מה קורה שמושיבים אודיופילים ונותנים להם להקשיב ל...


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
למי שרוצה לקרוא קצת על הטכנולוגיה המרתקת של Auro3D

Despite the second hard lockdown in Austria
starting before the Christmas holidays 2020 and lasting until at least January 18, 2021,

the traditional New Year’s Concert of the Vienna Philharmonic in the famous “Goldene Saal” of the Musikverein took place as planned, conducted for the 6th time by Italian Maestro Riccardo Muti (see Fig.1).

Well, not exactly as planned, of course, as there was no audience allowed.

We spoke to Florian Camerer, head of audio post production at ORF TV, about the special situation as well as his ongoing experience with providing an .
AURO-3D soundtrack for the Bluray release​


רן
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
עם כל כך הרבה אמוציות שעלו כדאי לעשות סדר לטובת מי שלא שמע וקיבל רושם לא נכון לגבי מה היה שם...
בשורה התחתונה ובתמצות, בסך הכל השוואה בין מצב סטריאו למצב סטריאו עם DSP היקפי.
מה שבכל זאת מיוחד כאן, זאת רמת ההעלמות של תחושת האפקט שמתקבלת ברוב המקרים בהם מופעלת תכנית סאונד היקפי.
טכנית, זה מתאפשר בזכות שני גורמים, תואם טכני של חותמת הצליל ברמקולים ההקפיים עם הקדמיים,
ויכולת העיבוד של הטרינוב.
בחוויה האישית שלי, לא היה שינוי בתחושות תלת מימד, אימג'ינג, פוקוס, מהירות או פירוט. כל אלה היו טובים מלכתחילה...
הוספת הזוג האחורי הביאה לשינוי בשני פרמטרים (שכבר צוינו):
1. הבמה זזה קדימה מהעומק לחזית.
2. האיזון הטונלי השתנה, תחום המידריינג' קיבל יותר נפח ומלאות.
(אין לשינויים שום קשר לטווח דינמי, מכיוון שזה נתון שמוגדר מלכתחילה על ידי רכיבי המערכת הבסיסיים)

ההפתעה בגילוי הסיבה להבדלים נובעת מכך ששינוי כזה, בדרך כלל לא מקושר להימצאות זוג רמקולים נוסף בחלל.
במקרים פחות מוקפדים, מתקבלת תחושת אפקט בה הצליל מגיע גם בגב המאזין, וזה לא המצב פה.
בשום מקרה הצליל לא נובע מעבר לקו הבמה החזיתי, וזה היתרון שלו.

אז בסופו של דבר מדובר בשני מצבי שמע, שניהם מהנים מאוד, אשר בקונסטלציה הספציפית של רכיבי הסט-אפ והחלל אצל רן, מצב הסאונד ההיקפי, הביא לתוצאה שהייתה מהנה יותר בזמן הנתון בו שמעתי.
אבל שלא תהיה טעות, התוצאה מהנה מלכתחילה...
תודה רן, היה כיף ושמחתי להאזין.
(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
ההפתעה בגילוי הסיבה להבדלים נובעת מכך ששינוי כזה, בדרך כלל לא מקושר להימצאות זוג רמקולים נוסף בחלל.
במקרים פחות מוקפדים, מתקבלת תחושת אפקט בה הצליל מגיע גם בגב המאזין, וזה לא המצב פה.
נראה לי שלא מדובר במקרים "פחות מוקפדים", אלא שבקונפיגורציה המקובלת (5.1), בנוסף לקדמיים (ולסנטר ולסאב), יש רק שני רמקולים אחוריים, בעוד שאצל רן יש גם רמקולים צדדיים, שהם אלה שמפעיל ה-Auro-3D עבור סטריאו, בלי להפעיל את האחוריים.

זה אולי מסביר למה לא חושבים על סראונד רגיל, אבל לא למה לא חושבים על רמקולים נוספים בכלל. לא בטוח שהמאזינים היו חושבים על תוספת רמקולים גם אם הסיבה להבדל הייתה תוספת סנטר, כשההתאמה בינו לקדמיים היא מושלמת, למרות שסנטר כן נפוץ.

לי נראה שהסיבה העיקרית שלא חשבו על רמקולים נוספים היא שהפרדיגמה שתוספת רמקולים זה רע מוטמעת כל כך עמוק, כך שאם שומעים שיפור, פשוט לא יתכן שזה בגלל עוד רמקולים, ולכן זה נפסל מראש ולא עולה אפילו לתודעה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
עם כל כך הרבה אמוציות שעלו כדאי לעשות סדר לטובת מי שלא שמע וקיבל רושם לא נכון לגבי מה היה שם...
בשורה התחתונה ובתמצות, בסך הכל השוואה בין מצב סטריאו למצב סטריאו עם DSP היקפי.
מה שבכל זאת מיוחד כאן, זאת רמת ההעלמות של תחושת האפקט שמתקבלת ברוב המקרים בהם מופעלת תכנית סאונד היקפי.
טכנית, זה מתאפשר בזכות שני גורמים, תואם טכני של חותמת הצליל ברמקולים ההקפיים עם הקדמיים,
ויכולת העיבוד של הטרינוב.
בחוויה האישית שלי, לא היה שינוי בתחושות תלת מימד, אימג'ינג, פוקוס, מהירות או פירוט. כל אלה היו טובים מלכתחילה...
הוספת הזוג האחורי הביאה לשינוי בשני פרמטרים (שכבר צוינו):
1. הבמה זזה קדימה מהעומק לחזית.
2. האיזון הטונלי השתנה, תחום המידריינג' קיבל יותר נפח ומלאות.
(אין לשינויים שום קשר לטווח דינמי, מכיוון שזה נתון שמוגדר מלכתחילה על ידי רכיבי המערכת הבסיסיים)

ההפתעה בגילוי הסיבה להבדלים נובעת מכך ששינוי כזה, בדרך כלל לא מקושר להימצאות זוג רמקולים נוסף בחלל.
במקרים פחות מוקפדים, מתקבלת תחושת אפקט בה הצליל מגיע גם בגב המאזין, וזה לא המצב פה.
בשום מקרה הצליל לא נובע מעבר לקו הבמה החזיתי, וזה היתרון שלו.

אז בסופו של דבר מדובר בשני מצבי שמע, שניהם מהנים מאוד, אשר בקונסטלציה הספציפית של רכיבי הסט-אפ והחלל אצל רן, מצב הסאונד ההיקפי, הביא לתוצאה שהייתה מהנה יותר בזמן הנתון בו שמעתי.
אבל שלא תהיה טעות, התוצאה מהנה מלכתחילה...
תודה רן, היה כיף ושמחתי להאזין.
(ורד)

תודה זיו.

אתה למעשה היית "המופלא" הראשון, מתוך קבוצה גדולה של אנשים, שהקשיבו לחוויה הזו והתגובה שלך, ההפתעה שלך, הן אלו שגרמו לי להזמין אנשים נוספים.

נקודה מעניינת נוספת, היא הפרשנות השונה שאנשים נותנים לשני המצבים, לאחד יש תחושה גדולה יותר של תלת מימד ואילו לשני אין, לאחד יש בעיה עם הפוקוס, ואילו לשני אין, אנחנו מפרשים סאונד באופן שונה וצריך תמיד לזכור זאת.

ייאמר לזכותך, שהגעת מתוך סקרנות נטו להקשיב למערכת סטריאו.

לא באת למכור דבר וגם לא הצעת לי להתנסות בדבר, לא לפני הפגישה, לא במהלכה וגם לא לאחריה.

הגעת מתוך אהבה למוזיקה וסקרנות לחוות משהו מעט שונה.

כיף שהגעת, 4 שעות שחלפו להן במהירות האור...

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור