עם כל כך הרבה אמוציות שעלו כדאי לעשות סדר לטובת מי שלא שמע וקיבל רושם לא נכון לגבי מה היה שם...
בשורה התחתונה ובתמצות, בסך הכל השוואה בין מצב סטריאו למצב סטריאו עם DSP היקפי.
מה שבכל זאת מיוחד כאן, זאת רמת ההעלמות של תחושת האפקט שמתקבלת ברוב המקרים בהם מופעלת תכנית סאונד היקפי.
טכנית, זה מתאפשר בזכות שני גורמים, תואם טכני של חותמת הצליל ברמקולים ההקפיים עם הקדמיים,
ויכולת העיבוד של הטרינוב.
בחוויה האישית שלי, לא היה שינוי בתחושות תלת מימד, אימג'ינג, פוקוס, מהירות או פירוט. כל אלה היו טובים מלכתחילה...
הוספת הזוג האחורי הביאה לשינוי בשני פרמטרים (שכבר צוינו):
1. הבמה זזה קדימה מהעומק לחזית.
2. האיזון הטונלי השתנה, תחום המידריינג' קיבל יותר נפח ומלאות.
(אין לשינויים שום קשר לטווח דינמי, מכיוון שזה נתון שמוגדר מלכתחילה על ידי רכיבי המערכת הבסיסיים)
ההפתעה בגילוי הסיבה להבדלים נובעת מכך ששינוי כזה, בדרך כלל לא מקושר להימצאות זוג רמקולים נוסף בחלל.
במקרים פחות מוקפדים, מתקבלת תחושת אפקט בה הצליל מגיע גם בגב המאזין, וזה לא המצב פה.
בשום מקרה הצליל לא נובע מעבר לקו הבמה החזיתי, וזה היתרון שלו.
אז בסופו של דבר מדובר בשני מצבי שמע, שניהם מהנים מאוד, אשר בקונסטלציה הספציפית של רכיבי הסט-אפ והחלל אצל רן, מצב הסאונד ההיקפי, הביא לתוצאה שהייתה מהנה יותר בזמן הנתון בו שמעתי.
אבל שלא תהיה טעות, התוצאה מהנה מלכתחילה...
תודה רן, היה כיף ושמחתי להאזין.