AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,904
- מעורבות
- 2,929
- נקודות
- 113
אתה זה שבוחר להסתכל על זה כעל "הולכת שולל", אבל אני מתקשה להבין במה: רן השמיע לאנשים מצב א', מצב ב', ושאל אותם מה הם מעדיפים ולמה. הוא לא משך אותם לכיוון מסויים, ואני בטוח שגם הוא הופתע בפעמים הראשונות שאנשים העדיפו את הסראונד למרות שדי בטוח ש"רשמית" הם מעדיפים סטריאו.ראשית, מי ש"מבין ענין" לא חף מלהיות מולך שולל. זה אולי קצת יותר קשה, אבל לא בלתי אפשרי. זה בדיוק כמו שהייתי אצלך ושאלת אותי אם הסאב כרגע דולק, לדעתי, או לא. בגלל שאני "מאד מבין ענין", אמרתי לך שאין לי מושג. כדי לענות לך על השאלה הזאת, הייתי צריך שתשמיע לי עם ובלי.
האם זה הכרח המציאות שזו תהיה הסיבה, ולא סקרנות, או ניסוי?שנית, אם נשים בצד את מתודולוגיית הולכת השולל שאתה אוהב לנקוט בה - שקצת לא ברור לי מה המטרה בה, מעבר להוכיח לאנשים שהם מפגרים, או טועים, או שניהם
הרי אם מישהו מעדיף סראונד זה לא מוכיח שהוא מפגר, טועה או שניהם, ואם רן ניסה להוכיח שהם מפגרים, אז ככל שההוכחה תהיה טובה יותר, יצא שהוא עצמו מפגר, כי גם הוא טעה באותה צורה ובאותה מידה, ובעצם מפגר בריבוע, כי הוא מקדם במו ידיו הוכחה שהוא מפגר.
אם זה כל כך קל לזהות אמביינס ובמה גדולה והיקפית, אז מרגע שהם ידעו שמדובר בסראונד, הם היו אמורים לזהות מידית ונכון באיזה מצב מדובר, אבל הם לא. כיוון שמדובר במומחים בעלי ניסיון, ולא בטירונים, המסקנה הברורה היא שזה ממש לא קל, ובעצם יותר קשה, אפילו למומחים, כי כל המומחים הם כבר מומחים בענייני טונאליות, מיקרודינמיקה ודומיהם, אבל לא לסראונד.הרבה הרבה הרבה יותר לנו לזהות אמביינס ובמה גדולה והיקפית, מאשר ניואנסים דקים יותר כמו טונאליות, מיקרודינמיקה או דברים אחרים, במערכות שאנחנו לא מכירים היטב. זה נכון גם למנוסים יותר וגם לפחות. באותה מידה הרבה יותר לנו קל לזהות בס גדול ועמוק, מאשר בס מרובד ועגול, וטקסטורות. אגב, גם אם מישהו היה אצלך 10 פעמים בחצי שנה, אני לא חושזה שזה נקרא "להכיר את המערכת שלך".
אתה מתפרץ בכל הכוח בדלת פתוחה. אף אחד לא אמר בשום שלב שהעדפת הסראונד הייתה בהכרח נמשכת לאורך זמן!הרי, אתה בעצמך לוקח ציוד נפלא לבדיקה, משאיר אותו אצלך ימים ארוכים, לומד אותו, מכיר אותו ובונה עליו דעה. זה תהליך של ימים. של חשיפה ארוכה מאד. לא של ביקור של שעה וחצי. אז לכל מי שהיה אצלך לא היה מספיק זמן לגבש דעה מוגמרת על כל היתרונות והחסרונות שבמעבר לצליל היקפי. הוא פשוט הומם בנבוט ע"י האפקט הכ"כ יותר ברור לאוזן, מאשר כל פרמטר אחר, שהאפקט הזה עלול לדרוס.
אני בטוח לגמרי שאם היו נותנים למשתתפים את המערכת לניסוי לכמה ימים אחרי שהם יודעים שמדובר בסראונד, או שהיו מגלים בעצמם שמדובר בסראונד, הם היו מוצאים אינספור פגמים בסראונד ומחזקים את אמונתם שהסטריאו המוכר עדיף. אם הם לא היו עולים על זה, אולי חלקם היה ממשיך להעדיף סראונד, אולי לא בכל קטע, ואולי בכלל לא, אבל ה"ניסוי" לא בדק את זה ואין שום מסקנות שאפשר לגזור מזה על מה תהייה ההעדפה לטווח ארוך.
זה תלוי איך מנסחים את המסקנה. אם אתה אומר "סראונד עדיף על סטריאו, נקודה", אז זו מסקנה לא נכונה. אם אתה אומר "סראונד עשוי כהלכה עשוי להיות עדיף על סטריאו עשוי כהלכה, אפילו לדעת מומחים, כשדעתם בלתי משוחדת" זה כבר יותר מדויק, אם אתה רוצה להוסיף "לפחות לזמן קצר", תוסיף.אגב, זה לא אומר שהאלנטרטיבה ההיקפית היא לא עסקת חבילה טובה יותר. יכול למאד להיות שכן. זה רק אומר שאתה מסיק ממנה מסקנות על שחיטת פרות והוכחת אודיופילים, שלדעתי הן לא רק לא נכונות, אלא גם לא פייריות. לא למתודולוגיית בדיקה ולא לאנשים שטרחו ובאו אליך.
זו אכן "שחיטת פרות" במשמעות הספציפית שרוב האודיופילים, במיוחד אלה שלא התנסו בסראונד ברמה גבוהה, טוענים שסטריאו לחלוטין עדיף על סראונד, ואפילו שסראונד הוא צורה נחותה להאזנה. אבל אם סראונד היה כל כך נחות ועלוב, המומחים לא היו מעדיפים אותו אפילו לזמן קצר.
ואשר ל"פייריות" -- ההסתכלות על העניין כ"לא פייר" הוא בסך הכל המשך ישיר לצורות החשיבה שבהן בחרת: "הולכת שולל", "הפלה בפח", "להוכיח לאנשים שהם מפגרים" וכד', מה שדי ברור שאינו לעניין.
כאמור, אפשר להסיק מה"ניסוי"/"חווייה" מסקנות מדוייקות ומעניינות לחלוטין, וזה היה נטול כל כוונה רעה.בקיצור, בשורה תחתונה, לדעתי הבדיקה שלך היא מסקרנת חצי כוח במקרה הטוב, ולא נכונה על גבול הלא פיירית במקרה הרע. שמח שלא הייתי שם.
מקווה שהפרק הבא יהיה קצת יותר... מקצועי.
וזה לא התיימר להיות מדעי או מקצועי, אלא ברמת הקוריוז, משהו בלתי צפוי עבור רן, שבדק אם זה דומה אצל אחרים.
נערך לאחרונה ב: