כי אין עניין דווקא בשחזור דווקא של הופעה חיה, אם הוקלט באולפן אז רוצים להיות קרובים למה שהוקלט באולפן ואם הוקלט בהופעה חיה אז הופעה חיה ...
אלא שאתה לא מקבל מה ש"הוקלט באופלן" כי אם את התוצר של ההפקה: ההקלטה היא רק הצעד הראשון.. אח"כ יש דחיסה , מיקסינג, עיבוד דיגיטלי - משחק הד, פאזה, אמביאנס ועוד המון. (אגב זה נכון גם להרבה מהויניל שאתה רוכש.) ומאסטרינג. מה שאתה שומע הוא יצירה של האולפן וממש לא מה שהוקלט. וזה מבלי להזכיר את האוטו-טיון שמתקן זיופים בשירה ובנגינה ואף בעיות תזמון של הנגנים, הכפלת תפקידים, יצירת ההבמה ועוד ועוד..
המצב בהקלטה של הופעה חיה טוב יותר? אולי רק טיפ טיפה.. הופעה חיה מקליטים מהקונסולה, ערוץ ערוץ ומטפלים באולפן טיפול מסור.
הדברים האמורים נכונים בעיקר למוסיקה מודרנית יותר, אך גם מוסיקה קלאסית עוברת מסלול "מכובד" עד שהיא מגיעה למאסטר.
קשה עד בלתי אפשרי לאודיופיל להגיע למקור ככול שהמקור הוא מה שנשמע בתא ההקלטה באולפן, או על הבמה בזאפה. זו אינה מטרה ברת השגה או ריאלית בכלל.
למקצועני האולפן ולאודיופיל הנלהב יש מטרה דומה למדי: להגיע לצליל הכי טוב שאפשר, וזה (ממש) לא בהכרח הצליל שהכי דומה להקלטה של התפקיד באולפן..