מה קורה שמושיבים אודיופילים ונותנים להם להקשיב ל...


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בהמשך לאמור (אם/ ללא ידיעה רמקולים אחוריים),
יצא לי להאזין פעמיים ל 2 מערכות "שנגנו" סראונד, האחת- אצל עמיר AK1 קדמיים אוונגרד אחוריים B&W המוזיקה הוקלטה במקור ברב ערוצי פינק פלויד, קטע 4 נגני גיטרה (שעמיר ציין) וקלאסי בכנסיה, החוויה לא פחות ממדהימה. הכל עוטף אותך בצורה מדהימה, לרבות הפרדת הכילים.
השניה- אצל רן, חווית הסאונד באמצעות הAURO היתה שונה, אם כי מדהימה גם. אומנם בכוונה, או שלא האחוריים לא מורגשים (כאשר הכל מנגן, בנטרול הקדמיים דווקא הם מאוד מורגשים) והחוויה היא יציאה של המוזיקה מצדדי הרמקולים קדמיים , התקרבות הבמה למאזין (שהביאה לעומק) והגבהת קיר הסאונד. עדין אני הרגשתי שהמוזיקה בוקעת מקידמת הבמה אולם, פורצת יותר את גבולות הבמה הסטנדרטית וזה וואו.
2 החוויות מדהימות, למרות השוני בניהם וטעמו האישי של כל אחד מהם.
מה שאני לוקח מהניסוי הזה זה שצריך לבוא בראש נקי ופתוח ולבחון כל דבר במבחן התוצאה ולא לפסול שום דרך, לפחות עד שלא האזנתם לה ואז, במקסימום ניתן לאהוב או שלא.
ניר

כן, זו חוויה שונה ואחרת היות והבסיס כאן הוא שונה ואחר.

עמיר מלכתחילה מנגן מוזיקה שהיא רב ערוצית ולכן התוצאה שלה היא כזו, מכל רמקול בוקע סאונד שונה וזה אכן נשמע מצוין ועם הוספת הטרינוב וניטרול בעיות אקוסטיות, זה נשמע עוד יותר טוב.

אם הייתי מנגן מוזיקה כזו, היו מזהים מיידית שעוד רמקולים עובדים, היות ומכל רמקול בוקע צליל אחר.

ה Auro3D מדמה משהו שבכלל לא קיים בהקלטה, תוך מטרה לקחת משהו דו ערוצי ולפתוח את הגבולות שלו באמצעות עוד רמקולים, תוך הכנסת המאזין לסוג של בועת סאונד.

כדיי שזה יעבוד באופן חלק, טבעי ללא יכולת אבחנה שזה אכן עובד, הכוכבים צריכים להסתדר באופן מאוד מאוד מסוים.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הניסוי שערכת הוא נחמד ומעניין והשאלה שלי למה המערכת שלך עם שני הווילסונים והסאב לא מצליחה ליצור את אותו אפקט מעטפת?

כי יש פיזיקה.
תתפלא, באופן ממש מפתיע היא גם חלה על התחביב שלנו.

הווילסונים לבדם, לא יכולים ולא מסוגלים להתחרות בסט אפ אחר: הכולל אותם, בתוספת של עוד זוג רמקולים, כאשר הזוג הנוסף נמצאים 5 מטר מהם.

תתפלא, זה לא ישתנה גם אם אחליף כבלים, או אביא את יו"ר חברת החשמל לביקור, או אשים את הכל על מידוף חדש, או אפילו אוסיף 40 ק"ג לדאק הקיים, מה לעשות. זה המצב.

זה מוצר אחר.

הם לא יהיו מסוגלים לקרב את הבמה כמו עוד זוג רמקולים שעומדים במרחק של 5 מטר מהם (פרמטר מרכזי שהעירו לגביו אנשים).

הם לא יצליחו לייצר את אותה מעטפת סאונד (עוד פרמטר מרכזי שאנשים העידו לגביו) , כי מה לעשות ה M&K שנמצאים במרחק של 5 מטר מהם, נמצאים גם בגובה של 2 מטר מהרצפה.

ובנוסף, הווילסונים לבדם לא יהיו מסוגלים לעטוף אותך באופן הזה, כי ה M&K שנמצאים 5 מטר מהם ו ב 2 מטר גובה מהרצפה, מצודדים באופן שונה, קרי יורים לצידי המאזין ומשתמשים ב 3 טוויטרים של סקן ספיק עם פיזור מאוד מסוים.

זה למה..

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
כי יש פיזיקה.
תתפלא, באופן ממש מפתיע היא גם חלה על התחביב שלנו.

הווילסונים לבדם, לא יכולים ולא מסוגלים להתחרות בסט אפ אחר: הכולל אותם, בתוספת של עוד זוג רמקולים, כאשר הזוג הנוסף נמצאים 5 מטר מהם.

תתפלא, זה לא ישתנה גם אם אחליף כבלים, או אביא את יו"ר חברת החשמל לביקור, או אשים את הכל על מידוף חדש, או אפילו אוסיף 40 ק"ג לדאק הקיים, מה לעשות. זה המצב.

זה מוצר אחר.

הם לא יהיו מסוגלים לקרב את הבמה כמו עוד זוג רמקולים שעומדים במרחק של 5 מטר מהם (פרמטר מרכזי שהעירו לגביו אנשים).

הם לא יצליחו לייצר את אותה מעטפת סאונד (עוד פרמטר מרכזי שאנשים העידו לגביו) , כי מה לעשות ה M&K שנמצאים במרחק של 5 מטר מהם, נמצאים גם בגובה של 2 מטר מהרצפה.

ובנוסף, הווילסונים לבדם לא יהיו מסוגלים לעטוף אותך באופן הזה, כי ה M&K שנמצאים 5 מטר מהם ו ב 2 מטר גובה מהרצפה, מצודדים באופן שונה, קרי יורים לצידי המאזין ומשתמשים ב 3 טוויטרים של סקן ספיק עם פיזור מאוד מסוים.

זה למה..

רן
תתפלא אבל אפשר ליצור את האפקט הזה. אמנם לא כמו רמקולים נוספים אחוריים אבל מאד קרוב לזה.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
AK1
כאשר אני קורא את תגובתך זה מזכיר לי נשכחות. שוב פעם עולה ומצטיירת מולי דמותו המכובדת של אדון שרק לפני זמן לא רב, לא כל כך הסתדר לך איתו. האמת התחננת שיניח לנפשך. במקרה שלא ידעת, יש בניכם הרבה מהמשותף.


אני מרשה לעצמי להזכיר אותו בנשימה אחת איתך AK1 משום שלפחות דבר אחד אני מעריך אצלכם, את חיבתכם העזה לכתיבה אינטגרטיבית.

למותר לציין שלמעשה שניכם משתמשים במתודה זהה. מדובר בדומה לכתיבה דקונסטרוקטיבית שמטרתה אחת, והיא לחתור תחת משמעות הטקסט על מנת לפורר אותו, ובעיקר לערער על כל המשתמע היציב שהוא מגלם. עד כאן הכל טוב ויפה,ותאמין לי או לא, אין לי בעיה אם כתיבה ביקורתית מהסוג הזה, עד לרגע שהיא מתגלה לא רק אצלך די בנקל כפסאודו דקונסטרוקציה.

הבעיה מתחילה כאשר אתה מתעקש לכתוב סיפור מצוץ מהאצבע שלכאורה השוואתי בין סאונד ברכב, לסאונד אצל רן.

אפשר לנסות להבין את חיבתך היתרה לרן והצורך העז שלך לגונן על כל תגובה שיוצאת כנגד שיטת ה-RC סראונד ושאר ירקות.

מכאן לסלף לא רק את דברי הפך זה מכבר לחלק מבעיה רחבה יותר, ובעיקר לתופעה שאינה מכבדת את הפורום וחבריה.

נ.ב
כמובן שמתנצל מראש אם פגעתי בך או בכל מי שמשתמש בסאונד היקפי, שהעזתי בכלל לחשוב על רעיון שסראונד גופא ובפרט זה שקיים ברכב דומה בחוויה שלו בכל הנוגע ל"מעטפת" הסאונד שרן מרבה לדסקס בחשיבותה.
.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
מעניין אותי אם גם עמיר רואה עצמו "ללא ספק מומחה רב ערוצי".:)
ממש לא. אני די מוגבל למוזיקה קלאסית בעד 5.1 ערוצים כפי שהם הוקלטו או כפי שנעשה להם מיקס באולפן.

עולם הסראונד כיום רחב בהרבה יותר, כולל תוספת ערוצים למספרים כמו 11 ו-13 ויותר, עם רמקולים מלמעלה ומלמטה ומכל הכיוונים, כאשר בחלק מהמקרים מה שמושמע דרכם אכן הוקלט כך, או שנעשה להם מיקס כזה באולפן, ובחלק מהמקרים, לפחות לגבי חלק מהערוצים, התוכן המושמע נגזר עי חישובים מתוחכמים ממה שיש בערוצים האחרים.

מה שקורה אצל רן עם ה-Auro-3D הוא בדיוק מקרה כזה, שבו מה שמושמע דרך הרמקולים העיליים נגזר מאינפורמציה הסטריאו ע"י חישוב/עיבוד.

כידוע, גם לי נוסף טרינוב כזה בזמן האחרון, וגם אצלי ניתן להפעיל Auro-3D, אבל כיוון שאין לי רמקולים עיליים (שלמעשה הם העיקר בעיבוד שמבצע Auro-3D), במצב הזה הוא לוקח קלט דו-ערוצי, והופך אותו לרב ערוצי לא בערוצי גובה אלא בערוצי הסנטר והאחוריים, ואולי גם בסאב, כלומר שומעים סטריאו ב-5.1, והצליל עוטף יותר בלי שמרגישים שפתאום נוספו ערוצים.

אצלי במערכת עיקר הסראונד מושמע מדיסקים וקבצים שמכילים מראש יותר משני ערוצים, כפי שהם, ביחס נתון ביניהם, בלי עירוב ביניהם ובלי חישובים, למעט מה שהטרינוב עושה בתחומים של bass management ו-room correction. עבור קלט רב-ערוצי כזה אני לא משתמש ב-Auro-3D, ואפילו לא בדקתי האם/מה הוא עושה איתם.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תתפלא אבל אפשר ליצור את האפקט הזה. אמנם לא כמו רמקולים נוספים אחוריים אבל מאד קרוב לזה.

וזה אתה יודע כי?
התנסית בזה פעם?

..או שמא אתה חושב שהחלפת החשמל, או אם אני אשים את הווילסונים על משכחים אחרים מהאיזואקוסטיקס, תגרום לווילסונים לנגן כמו רמקול שנמצא 5 מטר מהם?

ואולי תשתף אותנו בבקשה איך מבצעים את הקסם הזה, אבל ברשותך תסביר מפורשות איך אתה עושה זאת, היות וזו הפעם השנייה שאתה מערבב קסמים בשירשור שאני משתתף בו, ללא שום הסבר לפשר הקסמים..:)

נמתין למוצא פיך.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
AK1
כאשר אני קורא את תגובתך זה מזכיר לי נשכחות. שוב פעם עולה ומצטיירת מולי דמותו המכובדת של אדון שרק לפני זמן לא רב, לא כל כך הסתדר לך איתו. האמת התחננת שיניח לנפשך. במקרה שלא ידעת, יש בניכם הרבה מהמשותף.


אני מרשה לעצמי להזכיר אותו בנשימה אחת איתך AK1 משום שלפחות דבר אחד אני מעריך אצלכם, את חיבתכם העזה לכתיבה כביכול אינטגרטיבית.

למותר לציין שלמעשה שניכם משתמשים במתודה זהה. בדקונסטרוקציה שמטרתה אחת, והיא לחתור תחת משמעות הטקסט במטרה לפורר אותו ובעיקר לערער על כל המשתמע היציב שהוא מגלם. עד כאן הכל טוב ויפה,ותאמין לי או לא, אין לי בעיה אם כתיבה ביקורתית מהסוג הזה, נהפוכו.

הבעיה מתחילה כאשר אתה מתעקש לכתוב סיפור מצוץ מהאצבע שכביכול השוואתי בין סאונד ברכב, לסאונד אצל רן.

אפשר לנסות להבין את חיבתך היתרה לרן והצורך העז שלך לגונן על כל תגובה שיוצאת כנגד שיטת ה-RC סראונד ושאר ירקות.

מכאן לסלף לא רק את דברי הפך זה מכבר לחלק מבעיה, ובעיקר לתופעה שאינה מכבדת את הפורום וחבריה.

נ.ב
כמובן שמתנצל מראש אם פגעתי בך או בכל מי שמשתמש בסאונד עיקפי, שהעזתי בכלל לחשוב על רעיון שסראונד גופא ובפרט זה שקיים ברכב דומה בחוויה שלו בכל הנוגע ל"מעטפת" הסאונד שרן מרבה לדסקס בחשיבותה.
.
לא אתעסק בלהתפלסף איתך ובניתוח מניעיך והתנהלותך, אציין רק שהבאת דוגמת הרכב כמשהו שבכלל דומה מראה על אי-הבנה בסיסית, כמו גם ש"שלא קיים אודיופיל וותיק, שלא נתקל בשלב כלשהו בסיטואציה דומה". כנראה שלא שמעת אף פעם סראונד ברמה שמתקרבת לזו שאצל רן כדי להבין שלא באמת נתקלת במשהו דומה בכלל, וגם רוב האודיופילים הוותיקים לא, מה שלא הפריע לך לעסוק בתיאוריות על הנושא.

מעניין איך היו מגיבים בפורום מכוניות מרוץ למישהו שהיה מביא פיאט 600 כדוגמה למכוניות המירוץ שכל נהג ותיק נתקל בהן.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מעניין אותי אם גם עמיר רואה עצמו "ללא ספק מומחה רב ערוצי".:)
גם אם הוא יצטנע , הוא בין האודיופילים הבודדים ששומע מוזיקה רב ערוצית. אז כן הכל יחסי
תעבור על פוסטים שלו בהמלצות על מוסיקה בעיקר קלאסית.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
וזה אתה יודע כי?
התנסית בזה פעם?

..או שמא אתה חושב שהחלפת החשמל, או אם אני אשים את הווילסונים על משכחים אחרים מהאיזואקוסטיקס, תגרום לווילסונים לנגן כמו רמקול שנמצא 5 מטר מהם?

ואולי תשתף אותנו בבקשה איך מבצעים את הקסם הזה, אבל ברשותך תסביר מפורשות איך אתה עושה זאת, היות וזו הפעם השנייה שאתה מערבב קסמים בשירשור שאני משתתף בו, ללא שום הסבר לפשר הקסמים..:)

נמתין למוצא פיך.

רן
רן אני מצטער לאכזב אותך אבל לא רק אצלך יש קסמים, אבל אצלי הקסם מגיע משני רמקולים בלבד.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן אני מצטער לאכזב אותך אבל לא רק אצלך יש קסמים, אבל אצלי הקסם מגיע משני רמקולים בלבד.

תראה משה, אני בכנות מנסה להתיחס לדברים שלך ברצינות ולא לחשוב שאתה סתם כותב דברים מאחורי מקלדת ודלת סגורה על מנעול ובריח..

... ולכן, ברשותך, אנסה בפעם האחרונה לבקש ממך לשתף אותנו, איך אתה גורם לזוג רמקולים, להשמע כמו אותו זוג רמקולים, רק עם תוספת של עוד זוג רמקולים הנמצאים 5 מטר מהם וגבוהים מהם משמעותית.

בסך הכל מבקשים ממך שתפרט, זה כל כך קשה?
אתה לא מעוניין לשתף את הקסם הזה?

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
פוסט מרתק! תודה על השיתוף רן

אני חושב שיצא שם רע לסאבים ולסראונד מהסיבות הפשוטות:

1.סאב לרוב מושלך לחלל בשילוב תפילה לאל במרומים שיסתנכרן טוב עם המערכת ומה לעשות - זה לא קורה,במיוחד לא בסאבים אקטיביים שיש להם מנגנון DSP ,שמייצר דיליי -של בין 8 -22 מילי שניות (מעצם זה שהוא מעבד את הסיגנל ).

2.רמקולי סראונד/סנטר - ברמה נמוכה משמעותית מהרמקולים הקידמיים או גרוע לא פחות - ממשפחה אחרת לגמרי .אז כמו שלא תשים קידמי ימני מדגם X וקידמי שמאלי מדגם Y - למה בסראונד זה מקובל ? השד יודע

3.תופעות סט סטאליטים 5.1 ודומיה.

אם היה את "הכבוד" ו "הדרת הקודש" שיש לסטריאו היי אנד גם בסראונד - הדעות היו אחרות לגמרי.


לעניין המקור - יש מוזיקה מוקלטת בצורה רב ערוצית - וה"נאמן למקור" שלה הוא סראונד .

לעניין - AURO 3D - מדובר ב UP MIXER מעולה - זה לא סראונד שהיינו שמים פעם בגיל 18 על מצב "ARENA" והיה מגניב.


לא מבין למה סטריאו וסראונד הם אויבים - כל אחד מהם נשמע מעולה כשמבוצע במיטבו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
שכחתי להוסיף -לעניין הסאונד ברכב - גם זה יכול להיות מבוצע בצורה מטורפת. אפשר לשחק עם דיליים לקבלת פאנטום מדהים ,יש מערכות כיול אקטיבי לרכב - טובות.
ומערכת הכיול הכי מתקדמת בעולם - נמצאת ברכבים אגב, לא בתחום הביתי.
מדובר במערכות שכוללת עשרות רמקולים שמחציתם מתפקדים כמלכודת אקוסטית אקטיבית -אלגוריתם מטורף.
לפני מספר שנים הייתה הדגמה של המערכת לשימוש ביתי והתוצאות היו מדהימות - ממש כמו טיפול פאסיבי.
המערכת לא בשלה עדיין לשימוש ביתי,בעיקר בגלל המורכבות שלה, אבל זה כן יקרה בסופו של דבר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא מבין למה סטריאו וסראונד הם אויבים - כל אחד מהם נשמע מעולה כשמבוצע במיטבו.
לדעתי זה קורה בגלל שני דברים עיקריים:
  1. כי אנשים חושבים בתיאוריות, שחלקן/רובן שגויות מהיסוד במידה זו או אחרת, כמו שכמה שיותר פשוט זה בהכרח יותר טוב, שיש לנו שתי אוזניים ולכן שני רמקולים מספיקים, ועוד דברים מסוג זה.

  2. כי סראונד יקר יותר ומסובך יותר וכו', ואז אם הם יאהבו את זה, הם יצטרכו להוציא עוד הרבה כסף, ללמוד נושא חדש, למקם עוד רמקולים בסלון וכיו"ב, אז ממש עדיף לפסול את זה, כמה שיותר חזק ויותר עמוק עדיף.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
תראה משה, אני בכנות מנסה להתיחס לדברים שלך ברצינות ולא לחשוב שאתה סתם כותב דברים מאחורי מקלדת ודלת סגורה על מנעול ובריח..

... ולכן, ברשותך, אנסה בפעם האחרונה לבקש ממך לשתף אותנו, איך אתה גורם לזוג רמקולים, להשמע כמו אותו זוג רמקולים, רק עם תוספת של עוד זוג רמקולים הנמצאים 5 מטר מהם וגבוהים מהם משמעותית.

בסך הכל מבקשים ממך שתפרט, זה כל כך קשה?
אתה לא מעוניין לשתף את הקסם הזה?

רן

בפוסט אחר שלך שאלת את אותה שאלה ועניתי לך שטוויקים זה לא משהו שהיית רוצה להכניס להיכל שלך.
היו עוד מספר אנשים שסרבו בנימוס.
לכן לא בא לי להרחיב על הנושא שגם הוא מתעסק בפיסיקה.
גם ציינתי שזה לא יעשה בדיוק את אותה עבודה כמו זוג נוסף של רמקולים אחוריים אבל קרוב מאד.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
כחבר לשעבר בחבורת המופלאים (מסתבר שכולם לא כל כך מופלאים משום שאף מהם, כולל אותי, לא עלה על הטריק של רן מויאל) הרי שמצבי מביך כאן במיוחד. שהרי לי יש טרינוב כבר שנתיים, ואני משתמש מידי יום במצב יורו 3D המצויין, והייתי מצפה מעצמי לגלות את העניין מיד. ציפיה לא ריאלית, כמסתבר בדיעבד.

הגעתי למשכנו המעוצב של רן מויאל בחג הסוכות, בפעם הראשונה מאז מאי 2021. הכוונה היתה לשמוע אם המיזוג של הסאב החדש פרליסן סיגנצ׳ר 212 לתוך המערכת אכן מושלם כפי שחזרו וציינו רבים ששמעו את התוצאה לפני. ואכן כך, מעולם לא שמעתי סאב וופר שמשתלב כל כך הומוגנית וללא תפר שמיע בתכני סטריאו שהוקלטו בשני ערוצים בלבד.

שמענו תערובת של קטעים (רוני אלטר, יוסי בנאי, וילי נלסון, מארק נופלר ואמילו האריס, ליאונרד כהן ורבים אחרים) והכל נשמע משובח עד אימה. אבל זה לא עניין אותי - באתי כדי לבדוק את יכולות המערכת המחודשת-מכויילת של מויאל במוסיקה קלאסית בסטריאו עם סאב. שלפתי מספריית טיידאל 4 קטעים שמוכרים לי היטב, 2 הקלטות שכבר נחשבות היסטוריות משום שהוקלטו בשנות השישים והשמונים של המאה הקודמת ושתי הקלטות חדישות מהשנים האחרונות.

ההקלטה ההסטורית הראשונה היתה בכלים אותנטיים שהם רזים ודקיקים יותר, מעוטי נפח ודינאמיות ביחס לכינורות, ויולות וצ׳לו בגודל מלא. כאן, בשנות השמונים, מנצח פראנס בריכן המנוח על התזמורת שלו - תזמורת המאה ה-18 ומלווה את הפסנתרן ג׳ון גיבונס שמנגן על פסנתר פטישים, ולא פסנתר רגיל את הקונצ׳רטו מס׳ 24 של מוצרט. במערכת סטריאו רגילה ההקלטה הזו נשמעת חסרת דינמיות ודי משעממת. הטרינוב יודע להקפיץ את ההקלטה הזו מעלה מעלה - מצב א׳ היה קצת יותר טוב מכרגיל אבל מצב ב׳, שאותו העדפתי בבירור היה עולם אחר - גובה המוסיקה בחדר עלה בהרבה על גובהם הפיזי של הרמקולים הקדמיים, נפח המוסיקה בחדר היה ממכר מבחינת המעורבות שלך כמאזין, אז נכון, מצב א׳ היה נכון יותר מבחינת מרכוז הצליל בין הרמקולים הקדמיים, ומצב ב׳ קצת לקח מהפוקוס במרכז לצדדים כאילו נוצר עיגול רחב מסביב לרמקולים הקדמיים, אבל הוא ניצח בגדול.

ההקלטה ההסטורית השניה בוצעה ב-1964, האופרה כרמן של ביזה. תזמורת האופרה הלאומית של צרפת בניצוחו של ג׳ורג׳ פרטר נשמעת בהקלטה הזו כמו תזמורת מכבי אש/חובבים אבל אף אחד לא שומע את ההקלטה הזו בגלל התזמורת. קניתי את הדיסק הזה לפני עשרות שנים רק כדי להינות באופרה המופלאה הזו משירתה החד פעמית של מריה קאלאס. קובץ הרימסטר מטיידאל לא מציל אותנו מהצליל החנוק של התזמורת במצב א׳ כשהיא מנגנת את האוברטורה, הפתיחה לאופרה. במצב ב׳, התזמורת כאילו חוטפת זריקת בוסטר שמשפרת את יכולותיה הצליליות. הצליל פחות חנוק, יותר מלא, הרבה יותר פתוח. ולגבי השירה של קאלאס בקטע הכה שחוק הבאנרה - אלוהים קפץ לביקור בחדר של רן מויאל, וזו לא אמירה דתית, כי אני חילוני לחלוטין. זו אמירה מוסיקלית. הנפח, הגודל, מעטפת הצליל, תענוג צרוף.

שתיים אפס למצב ב׳ - ואזכיר שאני לא יודע מהו ומיהו. ממשיכים להקלטות המודרניות עם הדינאמיות ותחושת הקרבה שכה השתפרו בהקלטות הקלאסיות בעשור האחרון, עד שהן מקרבות אותך מאוד במערכות משובחות לחוויית הקונצרט החי. ההקלטה הראשונה המודרנית היא הקונצ׳רטו לצ׳לו של דבוז׳ק בנגינת הסולן קיאן סולטני (שיגיע ביולי הקרוב בפעם הראשונה לישראל ויופיע עם הפילהרמונית, אל תחמיצו). כאן הוא מלווה בתזמורת הסטאטקפלה ברלין בניצוח המנהל המוסיקלי שלה, דניאל ברנבויים, מוסיקאי דגול אבל אדם מתועב. וכאן העדפתי בבירור את מצב א׳, היה בו כל מה שצריך לשמוע במערכת מעולה. נוכחות הצ׳לו היתה ענקית, הליווי של ברנבויים נוכח, דינאמי וחי. מצב ב׳ בקטע הזה רק קילקל, הוא היה יותר מדי עד שהעיק עלי כמאזין, כמאכל מעודן שהוטבע בכמויות מופרזות של תבלון, סוכר או מלח.

שתיים אחת למצב ב׳ - האם יהיה תיקו בין-מצבי בקטע הרביעי? נתנו לכנרת המחוננת ליזה באתיאשווילי להוביל בקטע השלישי בקונצ׳רטו לכינור של בטהובן שמלווה בתזמורת הקאמרית-פילהרמונית הגרמנית מברמן. מצב א׳ היה יפה מאוד ומצב ב׳ פשוט התעלה עליו - שוב התלת מימדיות הממכרת, שוב הגובה, שוב הנוכחות - בסלון של רן מויאל קמה ונהייתה בועה מוסיקלית נפלאה. שלוש אחת למצב ב׳ - נצחון ברור וחד משמעי.

ורק אז גילה לי בעל הבית הגאה מהם שני המצבים. כמי שהמליץ בפני מויאל לרכוש את הרמקולים הצידיים והאחוריים של M&K הייתי מאוד גאה על ההמלצה שכיסתה אך מעט על המבוכה. איך נפלתי, כמו רבים וטובים לפני.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
Ak1
לא הופתעתי מתשובתך המתחמקת, הנטולה תגובה עניינית מנומקת לדברי.

אתה גם לא מפתיע אותי שאתה כל פעם מחדש ממשיך ללכת סחור סחור תוך הבאת דוגמאות נטולות תאכלס.

בדומה לרן שהניח שלא שמעתי את הרמקול שלו, כנל אתה בטוח שלא שמעתי סאונד היקפי ראוי.

למותר לציין שאין לי מושג איך רן שומע, ושוב ביקרתי את הצורה שבה הוא הציג והתייחס למסקנות הקבוצה שאירח, לצד מסקנותיו האישיות.

אתה חושב שניתן לאחוז בחבל האודיופיליה בשתי הראשים שיבוסם לך.

ולסיום,
מי אם לא אתה הוא הראשון שחושב בתאוריות שגויות. לראיה, גישתך האודיופילית הכביכול פלורליסטית, תמיד מגלמת מוקצה חוייתי שאותו אתה מתאים בקפידה לרגע ספציפי. ראה תשובתך לעיל!
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אתה חושב שניתן לאחוז בחבל האודיופיליה בשתי הראשים שיבוסם לך.
היי, תוכל להסביר ? ללא קשר ל AK1
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
Ak1
לא הופתעתי מתשובתך המתחמקת, הנטולה תגובה עניינית מנומקת לדברי.

אתה גם לא מפתיע אותי שאתה כל פעם מחדש ממשיך ללכת סחור סחור תוך הבאת דוגמאות נטולות תאכלס.

בדומה לרן שהניח שלא שמעתי את הרמקול שלו, כנל אתה בטוח שלא שמעתי סאונד היקפי ראוי.

למותר לציין שאין לי מושג איך רן שומע, ושוב ביקרתי את הצורה שבה הוא הציג והתייחס למסקנות הקבוצה שאירח, לצד מסקנותיו האישיות.

אתה חושב שניתן לאחוז בחבל האודיופיליה בשתי הראשים שיבוסם לך.

ולסיום,
מי אם לא אתה הוא הראשון שחושב בתאוריות שגויות. לראיה, גישתך האודיופילית הכביכול פלורליסטית, תמיד מגלמת מוקצה חוייתי שאותו אתה מתאים בקפידה לרגע ספציפי. ראה תשובתך לעיל!
אני רואה שאתה קשקשן לא קטן יותר מזה שאותו הזכרת.

אם לא שמת לב, כבר בתגובתך הקודמת לא התייחסת עניינית למה שכתבתי, אלא פצחת בנאום עלי אישית ועל התנהלותי, מה שהמשכת בו גם עכשיו. אתה לא הראשון שעושה כך כשאין לו דרך עניינית להגיב.

עניתי לך עניינית לחלוטין: עצם זה שמצאת בכלל לנכון להעלות כדוגמה סראונד ברכב שקולה לאיזכור פיאט 600 כשמדברים על מכוניות מרוץ. ואכן הנחתי שלא שמעת סראונד ברמה שאצל רן, מה שלא הכחשת, רק הזכרת שהנחתי.

אם כן שמעת סראונד ברמה שבאמת דומה, אשמח לדעת מה היה הציוד, ומתי זה קרה. לא אתפלא אם זה היה בתקופת הקוואדרו :)
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
איך בכלל אפשר לדבר על איכות סאונד ברכב
מיקום הנהג לא במרכז הרמקולים
רעש מנוע וחיצוני
הכל זכוכית ופלסטיקים - אקוסטיקה רעה מאד
ברכב התחביב מצומצם לתוכן המוזיקלי בלבד
אפשר לדבר על איכות סאונד ברכב, נכון שזה לא יהיה כמו מערכת יקרה בבית אבל בהחלט יש איכות.
אני החלפתי רכב בגלל איכות סאונד לא טובה (טוב נו, לא רק בגלל איכות הסאונד :) ) ,
אבל לפני שרכשתי רכב חדש הבאתי איתי DOK ובדקתי את איכות הסאונד ברכבים כולל איכות הרדיו, והפעם לא היו לי פשרות, רק אם איכות הסאונד מהרדיו ומה DOK היו טובים אז הסתכלתי גם על פרמטרים אחרים (או ההפך אבל הרעיון ברור)
בחלק ממכוניות היוקרה משקיעים הרבה באיכות הסאונד, אין רעש מנוע ואין רעש של פלסטיקים , שווה לבדוק לפני שרוכשים רכב חדש (למי שאוהב איכות בשמע)
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,883
מעורבות
2,609
נקודות
113
אני שומע לא מעט חברים/מכרים שממש שמים דגש על החוויה ברכב (מעבר לנהיגה והתפעול) אלא על איכות השמע של הנגן מדיה והמערכת.

אולי אני במיעוט (מסתבר), אבל זה ככ לא מעניין אותי,
אני שומע מוזיקה בלי סוף, בכל מקום ובכל הדמנות שיש לי (של שקט עם עצמי) אבל כמו שאני מול מחשב, הליכה, חדר כושר (בעבר...), בחוץ עם הילדות, אני תמיד מחובר לספוטיפיי או יו טיוב, או וואטאבר.
פחות מעניין אותי דקויות שם.

בשביל איכות גבוהה, דקויות ורפרנס,
יש לי את המערכת הייעודית בסלון,
שעבורי היא כמו טקס לפני שאני יושב, עוצם עיניים ומקשיב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור