type1 or type 2


RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
קבל דוגמא לרמקול שנמדד די פלאט על הציר:
צפה בקובץ המצורף 64015
כמובן שבחדר שלך הוא לא יהיה פלאט. רוצה לנחש כמה עולה הרמקול המדובר או איזה "סוג" של אודיופיל נהנה ממנו הנאה מרובה?
משה, לא נגסת בפתיון אה? לא נורא
זה הלינטון שלך.
אנאקואית - פלאט כמו מגשית הפוכה.
בחדר - fun fun fun
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
יחידת מיד/גבוהים שהיא בעצם שופר, יש נניח דום טווטר, ריבון, ויש גם שופר, יש כאלה שלקחו את זה צעד קדימה וגם יחידת המיד היא שופרית נניח ה הרשי וכדומה .....
נדמה לי שהנסיונות להשתמש רק בחלקים מיתרונות השופר ברמקולים מסחריים אכן נתנו מקום למה שכתבת.
רמקול שופרי קדמי או אחורי מצריך טיפול והתאמה בהתאם לטופולוגיה יתרונותיה ומגבלותיה בחלל נתון ובפיזיקה של הקופסא.
סליחה שאני דוחף את מרכולתי ומרכולת "הגורו " שלי , אבל מהכרות עם רמקול שופרי קדמי סופר נציל ( 107db + סאבהורן של 114 db) , וגם עם שלי אחורי פחות נציל ( 100db) ועוד שופריים קדמיים מבוססי lowther AER אני מאמין שיש אפשרות לנגן את כל סוגי המוזיקה. כל עוד אתה הופך את רעיון הפול ריינג' ל wide band ומאזן את השופר מלמטה עם יחידה נפרדת או כזאת מתייחסת לטווח הבאס והסאב בצורה ייעודית. וכן, בוחר הגברה וכבילה ומקור מתאימים.
האם מי שאוהב את מכת המיד באס התחתון של JBL L300 ונגזרותיו יתחבר מיידית לסאונד של השופריים היותר מאוזנים ומוקפדים, זה כבר עניין של טעם ציפיות ומאווים נסתרים.. אין ספק שלשמוע רוק כבד ואו רוק בכלל ברמקול שופרי זו חוויה שונה מרמקול דינמי "רגיל". ( בהערת אגב, הקלטה טובה זו הקלטה טובה ללא קשר לסוגה, אבל מה לעשות, שיותר קשה למצוא הקלטת רוק מרובת אנרגיות ונגנים ודיסטורשנים שהוקלטה וטופלה בהתאם, זה כמו לחפש כוכב מישלן בשיפודייה של בני וחגית בצומת הפיל) . היצמדות "נוקשה" להשלכות של הדרך השופרית יכולה להניב הנאה מכלל מכלול המוסיקה הקיימת. לא שמעתי מספיק קליפשים ודומיהם שמתיימרים להיות שופריים, מה ששמעתי לא גרם לי להרהר במורכבות השיטה וחוסר היכולת לבצע קיצורי דרך.
אני מצרף קישור למערכת שלי מנגנת פינק פלויד דרך הרדיו הנאמן שלי , שהוקלט ברגע של התלהבות מהולה בשיעמום דרסטי לעת ערב, האמן לי לא היה חסר בחדר כלום, חוץ מאקוסטיקה טובה ומשופרת שתיתן עוד קצת נינוחות פוקוס ומלאות. שים אוזניות משה....:מאזין:
 
נערך לאחרונה ב:

e&k

עוסק בתחום
הודעות
163
מעורבות
61
נקודות
28
נדמה לי שהנסיונות להשתמש רק בחלקים מיתרונות השופר ברמקולים מסחריים אכן נתנו מקום למה שכתבת.
רמקול שופרי קדמי או אחורי מצריך טיפול והתאמה בהתאם לטופולוגיה יתרונותיה ומגבלותיה בחלל נתון ובפיזיקה של הקופסא.
סליחה שאני דוחף את מרכולתי ומרכולת "הגורו " שלי , אבל מהכרות עם רמקול שופרי קדמי סופר נציל ( 107db + סאבהורן של 114 db) , וגם עם שלי אחורי פחות נציל ( 100db) ועוד שופריים קדמיים מבוססי lowther AER אני מאמין שיש אפשרות לנגן את כל סוגי המוזיקה. כל עוד אתה הופך את רעיון הפול ריינג' ל wide band ומאזן את השופר מלמטה עם יחידה נפרדת או כזאת מתייחסת לטווח הבאס והסאב בצורה ייעודית. וכן, בוחר הגברה וכבילה ומקור מתאימים.
האם מי שאוהב את מכת המיד באס התחתון של JBL L300 ונגזרותיו יתחבר מיידית לסאונד של השופריים היותר מאוזנים ומוקפדים, זה כבר עניין של טעם ציפיות ומאווים נסתרים.. אין ספק שלשמוע רוק כבד ואו רוק בכלל ברמקול שופרי זו חוויה שונה מרמקול דינמי "רגיל". ( בהערת אגב, הקלטה טובה זו הקלטה טובה ללא קשר לסוגה, אבל מה לעשות, שיותר קשה למצוא הקלטת רוק מרובת אנרגיות ונגנים ודיסטורשנים שהוקלטה וטופלה בהתאם, זה כמו לחפש כוכב מישלן בשיפודייה של בני וחגית בצומת הפיל) . היצמדות "נוקשה" להשלכות של הדרך השופרית יכולה להניב הנאה מכלל מכלול המוסיקה הקיימת. לא שמעתי מספיק קליפשים ודומיהם שמתיימרים להיות שופריים, מה ששמעתי לא גרם לי להרהר במורכבות השיטה וחוסר היכולת לבצע קיצורי דרך.
אני מצרף קישור למערכת שלי מנגנת פינק פלויד דרך הרדיו הנאמן שלי , שהוקלט ברגע של התלהבות מהולה בשיעמום דרסטי לעת ערב, האמן לי לא היה חסר בחדר כלום, חוץ מאקוסטיקה טובה ומשופרת שתיתן עוד קצת נינוחות פוקוס ומלאות. שים אוזניות משה....:מאזין:
זה היה מני בגר בסוף , לא ? ;)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
זה היה מני בגר בסוף , לא ? ;)
שמע... כשהכוכבים מסתדרים והקליטה בכיוון, הרדיו נותן חווית סאונד כמו האף של ברברה סטרייסנד, מושלם בדרכו המיוחדת....
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
שוב, זה מחזיר אותי לאימרות בסרטונים לפיהן מושלם זה לא טוב, זה רע וזה בכלל לא טבעי...

ועכשיו אתה מפרט שפרטים, או באס מרסק, או גבוהים מצמררים, כל אלו הם בחזקת אפקטים.

למרות שהם כולם נמצאים בהקלטה.
הם נמצאים בהקלטה אך מערכות שונות מדגישות פרמטרים מתוכם . ברגע שיש הדגש של פרמטר כזה והבס נשמע לי מרסק או הסאונד מהיר או הכיסא של נגן הוויאולה נשמע מצמרר-לי אישית זה לא נשמע טיבעי. נשמע יותר כאפקט מוגבר או מודגש. בכל השירשור הזה לא ראיתי שמישהו ציין את המילה הרמוניות - זה משהו חשוב?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
הם נמצאים בהקלטה אך מערכות שונות מדגישות פרמטרים מתוכם . ברגע שיש הדגש של פרמטר כזה והבס נשמע לי מרסק או הסאונד מהיר או הכיסא של נגן הוויאולה נשמע מצמרר-לי אישית זה לא נשמע טיבעי. נשמע יותר כאפקט מוגבר או מודגש. בכל השירשור הזה לא ראיתי שמישהו ציין את המילה הרמוניות - זה משהו חשוב?
מה בדיוק אתה מדמיין שקורה שם, מתחת למכסה מנוע? איך בדיוק מערכת יכולה לא להשמיע הרמוניות בהקלטה (או להחליש/להגביר אותן)?
זה לא שבפנוכו יש איזה dsp עם נגיעות של AI שמגרד בפדחתו הסיליקונית ואומר לעצמו: "הגיטרה הזאת הוקלטה בלי מספיק אוברדרייב, אני רוצה את זה יותר קראנצ'י" ואז תולש (די מורכב, האמת) איזה מקטע, מפרק אותו לערוצים ועושה עליו מניפולציה ספציפית.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אישית זה לא נשמע טיבעי. נשמע יותר כאפקט מוגבר או מודגש. בכל השירשור הזה לא ראיתי שמישהו ציין את המילה הרמוניות - זה משהו חשוב?
יש אמת בכך שמערכות שונות נוטות להגביר , לפעמים קוראים לזה גבעה בגרף נדמה לי, תחום תדרים מסויים ולתת לו הדגש. לא חושב שהמילה אפקט מתאימה, כי זה לא חיצוני להקלטה לגמרי. גם ההבדל בין מיד בס לבס לפעמים יכול לבלבל, ומערכות שיש בהם רעשי rf לא מסוננים יכולים לתת בגבוהים ובתחושת העומק תמונה שהיא לא פרופורציונלית.

אמרת הרמוניות, ואכן הרמוניות זה נושא חשוב מאוד,למוסיקליות ולתחושה הטיבעית והבלתי אמצעית של הקטע המנוגן, ואם הצלחת לקבל אותם ועדיין להצטמרר הרווחת.לפעמים הסאב שלי מופעל ללא הקדמיים, ומסוגלים לשמוע את ההרמוניות של הזמר וכלים אחרים באזור ה 70 הרץ ומטה. מדהים אגב ומסביר את המוסיקליות של הצליל הכללי.

אני לא חושב שקבלת מקסימום פרטים שמצויים בהקלטה נוגדת את המילה טיבעי.

סך הכל, ההבדלים בין המערכות והתפיסות השונות של בסאונד נובעות מהטעם האישי של כל אחד והיכולות הטכניות של כל מערכת. אחד אוהב להיות באולם בשורה הראשונה, אחד בצד והשלישי שורה 10.

כל זאת לא פוגם באפשרות להבין אובייקטיבית איזה מערכת בכלל מכניסה אותך לאולם....
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הם נמצאים בהקלטה אך מערכות שונות מדגישות פרמטרים מתוכם . ברגע שיש הדגש של פרמטר כזה והבס נשמע לי מרסק או הסאונד מהיר או הכיסא של נגן הוויאולה נשמע מצמרר-לי אישית זה לא נשמע טיבעי. נשמע יותר כאפקט מוגבר או מודגש. בכל השירשור הזה לא ראיתי שמישהו ציין את המילה הרמוניות - זה משהו חשוב?
אוקיי.

אז בוא נעבור שוב לעולם הפרקטיקה.

איך המאזין יודע אם מדובר באפקט, או שמא מדובר בהקלטה, או שמא מדובר בהתערבות של החדר?

הרי מה שאתה בסופו של יום מתאר כאן, לשיטתך, זה הגברה של תדרים מסוימים.

אז נשאלות כאן מספר שאלות:

איך אתה יודע שאותם תדרים אינם מוגברים בהקלטה עצמה?

אנחנו שוב חוזרים לשאלת המקור וחוסר הידע שלנו איך בדיוק המקור אמור להשמע ומה התכוון הטכנאי.

ושוב אנחנו חוזרים לנושא של איזון ויכולות של מערכת.

העובדה שאתה כרגע מתארח אצל מישהו אחר ושומע את הקטע שאתה מכיר, אבל הפעם באופן שונה, בכל הקשור לבאס, גבוהים וכיוצ"ב.
נובעת מהעובדה הפשוטה שאתה כרגע נתקלת במערכת עם מסוגלות וחדר מטופל..

ובמקומות אחרים בהם שמעת את אותו קטע, המערכות היו ללא מסוגלות ו/או החדר הגביל את היכולות שלהן.

אז, אתה לא שומע אפקטים, כפי שאתה מגדיר אותם, אתה פשוט (לא אתה אישית) התרגלת לשמוע משהו שבור וחסר יכולות ולפתע נתקלת בפרטים בגבוהים, או בבאס, שמעולם לא נתקלת בהם, פרטים שתמיד היו בהקלטה, אבל מעט מערכות מסוגלות לשחזר אותם.

אז זה נשמע לך מוזר ולא טבעי.


רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
אוקיי.

אז בוא נעבור שוב לעולם הפרקטיקה.

איך המאזין יודע אם מדובר באפקט, או שמא מדובר בהקלטה, או שמא מדובר בהתערבות של החדר?

הרי מה שאתה בסופו של יום מתאר כאן, לשיטתך, זה הגברה של תדרים מסוימים.

אז נשאלות כאן מספר שאלות:

איך אתה יודע שאותם תדרים אינם מוגברים בהקלטה עצמה?

אנחנו שוב חוזרים לשאלת המקור וחוסר הידע שלנו איך בדיוק המקור אמור להשמע ומה התכוון הטכנאי.

ושוב אנחנו חוזרים לנושא של איזון ויכולות של מערכת.

העובדה שאתה כרגע מתארח אצל מישהו אחר ושומע את הקטע שאתה מכיר, אבל הפעם באופן שונה, בכל הקשור לבאס, גבוהים וכיוצ"ב.
נובעת מהעובדה הפשוטה שאתה כרגע נתקלת במערכת עם מסוגלות וחדר מטופל..

ובמקומות אחרים בהם שמעת את אותו קטע, המערכות היו ללא מסוגלות ו/או החדר הגביל את היכולות שלהן.

אז, אתה לא שומע אפקטים, כפי שאתה מגדיר אותם, אתה פשוט (לא אתה אישית) התרגלת לשמוע משהו שבור וחסר יכולות ולפתע נתקלת בפרטים בגבוהים, או בבאס, שמעולם לא נתקלת בהם, פרטים שתמיד היו בהקלטה, אבל מעט מערכות מסוגלות לשחזר אותם.

אז זה נשמע לך מוזר ולא טבעי.


רן
מחזק .מדויק.
וזה בדיוק למה גם צריך מדד אוביקטיבי - כמצפן - לא כיעד סופי ומלוטש לגמרי.
הרי כל אחד מאיתנו היה בהקלטה .... וגם עשה חלק מהמיקס.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
ומסוגלים לשמוע את ההרמוניות של הזמר וכלים אחרים באזור ה 70 הרץ ומטה.
אהלן איש יקר,
הסאב שלף אולי חתוך ב 70.
אבל הוא משמיע תדרים גם ב 200 .
משם כנראה ההרמוניות .
סאבים לא משתמשים ב brick wall filter
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
שוב מרוב רצון להתווכח ולקשקש במעין טיעונים חלולים סובבים שוב ושוב- לי פחות יש עיניין להכנס לזה. אני בטוח שיש כאן שזה מעניין אותם. גם הסוחר שטוען כאן ומוכר רמקולים מסויימים שכולם משתפכים עליהם(אני לא מציין איזה) שמעתי בשני אירועים שונים - וישבתי ונדהמתי, כלום משום כלום לא הזיז אצלי למרות שאם הייתי מאזין דרך "פרמטרים אודיופילים" בס כזה וכזה מיד כזה ואחר- אולי הכל היה מתואר כאחלה.ברור שהבעיה אצלי שלא מבין מספיק על מה כולם משתפכים (בעצם מבין, הם ישתפכו על ה MKII ואחר MKIII ואחר היצרן יודיע שפתאום הבין לעשות דגם אחר בכלל שנמדד אחלה יותר ושומעים בו מצויין)
זה חוזר למה שכולם יודעים ומשעמם לחזור עליו , אז הבאתי לינק של מישהו מאוד ידוע ומוערך (כדי שאפשר יהיה לקלל אותו) מאתר מלפני מעל 20-30 שנה ששוב מדבר על זה

דרך אגב, מי שמתעניין בהגברה שפופרתית - אולי יעניין אותו דפים נוספים באתר הזה
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אבל יוסי, כולנו אוהבים את היפיפיות שלנו עם חן...

כשאתה מזדרז לנתח אנשים ולחלק אותם לסוגים, אתה בעצם בורח מלהגיד משהו מובן, משהו שאפשר לעבוד איתו, על האודיו עצמו.

אתה אוהב קצת ריכוך פה, קצת תיבול שם? סבבה, תהנה - שווה לזכור שהרגש/חן/מוסיקליות מגיעים קודם כל מהתוכן - ההקלטה.
על סמך מה אתה מנכס את הרגש לקבוצה אחת ומייחס קור וקליניות למי שמחפש דיוק?
אפשר להתפייט ולזרוק מטאפורות בלי סוף במילים אבל אם לא יודעים לקשור את זה למשהו פיזיקלי וקונקרטי - לא דיברנו על סאונד.
אני לא בורח, יש מגמה הומנית ויש מגמה
ריאלית מדוע? כל תלמיד יודע במה הוא טוב ולכן בוחר מה שמתאים לו, זה מוסבר
באנטומיה של המוח, המספרה דומיננטית
ימנית האדם יצירתי עם עולם פנימי עשיר,
המספרה שמאלית דומיננטית האדם אנליטי טוב בניתוח דברים וגם קוגנטיבי.
יש השלכה בבחירת מקצוע, ובחירת טעם באיפיון ופרזנטציה של מוזיקה, זו דעתי בלבד מלמידה וסקרנות, אלו שזה מפריע להם לא חושבים, אלו שחושבים זה לא ימפריע.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
אני לא בורח,
כן בורח. כי אתה לא סוגר את הלולאה - להצביע איך חוויה מתורגמת למונחים פיזיקלים (או בכיוון ההפוך). לכן זו לא אמירה של אודיו.
יש מגמה הומנית ויש מגמה
ריאלית מדוע? כל תלמיד יודע במה הוא טוב ולכן בוחר מה שמתאים לו, זה מוסבר
באנטומיה של המוח, המספרה דומיננטית
ימנית האדם יצירתי עם עולם פנימי עשיר,
המספרה שמאלית דומיננטית האדם אנליטי טוב בניתוח דברים וגם קוגנטיבי.
נכון, אבל חוטא לאמת בשל פשטנות יתר.
גם החלוקה הדיכוטומית ל"הומני" ו"ריאלי" התעדכנה מזמן, בחינוך, באקדמיה והכי הרבה בתחום התעסוקה שם נולדו מקצועות חדשים (והתפתחו הותיקים) סביב אינטגרציה של שלל יכולות/תכונות נדרשות שלא מסתדרת כל כך עם החלוקה המסורתית.
יש השלכה בבחירת מקצוע, ובחירת טעם באיפיון ופרזנטציה של מוזיקה, זו דעתי בלבד מלמידה וסקרנות, אלו שזה מפריע להם לא חושבים, אלו שחושבים זה לא ימפריע.
זה כבר לא יפה..
אתה כותב "זו דעתי בלבד מלמידה וסקרנות" ואז נחפז להטיל דופי במי שלא קונה את זה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
כן בורח. כי אתה לא סוגר את הלולאה - להצביע איך חוויה מתורגמת למונחים פיזיקלים (או בכיוון ההפוך). לכן זו לא אמירה של אודיו.

נכון, אבל חוטא לאמת בשל פשטנות יתר.
גם החלוקה הדיכוטומית ל"הומני" ו"ריאלי" התעדכנה מזמן, בחינוך, באקדמיה והכי הרבה בתחום התעסוקה שם נולדו מקצועות חדשים (והתפתחו הותיקים) סביב אינטגרציה של שלל יכולות/תכונות נדרשות שלא מסתדרת כל כך עם החלוקה המסורתית.

זה כבר לא יפה..
אתה כותב "זו דעתי בלבד מלמידה וסקרנות" ואז נחפז להטיל דופי במי שלא קונה את זה.
אתה רוצה לדבר על אודיו, אין חדשות טובות, אודיו בכללי הוא אניגמטי,לבצע אינטגרציה בין חלקי המערכת שהיא לא תטריד ודבר לא יפריע קשור למסע ארוך עקב מספר אפשריות חיבור השרשרת,
למידת לקח מניסיון וידע מצטבר היא חכמתו של העומד מאחורי המערכת,
המסע הוא ארוך ומייגע לנירוונה ושלווה,
אני כותב מה שאני יודע, לא משמיעת קולות אמונות ומיתוסים.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
אתה רוצה לדבר על אודיו, אין חדשות טובות, אודיו בכללי הוא אניגמטי,לבצע אינטגרציה בין חלקי המערכת שהיא לא תטריד ודבר לא יפריע קשור למסע ארוך עקב מספר אפשריות חיבור השרשרת,
למידת לקח מניסיון וידע מצטבר היא חכמתו של העומד מאחורי המערכת,
יוסי, אני בטוח שאתה בא ממקום טוב, רק חולק על חלק מהקביעות:
אודיו אינו אניגמטי כלל (האדם לעתים קרובות כן) - במקום להתקבע על התפיסה הזאת - עדיף ללמוד איך אודיו עובד. כן, אני מבין שזה לא מתאים או כיף לכל אחד. מבין אפילו שיש יותר מתחביב אחד בתוך מה שאנחנו קוראים לו אודיופיליה - שכל אחד ינהג לפי טעמו בתחביבים - הכל טוב :cool: .
להבנתי המסע לא חייב להיות מייגע והוא "צריך" להיות ארוך רק ככל שנהנים ממנו.

עוד משהו: אני מתנצל בפני כל מי שחווה את ההמלצה הדי חוזרת שלי להתעמק בטכני כסוג של התנשאות או נסיון לדחוף חובבים למקום שהם לא חשים בו בבית. חשוב לי להדגיש - מעולם לא סברתי שהיעדר הבנת ההנדסה או הפיזיקה מאחורי האודיו היא אשמה או בעיה של מישהו מהקוראים פה - בשווקים בריאים יותר - זו בעיה של התעשיה לתווך לצרכן את הפערים ולספק כלים פרקטים לממש את התמורה המקסימלית מהמוצר: תמיכה, הדרכה, שקיפות וסטנדרטיזציה. למרבה הצער, זה לא המצב בשוק שלנו ואני עומד על דעתי שידע הוא כח בתחביב.
המסע הוא ארוך ומייגע לנירוונה ושלווה,

אני כותב מה שאני יודע, לא משמיעת קולות אמונות ומיתוסים.
גם אני כותב רק מה שאני יודע. מאחל שלווה ונירוונה לכולנו.
רועי
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,576
מעורבות
237
נקודות
63
זוכר שאמרתי שהיום הכל פי 3. הסט הזה בסרטון 5600 פאונד. הסט המקביל בשנת 2005 היה סיירוס 8+PSX בעלות כוללת של 1400 פאונד.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,576
מעורבות
237
נקודות
63
ככה זה כשעובדים מהסמארטפון. פרסמתי תגובה בשרשור הלא נכון
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,099
מעורבות
3,100
נקודות
113
דווקא הוא מדבר על עקומה שטוחה לעומת כזו עם דיפים והגברים ועל הקשר לשמיעה שלנו, ללא קשר ל bbc
שאלה שנשאלת למשל כמסקנה מהסירטונים (בהנחה שמוסכם שהם נכונים) היא עד כמה להתאמץ עם rc לישר את עקומת התדר? או איזה תיקון הוא ״מספיק טוב״ כך שמעבר אליו זה לא יהיה שמיע?
השגת עקומת תדר שטוחה אינה מבטיחה אוטומטית צליל טוב, לדוגמה בעיות הקשורות לחדר.
עקומות תדר והתייחסויות בסיסיות כן חשובות, מכיוון שאף הקלטה לא תרוויח משגיאות, טונאליות גרועה או רעש מוגזם.
לדעתי, ההתייחסות הנכונה באודיו צריכה להיות כלפי ההקלטה עצמה, שכן איכות ההקלטות יכולה להשתנות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,099
מעורבות
3,100
נקודות
113
לפי דעתי הרמקולים היוקרתיים בעיקר מה שהתכוונו והזכירו מלפני הם מאוד פלאטים, נטולי חיות, משעממים וקשה להאזין להם עם משהו שהוא לא פחות ממושלם מבחינת כל השרשרת וגם מבחינת המוזיקה עצמה שצריך לברור אותה עם פינצטה כי הם לא אוכלים הכל, גם אלו עם השופרים הם בד"כ שופרים רעים, עוד לא נתקלתי ברמקול עם שופר שלא עשה לי חור בראש לאחרי הוואו הראשוני (עודף פירוט צרצור צווחות והיי מטורף שאי אפשר לרסן).
סאונד ניטרלי אינו משעמם או חסר חיים, אלא סאונד שמושפע במינימום מהתערבות החדר, התערבות שבדכ מביאה לירידה באיכות השמע. כדי להשיג סאונד טוב, ההתמקדות צריכה להיות במזעור טעויות, במיוחד באינטראקציה בין הרמקול לחדר, מה שיגרור שיפור בדינמיות ומוזיקליות של הסאונד.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
השגת עקומת תדר שטוחה אינה מבטיחה אוטומטית צליל טוב, לדוגמה בעיות הקשורות לחדר.
עקומות תדר והתייחסויות בסיסיות כן חשובות, מכיוון שאף הקלטה לא תרוויח משגיאות, טונאליות גרועה או רעש מוגזם.
לדעתי, ההתייחסות הנכונה באודיו צריכה להיות כלפי ההקלטה עצמה, שכן איכות ההקלטות יכולה להשתנות.
עקומה שטוחה בחדר (לאחר תיקון rc נניח) אומרת שאתה שומע את ההקלטה as is כאשר המערכת לא מורידה או מוסיפה מההקלטה. מבחינת הנדסת רמקול זה דבר רצוי, מהנדסי ציוד מכוונים לעקומה שטוחה (בנוסף לעוד דברים)

בתכלס אני לא יודע מה זה ״צליל טוב״, יודע רק מה זה צליל שאני אוהב וצליל שפחות אוהב.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור