אילו אולפנים נוספים מקליטים מוסיקה באיכות של Stockfisch


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
"מה שאני מנסה לומר הוא שאם ניקח את הציוד הכי טוב בתחום האנלוגי והכי טוב בתחום הדיגיטלי ונקליט את אותם צלילים באותם תנאים ובאותו מסטרינג, ונשתמש בכלי השחזור הטובים ביותר (מערכת סטראו) אז ה-CD יהיה יותר נאמן למקור.
חשוב להדגיש שנאמנות טובה יותר למקור לא בהכרח תשמע לך יותר טוב, להפך יש תאוריה שלמה שרשמתי עליה וצירפתי קישור בפוסט קודם שלי כאן, שטוענת שה"אוזן" שלנו אוהבת עיוות"

הייתי אומר שהאוזן אוהבת את הדבר האמיתי. אף אחד לא יעדיף צליל מעוות על פני מוסיקה חיה
הבעיה היא שהדיגיטל נשמע להרבה אוזניים סינתטי יותר ורחוק יותר ממוזיקה חיה.
ברמה האבסולוטית, רק מבחן שמיעה של נגינה חיה מול ההקלטה בשתי המדיות, יקבע מי נאמן יותר למקור. יתכן שיהיה מצב שרב המאזינים יקבעו שסליל למשל נשמע קרוב יותר לנגינה חיה, ושה דיגיטל עדיין לא הצליח להשתחרר לחלוטין מ״ניכור״ בצליל עקב ההמרות שהוא עובר . יתכן שאת ה״מלאכותיות״ הזו לא ניתן למדוד בשום אופן, ויתכן גם מצב שלא יהיה הבדל שמיע בין שתי התוצאות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
"מה שאני מנסה לומר הוא שאם ניקח את הציוד הכי טוב בתחום האנלוגי והכי טוב בתחום הדיגיטלי ונקליט את אותם צלילים באותם תנאים ובאותו מסטרינג, ונשתמש בכלי השחזור הטובים ביותר (מערכת סטראו) אז ה-CD יהיה יותר נאמן למקור.
חשוב להדגיש שנאמנות טובה יותר למקור לא בהכרח תשמע לך יותר טוב, להפך יש תאוריה שלמה שרשמתי עליה וצירפתי קישור בפוסט קודם שלי כאן, שטוענת שה"אוזן" שלנו אוהבת עיוות"

הייתי אומר שהאוזן אוהבת את הדבר האמיתי. אף אחד לא יעדיף צליל מעוות על פני מוסיקה חיה
הבעיה היא שהדיגיטל נשמע להרבה אוזניים סינתטי יותר ורחוק יותר ממוזיקה חיה.
ברמה האבסולוטית, רק מבחן שמיעה של נגינה חיה מול ההקלטה בשתי המדיות, יקבע מי נאמן יותר למקור. יתכן שיהיה מצב שרב המאזינים יקבעו שסליל למשל נשמע קרוב יותר לנגינה חיה, ושה דיגיטל עדיין לא הצליח להשתחרר לחלוטין מ״ניכור״ בצליל עקב ההמרות שהוא עובר . יתכן שאת ה״מלאכותיות״ הזו לא ניתן למדוד בשום אופן, ויתכן גם מצב שלא יהיה הבדל שמיע בין שתי התוצאות.
עד שלא ניסית בפועל אתה לא יכול לדעת, בטח לא ברמה של "אף אחד לא יעדיף צליל מעוות על פני מוסיקה חיה".

וייש בעייה טכנית קלה של יצירת תקליט לצורך השוואה בין החי לעומת המוקלט...

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
עמיר

יש לא מעט מיקרופונים שכן מקליטים,
( AIX למשל מקליטים עם אלה - http://www.ribbonmics.com/aea/products2.html)

רואים בבירור בפיענוח של הקלטה בכל מקרה אין היא הוקלטה, ואם זה רעש או לא.
ב-CD רואים את ה"מסרק" מעל 17-21KHz (תלוי בהקלטה בבחירה של הפילטר), ב-SACD כאמור רעש מעל 25KHz (שאתה חולק עליו אבל נראה לי שאתה יחיד כזה), ובהלקטות הויניל רואים בדרך כלל ספקטרום נקי. אולי יש עיוותים אחרים, אבל לא חותכים תדרים

גם אם מדובר במיקרופונים ישנים, האינפורמציה כן נכנסת להקלטה, ישנן הקלטות של שנות ה-60 פאנטסטיות
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
עמיר

יש לא מעט מיקרופונים שכן מקליטים,
( AIX למשל מקליטים עם אלה - http://www.ribbonmics.com/aea/products2.html)

רואים בבירור בפיענוח של הקלטה בכל מקרה אין היא הוקלטה, ואם זה רעש או לא.
ב-CD רואים את ה"מסרק" מעל 17-21KHz (תלוי בהקלטה בבחירה של הפילטר), ב-SACD כאמור רעש מעל 25KHz (שאתה חולק עליו אבל נראה לי שאתה יחיד כזה), ובהלקטות הויניל רואים בדרך כלל ספקטרום נקי. אולי יש עיוותים אחרים, אבל לא חותכים תדרים

גם אם מדובר במיקרופונים ישנים, האינפורמציה כן נכנסת להקלטה, ישנן הקלטות של שנות ה-60 פאנטסטיות

שמע מיכאל.
לאחרונה אני מסכים איתך. זה לא מתאים לי העניין הזה. תחזור בך מיד!!!לש-ון
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
עמיר

יש לא מעט מיקרופונים שכן מקליטים,
( AIX למשל מקליטים עם אלה - http://www.ribbonmics.com/aea/products2.html)

רואים בבירור בפיענוח של הקלטה בכל מקרה אין היא הוקלטה, ואם זה רעש או לא.
ב-CD רואים את ה"מסרק" מעל 17-21KHz (תלוי בהקלטה בבחירה של הפילטר), ב-SACD כאמור רעש מעל 25KHz (שאתה חולק עליו אבל נראה לי שאתה יחיד כזה), ובהלקטות הויניל רואים בדרך כלל ספקטרום נקי. אולי יש עיוותים אחרים, אבל לא חותכים תדרים

גם אם מדובר במיקרופונים ישנים, האינפורמציה כן נכנסת להקלטה, ישנן הקלטות של שנות ה-60 פאנטסטיות
הסתכלתי על ה-specs של כמה מהמיקרופונים שהפנית אליהם. לגבי חלקם כתוב עד 20K ולגבי אחרים "מעל" 20K.
מעניין מה זה אומר, וכמה מזה "נכנס להקלטה" במינוס 6dB וכמה במינוס 26dB, אבל "נכנס".

מה גם שייש חילוקי דיעות עד כמה זה בכלל משפיע, מה שקורה שם מעל 20K ומעל 25K, כשרוב האוכלוסייה שומעת -- כלומר בקושי מבחינה בכלל בקיום/לא -- של משהו הרבה מעל ל-12K, אבל אתה דן בזה מאוד הכובד ראש, כאילו זה העיקר.

חוצמזה שמעולם לא חלקתי על הרעש ב-SACD -- מאיפה המצאת את זה?

ואכן יש הקלטות פאנטאסטיות משנות ה-60, אבל אולי הן פנטאסטיות כי מה שכן/לא נכנס להקלטה בתחום הסטראטוספירה זה לא מה שחשוב, אלא דברים אחרים, כמו איך ממקמים את המיקרופונים, ולא עד איזה תדר הם קולטים בפלוס/מינוס 3 או 6 דיבי?

כבר לאורך הרבה זמן אני מתרשים שאתה מקשיב יותר לפיענוחי הקלטות מאשר לצלילים שמגיעים לאזניך, ו/או שפיענוחי ההקלטות משפיעים על מה שאתה "שומע" -- לא מבחינת איזה צלילים מגיעים לאוזן/מוח, אלא על תוצאת הפיענוח...
 

ולדיסלב

אוהב את התחום
הודעות
128
מעורבות
0
נקודות
0
עמיר,
אני מסכים עם 3 התגובות האחרונות שלך.

מיכאל, הקימפרוס ב-CD הוא זה שגורם לו להישמע גרוע וזה העיקר היום, כי כל השאר זה ממש לא העיקר, במיוחד כשמתשמשים בציוד מדוייק.

שוב, אם אני טועה אז אשמח אם תפנה אותי למקורות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
מיכאל, הקימפרוס ב-CD הוא זה שגורם לו להישמע גרוע וזה העיקר היום, כי כל השאר זה ממש לא העיקר, במיוחד כשמתשמשים בציוד מדוייק.

האם ניסית פילטרים שונים - linear phase, minimum phase, באמצע, נקודות חיתוך שונות, פענחת אלבומים?
השוואת היי-רז לתוצר downsampled? -- הכוונה באוזן קודם כל?
יודע מה זה pre-ringing?
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור