מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
הצליל המקורי נמצא איפה שהוא בתאוריה.
כל צליל מושפע מהאקוסטיקה, מהטמפרטורה, מהלחות ולחץ האוויר (והשד יודע מה עוד) שבהם הוא הופק.

למרות זאת איני חושב שב 90% ויותר מהמקרים תוף יישמע הדוק ובלי אוויר ולאונארד כהן ז"ל נשמע חד וצרחני.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
מוזר מה שענית לי..
הרי כל התגובה שלי היא בדיוק על זה שצליל מקורי\טהור\מערכת שקופה ושאר כינויים הם דבר תאורטי בלבד וגם אין באמת נסיון לשחזר את אותו צליל תאורטי כפי שהרבה פעמים מתנסחים.
בבקשה:
"לעניות דעתי, באודיו ביתי, צליל טהור, מערכת שקופה וכו הוא עניין תיאורטי בלבד ואין שום סט אפ אפילו קרוב לזה."
ואין סט אפ כזה, כי פשוט אין דבר כזה. אין אפשרות לשחזר צליל מקורי.
וסט אפים נניח עם גבוהים מאוד מאוד מפורטים ומלאי פרטים, זה ממש לא אומר שהם מעבירים באופן יותר נאמן למקור את מה שהוקלט. זה לגמרי יכול להיות פירוט יתר, שבהקלטה לא מחקו כדי לא להפוך את הצליל לסינתטי מדי אבל ממש לא התכוונו שיישמע באופן הזה.
כנ"ל לגבי שאר הספקטרום וכמובן להיפך, רוב הזמרים (לא כולל שמאלצים אודיופילים) לא רוצים שתשמע אותם כאילו אתה הרופא אף אוזן גרון שלהם עם מיד מודגש באופן מופרז, אבל לפעמים זה נחמד לזמן מה לשמוע ככה בדיוק כמו גם את הפירוט המופרז בגבוהים, או את הבס שמתקיף אותך כמו כנופייה מג'ואריש.
ואם ניתן לשמוע כבלים בסט-אם מסויים או לא זה מדד רק לאם ניתן לשמוע כבלים, לא לשום דבר אחר, זה לא מעיד על המוסיקליות של אותו סט-אפ וגם לא על קירבתו למקור אבל זה בהחלט לא מזיק..
כמו באוכל וכמו באמנות, כל סט-אפ והפרשנות שלו למוסיקה, לכל הפרשנויות יש מקום ואם היא עושה טוב לבעלים של הסט-אפ כמו תמונה שהוא אוהב ותלויה על הקיר, או ארוחה במסעדה שהוא מאוד אוהב, זה כל מה שחשוב בעיני.
רשמתי בתוך השאלה שלי תוך כדי ציטוט דבריך..
"השאלה היא כללית ולאו דוקא מכוונת אליך אד......"
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
מסקנות נמהרות לדעתי, למה מסקנות כאלו ? אתה פסיכולוג ? , יש לי אותו המון זמן , לא מחליף אותו או את השני , האמת חשבתי קצת יותר מפותח מהתגובה שלך כאן , להתראות (ורד)
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
מסקנות נמהרות לדעתי, למה מסקנות כאלו ? אתה פסיכולוג ? , יש לי אותו המון זמן , לא מחליף אותו או את השני , האמת חשבתי קצת יותר מפותח מהתגובה שלך כאן , להתראות (ורד)

מה נעלבת ?
הרוב פה לא מחזיקים ציוד כפול כמו שאתה נוהג (מפרגן לך, ממש אין שום בעיה עם זה) וכאשר אתה מתלהב מקלאס d ומכירים אותך ואת הניסיון שלך אז צריך להבין את התמונה כולה שבמקרה שלך היא לא מאפיינת את הרוב.
כמה אנשים פה אתה מכיר שמחזיקים בכוונה ציוד כפול ?
אתה מחזיק ב 2 קדם מגבר וב 2 הגברות כאשר זה מאפשר לך לשנות ולגוון מידי פעם.
לזה התכוונתי , שצריך לתת גילוי נכון ואין בו טיפת ביקורת.
רק מי שלא מכיר יכול לחשוב שהמגבר קלאס d כל כך מצוין שאין לך צורך יותר בלקסמנים.
מזה לא צריך להיעלב ובוודאי שזו לא הייתה כוונתי. אתה מכיר אותי איזה יום-יומיים...;)
סבבה לך שיש לך את האפשרות והכיף לשחק עם הציוד. (ורד)
ארז
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
הרי כל התגובה שלי היא בדיוק על זה שצליל מקורי\טהור\מערכת שקופה ושאר כינויים הם דבר תאורטי בלבד וגם אין באמת נסיון לשחזר את אותו צליל תאורטי כפי שהרבה פעמים מתנסחים.

איך בכלל ניתן לומר כזה דבר.
שהרי כמעט כל אדם, במיוחד אלו שמאזינים למוסיקה, יודעים איך נשמעים כלי נגינה בסיסיים בעולם המציאות ללא תיווך אלקטרוני.
זה קנה המידה.

למי שמאזין למוזיקה מסונטזת יש כנראה העדפות אחרות.

ואין סט אפ כזה, כי פשוט אין דבר כזה. אין אפשרות לשחזר צליל מקורי.
וסט אפים נניח עם גבוהים מאוד מאוד מפורטים ומלאי פרטים, זה ממש לא אומר שהם מעבירים באופן יותר נאמן למקור את מה שהוקלט. זה לגמרי יכול להיות פירוט יתר, שבהקלטה לא מחקו כדי לא להפוך את הצליל לסינתטי מדי אבל ממש לא התכוונו שיישמע באופן הזה.

מעניין.. מה הציוד שאתה משתמש?
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
אתה גם מחזיק בקדם מגבר של vac וגם בקדם של לקסמן.
אז מה זה אומר ?
לדעתי זה אומר שלכל אחד מהם יש את הקסם שלו ולא מצאת את אחד מהם עדיף בכל פרמטר שחשוב לך שכן אז לא היית טורח לשמור את השני.
מה לא בסדר בלומר את זה ?
ארז
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
איך בכלל ניתן לומר כזה דבר.
שהרי כמעט כל אדם, במיוחד אלו שמאזינים למוסיקה, יודעים איך נשמעים כלי נגינה בסיסיים בעולם המציאות ללא תיווך אלקטרוני.
זה קנה המידה.
.

נו, באמת....
איך נשמעת החצוצרה בהיכל התרבות בשורה ראשונה באמצע ובשורה 20 בצד ימין ?
איך נשמעת אותה חצוצרה באמפי שוני או בקיסריה בשורה ראשונה וביציע העליון בצד ?
ולא הזכרנו את הנגן עצמו...כולם מנגנים אותו דבר?
חצוצרה נשמעת כמו חצוצרה. אף אחד לא יתבלבל ויחשוב שהוא שומע חליל או סקסופון.
לא על זה אנחנו מדברים.
אבל "עולם המציאות " הוא מגוון וחווית השמיעה יכולה להיות שונה במקומות שונים.

ובכלל לא התייחסנו למאזין עצמו, שיש כאלו שחצוצרה נשמעת להם צורמת ויש כאלו שמאוד אוהבים את הסאונד שלה.

אתה מבין שמדובר בחוויה חושית סובייקטיבית ולא באמת אחת ?
ארז
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אבל "עולם המציאות " הוא מגוון וחווית השמיעה יכולה להיות שונה במקומות שונים.

זו ההקלטה, לא המערכת.

ובכלל לא התייחסנו למאזין עצמו, שיש כאלו שחצוצרה נשמעת להם צורמת ויש כאלו שמאוד אוהבים את הסאונד שלה.

זו ההקלטה או המערכת לא החצוצרה.

ולא הזכרנו את הנגן עצמו...כולם מנגנים אותו דבר?

זה כבר שטויות.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
זו ההקלטה, לא המערכת.
זו ההקלטה או המערכת לא החצוצרה.
זה כבר שטויות.

זו לא ההקלטה אלא הקונצרט שאתה שומע בלי התיווך של המערכת, שלזה אתה קורא "עולם המציאות".

לפי "השטויות" שלך כל הנגנים מנגנים אותו דבר...
אם אתה נמצא במקום הזה אז באמת אין טעם להמשיך את הדיון הזה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
גם אני מחזיק שתי הגברות (אקיופייז וקואד) ושני קדם מגברים (פסיבי ואקטיבי).
זה נותן אינספור אפשרויות לטוויקים בסאונד לפי מצב הרוח ומוריד בצורה רצינית את הדחף לשדרג.
גם ככה לומד מאיפה משתין הדג.יש פער מחירים רציני בין ההגברות, שלאו דווקא משתקף בהבדל בביצועים!!!
לדעתי זה מה שאלדר ניסה לרמוז לכם פה (@roberts נא לא לקפוץ בבקשה).
לקואדים שלי יש תכונות מסוימות שמהם אני נהנה יותר מהאקיופייז, ולהפך. כנ"ל בקדם המגברים. לא הכל זה כסף.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לדעתי זה מה שאלדר ניסה לרמוז לכם פה (@roberts נא לא לקפוץ בבקשה).

לאחרונה אני בעד "שלום עולמי".....כשאני נכנס לפורום אני עוטה עלי ציוד שעוזר לי להגיע למטרה הנכספת.;)
Iron Ball.JPG
 

תמונות מצורפות

  • Iron Ball.JPG
    Iron Ball.JPG
    KB 17.9 · צפיות: 224

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
איך בכלל ניתן לומר כזה דבר.
שהרי כמעט כל אדם, במיוחד אלו שמאזינים למוסיקה, יודעים איך נשמעים כלי נגינה בסיסיים בעולם המציאות ללא תיווך אלקטרוני.
זה קנה המידה.

למי שמאזין למוזיקה מסונטזת יש כנראה העדפות אחרות.



מעניין.. מה הציוד שאתה משתמש?
ראשית כל כלי נשמע אחרת בכל חלל ובתלוי במיקום של המאזין, שנית כלי נגינה נבדלים זה מזה מאוד בצליל שלהם
בנוסף, זה לא רלוונטי איך כלי מסויים נשמע, רלוונטי איך הוא הוקלט, כל מיקרופון, כל ציוד הקלטה ברגע נתון באולפן או חלל כלשהו מקליט את הכלי באופן אחר בהתאם להחלטה של המוסיקאים, הטכנאים וכולי.
אין לנו אמצעי לנטרל את כל הנתונים האלו בכדי לחזור "לאיך כלי נשמע בעולם האמיתי" וגם אם היה לנו, אנחנו לא מעוניינים כי הנתונים וההחלטות האלו הם חלק מהיצירה.
לכן כל צליל מקורי כלשהו שניתן לדבר עליו הוא תאורטי בלבד, כלומר הוא קונסטרוקט מחשבתי ולא דבר ממשי מעבר לאותו רגע בו נוגן ובמקרים שבהם המוסיקה הוקלטה באולפן, אז גם לא התקיים רגע כזה בכלל כי כלים מוקלטים בנפרד וכו וכו
דווקא מאוד לא מעניין ומאוד לא רלוונטי באיזה "ציוד אני משתמש" מעניינים רק הטיעונים.
אנחנו לא משווים גודל, אנחנו אנשים מבוגרים ואודיו ודיון עליו הוא לא פונקציה של גודל הארנק.
אם נורא חשוב לך: מוסיקאי קלאסי בצעירותי ושמעתי מאות סט-אפים ברמת היי-אנד.
 

נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
גם אני מחזיק שתי הגברות (אקיופייז וקואד) ושני קדם מגברים (פסיבי ואקטיבי).
זה נותן אינספור אפשרויות לטוויקים בסאונד לפי מצב הרוח ומוריד בצורה רצינית את הדחף לשדרג.
גם ככה לומד מאיפה משתין הדג.יש פער מחירים רציני בין ההגברות, שלאו דווקא משתקף בהבדל בביצועים!!!
לדעתי זה מה שאלדר ניסה לרמוז לכם פה (@roberts נא לא לקפוץ בבקשה).
לקואדים שלי יש תכונות מסוימות שמהם אני נהנה יותר מהאקיופייז, ולהפך. כנ"ל בקדם המגברים. לא הכל זה כסף.
:בעד:
סבבה לגמרי אבל מי שלא יודע יכול לקבל את הרושם שההגברה קלאס D כל כך טובה ואין לה חסרונות.
שאלתי קודם את שניצל אם הוא מוצא בה גם חסרונות ותשובתו הייתה שאין חסרונות ומכאן היה ניתן להסיק שאין צורך להחזיק בהגברה נוספת.
את הנקודה הזאת היה צריך להבהיר.
זאת הייתה הכוונה שלי, בלי רמיזות ובלי עוקצנות.
ארז
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
נו, באמת....
איך נשמעת החצוצרה בהיכל התרבות בשורה ראשונה באמצע ובשורה 20 בצד ימין ?
איך נשמעת אותה חצוצרה באמפי שוני או בקיסריה בשורה ראשונה וביציע העליון בצד ?
ולא הזכרנו את הנגן עצמו...כולם מנגנים אותו דבר?
חצוצרה נשמעת כמו חצוצרה. אף אחד לא יתבלבל ויחשוב שהוא שומע חליל או סקסופון.
לא על זה אנחנו מדברים.
אבל "עולם המציאות " הוא מגוון וחווית השמיעה יכולה להיות שונה במקומות שונים.

ובכלל לא התייחסנו למאזין עצמו, שיש כאלו שחצוצרה נשמעת להם צורמת ויש כאלו שמאוד אוהבים את הסאונד שלה.

אתה מבין שמדובר בחוויה חושית סובייקטיבית ולא באמת אחת ?
ארז
בדיוק כך...:בעד:
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
:בעד:
סבבה לגמרי אבל מי שלא יודע יכול לקבל את הרושם שההגברה קלאס D כל כך טובה ואין לה חסרונות.
שאלתי קודם את שניצל אם הוא מוצא בה גם חסרונות ותשובתו הייתה שאין חסרונות ומכאן היה ניתן להסיק שאין צורך להחזיק בהגברה נוספת.
את הנקודה הזאת היה צריך להבהיר.
זאת הייתה הכוונה שלי, בלי רמיזות ובלי עוקצנות.
ארז

תלוי איזה... יש קלאס d ויש קלאס d... ההגברה של אלדר קיצונית, 1000w לערוץ, דינמיות מטורפת, באמת לא ממש סגור מה החסרונות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
בנוסף, זה לא רלוונטי איך כלי מסויים נשמע, רלוונטי איך הוא הוקלט, כל מיקרופון, כל ציוד הקלטה ברגע נתון באולפן או חלל כלשהו מקליט את הכלי באופן אחר בהתאם להחלטה של המוסיקאים, הטכנאים וכולי.

כמובן שקיימים הבדלים באיכויות בין הקלטות.
במערכות שניתן בהן לשמוע הבדלים בין כבלים, שם גם ניתן לשמוע את האקוסטיקה של החלל שבו האירוע שהוקלט. ושאני מאזין להקלטה במערכת כזו, הקשב שלי נתון לאותה נקודת הזמן.
אם ההקלטה מכילה נתונים אלה והמערכת מצליחה לשחזר את זה בנאמנות... זו היכולת, שאני מדבר עליה, להעביר את המציאות שבאותו אירוע מוקלט דרך ההגברה והרמקולים.
איך יודעים מה מציאותי?? פשוט מקשיבים. יש דברים שפשוט לא מסתדרים בהיגיון של האוזן.

גם לא מדבר על המציאות הפרטנית של כל אחד וחדר ההאזנה שלו, והבעיות האקוסטיות שהוא משופע או לא בהן, זה נושא בפני עצמו.
 
נערך לאחרונה ב:

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
כמובן שקיימים הבדלים באיכויות בין הקלטות.
במערכות שניתן בהן לשמוע הבדלים בין כבלים, שם גם ניתן לשמוע את האקוסטיקה של החלל שבו האירוע שהוקלט. ושאני מאזין להקלטה במערכת כזו, הקשב שלי נתון לאותה נקודת הזמן.
אם ההקלטה מכילה נתונים אלה והמערכת מצליחה לשחזר את זה... זו היכולת, שאני מדבר עליה, להעביר את המציאות שבאותו אירוע מוקלט דרך ההגברה והרמקולים.

גם לא מדבר על המציאות הפרטנית של כל אחד וחדר ההאזנה שלו, והבעיות האקוסטיות שהוא משופע או לא בהן, זה נושא בפני עצמו.
אין לנו גישה ל"מציאות" כאמור, כי אין כלי מדידה שיבחין בין אמצעי ההקלטה על כל השרשרת שהם כוללים, לבין מה שמוקלט הכל פרשנויות וספקולציות סוניות ובסופו של דבר כל מערכת לפי הטעם והכיס של בעליה.
שוב אקח דוגמא מהצילום, פעם כאשר היו מבצעים רפרודוקציות מקצועיות, מצרפים סקלת אפורים וסקלת צבעים אוניברסלית של קודאק שמצטלמת יחד עם האובייקט ואז ניתן היה לכוון ההדפסה לפי השוואה בין ההדפסה לבין אותה סקלה זהה שהמדפיס מחזיק ביד ומשווה לסקלה שמופיעה בצילום זה איפשר לשחזר באופן לא רע את המקור. היום יש כל מיני שיטות נוספות.
בהקלטה אין דרך מקבילה, כי לא מדובר בסינגל אימאג' אלא בשרשרת אימאג'ים בלתי פוסקת וכל אחד מהם יכול לסטות מההקלטה המקורית באופן אחר.
לכן אין לנו איך לשחזר את המקור ואנחנו יכולים רק להתווכח עליו ולפנטז ולדמיין אותו. לדעתי הכמיהה אל המקור מעניינת יותר מהשחזור המוחלט שלו בכל מקרה.
זו הזדמנות להמליץ על סרט של אחד מגדול הבמאים האיראנים שמסתובב באופן מעניין ולא יבש סביב הנושא של עותק נאמן למקור וזהו גם שמו:
https://vod.walla.co.il/movie/2876738
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור