבה. דברים כאלה קורים בד"כ בתחום הנמוך, אם הם קורים, וכאן עוזר מאוד סאב.

בהכללה, האופי הבסיסי של הצליל אינו משתנה, אבל דברים שהיו מטושטשים (ולא תמיד יודעים שהם מטושטשים עד שלא שומעים אחרת) נהיים ממוקדים, יש יותר פוקוס, צלילות, שיפור בבמה וכיו"ב -- רן יודע לתאר טוב יותר ממני.

וכל הנ"ל אינו ספציפי לפטיפון, אלא קורה עם כל מקור.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
בפועל, בתאכלס, תשאל השאלה, אם אותה המרה גורמת נזק (בהנחה שהיא אכן גורמת נזק) גדול יותר מהשיפור שנותן התיקון.
זה מה שניסיתי להסביר בתגובה הארוכה שלי של "פרישת האפשרויות":
יש לציין שהשפעת הטרינוב על מה שאתה שתשמע במקום אחד לא בהכרח תהיה דומה בכלל למה שתשמע במקום אחר, ולא בהכרח דומה להשפעה שלו אצלך בבית, אבל לפחות תוכל לשמוע במה מדובר עקרונית, ולהיווכח שהוא לא גורם לירידה פראית באיכות.

כמוכן, יתכן שכשתבדוק טרינוב אצלך בבית זה לא יהיה נטו שיפור, או נטו הרעה, אבל תוכל לעשות החלטה מושכלת לגבי מה אתה מעדיף בסך הכל, עם או בלי. כנ"ל גם כשאתה שומע במקומות אחרים


והתשובה שלך עמיר, למקרה הספציפי שלך, לא מעלה ולא מורידה ובוודאי לא מקדם את arb או את משה בהתלבטויות שלהם, היות גודל ההשפעה של המערכות, הוא גם פועל יוצא מהמצב של החדר.
זה מה שאני מנסה להסביר לו כבר כמה וכמה פעמים, שהתיאורים המילוליים והפטפטת לא יקדמו אותו לשום מקום.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור