מה קורה שמושיבים את אלדר ונמר למבחן עיוור של כבלי רמקולים...


liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
תפריד בין שיכוך אקוסטי לבין יכולות המוצר. כל מוצר, כשהוא יושב על מדף ראוי, משתפר.
עם זאת, גם לי יצא לעשות כמה השוואות. סטרימר יעודי נשמע טוב יותר ממחשב ביתי עם תוכנה. יכול להיות שזה בגלל שאין לו ״בולשיט״ מעבר להזרמת מוסיקה, תוכנות רקע שמפריעות או תוכנת החלונות עצמה מעאפנה, והוא לעומת מחשב ״רגיל״ מצליח להזרים את הקובץ כפי בצורה טובה יותר.
זה גם השפעה של התוכנה
בסטרימר מובנה יש תוכנה יעודית משלו
במחשב יש אופציה לבחור את התוכנה ולהגדיר בה מה שרוצים
אני השוואתי 2 דאקים שיש בהם גם סטרימר מובנה ובשניהם האיכות בתור דאק בלבד עם מחשב היתה עדיפה
לא אומר שזה כך תמיד - תלוי במוצר כמובן
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
ולכאן אני אוסיף קטע מראיון שעשיתי עם המתכנן והבעלים של למפיזטור. אולי אחד האנשים החשובים ביותר בתעשייה בתחום הדיגיטל.

שימו לב לשאלה ושימו לב מה הוא בחר לענות.

Screen Shot 2020-05-06 at 8.54.25.png
 

תמונות מצורפות

  • Screen Shot 2020-05-06 at 8.54.25.png
    Screen Shot 2020-05-06 at 8.54.25.png
    KB 744.7 · צפיות: 482

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אתה יודע. אפשר להגיד עלי הרבה דברים. אבל אני לא אדם של תיאוריות. סביר להניח ששמעתי כמה וכמה מכשירים במהלך חיי. אתה יודע, מקשיב לציוד כבר 15 שנה באדיקות. משקיע בלא מעט מוצרים שיכונו על ידי רבים מהטכנוקרטים ״וודו״.
ניסיתי גם טרנספורטים. כשמדובר על מדיה פיזית - הבדלים דרמטים. כשמדובר על מזרימי מדיה דיגיטלים, מלבד כאלה שהיו מבוססי מנורות, היתרונות לא נשמעו לאוזני. יכול להיות, ואני לא שולל את זה, שאני גם לא יודע לשמוע הבדלים. אבל אם ננסה גם לשים את האופציה הזו על השולחן, אז וואלה, כנראה שאני כן שומע. גם בדיווח הזה של רן, שמגלה שהצלחתי להבחין בעקביות בהבדלים בין כבלי רמקול, וגם כאן...

אבל שוב. יכול להיות שבתחום הדיגיטלי, היכולות שלי נעלמות. :)

http://www.dtown.co.il/forum/threads/אזני-הזהב-נמר-לוי.22771/
או ששאר אילו שבטוחים שיש הבדלים פשוט טועים.
אני מקווה שיש פה עוד כמה חברים שיודעים לשמוע..(לא כולל אותי).
הכל בסדר בטענותיך, מלבד ההסבר התאורטי הטכני.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ולכאן אני אוסיף קטע מראיון שעשיתי עם המתכנן והבעלים של למפיזטור. אולי אחד האנשים החשובים ביותר בתעשייה בתחום הדיגיטל.

שימו לב לשאלה ושימו לב מה הוא בחר לענות.

צפה בקובץ המצורף 48962
אני מעריך שיצרן רמקול יחשוב שהרמקול הוא הרכיב החשוב במערכת... וכן הלאה....
אני אומר, שאין רכיב חשוב במערכת - כולם חשובים (למי שרוצה להגיע לסאונד ממש טוב)
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,334
מעורבות
701
נקודות
113
נמר הי
אם כל כוונתך שאין הבדל בין הדגמים של בלו סאונד?לא יודע לא מכיר. רק לא נראה לי סביר. שכן, אזי למה מספר דגמים?
אבל נעזוב את זה כי באמת לא שמעתי את הציוד של החברה הזו.
אולם בין אורנדר 100 ל n10 ו n20 (הבכיר), ההבדלים תיהומיים. כנל לגבי טרנספורטים שונים בין חברות ( לא רק טרנספורט אודיופילי מול מחשב).
שנית,
הראיון עם הבעלים של למפיזטור אינו קובע שלטרנספורט אין חשיבות, אלא שלטעמו הדאק הוא הלב שלהמערכת
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אני בחנתי 3 סטרימרים וכל אחד מהם נשמע אחרת כאשר אחד מהם נשמע לא פחות ממזעזע!
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ולכאן אני אוסיף קטע מראיון שעשיתי עם המתכנן והבעלים של למפיזטור. אולי אחד האנשים החשובים ביותר בתעשייה בתחום הדיגיטל.

שימו לב לשאלה ושימו לב מה הוא בחר לענות.

צפה בקובץ המצורף 48962
ד"א, בביקור אצל היצרן של איזופון (גאודר), הוא הזמין אותי להאזין למערכת שלו במפעל.
המערכת הייתה מורכבת מרמקולים מאוד יקרים שלו מחוברת למגבר מנורות מפונפן ו CDP ישן של של קריק (ברוב נפיחותי אפילו לא הייתי מחבר אותו אצלי). בלי שום דאק.
היה שם סאונד חלומי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני מעריך שיצרן רמקול יחשוב שהרמקול הוא הרכיב החשוב במערכת... וכן הלאה....
אני אומר, שאין רכיב חשוב במערכת - כולם חשובים (למי שרוצה להגיע לסאונד ממש טוב)

הוא גם יצרן רמקולים ומגברים. אבל הוא אומר את מה שכל אודיופיל אומר - מקור תחילה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לא שיכוך אקוסטי, שיכוך מכאני - קונוסים של נורדוסט.

כן. שיכוך מכני. הקונוסים שלהם מדהימים אגב. עשיתי עליהם מבחן לפני כמה שנים טובות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר הי
אם כל כוונתך שאין הבדל בין הדגמים של בלו סאונד?לא יודע לא מכיר. רק לא נראה לי סביר. שכן, אזי למה מספר דגמים?
אבל נעזוב את זה כי באמת לא שמעתי את הציוד של החברה הזו.
אולם בין אורנדר 100 ל n10 ו n20 (הבכיר), ההבדלים תיהומיים. כנל לגבי טרנספורטים שונים בין חברות ( לא רק טרנספורט אודיופילי מול מחשב).
שנית,
הראיון עם הבעלים של למפיזטור אינו קובע שלטרנספורט אין חשיבות, אלא שלטעמו הדאק הוא הלב שלהמערכת

הוא לא קבע קבל שאין לו חשיבות. אבל אני מתייחס לנאמר כפי שהוא. כלומר: תפקידו של המזרים הוא להעביר את הקובץ. הוא הופך להיות הדיסק עצמו.

לגבי בלוסאונד. ההבדלים בין הסטרימרים הם בממיר עצמו.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
אולי לא קשור לדיון אבל אני סקרן איך מוגדרים ASIO ,WASAPI ,KERNEL ?
אלו שיטות סטרימינג שונות, נכון ?
אם אני משנה את ההגדרה בתוכנת ההזרמה מהמחשב לממיר אני שומע הבדל.
האם זה לא אומר שייתכנו הבדלים שמיעים בסטרימרים שונים שמשתמשים בשיטות סטרימיניג שונות ?
ואולי עשיתי סלט ואני מבלבל בין דברים...
ארז
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
חשוב להבהיר כאן משהו ולתת לדברים עוד נקודת הסתכלות.

באופן אישי, אני בכלל לא מכיר את בלו סאונד ומעולם לא שמעתי עליהם.

בשל חשיבות המקור, התקציבים שלי היו אחרים לחלוטין ובכלל לא נתקלתי במהלך החיפושים, או השיחות, בחברה הזאת.

למעשה, באחת מהשיחות שלי עם יבואן מסוים, במסגרת ההתעניינות שלי בסטרימר אולטרה יקר שלו, הוא פסל את הכיוון הזה על הסף, לאחר שהוא שמע על הקונפיגורציה הספציפית שמתוכננת לאותו סטרימר, קרי: חיבור דיגיטלי לטרינוב והסתמכות על ה DAC שלו.

לדידו, לא הייתה לו בעיה לקחת לי את הסכום המשמעותי עבור הסטרימר היקר, אבל מדובר במהלך שלא יהיה שמיע ביחס לסטרימר בסיסי. למעשה, אותו יבואן הוא זה שהמליץ על בלו סאונד, למרות שהוא לא מכר אותו וגם לא ידע מאיפה רוכשים אותו.

דבריו אגב, תאמו לדבריהם של יבואנים נוספים וגם לשיחות שניהלתי עם אנשים בארץ ובחו"ל.

אין לי בעיה להוציא את הכסף, אבל יש לי בעיה להוציא אותו לחינם, על מנת שהרכיב "יראה טוב" באיזו רשימת ציוד, או בחלל.

כל זאת מבלי חלילה להמעיט מדיעותיהם של אחרים, אשר טוענים להבדלים בקונפיגורציה ספציפית זו.
רן
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אולי לא קשור לדיון אבל אני סקרן איך מוגדרים ASIO ,WASAPI ,KERNEL ?
אלו שיטות סטרימינג שונות, נכון ?
אם אני משנה את ההגדרה בתוכנת ההזרמה מהמחשב לממיר אני שומע הבדל.
האם זה לא אומר שייתכנו הבדלים שמיעים בסטרימרים שונים שמשתמשים בשיטות סטרימיניג שונות ?
ואולי עשיתי סלט ואני מבלבל בין דברים...
ארז

ASIO , WASAPI הינם שיטות לממש דרייברים ב windows
הדרייברים יושבים בחלק של מערכת ההפעלה שנקרא KERNEL

אין קשר דווקא לאודיו אלא אפשר גם למשל לממש דרייבר למדפסת בשתי השיטות
בעיקרון ASIO יותר מותאם ספציפית ולכן בד״כ הוא עובד bit-perfect כלומר לא מתערב בנתונים ונותן לדאק לעשות את העבודה
WASAPI יותר סטנדרטי ולכן לפעמים גם מתערב
בכל מקרה זה תלוי באופן שהמתכנת של היצרן מימש את הדרייבר - אגב אחת הבעיות של windows ולכן אם יש לך מחשב windows מחובר לדאק ב USB אתה חייב דרייבר
במק ולינוקס לא צריך דרייברים - משתמשים במימוש כללי - יש לזה גם חיסרון לדוגמא הדרייבר במק לא תומך DSD native אלא רק DSD over PCM וזה מוגבל למשל לקצב של עד 128 (כלומר אי אפשר לנגן DSD256 ממחשב מק בלי להפוך אותו ראשית ל 128 ואז להלביש אותו על אות PCM)
תכלס בשורה התחתונה זה תלוי ביצרן (או נכון יותר במתכנת שלו) ולכן שווה לבדוק בעצמך מה נשמע טוב יותר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
הוא צודק. המקור הראשון הוא המידע הדיגיטלי (הסטרימר והטרנספורט)

יפה!

המקור הוא הדיסק. והסטרימר הוא בדיוק זה. מטרתו לייתר (מלשון מיותר) את הדיסק. הוא מקור ״וירטואלי״ שרק מוזרם כקובץ. המערכת שלך לא מכירה אותו. היא מכירה את הממיר. תזרים קובץ טוב, תשמע טוב, תזרים קובץ דפוק, תשמע דפוק. דהיינו, יש משמעות לאיכות הקובץ המוזרם. ואם הוא איכותי, הוא יוזרם ככזה אפילו מהטידל בנייד שלך. איך אני יודע? בדקתי. זה בגלל שאני לא עוסק בתיאוריות. אולי השמיעה שלי לא טובה? יכול להיות, זו אפשרות בהחלט. אבל האוזן שלי לא הצליחה להבדיל בין הצליל שאני מזרים טידל מהנייד, לבין הזרמת טידל מה-imec שלי לבין הטאבלט. כולם הזרימו אותו הדבר, את אותו קובץ, ולא חשתי בשום שינוי. בכל המקרים, מי שעשה את העיבוד המוסיקלי היה dac של נגרה או כל dac אחר שנמצא במגבר שסקרתי. ולכן, איות ויצא לי לשמוע לא מעט כאלה, ולפעמים בביקורות אני מזרים מוסיקה ממקומות שונים (תלוי מה קרוב אלי פיזית יותר) אני מנוסה בזה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
יפה!

המקור הוא הדיסק. והסטרימר הוא בדיוק זה. מטרתו לייתר (מלשון מיותר) את הדיסק. הוא מקור ״וירטואלי״ שרק מוזרם כקובץ. המערכת שלך לא מכירה אותו. היא מכירה את הממיר. תזרים קובץ טוב, תשמע טוב, תזרים קובץ דפוק, תשמע דפוק. דהיינו, יש משמעות לאיכות הקובץ המוזרם. ואם הוא איכותי, הוא יוזרם ככזה אפילו מהטידל בנייד שלך. איך אני יודע? בדקתי. זה בגלל שאני לא עוסק בתיאוריות. אולי השמיעה שלי לא טובה? יכול להיות, זו אפשרות בהחלט. אבל האוזן שלי לא הצליחה להבדיל בין הצליל שאני מזרים טידל מהנייד, לבין הזרמת טידל מה-imec שלי לבין הטאבלט. כולם הזרימו אותו הדבר, את אותו קובץ, ולא חשתי בשום שינוי. בכל המקרים, מי שעשה את העיבוד המוסיקלי היה dac של נגרה או כל dac אחר שנמצא במגבר שסקרתי. ולכן, איות ויצא לי לשמוע לא מעט כאלה, ולפעמים בביקורות אני מזרים מוסיקה ממקומות שונים (תלוי מה קרוב אלי פיזית יותר) אני מנוסה בזה.
טוב
אצלי במערכת שמעתי הבדלים משמעותיים (מאוד) בין טרנספורטים ובין סטרימרים בהשוואה על אותו קובץ ועל אותו דיסק.
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
541
מעורבות
250
נקודות
63
ד"א, בביקור אצל היצרן של איזופון (גאודר), הוא הזמין אותי להאזין למערכת שלו במפעל.
המערכת הייתה מורכבת מרמקולים מאוד יקרים שלו מחוברת למגבר מנורות מפונפן ו CDP ישן של של קריק (ברוב נפיחותי אפילו לא הייתי מחבר אותו אצלי). בלי שום דאק.
היה שם סאונד חלומי.
בתערוכה האחרונה במינכן, בחדר ההדגמה של Thomas Mayer הופתעתי לראות שחיברו את הדאק שלהם לנגן dvd הכי פושט שיש, כזה שהיה עולה 300 שח בשופרסל לפני 10 שנים.
(לטעמי Thomas Mayer הוא אולי בונה מגברי המנורות/פונו הטוב ביותר היום.)
הסאונד כמובן היה נפלא.
אני לא טוען שלא יכול להשתפר בחיבור לטרנספורט איכותי, אבל למי שמכיר את רמת הבניה וההקפדה של Mayer זה יכול לתת פרספקטיבה למידת השיפור שהוא מייחס לשימוש בטרנספורט.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
בתערוכה האחרונה במינכן, בחדר ההדגמה של Thomas Mayer הופתעתי לראות שחיברו את הדאק שלהם לנגן dvd הכי פושט שיש, כזה שהיה עולה 300 שח בשופרסל לפני 10 שנים.
(לטעמי Thomas Mayer הוא אולי בונה מגברי המנורות/פונו הטוב ביותר היום.)
הסאונד כמובן היה נפלא.
אני לא טוען שלא יכול להשתפר בחיבור לטרנספורט איכותי, אבל למי שמכיר את רמת הבניה וההקפדה של Mayer זה יכול לתת פרספקטיבה למידת השיפור שהוא מייחס לשימוש בטרנספורט.
הכל יחסי
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
541
מעורבות
250
נקודות
63
נכון מאוד
מדובר בסט-אפ שההגברה והדאק בו מאות אלפי יורו והרכיבים שנמצאים בפנים הם היקרים ביותר שאפשר לקנות (ואת חלקם הוא התחיל לייצר בעצמו כי גם הכי טוב שיש לא מספיק טוב לו).
אם היצרן (לא דילר) חיבר לסט-אפ הזה מכשיר dvd כנראה שהם יודעים שהשיפור היחסי של הצליל בחיבור לטרנספורט איכותי הוא בין אפס לאפסי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור