האמת ! אני נראה לי הממיר שלי מעניין לו התחת מה מחברים לו כל עוד הדאטה מגיע בסדר !
במידה והסטרימר רק, רק רוזי, אך ורק, רק, לא יותר מזה, רק רק רק רק, רק בלבד, ולא עוד משהו מלבד הרק, זה אומר שרק הרק זו המשימה שלו - רק מעביר את הקובץ לממיר, אין הבדל בין סטרימר של 300 ל-300,000,000000000000,00000000 טריליון דולר כמקדמה והיתר באותו סגום ב-36 תשלומים לפני שילוח ואחריות. במידה והסטרימר אינו רק (אותו סשן של הדגשת ה״רק״) אם כי מבצע גם עיבוד מסויים, אז כן יהיה הבדל.
מה ששניצל אמר זו בדיוק ה״בעיה״ הפוטנציאלית.
כלומר, עסקינן במידע דיגיטלי וככזה ישנן 2 בעיות אפשריות:
1. שמירה על נאמנות המידע בכל השרשרת הפנימית. כלומר, לפענח את האודיו לפורמט שניתן להעברה (PCM ברוב רובם של המקרים) מבלי לייצר שגיאות פענוח (נדיר על סף הלא קיים) ומבלי להחיל עיבודים כאלו ואחרים כפי שהזכרת. אלו הן בעיות יחסית קלות שלמען האמת אני אופתע אם קיימות בשטח. ז״א צריך להיות מוצר מאוד מאוד מחורבן שאומר לך X אבל מבצע Y.
2. שמירה על נאמנות המידע בזמן הובלת המידע. כאן, מכוון שהמידע מועבר דרך ממשקים שונים - USB / FireWire / SPDIF / TOSLINK / AES ואח׳ נכנס גם הנושא של השעון וזה נושא חשוב מאוד. ברגע שהכניסה הדיגיטלית היא סינכרונית אז כל ה-data שמגיע דרכה מגיע לפני השעון של המקור ואז אם יש לך טרנספורט עם שעון לא מוצלח בוודאי שיש פה אפשרות להשפיע על נאמנות המידע וזה גם קורה - כמה זה מורגש? האם זה מורגש? כל מקרה לגופו.
לכן באמת במצבים מסוימים יש יתרון רב מאוד לשימוש בכניסות דיגיטליות א-סינכרוניות (לרוב USB אם כי לא מחייב) בהנחה והשעון של האלמנט שכולל בתוכו ה-DAC מוצלח יותר מהשעון של הטרנספורט.
יש גם מקרים (כמו הלינגדורף MP-50 שהיה לרן לפני ששדרג ל-Trinnov) בהם גם הכניסות הדיגיטליות הסטנדרטיות הן א-סינכרוניות.
בקיצור - האם ייתכן ברמה הטכנית וההנדסית שיש הבדלים? בוודאי. זה עניין עובדתי.
האם ייתכן ברמה המעשית שההבדלים קיימים - לא בטוח. תלוי במוצרים.
האם ייתכן ברמה המעשית שההבדלים הקיימים הם גם שמיעים? עוד יותר לא בטוח.
המסקנה (שלי לפחות) - כמו בכל תחום גם כאן צריך לבדוק, אך כנראה פחות.