ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,093
מעורבות
343
נקודות
83
לא הבנתי במה בדיוק אני טועה כאן. אנא הסבר.

בקשר לגובה הטוויטרים או המידים -- אמרתי שאין לי הסבר לתופעת הגובה. סתם זרקתי לאוויר השערה בלתי בדוקה בתור אפשרות תיאורטית.

ואני לא שומע נגן כינור מנגן בשכיבה, או בעמידה, או בתנוחת יוגה. אני בכלל לא שומע את הנגן, רק את הכינור עצמו, ולא שם לב באיזה גובה התדמית שלו מופיעה. אם היא נמוכה, אני תמיד יכול לחשוב שאני באולם שבו שורות הכיסאות גבוהות יותר ככל שמתרחקים מהבמה, ואני לא בשורות הראשונות, אבל אני לא מתעסק בזה.
זאת בדיוק הבעיה כשמנסים להסביר לך במקרה הנ״ל מה הכוונה לגובה במה ואתה לא מבין על מה מדברים בכלל בטענה שזה לא מעניין אותך, אבל לחפור לכולם איך סאונד אמור להשמע זה אתה גדול...
כמה פתטי..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
גם הערות של מתנוש לא עזרו, מתנצל קטונתי.
מה מתנוש כתב בהקשר זה? באיזו הודעה?

ומה הסבר לטעות שלי? אם אתה מאשים אותי בהטעיית הציבור -- שזו רמה אחרת מלהאשים אותי בשגיאה כלשהי, גם כשאתה טועה בזה -- אז לדעתי אתה צריך להסביר היטב במה הטעיתי, או להתנצל על ההאשמה הזו.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
זאת בדיוק הבעיה כשמנסים להסביר לך במקרה הנ״ל מה הכוונה לגובה במה ואתה לא מבין על מה מדברים בכלל בטענה שזה לא מעניין אותך, אבל לחפור לכולם איך סאונד אמור להשמע זה אתה גדול...
כמה פתטי..
הבנתי למה הכוונה, וגם הסברתי באופן טכני לגמרי בהתייחסות ישירה להסבר למה זה לא משמעותי (עם תמונה של אולם מדורג), מעבר לזה שזה לא מעניין אותי.

אם לא הבנת שזה הסבר, בעיה שלך.

מה שפתטי זה הניסיונות העלובים שלך להציג אותי באור שלילי :)
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,093
מעורבות
343
נקודות
83
הגובה בסטריאו נוצר מ :

1. המרכז האקוסטי של הרמקול - טוויטר .

2. זוית הפיזור של הרמקול לגובה - מפה פולרית .

2-ב - הטיה כלפי מעלה .

3. גובה המאזין ביחס לאותו מרכז ופיזור הרמקול .

4. החזרים ראשוניים


כל אחד יכול להגביה את הרמקול ולראות שזה מתרחש - לא סנטימטרים בודדים כמובן .
מעבר לזה גם הטיה כלפי מעלה תעשה הבדל .
ישנם עוד אפשרויות בכל אופן אצלי אני יכול ממש לשחק עם הבמה לעשות אותה 16/9 או 4/3
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,093
מעורבות
343
נקודות
83
הבנתי למה הכוונה, וגם הסברתי באופן טכני לגמרי למה זה לא חשוב (עם תמונה של אולם מדורג) מעבר לזה שזה לא מעניין אותי.

מה שפתטי זה הניסיונות העלובים שלך להציג אותי באור שלילי :)
מה שאתה עושה לאחרים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
מה שאתה עושה לאחרים
אני עונה לאנשים בפוקוס על אי דיוקים בדברים הטכניים, ללא כוונת זדון. אתה מדבר בכוונת זדון מזוקקת.

עניין הטרול יוצא דופן, ואני מודה שלפעמים אני מאבד סבלנות לאור התעקשות על דברים שגויים בעליל גם אחרי שטרחתי מאוד להבהיר במדויק במה הם לא נכונים.

חוצמזה, אני לא אומר לאף אחד איך סאונד אמור להישמע -- מבחינתי, שכל אחד ישמע לפי העדפתו וטעמו האישי -- ואני דואג להפריד בצורה חדה וברורה לכל האורך וכל פעם מחדש, בין טיעונים טכניים לטעם אישי.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
הבנתי למה הכוונה, וגם הסברתי באופן טכני לגמרי בהתייחסות ישירה להסבר למה זה לא משמעותי (עם תמונה של אולם מדורג), מעבר לזה שזה לא מעניין אותי.

אם לא הבנת שזה הסבר, בעיה שלך.

מה שפתטי זה הניסיונות העלובים שלך להציג אותי באור שלילי :)
ואיך נקרא לניסיונות שלך להציג אותי באור שלילי?
ניסיונות מקסימים או קסומים?:לב:
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
ישנם עוד אפשרויות בכל אופן אצלי אני יכול ממש לשחק עם הבמה לעשות אותה 16/9 או 4/3
מעניין.
אשמח ללמוד - לא בציניות.
אני מדבר על הדברים המרכזיים שאני יודע שעובדים. אני לא פוסל שקיימים עוד . אבל מה שכתבתיגם מסביר את העקרון הטכני של הסיפור ויעבוד בכל פעם ובכל חדר ולכל מאזין.

איך אתה פועל ? רזונטרים ? דפיוזרים ? - גם יכול לעבוד אבל פחות נשלט ופחות מהותי אני מניח.
אבל תמיד אשמח ללמוד....
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
תודה על ההתייחסות דן.
אני לא חושב שאנחנו חלוקים עקרונית.
אני לא מגדיר את עצמי אודיופיל - אני סתם אחד שאוהב ומאד נהנה משמיעה של מוזיקה.

אני מסתכל על האזנה למוסיקה ועל המערכת בצורה מאד פשוטה:
באופן עקרוני כשאני שומע מערכת אחרת (אצל חברים) אני משתדל לא לפסול או לבקר בצורה קטגורית. אני תמיד משבח (לפעמים לא בצורה מתלהבת) גם אם הסאונד נשמע לדעתי זוועה...
כל אחד שומע אחרת (לדעתי) ולכל אחד טעם אחר. אני רק לוקח לעצמי תובנות שאולי יעזרו לי לשפר את חווית ההאזנה שלי.
מדידות של המערכת האחרת לא ממש ישנו את דעתי עליה אבל יגרמו לבדוק את עצמי ...
מדידות של המערכת שלי אשר מצביעות על בעיה משמעותית יגרמו לי לנסות ולשפר כדי להשיג חווית האזנה יותר מהנה.

לגבי השקעה במערכת ובכוונון - זהו נושא מאד אישי. כל אחד לפי כיסו, הזמן שיש לו להשקיע בכך, ההנאה שהוא מקבל מכך, היכולת שלו וכמובן החשיבות שהוא רואה בכך ...
אני מעדיף למקסם את החוויה שלי עד רמה מסוימת (לא ממש גבוהה יחסית למה שהבנתי ממה שחלק מהחברים מתארים, אבל מספיקה עבורי).
עיקר הזמן שאני מקדיש למערכת הוא בשמיעה של עוד ועוד מוזיקה (קיימת וחדשה). זה כמובן לא גורע מכל האחרים שנוהגים אחרת.

מעבר לכך אני מאד סקרן לשמוע את המערכות שאתם מציעים ... יום אחד אקפוץ לשמוע ...
האמן לי שההבדל שאנו מדברים עליו פה - אין לו קשר ליכולות השמיעה של החברים פה והשוני בניהם.
יש לו קשר ישיר לפרשנות שלהם ולנרדלים שלהם באותו רגע ובאותו זמן שהיא נגזרת של המון פרמטרים אחרים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
גם לך יש בעיות בתדרים האלה, אלא אם הרמקול שלך בכלל לא מנגן אותם.

נכון, יש יותר ויש פחות, באם אתה בוחר טיפול פאסיבי, בכולם הוא די זהה, אין המצאות חדשות, אלה שייכות לעולם המתקדם, זה עם התיקון הדיגיטלי שומו שמיים, והפיתוחים האחרונים בתחום ע"ע WaveForming

במידות שדן לקח הבעיות נמצא גל עומד בין 80 - 120 +6DB, זמן ההדהוד היה טוב ולא נדרש עבורו טיפול.
היות והמדידות אצל דן הוא יכול לזכור טוב ממני

הרמקולים הם Magico S3 2023

בחדר הוצבו מלכודות broadband, בתחיל בעובי 5 ס״מ ואח״כ בעובי 10 ס״מ.
בהמשך הוצבו דיפיוזרים במרכז הקיר מאחורי הרמקולים ובנוסף בנקודת ההחזר הראשון
לאלה התווספו 2 לוכדי באס בתצורה של הלמונס רזונטור

בבדיקה שבוצעה מול 2 לוכדי באסים אקטיבים מסוג AVVA C216, לא נמצא ייתרון ללוכדים האקטיבים, לכן הטיפול הפאסיבי נשאר.

האזנתי מספר רב של פעמים לחדרים מטופלים דיגיטלית, זה בהחלט יכול להוות פיתרון למי שזה מתאים לו, זה לא פותר כול בעיה.

כדי ליישם WaveForming או MiMO צריך יותר משני רמקולים או שני רמקולים ווסאב יחיד או כפול.
האזנה במינכן באולם, ל WaveForming שכלל לפחות 10 סאבים וכעשרים רמקולים לא השאירה עלי רושם מיוחד, לא בסרטים, לא במוזיקה רב ערוצית ולא בסטיראו. לך תדע אם זה הכיול שבוצע בזמן קצר של 4 ימים, אולם של כ 50מטרים או סתם בחירת חומר לא נכון.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
כל טיעון טכני שעמיר מעלה תמיד נסמך על חוקי הפיזיקה ועל עובדות, זו הסיבה שקוראים לו טיעון טכני ולא דעה. מעולם, אפילו לא פעם אחת לא הפרחת בצורה לוגית אף טיעון טכני של עמיר או של מישהו פה בפורום. ומעולם לא סיפרת לנו מה רכיבי המערכת שלך.
המנטרה היחידה שלך היא שדיגיטל טוב יותר מאנלוג וטכנית אף אחד לא חולק עליך בעניין ככה שלא חידשת כלום. והטיעון הקבוע הנוסף שלך הוא שעל פי מדידות אתה יודע איזה רכיב טוב יותר.
בוא אולי תתקדם ותיתן קצת עומק נוסף לדיונים שבהם אתה משתתף…
ומה הסיבה שאתה כל כך מתעקש לא לספר לכולם איזה מערכת יש לך, מה הייתרונות שלה מה היית רוצה לשדרג…

אתה באמת מצפה לקבל תשובות למה שאתה שואל, חבל על האנרגיה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
אנאלוג נשמע שונה מדיגיטל.
טוב או פחות טוב יחליט המאזין.
אודיופיל מקצה זמן מחשבים ותשומת לב לאופן שבו המוזיקה מתנגנת אצלו. וכל זאת מעל לממוצע הרגיל ובהתאם ליכולותיו..פרוצדוראלית אדם עשיר שקונה מערכת במיליון דולר בהחלטה ריגעית כי הוא" רוצה את הכי טוב !" , הוא רשמית אודיופיל. אבל האם הוא באמת כזה ? לעומת מישהו דל יכולות שמפנטז שנים וחוסך ובודק ומשווה וקונה מערכת ב 10000 שקל?

אני קצת סקפטי לגבי סטנדרטיזציה בתחום, תחום השמיעה והקשר להנאה נותר תעלומה . אבל בהחלט יודע כשלעצמי לזהות מתי מדובר במערכת שמשיגה יעדים אודיופילים

האדם שלך הוא ציודיופיל
ההגדרה לאודיופיל כוללת עוד כמה דברים חוץ מרכישת ציוד.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
היא שלך, ושל עוד שחושבים כמוך, אבל לא כולם חושבים כך, אפילו כאן, ואין הגדרה פורמלית שמחייבת את כולם.



מבחינתי, אודיופיל זה כל מי שאוהב סאונד טוב (לטעמו) ממערכת אודיו. הוא לא צריך לעמוד באף קריטריון נוסף, לא גיל ולא באס ולא טרבל, וגם ייתכן שאין לו גרוש על התחת לקנות מערכת, אבל הוא מתלהב מסאונד טוב, לטעמו, בניגוד לאחרים, שאת רובם המוחלט לא באמת מעניין אם הסאונד טוב או לא, בטח לא במידה שתגרום להם להוציא הרבה כסף על הנושא.

בזה אני בטוח שאני בעמדת מיעוט. יש הרבה שמתגאים בהיותם אודיופילים שנעלים על שאר בני התמותה :)
איך היא שלי ?
אודיפיליה מדברת על שחזור סאונד בנאמנות גבוהה.
נאמנות גבוהה יש אחת בלבד.

עליה אפשר לעשות טוויקים שלא ממש יפגעו בו - אני בעד .

לגבי כסף - אני לא חושב שיש פה מישהו - עוסק בתחום או חובב -שמתייחס בבוז גדול ממני למחירי הענף המנופחים וחוסר הקשר שלהם לסאונד.
שיווק ותרגילים נוספים - הכל חוץ מעובדות.

אני גם מאלה ששכבות לקה או פס זהב - מענין אותו בערך כמו בלט מודרני

אני מעודד אנשים לצאת ללמוד ולא לצאת לקנות. אודיופיליה אצלי זה תשוקה לידע ועשיה בעניין הזה . אין שום קשר למערכת ובטח לא לתקציב.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,479
מעורבות
509
נקודות
113
חלק גדול מהאודיופילים הם בכלל ציודיופילים שמחליפים ציודים בלי סוף וחלק גדול מהם לא יודה בכך, חלק גם לא מודע לזה פשוט נשאבים לזה מכל מיני סיבות, גם אני הייתי כזה עד שהבנתי שהמרדף הזה מוביל לדרך אחת והיא לתיהום עמוקה וחלולה. צליל זה לא נגזרת של כסף וכל הסכומים האלה של הריטיילים המומצאים הוא עבודה בעיניים, אם זה בשביל התחביב (שם נרדף ציודיופיליות) אז בסדר משקיעים כספים מורידים משכורות קרני השתלמות וירושות ובונים מה שבונים, אם זה בשביל צליל אז המרדף הזה זו ממש, אבל ממש לא הדרך.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
79
נקודות
28
לך תדע אם זה הכיול שבוצע בזמן קצר של 4 ימים, אולם של כ 50מטרים או סתם בחירת חומר לא נכון.

באופן כללי תערוכות לרוב לא המקום בו אתה מקבל תוצאה ראויה או יכול לקבל החלטות.

אני קיבלתי מאנשים אחרים שביקרו שם פידבקים מאד מאד חיוביים.
כמו הרבה פעמים זה קשור גם ליכולות המאזין.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
לכבי גובה
Chatgpt

Yes, recordings can contain information about the height of the sound source. This is achieved through various techniques used during the recording and mixing processes. Here’s how height information can be encoded in recordings:

  1. Microphone Placement:
    • Overhead Microphones: Placing microphones above the sound source can capture vertical spatial information.
    • Stereo Pairs and Ambisonic Microphones: Techniques such as ORTF, XY, or Blumlein pairs, as well as ambisonic microphones, can capture a three-dimensional sound field, including height information.
  2. Reverberation and Reflections:
    • Reverb: Artificial or natural reverb can simulate a sense of space, including the height of the sound. Different reverb settings (like hall, room, plate) can imply different spatial characteristics.
    • Early Reflections: The initial reflections from surfaces like ceilings can provide cues about the height of the recording environment.
  3. Multichannel Recording:
    • Surround Sound: Formats like Dolby Atmos or DTS

      use height channels to deliver sound from above the listener, creating a more immersive experience.
    • Binaural Recording: Using dummy head microphones can capture spatial information that, when listened to with headphones, gives a realistic sense of height and direction.
  4. Panning and Mixing Techniques:
    • Vertical Panning: In the mixing process, engineers can simulate vertical placement of sounds using various techniques, though this is more effective in multi-channel formats.
    • Frequency and Timbre: Higher frequencies can be perceived as coming from above due to the way our ears and brain process sound, and mixing engineers can exploit this by adjusting EQ settings.
  5. Phase and Timing Differences:
    • Interaural Time Differences (ITD): Small timing differences between sounds reaching each ear can help in localizing sound in a three-dimensional space, including height.
  6. Speaker Setup for Playback:
    • For recordings to effectively convey height information, the playback system (speakers or headphones) must be capable of accurately reproducing these spatial cues.
While not all recordings are designed to capture or convey height information explicitly, many modern recordings, especially those intended for immersive audio systems, do include such spatial details.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
איך היא שלי ?
אודיפיליה מדברת על שחזור סאונד בנאמנות גבוהה.
נאמנות גבוהה יש אחת בלבד.
היא שלך ושל עוד אנשים שחושבים כמוך -- הרוב, אני כאמור בעמדת מיעוט -- שההגדרה של אודיופיל קשורה רק לנאמנות גבוהה.

אבל יש כאלה שמגדירים אודיופילי כמוני. לדוגמה במילון Cambridge:

a person who is very interested in and enthusiastic about equipment for playing recorded sound, and its quality:



ויש גם כאלה עם יותר הומור משנינו בנושא: :)


  1. Someone who usually looks at young audio equipment. And rapes it through various input and often output sockets.
  2. Audiophiles usually argue to the death as to which setup is best
  3. A person who enjoys their audio equipment more than the actual music
  4. One who listens to the stereo rather than the music.
  5. Audiophile is a word that is commonly used in some underground communities to mean a person who passionately enjoys music, generally to the extent in that it causes euphoria and/or arousal, whether spiritual or sexual. Many audiophiles generally favor music with deep bass.
  6. Someone who has sexual relations with speakers and / or headphones.


יש עוד מזה...
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
לגבי הגובה בimagining של הסאונד
Chatgpt

Yes, recordings can contain information about the height of the sound source. This is achieved through various techniques used during the recording and mixing processes. Here’s how height information can be encoded in recordings:

  1. Microphone Placement:
    • Overhead Microphones: Placing microphones above the sound source can capture vertical spatial information.
    • Stereo Pairs and Ambisonic Microphones: Techniques such as ORTF, XY, or Blumlein pairs, as well as ambisonic microphones, can capture a three-dimensional sound field, including height information.
  2. Reverberation and Reflections:
    • Reverb: Artificial or natural reverb can simulate a sense of space, including the height of the sound. Different reverb settings (like hall, room, plate) can imply different spatial characteristics.
    • Early Reflections: The initial reflections from surfaces like ceilings can provide cues about the height of the recording environment.
  3. Multichannel Recording:
    • Surround Sound: Formats like Dolby Atmos or DTS

      use height channels to deliver sound from above the listener, creating a more immersive experience.
    • Binaural Recording: Using dummy head microphones can capture spatial information that, when listened to with headphones, gives a realistic sense of height and direction.
  4. Panning and Mixing Techniques:
    • Vertical Panning: In the mixing process, engineers can simulate vertical placement of sounds using various techniques, though this is more effective in multi-channel formats.
    • Frequency and Timbre: Higher frequencies can be perceived as coming from above due to the way our ears and brain process sound, and mixing engineers can exploit this by adjusting EQ settings.
  5. Phase and Timing Differences:
    • Interaural Time Differences (ITD): Small timing differences between sounds reaching each ear can help in localizing sound in a three-dimensional space, including height.
  6. Speaker Setup for Playback:
    • For recordings to effectively convey height information, the playback system (speakers or headphones) must be capable of accurately reproducing these spatial cues.
While not all recordings are designed to capture or convey height information explicitly, many modern recordings, especially those intended for immersive audio systems, do include such spatial details.
יש גם הרחבה על אופן השחזור של הגובה של מקורות הקול בהשמעה עצמה. מעניין. אצלי במערכת אני חווה את זה, אם כי יתכן שחלק מהתחושה הזאת היא פסיכולוגית.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
לכבי גובה
Chatgpt

Yes, recordings can contain information about the height of the sound source. This is achieved through various techniques used during the recording and mixing processes. Here’s how height information can be encoded in recordings:

  1. Microphone Placement:
    • Overhead Microphones: Placing microphones above the sound source can capture vertical spatial information.
    • Stereo Pairs and Ambisonic Microphones: Techniques such as ORTF, XY, or Blumlein pairs, as well as ambisonic microphones, can capture a three-dimensional sound field, including height information.
  2. Reverberation and Reflections:
    • Reverb: Artificial or natural reverb can simulate a sense of space, including the height of the sound. Different reverb settings (like hall, room, plate) can imply different spatial characteristics.
    • Early Reflections: The initial reflections from surfaces like ceilings can provide cues about the height of the recording environment.
  3. Multichannel Recording:
    • Surround Sound: Formats like Dolby Atmos or DTS

      use height channels to deliver sound from above the listener, creating a more immersive experience.
    • Binaural Recording: Using dummy head microphones can capture spatial information that, when listened to with headphones, gives a realistic sense of height and direction.
  4. Panning and Mixing Techniques:
    • Vertical Panning: In the mixing process, engineers can simulate vertical placement of sounds using various techniques, though this is more effective in multi-channel formats.
    • Frequency and Timbre: Higher frequencies can be perceived as coming from above due to the way our ears and brain process sound, and mixing engineers can exploit this by adjusting EQ settings.
  5. Phase and Timing Differences:
    • Interaural Time Differences (ITD): Small timing differences between sounds reaching each ear can help in localizing sound in a three-dimensional space, including height.
  6. Speaker Setup for Playback:
    • For recordings to effectively convey height information, the playback system (speakers or headphones) must be capable of accurately reproducing these spatial cues.
While not all recordings are designed to capture or convey height information explicitly, many modern recordings, especially those intended for immersive audio systems, do include such spatial details.
עם כל הכבוד ל-ChatGPT, שאני משתמש בו לא מעט, הוא לא מקור אמין במיוחד. האיזכורים של סוגי המיקרופונים וקופיגורציות שלהם לא מזכירים את העובדה שהם ממוקמים מעל הקולות/כלים, קרוב להם או בתוכם, וזה אפריורית לא מאפשר קליטת אינפורמציית גובה אמיתית.

אולי יש מקרים שבאולפן מוסיפים אינפורמציה מחושבת כזו -- לא מוקלטת -- בעת המיקס, אבל אם זה נעשה, רוב הסיכויים שזה רק בתהליך דיגיטלי מתקדם, רק בעשורים האחרונים, ולא בתקליטים ישנים יותר, אבל העובדה היא שאלה שטוענים שהם שומעים גובה שומעים את זה באותה מידה גם בהקלטות ישנות.

מעולם לא שמעתי על עיבודים כאלה, לפחות לא בהקשר של מוזיקה קלאסית/אקוסטית, ואני מאוד מתעניין בנושא, אבל זה לכשעצמו לא מוכיח כלום.

ChatGPT גם לא עקבי. הנה תשובתו לשאלה Is height information included in stereo recordings?


In stereo recordings, height information is not directly encoded. Stereo recordings primarily capture two-dimensional spatial information: left-to-right (horizontal) placement of sound sources. The stereo technique uses two channels (left and right) to create a sense of width in the audio field by varying the amplitude and phase of the signals between the channels.

Here's a breakdown of what stereo recordings can and cannot do in terms of spatial audio information:

### Included in Stereo Recordings:
1. **Left-Right Positioning**: Sounds can be placed anywhere from the extreme left to the extreme right of the stereo field.
2. **Depth Perception**: To some extent, depth can be suggested by using reverb, delay, and volume differences to create a sense of distance (near versus far).

### Not Included in Stereo Recordings:
1. **Height Information**: Traditional stereo recordings do not capture or encode vertical placement of sounds (above or below the listener).
2. **Full 3D Spatial Information**: True three-dimensional audio that includes height (vertical axis) requires more complex recording and playback systems.

### Technologies for Height Information:
To capture and reproduce height information, more advanced systems are required, such as:
- **Binaural Recording**: Uses dummy heads with microphones placed in the ears to capture sound as a human would hear it, including height cues.
- **Surround Sound**: Systems like 5.1, 7.1, and more advanced configurations can create a more immersive sound experience, though traditional surround setups primarily enhance the horizontal plane.
- **3D Audio and Object-Based Audio**: Technologies like Dolby Atmos, DTS:X, and Auro-3D allow for height channels and object-based audio placement, providing true three-dimensional soundscapes.

In summary, while stereo recordings provide an immersive left-to-right audio experience and can suggest depth, they do not inherently include height information. Advanced audio technologies are required to achieve a full 3D spatial sound experience.



והנה תשובתו של המקביל ל-ChatGPT מתוצרת גוגל, Gemini:


No, true height information isn't included in stereo recordings. Stereo recordings capture sound in a horizontal plane, using two microphones spaced apart. This creates a sense of left and right (width) in the music, but not up and down (height).

Here's why:


  • Microphone placement: Stereo microphones are positioned horizontally to mimic our ears. They can't capture sound originating from above or below.
  • Encoding limitations: Stereo recordings only store information about the left and right channels. There's no separate channel for height.
However, our brains can be tricked into perceiving some sense of height in stereo recordings. This can happen due to:

  • Mixing techniques: Sound engineers can manipulate reverb, equalization, and panning to create the illusion of instruments being positioned at different heights.
  • Headphone acoustics: Our head shape and ear positioning can slightly alter how we perceive sound coming from headphones.
While it's not perfect, these factors can contribute to a more immersive listening experience. There are also advanced surround sound formats that incorporate height channels, but these aren't standard for stereo recordings.

 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור