מה קורה שמושיבים אודיופילים ונותנים להם להקשיב ל...


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
לפחות יש בינה, מה שנעדר לחלוטין ממה שאפשר לקבל ממך :D

וחוצמזה, אפילו אם אתה בכלל יודע מה זו בינה מלאכותית, מה שבעליל בספק, כנראה שאתה לא מעודכן בקשר ליכולותיה העכשוויות.

אתה לא מרשים בחוכמתך, בהיעדר
הבנה מינימלית בקודים חברתיים והומור.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה לא מרשים בחוכמתך, בהיעדר
הבנה מינימלית בקודים חברתיים והומור.
אני מבין שמה שאתה מחשיב כהומור שלך מצחיק אותך :)

ובעליל לא הבנת את ההומור בתגובה שלי, מה שמזכיר לי שאותי מצחיק -- בהקשר של שתי אוזניים -- הוואקום המהדהד שיש אצלך ביניהן.

(זו תגובה שאינה מתאימה לבינה מלאכותית שיודעת שוואקום לא יכול להדהד :) )
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
אני מבין שמה שאתה מחשיב כהומור שלך מצחיק אותך :)

ובעליל לא הבנת את ההומור בתגובה שלי, מה שמזכיר לי שאותי מצחיק -- בהקשר של שתי אוזניים -- הוואקום המהדהד שיש אצלך ביניהן.

תשמע אני לא פניתי אליך, ולא שאלתי מה
שלומך ואתה מגיב אלי, אז אני מבקש
ממך אל תגיב אלי יותר בשלילה אתה גם טיפש וגם מרושע, מרוצה עתה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
תשמע אני לא פניתי אליך, ולא שאלתי מה
שלומך ואתה מגיב אלי, אז אני מבקש
ממך אל תגיב אלי יותר בשלילה אתה גם טיפש וגם מרושע, מרוצה עתה.
אם אתה כותב שטויות בפורום פומבי, אל תתפלא שמגיבים בהתאם, ואין לך זכות וטו על תגובות.

חוצמזה, אני כתבתי רק לגבי הטענה של שתי אוזניים שהיא טיפשית, לא עליך.
אתה זה שהעביר את הדיון לפסים אישיים, וקיבלת את מה שביקשת במו ידיך.
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
ניסוי (ופוסט ושרשור) נהדר! ביג לייק לכל המעורבים.

רק הערה קטנה - נאמר פה כל הזמן "סראונד" - הרי לא מדובר על תוכן רב ערוצי (או שמא פספסתי משהו) נכון? הmode המדובר נועד ליצור אפקט מרחבי גם בהסתמך על מקור דו ערוצי. כל זאת בסטאפ שהטרינוב ממשטר למצב של חדר נשלט אך בהחלט "חי" - היינו הכולל מידה רצוייה של החזרים התורמים לתחושה התלת מימדית. יותר נכון אולי להתייחס להשוואה כאל שתי "הגשות" של סטריאו שאחת מהן עושה שימוש בעוד רמקולים ובאלגוריתם מתוחכם (on-top האלגוריתמיקה של תיקון החדר).
זה לא גורע כמובן מעוצמת הגילוי והתובנות.
מדהים בעיני עניין ה"היעלמות" (של הרמקולים הנוספים) - עוד דרך להבין שהחדר והרמקול חד המה..
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
אם אתה כותב שטויות בפורום פומבי, אל תתפלא שמגיבים בהתאם, ואין לך זכות וטו על תגובות.

כבר אמרתי לך בעבר יותר פעם אחת
אני לא קורא את המריחות שלך הבופוניות,
אתה לא ממונה לעשות הבחנה מי מדבר
שטויות, עוד פעם תענה אני אבקש מהנהלה
לחסום אותך לכתיבה שלי, נודניקים כמוך צריך לנטוש
לתמיד, אתה לא מועיל עם השחצנות ושיפוטיות שלך, ותפסיק עם סגנון הדפוק שלך מופרך, קשקוש, שטויות, אתה איש
ריב ומדון לא עלי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
כבר אמרתי לך בעבר יותר פעם אחת
אני לא קורא את המריחות שלך הבופוניות,
אתה לא ממונה לעשות הבחנה מי מדבר
שטויות, עוד פעם תענה אני אבקש מהנהלה
לחסום אותך לכתיבה שלי, נודניקים כמוך צריך לנטוש
לתמיד, אתה לא מועיל עם השחצנות ושיפוטיות שלך, ותפסיק עם סגנון הדפוק שלך מופרך, קשקוש, שטויות, אתה איש
ריב ומדון לא עלי.
:D
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לפני הרבה שנים ניסו לעשות מערכות קואדרופוניות (כולל ראשי פטיפון ותקליטים), העסק לא צלח, עלתה אז הטענה שלאדם יש 2 אוזניים ואין צורך ב 4 רמקולים.
מאז שיש את הקולנוע הביתי נולדו התקנים 5.1 ו 7.1 לסראונד, מצד שני, רוב המוסיקה המוקלטת והמשדורת (סטרימינג) ללא וידאו , ה CD והתקליטים כולל סטרימרים ,כולם ב 2 ערוצים בלבד, יש לי שאלת תם , במידה והסראונד מוסיף (וכנראה שמוסיף) הרי עדיף שיהיה נאמן למקור , הווה אומר שיוקלט בסראונד מההקלטה ואז להאזנה, אז שאלתי למה נושא זה לא מתפתח בתחום המוסיקה בלבד ? (אם כי ניתן למצוא מעט שידורי אודיו בסראונד כולל Dolby Atmos)
בסרט זה הגיוני שיש אפקטים מרחביים
במוסיקה אתה רוצה להרגיש כמו בהופעה שאתה מול הבמה
ההרגשה בשמיעת מוזיקה סראונד זה שאתה בתוך הבמה
זו לדעתי הסיבה שלא תפס.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
בסרט זה הגיוני שיש אפקטים מרחביים
במוסיקה אתה רוצה להרגיש כמו בהופעה שאתה מול הבמה
ההרגשה בשמיעת מוזיקה סראונד זה שאתה בתוך הבמה
זו לדעתי הסיבה שלא תפס.
יש לי הקלטות מוזיקה שנעשו בסראונד (לא סטריאו עם Auro-3D) ו/או עשו להם מיקס בסראונד, והמיקום של המאזין משתנה בין הקלטות לפי תפיסת הטכנאים.

השימוש הנפוץ by far לערוצי הסראונד הוא להגדלת תחושת החלל בו מתנגנת/מושרת המוזיקה -- אותו מיקום כמו בסטריאו, רק עם יותר הרגשה של "להיות שם".

שימושים נדירים יותר כוללים:
  • למקם את המאזין בין הנגנים
  • אפקטים (כמו ב-Dark Side of the Moon, המטבעות ב-Money והשעונים ב-Time באים מכל מיני כיוונים, וההליקופטר בהתחלה מקיף אותך בעיגול וכד', או באך בארבעה אורגנים שכל אחד נשמע מרמקול אחר)
  • סתם הפרדה לבין כלים ללא דמיון למצב ישיבה בהופעה, וכו'
אז לדעתי זו לא הסיבה לכך שהסראונד לא תפס, מה גם שלא כולם רוצים אותו הדבר.

אכן כנראה רוב המאזינים רוצים מוזיקה רק מלפנים, אבל בעיקר כי הם פשוט לא התנסו באופציות אחרות, שאם היו נחשפים אליהן, אולי היו מעדיפים, או לפחות מקבלים בשמחה, גם פרזנטציות אחרות.

דרך אגב, למיקום בין הנגנים יכולה להיות גם תועלת מעשית מבחינת ההבנה של מה שקורה במוזיקה. למשל יש לי דיסק שבסטריאו כל מה שאפשר להבין זה שיש גיטארות, אבל גם לא ידוע כמה, והם מנגנות משהו נחמד, אבל אין לך מושג מהו עד שעוברים לסראונד, שאז אתה שומע שיש 4 גיטרות, והן משחקות במוטיבים שעוברים בין שלוש מהן, בעוד שהרביעית מנגנת משהו אחר. זו ממש חוייה שונה עם תוספת העמקה להבנה של מה שקורה.
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
@liranbh

בהופעות גדולות (אולמות ענק, אצטדיונים), דווקא לא נדיר (בכלל לא) שהרמקולים לא מגיעים רק מימין ושמאל לבמה..
מגיעים מהתקרה, מהצדדים וכו..
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
דרך אגב, לדעתי דוד ואנכי שמענו את אותו האפקט (לפחות בשלב שזיהיתי הבדלים) אבל נתנו פרשנות שונה
דוד פירש מצב שתיים כחוסר פוקוס
אני פירשתי מצב זה כטונליות עדיפה וסאונד בשרני יותר (גם המערכת האישית שלי מנגנת עם צבע, זה מה אני אוהב)
אבל אין לי מושג, לא היינו באותו הסשן
בחלק השני, מודה, לא הבחנתי בין המצבים ;)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
בסרט זה הגיוני שיש אפקטים מרחביים
במוסיקה אתה רוצה להרגיש כמו בהופעה שאתה מול הבמה
ההרגשה בשמיעת מוזיקה סראונד זה שאתה בתוך הבמה
זו לדעתי הסיבה שלא תפס.

נכון, קולנוע ביתי נועד לשמוע אפקטים אוטנטים,
שהמטוסים עוברים מעל הראש ומתרחקים
וכו, כמה אודיופילים משתמשים בקולנוע ביתי שואף לאפס, זה לא קביל, חוץ מעופות מוזרים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
נכון, קולנוע ביתי נועד לשמוע אפקטים אוטנטים,
שהמטוסים עוברים מעל הראש ומתרחקים
וכו, כמה אודיופילים משתמשים בקולנוע ביתי שואף לאפס, זה לא קביל, חוץ מעופות מוזרים
אתה נואם על דברים שאתה לא מבין ואין לך ניסיון בהם.

אצל אודיופילים זה לא "קולנוע" אלא מוזיקה, שהסברתי כאן מהן האפשרויות והתועלות של זה.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
נכון, קולנוע ביתי נועד לשמוע אפקטים אוטנטים,
שהמטוסים עוברים מעל הראש ומתרחקים
וכו, כמה אודיופילים משתמשים בקולנוע ביתי שואף לאפס, זה לא קביל, חוץ מעופות מוזרים

י
צאו לא מעט כותרים של מוסיקה רב ערוצית בפורמט שכביכול נועד להיות "קולנועי".
לא מעט אלבומים ב DTS וכיוצ"ב.

לא מדובר בהדמיית רב ערוצי משני ערוצים, אלא מאסטר נפרד שהוכן ל 5.1 ערוצי מוסיקה (ועוד פורמטים כנראה).
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
יש לי הקלטות מוזיקה שנעשו בסראונד (לא סטריאו עם Auro-3D) ו/או עשו להם מיקס בסראונד, והמיקום של המאזין משתנה בין הקלטות לפי תפיסת הטכנאים.

השימוש הנפוץ by far לערוצי הסראונד הוא להגדלת תחושת החלל בו מתנגנת/מושרת המוזיקה -- אותו מיקום כמו בסטריאו, רק עם יותר הרגשה של "להיות שם".

שימושים נדירים יותר כוללים:
  • למקם את המאזין בין הנגנים
  • אפקטים (כמו ב-Dark Side of the Moon, המטבעות ב-Money והשעונים ב-Time באים מכל מיני כיוונים, וההליקופטר בהתחלה מקיף אותך בעיגול וכד', או באך בארבעה אורגנים שכל אחד נשמע מרמקול אחר)
  • סתם הפרדה לבין כלים ללא דמיון למצב ישיבה בהופעה, וכו'
אז לדעתי זו לא הסיבה לכך שהסראונד לא תפס, מה גם שלא כולם רוצים אותו הדבר.

אכן כנראה רוב המאזינים רוצים מוזיקה רק מלפנים, אבל בעיקר כי הם פשוט לא התנסו באופציות אחרות, שאם היו נחשפים אליהן, אולי היו מעדיפים, או לפחות מקבלים בשמחה, גם פרזנטציות אחרות.

דרך אגב, למיקום בין הנגנים יכולה להיות גם תועלת מעשית מבחינת ההבנה של מה שקורה במוזיקה. למשל יש לי דיסק שבסטריאו כל מה שאפשר להבין זה שיש גיטארות, אבל גם לא ידוע כמה, והם מנגנות משהו נחמד, אבל אין לך מושג מהו עד שעוברים לסראונד, שאז אתה שומע שיש 4 גיטרות, והן משחקות במוטיבים שעוברים בין שלוש מהן, בעוד שהרביעית מנגנת משהו אחר. זו ממש חוייה שונה עם תוספת העמקה להבנה של מה שקורה.
היתה לי תקופה שהתלהבתי מ SACD multi channel
היו לי המון. אבל זה היה כשרמת הרמקולים הקדמיים היתה כמו של הסראונד. ברגע שהרמקולים הקדמיים שודרגו ונוצר פעם עצום זה כבר לא נשמע טוב.
כנראה צריך להשקיע גם במגבר ופרוססור וסט רמקולים ראוי
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
@liranbh

בהופעות גדולות (אולמות ענק, אצטדיונים), דווקא לא נדיר (בכלל לא) שהרמקולים לא מגיעים רק מימין ושמאל לבמה..
מגיעים מהתקרה, מהצדדים וכו..
לרוב הרמקולים בצידי הבמה
אגב אחד הדברים שאימצתי לעצמי בהופעות זה לקנות את המקומות לפני הסאונד מן
זה שדרוג רציני של החוויה
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן, יכול להיות שאתה בדרך לרמקול אומני?

אני חושב שאת זה צריך לשאול את 12 החבר'ה שהעדיפו את מצב הסראונד...:)

אני נשוי לווילסון. סורי.

אני לא עברתי מבחן עיוור כזה (למרות שכל הסיפור התחיל מזה שגם אני לא הצלחתי לזהות את הרמקולים הצידיים עובדים...), אז התשובה שלי כבר מושפעת מאלמנטים פסיכולוגים שונים, לרבות המחשבה (האודיופילית...) איך אני יכול "להרשות לעצמי" לחלק את המוזיקה בין רמקולים של 40,000 דולר לרמקולים של 4,000 דולר, כן, גם אני חלק מהמטריקס הזה...

לגופם של דברים, היו בהחלט שירים/קטעים שהעדפתי חד חד משמעית את מצב הסראונד.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
היתה לי תקופה שהתלהבתי מ SACD multi channel
היו לי המון. אבל זה היה כשרמת הרמקולים הקדמיים היתה כמו של הסראונד. ברגע שהרמקולים הקדמיים שודרגו ונוצר פעם עצום זה כבר לא נשמע טוב.
כנראה צריך להשקיע גם במגבר ופרוססור וסט רמקולים ראוי
אכן רצוי שהאחוריים יהיו full range ראויים, ו/או שיהיה פרוססור שיעשה bass management: ינתב את הצלילים הנמוכים מהאחוריים (והסנטר, ואולי אפילו מהקדמיים) לסאב, ואז כל רמקול עוסק רק בתחום שבו הוא מצטיין (כמעט תמיד סאב -- שמותאם כהלכה לרמקולים האחרים -- עדיף על רמקול full range בבאס).
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
ניסוי (ופוסט ושרשור) נהדר! ביג לייק לכל המעורבים.

רק הערה קטנה - נאמר פה כל הזמן "סראונד" - הרי לא מדובר על תוכן רב ערוצי (או שמא פספסתי משהו) נכון? הmode המדובר נועד ליצור אפקט מרחבי גם בהסתמך על מקור דו ערוצי. כל זאת בסטאפ שהטרינוב ממשטר למצב של חדר נשלט אך בהחלט "חי" - היינו הכולל מידה רצוייה של החזרים התורמים לתחושה התלת מימדית. יותר נכון אולי להתייחס להשוואה כאל שתי "הגשות" של סטריאו שאחת מהן עושה שימוש בעוד רמקולים ובאלגוריתם מתוחכם (on-top האלגוריתמיקה של תיקון החדר).
זה לא גורע כמובן מעוצמת הגילוי והתובנות.
מדהים בעיני עניין ה"היעלמות" (של הרמקולים הנוספים) - עוד דרך להבין שהחדר והרמקול חד המה..

לא מדובר על תוכן רב ערוצי, אלא סטריאו טהור שהגיע מקובוז ועבר פוסט פרוססינג על ידי הטרינוב ל Auro3D,
חברה מאוד מעניינת וסופר טכנולוגית המזנבת ב דולבי ו DTS.

כאמור יש הרבה מאוד פיגורות שממליצים לשמוע סטריאו באמצעות Auro3D, אחד מהם הוא מר אדם פלץ האמריקאי, הנחשב כאקוסטיקאי המוביל בעולם ומכייל באופן קבוע חדרים של חברות היי אנד שונות.

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור