בכיף, תצביע למי שאתה רוצה, אנחנו חיים בדמוקרטיה.
חחחחחחח
לא נשמע שאתה דמוקרט גדול
כלומר, הכתר נמצא, המהות לא
בכיף, תצביע למי שאתה רוצה, אנחנו חיים בדמוקרטיה.
זאת בדיוק הבעיה כשמנסים להסביר לך במקרה הנ״ל מה הכוונה לגובה במה ואתה לא מבין על מה מדברים בכלל בטענה שזה לא מעניין אותך, אבל לחפור לכולם איך סאונד אמור להשמע זה אתה גדול...לא הבנתי במה בדיוק אני טועה כאן. אנא הסבר.
בקשר לגובה הטוויטרים או המידים -- אמרתי שאין לי הסבר לתופעת הגובה. סתם זרקתי לאוויר השערה בלתי בדוקה בתור אפשרות תיאורטית.
ואני לא שומע נגן כינור מנגן בשכיבה, או בעמידה, או בתנוחת יוגה. אני בכלל לא שומע את הנגן, רק את הכינור עצמו, ולא שם לב באיזה גובה התדמית שלו מופיעה. אם היא נמוכה, אני תמיד יכול לחשוב שאני באולם שבו שורות הכיסאות גבוהות יותר ככל שמתרחקים מהבמה, ואני לא בשורות הראשונות, אבל אני לא מתעסק בזה.
מה מתנוש כתב בהקשר זה? באיזו הודעה?גם הערות של מתנוש לא עזרו, מתנצל קטונתי.
הבנתי למה הכוונה, וגם הסברתי באופן טכני לגמרי בהתייחסות ישירה להסבר למה זה לא משמעותי (עם תמונה של אולם מדורג), מעבר לזה שזה לא מעניין אותי.זאת בדיוק הבעיה כשמנסים להסביר לך במקרה הנ״ל מה הכוונה לגובה במה ואתה לא מבין על מה מדברים בכלל בטענה שזה לא מעניין אותך, אבל לחפור לכולם איך סאונד אמור להשמע זה אתה גדול...
כמה פתטי..
ישנם עוד אפשרויות בכל אופן אצלי אני יכול ממש לשחק עם הבמה לעשות אותה 16/9 או 4/3הגובה בסטריאו נוצר מ :
1. המרכז האקוסטי של הרמקול - טוויטר .
2. זוית הפיזור של הרמקול לגובה - מפה פולרית .
2-ב - הטיה כלפי מעלה .
3. גובה המאזין ביחס לאותו מרכז ופיזור הרמקול .
4. החזרים ראשוניים
כל אחד יכול להגביה את הרמקול ולראות שזה מתרחש - לא סנטימטרים בודדים כמובן .
מעבר לזה גם הטיה כלפי מעלה תעשה הבדל .
מה שאתה עושה לאחריםהבנתי למה הכוונה, וגם הסברתי באופן טכני לגמרי למה זה לא חשוב (עם תמונה של אולם מדורג) מעבר לזה שזה לא מעניין אותי.
מה שפתטי זה הניסיונות העלובים שלך להציג אותי באור שלילי
אני עונה לאנשים בפוקוס על אי דיוקים בדברים הטכניים, ללא כוונת זדון. אתה מדבר בכוונת זדון מזוקקת.מה שאתה עושה לאחרים
ואיך נקרא לניסיונות שלך להציג אותי באור שלילי?הבנתי למה הכוונה, וגם הסברתי באופן טכני לגמרי בהתייחסות ישירה להסבר למה זה לא משמעותי (עם תמונה של אולם מדורג), מעבר לזה שזה לא מעניין אותי.
אם לא הבנת שזה הסבר, בעיה שלך.
מה שפתטי זה הניסיונות העלובים שלך להציג אותי באור שלילי
מעניין.ישנם עוד אפשרויות בכל אופן אצלי אני יכול ממש לשחק עם הבמה לעשות אותה 16/9 או 4/3
האמן לי שההבדל שאנו מדברים עליו פה - אין לו קשר ליכולות השמיעה של החברים פה והשוני בניהם.תודה על ההתייחסות דן.
אני לא חושב שאנחנו חלוקים עקרונית.
אני לא מגדיר את עצמי אודיופיל - אני סתם אחד שאוהב ומאד נהנה משמיעה של מוזיקה.
אני מסתכל על האזנה למוסיקה ועל המערכת בצורה מאד פשוטה:
באופן עקרוני כשאני שומע מערכת אחרת (אצל חברים) אני משתדל לא לפסול או לבקר בצורה קטגורית. אני תמיד משבח (לפעמים לא בצורה מתלהבת) גם אם הסאונד נשמע לדעתי זוועה...
כל אחד שומע אחרת (לדעתי) ולכל אחד טעם אחר. אני רק לוקח לעצמי תובנות שאולי יעזרו לי לשפר את חווית ההאזנה שלי.
מדידות של המערכת האחרת לא ממש ישנו את דעתי עליה אבל יגרמו לבדוק את עצמי ...
מדידות של המערכת שלי אשר מצביעות על בעיה משמעותית יגרמו לי לנסות ולשפר כדי להשיג חווית האזנה יותר מהנה.
לגבי השקעה במערכת ובכוונון - זהו נושא מאד אישי. כל אחד לפי כיסו, הזמן שיש לו להשקיע בכך, ההנאה שהוא מקבל מכך, היכולת שלו וכמובן החשיבות שהוא רואה בכך ...
אני מעדיף למקסם את החוויה שלי עד רמה מסוימת (לא ממש גבוהה יחסית למה שהבנתי ממה שחלק מהחברים מתארים, אבל מספיקה עבורי).
עיקר הזמן שאני מקדיש למערכת הוא בשמיעה של עוד ועוד מוזיקה (קיימת וחדשה). זה כמובן לא גורע מכל האחרים שנוהגים אחרת.
מעבר לכך אני מאד סקרן לשמוע את המערכות שאתם מציעים ... יום אחד אקפוץ לשמוע ...
גם לך יש בעיות בתדרים האלה, אלא אם הרמקול שלך בכלל לא מנגן אותם.
נכון, יש יותר ויש פחות, באם אתה בוחר טיפול פאסיבי, בכולם הוא די זהה, אין המצאות חדשות, אלה שייכות לעולם המתקדם, זה עם התיקון הדיגיטלי שומו שמיים, והפיתוחים האחרונים בתחום ע"ע WaveForming
כל טיעון טכני שעמיר מעלה תמיד נסמך על חוקי הפיזיקה ועל עובדות, זו הסיבה שקוראים לו טיעון טכני ולא דעה. מעולם, אפילו לא פעם אחת לא הפרחת בצורה לוגית אף טיעון טכני של עמיר או של מישהו פה בפורום. ומעולם לא סיפרת לנו מה רכיבי המערכת שלך.
המנטרה היחידה שלך היא שדיגיטל טוב יותר מאנלוג וטכנית אף אחד לא חולק עליך בעניין ככה שלא חידשת כלום. והטיעון הקבוע הנוסף שלך הוא שעל פי מדידות אתה יודע איזה רכיב טוב יותר.
בוא אולי תתקדם ותיתן קצת עומק נוסף לדיונים שבהם אתה משתתף…
ומה הסיבה שאתה כל כך מתעקש לא לספר לכולם איזה מערכת יש לך, מה הייתרונות שלה מה היית רוצה לשדרג…
אנאלוג נשמע שונה מדיגיטל.
טוב או פחות טוב יחליט המאזין.
אודיופיל מקצה זמן מחשבים ותשומת לב לאופן שבו המוזיקה מתנגנת אצלו. וכל זאת מעל לממוצע הרגיל ובהתאם ליכולותיו..פרוצדוראלית אדם עשיר שקונה מערכת במיליון דולר בהחלטה ריגעית כי הוא" רוצה את הכי טוב !" , הוא רשמית אודיופיל. אבל האם הוא באמת כזה ? לעומת מישהו דל יכולות שמפנטז שנים וחוסך ובודק ומשווה וקונה מערכת ב 10000 שקל?
אני קצת סקפטי לגבי סטנדרטיזציה בתחום, תחום השמיעה והקשר להנאה נותר תעלומה . אבל בהחלט יודע כשלעצמי לזהות מתי מדובר במערכת שמשיגה יעדים אודיופילים
איך היא שלי ?היא שלך, ושל עוד שחושבים כמוך, אבל לא כולם חושבים כך, אפילו כאן, ואין הגדרה פורמלית שמחייבת את כולם.
מבחינתי, אודיופיל זה כל מי שאוהב סאונד טוב (לטעמו) ממערכת אודיו. הוא לא צריך לעמוד באף קריטריון נוסף, לא גיל ולא באס ולא טרבל, וגם ייתכן שאין לו גרוש על התחת לקנות מערכת, אבל הוא מתלהב מסאונד טוב, לטעמו, בניגוד לאחרים, שאת רובם המוחלט לא באמת מעניין אם הסאונד טוב או לא, בטח לא במידה שתגרום להם להוציא הרבה כסף על הנושא.
בזה אני בטוח שאני בעמדת מיעוט. יש הרבה שמתגאים בהיותם אודיופילים שנעלים על שאר בני התמותה
לך תדע אם זה הכיול שבוצע בזמן קצר של 4 ימים, אולם של כ 50מטרים או סתם בחירת חומר לא נכון.
היא שלך ושל עוד אנשים שחושבים כמוך -- הרוב, אני כאמור בעמדת מיעוט -- שההגדרה של אודיופיל קשורה רק לנאמנות גבוהה.איך היא שלי ?
אודיפיליה מדברת על שחזור סאונד בנאמנות גבוהה.
נאמנות גבוהה יש אחת בלבד.
a person who is very interested in and enthusiastic about equipment for playing recorded sound, and its quality:
יש גם הרחבה על אופן השחזור של הגובה של מקורות הקול בהשמעה עצמה. מעניין. אצלי במערכת אני חווה את זה, אם כי יתכן שחלק מהתחושה הזאת היא פסיכולוגית.לגבי הגובה בimagining של הסאונד
Chatgpt
Yes, recordings can contain information about the height of the sound source. This is achieved through various techniques used during the recording and mixing processes. Here’s how height information can be encoded in recordings:
While not all recordings are designed to capture or convey height information explicitly, many modern recordings, especially those intended for immersive audio systems, do include such spatial details.
- Microphone Placement:
- Overhead Microphones: Placing microphones above the sound source can capture vertical spatial information.
- Stereo Pairs and Ambisonic Microphones: Techniques such as ORTF, XY, or Blumlein pairs, as well as ambisonic microphones, can capture a three-dimensional sound field, including height information.
- Reverberation and Reflections:
- Reverb: Artificial or natural reverb can simulate a sense of space, including the height of the sound. Different reverb settings (like hall, room, plate) can imply different spatial characteristics.
- Early Reflections: The initial reflections from surfaces like ceilings can provide cues about the height of the recording environment.
- Multichannel Recording:
- Surround Sound: Formats like Dolby Atmos or DTS
use height channels to deliver sound from above the listener, creating a more immersive experience.- Binaural Recording: Using dummy head microphones can capture spatial information that, when listened to with headphones, gives a realistic sense of height and direction.
- Panning and Mixing Techniques:
- Vertical Panning: In the mixing process, engineers can simulate vertical placement of sounds using various techniques, though this is more effective in multi-channel formats.
- Frequency and Timbre: Higher frequencies can be perceived as coming from above due to the way our ears and brain process sound, and mixing engineers can exploit this by adjusting EQ settings.
- Phase and Timing Differences:
- Interaural Time Differences (ITD): Small timing differences between sounds reaching each ear can help in localizing sound in a three-dimensional space, including height.
- Speaker Setup for Playback:
- For recordings to effectively convey height information, the playback system (speakers or headphones) must be capable of accurately reproducing these spatial cues.
עם כל הכבוד ל-ChatGPT, שאני משתמש בו לא מעט, הוא לא מקור אמין במיוחד. האיזכורים של סוגי המיקרופונים וקופיגורציות שלהם לא מזכירים את העובדה שהם ממוקמים מעל הקולות/כלים, קרוב להם או בתוכם, וזה אפריורית לא מאפשר קליטת אינפורמציית גובה אמיתית.לכבי גובה
Chatgpt
Yes, recordings can contain information about the height of the sound source. This is achieved through various techniques used during the recording and mixing processes. Here’s how height information can be encoded in recordings:
While not all recordings are designed to capture or convey height information explicitly, many modern recordings, especially those intended for immersive audio systems, do include such spatial details.
- Microphone Placement:
- Overhead Microphones: Placing microphones above the sound source can capture vertical spatial information.
- Stereo Pairs and Ambisonic Microphones: Techniques such as ORTF, XY, or Blumlein pairs, as well as ambisonic microphones, can capture a three-dimensional sound field, including height information.
- Reverberation and Reflections:
- Reverb: Artificial or natural reverb can simulate a sense of space, including the height of the sound. Different reverb settings (like hall, room, plate) can imply different spatial characteristics.
- Early Reflections: The initial reflections from surfaces like ceilings can provide cues about the height of the recording environment.
- Multichannel Recording:
- Surround Sound: Formats like Dolby Atmos or DTS
use height channels to deliver sound from above the listener, creating a more immersive experience.- Binaural Recording: Using dummy head microphones can capture spatial information that, when listened to with headphones, gives a realistic sense of height and direction.
- Panning and Mixing Techniques:
- Vertical Panning: In the mixing process, engineers can simulate vertical placement of sounds using various techniques, though this is more effective in multi-channel formats.
- Frequency and Timbre: Higher frequencies can be perceived as coming from above due to the way our ears and brain process sound, and mixing engineers can exploit this by adjusting EQ settings.
- Phase and Timing Differences:
- Interaural Time Differences (ITD): Small timing differences between sounds reaching each ear can help in localizing sound in a three-dimensional space, including height.
- Speaker Setup for Playback:
- For recordings to effectively convey height information, the playback system (speakers or headphones) must be capable of accurately reproducing these spatial cues.
In stereo recordings, height information is not directly encoded. Stereo recordings primarily capture two-dimensional spatial information: left-to-right (horizontal) placement of sound sources. The stereo technique uses two channels (left and right) to create a sense of width in the audio field by varying the amplitude and phase of the signals between the channels.
Here's a breakdown of what stereo recordings can and cannot do in terms of spatial audio information:
### Included in Stereo Recordings:
1. **Left-Right Positioning**: Sounds can be placed anywhere from the extreme left to the extreme right of the stereo field.
2. **Depth Perception**: To some extent, depth can be suggested by using reverb, delay, and volume differences to create a sense of distance (near versus far).
### Not Included in Stereo Recordings:
1. **Height Information**: Traditional stereo recordings do not capture or encode vertical placement of sounds (above or below the listener).
2. **Full 3D Spatial Information**: True three-dimensional audio that includes height (vertical axis) requires more complex recording and playback systems.
### Technologies for Height Information:
To capture and reproduce height information, more advanced systems are required, such as:
- **Binaural Recording**: Uses dummy heads with microphones placed in the ears to capture sound as a human would hear it, including height cues.
- **Surround Sound**: Systems like 5.1, 7.1, and more advanced configurations can create a more immersive sound experience, though traditional surround setups primarily enhance the horizontal plane.
- **3D Audio and Object-Based Audio**: Technologies like Dolby Atmos, DTS:X, and Auro-3D allow for height channels and object-based audio placement, providing true three-dimensional soundscapes.
In summary, while stereo recordings provide an immersive left-to-right audio experience and can suggest depth, they do not inherently include height information. Advanced audio technologies are required to achieve a full 3D spatial sound experience.
No, true height information isn't included in stereo recordings. Stereo recordings capture sound in a horizontal plane, using two microphones spaced apart. This creates a sense of left and right (width) in the music, but not up and down (height).
Here's why: