zs
חבר משקיען
- הודעות
- 4,926
- מעורבות
- 1,604
- נקודות
- 113
מתנוש צריך לשנות את הפרמטרים של המדידה.נחזור לענייננו:
אותי מענין לראות שהרבה חברות בונות מגברים שביודעין נמדדים פחות טוב כי הם נשמעים יותר טוב. זה אף פעם לא עשה לי הגיון. כן, יש סינרגיה ויש דברים שמצלצלים יותר טוב ועושים "מוסיקה". אבל, רחמנא ליצלן, אם זה נמדד פחות טוב, אז משהו בדרך נפגע: מהירות? (slew rate) תחום דינמאי? בס מרוח? במה? ויתירה מכך, אם זה מכוון לצליל מסויים, למשל במקרה של DARTZEEL שיש לו "טונאליות מטריפה" על חשבון כל דבר אחר בערך, אז איך אפשר להסתדר עם העובדה שבהגדרה הרוב יישמע בו אותו דבר? לכל דבר יהיה חתימת צליל מאד מסויימת. אני לא מצליח להבין איך אודיופיל מכוון לפשרה הזאת. זה בעיני לעשות קצת עוול למוסיקה.
מזוית הפוכה: אם אני הולך לקנות מגבר שאני יודע שנמדד חרא אבל נשמע לי טוב, אני כל הזמן אחפש מה הפשרה שאני עושה פה, או במימוש פרגמטי יותר: אתקיל אותו בכמה שיותר סוגי מוסיקה, ואצפה שיישמע דומה בכולם. אם עדין אקבל חוויית סאונד שונה לגמרי בכל סוג של מוזיקה שאכניס לו, אז אחזור לגרד את הפדחת.
היה לי פעם פליניוס היאטו. לא הסתדרנו בסוף, למרות שיש לי פינה חמה בלב עבורו. הדבר שאני הכי זוכר אצלו זה שבסוגים שונים של מוסיקה הוא היה מוציא סאונד שונה לגמרי. יכול להיות ענוג ומלטף, או בועט ואגרסיבי. תלוי מה מכניסים לו.
בהגברה שיש לי היום, שהיא טובה יותר חדש משמעית, אני מרגיש את זה הרבה פחות.
אולי הבינה האנושית לא יודעת לתרגם מכלול של צליל למספרים.