נדמה לי שהנסיונות להשתמש רק בחלקים מיתרונות השופר ברמקולים מסחריים אכן נתנו מקום למה שכתבת.
רמקול שופרי קדמי או אחורי מצריך טיפול והתאמה בהתאם לטופולוגיה יתרונותיה ומגבלותיה בחלל נתון ובפיזיקה של הקופסא.
סליחה שאני דוחף את מרכולתי ומרכולת "הגורו " שלי , אבל מהכרות עם רמקול שופרי קדמי סופר נציל ( 107db + סאבהורן של 114 db) , וגם עם שלי אחורי פחות נציל ( 100db) ועוד שופריים קדמיים מבוססי lowther AER אני מאמין שיש אפשרות לנגן את כל סוגי המוזיקה. כל עוד אתה הופך את רעיון הפול ריינג' ל wide band ומאזן את השופר מלמטה עם יחידה נפרדת או כזאת מתייחסת לטווח הבאס והסאב בצורה ייעודית. וכן, בוחר הגברה וכבילה ומקור מתאימים.
האם מי שאוהב את מכת המיד באס התחתון של JBL L300 ונגזרותיו יתחבר מיידית לסאונד של השופריים היותר מאוזנים ומוקפדים, זה כבר עניין של טעם ציפיות ומאווים נסתרים.. אין ספק שלשמוע רוק כבד ואו רוק בכלל ברמקול שופרי זו חוויה שונה מרמקול דינמי "רגיל". ( בהערת אגב, הקלטה טובה זו הקלטה טובה ללא קשר לסוגה, אבל מה לעשות, שיותר קשה למצוא הקלטת רוק מרובת אנרגיות ונגנים ודיסטורשנים שהוקלטה וטופלה בהתאם, זה כמו לחפש כוכב מישלן בשיפודייה של בני וחגית בצומת הפיל) . היצמדות "נוקשה" להשלכות של הדרך השופרית יכולה להניב הנאה מכלל מכלול המוסיקה הקיימת. לא שמעתי מספיק קליפשים ודומיהם שמתיימרים להיות שופריים, מה ששמעתי לא גרם לי להרהר במורכבות השיטה וחוסר היכולת לבצע קיצורי דרך.
אני מצרף קישור למערכת שלי מנגנת פינק פלויד דרך הרדיו הנאמן שלי , שהוקלט ברגע של התלהבות מהולה בשיעמום דרסטי לעת ערב, האמן לי לא היה חסר בחדר כלום, חוץ מאקוסטיקה טובה ומשופרת שתיתן עוד קצת נינוחות פוקוס ומלאות. שים אוזניות משה....