סאונד אנליטי /נייטרלי vs סאונד חם


אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
252
מעורבות
90
נקודות
28
חד משמעית כן
נו באמת...
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
129
נקודות
43
הייתי לפני כחודש בהופעה של שלום חנוך בבארבי
האם הסאונד שם היה אנליטי או חם?
אם אתה רוצה לדעת, זה מאד פשוט: תיצור קשר עם בארבי ותשאל אותם אילו דגמים של מגברים ורמקולים יש להם, ואז תשלח את פירוט הדגמים לאמיר מ-ASR והוא יכתוב לך בדיוק איזה סוג של סאונד יש להם. בעיקר אם הם כבר נמדדו אצלו, אבל יש מצב שהוא ידע גם אם לא.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
הרבה ברבי בשרשור הזה.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אם אתה רוצה לדעת, זה מאד פשוט: תיצור קשר עם בארבי ותשאל אותם אילו דגמים של מגברים ורמקולים יש להם, ואז תשלח את פירוט הדגמים לאמיר מ-ASR והוא יכתוב לך בדיוק איזה סוג של סאונד יש להם. בעיקר אם הם כבר נמדדו אצלו, אבל יש מצב שהוא ידע גם אם לא.
מועדון הבארבי?
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
כנראה שאתה לא מקשר בין הדברים -- אלה מדידות ספינורמה, שהוזכרו כבר.

ומעבר לזה שהן לא יותר מדויקות ממדידות בחדר אנאקואי, זה לא מנבא עד כמה טוב הרמקול יישמע, זה טוב בעיקר לזיהוי בעיות, כולל בעיות בפיזור, ולרמקול שמקבל תוצאה טובה במדד שמתקבל לפי כל מיני חישובים על תוצאות המדידות יש סיכוי להישמע טוב במידה דומה בהרבה חדרים עם אקוסטיקה טובה.

אבל למרות שמדובר בהרבה מדידות, כולן הן מאותו הסוג -- מדידות FR ב-steady state.
זה לא מודד אפילו איך הרמקול מטפל בטרזיינטים, איך הוא מתמודד עם הספקים גבוהים, וכד', כך שהתמונה שזה נותן היא חלקית.



ב FR מודדים את הרמקול בתגובה לכל תדר בנפרד .
מניחים שהרמקול הוא מערכת לינארית בתכלס המערכת היא לא אידאלית.
תגובת המערכת לשני תדרים שנכנסים בו זמנית שונה מסכום התגובות לכל תדר בנפרד.

H(f1+f2) ~ H(f2) + H(f1)


לסיכום FR שטוח זה לא מספיק.
יש עוד הרבה פרמטרים שמשפיעים.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
איך 90 אחוז ? חחחח

אני אסביר שוב : החלפת קבל - חירבנה את הסאונד .לא תקין מבחינת חברה- שממש טובה גם במדידות .

רמקולים - תוכל למצוא ספינורמה דומה מאוד ברמקולים של 1900 דולר לכאלו שעולים 20,000 - אולי אפילו טובה יותר למחיר 1900 דולר - הסאונד שונה לגמרי (לא תמיד. אני מדבר על מקרים ספציפיים שאני מכיר).

החלפת קבל קואקס- מדידה זהה .הפרש אדיר בסאונד ברמה של מקולקל מול תקין.

מדידות בדיגטל - גם אני בקשר עם מהנדסים - הם לא יודעים למדוד הכל .יש דברים שהם חייבים לשבת לשמוע אין סוף זמן.

אל תנסה לקמט לאחוזים - זה לא עובד ככה .

כל זה לא מבטל מדידות - רק אומר שבישום האופטימאלי שלהם - אתה צריך להגיד מה הסטנדרט שאתה שואף אליו אבללל לכל אורך הדרך ובטח לפני שחרור מוצר - רוב הזמן ילך לשמיעה .
בוא נבדוק
פוקל aria 926
Aurum cantus v80f
זה רמקול זבל (הפוקאל) מחומרים זבל טפט שנראה כמו פורניר ורגלית מפלסטיק של פח אשפה והחוצפה הלא תאמן של מחיר שעובר בארץ את ה 10K לא לקנות ושהיבואן יתבע אותי.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
זה רמקול זבל (הפוקאל) מחומרים זבל טפט שנראה כמו פורניר ורגלית מפלסטיק של פח אשפה והחוצפה הלא תאמן של מחיר שעובר בארץ את ה 10K לא לקנות ושהיבואן יתבע אותי.
לא אוהב אריה - קח אוטופיה...:)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
איך 90 אחוז ? חחחח

אני אסביר שוב : החלפת קבל - חירבנה את הסאונד .לא תקין מבחינת חברה- שממש טובה גם במדידות .
בבקשה אלוהים תארגן הדגמה\השוואה לסגן שלך בפורום בין קבלים עם ערכים זהים לחלוטין שישמע איזה הבדלים יש, נביא אלנה סראפיין רוביקון בלקגייט ומאנדורף ותביא גם פסיכולוג שיחבק אותו לאחר מכן כשהוא יושב בפינה מתנדנד עם אגודל בפה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
ב FR מודדים את הרמקול בתגובה לכל תדר בנפרד .
מניחים שהרמקול הוא מערכת לינארית בתכלס המערכת היא לא אידאלית.
תגובת המערכת לשני תדרים שנכנסים בו זמנית שונה מסכום התגובות לכל תדר בנפרד.

H(f1+f2) ~ H(f2) + H(f1)


לסיכום FR שטוח זה לא מספיק.
יש עוד הרבה פרמטרים שמשפיעים.
השאלה שנשאלת לני ,מהו FR שטוח ?
הרי אנו לא שומעים את הרמקול בחוץ בנקודת האזנה אחת וגם לא שומעים בחדר אנאקואי .

זו הנקודה הראשונה.

הנקודה השנייה שגם בהתייחסות הכוללת והנכונה ל FR אופטימאלי - זה ודאי לא מספיק.

עם זאת - לא צריך לבטל את המדע -הוא קיים והוא יעיל לזיהוי בעיות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
בבקשה אלוהים תארגן הדגמה\השוואה לסגן שלך בפורום בין קבלים עם ערכים זהים לחלוטין שישמע איזה הבדלים יש, נביא אלנה סראפיין רוביקון בלקגייט ומאנדורף ותביא גם פסיכולוג שיחבק אותו לאחר מכן כשהוא יושב בפינה מתנדנד עם אגודל בפה.
אפשר פשוט להחליף כבל דיגטלי ולשמוע את ההבדלים - דקה וחצי . עצם זה שיש הבדלים- זה כבר אומר הכל.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
הSopra 3 זה הבסט VFM בכל הליין של פוקל ועליו הייתי ממליץ
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
ותביא גם פסיכולוג שיחבק אותו לאחר מכן כשהוא יושב בפינה מתנדנד עם אגודל בפה.
בחייאת (כולם, לא רק GDS):
די כבר עם העלבונות האישים וההשפלות. עליהום זה מכוער, בלי קשר למי צודק. זה לא מכבד את הנסיון שלכם באודיו ולא מכבד את הנסיון שלכם בחיים עצמם...
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אתה מאזין בחדר כזה?
לא
אבל זה כמו רכב שמודדים בתנאי מעבדה לגבי כוחות סוס, צריכת דלק וכו
האם זה משקף 100% לגבי הביצועים שלו בעולם האמיתי?
לא
האם זה נותן לך תמונה כללית לגביו, כן.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אבל אני מדבר על הוספת חום בצורה אקטיבית על ידי מנורות / ויניל וכו'
אולי הגברה טרנזיסטורית ומדיה דיגיטלית מורידות מהחום והטיבעיות של ההקלטה ?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אולי הגברה טרנזיסטורית ומדיה דיגיטלית מורידות מהחום והטיבעיות של ההקלטה ?
אני לא חושב שזה המצב .
נלך רגע לצד השני - אמנם ניסיוני מועט בפטיפון /מקור אנלוגי - אבל ממה ששמעתי - לא הרגשתי "חום" שקרני (בעיני),אשר הופך את הכל להישמע דומה - כן הרגשתי טקסטורות נפלאות אין סופיות,זרימה,סאונד לא "עשוי" וניטראלי.(לא חם),דינמאיות משחוררת ונטולת קופסתיות (לדעתי מתקשר לעניין ה JITTER בדיגיטל).

אני בטוח שיש כאלה שכן מוסיפים חום. זה קיים בכל פורמט.



כנ"ל לגבי הגברה טרנזיסטורית - יש ויש.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור