michael123
חבר משקיען
- הודעות
- 9,755
- מעורבות
- 1,439
- נקודות
- 113
הגיע זמן ללמוד דברים חדשים
מציע לכולם לבקר באתר הזה:בשום מקום לא אמרתי ש"הרמסטרים המקוריים שהועברו כמו שהם ל-CD, נשמעים מעולה!" -- להיפך! -- ברוב המקרים הרימאסטרים הראשונים הייו בעייתיים ביותר!
אפשר פירוט, באיזה דיסקים מדובר ולמה השוואת? אין מצב שמה שאני רכשתי מכיל את אותו ה-DATA - ההבדלים תהומיים.אני נדהמתי כשגיליתי כי ה-DATA הוא זהה לגמרי - לדיסק רגיל, לא יפני. AccurateRip מזהה אותו כדיסק רגיל. אותו CRC.
ככה מנפצים מיטוסים
ד"א, אני לא מדבר על SHM-CD, אני מדבר על ההדפסות היפניות הראשונות משנות ה-80 המאוחרות.- בעיקר כמה SHM-CD, יכול להיות שגם אחרים.
- מצד שני, אני מסכים איתך שהם נשמעים טוב יותר מדיסקים אחרים ... אבל אולי זה פסיכולוגי
קראתי קצת על AccurateRip, יש מצב שהוסיפו ל-DB דיסק SHM-CD בתור דיסק "רגיל" ואז בעצם הוא לא יודע להבדיל בינהם מכיוון שיש לו את ה-CRC של שניהם תחת אותו לייבל?
מי אמר שדווקא הטווח הדינאמי הוא פרמטר משמעותי באיכות?מציע לכולם לבקר באתר הזה:
http://www.dr.loudness-war.info/
במסגרת ה-Loudness War (מי שלא מכיר שיגגל ויבין על מה מדובר), יצרו database גדול המציג את נתוני התחום הדינמי (בציון מתוך 20) עבור הרבה הקלטות\הדפסות.
אני נתקלתי בלא מעט מקרים שההדפסות הראשונות (משנות ה-80) טובות משמעותית בתחום הדינמי שלהן מכל רימסטר (כולל SACD או כל פורמט\הדפסה "מתקדמת" אחרת).
בד"כ, מדובר על הדפסות יפניות מהשנים הללו - שהן, באופן מפתיע (או לא) טובות מאלה שיצאו בשנים האחרונות - כולל כל מיני Blu-Spec, K2-HD, SHM-CD ושאר ירקות.
אני הייתי סקפטי בנוגע לנתונים אבל הצלחתי לשים את ידי על כמה אלבומים כאלה מאמזון יפן\CD-JAPAN\HMV JAPAN ונדהמתי לגלות עד כמה ההדפסות הללו טובות יותר מכל רימסטר אחר שברשותי.
אין אובססיה, רק הגבתי למה ש-AK1 כתב על הוצאות ראשונות של אלבומים על CD.נראה לי שכן, אם כי לא התעמקתי בדיוק איך האלגוריתם של השוואה עובד שם.
[ אבל זה קרה לי עם יותר מדיסק אחד ]
היום ב-HDTracks ואחרים ישנם אלבומים ברזולוציה גבוהה שבאמת נעשו מהמאסטר האנלוגי. זה נשמע שונה מדיגיטל רגיל.
לא מבין את האובססיה עם ה-CD.
כל עוד השרשור הזה דן באיכות הצליל אולטימטיבית, מה יש לחפש ב-CD?
ושוב, לגבי רוק ובלוז - אין לי ולא אלבום אחד באיכות טובה של ואן מוריסון, למשל.
לא אמרתי שזה הפרמטר היחיד, אבל זה פרמטר מאוד חשוב, במיוחד במערכות הי-אנד. בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקומפרסות?מי אמר שדווקא הטווח הדינאמי הוא פרמטר משמעותי באיכות?
הרי זה תלוי בראש ובראשונה במוסיקה המוקלטת!
אם משווים בין הוצאות שונות, אפשר להבחין כך בקימפרוסים משמעותיים, אבל המספר הבודד הוא חסר משמעות בהקשר של אינדיקאצייה לאיכות!
כך שלא לגמרי ברור לי מה האתר הזה מגלה לנו.
בנוסף, איך מדדת את הטווח הדינאמי של SACD?
עמיר
אני באופן כללי מעדיף תקליטים אם המקור הוא אנלוגי - אבל זה אני...
לא יודע חד משמעית לענות על כך, אבל עצם העובדה שכדי להעביר להיי-רז המקור האנלוגי עובר המרה נוספת - בד"כ מעידה על איבוד של אינפורמציה כזו או אחרת (וגם "עיבוד") - מעדיף לשמוע הקלטות אנלוגיות במקור אנלוגי.שאלה מה קרוב יותר למקור (טייפ?) - היי-רז או תקליט
לא חושב שלמישהו יש אובססיה עם CD.לא מבין את האובססיה עם ה-CD.
כל עוד השרשור הזה דן באיכות הצליל אולטימטיבית, מה יש לחפש ב-CD?
כנראה שזה נכוןהגיע זמן ללמוד דברים חדשים
ועד עכשיו, בכל המקרים שהשוויתי 24/192 (אם ב-DVD-Audio ואם ב-Blu-ray) ל-SACD, העדפתי את ה-SACD, למרות שהרזולוצייה בו נמוכה יותר.
כל מה שאתה כותב זה לא פודינג אלא במקרה הטוב אבקה שלו, באוויר, עם בלבולים בין דברים.לא אמרתי שזה הפרמטר היחיד, אבל זה פרמטר מאוד חשוב, במיוחד במערכות הי-אנד. בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקומפרסות?
אה, וכמובן, the proof is in the pudding, תנסה להשיג את ההדפסות בעלות התחום הדינמי הרחב לפי ה-DB המוצג ותווכח בעצמך...
בנוגע ל-SACD, אני לא מדדתי כלום, אבל אני מתאר לעצמי שמי שמדד ביצע העברה ל-PCM - אני חושב שזה מספיק קרוב.
בקשר להעברות מ-SACD ל-PCM, מיכאל הביא לא מזמן גראפים של העברות כאלה (שלפיהם הוא גם הסיק ש-SACD הוא פורמאט גרוע )
בהעברות האלה לא הייתה שום אינפורמאצייה מעל 22K, וכן הייה הרבה רעש. גם כן "העברה"!
SACD שקול בערך ל-20bit PCM עבור תדרים עד 20kHz ו-S/N של 120dB.רזולוציה של SACD היא רזולוציה משתנה.
לגבי ההשוואה שלך - השתמשת באותו ממיר?
זה נדיר שקיימת אותה הוצאה בדיוק ע"ג SACD וגם DVD-A.
בהשוואה שלי - של נורה ג'ונס למשל - ה-192/24 האחרונים ב-HDTracks טובים יותר.
שאלה מה זה טוב יותר ספקטרום?
אין לי כוח לחפור ולמצוא את השירשור ההוא שהו הבאת את הגראפים.אתה טועה ומטעה, כמו שאומרים.
שעורי בית: ללמוד על DSD