אילו אולפנים נוספים מקליטים מוסיקה באיכות של Stockfisch


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
מה שכתבת מתייחס ל-DSD כטכנולוגייה, מה שאני כתבתי התייחס להעברות הספציפיות מ-DSD ל-FLAC שנראו בעייתיות ובלי שום תוכן מעל 22K, ושאני חושש שבאתר של הטווח הדינאמי השתמשו בכאלה -- מה שהופך את תיזכור הטווח הדינאמי של SACD שם ללא-רלוואנטי.

תקליט מעוות אינהרנטית -- גם אם יש שאוהבים את העיוות.
SACD לא, גם אם הרזולוצייה התיאורטית המאקסימאלית שלו נמוכה יותר מהמאקסימום של פורמאטי hi-res אחרים (בפועל ייתכנו מצבים ספציפיים שהם הפוכים).

עמיר

זאת לא "העברה" אלא כך נראה DSD - בזכות ה-noise shaping.
תקרא את האנליזות ב-Hi Fi News למשל של אלבומים.

מצטער כי לא יכול להתייחס לאלגוריתם המרה, אבל בגדול הוא מסמלץ את העבודה של הממיר Delta Sigma אם אני לא טועה.


קראת את הנייר של וויס?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני זוכר שבהרצאה של טדי פרדו בתארוכה בכפר המכבייה הוא אמר דבר נכון מאוד:
הסיבה המרכזית שבגגלה אוהבים צליל "אנלוגי" שנובע ממקור אנלוגי/מגבר מנורות וכו', היא בגלל שהאוזן שלנו אוהבת את העיוותים שנוצרים מאשר לפענח מידע רב (רזולוציה גבוהה) וכאשר העיוות גדל כך אנו אוהבים את הצליל יותר.
הוא גם נתן דוגמה שידועה ומוכרת לכל האודיפילים - שומעים מערכת שנשמעת פצצה (מפורטת, במה וכל שאר המונחים) ואז אחרי חצי שעה האוזן כבר "גמורה" ומרגישים צורך לכבות את המוסיקה, ואילו במערכת אנלוגית עם צליל מעוות אנחנו יכולים להאזין הרבה זמן בלי להתעייף.

לסיכום: דיגיטלי משמעותית יותר טוב מאנלוגי בכל פרמטר אך האנלוגי פחות מעייף את האוזן.

אני ממליץ לכולם לקרוא את המאמר הבא בנושא שמפרט את הרעיון הזה בצורה יסודית:
http://www.stereophile.com/reference/406howard

יש גם דיון דומה שהיה באחד הפורומים בחול על כך:
http://www.reddit.com/r/askscience/...nyls_really_have_a_better_audio_quality_than/

מערכת דיגיטלית טובה מצטיינת בשחזור תליל נטול מאפיינים של צליל דיגיטלי.
אני שומע את המערכת שלי שעות רבות, בסופי שבוע זה יכול להיות גם 5-6 שעות רצוף ביום (אני ושאר בני משפחה)

אין קשר IMHO בין צליל אנלוגי לצליל "מעוות".
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
זאת לא "העברה" אלא כך נראה DSD - בזכות ה-noise shaping.
תקרא את האנליזות ב-Hi Fi News למשל של אלבומים.

מצטער כי לא יכול להתייחס לאלגוריתם המרה, אבל בגדול הוא מסמלץ את העבודה של הממיר Delta Sigma אם אני לא טועה.


קראת את הנייר של וויס?
לא קראתי הפעם, אולי בהזדמנות קודמת, אבל אני יודע שייש הרבה רעש אולטראסוני.
לא בזה העניין, אלא רק בכך שבגראפים הספציפיים האלה לא ראיתי שום תוכן מעל 22K, וב-SACD כן אמור להיות.

דרך אגב, יש עכשיו פיתוחים של DSD בהכפלות של תדר הדגימה.

עמיר
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
אתה לוקח נקודה אחת קטנה שכתבתי והופך אותה לרומן.
זה כמו הבדיחה על הבחור שהתכונן למבחן לביולוגיה והתמקד בלמידה על הזבוב. שהגיע למבחן גילה, למורת רוחו, שהשאלה היא על הפיל. בא וכתב: "על הפיל ישב זבוב" והתחיל לשפוך את כל הידע שלו על הזבוב.
בקיצור תנסה להתמקד כי אתה סתם מספר סיפורים.

לא אמרתי לך לבדוק, בקשתי. אתה, כמובן, לא חייב לעשות כלום. בסה"כ נתתי המלצה מהניסיון האישי שלי. כמו כל המלצה, אפשר לנסות ואפשר לדלג - אבל אל תגיב אם לא ניסית, כי זה באמת סתם לנפנף.

לא ענית לי על דוגמאות של הקלטות עם טווח דינמי גדול מ-60-70dB... כי, כנראה, אין כאלה.

נכון, אני משבח את ההקלטות האנלוגיות של פעם, למרות כל המגבלות שהיו (וישנן עדיין) להקלטה ע"ג טייפ סלילים (ולא, אני לא מדבר על אלה שנמכרו לקהל הרחב אלא על הטייפים המקוריים של סיישן ההקלטה) - כלומר, גם עם כל ה-so-called קומפרסיה שהיה נדרש לבצע וה-surface noise של אותם הטייפים, עדיין ידעו להפיק הקלטות עם טווח דינמי גדול יותר מרוב ההקלטות הדיגיטליות המקומפרסות שיוצאות היום.

לגבי הדרך שלי לבחירת רכיבים, אני מאמין שאני כן יודע להבחין איזה רכיב מקרב אותי יותר למקור - במיוחד שרכיב זה או אחר מוסיף לי עוד טיפה של אינפורמציה (ואני לא מדבר רק על פירוט, הפרדה, שקט וטווח דינמי אלא על טונאליות, טקסטורה של כלים וכדו').

מאחל לך הרבה הנאה עם המקור האנלוגי החדש - מקווה שתפיק את המיטב ממנו כי באמת אחרת תקבל מכונת עיוותים וקומפרסיה בסכום עתק שמעבר למראה החינני שלה לא מוסיפה שום ערך מוסף למערכת הי אנד עם מקור דיגיטלי איכותי (לא Oppo). ותזכור לבחור את התקליטים שלך בקפידה, מאוד קל לקנות ערמות של זבל ביד שנייה עם הדפסות באיכות ירודה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
מערכת דיגיטלית טובה מצטיינת בשחזור תליל נטול מאפיינים של צליל דיגיטלי.
אני שומע את המערכת שלי שעות רבות, בסופי שבוע זה יכול להיות גם 5-6 שעות רצוף ביום (אני ושאר בני משפחה)

אין קשר IMHO בין צליל אנלוגי לצליל "מעוות".
יש מה שנוהגים לקרוא לו "מעוות" בשפת הדיבור, לבין סוגים ספציפיים של עיוות בשפה הטכנית, כמו קומפרסייה, שהאוזן לא רק שלא דוחה אותם, אלא אפילו אוהבת אותם. כנ"ל גם תוספת הארמוניות של שפופרות, שגם היא עייות נטו במובן הטכני.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
אתה לוקח נקודה אחת קטנה שכתבתי והופך אותה לרומן.
זה כמו הבדיחה על הבחור שהתכונן למבחן לביולוגיה והתמקד בלמידה על הזבוב. שהגיע למבחן גילה, למורת רוחו, שהשאלה היא על הפיל. בא וכתב: "על הפיל ישב זבוב" והתחיל לשפוך את כל הידע שלו על הזבוב.
בקיצור תנסה להתמקד כי אתה סתם מספר סיפורים.

לא אמרתי לך לבדוק, בקשתי. אתה, כמובן, לא חייב לעשות כלום. בסה"כ נתתי המלצה מהניסיון האישי שלי. כמו כל המלצה, אפשר לנסות ואפשר לדלג - אבל אל תגיב אם לא ניסית, כי זה באמת סתם לנפנף.

לא ענית לי על דוגמאות של הקלטות עם טווח דינמי גדול מ-60-70dB... כי, כנראה, אין כאלה.

נכון, אני משבח את ההקלטות האנלוגיות של פעם, למרות כל המגבלות שהיו (וישנן עדיין) להקלטה ע"ג טייפ סלילים (ולא, אני לא מדבר על אלה שנמכרו לקהל הרחב אלא על הטייפים המקוריים של סיישן ההקלטה) - כלומר, גם עם כל ה-so-called קומפרסיה שהיה נדרש לבצע וה-surface noise של אותם הטייפים, עדיין ידעו להפיק הקלטות עם טווח דינמי גדול יותר מרוב ההקלטות הדיגיטליות המקומפרסות שיוצאות היום.

לגבי הדרך שלי לבחירת רכיבים, אני מאמין שאני כן יודע להבחין איזה רכיב מקרב אותי יותר למקור - במיוחד שרכיב זה או אחר מוסיף לי עוד טיפה של אינפורמציה (ואני לא מדבר רק על פירוט, הפרדה, שקט וטווח דינמי אלא על טונאליות, טקסטורה של כלים וכדו').

מאחל לך הרבה הנאה עם המקור האנלוגי החדש - מקווה שתפיק את המיטב ממנו כי באמת אחרת תקבל מכונת עיוותים וקומפרסיה בסכום עתק שמעבר למראה החינני שלה לא מוסיפה שום ערך מוסף למערכת הי אנד עם מקור דיגיטלי איכותי (לא Oppo). ותזכור לבחור את התקליטים שלך בקפידה, מאוד קל לקנות ערמות של זבל ביד שנייה עם הדפסות באיכות ירודה.
אוהו, ועוד אין אמרת לי לבדוק, כמה פעמים, ועוד שאלת אם עוד לא עשיתי את זה. צריך לצטט?

כשמישהו מעלה רעיון מופרך בעליל, לא לבדוק אותו זה לא בהכרח ניפנוף.
למשל, אפשר להראות שסוכרזית משמין -- יש מיתאם גבוה בין צריכת סוכרזית להשמנה.
או -- אם מתייחסים ספציפית לאי-הפרדת משתנים -- אם בודקים רק צריכת קפה שחור, רואים בבירור שזה גורם סיכון לסרטן ריאות. איך זה? כי יש מיתאם בין אהבת קפה שחור לאהבת הציגארה שאחרי.


אם לא עניתי סימן שאין כאלה??? אתה צוחק??

גם אני אוהב את ההקלטות של פעם -- אבל מעולם לא אהבתי אותן ב-LP -- רק אחרי שהגיעו הדיסקים התחלתי לאהוב אותן!

אבל מה שייפה בהן זה לא הטטווח הדינאמי המטומטם (שנמאס כבר לשמוע עליו) אלא גווני הכלים, והאימפאקט, והחיות, והדינאמיות וכו'.

ברור שאתה יודע לבחור לפי מה שקרוב למקור -- כבר הבנתי שייש לך דמיון חזק, ואתה מומחה לענייני פאנטאסייה ו-wishful thinking, חוצמזה שאתה גם נופל בפח של עוד אינפורמאצייה נשמעת == עוד יותר טוב.
נתתי כבר דוגמה עם קומפרסייה. עוד אחת: קח איזה רסיבר סביר שייש בו כפתור טרבל. תחזק את הטרבל ותקבל עוד פרטים. מסקנה: רסיבר צורח טוב יותר מרסיבר שטוח... נו, שויין.

ואני מבין שאין לך מושג עם מי אתה מדבר בקשר למראה (הדבר האחרון שמעניין אותי -- אם כבר חפרת בשירשורים קודימים היית יכול לראות את זה) ו/או בקשר להדפסות ירודות. רמז: SD 1S, או WBg 1E או W/G או S/C -- אם אלה אומרים לך משהו אז אתה אמור להבין שייש לי אולי מושג בזה.

תראה, gayle --<נערך על ידי נמר - שימוש בשפה שלא הולמת>- אתה התחלת בלהטיל ספק במידת הבנתו של בן שיחך, ובסיפורי "ניפנופי ידיים". עניתי לך במטבע שלך ובשפה שלך ואין לי בעייה להמשיך חופשי על הבאר במישחק המטומטם הזה.

אם אתה רוצה להמשיך לדון על משהו (בנושא ה-DR לא נראה לי שייש על מה, אבל אפשר), אני מציע שתעזוב את הטון הזה, אבל אינך חייב. תבחר מה שמתאים לך...

עמיר
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
אוהו, ועוד אין אמרת לי לבדוק, כמה פעמים, ועוד שאלת אם עוד לא עשיתי את זה. צריך לצטט?

כשמישהו מעלה רעיון מופרך בעליל, לא לבדוק אותו זה לא בהכרח ניפנוף.
למשל, אפשר להראות שסוכרזית משמין -- יש מיתאם גבוה בין צריכת סוכרזית להשמנה.
או -- אם מתייחסים ספציפית לאי-הפרדת משתנים -- אם בודקים רק צריכת קפה שחור, רואים בבירור שזה גורם סיכון לסרטן ריאות. איך זה? כי יש מיתאם בין אהבת קפה שחור לאהבת הציגארה שאחרי.
אמרתי לך לבדוק לפני שאתה מגיב - אתה סתם זרקת כל מיני הערות בלי לבדוק. ושוב אתה מוסיף כל מיני סיפורי סבתא. נראה לי שכל מערכת ההסקה הלוגית שלך שגוייה.

אם לא עניתי סימן שאין כאלה??? אתה צוחק??
לא צוחק, מחכה לתשובה ומקבל סיפורים על גבי סיפורים בלי הוכחות.

נתתי כבר דוגמה עם קומפרסייה. עוד אחת: קח איזה רסיבר סביר שייש בו כפתור טרבל. תחזק את הטרבל ותקבל עוד פרטים. מסקנה: רסיבר צורח טוב יותר מרסיבר שטוח... נו, שויין.
כדאי שתקרא שוב את מה שכתבתי לגבי אינפורמציה נוספת - פירוט עבורי זה רק אחד מהפרמטרים.

תראה, gayle -- (ֿ?)

אני מציע שתעזוב את הטון הזה, אבל אינך חייב. תבחר מה שמתאים לך...
אתה רציני? בן כמה אתה?
איזה טון? עניתי לך שאני מאחל לך בהצלחה בבניית המערכת האנלוגית שלך - נראה לי שלקחת את זה רחוק מידי - מה גם שאתה פוסל כל דבר שאני אומר, אז כנראה שאתה כבר יודע הכל.

פשוט בושה וחרפה.
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
.

.

נכון, אני משבח את ההקלטות האנלוגיות של פעם, למרות כל המגבלות שהיו (וישנן עדיין) להקלטה ע"ג טייפ סלילים (ולא, אני לא מדבר על אלה שנמכרו לקהל הרחב אלא על הטייפים המקוריים של סיישן ההקלטה) - כלומר, גם עם כל ה-so-called קומפרסיה שהיה נדרש לבצע וה-surface noise של אותם הטייפים, עדיין ידעו להפיק הקלטות עם טווח דינמי גדול יותר מרוב ההקלטות הדיגיטליות המקומפרסות שיוצאות היום.

לגבי הדרך שלי לבחירת רכיבים, אני מאמין שאני כן יודע להבחין איזה רכיב מקרב אותי יותר למקור - במיוחד שרכיב זה או אחר מוסיף לי עוד טיפה של אינפורמציה (ואני לא מדבר רק על פירוט, הפרדה, שקט וטווח דינמי אלא על טונאליות, טקסטורה של כלים וכדו').

סוף סוף משהוא כלבבי.:בעד:
כך לפחות אני בונה את הסט אפ שלי.(מנסה) לטעמי החשיבות לטונאליות נכונה וטקסטורת הכלים וכד'
הם אילו שבונים לך את המוזיקאליות של המע'.
והרבה אנשים לא מפרשים כך.הם חושבים שאתה מדבר על מע' "סתומה או עגולה מידי או כל מני..."
חבל שהם טועים .
ובנושא ההקלטות והטווח הדינאמי (אתה לא צריך אותי)אבל לשימחתי אתה צודק.
 
נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
תראה, gayle --

:נגד:
לא מבין, למה צריך לרדת לרמות האלה כאן?
עמיר, למה אתה לא מתאפק, או לכל הפחות סופר עד 10 לפני שאתה שולח כאלה משפטים?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
עמיר.

בחייאת עמיר.
בתקופה האחרונה אנחנו מדברים שעות על יחס ראוי ומכובד אחד כלפי השני.
מאיפה הבאת את היציאה הזו?

אני מבקש ממך לכבד את הגולשים בדיוק כפי שאתה רוצה שיכבדו אותך. אנא, התנצל ואל תחזור על כך בשנית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
עמיר.

בחייאת עמיר.
בתקופה האחרונה אנחנו מדברים שעות על יחס ראוי ומכובד אחד כלפי השני.
מאיפה הבאת את היציאה הזו?

אני מבקש ממך לכבד את הגולשים בדיוק כפי שאתה רוצה שיכבדו אותך. אנא, התנצל ואל תחזור על כך בשנית.
אה -- זה מאוד פשוט -- את ה"יציאה" הזו הבאתי ממקום מאוד מילולי -- מהצורה שהבנאדם מאיית את שמו -- רוב אלה שנקראים גיא מאייתים "Guy" -- וזה הפליא אותי כבר מהופעתו הראשונה של השם.

אבל אני מתנצל על השימוש בשפה הלא-הולמת הזו, ולא אחזור על כך בשנית.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אם יש לך אלבומים של רוק ובלוז באיכות טובה אז אשמח אם תרשום כאן.


לכן, השלב הראשון להיי פידלטי היא ההקלטה עצמה וכן, CDs ,בתור טכנולוגיה, משמעותית יותר טובים מתקליטים הבעיה שיש רמסטרים שדופקים את האיזון הטונלי של ההקלטה וכפי שעמיר אמר, הרמסטרים המקוריים שהועברו כמו שהם ל-CD, נשמעים מעולה!
הבעיה עם הסאונד מה-CD זה לא העניין שהוא "מלאכותי" אלא שגורמים לו להישמע מלאוכתי בשלב המסטרינג (או ע"י DAC ו-ADC גרועים), וכן אפשר לשחזר ב-100% צליל אנלוגי מ-CD. למי שלא מאמין שיאמין למטמטיקה כאן.

וואלה, ולדיסלב... למה לא באת לפני כמה חודשים, הייתי חוסך קניה של פטיפון.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
בתקופה האחרונה אנחנו מדברים שעות על יחס ראוי ומכובד אחד כלפי השני.
אני מבקש ממך לכבד את הגולשים בדיוק כפי שאתה רוצה שיכבדו אותך.
ועם זאת, יש גם לציין שביטויים כמו "ניפנופי ידיים" אינם מהווים "יחס ראוי ומכובד אחד כלפי השני", וכיבדתי את כבוד הגולש האחר במידה דומה לזו שבה הוא "כיבד" אותי, ובאותו סיגנון, למעט עניין איות השם שהייה מופרז ועליו ספציפית התנצלתי.

כך שעם ההכרה בהיות הביטוי שנערך מופרז, עדיין כדאי אולי להכיר בכך שכל הדיון לא התנהל ברוח ראוייה, ולא להעיר רק על ההגזמה אלא גם על כל ההתנהלות הבלתי מכובדת/מכבדת.

מה גם שלא תמיד יש לי סבלנות להתנהלות כזו, ואני בהחלט מודה בקושי לכבד תכנים מופרכים ברמה של "לך תבדוק DR של מאסטרים שאין לך גישה אליהם, ואם אתה לא עונה, סימן שאין! אני מחכה!" :מבולבל: -- ואחר כך הבנאדם עוד טוען ש"נראה לי שכל מערכת ההסקה הלוגית שלך שגוייה" :בהלם:

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
כפי שכנראה ידוע לרוב הגולשים כאן, אין לי בעייה עם זה שמאשימים אותי בחוסר הבנה/ידיעה וכאלה, ובמיוחד כשה"מאשים" כותב שטויות בעצמו.

עם זאת, בהתנמנמות שלפני הפרישה לשינה, נחת עלי הזיכרון של למה הביטוי הספציפי של "נפנוף ידיים" נפל למקום פגיע מהרגיל וגרם לי לתגובת יתר חריפה בצורה יוצאת דופן, אפילו אצלי.

פעם, לפני מזמן, כשהייתי ממש זאטוטון, ההורים שלי (שניהם ז"ל כיום) אמרו לי, שאם לא אוכל מספיק ולא אגמור הכל מהצלחת, הם יעיפו אותי מהחלון :(

לילה אחד התעוררתי בבכי -- "אבל כואבות לי הכנפיים!"

הם לא חזרו על זה יותר.
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
אבל אני מתנצל על השימוש בשפה הלא-הולמת הזו, ולא אחזור על כך בשנית.
למי ההתנצלות הזו מכוונת? למנהלי האתר?

מה גם שלא תמיד יש לי סבלנות להתנהלות כזו, ואני בהחלט מודה בקושי לכבד תכנים מופרכים ברמה של "לך תבדוק DR של מאסטרים שאין לך גישה אליהם, ואם אתה לא עונה, סימן שאין! אני מחכה!" :מבולבל: -- ואחר כך הבנאדם עוד טוען ש"נראה לי שכל מערכת ההסקה הלוגית שלך שגוייה" :בהלם:
מצטער על חוסר ההבנה, אבל התכוונתי שתמצא לי רימסטרים דיגיטלים המוקלטים על CD ו\או SACD ו\או כל פורמט דיגיטלי שתבחר עם טווח דינמי של 60-70dB. כי טענת שתקליט זה פורמט מקומפרס בגלל דחיסת המידע לטווח דינמי של 55-75dB - אז רציתי לדעת אם באמת יש הקלטות דיגיטליות (או רימסטרים דיגיטלים) שמשתמשות ביכולות הפורמט ומגיעות לטווח דינמי מעבר לנתונים הללו (ולא רק הצגת הנתונים היבשים (שכולנו מכירים) - כי כפי שאתה כתבת בחתימה שלך "יש את הטכנולוגייה, וייש את מה שעושים איתה").

עם זאת, בהתנמנמות שלפני הפרישה לשינה, נחת עלי הזיכרון של למה הביטוי הספציפי של "נפנוף ידיים" נפל למקום פגיע מהרגיל וגרם לי לתגובת יתר חריפה בצורה יוצאת דופן, אפילו אצלי.

פעם, לפני מזמן, כשהייתי ממש זאטוטון, ההורים שלי (שניהם ז"ל כיום) אמרו לי, שאם לא אוכל מספיק ולא אגמור הכל מהצלחת, הם יעיפו אותי מהחלון :(

לילה אחד התעוררתי בבכי -- "אבל כואבות לי הכנפיים!"

הם לא חזרו על זה יותר.
מצטער לשמוע. לא אשתמש יותר בביטוי הזה כלפיך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
האם אתה בעצם טוען שהטווח הדינמי בדיסק גם כן לא עולה על 75 דיבי?
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
האם אתה בעצם טוען שהטווח הדינמי בדיסק גם כן לא עולה על 75 דיבי?
על הנייר הטווח הדינמי של CD יכול להגיע למעל 90dB, השאלה אם יש הקלטות שמנצלות את זה?
אני עוד לא נתקלתי בהקלטה עם טווח דינמי של מעל 60-70dB - אני אשמח אם משהו יאיר את עיניי - אולי אני מפספס משהו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
תראה. זה מוזר מה שאתה טוען. אסביר מדוע אחרי השאלה. אולי התשובה שלך תסדר לי את העניין.

היכן בשרשרת הטווח הדינמי מוגבל.
האם במקרופון? שהטובים בניהם בעלי טווח דינמי מרשים מאוד. יותר מ-85 דיבי.
התוכנות בהחלט יודעות מזה טווח דינמי גבוהה מכך. זה נכון שרוב כלי הנגינה לא עוברים את ה-70 דיבי.
השאלה היא היכן בשרשרת העניין נכשל.

זה ממש מעניין. מעולם לא יצא לי לבדוק את העניין הזה אצלי באולפן. עבדתי על טייס אוטומטי.
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
תראה. זה מוזר מה שאתה טוען. אסביר מדוע אחרי השאלה. אולי התשובה שלך תסדר לי את העניין.

היכן בשרשרת הטווח הדינמי מוגבל.
האם במקרופון? שהטובים בניהם בעלי טווח דינמי מרשים מאוד. יותר מ-85 דיבי.
התוכנות בהחלט יודעות מזה טווח דינמי גבוהה מכך. זה נכון שרוב כלי הנגינה לא עוברים את ה-70 דיבי.
השאלה היא היכן בשרשרת העניין נכשל.

זה ממש מעניין. מעולם לא יצא לי לבדוק את העניין הזה אצלי באולפן. עבדתי על טייס אוטומטי.
אני לא חושב שהבעייה בציוד ההקלטה, או אפילו במאסטר הדיגיטלי.

יכול להיות שאין צורך בטווח דינמי כל כך גדול (גם ככה קשה למצוא מערכות שיודעות להעביר טווח דינמי כזה שלא בתנאי מעבדה).
מה שיכול להוביל למסקנה שעצם זה שהטכנולוגיה מאפשרת כזה טווח דינמי לא אומר שיש צורך בו ולכן גם תקליט שמוגבל לטווח דינמי של 55dB~ יכול "לספק את הסחורה".
וכל הויכוח הזה על קומפרסיה הוא מיותר, כי גם ככה הכל מקומפרס - באם מדובר בהעברה למדייה דיגיטלית או אנלוגית.

שוב, אשמח אם משהו יתן דוגמה סותרת - אותי זה מאוד מעניין (באמת!).
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
(ורד)(ורד)(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור