לפחות יש בינה, מה שנעדר לחלוטין ממה שאפשר לקבל ממך
וחוצמזה, אפילו אם אתה בכלל יודע מה זו בינה מלאכותית, מה שבעליל בספק, כנראה שאתה לא מעודכן בקשר ליכולותיה העכשוויות.
אתה לא מרשים בחוכמתך, בהיעדר
הבנה מינימלית בקודים חברתיים והומור.
לפחות יש בינה, מה שנעדר לחלוטין ממה שאפשר לקבל ממך
וחוצמזה, אפילו אם אתה בכלל יודע מה זו בינה מלאכותית, מה שבעליל בספק, כנראה שאתה לא מעודכן בקשר ליכולותיה העכשוויות.
אני מבין שמה שאתה מחשיב כהומור שלך מצחיק אותךאתה לא מרשים בחוכמתך, בהיעדר
הבנה מינימלית בקודים חברתיים והומור.
אני מבין שמה שאתה מחשיב כהומור שלך מצחיק אותך
ובעליל לא הבנת את ההומור בתגובה שלי, מה שמזכיר לי שאותי מצחיק -- בהקשר של שתי אוזניים -- הוואקום המהדהד שיש אצלך ביניהן.
אם אתה כותב שטויות בפורום פומבי, אל תתפלא שמגיבים בהתאם, ואין לך זכות וטו על תגובות.תשמע אני לא פניתי אליך, ולא שאלתי מה
שלומך ואתה מגיב אלי, אז אני מבקש
ממך אל תגיב אלי יותר בשלילה אתה גם טיפש וגם מרושע, מרוצה עתה.
אם אתה כותב שטויות בפורום פומבי, אל תתפלא שמגיבים בהתאם, ואין לך זכות וטו על תגובות.
כבר אמרתי לך בעבר יותר פעם אחת
אני לא קורא את המריחות שלך הבופוניות,
אתה לא ממונה לעשות הבחנה מי מדבר
שטויות, עוד פעם תענה אני אבקש מהנהלה
לחסום אותך לכתיבה שלי, נודניקים כמוך צריך לנטוש
לתמיד, אתה לא מועיל עם השחצנות ושיפוטיות שלך, ותפסיק עם סגנון הדפוק שלך מופרך, קשקוש, שטויות, אתה איש
ריב ומדון לא עלי.
בסרט זה הגיוני שיש אפקטים מרחבייםלפני הרבה שנים ניסו לעשות מערכות קואדרופוניות (כולל ראשי פטיפון ותקליטים), העסק לא צלח, עלתה אז הטענה שלאדם יש 2 אוזניים ואין צורך ב 4 רמקולים.
מאז שיש את הקולנוע הביתי נולדו התקנים 5.1 ו 7.1 לסראונד, מצד שני, רוב המוסיקה המוקלטת והמשדורת (סטרימינג) ללא וידאו , ה CD והתקליטים כולל סטרימרים ,כולם ב 2 ערוצים בלבד, יש לי שאלת תם , במידה והסראונד מוסיף (וכנראה שמוסיף) הרי עדיף שיהיה נאמן למקור , הווה אומר שיוקלט בסראונד מההקלטה ואז להאזנה, אז שאלתי למה נושא זה לא מתפתח בתחום המוסיקה בלבד ? (אם כי ניתן למצוא מעט שידורי אודיו בסראונד כולל Dolby Atmos)
יש לי הקלטות מוזיקה שנעשו בסראונד (לא סטריאו עם Auro-3D) ו/או עשו להם מיקס בסראונד, והמיקום של המאזין משתנה בין הקלטות לפי תפיסת הטכנאים.בסרט זה הגיוני שיש אפקטים מרחביים
במוסיקה אתה רוצה להרגיש כמו בהופעה שאתה מול הבמה
ההרגשה בשמיעת מוזיקה סראונד זה שאתה בתוך הבמה
זו לדעתי הסיבה שלא תפס.
בסרט זה הגיוני שיש אפקטים מרחביים
במוסיקה אתה רוצה להרגיש כמו בהופעה שאתה מול הבמה
ההרגשה בשמיעת מוזיקה סראונד זה שאתה בתוך הבמה
זו לדעתי הסיבה שלא תפס.
אתה נואם על דברים שאתה לא מבין ואין לך ניסיון בהם.נכון, קולנוע ביתי נועד לשמוע אפקטים אוטנטים,
שהמטוסים עוברים מעל הראש ומתרחקים
וכו, כמה אודיופילים משתמשים בקולנוע ביתי שואף לאפס, זה לא קביל, חוץ מעופות מוזרים
נכון, קולנוע ביתי נועד לשמוע אפקטים אוטנטים,
שהמטוסים עוברים מעל הראש ומתרחקים
וכו, כמה אודיופילים משתמשים בקולנוע ביתי שואף לאפס, זה לא קביל, חוץ מעופות מוזרים
היתה לי תקופה שהתלהבתי מ SACD multi channelיש לי הקלטות מוזיקה שנעשו בסראונד (לא סטריאו עם Auro-3D) ו/או עשו להם מיקס בסראונד, והמיקום של המאזין משתנה בין הקלטות לפי תפיסת הטכנאים.
השימוש הנפוץ by far לערוצי הסראונד הוא להגדלת תחושת החלל בו מתנגנת/מושרת המוזיקה -- אותו מיקום כמו בסטריאו, רק עם יותר הרגשה של "להיות שם".
שימושים נדירים יותר כוללים:
אז לדעתי זו לא הסיבה לכך שהסראונד לא תפס, מה גם שלא כולם רוצים אותו הדבר.
- למקם את המאזין בין הנגנים
- אפקטים (כמו ב-Dark Side of the Moon, המטבעות ב-Money והשעונים ב-Time באים מכל מיני כיוונים, וההליקופטר בהתחלה מקיף אותך בעיגול וכד', או באך בארבעה אורגנים שכל אחד נשמע מרמקול אחר)
- סתם הפרדה לבין כלים ללא דמיון למצב ישיבה בהופעה, וכו'
אכן כנראה רוב המאזינים רוצים מוזיקה רק מלפנים, אבל בעיקר כי הם פשוט לא התנסו באופציות אחרות, שאם היו נחשפים אליהן, אולי היו מעדיפים, או לפחות מקבלים בשמחה, גם פרזנטציות אחרות.
דרך אגב, למיקום בין הנגנים יכולה להיות גם תועלת מעשית מבחינת ההבנה של מה שקורה במוזיקה. למשל יש לי דיסק שבסטריאו כל מה שאפשר להבין זה שיש גיטארות, אבל גם לא ידוע כמה, והם מנגנות משהו נחמד, אבל אין לך מושג מהו עד שעוברים לסראונד, שאז אתה שומע שיש 4 גיטרות, והן משחקות במוטיבים שעוברים בין שלוש מהן, בעוד שהרביעית מנגנת משהו אחר. זו ממש חוייה שונה עם תוספת העמקה להבנה של מה שקורה.
לרוב הרמקולים בצידי הבמה@liranbh
בהופעות גדולות (אולמות ענק, אצטדיונים), דווקא לא נדיר (בכלל לא) שהרמקולים לא מגיעים רק מימין ושמאל לבמה..
מגיעים מהתקרה, מהצדדים וכו..
רן, יכול להיות שאתה בדרך לרמקול אומני?
אכן רצוי שהאחוריים יהיו full range ראויים, ו/או שיהיה פרוססור שיעשה bass management: ינתב את הצלילים הנמוכים מהאחוריים (והסנטר, ואולי אפילו מהקדמיים) לסאב, ואז כל רמקול עוסק רק בתחום שבו הוא מצטיין (כמעט תמיד סאב -- שמותאם כהלכה לרמקולים האחרים -- עדיף על רמקול full range בבאס).היתה לי תקופה שהתלהבתי מ SACD multi channel
היו לי המון. אבל זה היה כשרמת הרמקולים הקדמיים היתה כמו של הסראונד. ברגע שהרמקולים הקדמיים שודרגו ונוצר פעם עצום זה כבר לא נשמע טוב.
כנראה צריך להשקיע גם במגבר ופרוססור וסט רמקולים ראוי
ניסוי (ופוסט ושרשור) נהדר! ביג לייק לכל המעורבים.
רק הערה קטנה - נאמר פה כל הזמן "סראונד" - הרי לא מדובר על תוכן רב ערוצי (או שמא פספסתי משהו) נכון? הmode המדובר נועד ליצור אפקט מרחבי גם בהסתמך על מקור דו ערוצי. כל זאת בסטאפ שהטרינוב ממשטר למצב של חדר נשלט אך בהחלט "חי" - היינו הכולל מידה רצוייה של החזרים התורמים לתחושה התלת מימדית. יותר נכון אולי להתייחס להשוואה כאל שתי "הגשות" של סטריאו שאחת מהן עושה שימוש בעוד רמקולים ובאלגוריתם מתוחכם (on-top האלגוריתמיקה של תיקון החדר).
זה לא גורע כמובן מעוצמת הגילוי והתובנות.
מדהים בעיני עניין ה"היעלמות" (של הרמקולים הנוספים) - עוד דרך להבין שהחדר והרמקול חד המה..