ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מה שמשעשע זה שעם מאסטר טוב ,וקובץ Hi rez
אין אף אדם בעולם שיעדיף את הויניל
שוב אני אומר בדאבל בבליינד טסט אני שם את ה פטיפון הכי יקר בעולם מול DAC של $3000 וDAC לוקח
שלא לדבר על זה שאין בכלל איבוד נתונים או איכות בדיגיטל בניגוד לנטען
ואת,זה יעידו טכנאי סאונד ששמעו את האמן באולפן מול ההקלטה הדיגיטלית לעומת אותו מאסטר על ויניל , ויניל מוסיף סאונד משלו (עיוותים נעימים לאוזן, לחלק מהאנשים) מה שגורם לסאונד להשמע יותר "אורגני"
ניתן להשגה בשניה אגב עם דיגיטל עם אקולייזר
בקיצור ויניל זה פורמט שאבד עליו הקלח אבל המון רומנטיזציה עוטפת אותו ולכן הוא ממשיך
כמו כן הקסם של המדיה הפיזית מול משהו ערטילאי
אתה שוב עם הקלישאות המנותקות מהמציאות. לא משנה באיזה תיאוריות אתה מאמין, ומה לדעתך הסיבות וההצדקות, כובדה במציאות, יש אנשים שמעדיפים ויניל, בחלק מהמקרים או תמיד, אפילו כאן בפורום הזה, ובוודאי בעולם,. לא יעזור לך לקשקש שוב בזנב ולזמזמם על זה.

לחזור על זה שוב לא יהפוך את זה לנכון יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
זו טענה זו גורפת מדי, רק בגלל שלא הצלחת למצוא מנצח ברור, אין זה אומר שמבחינה אובייקטיבית או טכנית אין יתרון לאחת המדיות.
כמו כן, טענתך ולא לוקחת בחשבון את מגוון הגורמים המשפיעים על איכות הצליל, כגון:
  • איכות ההקלטה המקורית
  • איכות הציוד (רמקולים, מגברים, כבלים וכו')
  • אקוסטיקה של חדר ההאזנה
  • העדפות אישיות של המאזין
רן מתכוון שאין מנצח ברור מבחינת העדפות הצליל, ועצם העובדה שבמציאות יש כאלה שמעדיפים ויניל ויש כאלה שמעדיפים דיגיטל, ויש כאלה שאוהבים את שניהם, די מוכיחה את הטענה, לפחות ברמה שעליה אתה מדבר, ואני מניח שלזה אתה מסכים.

כך שכל הטיעונים שאתה מביא לא רלוונטיים אם אתה ממילא מסכים עם מסקנה :)

כל זה למעט אם מסתכלים כמה קונים ויניל לעומת כמה משתמשים בדיגיטל, דיגיטל מנצח בצורה מוחצת, ויש מנצח ברור לגמרי.


כאן אתה טוען שאיכות הצליל היא עניין סובייקטיבי לחלוטין, ומתעלם מההבדלים האובייקטיביים.

הבעיות הספציפיות במערכת ההדגמה לא בהכרח משקפות את היתרונות או החסרונות של כל מדיום.

זו הכללת יתר. המסקנה לא מבוססת על דוגמאות בודדות ויכולה להיות מטעה. מה גם שבאותה מידה אפשר להחליף רכיבי אנלוג ולקבל תוצאה אחרת

לא ניתן להכליל מטענה זו על ההבדלים בין טכנולוגיות אנלוגיות ודיגיטליות באופן כללי, איכות הצליל בשירותי סטרימינג מוזיקה מושפעת ממגוון גורמים, ביניהם:

  • איכות קבצי המוזיקה
  • קצב הדגימה
  • דחיסת נתונים
  • איכות התשתית
ייתכן ששירות סטרימינג אחד יישמע טוב יותר משירות אחר עבור טרקים מסוימים, אך אין זה קשור לעניין הטכנולוגי בין אנלוג לדיגיטל ואיזו שיטה עדיפה באופן גורף על האחרת.


מה הכוונה ב"במבחן התוצאה". האם הכוונה היא שתוצאת ההאזנה אינה תלויה באופן גורף בטכנולוגיה המשמשת?
ייתכן שאין "מנצח מוחלט" במובן של טכנולוגיה אחת שעדיפה על האחרת בכל מקרה ומקרה, אך עדיין ניתן להשוות בין טכנולוגיות ולזהות יתרונות וחסרונות.

זו שאלה רטורית, ניצחון מוחלט הוא יחסית לסיטואציה ולקריטריונים הנבדקים.
אתה מביא המון נימוקים, אבל לא ברור לי עם איזו טענה אתה מתווכח :)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
חלש מאוד. לא מדובר רק במצבי מנוחה ורגיעה, לפעמים זה מצבי סטרס כמו בהשוואות בין דיגיטל לאנלוג :)

חוצמזה, אותו בנאדם יכול ללכת לחבר א' שיש לו אנלוג, ולשני שיש לו דיגיטל, לא משנה אם בדיסקים, קבצים ו/או סטרימינג, והוא רגוע במידה זהה בשני המצבים בכל אספקט שהוא, כולל האקוסטיקה, המארח, האווירה, הבורקס ו/או עוגות הגבינה, הכל זהה, ובכל זאת יש כאלה שמעדיפים ויניל באופן עקבי. זה עניין של טעם אישי, שיוצר העדפה, לא תמיד מכרעת, לטובת צד זה או אחר, שנובעת מכך שאופי הצליל שונה במשהו, שהוא הגורם להעדפה.

השאלה היא רק מהו אותו גורם מסתורי, ואני טוען שהוא חלק מהעיוותים שיש בוויניל, תוספת הרמוניות וקומפרסיה לא מוגזמת, שידוע לגביהם:
  1. גם ללא קשר לויניל, חלק מהאנשים מעדיפים אותם
  2. ידוע שיש אותם בוויניל
כך שההסבר הזה הגיוני בהחלט, ולא הפרכת אותו.
ברור שהפרכתי
מספיק לספק מקרה אחד בו אדם אחד מעדיף ויניל מסיבה אחרת מזו שציינת כדי להפריך את מה שהבנתי ששאתה טוען (שאנשים מעדיפים צליל של ויניל אך ורק בגלל העוותים)

ייתכן שזה לא משנה לשמיעה, ובשום שלב לא טענתי שזה משנה לשמיעה.

לכל האורך, ובאופן מובהק, עקבי, ברור, וחד-שמעי, התייחסתי כל הזמן רק לפער הטכנולוגי לטובת דיגיטל, שהמספרים הנ"ל מדגימים אותו, ודאגתי להפריד את הטענה הזו בצורה חדה ממה שאנשים מעדיפים משמיעה, שאלה העדפות של טעם אישי, שאני לא מתווכח איתן, וברור לי לגמרי שחלק מהאנשים מעדיפים בחלק מהמקרים את איך שנשמע ויניל, כולל לפעמים אותי אישית.



אני לא מסכים איתך לגבי המספרים האלה. כבר הבאתי דוגמה לתקליט ספציפי של 45dB, ונזכרתי שבאיזשהו שלב היה רעש גדול עקב כך ש-DG הודו בכך שהם מקמפרסים ויניל, קסטות ו-CD לאותם 55dB. יש מקרים של דיסקים (וגם תקליטים) שכותבים במפורש שלא השתמשו בהם בשום קומפרסיה או limiters בשום שלב, אז אם מוקלטת שם תזמורת קלאסית למשל, יש סיכוי טוב שהטווח הדינמי גדול מזה באופן משמעותי.

הנה דוגמה. ראה בהערות, שמועתקות מהחוברת:

During the recording of the digital masters and the subsequent transfer to disc, the signal was not passed through any processing device (i.e. compression, limiting or equalization) at any step during production.


למי אכפת פער טכנולוגי על הנייר אם אין לו שום חשיבות לפרקטיקה של התחביב שאנחנו מתעסקים איתו? אפשר למצוא אני מניח דיסקים שבהם ה DR יחסית גבוה, לא מאמין שיש משהו באזור ה 80.... אחרת הוא ישמע בווליום נמוך מידי במערכת ביתית עם התפרצויות של spl באופן שלא באמת ניתן להאזין לחומר המוקלט.

אני יודע שאתה מבין את זה ומציין שוב ושוב שאין השלכה על העדפות האזנה, אולם לדעתי רוב האנשים יסיקו מזה שדיגיטל נשמע טוב יותר באופן אבסולוטי (אין לי מושג מה זה בכלל אומר).
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
אתה שוב עם הקלישאות המנותקות מהמציאות. לא משנה באיזה תיאוריות אתה מאמין, ומה לדעתך הסיבות וההצדקות, כובדה במציאות, יש אנשים שמעדיפים ויניל, בחלק מהמקרים או תמיד, אפילו כאן בפורום הזה, ובוודאי בעולם,. לא יעזור לך לקשקש שוב בזנב ולזמזמם על זה.

לחזור על זה שוב לא יהפוך את זה לנכון יותר.
אתה לא אוטוריטה בשבילי שתקבע לי מה נכון או לא
הדעה שלך לא שווה גרם יותר משלי
תתקדם
 

  • Haha
Reactions: AK1

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ברור שהפרכתי
מספיק לספק מקרה אחד בו אדם אחד מעדיף ויניל מסיבה אחרת מזו שציינת כדי להפריך את מה שהבנתי ששאתה טוען (שאנשים מעדיפים צליל של ויניל אך ורק לא בגלל העוותים)
לא בדיוק הפרכת, כי לא דיברת על מצב השוואתי בין ויניל לדיגיטל, אז לא דיברת על העדפה, ואז אין מה להסביר.

אבל אני בהחלט מסכים שיש גם סיבות כמו נוסטלגיה, כאלה שאוהבים את הריח והמגע, את זה יש תמונות ותיעוד גדולים יותר, שזה מה שיש להם בבית, שיש כאלה לידם שמוכרים ויניל בזול או חינם, וכו' וכו' -- לא הזכרתי אותן כנראה מהדחקה, עקב כך שלפעמים מעצבן אותי שאנשים מבטלים את האפשרות שאפשר לאהוב ויניל בזכות הסאונד השונה שלו, למרות החסרונות הברורים, ואז הם מציינים סיבות כאלה.

וכמו שאתה אומר, אפשר גם בגלל דעה מוקדמת, התנייה, וגם אמונה בכך שדיגיטל זה מדרגות ולא רציף, וכד'

הטענה שלי לגבי אהבת העיוותים מתייחסת רק לאהבת ויניל עקב הסאונד המיוחד והשונה שלו -- והמיוחד והשונה שבו קיים רק בין העיוותים, שאת חלקם אוהבים ואת חלקם לא.


למי אכפת פער טכנולוגי על הנייר אם אין לו שום חשיבות לפרקטיקה של התחביב שאנחנו מתעסקים איתו? אפשר למצוא אני מניח דיסקים שבהם ה DR יחסית גבוה, לא מאמין שיש משהו באזור ה 80.... אחרת הוא ישמע בווליום נמוך מידי במערכת ביתית עם התפרצויות של spl באופן שלא באמת ניתן להאזין לחומר המוקלט.
יש כאלה שבעליל איכפת להם, שחושבים שוויניל יותר מדויק ויותר נכון ויותר ריאליסטי וכד', ורואים בטענה לעליונות טכנולוגית של דיגיטל פגיעה אישית בהם ו/או במה שהם אוהבים. אפשר להבין אותם.

ויניל אכן יכול לתת תחושות כאלה, אבל מה שנותן אותן הם העיוותים ולא הדיוק.


אני יודע שאתה מבין את זה ומציין שוב ושוב שאין השלכה על העדפות האזנה, אולם לדעתי רוב האנשים יסיקו מזה שדיגיטל נשמע טוב יותר באופן אבסולוטי (אין לי מושג מה זה בכלל אומר).
כל מי שמסיק ממה שכתבתי את המסקנה שעליונות טכנולוגית משמעה שזה נשמע טוב יותר, פשוט דילג על כל הפעמים שכתבתי במפורש שזה לא נכון, והתעלם מכך שלכל אורך הדרך הפרדתי בצורה חדה בין טכנולוגיה לבין העדפות סאונד.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה לא אוטוריטה בשבילי שתקבע לי מה נכון או לא
הדעה שלך לא שווה גרם יותר משלי
תתקדם
נראה שחשבת שאיכפת לי אם תקבל את מה שכתבתי או לא, או מעצם העובדה שבחרת להתעלם בגלל סיבה לא רלוונטית (לא משנה אם בעל אוטוריטה אומר את זה או לא, חשוב רק התוכן),

חוצמזה, הדעה שלי עדיפה על שלך בקלות, גם כי היא מתייחסת למציאות -- שלך טוענת שאין אדם בעולם שיעדיף ויניל על hi-res ממאסטר טוב, אבל במציאות קיימים כאלה הרבה -- וגם כי שלי מנומקת ושלך אף פעם לא.

הייתי אומר לך "תתקדם", אבל האפשרות לא קיימת. אתה תקוע. כנראה לשארית חייך.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
נראה שחשבת שאיכפת לי אם תקבל את מה שכתבתי או לא, או מעצם העובדה שבחרת להתעלם בגלל סיבה לא רלוונטית (לא משנה אם בעל אותוריטה אומר את זה או לא, חשוב רק התוכן),

הייתי אומר לך "תתקדם", אבל האפשרות לא קיימת. אתה תקוע. כנראה לשארית חייך.
ונראה שחשבת שכל ניסויי ניתוחי האופי /עתיד /הבנה /היגיון/פרוספקט/התקעות/זרימה שלי
ממש מזיזים לי.
אגב מי שתקוע זה רק אנשים שחושבים שהדעה שלהם היא עובדה /אקסיומה וכל שאר העולם צריך לעבוד בלהפריך את הדברים הנ"ל.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
לא בדיוק הפרכת, כי לא דיברת על מצב השוואתי בין ויניל לדיגיטל, אז לא דיברת על העדפה, ואז אין מה להסביר.

אבל אני בהחלט מסכים שיש גם סיבות כמו נוסטלגיה, כאלה שאוהבים את הריח והמגע, את זה יש תמונות ותיעוד גדולים יותר, שזה מה שיש להם בבית, שיש כאלה לידם שמוכרים ויניל בזול או חינם, וכו' וכו' -- לא הזכרתי אותן כנראה מהדחקה, עקב כך שלפעמים מעצבן אותי שאנשים מבטלים את האפשרות שאפשר לאהוב ויניל בזכות הסאונד השונה שלו, למרות החסרונות הברורים, ואז הם מציינים סיבות כאלה.

וכמו שאתה אומר, אפשר גם בגלל דעה מוקדמת, התנייה, וגם אמונה בכך שדיגיטל זה מדרגות ולא רציף, וכד'

הטענה שלי לגבי אהבת העיוותים מתייחסת רק לאהבת ויניל עקב הסאונד המיוחד והשונה שלו -- והמיוחד והשונה שבו קיים רק בין העיוותים, שאת חלקם אוהבים ואת חלקם לא.



יש כאלה שבעליל איכפת להם, שחושבים שוויניל יותר מדויק ויותר נכון ויותר ריאליסטי וכד', ורואים בטענה לעליונות טכנולוגית של דיגיטל פגיעה אישית בהם ו/או במה שהם אוהבים. אפשר להבין אותם.

ויניל אכן יכול לתת תחושות כאלה, אבל מה שנותן אותן הם העיוותים ולא הדיוק.



כל מי שמסיק ממה שכתבתי את המסקנה שמעליונות טכנולוגית משמעה שזה נשמע טוב יותר, פשוט דילג על כל הפעמים שכתבתי במפורש שזה לא נכון, והתעלם מכך שלכל אורך הדרך הפרדתי בצורה חדה בין טכנולוגיה לבין העדפות סאונד.

למילה עוותים יש קונטקסט שלילי

ברגע שטענת את שתי הטענות הבאות:
1. אנשים אוהבים ויניל בשל העיוותים (קונטקסט שלילי) שלו
2 טכנולוגיה דיגיטלית היא עליונה (קונטקסט חיובי) ביחס לאנלוגית

מסקנה אפשרית שיכולה להתפרש מהטענות היא שאין שום הגיון לשמוע בפורמט אנלוגי או לרכוש תקליטים.

אניווי נראה לי אנחנו מבינים אחד את השני.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
הזמן אני רק מראה שדיגיטל עדיף על ויניל בכל אספקט טכנולוגי ומדיד, שזו הטענה שלי.
נו אז מה זה נותן לי אם הדיגיטל נשממממממע לי אישית פחות טוב מאנאלוג?
עמיר תתחיל להקשיב ופחות להתעסק בתפל.
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
מסקנה אפשרית שיכולה להתפרש מהטענות היא שאין שום הגיון לשמוע בפורמט אנלוגי או לרכוש תקליטים.
מסקנה נכונה ומתבקשת (בלי קשר למה שהוא כתב בכלל)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
למילה עוותים יש קונטקסט שלילי

ברגע שטענת את שתי הטענות הבאות:
1. אנשים אוהבים ויניל בשל העיוותים (קונטקסט שלילי) שלו
2 טכנולוגיה דיגיטלית היא עליונה (קונטקסט חיובי) ביחס לאנלוגית

מסקנה אפשרית שיכולה להתפרש מהטענות היא שאין שום הגיון לשמוע בפורמט אנלוגי או לרכוש תקליטים.
ברור לי שאפשר להסיק מסקנה כזו, ואפילו להיפגע מהטענה הזו, אבל עשיתי את כל מה שיכולתי לעשות כדי שאנשים לא יסיקו כך מתוך מה שאני כתבתי.

אניווי נראה לי אנחנו מבינים אחד את השני.
נראה גם לי. נחמד כשאפשר להתכנס למשהו בלי לחזור לנקודת ההתחלה כל פעם מחדש :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
נו אז מה זה נותן לי אם הדיגיטל נשממממממע לי אישית פחות טוב מאנאלוג?
זה כנראה לא נותן לך כלום, ובכל מקרה, לא כתבתי את זה עבורך.


עמיר תתחיל להקשיב ופחות להתעסק בתפל.
זו הודעה מתנשאת בצורה מטופשת.

למקרה שדילגת על כל הפעמים שכתבתי את זה, אני אוהב ויניל לא פחות ממך, רק שאני לא שומע אותו בחושך.

מבחינתי זה לא טפל, אלא מעניין, וכיוון שבמשך הדיונים הייתי צריך לבדוק כל מיני דברים, אפילו למדתי כל מיני דברים, ועשיתי סדר בראש עם דברים שכבר ידעתי.

חוצמזה, אצלי הנקודה על הספה שעליה אני יושב כשאני כותב היא ה-sweet spot של המערכת, כך שאני יכול לכתוב בלי שזה יפריע לי להאזין.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זו טענה זו גורפת מדי, רק בגלל שלא הצלחת למצוא מנצח ברור, אין זה אומר שמבחינה אובייקטיבית או טכנית אין יתרון לאחת המדיות.
כמו כן, טענתך ולא לוקחת בחשבון את מגוון הגורמים המשפיעים על איכות הצליל, כגון:
  • איכות ההקלטה המקורית
  • איכות הציוד (רמקולים, מגברים, כבלים וכו')
  • אקוסטיקה של חדר ההאזנה
  • העדפות אישיות של המאזין
בסך הכל כתבתי שברגע שאין ניצחון ברור לאחת מהמדיות, בכל טרק וטרק, אז אין כאן מנצח ברור..
אתה בוחר לסבך משהו פשוט, במילים אודיופילות גדולות וטיפה מיותרות.

אין שום משמעות לאקוסטיקה, או איכות הציוד, או איכות הרמקולים, על הדיגיטל או האנאלוג, כי שניהם משחקים על אותו מגרש, באותה מערכת נבחנת.

כאמור, טרם נכחתי בהדגמה בה הדברים היו Clear Cut לטובת אחת המדיות וזאת באופן עקבי.

כאן אתה טוען שאיכות הצליל היא עניין סובייקטיבי לחלוטין, ומתעלם מההבדלים האובייקטיביים
נכון, בהרבה מאוד מקרים, בגלל שאין לנו מקור שלישי להשוואה והוא:"המקור".

.. אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה ש א' עדיף מ ב', כאשר בסך הכל מדובר בהבדלים טונאליים ולא הבדל שנוגע לבאס ריספונס לדוגמא, שזהו הבדל אוביקטיבי.

אז ככל שהקול של לאונרד כהן נשמע לנו "נכון" יותר בתקליט מאשר בדיגיטל, זה סתם קשור בכלל לטעם האישי של אותו אודיופיל, נביא אודיופיל אחר והוא יטען שהקול העמוק והנעים שלו על התקליט, בכלל נשמע סתום, כבד מדיי ולא טבעי ונשמע הרבה יותר "נכון" על הדיגיטל..

סתם עניין של העדפה.

מה הכוונה ב"במבחן התוצאה". האם הכוונה היא שתוצאת ההאזנה אינה תלויה באופן גורף בטכנולוגיה המשמשת?
ייתכן שאין "מנצח מוחלט" במובן של טכנולוגיה אחת שעדיפה על האחרת בכל מקרה ומקרה, אך עדיין ניתן להשוות בין טכנולוגיות ולזהות יתרונות וחסרונות.
בדיוק כך, אין אפשרות לחזות את התוצאה מראש, רק על בסיס איזו טכנולוגיה כרגע עובדת, במיוחד שיש כאן המון שוני בתוך המערכת הנבחנת, כאשר יכולים להיות פערים באיכות בין הדיגיטל לאנלוג.

לא ניתן להכליל מטענה זו על ההבדלים בין טכנולוגיות אנלוגיות ודיגיטליות באופן כללי, איכות הצליל בשירותי סטרימינג מוזיקה מושפעת ממגוון גורמים, ביניהם:

  • איכות קבצי המוזיקה
  • קצב הדגימה
  • דחיסת נתונים
  • איכות התשתית
ייתכן ששירות סטרימינג אחד יישמע טוב יותר משירות אחר עבור טרקים מסוימים, אך אין זה קשור לעניין הטכנולוגי בין אנלוג לדיגיטל ואיזו שיטה עדיפה באופן גורף על האחרת
לא ממש ברור לי מה הקשר בין מה שכתבתי לתשובה.

בסך הכל כתבתי שבדומה ל 2 טכנולוגיות סטרימינג, או שרותי סטרימינג, כאשר אחת מהן, שאוהבים לכנות אותה עדיפה (קובוז) אז גם כאן, במבחן התוצאה, אין עקביות, פעם קובוז עדיפה, פעם טיול עדיפה..

בדיוק כמו אנלוג ודיגיטל, אין עדיפות ברורה וידועה מראש.

ובכלל, יש נסיון נואש ממש של אנשי האנלוג להצדיק את הרכישה שלהם ולא ממש ברור לי למה.

אם לאוזניהם זה נשמע עדיף, אז בזה זה נגמר, לא ממש חושב שאפשר להראות שיש איזה יתרון טכנולוגי ואמיתי לאנלוג, למעשה ההפך הוא הנכון, בוודאי מדובר במדיה מסובכת, מסורבלת ופחות נגישה מדיגיטל, אבל עם זאת, עושה רושם שהיא מסבה הרבה יותר הנאה לעוסקים בה מאשר לזפזפ ב Roon, וזה סבבה לגמרי..

אבל מכאן לטעון ששומעים בה יותר טוב...המרחק גם גדול וגם לא מסתדר עם התוצאות בשטח.

סתם עוד צורה להקשיב למוזיקה.

רן
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
זה כנראה לא נותן לך כלום, ובכל מקרה, לא כתבתי את זה עבורך.



זו הודעה מתנשאת בצורה מטופשת.

למקרה שדילגת על כל הפעמים שכתבתי את זה, אני אוהב ויניל לא פחות ממך, רק שאני לא שומע אותו בחושך.

מבחינתי זה לא טפל, אלא מעניין, וכיוון שבמשך הדיונים הייתי צריך לבדוק כל מיני דברים, אפילו למדתי כל מיני דברים, ועשיתי סדר בראש עם דברים שכבר ידעתי.

חוצמזה, אצלי הנקודה על הספה שעליה אני יושב כשאני כותב היא ה-sweet spot של המערכת, כך שאני יכול לכתוב בלי שזה יפריע לי להאזין.
אם אתה יושב בנקודה אחת מסוימת בשביל הsweet spot הייתי בודק למה היא כזאת צרה:לב:
אולי הרמקולים ?כבלים? מי יודע.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
למילה עוותים יש קונטקסט שלילי
או. עכשיו נגעת בזה....
קודם כל אם לדייק (האו.סי.די שלי קפץ) - קונוטציה, לא קונטקסט.
ואם יש? בדיון טכני רציני, נמנעים בדיוק מהמטענים האלה (באהבה, כן?). נכון לומר, שגם בהנדסה לסוגיה, משתדלים להמנע ממה שמוגדר "עיוותים", ככל שהגיוני ומעשי להתאמץ. ברם, יש עיוותים:
* שליליים
* חסרי משמעות
* שליליים אבל רק מעל סף מסויים
* חיוביים
* כאלה שאין לנו מושג ברור לגבי השפעתם
במובן מסויים הנדסה דומה לפוליטיקה - אומנות האפשר... לא מתעסקים הרבה במוחלטות.
אם שחררנו את המטען הרגשי של המילה, אפשר לסכם וללכת לשמוע משהו?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
הדבר היחידי ששכחת לכתוב רן , האנלוג מסכך ומשמן את חולשת המערכת באם קימת , בקיצור - מערכת , רק לאחר שהיא מנגנת טוב דיגיטל יש מצב אולי באם יש לכם עצבים לעבור לאנלוג , תנקו , משחילו למעטפות , תחכו שיגמר קטע שאתם לא סובלים עד הטרק הבא ,תקנו מכולה לאחסון ,תזרקו כל הדיסקים שלא לדבר על סטרימינג איכותי כביכול , מברשות קרבון לחריצים ,והכל בדחילו ורחימו כאילו יש לכם פלא בבית , תעשו לי טובה ,אני עשיתי בדיוק הפוך , נתתי מתנה כל התקליטים והקליר אודיו עם זרוע לינארית ,להתהדר בפטפון כמו דה ונצי עם פלטה של 90 קילו נראה לי מגוכח ,בעיקר שיש דברים חשובים יותר מהמקור!
מציע לכם גם לעצור את סיבוב כדור הארץ , הוא מפריע הסיבוב הטורדני הזה .או כדאי לעבור לציר הכדור שזה כמדומני באחד הקטבים.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אם אתה יושב בנקודה אחת מסוימת בשביל הsweet spot הייתי בודק למה היא כזאת צרה:לב:
אולי הרמקולים ?כבלים? מי יודע.
מי אמר שהיא צרה??? היא ממש לא, אני יכול לשבת משני צדדיה ולשמוע מצויין. גם כשבא חבר וישב לצידי לא היו תלונות, די להיפך.

היא נקודה אחת כי ה-RC כויל עבורה, והכיול לשלוש לנקודות היה פחות טוב. חוצמזה, זה בדיוק מול המחשב, אז למה לשבת במקום אחר?

בקיצור, אתה ממציא בעיות במקומות שאין, ומעלה פתרונות עלובים. אבל בשביל זה אתה כאן.

זה קריטי עבור הפורום שמישהו יכתוב שטויות ברמה פחות או יותר קבועה כל הזמן, ואתה מספק את השירות הזה בהצלחה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
עמיר ! יש מערכות תקולות שבו מספיק להטות הראש בכדי שהפוקוס יברח לכוון ההטיה , הפוקוס צריך להיות נטוע כמעט לרוחב כל הספה של 3.20 שלי .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
או. עכשיו נגעת בזה....
קודם כל אם לדייק (האו.סי.די שלי קפץ) - קונוטציה, לא קונטקסט.
ואם יש? בדיון טכני רציני, נמנעים בדיוק מהמטענים האלה (באהבה, כן?). נכון לומר, שגם בהנדסה לסוגיה, משתדלים להמנע ממה שמוגדר "עיוותים", ככל שהגיוני ומעשי להתאמץ. ברם, יש עיוותים:
* שליליים
* חסרי משמעות
* שליליים אבל רק מעל סף מסויים
* חיוביים
* כאלה שאין לנו מושג ברור לגבי השפעתם
במובן מסויים הנדסה דומה לפוליטיקה - אומנות האפשר... לא מתעסקים הרבה במוחלטות.
אם שחררנו את המטען הרגשי של המילה, אפשר לסכם וללכת לשמוע משהו?
הבעייה הקטנה היא שמה שכתבת הם נימוקים טכניים, שיכולים לשכנע אנשים שיש להם פן טכני, אבל כנראה שאלה שנפגעים מהשימוש במילה הם בדיוק אלה שלא חושבים במונחים טכניים, אלא יותר רגשיים, ועיוות עבורם זה נטו רע, במיוחד אצל אלה שמאוד רוצים לחשוב שוויניל יותר מדויק ונכון, ודיגיטל מלא בעיות, בדיוק כמו ש-Kevin Grey אמר, ואין אצלם כזה דבר "עיוותים חיוביים".

כך שכנראה זה לא משחרר את המטען הרגשי אצל מי שאצלו יותר משמעותי לשחרר את המטען הרגשי...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור