type1 or type 2


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אף חברה לא מכוונת לעקומה שטוחה - בחדר .
יש חברות שמכוונות לטונאליות מהונדסת שלהם - כדי להישמע "מיוחדים".
יש כאלה שלא ממש מכוונים - נשמע טוב -מתקדמים.
והחברות היותר נחשבות ( בעיני ובעיני המדע) - מכוונת לגרף שטוח בחדר אנאקואי.
מה שאומר שכמעט בכל המקרים של המקרה האחרון- תהיה גבעה בבאס וירידה בגבוהים מעצם היותם יותר כיווניים וקצרים באורך הגל שלהם.
זאת אומרת שרמקול שטוב(שטוח) אנאקואית יהיה סביב פלוס מינוס 3-5 די בי על על הספקטורם.
עקומה שטוחה בחדר היא תמיד תמיד תשמע רזה,קלינית ובעיקר לא מתאימה לרגישות האוזן האנושית לתדרים שונים ולפחות על זה, כולם מסכימים.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
דן, כתבתי בזהירות, לכן הדגשתי את הטקסט והוספתי בסוגריים rc
כמו שכתבת, מהנדס רמקולים מתכנן לעקומה שטוחה (בחדר אנקואי). מהנדס לא יכול לתכנן לעקומה שטוחה בחדר גם אם ירצה, כי אין לו את נתוני החדרים של הלקוחות, שכמובן שונים אחד מהשני.
הגברה, דקים, גם הם מכוונים לעקומה שטוחה, כבר עשרות שנים, זה ברור. מגבר שלא נמדד שטוח (בטווח הזרם/הספק שלו) נחשב מהונדס גרוע.
לגבי החדר אתה צודק (זה בדיוק מה שמדדתי אצלי)
אבל איך שלא תסתכל על זה, אחד ממטרות ה rc הוא להחזיר את העקומה השטוחה לחדר (עושה גם עוד דברים אבל כרגע מתמקד בעקומה).
עקומה שטוחה אומרת בהנדסית ״מערכת לא צובעת״

אני אישית אוהב סאונד קצת רולד אוף בגבוהים (והרבה חברים יורדים עלי בגלל זה, אבל זה מה שאני אוהב)
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
כתבתי ״מהנדסי ציוד מכוונים לעקומה שטוחה (בנוסף לעוד דברים)״
הדרך של מתכנן רמקולים למדוד את ״הציוד״ שלו ללא השפעות חיצוניות היא בחדר אנקואי או שטח פתוח. אבל הם מנסים להגיע לעקומה שטוחה בציוד שהם מתכננים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
דן, כתבתי בזהירות, לכן הדגשתי את הטקסט והוספתי בסוגריים rc
כמו שכתבת, מהנדס רמקולים מתכנן לעקומה שטוחה (בחדר אנקואי). מהנדס לא יכול לתכנן לעקומה שטוחה בחדר גם אם ירצה, כי אין לו את נתוני החדרים של הלקוחות, שכמובן שונים אחד מהשני.
הגברה, דקים, גם הם מכוונים לעקומה שטוחה, כבר עשרות שנים, זה ברור. מגבר שלא נמדד שטוח (בטווח הזרם/הספק שלו) נחשב מהונדס גרוע.
לגבי החדר אתה צודק (זה בדיוק מה שמדדתי אצלי)
אבל איך שלא תסתכל על זה, אחד ממטרות ה rc הוא להחזיר את העקומה השטוחה לחדר (עושה גם עוד דברים אבל כרגע מתמקד בעקומה).
עקומה שטוחה אומרת בהנדסית ״מערכת לא צובעת״
צבע/חתימה יכולים להיגרם ממספר גורמים לדוגמה, ג’יטר ב-DAC, סטייה בתגובת התדר, עיוות הרמוני, או רעש בסיגנל.
אני אישית אוהב סאונד קצת רולד אוף בגבוהים (והרבה חברים יורדים עלי בגלל זה, אבל זה מה שאני אוהב)
בסוף מדובר בתחביב אינדיבידואלי , לא רואה שום בעיה ללכת עם האמת/טעם שלך כל עוד לא מדובר ביצירת בעיה בצליל/סאונד.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
בתכלס אני לא יודע מה זה ״צליל טוב״, יודע רק מה זה צליל שאני אוהב וצליל שפחות אוהב.

אולי ניתן להגדיר ״צליל טוב״ כצליל שאינו פגום, או מצב בו הסאונד גורם למאזין לחוות תחושות חיוביות.
מסכים שהנושא מאתגר להגדרה וקל יותר להגדיר מה אוהבים פחות/יותר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
דן, כתבתי בזהירות, לכן הדגשתי את הטקסט והוספתי בסוגריים rc
כמו שכתבת, מהנדס רמקולים מתכנן לעקומה שטוחה (בחדר אנקואי). מהנדס לא יכול לתכנן לעקומה שטוחה בחדר גם אם ירצה, כי אין לו את נתוני החדרים של הלקוחות, שכמובן שונים אחד מהשני.
הגברה, דקים, גם הם מכוונים לעקומה שטוחה, כבר עשרות שנים, זה ברור. מגבר שלא נמדד שטוח (בטווח הזרם/הספק שלו) נחשב מהונדס גרוע.
לגבי החדר אתה צודק (זה בדיוק מה שמדדתי אצלי)
אבל איך שלא תסתכל על זה, אחד ממטרות ה rc הוא להחזיר את העקומה השטוחה לחדר (עושה גם עוד דברים אבל כרגע מתמקד בעקומה).
עקומה שטוחה אומרת בהנדסית ״מערכת לא צובעת״

אני אישית אוהב סאונד קצת רולד אוף בגבוהים (והרבה חברים יורדים עלי בגלל זה, אבל זה מה שאני אוהב)


אבל גם ב RC - גרף המטרה לא שטוח - אף פעם.
אנחנו כן מנסים לתקן למצב שטוח בכל מיני דרכים כדי שיהיה מצב התחלתי טוב לעבוד איתו.
ולאחר מכן - מזינים גרף מטרה לא שטוח מידיעה שהשטוח לא נשמע טוב ולא "אנושי".

מעל תדר המעבר בחדר(נניח 250 הרץ) - רמקול מהונדס טוב - יתן את אותה תגובת FR - ב מעל 90 אחוז מהמקרים. אני רואה את זה כל יום (בערך).
הספינורמה מראה את זה וגם המדידות בשטח בחדרים אמיתיים- יש המון סרטונים לעניין זה ברשת.

הבעיה שהרבה חברות אודיופיליות - לא רוצות/יכולות להנדס רמקול טוב מכל מיני סיבות.

אני חושב שפחות צריך לדבר על "צליל טוב" כמו שגיא אמר - וצריך לדבר יותר על צליל שלא פגום מהיסוד.זאת אומרת, לנצל את המידע יותר לכיוון של בוא נסדר מה שלא טוב ומוסגם שהוא לא טוב ואחרי זה ניגש לאישי.כך יהיה בסיס טוב יותר - לכל אחד ולא משנה מה הטעם האישי שלו.

פיזור אפשר למדוד
אימפולס
דינמאיות,דחיסה
ועוד הרבה דברים אחרים
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
אבל גם ב RC - גרף המטרה לא שטוח - אף פעם.
אנחנו כן מנסים לתקן למצב שטוח בכל מיני דרכים כדי שיהיה מצב התחלתי טוב לעבוד איתו.
ולאחר מכן - מזינים גרף מטרה לא שטוח מידיעה שהשטוח לא נשמע טוב ולא "אנושי".
אז איזה גרף מטרה מזינים?
מעל תדר המעבר בחדר(נניח 250 הרץ) - רמקול מהונדס טוב - יתן את אותה תגובת FR - ב מעל 90 אחוז מהמקרים. אני רואה את זה כל יום (בערך).
הספינורמה מראה את זה וגם המדידות בשטח בחדרים אמיתיים- יש המון סרטונים לעניין זה ברשת.

הבעיה שהרבה חברות אודיופיליות - לא רוצות/יכולות להנדס רמקול טוב מכל מיני סיבות.

אני חושב שפחות צריך לדבר על "צליל טוב" כמו שגיא אמר - וצריך לדבר יותר על צליל שלא פגום מהיסוד.זאת אומרת, לנצל את המידע יותר לכיוון של בוא נסדר מה שלא טוב ומוסגם שהוא לא טוב ואחרי זה ניגש לאישי.כך יהיה בסיס טוב יותר - לכל אחד ולא משנה מה הטעם האישי שלו.
אני אומר את זה שנים כבר, אני יודע לזהות ״צליל פגום״ (לטעמי). ברגע שלא מוצא פגם אז מבחינתי זה ״צליל טוב״.
ז״א ״צליל טוב״ זה בעצם ״לא צליל לא טוב״.
פיזור אפשר למדוד
אימפולס
דינמאיות,דחיסה
ועוד הרבה דברים אחרים
לא כתבתי שלא, לא באמת הבנתי איפה אתה סותר אותי ;)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אז איזה גרף מטרה מזינים?

אני אומר את זה שנים כבר, אני יודע לזהות ״צליל פגום״ (לטעמי). ברגע שלא מוצא פגם אז מבחינתי זה ״צליל טוב״.
ז״א ״צליל טוב״ זה בעצם ״לא צליל לא טוב״.

לא כתבתי שלא, לא באמת הבנתי איפה אתה סותר אותי ;)
אני לא סותר אותך אף פעם בגדול :)
יש הרבה מה ללמוד מימך!!

לגבי הגרף - זה מאוד תלוי - בעיקר ברמקול .
לדוגמא רמקול BBC אודיופילי - לא הייתי הולך על דרף קלאסי כי המיק לא ממש מתאר את מה שאתה שומע ובתיקון קלאסי כמו זה שמופיע למטה אתה עשוי לקבל סאונד חריף יותר ממה שתרצה לקבל.
אבל זה כבר פלסטר למחלה שלא גדאי להיכנס אליה מלכתחילה.

אבל כמעט תמיד אלו הגרפים המקובלים - פחות או יותר.
PTR.jpg
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
המון תודה!!!

גרף 7 זה פחות או יותר מה שמדדתי אצלי בבית (לאחר החלקה), זה בדיוק הרול אוף שהזכרתי שמעדיף, למרות שהרמתי באיזה 0.3db לקבל קצת יותר טוויטר (אצלי ברמקול מתחיל מ 2k). מעבר לזה מרגיש לי לא טבעי (בעיקר קול אנושי) וקצת חופר
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
המון תודה!!!

גרף 7 זה פחות או יותר מה שמדדתי אצלי בבית (לאחר החלקה), זה בדיוק הרול אוף שהזכרתי שמעדיף, למרות שהרמתי באיזה 0.3db לקבל קצת יותר טוויטר (אצלי ברמקול מתחיל מ 2k). מעבר לזה מרגיש לי לא טבעי (בעיקר קול אנושי) וקצת חופר
לא מתפלא!
אתה רואה - יש לך גיבוי מדעי חחחחחח.
מה שיפה באודיו וזה גם מדעי - שזמני הדהוד גם משפיעים על הגרף המועדף.
אבל זה לפוסט אחר :)
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אתה צריך ממש להקשיב למה שהוא אומר בסרטונים. אחרת אתה פשוט לא מבין ודן אותו לכף חובה.

היי רונן,

אתחיל מזה שלכבד דילרים שעוסקים בתחום זה דבר אחד. לקבל כמובן מאליו תמהיל שיווקי של מי שלאג'נדה שלו אין כל שחר, זה כבר דבר שאני לא מסוגל להבין.

במילים אחרות שיקום כאן האחד שיסביר לי כיצד התוכן שמייקי מעלה בסירטוני הרשת שלו, במאמץ לתת זווית חדשה ומהפכנית על תחום ההיי אנד, עזרה לו לשפר את המערכת ובתוך כך את חווית האזנה, ואני מסיר בפניו את הכובע.

הכוונה מסיר את הכובע בפני מייקי שלדידו מדובר בציוד שהוא מצויין, רק בהסתיגות אחת מהותית (כמובן איך לא), שהוא רחוק מלהשמע לו טבעי. הדבר היחיד שנכון גם לדיכוטומיה זו, שבמציאות מדובר בציוד שרחוק מלהתאים לכל כיס, ומכאן שלבנות על כך תלי תילים של תובנות שלא מחזיקות מים, זה לא יותר מגישה חובבנית.

אתה בוודאי מודע לכך שיש אלף ואחת סיבות שציוד יוקרתי עלול להישמע פחות טבעי, וזה רחוק מלהיות קשור לזה שהוא מסווג ככזה. רק לסבר האוזן ובאותו ההקשר, כבר שמעתי ציוד הגברה טרנזסטורי חזק שאין מצב שגם מאזין מנוסה יחשוב שמדובר בכזה אחד, ועלי הוא השאיר רושם חזק של מנורות, ולחילופין ציוד מנורתי חלש שנשמע מעל לכל טרנזסטורי.

הם נמצאים בהקלטה אך מערכות שונות מדגישות פרמטרים מתוכם . ברגע שיש הדגש של פרמטר כזה והבס נשמע לי מרסק או הסאונד מהיר או הכיסא של נגן הוויאולה נשמע מצמרר-לי אישית זה לא נשמע טיבעי. נשמע יותר כאפקט מוגבר או מודגש. בכל השירשור הזה לא ראיתי שמישהו ציין את המילה הרמוניות - זה משהו חשוב?

אכן קיים מצב שמערכת פרטיקולרית תייצר בס לא טבעי ומוגזם, וכנ"ל לגבי רעשי רקע כתנודת כסא, שיעול מחיאות כפיים ועוד, וזו לא חדשה מרעישה. אין כאן קשר לסאונד מהיר או איטי. תופעות מהסוג הזה הן שכיחות בעיקר באותן מערכות כביכול אידאליות, שמטרתן לרגש, ללא קשר בסיסי לתוכן המוסקלי שמושמע דרכן.

לפי הדברים שהעלת עד כה, מעניין אם כל זה באמת מפריע לך כי אתה חושב שסאונד צריך להשמע בצורה אחרת, ואם כן כיצד. או שמא זה מוכיח לך כמו למייקי, שמערכות יקורתיות שעולות בהתאם לא מסוגלות להניב תוצאה טבעית.

מקרים כאלה הם יותר מפתירים. בעיקר למגינת ליבו של כל מי שמראש חוזה כאן טוטאל לוס אודיופילי.

הפתרון הוא בין השאר דרך טיפול אקוסטי פסיבי או אקטיבי.

אממה, עם כל הרצון הטוב, צריך לקחת בחשבון שהתוצאה הסונית שמתקבלת מטיפול אקוסטי כלשהו, לא תמיד תחליק בגרון כמו קוניאק משובח. זה אומר שלא יהיה מנוס מלדייק אותו, ובמילים פשוטות לעשות לו פיין טיונינג.

מי שלא נתקל בסיטואציה אודיופילית זו, לא יבין לעולם עד כמה תהליך זה הוא אנגמטי פר אקסלנס. את עניין הסיפוק, ועד כמה זה מייגע נשאיר בצד.

אחזור לרגע לאותן תוספות קוליות שנשמעות לא פעם ברקע לצד הרמונויות, וטונליות של מקטע מוסיקלי. שוב כל זה קורה כפי שעמיר הזכיר לא פעם כתוצאה מפיזור המיקרופונים במרחב ההקלטה. זה נשתמר בהפקה גם מהסיבה שרצו לשמר את הצביון של התוכן המוקלט, בכמה שפחות התערבות, לפחות בנוגע לנ"ל.

שורה תחתונה, או שאנחנו מעוניינים להתקרב לאיך שהתוכן המוסיקלי נצרב במדיה שבה אנו עושים שימוש, או שמא הטעם האישי שלנו קודם לכל. במידה שהאישו הוא להתקרב לתוכן, או אז
השאלה הבאה היא איך אפשר לדעת שהתקרבנו, או אולי בכלל התרחקנו ממנו.

נתחיל בזה שחברות ההפקה מעצם טיבען מתעסקות בחומרים מוסקליים שונים. לא רק מהסיבה הזו קיימים בינהם הבדלים סוניים בתוצאה. מדובר בהבדלים שמיעים. לא פעם מדובר בהבדלים שהם שמיים וארץ, בלי שהתחלנו לדבר על מתי החומרים הוקלטו או נערכו. כנ"ל אם מדובר באלבום שמגלם מספר קטעים שונים, שבדכ נבדל מהאחידות שמגלמת הפקה של מוסיקה קלאסית. בכל אופן העובדה היא שמאפיינים קוליים של חברה כדוגמאת דוייטשה גרמופון שונה מאה שמונים מעלות מפבלו ששונה, מפיליפס וכו. זו נקודת המוצא והבסיס.

שוב כל זה קשור לעד כמה המקור שבו אנו עושים שימוש, אכן רגיש דיו, ולא פחות חשוב מה שנבחר אחריו. מדובר אם כן במערכת ותגובת החדר, שכל תנודה ושינוי אקוסטי הקל ביותר, או שינוי פיזי במערכת מוביל לקבלת קונפיגורציה קולית שלא הכרנו קודם לכן.

כשאנחנו שם, בבואנו לבחון מצב A מול B ימצא שאחד מהם נכון יותר וגם יותר מרגש או פחות ובזה כבר לא מסובך להבחין. לדוגמה אם במצב A ההייבט שנבחן הייה נוכח ונשמע יותר בפרופרציה, ולבסוף גם קיבל headroom, כאשר במצב B מה שנבחן איבד מנוכחותו הקוהרנטית, התפרק ונמרח בין שני הרמקולים, או אז אין מי שיעדיף את B, גם אם זה האחרון עשה לו מלכתחילה יותר נעים בבטן.

עכשיו יקום האחד שיטען שהמצב הנבחר רחוק מלהיות אופטימלי עבורו, והוא נשמע לו נניח מוגזם. במצב כזה צריך להמשיך ולתת עבודה. יש כיום מספיק אמצעים בארגז הכלים האודיופילי לשנות זאת כך שלבסוף זה יקלע לציפיות בעל המערכת.
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
אפשר גם לעצור רגע מהמסע האינסופי, אולי לשחרר רגל מהגז, לעשות חושבים אולי להקשיב לאנשים עם נסיון וללמוד מהתובנות שלהם גם אם זה לא תמיד נעים, גם אם זה נוגד את הדרך שלנו, לא חייבים להסכים אבל לשמוע עוד דעה תמיד טוב, חוכמת חיים לא תסולא בפז, זה יכול לחסוך המון כסף!
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,933
מעורבות
476
נקודות
83
אפשר גם לעצור רגע מהמסע האינסופי, אולי לשחרר רגל מהגז, לעשות חושבים אולי להקשיב לאנשים עם נסיון וללמוד מהתובנות שלהם גם אם זה לא תמיד נעים, גם אם זה נוגד את הדרך שלנו, לא חייבים להסכים אבל לשמוע עוד דעה תמיד טוב, חוכמת חיים לא תסולא בפז, זה יכול לחסוך המון כסף!
משה,
הגאווה לא מאפשרת להקשיב לאחרים פן יבולע להם,למשל יש שלא מבחינים בין טיב כבלים המסקנה לא שומעים הבדלים לכן לא כדאי להשקיע
בכבלים היקרים עם הכרה בתעשיה,ולא עולה בדעתם שהמערכת לא מאפשרת לשקף את יכולת העברת אינפורמציה רבה יותר לכבל הנבחן לעומת המוחלף, או יש אמונה שכבלים יכולים לתקן טוויטר צורח
או מיד בס לא מורגש , כעיקרון כבלים נועדו להעביר רק אינפורמציה,
לרוב זוג כבלים אחד בהשוואת אין השפעה גדולה להבדל מובחן, גם לבחון רכיב אחד במערכת הוא דבר שגוי,
לבחון רכיב אחד כדאי לבחון במערכת
אחרת של חבר שהיא מוקפדת ונשמעת
משכנע.

ההמשך יבוא.
 

נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
כבלים זו תעשיה שלמה, וזה לא עניין של אמונה אלה של שלמות, עדיף לא להיכנס לויכוח העקר הזה שוב.
לבחון כבל ... גם בסדר, הכל בסדר.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,093
מעורבות
343
נקודות
83
משה,
הגאווה לא מאפשרת להקשיב לאחרים פן יבולע להם,למשל יש שלא מבחינים בין טיב כבלים המסקנה לא שומעים הבדלים לכן לא כדאי להשקיע
בכבלים היקרים עם הכרה בתעשיה,ולא עולה בדעתם שהמערכת לא מאפשרת לשקף את יכולת העברת אינפורמציה רבה יותר לכבל הנבחן לעומת המוחלף, או יש אמונה שכבלים יכולים לתקן טוויטר צורח
או מיד בס לא מורגש , כעיקרון כבלים נועדו להעביר רק אינפורמציה,
לרוב זוג כבלים אחד בהשוואת אין השפעה גדולה להבדל מובחן, גם לבחון רכיב אחד במערכת הוא דבר שגוי,
לבחון רכיב אחד כדאי לבחון במערכת
אחרת של חבר שהיא מוקפדת ונשמעת
משכנע.

ההמשך יבוא.
יוסי ברשותך שאלה.
בוא ניקח לדוגמה את המערכת שלך נכון להיום .
נותנים לך זוג אינטרקונקטים של חברה ידועה ,אתה מחבר אותם ולהפתעתך הרבה קיבלת סאונד רזה ושטוח.

איך אתה תתיחס לאינטרקונקטים שחיברת?
אתה אומר שהם בסהכ מעבירים אינפורמציה שזה נכון
אבל התוצאה שקיבלת מבחינתך היא ״אסון״!
ומה שקיבלת זה אינפורמציה רזה ושטוחה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
יוסי ברשותך שאלה.
בוא ניקח לדוגמה את המערכת שלך נכון להיום .
נותנים לך זוג אינטרקונקטים של חברה ידועה ,אתה מחבר אותם ולהפתעתך הרבה קיבלת סאונד רזה ושטוח.

איך אתה תתיחס לאינטרקונקטים שחיברת?
אתה אומר שהם בסהכ מעבירים אינפורמציה שזה נכון
אבל התוצאה שקיבלת מבחינתך היא ״אסון״!
ומה שקיבלת זה אינפורמציה רזה ושטוחה?
מה שאתה בעצם אומר -- ובצדק גמור -- שגם אם משהו "נועד" לעשות משהו מסוים, זה לא אומר שהוא עושה אותו היטב.

זה לא מוגבל לכבלים, ובעצם לא מוגבל לאודיו.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,093
מעורבות
343
נקודות
83
מה שאתה בעצם אומר -- ובצדק גמור -- שגם אם משהו "נועד" לעשות משהו מסוים, זה לא אומר שהוא עושה אותו היטב.

זה לא מוגבל לכבלים, ובעצם לא מוגבל לאודיו.
נכון אבל בגדול הם ״שינו ״את הסאונד
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
נכון אבל בגדול הם ״שינו ״את הסאונד
בדוגמה שלך, הם שינו את התוצאה ממצב שאפשר להניח שבעל המערכת מרוצה ממנו למצב שהוא לא, כלומר למרות שהכבלים "נועדו" להעביר רק אינפורמציה, אתה מדבר על מצב שבו הם לא עושים את זה היטב.

כלומר, מה שכתבת זו דוגמה ספציפית להכללה שכתבתי קודם. אין בינינו ויכוח.
או שאני מפספס משהו, שגם זה אפשרי.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,093
מעורבות
343
נקודות
83
בדוגמה שלך, הם שינו את התוצאה ממצב שאפשר להניח שבעל המערכת מרוצה ממנו למצב שהוא לא, כלומר למרות שהכבלים "נועדו" להעביר רק אינפורמציה, אתה מדבר על מצב שבו הם לא עושים את זה היטב.

כלומר, מה שכתבת זו דוגמה ספציפית להכללה שכתבתי קודם. אין בינינו ויכוח.
או שאני מפספס משהו, שגם זה אפשרי.
אני שואל בהנתן תוצאה רזה ושטוחה של הכבלים איך אתה אמור להתיחס אליהם למשל כשישאלו אותך מה דעתך עליהם?
חוץ מלומר שהם לא עשו עבודה טובה ...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אני שואל בהנתן תוצאה רזה ושטוחה של הכבלים איך אתה אמור להתיחס אליהם למשל כשישאלו אותך מה דעתך עליהם?
חוץ מלומר שהם לא עשו עבודה טובה ...
ההשפעה של כבל, במידה שהיא שמיעה, היא פונקציה של שני המכשירים שהוא מחבר ביניהם.
אותו כבל יכול להישמע טוב במערכת אחת ופחות טוב במערכת אחרת.

כך שכל מה שאפשר להגיד שאם במערכת נתונה הכבל הנתון נשמע פחות טוב מהמקורי, סימן שהוא לא מתאים למערכת. זה לא אומר שהוא גרוע.

כבלים הם פילטרים "טיפשים", כפי ש- @RanMoyal נוהג לומר. הם לא יודעים להתאים את עצמם ואי אפשר להתאים אותם למערכת.

אז אם לזה חתרת, כנראה שהתכוונת לדבר השני השגוי באותו פוסט, שאומר שצריך לבדוק רכיב חדש במערכת אחרת מזו שעבורה הוא מיועד, שזה בעייתי גם כי צריכה להיות התאמה למערכת המקורית, לא לזו של החבר, וגם כי בעל המערכת המקורית מכיר את המערכת האחרת פחות טוב, ופחות רגיש להבדלים.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור