מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אולי תפתחו דיון נפרד על class D
הדיון הזה התחיל מ pure class A עבר לדיון כמה זמן חימום מגבר צריך דרך ויכוחים לא קשורים והשמצות הגיע בסוף לקלאס D
בלאגן
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מה אתה מדבר......חסמתי בגופי את ההתפלמסות המחודשת על ה-ClassD......ראה פוסט #419.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
...........וגם בבדיקה של ספקטרום אנאלי של מומחה של גלצ ............

לא ממליץ לך לבדוק איתו שם......זה די גדול, עם פינות חדות ועלול לכאוב מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
מה אתה מדבר......חסמתי בגופי את ההתפלמסות המחודשת על ה-ClassD......ראה פוסט #419.
למה לחסום?
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
למען שלוות הפורום......כי הכי טוב זה פוסטים של "התחדשתי" .....מתוקי כזה עם לבבות ופרחים.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
מה אתה מדבר......חסמתי בגופי את ההתפלמסות המחודשת על ה-ClassD......ראה פוסט #419.
מגלומניה בהתגלמותה.
אם הפורום הזה היה עשב, אתה בהחלט היית מדביר מוצלח.
2000_5c42dd79c5419.png
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
למען שלוות הפורום......כי הכי טוב זה פוסטים של "התחדשתי" .....מתוקי כזה עם לבבות ופרחים.
לא ברור
דיון על רמת ההשפעה של החומר של מרימי הכבלים על הסאונד זה בסדר ומגברי קלאס D לא?
לא יודע על איזה דיון אתה מדבר זה כנראה היה מזמן
פוסט על יתרונות וחסרונות של class D והתאמה לציוד אחר יכול להיות מעניין
בטוח יותר מעניין מהתחדשתי - תהנה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
עושה רושם שאתה ומתנוש לא כל כך בענייני סרקאזם .

וברצינות, מצורף מאמר מעניין בנושא - "נראה לכם שאפשר לזהות סרקזם? "
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מישהו יכול אחרי 22 עמודים לאמל״ק?
למה באמת זה טירוף לקרוא הכל...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
חכה ללילה.
יהיה קל להרדם.

תקציר:
כלום.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
עושה רושם שאתה ומתנוש לא כל כך בענייני סרקאזם .

וברצינות, מצורף מאמר מעניין בנושא - "נראה לכם שאפשר לזהות סרקזם? "
לא בעניין כי עייפתי מסרקאזם, מריבות, ירידות הדדיות ושלל ירקות בפורום הזה
כל דיון מתחיל פה טוב ומייד יורד לפסים אישיים
אולי נחזור לפורומים בחול
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מישהו יכול אחרי 22 עמודים לאמל״ק?
למה באמת זה טירוף לקרוא הכל...
ככתב האתר אתה מחוייב לקרוא הכל בלי שום טרוניה.....נמר גם יבחן אותך בע"פ על נושאים נבחרים מהשרשור.

אגב, אין על אמל"ק - לאחרונה מצאו בפזורה הבדואית כמויות עצומות של אמל"ק, המשטרה החרימה את הציוד ועצרה את כל הנוגעים בדבר.
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
נחזור לענייננו:

אותי מענין לראות שהרבה חברות בונות מגברים שביודעין נמדדים פחות טוב כי הם נשמעים יותר טוב. זה אף פעם לא עשה לי הגיון. כן, יש סינרגיה ויש דברים שמצלצלים יותר טוב ועושים "מוסיקה". אבל, רחמנא ליצלן, אם זה נמדד פחות טוב, אז משהו בדרך נפגע: מהירות? (slew rate) תחום דינמאי? בס מרוח? במה? ויתירה מכך, אם זה מכוון לצליל מסויים, למשל במקרה של DARTZEEL שיש לו "טונאליות מטריפה" על חשבון כל דבר אחר בערך, אז איך אפשר להסתדר עם העובדה שבהגדרה הרוב יישמע בו אותו דבר? לכל דבר יהיה חתימת צליל מאד מסויימת. אני לא מצליח להבין איך אודיופיל מכוון לפשרה הזאת. זה בעיני לעשות קצת עוול למוסיקה.

מזוית הפוכה: אם אני הולך לקנות מגבר שאני יודע שנמדד חרא אבל נשמע לי טוב, אני כל הזמן אחפש מה הפשרה שאני עושה פה, או במימוש פרגמטי יותר: אתקיל אותו בכמה שיותר סוגי מוסיקה, ואצפה שיישמע דומה בכולם. אם עדין אקבל חוויית סאונד שונה לגמרי בכל סוג של מוזיקה שאכניס לו, אז אחזור לגרד את הפדחת.

היה לי פעם פליניוס היאטו. לא הסתדרנו בסוף, למרות שיש לי פינה חמה בלב עבורו. הדבר שאני הכי זוכר אצלו זה שבסוגים שונים של מוסיקה הוא היה מוציא סאונד שונה לגמרי. יכול להיות ענוג ומלטף, או בועט ואגרסיבי. תלוי מה מכניסים לו.
בהגברה שיש לי היום, שהיא טובה יותר חדש משמעית, אני מרגיש את זה הרבה פחות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
הדבר שאני הכי זוכר אצלו זה שבסוגים שונים של מוסיקה הוא היה מוציא סאונד שונה לגמרי. יכול להיות ענוג ומלטף, או בועט ואגרסיבי. תלוי מה מכניסים לו.

לזה קוראים שקיפות. כשלמערכת יש טביעת אצבע מינימלית, מעבירה את האירוע.

אם אני הולך לקנות מגבר שאני יודע שנמדד חרא אבל נשמע לי טוב, אני כל הזמן אחפש מה הפשרה שאני עושה פה, או במימוש פרגמטי יותר: אתקיל אותו בכמה שיותר סוגי מוסיקה, ואצפה שיישמע דומה בכולם.

המגברים שנשמעים טוב לא בהכרח נמדדים חרא. הטולרנס שם הוא יותר נינוח. מי צריך 0.0001% עיוותים כש- 0.1% מספיקים..
השאלה הגדולה יותר, לאיזה רמקולים??
ברמקולים נצילים מאד נדרש מגבר שהעיוותים שלו מאד נמוכים בעוצמות נמוכות (כמו מגברי SE), וברמקולים לא נצילים, ההפך.
 
נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
נחזור לענייננו:

אותי מענין לראות שהרבה חברות בונות מגברים שביודעין נמדדים פחות טוב כי הם נשמעים יותר טוב. זה אף פעם לא עשה לי הגיון. כן, יש סינרגיה ויש דברים שמצלצלים יותר טוב ועושים "מוסיקה". אבל, רחמנא ליצלן, אם זה נמדד פחות טוב, אז משהו בדרך נפגע: מהירות? (slew rate) תחום דינמאי? בס מרוח? במה? ויתירה מכך, אם זה מכוון לצליל מסויים, למשל במקרה של DARTZEEL שיש לו "טונאליות מטריפה" על חשבון כל דבר אחר בערך, אז איך אפשר להסתדר עם העובדה שבהגדרה הרוב יישמע בו אותו דבר? לכל דבר יהיה חתימת צליל מאד מסויימת. אני לא מצליח להבין איך אודיופיל מכוון לפשרה הזאת. זה בעיני לעשות קצת עוול למוסיקה.

מזוית הפוכה: אם אני הולך לקנות מגבר שאני יודע שנמדד חרא אבל נשמע לי טוב, אני כל הזמן אחפש מה הפשרה שאני עושה פה, או במימוש פרגמטי יותר: אתקיל אותו בכמה שיותר סוגי מוסיקה, ואצפה שיישמע דומה בכולם. אם עדין אקבל חוויית סאונד שונה לגמרי בכל סוג של מוזיקה שאכניס לו, אז אחזור לגרד את הפדחת.

היה לי פעם פליניוס היאטו. לא הסתדרנו בסוף, למרות שיש לי פינה חמה בלב עבורו. הדבר שאני הכי זוכר אצלו זה שבסוגים שונים של מוסיקה הוא היה מוציא סאונד שונה לגמרי. יכול להיות ענוג ומלטף, או בועט ואגרסיבי. תלוי מה מכניסים לו.
בהגברה שיש לי היום, שהיא טובה יותר חדש משמעית, אני מרגיש את זה הרבה פחות.
אתה שומע מגבר. הוא נשמע לך אדיר ומהמם.
לכאורה סיימנו כי התכנסנו פה לצורך שמיעת מגבר אדיר.
אתה ניגש רגע הצידה לדף הנתונים וגרונך מתייבש. מהרגע הזה אתה תשפוט את המגבר האדיר לחומרה ותעביר אותו בכל מיני יסוריי שאול עד שתאושש את הנחת העבודה (המוטעית) שלך שמשהו בו חייב לא להיות בסדר ואז תמצא גם את הפאק המיוחל.
בשלב ב תשכנע את עצמך שהמגבר השני שאותו פחות אהבת, אבל משום מה יש לו נתונים יותר טובים - עדיף. תרכוש אותו לאחר שכנוע עצמי מלא ואחרי פרק זמן מסויים הוא יגיע לתחנה הבאה שלו בשרשרת המזון - בלוחות.
לתופעה הזאת קוראים הטיה קוגניטיבית ויש בה די הרבה תתי הטיות, שנדמה לי (ואני ממש רחוק מלהיות מקצועי בתחום) שאנו האודיופילים, לוקים ברובן.
עד כאן שעה קלה על הספה עם מתנוש בחינם.
ולמי שרוצה להרחיב:
https://he.m.wikipedia.org/wiki/הטיה_קוגניטיבית
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
אתה שומע מגבר. הוא נשמע לך אדיר ומהמם.
לכאורה סיימנו כי התכנסנו פה לצורך שמיעת מגבר אדיר.
אתה ניגש רגע הצידה לדף הנתונים וגרונך מתייבש. מהרגע הזה אתה תשפוט את המגבר האדיר לחומרה ותעביר אותו בכל מיני יסוריי שאול עד שתאושש את הנחת העבודה (המוטעית) שלך שמשהו בו חייב לא להיות בסדר ואז תמצא גם את הפאק המיוחל.
בשלב ב תשכנע את עצמך שהמגבר השני שאותו פחות אהבת, אבל משום מה יש לו נתונים יותר טובים - עדיף. תרכוש אותו לאחר שכנוע עצמי מלא ואחרי פרק זמן מסויים הוא יגיע לתחנה הבאה שלו בשרשרת המזון - בלוחות.
לתופעה הזאת קוראים הטיה קוגניטיבית ויש בה די הרבה תתי הטיות, שנדמה לי (ואני ממש רחוק מלהיות מקצועי בתחום) שאנו האודיופילים, לוקים ברובן.
עד כאן שעה קלה על הספה עם מתנוש בחינם.
ולמי שרוצה להרחיב:
https://he.m.wikipedia.org/wiki/הטיה_קוגניטיבית
הטיה קוגנטיבית זה בסדר, אבל זה גם חוסר מקצועיות, או חוסר ניסיון.
הסצנה שתיארת היא של אודיופיל מתחיל (או רוברט) ויש בה הרבה מאד נקודות כשל.
ראשית, מה זה נשמע אדיר ונפלא? אם הוא נמדד חרא, יכול להיות שהשילוב המוצלח עם אותו רמקול גורם לו להישמע במשהו ספציפי טוב (למשל, מגבר עם צליל בהיר שמחובר לרמקול יחסית אטום ומפיח בו חיים). לכן, צריך לחבר לו עוד זוג ועוד זוג כדי לשמוע את טיבו האמיתי. כלומר: בחינה יותר נכונה של המגבר.

שנית, אני לא משכנע את עצמי ששום דבר עדיף. אם המגבר השני נשמע חרא, עם כמה זוגות רמקולים, אז הוא חרא. בכלל לא אקח אותו. אבל גם לא אקח את הראשון - שנמדד חרא. אמשיך לחפש.

אני לא קניתי רכיב שעבר כלאחר כבוד ללוחות בפרק זמן קצר כבר קרוב לעשור. מה שאני קונה, נשאר איתי. וזה למה? כי היום אני יותר מנוסה ויודע לבחור טוב יותר. פעם זה לא היה ככה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
לזה קוראים שקיפות. כשלמערכת יש טביעת אצבע מינימלית, מעבירה את האירוע.
אכן, אבל ימשיך הדיון וישאל: האם מערכת שהיא לא שיש לה טביעת אצבע יותר משמעותית, גם היא לא שקופה? כלומר, גם היא לא מעבירה את האירוע? או שהיא רק שמה עליו פילטר צבע מסויים שאודיופיל X יכול לאהוב?
אני אמשיך עם המקרה הספציצי שלי: (בכוונה ספציצי. כן) ההגברה שיש לי היום הרבה יותר טובה מהפליניוס שעלה בערך שליש ממנה. אבל.. צובעת יותר. אז היא פחות שקופה? כן. יש מצב. אבל עדין, טובה יותר. לא בגלל שהיא עושה נעים בפיפי, אלא בגלל שהתחום הדינמי גדול יותר, מהירה יותר, מפורטת יותר וכו'. אז... מה זה אומר? אולי "שקוף" זה בסה"כ צבע העדשה שאנחנו מסתכלים דרכה ותו' לא.

המגברים שנשמעים טוב לא בהכרח נמדדים חרא. הטולרנס שם הוא יותר נינוח. מי צריך 0.0001% עיוותים כש- 0.1% מספיקים..
לא בהכרח. אבל הרבה מהם יכלו להימדד יותר טוב. אז נשאלת השאלה (כמו במקרה של נלסון פאס): האם בכוונה גורמים להם להימדד פחות טוב, כדי לקלוע לטעמם של אודיופילים שאוהבים ליטופים באוזן? זה מה שבעיני הוא פסול. כי זה בא על חשבון ביצועים אחרים.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ההגברה שיש לי היום הרבה יותר טובה מהפליניוס שעלה בערך שליש ממנה. אבל.. צובעת יותר. אז היא פחות שקופה? כן.

מי מטפל לך במגבר?
כמו שאני מכיר את PASS , יש מצב שניתן לכוון את היחס בין הרמוניה שניה ושלישית. כדאי לבדוק גם BIAS.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אותי מענין לראות שהרבה חברות בונות מגברים שביודעין נמדדים פחות טוב כי הם נשמעים יותר טוב. זה אף פעם לא עשה לי הגיון.

מהההה??? .....אתה טכנוקרט במסווה חוויתי!!!.....אחוז בידי מונמי, ארשום אותך לכחול, ונצעד ביחד אל האופק.

אתה מוזמן לביתי ללמוד את יסודות הספקטרום אנלייזר:לב:(ורד).......איזו הפתעה.....כך באמצע יוני.......
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור