השפעת סוג מוזיקה בבחירת ההגברה


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
וואלה נראה לי כולם מסכימים שפיצה ללא בצק היא לא פיצה ואוטו ללא גלגלים לא אוטו ומערכת שבנויה בצורה לא נכונה תיגרום למאזין בשלב כזה או אחר לישנאו מוזיקה :)... אבל תכלס גישה שיש שיש רמת איכות מסויימת שמשמה מתחילים לחוות תוצאה של סאונד או מוזיקה עגומה לדעתי כי המוזיקה לא מקבלת תוקף מאיכות מסויימת שמיצרת עולם חדש של חווית אזנה אין גלולה או זריקה שמערכת תוכל לתת לך שמרגע x המוח ידע לעבד את כל אינפורמציה שאתה מאזין לה. אז יצירת אשליה שסאונד מתחילרק מרכיבים איכותים בפיסגת היי אנד עם תג מחיר של דירה חדשה בעייתית מבחינתי כי אין בכך אמת אבסולוטית ודבר נוסף מרגע שאודיופיל יהיה במקום הזה הוא דיי מהר יבין שחווית הסאונד שהוא מקבל גם מאוד קשורה למיומנות של פיתוח שמיעה ומיומנות סביב זה.
לא כל כך הבנתי מה אמרת.
רק לא הבנתי מה הקשר למחיר
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא במקרה בתערוכת מינכן יש רק מערכות
שמסוגלות לנגן כל סוג מוזיקה בהוד והדר,
אין איסור או תקנה מה נכון, אבל צריך לדעת
מערכת לא דינמית עם פסאודו בס היא לא
ראויה לאודיופילים, בלי בס אין מוזיקה, כמו
פיצה בלי בצק היא לא פיצה.
כמה שאתה צודק לעניין הבאס. משם מתחילים ועל זה בונים - זה פשוט משנה את כל התפיסה שלך לעניין התדרים הגבוהים יותר ,איזון טונאלי וכו
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
שבוע טוב לכולם,

אחרי שקראתי בעיון מה שכל אחד מהחברים כתב, לא יכולתי שלא לפתוח בשאלה רטורית ; מה בין מוזיקאים וחובבי מוזיקה, לשיחזור אודיופילי דרך מערכת היי פיי דו ערוצי.

מכאן מתבקשת (ועולה) השאלה הבאה הכביכול טרוויאלית, מה כל כך מיוחד ושונה בציוד אודיופילי מציוד אודיו אחר. ולדייק את השאלה קצת יותר, מה המטרה שלשמה משקיעים בו כל כך הרבה שעות מחקר ומשאבים, ומתכננים אותו ברמות הכי גבוהות שניתן, ושעליו אנחנו משלמים ממיטב כספנו.

למה הוא בכלל מיועד? התשובה כמובן נמצאת לא רק בעובדה שהוא אמור להסב לנו הנאה צרופה ואושר.

מדובר בציוד שאמור להתמודד ביתר שאת עם תכתיבי המקור, קרי עם אותם פרמטרים סוניים סופר מורכבים שמשתנים ללא הרף ולא רק בתוכן של ז'אנר ספציפי, ובכך לשחזר אותו בצורה מייטבית.

מעניין לגלות שבפרקטיקה הרווחת, הזיקה לתוכן המשוחזר רחוקה מלהיות העיקר. אין כאן המקום לעסוק בבחירה הנדונה, אלא לציין שבגישה זו לטעם האישי תפקיד משמעותי ומכריע.

קיימת סיטואציה אודיופילת שבה שרירות הלב מאבדת מעוצמתה. הטוויסט הזה מתרחש כאשר העיסוק בשיחזור התוכן ובאמינותו, הופך לאישו של התחביב.

לרוב, כל טיעון שנקשר בגישה זו מצית ישר תגובות אנטי המגלמות סטריאוטיפים שרחוקים מהמציאות שנות אור. זאת ע"י אלה שאוחזים איך לא בגישה היותר שכיחה שמן הסתם היא גם בקונצנזוס.

ע' 3 הודעה אחרונה ..." ואז מגיעים הפלצנים שרוצים לשמוע את מיתר הכינור בלבד"...

במקרה הטוב, אותם... "אניני הטעם".... שהפלצנות דבקה בהם ( ולא להפך), מסווגים לאלתר כרודפי טונליות. כמובן שאין סיכוי בעולם שאלה ישארו פעורי פה מול המערכת שברשותם רק משום שלכאורה היא מוגבלת בעוצמה ובגודל שהיא מייצרת!

אני יוצא מנקודת הנחה שהפיסקה הבאה לא היתה נחשבת "לפלצנית" במיוחד, אלולא היתה מועלת ברובליקה; מה מתנגן אצלכם עכשיו?...או באודיופיליה.

הסיבה שבחרתי לבסוף כן להעלות את הדברים הבאים דווקא כאן, היא על מנת לחדד ולהמחיש את מורכבותו של קטע סוני מסויים במקרה הזה הוא נבחר באקראי מהעולם הקלאסי.

מי שמכיר היטב את הקונצ'רטו לכינור של בטהובן, לא יכול שלא להתפעם כל פעם מחדש מסיומו של הפרק הראשון. בקדנצה שחותמת את הפרק, נשמעת לפתע כניסה דרמטית של התונפן( Timpani)
למרות מיקומו בצד הימני האחורי של הבמה, בניצוחו של נוויל מרינר ( על התזמורת הקאמרית הבריטית, האקדמיה של סנט מרטין בשדות 81 PHILIPS), מנעד ההקשות בו נשמע במרחב האזנה כרעם ביום בהיר.
על רקע ה"ריוורב" (ההדהוד) המתמשך (כמו עד אין קץ) מעוצמת ההקשה האחרונה והמדוייקת שנשמעת מהתוף הנ"ל, מתקיימת לה נרוונה סונית לא פחות מופלאה.
זה קורה כאשר הנגינה של גדעון קרמר ממשיכה לסחוט את הכינור שלו עד לנקודה שהפיץ' שבוקע ממיתריו מפלח את האוויר.

מז'אנרים אחרים הייתי בוחר לדוגמה בג'ימי הנדריקס שיצא בכותר הסופר מעניין; Blues: מדובר בחומרים מאמצע שנות ה-60 ועד שנת 70 כולל, -96.

ממה שעוד נמצא בהישג יד אציין את האלבום מ-82 של מיילס דיוויס We Want Miles, אפשר להוסיף לקלאסי את הביצוע הנדיר והבלתי נשכח של Kazuhito Yamashita קזוהיטו ימשיטה, בתמונות בתערוכה מעת מוסורגסקי בעיבוד היוצא דופן לגיטרה, והרשימה אכן בלתי נדלית.

נחזור לרגע להנדריקס, מתוך האזנה מעמיקה של מספר פעמים לגרוב הבלוזי שלו,( דרך אגב, אין שום הגיון להשוות בין הווירטואזיות שלו לזו של קרמר כנל לגבי רמת גאונותם) כפי שבא לידי ביטוי בהפקה שציינתי לעיל, אני יכול לומר בבטחון מלא שלשחזר אותו, זה רחוק מלהיות פשוט יותר מהקונצ'רטו לכינור של בטהובן שאותו אני מכיר מצויין, ההפך הוא הנכון. על אחת כמה וכמה אם מדובר היה בגיטרה של אנדרס סגוביה, ולחילופין הלאוטה של ג'וליאן ברים.

אחרית דבר, תמיד עדיף לבחון בו זמנית מס' תצורות סוניות שונות בתכלית בעיקר בקיצוניות שלהן, גם אם זה לא בדיוק הכוס תה שלנו. זה יאפשר למקסם את הטיונינג של המערכת, ובסופו של יום למנוע ממנה מלקרטע לא פעם גם כאשר מאזינים לאותו ז'אנר ספציפי.

במצב זה לא רק כותר יחודי שנבחר מהעולם הקלאסי יישמע לנו הרבה יותר טוב, ההתרשמות המיידית תהיה כאילו החלפנו את הרוב המוחלט של המערכת!
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
קודם כל תודה על הפוסט הזה, הוא מעיד על התשוקה שיש בך לתחביב הזה וגם אם לא תמיד מסכימים, זה מעורר הערכה.

אם אני מבין נכון את הדברים שכתבת, אתה למעשה לא בוחר צד מסוים, אלא נע בין שני הצדדים/מחנות, זאת אומרת, שמבחינתך יש חשיבות לטעם/הנאה ואושר, אבל ישנה חשיבות עליונה לשיחזור המקור, או תכתיבי המקור כהגדרתך.

אתה לא חושב שבעולם המציאות קשה לבצע את ההפרדה הזו?

הרי יש הרבה חברות המייצרות רמקולים והרבה חברות המייצרות הגברות, אשר יכולות לעמוד בתכתיבי המקור בקלות רבה ועם זאת, אנחנו (לפחות רובנו) נבחר בחברה המסבה לנו הכי הרבה הנאה, אז אני תוהה שמא השלב הזה, של עמידה בתכתיבי המקור, הוא שלב יותר תיאורתי מאשר באמת שלב מעשי.

בנוסף, אשמח להבין מה הכוונה כשאתה מציין שעדיף לבחון מספר תצורות סוניות שונות בתכלית וכל זאת על מנת למקסם את הטיונינג של המערכת ובעיקר מה שימנע ממנה לקרטע.

זה לא שוב עירבוב בין טעם (טיונינג) לבין יכולות (קרטוע) ?

רן
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
וואלה נראה לי כולם מסכימים שפיצה ללא בצק היא לא פיצה ואוטו ללא גלגלים לא אוטו ומערכת שבנויה בצורה לא נכונה תיגרום למאזין בשלב כזה או אחר לישנאו מוזיקה :)... אבל תכלס גישה שיש שיש רמת איכות מסויימת שמשמה מתחילים לחוות תוצאה של סאונד או מוזיקה עגומה לדעתי כי המוזיקה לא מקבלת תוקף מאיכות מסויימת שמיצרת עולם חדש של חווית אזנה אין גלולה או זריקה שמערכת תוכל לתת לך שמרגע x המוח ידע לעבד את כל אינפורמציה שאתה מאזין לה. אז יצירת אשליה שסאונד מתחילרק מרכיבים איכותים בפיסגת היי אנד עם תג מחיר של דירה חדשה בעייתית מבחינתי כי אין בכך אמת אבסולוטית ודבר נוסף מרגע שאודיופיל יהיה במקום הזה הוא דיי מהר יבין שחווית הסאונד שהוא מקבל גם מאוד קשורה למיומנות של פיתוח שמיעה ומיומנות סביב זה.

אני השלישי שלא הבנתי מה אתה כותב,
וזה מובנה אצלך בשלוש תגובות,
הפיצה הייתה מטפורה למוזיקה נטולת בס,
ואתה מזכיר את הפיצה במישפט כאילו
היה תלוש מהקשר לבס, נראה שבאת
לדוג באמבטיה.
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
לא כל כך הבנתי מה אמרת.
רק לא הבנתי מה הקשר למחיר
לא ניתן להפריד ציוד איכותי ומחירו הפחות נגיש לרובנו ,גם לא ניתן ליגרום לחלק מאודיופילים לשמוע ציוד איכותי בעזרת עיינים ותדמית של פירמות היי אנד.
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
וואלה נראה לי כולם מסכימים שפיצה ללא בצק היא לא פיצה ואוטו ללא גלגלים לא אוטו ומערכת שבנויה בצורה לא נכונה תיגרום למאזין בשלב כזה או אחר לישנאו מוזיקה :)... אבל תכלס גישה שיש שיש רמת איכות מסויימת שמשמה מתחילים לחוות תוצאה של סאונד או מוזיקה עגומה לדעתי כי המוזיקה לא מקבלת תוקף מאיכות מסויימת שמיצרת עולם חדש של חווית אזנה אין גלולה או זריקה שמערכת תוכל לתת לך שמרגע x המוח ידע לעבד את כל אינפורמציה שאתה מאזין לה. אז יצירת אשליה שסאונד מתחילרק מרכיבים איכותים בפיסגת היי אנד עם תג מחיר של דירה חדשה בעייתית מבחינתי כי אין בכך אמת אבסולוטית ודבר נוסף מרגע שאודיופיל יהיה במקום הזה הוא דיי מהר יבין שחווית הסאונד שהוא מקבל גם מאוד קשורה למיומנות של פיתוח שמיעה ומיומנות סביב זה.

האמת שלא כל כך הבנתי, אבל אשמח לקבל מתכון לפיצה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא ניתן להפריד ציוד איכותי ומחירו הפחות נגיש לרובנו ,גם לא ניתן ליגרום לחלק מאודיופילים לשמוע ציוד איכותי בעזרת עיינים ותדמית של פירמות היי אנד.
אני מודע היטב לתופעה - רק שאינני חלק ממנה
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני השלישי שלא הבנתי מה אתה כותב,
וזה מובנה אצלך בשלוש תגובות,
הפיצה הייתה מטפורה למוזיקה נטולת בס,
ואתה מזכיר את הפיצה במישפט כאילו
היה תלוש מהקשר לבס, נראה שבאת
לדוג באמבטיה.

וואלה יוסי לא הבנתי מה כתבת...
:שתוי:
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
בסופו של יום אדם שנהנה מנהיגה בהחלט יותר יהנה מרכב איכותי יותר אבל מי שמחזיק רכב איכותי כפיצוי ללבנונית שלו כנראה יהנה פחות מרכב האיכותי שלו כי ריגשי נחיתות משתלטים על חווית הנהיגה:)
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
אני השלישי שלא הבנתי מה אתה כותב,
וזה מובנה אצלך בשלוש תגובות,
הפיצה הייתה מטפורה למוזיקה נטולת בס,
ואתה מזכיר את הפיצה במישפט כאילו
היה תלוש מהקשר לבס, נראה שבאת
לדוג באמבטיה.
אממ גם קשר בין מוזיקה ללא בס לבין ציוד שמשחזר בס לא לפי הדימוים שלך קלוש מהשוואה לבצק אבל זרמתי איתך...
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
איזה שיח חרשים ברמה נמוכה, ירחם השם. השחתת זמן הקורא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
מי שמכיר היטב את הקונצ'רטו לכינור של בטהובן, לא יכול שלא להתפעם כל פעם מחדש מסיומו של הפרק הראשון. בקדנצה שחותמת את הפרק, נשמעת לפתע כניסה דרמטית של התונפן( Timpani)
מי שמכיר היטב את הקונצ'רטו של בטהובן אמור לדעת שנקישות הטימפני האמורות אינן מאת בטהובן, אלא הן חלק מהקדנצה שכתב המלחין הסובייטי/גרמני אלפרד שניטקה (Schnittke), בסגנון רחוק מזה של בטהובן.

אמנם קיים עיבוד לקדנצה של בטהובן עצמו שכוללת טימפני, שנכתבה לפסנתר וטימפני עבור העיבוד לפסנתר שערך בטהובן עצמו לקונצ'רטו הזה, וכמה מבצעים עיבדו אותה לכינור וטימפני (ואפילו בתוספת פסנתר), אבל, כאמור, לא בקדנצה הזו מדובר.

זה קורה כאשר הנגינה של גדעון קרמר ממשיכה לסחוט את הכינור שלו עד לנקודה שהפיץ' שבוקע ממיתריו מפלח את האוויר.
שימוש ממש מוזר למילה Pitch, שמשמעותה היא גובה הצליל. ממיתרי הכינור לא בוקע גובה-צליל אלא צליל, שיש לו גובה.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
כל השיח הזה גרם לי לגשת ולהוציא דיסק קלאסי או שניים ולשמוע. חוויה. נהניתי מאודד, אפילו שזה לא המגרש הביתי שאליו המערכת שלי כיוונה.
אז תודה שהמשכתם בשיח הלא מובן הזה, וניתן לשמוע גם קלאסית וגם גאז וגם רוק באותה מערכת בתנאי שההקלטה ראויה והמערכת גם.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
יש פה מישהו שמבין בהגברה לרכב...
סוג המוזיקה,היפ הופ,ישראלי,תחנה מרכזית ישנה,רוק כבד,פרוגרסיב ובלוז.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
יש פה מישהו שמבין בהגברה לרכב...
סוג המוזיקה,היפ הופ,ישראלי,תחנה מרכזית ישנה,רוק כבד,פרוגרסיב ובלוז.
5A3081F9-E2B2-4D89-A2EF-F90751DD906F.png
 

תמונות מצורפות

  • 5A3081F9-E2B2-4D89-A2EF-F90751DD906F.png
    5A3081F9-E2B2-4D89-A2EF-F90751DD906F.png
    KB 484.5 · צפיות: 217

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
יש לי כזה חדש באריזה...

אם תסתכל על תגית ביקורת האיכות הכתומה שמחוברת בגומיה לכניסת האנטנה, סיכוי סביר, 50%, שהחתימה שלי מופיעה שם...:)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור