אילו אולפנים נוספים מקליטים מוסיקה באיכות של Stockfisch


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
הגיע זמן ללמוד דברים חדשים
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
בשום מקום לא אמרתי ש"הרמסטרים המקוריים שהועברו כמו שהם ל-CD, נשמעים מעולה!" -- להיפך! -- ברוב המקרים הרימאסטרים הראשונים הייו בעייתיים ביותר!
מציע לכולם לבקר באתר הזה:
http://www.dr.loudness-war.info/

במסגרת ה-Loudness War (מי שלא מכיר שיגגל ויבין על מה מדובר), יצרו database גדול המציג את נתוני התחום הדינמי (בציון מתוך 20) עבור הרבה הקלטות\הדפסות.
אני נתקלתי בלא מעט מקרים שההדפסות הראשונות (משנות ה-80) טובות משמעותית בתחום הדינמי שלהן מכל רימסטר (כולל SACD או כל פורמט\הדפסה "מתקדמת" אחרת).
בד"כ, מדובר על הדפסות יפניות מהשנים הללו - שהן, באופן מפתיע (או לא) טובות מאלה שיצאו בשנים האחרונות - כולל כל מיני Blu-Spec, K2-HD, SHM-CD ושאר ירקות.

אני הייתי סקפטי בנוגע לנתונים אבל הצלחתי לשים את ידי על כמה אלבומים כאלה מאמזון יפן\CD-JAPAN\HMV JAPAN ונדהמתי לגלות עד כמה ההדפסות הללו טובות יותר מכל רימסטר אחר שברשותי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני נדהמתי כשגיליתי כי ה-DATA הוא זהה לגמרי - לדיסק רגיל, לא יפני. AccurateRip מזהה אותו כדיסק רגיל. אותו CRC.
ככה מנפצים מיטוסים :)
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
אני נדהמתי כשגיליתי כי ה-DATA הוא זהה לגמרי - לדיסק רגיל, לא יפני. AccurateRip מזהה אותו כדיסק רגיל. אותו CRC.
ככה מנפצים מיטוסים :)
אפשר פירוט, באיזה דיסקים מדובר ולמה השוואת? אין מצב שמה שאני רכשתי מכיל את אותו ה-DATA - ההבדלים תהומיים.

נ.ב.
מאייתים מיתוסים. מיטוסים זה הרבים של מטוס במבטא של פארוק :).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
- בעיקר כמה SHM-CD, יכול להיות שגם אחרים.
- מצד שני, אני מסכים איתך שהם נשמעים טוב יותר מדיסקים אחרים :) ... אבל אולי זה פסיכולוגי
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
- בעיקר כמה SHM-CD, יכול להיות שגם אחרים.
- מצד שני, אני מסכים איתך שהם נשמעים טוב יותר מדיסקים אחרים :) ... אבל אולי זה פסיכולוגי
ד"א, אני לא מדבר על SHM-CD, אני מדבר על ההדפסות היפניות הראשונות משנות ה-80 המאוחרות.
בד"כ קשה מאוד להשיגן. SHM-CD\K2-HD ושות' אלה הדפסות חדשות יחסית שיצאו בשנים האחרונות.

נ.ב.
קראתי קצת על AccurateRip, יש מצב שהוסיפו ל-DB דיסק SHM-CD בתור דיסק "רגיל" ואז בעצם הוא לא יודע להבדיל בינהם מכיוון שיש לו את ה-CRC של שניהם תחת אותו לייבל?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
קראתי קצת על AccurateRip, יש מצב שהוסיפו ל-DB דיסק SHM-CD בתור דיסק "רגיל" ואז בעצם הוא לא יודע להבדיל בינהם מכיוון שיש לו את ה-CRC של שניהם תחת אותו לייבל?

נראה לי שכן, אם כי לא התעמקתי בדיוק איך האלגוריתם של השוואה עובד שם.
[ אבל זה קרה לי עם יותר מדיסק אחד ]


היום ב-HDTracks ואחרים ישנם אלבומים ברזולוציה גבוהה שבאמת נעשו מהמאסטר האנלוגי. זה נשמע שונה מדיגיטל רגיל.

לא מבין את האובססיה עם ה-CD.
כל עוד השרשור הזה דן באיכות הצליל אולטימטיבית, מה יש לחפש ב-CD?


ושוב, לגבי רוק ובלוז - אין לי ולא אלבום אחד באיכות טובה של ואן מוריסון, למשל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
מציע לכולם לבקר באתר הזה:
http://www.dr.loudness-war.info/

במסגרת ה-Loudness War (מי שלא מכיר שיגגל ויבין על מה מדובר), יצרו database גדול המציג את נתוני התחום הדינמי (בציון מתוך 20) עבור הרבה הקלטות\הדפסות.
אני נתקלתי בלא מעט מקרים שההדפסות הראשונות (משנות ה-80) טובות משמעותית בתחום הדינמי שלהן מכל רימסטר (כולל SACD או כל פורמט\הדפסה "מתקדמת" אחרת).
בד"כ, מדובר על הדפסות יפניות מהשנים הללו - שהן, באופן מפתיע (או לא) טובות מאלה שיצאו בשנים האחרונות - כולל כל מיני Blu-Spec, K2-HD, SHM-CD ושאר ירקות.

אני הייתי סקפטי בנוגע לנתונים אבל הצלחתי לשים את ידי על כמה אלבומים כאלה מאמזון יפן\CD-JAPAN\HMV JAPAN ונדהמתי לגלות עד כמה ההדפסות הללו טובות יותר מכל רימסטר אחר שברשותי.
מי אמר שדווקא הטווח הדינאמי הוא פרמטר משמעותי באיכות?
הרי זה תלוי בראש ובראשונה במוסיקה המוקלטת!
אם משווים בין הוצאות שונות, אפשר להבחין כך בקימפרוסים משמעותיים, אבל המספר הבודד הוא חסר משמעות בהקשר של אינדיקאצייה לאיכות!

כך שלא לגמרי ברור לי מה האתר הזה מגלה לנו.

בנוסף, איך מדדת את הטווח הדינאמי של SACD?

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
דיסק SHM-CD הוא דיסק "רגיל" לחלוטין, כולל שברוב המיקרים הוא אכן מכיל בדיוק את אותו תוכן כמו ה-CD הלא-SHM המקביל, כשההבדל הייחיד שבו מדובר הוא החומר ממנו עשוי הדיסק -- Super High MATERIAL == SHM

זה הכל! זה לא פורמאט אחר!!

עמיר
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
נראה לי שכן, אם כי לא התעמקתי בדיוק איך האלגוריתם של השוואה עובד שם.
[ אבל זה קרה לי עם יותר מדיסק אחד ]


היום ב-HDTracks ואחרים ישנם אלבומים ברזולוציה גבוהה שבאמת נעשו מהמאסטר האנלוגי. זה נשמע שונה מדיגיטל רגיל.

לא מבין את האובססיה עם ה-CD.
כל עוד השרשור הזה דן באיכות הצליל אולטימטיבית, מה יש לחפש ב-CD?


ושוב, לגבי רוק ובלוז - אין לי ולא אלבום אחד באיכות טובה של ואן מוריסון, למשל.
אין אובססיה, רק הגבתי למה ש-AK1 כתב על הוצאות ראשונות של אלבומים על CD.

אני באופן כללי מעדיף תקליטים אם המקור הוא אנלוגי - אבל זה אני...
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
מי אמר שדווקא הטווח הדינאמי הוא פרמטר משמעותי באיכות?
הרי זה תלוי בראש ובראשונה במוסיקה המוקלטת!
אם משווים בין הוצאות שונות, אפשר להבחין כך בקימפרוסים משמעותיים, אבל המספר הבודד הוא חסר משמעות בהקשר של אינדיקאצייה לאיכות!

כך שלא לגמרי ברור לי מה האתר הזה מגלה לנו.

בנוסף, איך מדדת את הטווח הדינאמי של SACD?

עמיר
לא אמרתי שזה הפרמטר היחיד, אבל זה פרמטר מאוד חשוב, במיוחד במערכות הי-אנד. בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקומפרסות?
אה, וכמובן, the proof is in the pudding, תנסה להשיג את ההדפסות בעלות התחום הדינמי הרחב לפי ה-DB המוצג ותווכח בעצמך...

בנוגע ל-SACD, אני לא מדדתי כלום, אבל אני מתאר לעצמי שמי שמדד ביצע העברה ל-PCM - אני חושב שזה מספיק קרוב.
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני באופן כללי מעדיף תקליטים אם המקור הוא אנלוגי - אבל זה אני...

אם יש לך את האופציה הזאת, זה בהחלט טוב יותר מ-CD,
שאלה מה קרוב יותר למקור (טייפ?) - היי-רז או תקליט
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
שאלה מה קרוב יותר למקור (טייפ?) - היי-רז או תקליט
לא יודע חד משמעית לענות על כך, אבל עצם העובדה שכדי להעביר להיי-רז המקור האנלוגי עובר המרה נוספת - בד"כ מעידה על איבוד של אינפורמציה כזו או אחרת (וגם "עיבוד") - מעדיף לשמוע הקלטות אנלוגיות במקור אנלוגי.
אם יש לך טייפ, מה טוב - למרות שאין לי כלל ניסיון עם המדייה הזו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
לא מבין את האובססיה עם ה-CD.
כל עוד השרשור הזה דן באיכות הצליל אולטימטיבית, מה יש לחפש ב-CD?
לא חושב שלמישהו יש אובססיה עם CD.
לכל היותר, מתחיל להיראות שלך יש אובססייה אנטי-CD :)

הגיע זמן ללמוד דברים חדשים
כנראה שזה נכון :)

כדאי ללמוד שמה שחשוב זה לא הטכנולוגייה, אלא מה עושים איתה :)

יש לי כמה וכמה מקרים, גם בג'אז, לא רק בקלאסי, ש-CD (במקרים אלה K2HD, שהם RDBCDs לכל דבר, 16/44.1!) שנשמעים טוב יותר (לטעמי) מ-SACDs עם רימאסטר חדש ל-DSD (של Analogue Productions).

ועד עכשיו, בכל המקרים שהשוויתי 24/192 (אם ב-DVD-Audio ואם ב-Blu-ray) ל-SACD, העדפתי את ה-SACD, למרות שהרזולוצייה בו נמוכה יותר.

שיעורי ביית: ללמוד: לא כמה שיותר ביטים === איכות סונית טובה יותר :)

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
ועד עכשיו, בכל המקרים שהשוויתי 24/192 (אם ב-DVD-Audio ואם ב-Blu-ray) ל-SACD, העדפתי את ה-SACD, למרות שהרזולוצייה בו נמוכה יותר.


רזולוציה של SACD היא רזולוציה משתנה.
לגבי ההשוואה שלך - השתמשת באותו ממיר?

זה נדיר שקיימת אותה הוצאה בדיוק ע"ג SACD וגם DVD-A.

בהשוואה שלי - של נורה ג'ונס למשל - ה-192/24 האחרונים ב-HDTracks טובים יותר.
שאלה מה זה טוב יותר :) ספקטרום?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
לא אמרתי שזה הפרמטר היחיד, אבל זה פרמטר מאוד חשוב, במיוחד במערכות הי-אנד. בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקומפרסות?
אה, וכמובן, the proof is in the pudding, תנסה להשיג את ההדפסות בעלות התחום הדינמי הרחב לפי ה-DB המוצג ותווכח בעצמך...

בנוגע ל-SACD, אני לא מדדתי כלום, אבל אני מתאר לעצמי שמי שמדד ביצע העברה ל-PCM - אני חושב שזה מספיק קרוב.
כל מה שאתה כותב זה לא פודינג אלא במקרה הטוב אבקה שלו, באוויר, עם בלבולים בין דברים.

יש לי הרושם שלא בדקת את השפעת צמצום הטווח הדינאמי תוך בידוד שאר המשתנים שמשפיעים, כמו איכות הרימאסטרינג (כולל מתי הוא נעשה, באיזו רזולוצייה/טכניקה, מי עשה אותו, וכו'), החומר שממנו עשוי הדיסק (שכבר ראינו שמשפיע!), איכות המאסטרינג (החלק שנקרא K2 בתוך K2HD, ולפעמים מופיע בנפרד, רק כ-K2, למשל ב-XRCDs, אך לא רק).

בנוסף, מצד אחד אתה שואל "בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקופרסות?", ומצד שני אתה "באופן כללי מעדיף תקליטים אם המקור הוא אנלוגי" -- שאלה בדיוק "הקלטות מקומפרסות!"

דרך אגב, יש מצב שאחד בדברים העיקריים שגורמים לאנשים לאהוב ויניל זה דווקא הקימפרוס! :)

בקשר להעברות מ-SACD ל-PCM, מיכאל הביא לא מזמן גראפים של העברות כאלה (שלפיהם הוא גם הסיק ש-SACD הוא פורמאט גרוע :()
בהעברות האלה לא הייתה שום אינפורמאצייה מעל 22K, וכן הייה הרבה רעש. גם כן "העברה"! :(

אז כן, אפשר להסב מ-DSD ל-PCM וחזרה, אבל גם את זה צריך לדעת לעשות, ואם הסתמכו על "העברות" כמו שמיכאל הראה, אז אוי ואבוי לאמינות של כל העניין.

וככל שאתה מרחיב בנושא, זה מתחיל להיראות יותר מבולבל ויותר "אוי ואבוי"... :(

עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
בקשר להעברות מ-SACD ל-PCM, מיכאל הביא לא מזמן גראפים של העברות כאלה (שלפיהם הוא גם הסיק ש-SACD הוא פורמאט גרוע :()
בהעברות האלה לא הייתה שום אינפורמאצייה מעל 22K, וכן הייה הרבה רעש. גם כן "העברה"! :(

אתה טועה ומטעה, כמו שאומרים.

שעורי בית: ללמוד על DSD
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
רזולוציה של SACD היא רזולוציה משתנה.
לגבי ההשוואה שלך - השתמשת באותו ממיר?

זה נדיר שקיימת אותה הוצאה בדיוק ע"ג SACD וגם DVD-A.

בהשוואה שלי - של נורה ג'ונס למשל - ה-192/24 האחרונים ב-HDTracks טובים יותר.
שאלה מה זה טוב יותר :) ספקטרום?
SACD שקול בערך ל-20bit PCM עבור תדרים עד 20kHz ו-S/N של 120dB.

אותו ממיר -- הכל עם Oppo BDP-95, וייש כמה מקרים שבהם יצאו אותם דברים על SACD ועל DVDA.

ולא כתבתי "טוב יותר", כתבתי "העדפתי" -- לפי האוזן -- לא לפי הביטים :)

וכהכללה, מה ש"נשמע יותר טוב" כולל כחלק אינטגראלי את שלב השמיעה (=אכילת הפודינג) :)

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
אתה טועה ומטעה, כמו שאומרים.

שעורי בית: ללמוד על DSD
אין לי כוח לחפור ולמצוא את השירשור ההוא שהו הבאת את הגראפים.

ואין קשר ל-DSD התיאורטי, אלא רק לצורה הספציפית של ההעברה שבוצעה שם.

לפי איך שזה נראה, יכול להיות שבכלל לא הייתה המרה, אלא רק לקחו את שיכבת ב-CD של hybrid SACD והעביר ל-FLAC של 24/96, בתוספת הכישרון של לגרום להרבה רעש אולטראסוני בתהליך :(

עמיר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור