השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא מבין למה צריך להתפשר על מוזיקה מסוימת. רמקול שנשמע "טוב" רק במוזיקה מסוימת - הרי ודאי שגם במוזיקה הזו יש לו מגבלות מסוימת -שפחות ברורות למאזין כנראה באותו רגע.
הוא לא יכול להיות מדהים ועוצר נשימה באופן אוביקטיבי במוזיקה מסוימת ופח אשפה במוזיקה אחרת.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
שוב השאלה של genvirt
איננה עוסקת ביתרונות או בחסרונות שמגולמים בהאזנה לז'אנר מסויים.

השאלה היא האם הנטייה לז'אנר מועדף כלשהו, אמורה להשפיע על רכישת מגבר?

אכן נראה ששאלה זו פחות רלוונטית למי שמאזין למס רב של סגנונות מוסיקליים הדורשים רמת ביצועים ורסיטלית שמשתנה בהתאם למוסיקה.

היא גם לא עולה בקנה אחד אם מי שעבורו התוצאה מגלמת תפקיד מרכזי שקודם לא פעם לתוכן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
לא מבין למה צריך להתפשר על מוזיקה מסוימת. רמקול שנשמע "טוב" רק במוזיקה מסוימת - הרי ודאי שגם במוזיקה הזו יש לו מגבלות מסוימת -שפחות ברורות למאזין כנראה באותו רגע.
הוא לא יכול להיות מדהים ועוצר נשימה באופן אוביקטיבי במוזיקה מסוימת ופח אשפה במוזיקה אחרת.
ראשית, אין "אובייקטיבי" באהבה, ואהבת סאונד היא מקרה פרטי של אהבה.

אם רמקול נשמע מצוין במוזיקה שהמאזין אוהב, בהחלט יתכן שיש לו מגבלות, אבל יכול גם להיות שמה שמאזין מבחוץ רואה כמגבלות, אינו מהווה מגבלה מבחינת המאזין.

למשל בשתי הדוגמאות הקיצוניות: מישהו שאוהב מוזיקה שקטה ועדינה בווליום נמוך עם מגבר single ended של שניים וחצי ואט עם רמקול שופרי סופר נציל. ברור שהציוד הזה מוגבל. הוא יהיה ממש עלוב במוזיקה סימפונית גדולה או במטאל, אבל המגבלות האלה מעניינות את סבתו ז"ל של המאזין הזה, ואלה לא מגבלות מבחינתו.

כנ"ל במקרה ההפוך, של זה שמפוצץ בווליומים ובבאסים, אבל במוזיקה אקוסטית ישמע זוועה בלתי נסבלת, מה שמעניין את סבו ז"ל של המאזין הזה, וזה לא מגבלה מבחינתו.

בשני המקרים זה ציוד שנשמע עוצר נשימה במוזיקה מסוימת, לפחות עבור בעליו, ופח אשפה במוזיקה אחרת, אבל זה מה שבעליו אוהב, ומבחינתו לא מעניין מה שאר העולם חושב ואיזה שיפוטים ועדיפויות יש לאחרים ומה האחרים רואים כמגבלות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
ראשית, אין "אובייקטיבי" באהבה, ואהבת סאונד היא מקרה פרטי של אהבה.

אם רמקול נשמע מצוין במוזיקה שהמאזין אוהב, בהחלט יתכן שיש לו מגבלות, אבל יכול גם להיות שמה שמאזין מבחוץ רואה כמגבלות, אינו מהווה מגבלה מבחינת המאזין.

למשל בשתי הדוגמאות הקיצוניות: מישהו שאוהב מוזיקה שקטה ועדינה בווליום נמוך עם מגבר single ended של שניים וחצי ואט עם רמקול שופרי סופר נציל. ברור שהציוד הזה מוגבל. הוא יהיה ממש עלוב במוזיקה סימפונית גדולה או במטאל, אבל המגבלות האלה מעניינות את סבתו ז"ל של המאזין הזה, ואלה לא מגבלות מבחינתו.

כנ"ל במקרה ההפוך, של זה שמפוצץ בווליומים ובבאסים, אבל במוזיקה אקוסטית ישמע זוועה בלתי נסבלת, מה שמעניין את סבו ז"ל של המאזין הזה, וזה לא מגבלה מבחינתו.

בשני המקרים זה ציוד שנשמע עוצר נשימה במוזיקה מסוימת, לפחות עבור בעליו, ופח אשפה במוזיקה אחרת, אבל זה מה שבעליו אוהב, ומבחינתו לא מעניין מה שאר העולם חושב ואיזה שיפוטים ועדיפויות יש לאחרים ומה האחרים רואים כמגבלות.
קטונתי מלהמליץ לאדם מה לאהוב . אהבה משתנה,אהבה לא תמיד יציבה וגם טעם משתנה.אני רק יכול לומר את האני מאמין שלי .

אני פשוט מעדיף(מנסיוני בלבד) לבחור באהבת אמת שלא תלויה בדבר -כזו אהבה תחזיק זמן רב יותר וסביר להניח שלא תגיע לרבנות.היא גם תכיל את השינויים לאורח השנים ותהיה גמישה מאוד במיוחד במצבי רוח משתנים.

אבל אני ממליץ לא להקשיב לאף אחד בענייני אהבה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
מישהו שאוהב מוזיקה שקטה ועדינה בווליום נמוך עם מגבר single ended של שניים וחצי ואט עם רמקול שופרי סופר נציל. ברור שהציוד הזה מוגבל. הוא יהיה ממש עלוב במוזיקה סימפונית גדולה או במטאל, אבל המגבלות האלה מעניינות את סבתו ז"ל של המאזין הזה, ואלה לא מגבלות מבחינתו.

רק על מנת שמישהו חדש או חסר ניסיון מעשי שקורא את ה" אקסיומה" לא ירגיש מחוייב אליה, אני נאלץ ל"מחות" כאחד שיש לו מגבר 2.5 ואט, ורמקולים נצילים והצליח לטעם עצמו, בעזרת קצת מחשבה ומינימום אגו והידבקות ל...אקסיומות ( למשל, קבלת הבעייתיות בהורן סטנדרטי בתחום התחתון , והשלמתו באמצעים אחרים לדוגמה) , לייצר מערכת שנשמעת טוב מאוד בכל ההקלטות הטובות. ואין הרבה הקלטות ממש טובות, בסוגת הרוק הבי מטל ( שמעתי הקלטה של להקת נצרת ונפלתי אומנם פעם אחת במערכת הורן מתואמת, וגם איזה גרמני אחד...טוביאס או משהו כזה... ) אולי כי לקבל כאב ראש זה חלק מהקטע...o_O:מאזין:
אגב, פרוג רוק הוא גם שילוב מעניין שלוקח מערכת למחוזות לא פשוטים.
אבל האמת, מבחינתי להעביר את הרגש של גניפר וורנס בגרסת הכיסוי למעיל הגשם הכחול, אותו רגע שהיא נושמת כדי להמשיך ואני עוצר את הנשימה איתה, זה חשוב לי יותר מ 1000 כינורות או בייס דראם מוקצן. וככה אני בוחן חלקים במערכת שלי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
רק על מנת שמישהו חדש או חסר ניסיון מעשי שקורא את ה" אקסיומה" לא ירגיש מחוייב אליה, אני נאלץ ל"מחות" כאחד שיש לו מגבר 2.5 ואט, ורמקולים נצילים והצליח לטעם עצמו, בעזרת קצת מחשבה ומינימום אגו והידבקות ל...אקסיומות ( למשל, קבלת הבעייתיות בהורן סטנדרטי בתחום התחתון , והשלמתו באמצעים אחרים לדוגמה)
לא הייתה בדברי שום אקסיומה. לא אמרתי ולא התכוונתי לומר שמי שרוצה לשמוע מוזיקה רועשת עם מגבר חלש ורמקול נציל לא יכול לעשות זאת -- בעזרת תוספות כמו סאב אקטיבי.

הכיוון היה הפוך: מישהו שמראש בכלל לא רוצה מוזיקה רועשת, ויכול ומעדיף להשתמש בציוד האמור ללא תוספות, ולקבל רק מוזיקה חלשה ועדינה כי זה מה שהוא אוהב, באמצעות היכולות הייחודיות שיש לציוד כזה. אחרים רואים באי-היכולת לקבל עוצמות ובאס מטורף באמצעות המערכת הזו -- ללא התוספות -- פגם ומגבלה, אבל עבור המאזין הזה זה לא פגם ולא מגבלה, וזו הייתה הנקודה, שהוחמצה שוב.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
לא הייתה בדברי שום אקסיומה. לא אמרתי ולא התכוונתי לומר שמי שרוצה לשמוע מוזיקה רועשת עם מגבר חלש ורמקול נציל לא יכול לעשות זאת -- בעזרת תוספות כמו סאב אקטיבי.

הכיוון היה הפוך: מישהו שמראש בכלל לא רוצה מוזיקה רועשת, ויכול ומעדיף להשתמש בציוד האמור ללא תוספות, ולקבל רק מוזיקה חלשה ועדינה כי זה מה שהוא אוהב, באמצעות היכולות הייחודיות שיש לציוד כזה. אחרים רואים באי-היכולת לקבל עוצמות ובאס מטורף באמצעות המערכת הזו -- ללא התוספות -- פגם ומגבלה, אבל עבור המאזין הזה זה לא פגם ולא מגבלה, וזו הייתה הנקודה, שהוחמצה שוב.
הנה כשהסברת בנחת זה הובן. יישר כח.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
לא מבין מה אתם רוצים ובעיקר עופר , הרי יכולות המערכת שלו חלושות , יודעות לעשות פסנתר כנף קצר טוב , יש מגבלת עוצמה וגודל במה כמו אצל רובנו , יש לעומת זאת כה מערכות שמשאירות אותך פעור פה , ברובם חזקות וגדולות עם במה בגודל הקיר , ואז מגיעים אניני הטעם הפלצנים שרוצים לשמוע את מיתר הכינור בלבד , תעשו לי טובה !!!!?

260 וואט לצד זה מערכת חלושה?
המערכות אצלי בתצוגה עם מגברים עוד יותר חזקים מזה והמגבר שהשארתי אצלך ממש תחנת חשמל פרטית.

"אניני הטעם הפלצנים" - על זה בדיוק אני מדבר. סוג המוסיקה שאנשים שומעים קובע את המערכת
ולא ראוי לבטל אותם בגלל שהטעם האישי במוסיקה לא מסתדר למישהו אחר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
היי עופר , לא יכול לדבר בשם שניצל.
אבל אתה לא חושב שגם בתוך ז'אנר מוזיקה מסוים,המנעד הוא רחב וכל הקלטה היא עולם ומלואו - ואותם חסרונות לודאי יצוצו? במידה והם כבר לא בולטים מלכתחילה?
למה אנחנו בתור אנשי מקצוע צריכים לעודד אנשים -לבחור מערכת על פי ז'אנר - שגם בתוך אותו ז'אנר קיימים שינויים .

זה נכון - אותו אדם שמחפש מערכת ורסטלית במחיר לכיסו - יאלץ להתאמץ,להשכיל ולחפש היטב - אבל המערכות האלו קיימות - גם במחיר שפוי.

לתוך זה תוסיף מגבר שיבנה אל תוך ועל סמך מגבלות הרמקול וכבל וכו - איך מסיימים את המסע הזה שלא מאוזן מיסודו?

אגב,לא חייבים להסכים או להגיב - רק נקודה למחשבה.
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הי דן,

לדעתי המוסיקה מחלקת את תחום האודיפליה ומכאן גם את האודיופילים באופן כזה שכמעט ואין משותף ביניהם. אני רואה וחווה את זה הרבה שנים עם קהל רחב של לקוחות.

בגדול, יש שתי קבוצות - hard core של מוסיקה קלסית וכל השאר.

סדר העדיפיות והרגישויות של שני אלה ממש שונים אחד משני ויוצרים את אותה הפרדה שאני רואה. נוסף על זה, אין ביניהם גם קשר חברתי כך שהם לא בדיוק מפרגנים אחד לשני.
אתה יכול להווכח בזה לאורך שנים בויכוחים והתנצחויות בפורומים. למעשה מעט מהקלסיקאים האלה משתתפים בפורומים מסיבות כאלה ואחרות.

השינויים בתוך הז׳אנר לא רלוונטים עבור מה שאני מדבר עליו. לא ממש משנה אם זה טריו ג׳אז או ביג בנד. משנה מה מנגנים. ג׳אז או קלסי. רוק או ברוק. מטאל או מוסיקה מהרנסאנס. אלה עולמות שלא נפגשים לא רק מבחינה טכנית אלא גם ובעיקר בראש של המאזין.

ניסיתי לחשוב למשל מה משותף בין ג׳ימי הנדריקס וג׳וליאן ברים. J!
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
תודה עופר על התשובה .
אני חושב שונה אבל מכבד את דעתך .

תודה ויום טוב
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
הי דן,

לדעתי המוסיקה מחלקת את תחום האודיפליה ומכאן גם את האודיופילים באופן כזה שכמעט ואין משותף ביניהם. אני רואה וחווה את זה הרבה שנים עם קהל רחב של לקוחות.

בגדול, יש שתי קבוצות - hard core של מוסיקה קלסית וכל השאר.

סדר העדיפיות והרגישויות של שני אלה ממש שונים אחד משני ויוצרים את אותה הפרדה שאני רואה. נוסף על זה, אין ביניהם גם קשר חברתי כך שהם לא בדיוק מפרגנים אחד לשני.
אתה יכול להווכח בזה לאורך שנים בויכוחים והתנצחויות בפורומים. למעשה מעט מהקלסיקאים האלה משתתפים בפורומים מסיבות כאלה ואחרות.

השינויים בתוך הז׳אנר לא רלוונטים עבור מה שאני מדבר עליו. לא ממש משנה אם זה טריו ג׳אז או ביג בנד. משנה מה מנגנים. ג׳אז או קלסי. רוק או ברוק. מטאל או מוסיקה מהרנסאנס. אלה עולמות שלא נפגשים לא רק מבחינה טכנית אלא גם ובעיקר בראש של המאזין.

ניסיתי לחשוב למשל מה משותף בין ג׳ימי הנדריקס וג׳וליאן ברים. J!
כמי שהשרשור מה מתנגן אצלך עכשיו הוא השרשור שאני עוקב אחריו בצורה הכי אינטנסיבית ובודק כמעט כל המלצה אני אומר בביטחון שאתה טועה ומטעה, בשלוף ומבלי לבדוק אני אומר לך בוודאות שדוד גלבוע, למה, תומר צין, אני ועוד כמה שאין לי חשק לחפור בשרשור, חברי פורום שבאופן קבוע משתפים גם מוזיקה קלאסית, גם ג׳אז וגם רוק. יש לי גם חברים לא מהפורום שאני יכול להעיד בביטחון שהם מאוד מגוונים בסגנונות המוזיקה שהם אוהבים.
אני מניח שאתה פוגש יותר אודיופילים ממני שהרי זה המקצוע שלך אבל מוזר לי מאוד שזו ההתרשמות שלך מכיוון שמתוך קומץ האודיופילים שאני מכיר המצב לגמרי הפוך.
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
מזמן מעניין אותי האם סוג מוזיקה שאני (אנחנו) שומעים אמורה להילקח בחשבון בבחירת ההגברה?
אסביר למה אני מתכוון:
אומרים שמגבר אמור "להחזיק" את הרמקול, שזה אומר (ע"פ הבנתי) שמגבר צריך לנגן בפיק ממושך ללא "ניתוק" או איך שלא נקרא לדבר כזה (תקנו אותי אם לא כתבתי נכון את פרושו המוסג, אך זו הבנתי במילים שלי).
כלומר שאם במקרה ושומעים מוזיקה דינמית מאוד (YELLO למשל), אגרסיבית (HEAVY METAL למיניהם) וכו' - מגבר צריך להיות יותר בריוני, כוחני ונגיד לסוג מוזיקה קלאסי/ג'אז - מגבר יכול להיות יותר... "רגוע", מנורות ?
מה אתם אומרים?

גנאדי,
בעבר התעסקת עם כדורים עתה אלה פצצות, בחירת הרמקול שלך קבעה מראש
איזה מגבר אתה חייב לחבר, כל פשרה תייצא שכרך בהפסדך, הרמקול בעל עכבה שיורדת 3.2 אוהם דרייבר בס 11 אינץ' זו
ליגה של גדולים, כל מגבר נמוך מ300 וואט
ב8 אוהם שלא מכפיל את עצמו ל600 וואט
high current לא מתאים אל תנסה לחסוך הרבה עשו את הטעות הזאת אל תהיה בנייהם.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,351
מעורבות
802
נקודות
113
גנאדי,
בעבר התעסקת עם כדורים עתה אלה פצצות, בחירת הרמקול שלך קבעה מראש
איזה מגבר אתה חייב לחבר, כל פשרה תייצא שכרך בהפסדך, הרמקול בעל עכבה שיורדת 3.2 אוהם דרייבר בס 11 אינץ' זו
ליגה של גדולים, כל מגבר נמוך מ300 וואט
ב8 אוהם שלא מכפיל את עצמו ל600 וואט
high current לא מתאים אל תנסה לחסוך הרבה עשו את הטעות הזאת אל תהיה בנייהם.
חחח תודה יוסי:)
יחד אם העובדה שאני כן בקטע של חיפוש הגברה לרמקולים, שאלה ששאלתי עניינה אותי גם מקודם ובתכלס לא קשורה באופן ישיר להגברה שאני מחפש.
ויצאה אחלה שרשור מרתק:)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
חחח תודה יוסי:)
יחד אם העובדה שאני כן בקטע של חיפוש הגברה לרמקולים, שאלה ששאלתי עניינה אותי גם מקודם ובתכלס לא קשורה באופן ישיר להגברה שאני מחפש.
ויצאה אחלה שרשור מרתק:)
מה הרמקולים אם אפשר לשאול?
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
מה הרמקולים אם אפשר לשאול?

focal utopia evo
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
כמי שהשרשור מה מתנגן אצלך עכשיו הוא השרשור שאני עוקב אחריו בצורה הכי אינטנסיבית ובודק כמעט כל המלצה אני אומר בביטחון שאתה טועה ומטעה, בשלוף ומבלי לבדוק אני אומר לך בוודאות שדוד גלבוע, למה, תומר צין, אני ועוד כמה שאין לי חשק לחפור בשרשור, חברי פורום שבאופן קבוע משתפים גם מוזיקה קלאסית, גם ג׳אז וגם רוק. יש לי גם חברים לא מהפורום שאני יכול להעיד בביטחון שהם מאוד מגוונים בסגנונות המוזיקה שהם אוהבים.
אני מניח שאתה פוגש יותר אודיופילים ממני שהרי זה המקצוע שלך אבל מוזר לי מאוד שזו ההתרשמות שלך מכיוון שמתוך קומץ האודיופילים שאני מכיר המצב לגמרי הפוך.

גם אני לא רוצה לחפור בזה יותר מדי אבל אני מניח שכל אחד מהקהילה מקיף עצמו בחברים עם טעם דומה כך שאתה לא נחשף לכל סוגי האנשים.

Hard core קלסי בכוונה שלי זה מי שבא ממוסיקה קלסית וזה העולם העיקרי שלו. זה לא אחד ששומע הכל. אני למשל כזה. אני שומע עוד סגנונות אבל בפילטר של מוסיקה קלסית. כלומר מבחר מצומצם של רוק מתקדם, מעט מאוד רוק ואפס פופ. וכמובן ג׳אז. כל אלה באופן מאוד ביקורתי.
יש אחרים סביבי ש״תקועים״ במוסיקה קלסית ולא שומעים שום דבר אחר.

כמו שכתבת, אתה מכיר קומץ אודיופילים. זה לא ממש מדגם מייצג. יש קהילה של מאות רבות ויותר, ועוד הרבה אחרים עם מערכות משובחות שלא מחשיבים עצמם אודיפילים כלל.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
גם אני לא רוצה לחפור בזה יותר מדי אבל אני מניח שכל אחד מהקהילה מקיף עצמו בחברים עם טעם דומה כך שאתה לא נחשף לכל סוגי האנשים.

Hard core קלסי בכוונה שלי זה מי שבא ממוסיקה קלסית וזה העולם העיקרי שלו. זה לא אחד ששומע הכל. אני למשל כזה. אני שומע עוד סגנונות אבל בפילטר של מוסיקה קלסית. כלומר מבחר מצומצם של רוק מתקדם, מעט מאוד רוק ואפס פופ. וכמובן ג׳אז. כל אלה באופן מאוד ביקורתי.
יש אחרים סביבי ש״תקועים״ במוסיקה קלסית ולא שומעים שום דבר אחר.

כמו שכתבת, אתה מכיר קומץ אודיופילים. זה לא ממש מדגם מייצג. יש קהילה של מאות רבות ויותר, ועוד הרבה אחרים עם מערכות משובחות שלא מחשיבים עצמם אודיפילים כלל.
מה שאותי מסקרן, האם שמעת בחייך רמקול משודך להגברה שהצליח לשחזר בצורה טובה מאוד מוסיקה קלאסית? רמקול אחד ללא עזרים מיוחדים. אני מתקשה להאמין שיש רמקול שייתן את הגודל העומק וההפרדה בלי להתפשר ממש על קריטריון " היי אנדי" אחד בשמיעה. בדרך כלל הבאס הוא הקורבן, ולאחריו העומק . ואז נשארים עם המשולש בסוף שנשמע אותנטי ....
ייתכן גם שהמצב התודעתי של חובב מוסיקה קלאסית שרגיל להיות ספון אילם על כיסא ההאזנה באולם הקונצרטים , משעתק את אותה פוזה לכיסא האודיופילי , ובעיניים עצומות משלים לעצמו את מה שחסר..... ואני לא מתכוון לגנאי כאן, ההפך, האלמנט הנפשי תודעתי הוא קריטי לטעמי בחווית השמיעה. ולעיתים,כמו באומנות טובה שמשאירה מקום לדמיון ולא צועקת מסר, להאזנה בעוצמה נמוכה במערכת שיודעת לתת קווי מתאר טובים של תדרים ולאוו דווקא למלא אותם יש במערכת שכזאת עונג אמיתי גם כן.
וזהו סיימתי עם הקטע הפסאודו פסיכולוגי ..בשקל שמונים...(ורד)
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
:(
מה שאותי מסקרן, האם שמעת בחייך רמקול משודך להגברה שהצליח לשחזר בצורה טובה מאוד מוסיקה קלאסית?

שאלה יפה.
אני כבר מזמן לא רואה את הרמקול כישות עצמאית אלא מנסה לראות את כל המערכת כיצור אורגני אחד. לא בטוח שהשאלה נכונה לגבי רמקול נטו. סה״כ מה שאתה מתאר זה מה שאני מנסה להשיג מהרגע הראשון שנחשפתי לתחום כאדם פרטי ועד היום כעוסק בתחום. טכנית זה נשען על שתי הקצוות של המערכת - מקור ורמקולים. באמצע חייב הגברה שלא ״תקלקל״ את המקור וחזקה מספיק לרמקולים.

ובכל זאת, לטעמי יש רמקולים מעטים שהייתי משדך למערכת שהמנה העיקרית שלה היא מוסיקה קלסית והמטרה היא רמה גבוהה מאוד של שחזור כלים אותנטי (רמת המיקרו) וגם תחושת אולם אמיתית כשזה נדרש.

המערכת שעשתה את זה הכי טוב בשבילי עד היום ישבה בבית מלון במינכן והציגה רמקולים גדולים של Brodmann דגם JB155 מחוברים לערמה גדולה של מונו בלוקים של Klymo, לא זוכר איזה מקור. מה שהיה שם זה שיחזור נפלא של כל כלי התזמורת - טכסטורה, צבע נכון, ויברציה של כלים - יחד עם תחושת אולם מעולה (רמקול גדול, הגברה חזקה מאוד וכנראה מקור מצוין).
לשמחתי אני חי עם רמקול דומה בבית - Boesendorfer VC7 (היום Brodman VC7) כך שזכיתי לשמוע אולי רמקול מהסוג הזה בתצוגת תכלית.

מי קנה בארץ רמקולים כאלה? נמכרו לא מעט VC7 וכל הרוכשים למעט אחד הם מה שאני קורא classic hard core. לא תמצא אותם בפורומים ולא תשמע מהם כלום :(
אחד מהם לדוגמה, מנוי לפילהרמונית שלנו ומנוי אונליין לפילהרמונית של ברלין (מומלץ ביותר).
https://www.digitalconcerthall.com/en

בקטן יותר אני מציע Kudos אותם בחרתי מאותם שיקולים. טיטאן 808 עם הגברה מתאימה…

אני יודע שזה יצא פוסט פרסומת לרמקולים שאני מייבא אבל באמת ניסיתי לענות לשאלה שלך בכל ההגינות וזו החווייה הפרטית שלי שמכוונת אותי בעולם המסחרי.
 

נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
שאלה יפה.
אני כבר מזמן לא רואה את הרמקול כישות עצמאית אלא מנסה לראות את כל המערכת כיצור אורגני אחד. לא בטוח שהשאלה נכונה לגבי רמקול נטו
יפה ענית, וכיוונת גם לדעתי, ויפה עוד יותר שענית לעניין בהרחבה ונחת - חששתי שאולי תראה משהו מתריס בתגובה שלי. וניגרר לקלחת של ...טוב, כולם מכירים. אין מה להרחיב.

אין לי ספק שהמערכת שלי בנויה סביב הlowther, אבל הסאב שלי היה בתיקון שבוע ולא יכולתי לשמוע מוסיקה... פשוט נשמע מחורבן למרות שהסאב מטפל "רק" ב 70 hz התחתונים. הגרוש ללירה ביידיש.
הממיר שלי איתו אני רוצה לשמוע מוסיקה, ורק איתו, והחיווט? זה הדבק והעורקים, וההגברה? 4 שנים חיפשתי והיא שקולה לרמקולים בחשיבות, והמנורות של full music גם, בעצם, הכל חשוב כשהמערכת מנסה להיות מתואמת. כמו גוף שלם.ואז כשזה מתואם הכל צריך להשמע טוב. וחלק יישמע אולי יותר טוב בגלל אותו חוסר איזון שעדיין נשאר לתקן אותו..

אני יודע שזה יצא פוסט פרסומת לרמקולים שאני מייבא אבל באמת ניסיתי לענות לשאלה שלך בכל ההגינות וזו החווייה הפרטית שלי שמכוונת אותי בעולם המסחרי

אין שום בעיה שתקדם ותעמוד מאחורי המוצרים שלך. זה טיבעי וזה גם נכון כל עוד אתה מתוייג בכובע המסחרי בצורה גלויה. חוצמזה, נטל ההוכחה הסופי הוא שלך מול המאזין הפוטנציאלי. הנייר סובל הכל... ואילו האוזן קצת פחות ;)
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור