אילו אולפנים נוספים מקליטים מוסיקה באיכות של Stockfisch


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
לא יודע חד משמעית לענות על כך, אבל עצם העובדה שכדי להעביר להיי-רז המקור האנלוגי עובר המרה נוספת - בד"כ מעידה על איבוד של אינפורמציה כזו או אחרת (וגם "עיבוד") - מעדיף לשמוע הקלטות אנלוגיות במקור אנלוגי.
אם יש לך טייפ, מה טוב - למרות שאין לי כלל ניסיון עם המדייה הזו.
ההמרה A/D האמורה היא זניחה ובטלה במאות ואלפים יחסית למסלול הייסורים שעובר הסיגנאל מהטייפ האנאלוגי בתהליך ההעברה לוויניל.

ראה http://www.dtown.co.il/forum/10981-מוקד-ההבדלים-תקליטים-מול-דיסקים-לא-אנאלוגי-מול-דיגיטאלי.html

עמיר
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
ועד עכשיו, בכל המקרים שהשוויתי 24/192 (אם ב-DVD-Audio ואם ב-Blu-ray) ל-SACD, העדפתי את ה-SACD, למרות שהרזולוצייה בו נמוכה יותר.
באיזה מקור בצעת את ההשוואות הללו? האם המקור ל-DVD-Audio ול-SACD היה זהה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
באיזה מקור בצעת את ההשוואות הללו? האם המקור ל-DVD-Audio ול-SACD היה זהה?
עניתי על זה קודם -- Oppo BDP 95
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
כל מה שאתה כותב זה לא פודינג אלא במקרה הטוב אבקה שלו, באוויר, עם בלבולים בין דברים.

יש לי הרושם שלא בדקת את השפעת צמצום הטווח הדינאמי תוך בידוד שאר המשתנים שמשפיעים, כמו איכות הרימאסטרינג (כולל מתי הוא נעשה, באיזו רזולוצייה/טכניקה, מי עשה אותו, וכו'), החומר שממנו עשוי הדיסק (שכבר ראינו שמשפיע!), איכות המאסטרינג (החלק שנקרא K2 בתוך K2HD, ולפעמים מופיע בנפרד, רק כ-K2, למשל ב-XRCDs, אך לא רק).

בנוסף, מצד אחד אתה שואל "בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקופרסות?", ומצד שני אתה "באופן כללי מעדיף תקליטים אם המקור הוא אנלוגי" -- שאלה בדיוק "הקלטות מקומפרסות!"

דרך אגב, יש מצב שאחד בדברים העיקריים שגורמים לאנשים לאהוב ויניל זה דווקא הקימפרוס! :)

בקשר להעברות מ-SACD ל-PCM, מיכאל הביא לא מזמן גראפים של העברות כאלה (שלפיהם הוא גם הסיק ש-SACD הוא פורמאט גרוע :()
בהעברות האלה לא הייתה שום אינפורמאצייה מעל 22K, וכן הייה הרבה רעש. גם כן "העברה"! :(

אז כן, אפשר להסב מ-DSD ל-PCM וחזרה, אבל גם את זה צריך לדעת לעשות, ואם הסתמכו על "העברות" כמו שמיכאל הראה, אז אוי ואבוי לאמינות של כל העניין.

וככל שאתה מרחיב בנושא, זה מתחיל להיראות יותר מבולבל ויותר "אוי ואבוי"... :(

עמיר
וואו, אתה כותב כל כך הרבה, אבל לבדוק את מה שאני כתבתי עוד לא עשית, נכון?
אני לעומתך, בכמה כותרים שרכשתי, בצעתי השוואה עם לא מעט הדפסות והגעתי למסקנות שהגעתי. לאחר שתקח כמה דוגמאות כאלה ותגיע למסקנות אחרות - אתה מוזמן להגיב.
לנפנף ידיים באוויר כל אחד יודע.

בנוגע לתקליטים, אני לא נכנס לזה - שאני אמצא הקלטה דיגיטלית (היי-רז או לא) ממקור אנלוגי שנשמעת טוב יותר במערכת שלי מההדפסה הטובה ביותר ע"ג תקליט - אני ארכוש אותה - בינתיים לא נתקלתי בכזו.

בנוגע להעברות DSD ל-PCM, ממליץ לך קצת לקרוא על הנושא, יש לי תחושה שאתה לא ממש מבין בזה רק מנפנף ידיים.
עוד נקודה שרצוי שתדע, שלא מעט הקלטות SACD באות ממקור שהוא PCM, כי לרוב חברות ההקלטות אין ציוד הקלטה שמבצע Direct-to-DSD ולכן יש צורך להעביר PCM (בהיי-רז) ל-DSD.
 
נערך לאחרונה ב:

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
עניתי על זה קודם -- Oppo BDP 95
וביננו, אתה באמת חושב שזה מקור שמייצג את ההבדלים בפורמטים הללו?
מנבירה קצרה פה בפורום ראיתי שיש ברשותך מערכת הי-אנד לתפארת מדינת ישראל ואני בטוח שהמקור העיקרי שלך אינו ה-Oppo אלא משהו קצת יותר רציני.
דעתי היא, שהקלטות שמקורן הוא DSD אמיתי - צריך להאזין להן דרך פורמט תואם (דהיינו, קובץ DSD או SACD) והקלטות שמקורן הוא PCM להאזין בקובץ היי-רז או ב-DVD-A\BluRay-A.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113


אני לא מומחה גדול לעניין, ממש לא


ביט 1 נותן לך 6db טווח דינמי
כדי לקבל יותר - בתחום השמע בלבד - משתמשים ב-noise shaping

טכנולוגיה מיושנת.
היום הממירים הם multi-bit

תקרא את הלינק ששלחתי מקודם (של וויס, שהוא אחד הראשונים שעובד עם הפורמט)

אתה אוהב לפסול את התקליט, אבל מחזיק מ-SACD

מ-ו-ז-ר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
ה-browser שלי נתקע עם התגובה האחרונה -- אני מחכה לו... :(
 
נערך לאחרונה ב:

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
אתה אוהב לפסול את התקליט, אבל מחזיק מ-SACD

מ-ו-ז-ר
נראה לי שהוא מתחיל לחזור בו בנוגע לדעותיו על תקליטים.
אי-האהבה לתקליטים הייתה תמיד במערכות שאת הסך-הכל בהן איני אוהב במיוחד
nuff said!
אחת הבעיות הגדולות ביותר במערכת אנלוגית (קרי - פטיפון ושאר ירקות) היא כיולן. נדרשת השקעה רבה בכיול המערכת וכן התאמה בין רכיב לרכיב (פטיפון-זרוע-ראש-פונו-כבלים), מכיוון שהמערכת אנלוגית, כל שינוי ו\או כיול שגוי או לא מדוייק יכול לשנות מקצה לקצה את התוצאה.
לקח לי שנים של ניסוי, טעייה ולימוד בשילוב של הוצאות מרובות להגיע לתוצאה במקור האנלוגי שאני יכול בפירוש לומר ש"הגעתי ליעד", ועל אף שיש לי מקור דיגיטלי לא פחות טוב באיכויות שלו - עדיין הקלטות שיש לי הדפסות איכותיות שלהן ע"ג תקליט נשמעות, לאוזניי, טובות בכמה רמות מהמקבילות הדיגיטליות שלהן.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
נראה לי שהוא מתחיל לחזור בו בנוגע לדעותיו על תקליטים.

nuff said!
אני צריך לצאת ואין לי זמן כרגע לשחזר את ההודעה שאבדה. אם תהייה לי סבלנות להתעסק בשטויות בערב, אעשה זאת.

בכל מקרה, דיעותי בנושא לא השתנו כלל -- אם תקרא את השירשור שהפניתי אליו, מ-2009, שאני עדיין עומד מאחריו, כתבתי:
אין כוונתי לומר שתקליט לא יכול להישמע יפה ונעים לאוזן. להיפך -- בהרבה מקרים תקליט "מייפייף" את הצליל ונשמע יותר "יפה"/מלא/עשיר מה"מציאות", כמו מין חווייה סופר-ריאליסטית, של "להיות שם" הרבה יותר מאשר אפשרי בלהיות שם באמת. נוכחות כמו בחלום או ב-soft focus, עם "אוויר מסביב לכלים" ושאר תיאורים פלאסטיים.
ולא פלא שהרבה אנשים ממש אוהבים את זה.

אבל זה לא "אמיתי" / "ריאליסטי", אלא בפירוש עיוות נעים לאוזן, כמו שעיוותים של מגברי מנורות מסויימים מאוד אהובים על חלק מהאנשים, שממש מתמכרים אליהם.​

וכמוכן, אם תקרא את הפוסט שאליו הפנית בעצמך(!), כתוב בו:
  • תמיד היו, ונשארו, דברים שאני אוהב וחשובים לי, שאו שייש רק בתקליטים ואין בדיסקים, או שההעברה לדיסקים אינה מוצלחת.
  • אי-האהבה לתקליטים הייתה תמיד במערכות שאת הסך-הכל בהן איני אוהב במיוחד

לאור זאת, החלטתי לשדרג את הצד האנאלוגי, ו"אם כבר אז כבר", לרמה "ראוייה" לשאר המערכת, כדי לתת לעניין הזה צ'אנס רציני ככל האפשר במסגרת הסביר+.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
ביט 1 נותן לך 6db טווח דינמי
כדי לקבל יותר - בתחום השמע בלבד - משתמשים ב-noise shaping

טכנולוגיה מיושנת.
היום הממירים הם multi-bit

תקרא את הלינק ששלחתי מקודם (של וויס, שהוא אחד הראשונים שעובד עם הפורמט)

אתה אוהב לפסול את התקליט, אבל מחזיק מ-SACD

מ-ו-ז-ר
מה שכתבת מתייחס ל-DSD כטכנולוגייה, מה שאני כתבתי התייחס להעברות הספציפיות מ-DSD ל-FLAC שנראו בעייתיות ובלי שום תוכן מעל 22K, ושאני חושש שבאתר של הטווח הדינאמי השתמשו בכאלה -- מה שהופך את תיזכור הטווח הדינאמי של SACD שם ללא-רלוואנטי.

תקליט מעוות אינהרנטית -- גם אם יש שאוהבים את העיוות.
SACD לא, גם אם הרזולוצייה התיאורטית המאקסימאלית שלו נמוכה יותר מהמאקסימום של פורמאטי hi-res אחרים (בפועל ייתכנו מצבים ספציפיים שהם הפוכים).

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
gayle,,

אני חושש שהתגובה שלך פאתיטית עד עגומה מכל זווית שתסתכל עליה:

ראשית. בקשר ל:
וואו, אתה כותב כל כך הרבה, אבל לבדוק את מה שאני כתבתי עוד לא עשית, נכון?
אני לעומתך, בכמה כותרים שרכשתי, בצעתי השוואה עם לא מעט הדפסות והגעתי למסקנות שהגעתי. לאחר שתקח כמה דוגמאות כאלה ותגיע למסקנות אחרות - אתה מוזמן להגיב.
לנפנף ידיים באוויר כל אחד יודע.
מצד אחד, אתה מתאר את מה שכתבתי כ"נפנופי ידיים", ומצד שני אתה כותב לי:
אה, וכמובן, the proof is in the pudding, תנסה להשיג את ההדפסות בעלות התחום הדינמי הרחב לפי ה-DB המוצג ותווכח בעצמך...
כלומר אתה שולח אותי לאתר שייש בו כרגע 47,112 שורות בלבד, לאתר בו את ההדפסות בעלות התחום הדינמי הרחב לפי ה-DB, וכמוכן גם דיסקים מקבילים בעלי טווח דינאמי צר יותר, להשיג את הדיסקים, ולהשוות אותם...

זה נפנוף ידיים ברמה של שוטר תנועה, אבל עם הגיון פחות בהרבה.

שלא לדבר על ההערה "אבל לבדוק את מה שאני כתבתי עוד לא עשית, נכון?" -- אם אתה חושב שאפשר להספיק להזמין את הדיסקים ולקבל אותם תוך פרק זמן כזה, כנראה שתדר הדגימה שלך ממש לא בכיוון...

שנית. בקשר ל:
בנוגע לתקליטים, אני לא נכנס לזה - שאני אמצא הקלטה דיגיטלית (היי-רז או לא) ממקור אנלוגי שנשמעת טוב יותר במערכת שלי מההדפסה הטובה ביותר ע"ג תקליט - אני ארכוש אותה - בינתיים לא נתקלתי בכזו.
מצד אחד אתה כותב:
בשביל מה להשקיע הון במערכת אם בסופו של דבר אתה מאזין להקלטות מקומפרסות?
ומצד שני הולך לשמוע ויניל, שזה בדיוק הקלטות מקומפרסות! :(

כך שייש מצב שאתה צריך להנות את דבריך אל עצמך:
ממליץ לך קצת לקרוא על הנושא, יש לי תחושה שאתה לא ממש מבין בזה רק מנפנף ידיים

שלישית. בקשר ל:
בנוגע להעברות DSD ל-PCM ...עוד נקודה שרצוי שתדע, שלא מעט הקלטות SACD באות ממקור שהוא PCM, כי לרוב חברות ההקלטות אין ציוד הקלטה שמבצע Direct-to-DSD ולכן יש צורך להעביר PCM (בהיי-רז) ל-DSD.
כנראה שהיחידים שאינם יודעים דברים כאלה הם אלה שלא פתחו את החוברת של ה-SACD שקנו, ולא ראו שהמקור בהרבה מקרים הוא PCM, אם 24/96, או 24/48, לפעמים 16/48 ואפילו 16/44.1 (איכות CD), או, מהקצה השני, DXD, כש-DSD מופיע רק לפעמים.

אז אני כן קראתי... :)

וחוצמזה, נפנפת את היידיים שלך כל כך חזק, שרק אחרי זמן הבחנת שטעית בניסוח המשפט עם Direct-to-DSD ונאלצת לערוך אותו...

לסיכום:
אז אנא, אל תבלבל חלקים בגוף עם ניפנופי ידיים. זה רק בבחינת "הפוסל - במומו פוסל" כשזה מגיע ממך.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
אחת הבעיות הגדולות ביותר במערכת אנלוגית (קרי - פטיפון ושאר ירקות) היא כיולן. נדרשת השקעה רבה בכיול המערכת וכן התאמה בין רכיב לרכיב (פטיפון-זרוע-ראש-פונו-כבלים), מכיוון שהמערכת אנלוגית, כל שינוי ו\או כיול שגוי או לא מדוייק יכול לשנות מקצה לקצה את התוצאה.
לקח לי שנים של ניסוי, טעייה ולימוד בשילוב של הוצאות מרובות להגיע לתוצאה במקור האנלוגי שאני יכול בפירוש לומר ש"הגעתי ליעד", ועל אף שיש לי מקור דיגיטלי לא פחות טוב באיכויות שלו - עדיין הקלטות שיש לי הדפסות איכותיות שלהן ע"ג תקליט נשמעות, לאוזניי, טובות בכמה רמות מהמקבילות הדיגיטליות שלהן.
כדאי לך לקנות פרופלור במקום לנפנף כל כך הרבה. זה לא שימושי כאן.
אולי כשעושים בשר על האש... :)

בדבר אחד אתה בכל זאת צודק לחלוטין -- שאחת הבעיות היא כיול.
אבל זו רק אחת מני רבות, לכל אורך הדרך, כאשר את הבעיות שהוכנסו בעת הכנת התקליט כבר אי אפשר להתגבר...

בעניין הכיול ואינסוף הכיוונים, ברגע שאין לך זרוע עם linear tracking, מראש אבוד לך, ואם יש לך, יש לך אוסף עצום של בעיות, בין אם אתה מודע להן ובין אם לא.

וכאן, "נשמע לך טוב" לא משכנע כל כך, כי העיוותים -- כולל ספציפית קומפרסייה --הם אינהרנטיים לטכנולוגייה, מה גם שייתכן שדווקא הם -- העיוותים, וספציפית הקומפרסייה -- הם הסיבה לזה שאתה מעדיף את הצליל הזה.

אז נא לא לבלמ"ח/לבלב"ת/לנפנף בנושא.

עמיר
 

ולדיסלב

אוהב את התחום
הודעות
128
מעורבות
0
נקודות
0
אני זוכר שבהרצאה של טדי פרדו בתארוכה בכפר המכבייה הוא אמר דבר נכון מאוד:
הסיבה המרכזית שבגגלה אוהבים צליל "אנלוגי" שנובע ממקור אנלוגי/מגבר מנורות וכו', היא בגלל שהאוזן שלנו אוהבת את העיוותים שנוצרים מאשר לפענח מידע רב (רזולוציה גבוהה) וכאשר העיוות גדל כך אנו אוהבים את הצליל יותר.
הוא גם נתן דוגמה שידועה ומוכרת לכל האודיפילים - שומעים מערכת שנשמעת פצצה (מפורטת, במה וכל שאר המונחים) ואז אחרי חצי שעה האוזן כבר "גמורה" ומרגישים צורך לכבות את המוסיקה, ואילו במערכת אנלוגית עם צליל מעוות אנחנו יכולים להאזין הרבה זמן בלי להתעייף.

לסיכום: דיגיטלי משמעותית יותר טוב מאנלוגי בכל פרמטר אך האנלוגי פחות מעייף את האוזן.

אני ממליץ לכולם לקרוא את המאמר הבא בנושא שמפרט את הרעיון הזה בצורה יסודית:
http://www.stereophile.com/reference/406howard

יש גם דיון דומה שהיה באחד הפורומים בחול על כך:
http://www.reddit.com/r/askscience/...nyls_really_have_a_better_audio_quality_than/
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
אני זוכר שבהרצאה של טדי פרדו בתארוכה בכפר המכבייה הוא אמר דבר נכון מאוד:
הסיבה המרכזית שבגגלה אוהבים צליל "אנלוגי" שנובע ממקור אנלוגי/מגבר מנורות וכו', היא בגלל שהאוזן שלנו אוהבת את העיוותים שנוצרים מאשר לפענח מידע רב (רזולוציה גבוהה) וכאשר העיוות גדל כך אנו אוהבים את הצליל יותר.
הוא גם נתן דוגמה שידועה ומוכרת לכל האודיפילים - שומעים מערכת שנשמעת פצצה (מפורטת, במה וכל שאר המונחים) ואז אחרי חצי שעה האוזן כבר "גמורה" ומרגישים צורך לכבות את המוסיקה, ואילו במערכת אנלוגית עם צליל מעוות אנחנו יכולים להאזין הרבה זמן בלי להתעייף.

לסיכום: דיגיטלי משמעותית יותר טוב מאנלוגי בכל פרמטר אך האנלוגי פחות מעייף את האוזן.

אני ממליץ לכולם לקרוא את המאמר הבא בנושא שמפרט את הרעיון הזה בצורה יסודית:
http://www.stereophile.com/reference/406howard

יש גם דיון דומה שהיה באחד הפורומים בחול על כך:
http://www.reddit.com/r/askscience/...nyls_really_have_a_better_audio_quality_than/

לא מבין,ככל שהמע' מעיפת מהר יותר את האוזן היא טובה יותר?
תעשה קצת שעורי בית ליפני הסיכומים שלך.
ידידי ,כשהצליל צורם הוא צורם .ושהאוזן מיתעיפת היא לא משקרת.
יש מצב שאתה נילחם עם עצמך ואומר."לא זה לא צורם ,זה הרבה מידע ,אני פשוט לא מבין אותו ..."
אז מה בדיוק עושים החברה באולפן, יוצאים להפסקה כל 15 דק'?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
אני זוכר שבהרצאה של טדי פרדו בתארוכה בכפר המכבייה הוא אמר דבר נכון מאוד:
הסיבה המרכזית שבגגלה אוהבים צליל "אנלוגי" שנובע ממקור אנלוגי/מגבר מנורות וכו', היא בגלל שהאוזן שלנו אוהבת את העיוותים שנוצרים מאשר לפענח מידע רב (רזולוציה גבוהה) וכאשר העיוות גדל כך אנו אוהבים את הצליל יותר.
הוא גם נתן דוגמה שידועה ומוכרת לכל האודיפילים - שומעים מערכת שנשמעת פצצה (מפורטת, במה וכל שאר המונחים) ואז אחרי חצי שעה האוזן כבר "גמורה" ומרגישים צורך לכבות את המוסיקה, ואילו במערכת אנלוגית עם צליל מעוות אנחנו יכולים להאזין הרבה זמן בלי להתעייף.

לסיכום: דיגיטלי משמעותית יותר טוב מאנלוגי בכל פרמטר אך האנלוגי פחות מעייף את האוזן.

אני ממליץ לכולם לקרוא את המאמר הבא בנושא שמפרט את הרעיון הזה בצורה יסודית:
http://www.stereophile.com/reference/406howard

יש גם דיון דומה שהיה באחד הפורומים בחול על כך:
http://www.reddit.com/r/askscience/...nyls_really_have_a_better_audio_quality_than/
נראה לי ששהכללות האלה סופר-פשטניות.

דיגיטאלי לאו דווקא מפורט יותר -- לפעמים אנאלוגי מפורט יותר בגלל הקימפרוס.
למשל אם יש קו חזק יחד עם קו חלש, בדיגיטאלי לא מקומפרס -- וחשוב יותר -- במציאות -- הצליל החזק ימסך את החלש.
בוויניל (מקומפרס), החלש יחוזק והחזק יוחלש, כך שאפשר יהייה פתאום לשמוע את החלש -- שזה לא מציאותי, אבל קורה.

ואם הצליל מעייף, יש מצב משהו דפוק בעסק, החל ב-DAC וכלה בשאר המערכת.

עמיר
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
טוב, אחרי כל המלל ורצף הטעויות וההטעיות שלך, אגיב.

1)
בנוגע לנושא הראשון עליו הגבתי, ממליץ לך שוב לנסות להאזין להקלטות שנמדדות הכי טוב בלינק ל-DB ששלחתי. קח הקלטה מוכרת שיש לך כמה עותקים ממנה ותבצע את ההשוואה (יש ב-DB הרבה מוסיקת מיינסטרים אבל אאל"ט יש כלים ייעודים שאפשר לכמת כל הקלטה\הדפסה שתחפוץ למספרים המגדירים את ה-DR).
לא צריך שתחזור אליי מחר עם תשובה (גם לא בקשתי), כל מה שבקשתי שתבדוק לפני שאתה מגיב.
הניסיון המועט שלי עם כמה הקלטות הוא שיש דברים בגו ובהחלט שווה לחפור ולמצוא אותן.

2)
בנוגע ל-SACD/PCM ושאר ירקות. אתה זה שטענת שהעברה מ-SACD ל-PCM עשוייה להיות בעייתית, אבל פספת שכנראה רוב ההקלטות ע"ג SACD מקורן הוא PCM ולכן ברוב המקרים ההמרה ההפוכה היא מספיק טובה לניתוח איכות המקור. מי יודע, יכול להיות שיש SACD שהמקור שלהם הוא MP3 ואז לא רק שלא תראה מידע מעבר ל-22kHz גם לא תראה מידע מעל 16 ואולי אפילו 12kHz.

עוד בנושא, זה השימוש ב-Oppo להשוואה בין פורמטים - ממש צחוק מעבודה. אני מוכן להשוות את ה-Oppo למקור האנלוגי שלי בכל סוגי ההקלטות, גם בתקליטים שמקורם הוא דיגיטלי ולהוכיח לך שהוא לא מהווה רפרנס לשום דבר.

3)
בנוגע לתקליטים ולהקלטות אנלוגיות.
אני חוזר על מה שאמרתי בהודעות הקודמות - כאשר המקור הוא אנלוגי אני מעדיף להאזין לו בפורמט אנלוגי (קרי - תקליט).
קראתי את המאמר הארוך שלך בלינק (כן, אני משקיע ולומד - אולי כדאי שגם אתה קצת תקרא ותלמד).
הכל נכון, אבל מה שאתה מפספס זה מה היה המקור של רוב ההקלטות האנלוגיות...
אההה, נכון - זה היה טייפ סלילים - מה שהיה בשימוש במרבית ההקלטות במאה ה-20. כולל כל הלייבלים הגדולים כגון - EMI, VERVE, PRESTIGE, BLUE NOTE, RCA, DECCA, MERCURY ועוד ועוד.
וכפי אתה יודע (בוודאי שאתה יודע - אתה הרי לא מנפנף ידיים) - התחום הדינמי של טייפ סלילים הוא 120dB.... מממ, אז זהו שלא!
טייפ סלילים היה עוד יותר בעייתי מתקליט והתחום הדינמי שלו עוד יותר נמוך מזה שאפשר היה להשיג בתקליט.
אבל מה, אז ידעו לנצל את כל הטווח הדינמי הזה ולהוציא את המקסימום מאותן המדיית - ואכן יש הקלטות אנלוגיות עם טווח דינמי מדהים - מה שתראה לעיתים רחוקות מאוד עם הקלטות דיגיטליות או רימסטרים דיגיטליים (וממליץ לך לקורא קצת על Loudness war).
אני מבטיח לך שעם A-to-D אני יכול להוכיח לך שמרבית הרמסטרים הדיגיטלים שמקורם הוא אנלוגי נופלים בטווח הדינמי שלהם מהדפסה טובה ע"ג תקליט של אותו המקור. וכל הנתונים היבשים ש-CD מסוגל להפיק 90dB ו-SACD 120dB - אלה סתם מספרים, קל וחומר שאתה מביט באיכות רוב ההקלטות הדיגיטליות - זה פשוט זוועת עולם עם דווח דינמי של 5dB - באמת כבר עדיף לשמוע ב-Oppo או אולי ברדיו באוטו.

בנוגע לעיוותים, אני מסכים איתך - אבל אנחנו דברנו על קומפרסיה. ד"א, במקור האנלוגי שלי הצלחתי להגיע למהירות יציבה עם סטייה מינימלית והזרוע שלי מתמודדת יפה מאוד מול כל זרוע לינארית (יצא לי גם להאזין לכאלה במערכת שלי ובאחרות ותמיד העדפתי זרועות PIVOT).
עוד המלצה (עבורך ועבור המערכת האנלוגית שאתה מרכיב), זה לרכוש פונו מבוסס טרנזיסטורים - אם אתה רוצה להוריד את רמת העיוותים ולהעלות את הטווח הדינמי עדיף שלא יהיו לך שפופרות בסיגנל מהמקור האנלוגי. מניסיון, עוד לא יצא לי לשמוע פונו שפופרתי שהיה שקט ודינמי כמו פונוסטייג' טרנזיסטורי איכותי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
טוב, אחרי כל המלל ורצף הטעויות וההטעיות שלך, אגיב.
באמת תודה! :)

1)
בנוגע לנושא הראשון עליו הגבתי, ממליץ לך שוב לנסות להאזין להקלטות שנמדדות הכי טוב בלינק ל-DB ששלחתי. קח הקלטה מוכרת שיש לך כמה עותקים ממנה ותבצע את ההשוואה (יש ב-DB הרבה מוסיקת מיינסטרים אבל אאל"ט יש כלים ייעודים שאפשר לכמת כל הקלטה\הדפסה שתחפוץ למספרים המגדירים את ה-DR).
לא צריך שתחזור אליי מחר עם תשובה (גם לא בקשתי), כל מה שבקשתי שתבדוק לפני שאתה מגיב.
הניסיון המועט שלי עם כמה הקלטות הוא שיש דברים בגו ובהחלט שווה לחפור ולמצוא אותן.
הבנתי שאתה ממליץ, אבל עדיין לא בא לי לחפור בין יותר מ-47,000 רשומות ולהתעסק בזה כדי לבדוק משהו שנראה לי מופרך מראש כשממילא לא בוצעה שם הפרדת משתנים כדי לבודד את הפרמטר של DR ולראות את מידת הרלוואנטיות שלו בהשוואות בין הדפסות

2)
בנוגע ל-SACD/PCM ושאר ירקות. אתה זה שטענת שהעברה מ-SACD ל-PCM עשוייה להיות בעייתית, אבל פספת שכנראה רוב ההקלטות ע"ג SACD מקורן הוא PCM ולכן ברוב המקרים ההמרה ההפוכה היא מספיק טובה לניתוח איכות המקור. מי יודע, יכול להיות שיש SACD שהמקור שלהם הוא MP3 ואז לא רק שלא תראה מידע מעבר ל-22kHz גם לא תראה מידע מעל 16 ואולי אפילו 12kHz.
מאוד מצחיק -- ממש פיספסתי :)

הרי התייחסתי לגראפים של מיכאל, כאפשרות להעברה בעייתית, ומייד לאחר מכן כתבתי שאפשר לעשות את זה היטב, אבל צריך לדעת לעשות את זה.

בהמשך גם נתתי התייחסות למה שהתכוונתי, הבהרתי (למי שיודע לקרוא) שהכרתי את עניין מקורות ה-PCM עוד מקדמת דנא, ושזה אמור להיות מוכר לכל מי שפותח את חוברות הדיסקים, לא צריך להיות מומחה/גאון בשביל זה.

עם זאת, זה שאתה לא מעדכן את הבנותיך את המצב גם לאחר תוספת נתונים, ונתקע עם אי-הבנתך הראשונית את מה שנאמר כאילו זה אכן מה שנאמר, מראה על תקיעות די רצינית, או על טכניקת ויכוח בלתי קבילה.

עוד בנושא, זה השימוש ב-Oppo להשוואה בין פורמטים - ממש צחוק מעבודה. אני מוכן להשוות את ה-Oppo למקור האנלוגי שלי בכל סוגי ההקלטות, גם בתקליטים שמקורם הוא דיגיטלי ולהוכיח לך שהוא לא מהווה רפרנס לשום דבר.
מצטער בעבורך אם אינך יודע מה רפרנס ומה לא, והשוואות בין מקורות דיגיטאליים עושים בין מקורות דיגיטאליים בלבד, ללא מעורבות "מקור אנאלוגי" בדמות פטיפון, שמראש אינו רפרנס לשום דבר.

"מקור אנאלוגי" בדמות טייפ הסלילים מהסוג המקורי שעליו בוצעה ההקלטה עם המאסטר המקורי זה כבר כן רפרנס -- הרפרנס האמיתי הייחיד.

דרך אגב, ל-Oppo יש ממירים מהטובים שייש -- ESS Sabre32 Reference DAC, שבהיותם ממירי PCM, נותנים עדיפות ל-DVDA ול-Blu-ray.

3)
בנוגע לתקליטים ולהקלטות אנלוגיות.
אני חוזר על מה שאמרתי בהודעות הקודמות - כאשר המקור הוא אנלוגי אני מעדיף להאזין לו בפורמט אנלוגי (קרי - תקליט).
קראתי את המאמר הארוך שלך בלינק (כן, אני משקיע ולומד - אולי כדאי שגם אתה קצת תקרא ותלמד).
הכל נכון, אבל מה שאתה מפספס זה מה היה המקור של רוב ההקלטות האנלוגיות...
אההה, נכון - זה היה טייפ סלילים - מה שהיה בשימוש במרבית ההקלטות במאה ה-20. כולל כל הלייבלים הגדולים כגון - EMI, VERVE, PRESTIGE, BLUE NOTE, RCA, DECCA, MERCURY ועוד ועוד.
וכפי אתה יודע (בוודאי שאתה יודע - אתה הרי לא מנפנף ידיים) - התחום הדינמי של טייפ סלילים הוא 120dB.... מממ, אז זהו שלא!
טייפ סלילים היה עוד יותר בעייתי מתקליט והתחום הדינמי שלו עוד יותר נמוך מזה שאפשר היה להשיג בתקליט.
אבל מה, אז ידעו לנצל את כל הטווח הדינמי הזה ולהוציא את המקסימום מאותן המדיית - ואכן יש הקלטות אנלוגיות עם טווח דינמי מדהים - מה שתראה לעיתים רחוקות מאוד עם הקלטות דיגיטליות או רימסטרים דיגיטליים (וממליץ לך לקורא קצת על Loudness war).
אוי, נו, באמת, ואתה עוד מדבר בלי סוף על "ניפנוף ידיים"??

הרי אין דבר כזה "טווח דינאמי של טייפ סלילים" באופן כללי, כמו שייש לפורמאט הספציפי של CD למשל (דרך אגב, 96dB, לא 90).

זה תלוי בסוג הטייפ/סרט עצמו (חברות שונות ייצרו סרטים שונים, והייה גם Magnetic Film), ברוחב הסרט (רבע/חצי אינטש ויותר, 35mm ועוד), במהירות (כמו 15 אינטש או שלושים בשנייה, ולפעמים פחות מזה), בשיטת ה-Noise Reduction שהשתמשו בה, אם בכלל, בסוג מכשיר ההקלטה, בסוג מכשיר ההשמעה, במצבם הפיסי וכו'.

כנ"ל גם לגבי Frequency Response.

אני מבין שלך קשה להבחין שאתה "מנופף ידיים" בעצמך כל הזמן, וברמות מביכות, ועוסק בלייחס לי את זה, על תקן "הפוסל במומו פוסל".

מעניין כמה התכתבויות יידרשו לך כדי לקלוט סוף-סוף, לאט לאט, בקצב שלך, שאני לא "מנפנף ידיים".
לא שאני מחוסן מטעות, ולא שאני יודע הכל -- להיפך -- אני רק חובב בתחום -- אבל כשאני לא מתמצא במשהו במידה סבירה, אני שותק -- או שואל כדי ללמוד.

אני מבטיח לך שעם A-to-D אני יכול להוכיח לך שמרבית הרמסטרים הדיגיטלים שמקורם הוא אנלוגי נופלים בטווח הדינמי שלהם מהדפסה טובה ע"ג תקליט של אותו המקור. וכל הנתונים היבשים ש-CD מסוגל להפיק 90dB ו-SACD 120dB - אלה סתם מספרים, קל וחומר שאתה מביט באיכות רוב ההקלטות הדיגיטליות - זה פשוט זוועת עולם עם דווח דינמי של 5dB - באמת כבר עדיף לשמוע ב-Oppo או אולי ברדיו באוטו.
מעניין מאוד, ממש מרתק!

אתה מקשקש על הטווח הדינאמי של המאסטרים הדיגיטאליים שמקורם אנאלוגי, מבלבל בין זה לבין מה שיוצא על CD או SACD לשימוש ביתי, ואת זה משווה להדפסה טובה ע"ג תקליט של אותו המקור.

אתה עושה צחוק??

הרי הבעייה אינה עם הטווח הדינאמי של המאסטרים -- מעולם לא הייתה -- אפילו העברות פרימיטיביות ב-16/44.1 עוברות את ה-90dB.

לעומת זאת, ה"סתם מספרים" לגבי ויניל, שהזכרת את המקבילים שלהם ב-CD/SACD, הם 55dB לתקליט רגיל, כשאפשר איכשהו להגיע ל-75dB, בסופר-העברה מודרנית עם סופר ציוד מודרני, וגם זה רק בהתחלת התקליט -- הרי בהמשכו הטווח הדינאמי יורד פלאים!!

ורוב -- כנראה ממש כל -- ההדפסות של כל החברות המכובדות שהזכרת נעשו לא בהגבלה ל-75dB אלא קרוב יותר ל-55dB (עם קומפרסייה מתאימה, כמובן), אז מה אתה מתקשקש על ההגבלות טכניות של המאסטרים?

זה כבר פאתיטי.

שלא לדבר על כך שבהרבה קטעים מוסיקאליים הטווח הדינאמי של המוסיקה עצמה אינו בהכרח מי-יודע-מה אדיר כמו באיזה מאהלר או ריכארד שטראוס. הטווח הדינאמי שבשימוש בפועל של הרכבים קטנים, שלא תמיד בכלל יורדים לנגינה שקטה, הוא נמוך בהרבה.

אם יש כאלה שעושים דחיסות מטורפות בגלל ענייני loudness war, הרי זה סך הכל abuse של הטכנולוגייה, לא בגלל מגבלה טכנולוגית אמיתית שאינה מאפשרת הקלטה/השמעה בטווח הדינאמי המקורי או קרוב אליו.

מעבר לזה, שמירת הטווח הדינאמי המקורי זה לא תמיד מה שאנשים מעוניינים בו בהאזנה ביתית. כלומר, יש אודיופילים שטוענים שכן, אבל גם להם מפריע שכשהקטעים השקטים כבר כמעט נבלעים ברעש הסביבה, הקטעים החזקים מפוצצים עד כאב אוזניים.

בנוגע לעיוותים, אני מסכים איתך - אבל אנחנו דברנו על קומפרסיה.
בהגדרה, כל סטייה -- כל סטייה -- מצורת הגל המקורית היא עיוות.
קומפרסייה משנה את צורת הגל.
לפיכך קומפרסייה היא עיוות לכל דבר ועניין.

ד"א, במקור האנלוגי שלי הצלחתי להגיע למהירות יציבה עם סטייה מינימלית והזרוע שלי מתמודדת יפה מאוד מול כל זרוע לינארית (יצא לי גם להאזין לכאלה במערכת שלי ובאחרות ותמיד העדפתי זרועות PIVOT).
ואני בטוח שהמערכת האנאלוגית ההפרטית שלך היא במקרה פאר היצירה העולמית, והגעת לפתרונות שעולים על היכולת התיאורטית של המדייה, ושהשמיעה שלך מדייקת באבחנה מה עדיף בין pivot ל-linear יותר מהתיאורייה.

עוד המלצה (עבורך ועבור המערכת האנלוגית שאתה מרכיב), זה לרכוש פונו מבוסס טרנזיסטורים - אם אתה רוצה להוריד את רמת העיוותים ולהעלות את הטווח הדינמי עדיף שלא יהיו לך שפופרות בסיגנל מהמקור האנלוגי. מניסיון, עוד לא יצא לי לשמוע פונו שפופרתי שהיה שקט ודינמי כמו פונוסטייג' טרנזיסטורי איכותי.
ואולי, אם תתחיל לגלות פעם איזושהי מינימום הבנה בנושא שאתה "מנפנף ידיים" בו בצורה מביכה ופאתיטית, יהייה אולי מעניין לשמוע ממך המלצות.

בשלב זה -- לא, תודה, ממש לא.

ואם אתה לא שם לב, האובססייה הבולטת שלך בטווח דינאמי ובשקט/לא מאפילה לחלוטין על כל הפרמטרים האחרים שנוגעים לסאונד, כולל אפילו בבחירת פונו סטייג'!!

ואתה לא שם לב אפילו לסתירה הקטנה והמהותית שייש כאן -- שכשאתה מאזין לוויניל - כל הזמן יש לך רעש שמיע ובולט -- במקרה האידיאלי רק חיכוך הויניל, ובמצב הרגיל גם חריקות ופיצפוצים מכל הסוגים ומכל הסיבות, כולל אך לא מוגבל לבעיות הטבעה בתקליט, שחיקה, אבק, מטען סטאטי וכו'

זכותך לאהוב ויניל כמה שתרצה -- בכיף.

זכותך גם לרמות את עצמך, כולל לבלבל לעצמך את המוח ולטעות ולברבר שטויות בעניינים הטכניים הקשורים לנושא.
אבל, אנא אל תעשה זאת בפומבי. לא מתאים.

עמיר
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
מוזר שלא בא לך לחפור שבעצם זה מה שאתה עושה במקום להיות מעשי ולבדוק זאת בעצמך.

אתה רוכש מקור דיגיטלי לפי הצ'יפ הממיר שיש בו? שיהיה לך בהצלחה. אני יכול לתת לך דוגמא ללא מעט מכשירים עם ממיר NOS שנשמעים פי כמה יותר טוב מכל מיני ממירים חדשים עם הטכנולוגיה הכי חדישה.

בנוגע לטייפ סלילים, יש לו בעיות אינהרנטיות חמורות יותר מתקליט, וכל שיטות ה-Noise Reduction שכתבת על תקליט בוצעו גם על מאסטרים מטייפ סלילים.
אני אשמח אם תראה לי מאסטר דיגיטלי שהומר מטייפ סלילים בעל טווח דינמי של יותר מ-60-70db.
אתה יודע מה, אני אשמח אם תראה לי הקלטה דיגיטלית עם כזה טווח דינמי - אני עוד לא נתקלתי בכאלה.

ההשוואה שאני דברתי עליה היא לקחת את ההקלטה הטובה ביותר הדיגיטלית (שנלקחה ממקור אנלוגי) ולהשוות אותה (לאחר A-to-D) להדפסה הטובה ביותר ע"ג תקליט של אותו המקור. אני בטוח שאתה תופתע לגלות שההדפסה ע"ג התקליט היא בעלת טווח דינמי גדול יותר - על אף מגבלות הפורמט.
ה-Abuse שאתה מדבר עליו נהפך להיות טרנד. חברות ההקלטות מוציאות רימסטר אחרי רימסטר בטענה שיש שיפור בטכנולוגיה אבל לאחר בדיקה מדוקדקת אתה מגלה שבעצם הוסיפו לך קצת גיין וצמצמו לך את הטווח הדינמי.
יצא לי לא מזמן להשיג הדפסה של תקליט שחפשתי די הרבה זמן. את הרימסטר הדיגיטלי שלו יש לי כבר שנים (ע"ג תקליטור). לאחר שהנחתי את המחט על התקליט הופתעתי לגלות שבקטעים מסויימים יש ממש קרשנדו עצום מ-ppp ל-fff שבדיסק זה נשמע כמו קרשנדו מ-p ל-f - כלומר פספסתי המון אינפורמציה מוסיקלית ברימסטר הדיגיטלי שתמיד הייתי בטוח שכך זה הוקלט. אז אולי התקליט מוגבל מבחינת טווח דינמי אבל לפחות בהדפסה האנלוגית הטווח הזה מנוצל בעוד בתקליטור הוא צומצם ונהייה קומפרסור אחד גדול.

אין לי שום אובססיה לדינמיות ו\או ל-S/N Ratio.
מהמקור אני מעדיף לקבל תמונה כמה שיותר קרובה למה שהוקלט - אחרי המקור (בהמשך השרשרת) - תשחק עם שפופרות, אלמנטים מקרטון, קופסאות מווברצות כמה שאתה רוצה. אבל מה שיוצא מהמקור יהיה כמה שיותר נאמן למה שהוקלט על המדייה - זו הדרך שלי וכך אני בוחר את הרכיבים במערכת שלי. אני רק המלצתי מהניסיון שלי - בסופו של דבר, כפי שציינת יש לתקליט surface noise שגם אותו אפשר לנחית לרמה מאוד נמוכה עד כדי כך שבעצמה סבירה הוא נהיה בלתי שמיע (בהדפסות טובות). אבל אם אתה מוסיף עוד שפופרות בדרך (בפונו), בכל המקרים שאני חוויתי, אתה מוסיף עוד רעש רקע נוסף מהמקור שמעלה לך את תקרת הרעש ובעצם גורם לאיבוד נוסף של אינפורמציה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
מוזר שלא בא לך לחפור שבעצם זה מה שאתה עושה במקום להיות מעשי ולבדוק זאת בעצמך.

אתה רוכש מקור דיגיטלי לפי הצ'יפ הממיר שיש בו? שיהיה לך בהצלחה. אני יכול לתת לך דוגמא ללא מעט מכשירים עם ממיר NOS שנשמעים פי כמה יותר טוב מכל מיני ממירים חדשים עם הטכנולוגיה הכי חדישה.

בנוגע לטייפ סלילים, יש לו בעיות אינהרנטיות חמורות יותר מתקליט, וכל שיטות ה-Noise Reduction שכתבת על תקליט בוצעו גם על מאסטרים מטייפ סלילים.
אני אשמח אם תראה לי מאסטר דיגיטלי שהומר מטייפ סלילים בעל טווח דינמי של יותר מ-60-70db.
אתה יודע מה, אני אשמח אם תראה לי הקלטה דיגיטלית עם כזה טווח דינמי - אני עוד לא נתקלתי בכאלה.

ההשוואה שאני דברתי עליה היא לקחת את ההקלטה הטובה ביותר הדיגיטלית (שנלקחה ממקור אנלוגי) ולהשוות אותה (לאחר A-to-D) להדפסה הטובה ביותר ע"ג תקליט של אותו המקור. אני בטוח שאתה תופתע לגלות שההדפסה ע"ג התקליט היא בעלת טווח דינמי גדול יותר - על אף מגבלות הפורמט.
ה-Abuse שאתה מדבר עליו נהפך להיות טרנד. חברות ההקלטות מוציאות רימסטר אחרי רימסטר בטענה שיש שיפור בטכנולוגיה אבל לאחר בדיקה מדוקדקת אתה מגלה שבעצם הוסיפו לך קצת גיין וצמצמו לך את הטווח הדינמי.
יצא לי לא מזמן להשיג הדפסה של תקליט שחפשתי די הרבה זמן. את הרימסטר הדיגיטלי שלו יש לי כבר שנים (ע"ג תקליטור). לאחר שהנחתי את המחט על התקליט הופתעתי לגלות שבקטעים מסויימים יש ממש קרשנדו עצום מ-ppp ל-fff שבדיסק זה נשמע כמו קרשנדו מ-p ל-f - כלומר פספסתי המון אינפורמציה מוסיקלית ברימסטר הדיגיטלי שתמיד הייתי בטוח שכך זה הוקלט. אז אולי התקליט מוגבל מבחינת טווח דינמי אבל לפחות בהדפסה האנלוגית הטווח הזה מנוצל בעוד בתקליטור הוא צומצם ונהייה קומפרסור אחד גדול.

אין לי שום אובססיה לדינמיות ו\או ל-S/N Ratio.
מהמקור אני מעדיף לקבל תמונה כמה שיותר קרובה למה שהוקלט - אחרי המקור (בהמשך השרשרת) - תשחק עם שפופרות, אלמנטים מקרטון, קופסאות מווברצות כמה שאתה רוצה. אבל מה שיוצא מהמקור יהיה כמה שיותר נאמן למה שהוקלט על המדייה - זו הדרך שלי וכך אני בוחר את הרכיבים במערכת שלי. אני רק המלצתי מהניסיון שלי - בסופו של דבר, כפי שציינת יש לתקליט surface noise שגם אותו אפשר לנחית לרמה מאוד נמוכה עד כדי כך שבעצמה סבירה הוא נהיה בלתי שמיע (בהדפסות טובות). אבל אם אתה מוסיף עוד שפופרות בדרך (בפונו), בכל המקרים שאני חוויתי, אתה מוסיף עוד רעש רקע נוסף מהמקור שמעלה לך את תקרת הרעש ובעצם גורם לאיבוד נוסף של אינפורמציה.
אני פשוט לא מבין למה אני אמור לבדוק את עצמי בענייני סאונד ובאיזה הקשר.
ברשותך, או שלא, אסתפק בלעשות בדיקות רפואיות תקופתיות, ואוותר על ההזדמנויות לבדוק כל רעיון מופרך שמישהו מעלה.

זה שהגעת למסקנה, על פי פרט אחד, לגבי הדרך בה בחרתי מכשיר, דומה לדרך שבה אתה מסיק לגבי סאונד, לפי פרמטר אחד, רק שבמקרה שלך זהו פרמטר מישני לחלוטין.

לא באמת צריך גם אובססייה עם דינאמיות ו/או SNR, מספיק לנו DR מעל ומעבר.

וכשתהייה לך ו/או לי גישה לטייפ מאסטר של אחת החברות שדיברת עליהן, אפשר יהייה לדון בנושא באופן רלוואנטי.
כרגע אתה רק מברבר על זה לגמרי, אבל לגמרי ולחלוטין, באוויר.

וטייפ הסלילים, עם כל הבעיות שהזכרת, הוא המקור להקלטות האנאלוגיות שאתה משבח: אם לא שמת לב, לא התייחסתי בכלל לטייפ סלילים שמכרו פעם על תקן מדייה, כמו תקליטים, קסטות ודיסקים, אלא בפירוש על טייפ הסלילים מהסוג המקורי שעליו בוצעה ההקלטה עם המאסטר המקורי -- אז לשם מה טרחת להסביר את חסרונותיו??

ואתה מבלבל בין כל מיני ענייני מקורות.

מעבר לזה שה"מקור" לכל העסק הוא גלי הקול שהייו בחלל ההקלטה. הקליטו אותם ל-session tapes, שהם הדבר הקרוב ביותר שנותר במציאות לגלי הקול המקוריים, וגם זאת רק אם משמיעים אותם בטייפ דומה ככל האפשר לטייפ שהקליט אותם, מתוך תקווה ותפילה שמעגלי ההשמעה בו הם הופכיים למעדלי ההקלטה (למשל מבחינת NR, אם הייה כזה).

בעזרת עריכה (-mixing וחיתוכים והעתקות) של ה-session tapes יצרו את ה-master tape (האנאלוגי).

כדי לייצר מאסטר דיגיטאלי, או שמסבים את המאסטר האנאלוגי ישירות לדיגיטאל (AAD), או שחוזרים ל-session tapes, מסבים כל אחד מהם בנפרד לדיגיטאל, ואז עושים עריכה מחדש למאסטר דיגיטאלי (ADD). כנראה ש-loudness-fighters מוסיפים שלבים של קומפרסיות וכאלה לתהליך ההעברה לדיגיטאל.

(במאמר מוסגר, יש הרבה רמאויות בעניין זה, והחברות ממהרות לסמן ב-ADD גם מקרים מובהקים של AAD)

אז המקור השימושי (תיאורטית) לעניין אמור להיות המאסטר האנאלוגי, ואליו צריך להשוות את התוצאה.

היות ואין לך גישה למקור הזה, כל, אבל כל, מה שאתה עושה ומברבר עליו, נעשה לא בתחום האנאלוגי, ולא בדיגיטאלי, ולא בפיסיקאלי, לא במציאותי, אלא בתחום הפאנטאסייה נטו: של מה שאתה מקבל אצלך במערכת לעומת מה שנדמה לך שכנראה אולי נשמע ה"מקור" -- הצליל המקורי, או המאסטר, או משהו אחר כלשהו.

אז לך תשחק עם חלקיך השונים -- תרתי משמע -- כמה שאתה רוצה, עד שאתה בא על סיפוקך ונדמה לך שמה שאתה שומע הוא אכן הכי קרוב למקור המדומיין שלך.

אבל באמת, באמת אין צורך לבלבל לאחרים את המוח עם כל זה -- אלה עניינים פרטיים שלך.
והמלצה שלי -- לא מניסיון -- אל תעשה את זה בניפנופי ידיים, כפי שניסית לעשות איתנו -- זה עלול להיות כואב.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור