שניצל
חבר משקיען
- הודעות
- 8,362
- מעורבות
- 1,769
- נקודות
- 113
לא !מה פתאום!הקלאס d זה של אנטם ?
את המונובלוקים של לקסמן אתה משחרר ?
לא !מה פתאום!הקלאס d זה של אנטם ?
את המונובלוקים של לקסמן אתה משחרר ?
לא מדויק..
פאס מייצרים מגברי קלאס A נטו. התנסתי עם אחד כזה.
וישנם בליין המגברים שלהם גם מגברי קלאס A.B
רשמתי בתוך השאלה שלי תוך כדי ציטוט דבריך..מוזר מה שענית לי..
הרי כל התגובה שלי היא בדיוק על זה שצליל מקורי\טהור\מערכת שקופה ושאר כינויים הם דבר תאורטי בלבד וגם אין באמת נסיון לשחזר את אותו צליל תאורטי כפי שהרבה פעמים מתנסחים.
בבקשה:
"לעניות דעתי, באודיו ביתי, צליל טהור, מערכת שקופה וכו הוא עניין תיאורטי בלבד ואין שום סט אפ אפילו קרוב לזה."
ואין סט אפ כזה, כי פשוט אין דבר כזה. אין אפשרות לשחזר צליל מקורי.
וסט אפים נניח עם גבוהים מאוד מאוד מפורטים ומלאי פרטים, זה ממש לא אומר שהם מעבירים באופן יותר נאמן למקור את מה שהוקלט. זה לגמרי יכול להיות פירוט יתר, שבהקלטה לא מחקו כדי לא להפוך את הצליל לסינתטי מדי אבל ממש לא התכוונו שיישמע באופן הזה.
כנ"ל לגבי שאר הספקטרום וכמובן להיפך, רוב הזמרים (לא כולל שמאלצים אודיופילים) לא רוצים שתשמע אותם כאילו אתה הרופא אף אוזן גרון שלהם עם מיד מודגש באופן מופרז, אבל לפעמים זה נחמד לזמן מה לשמוע ככה בדיוק כמו גם את הפירוט המופרז בגבוהים, או את הבס שמתקיף אותך כמו כנופייה מג'ואריש.
ואם ניתן לשמוע כבלים בסט-אם מסויים או לא זה מדד רק לאם ניתן לשמוע כבלים, לא לשום דבר אחר, זה לא מעיד על המוסיקליות של אותו סט-אפ וגם לא על קירבתו למקור אבל זה בהחלט לא מזיק..
כמו באוכל וכמו באמנות, כל סט-אפ והפרשנות שלו למוסיקה, לכל הפרשנויות יש מקום ואם היא עושה טוב לבעלים של הסט-אפ כמו תמונה שהוא אוהב ותלויה על הקיר, או ארוחה במסעדה שהוא מאוד אוהב, זה כל מה שחשוב בעיני.
לא !מה פתאום!
מסקנות נמהרות לדעתי, למה מסקנות כאלו ? אתה פסיכולוג ? , יש לי אותו המון זמן , לא מחליף אותו או את השני , האמת חשבתי קצת יותר מפותח מהתגובה שלך כאן , להתראות
הרי כל התגובה שלי היא בדיוק על זה שצליל מקורי\טהור\מערכת שקופה ושאר כינויים הם דבר תאורטי בלבד וגם אין באמת נסיון לשחזר את אותו צליל תאורטי כפי שהרבה פעמים מתנסחים.
ואין סט אפ כזה, כי פשוט אין דבר כזה. אין אפשרות לשחזר צליל מקורי.
וסט אפים נניח עם גבוהים מאוד מאוד מפורטים ומלאי פרטים, זה ממש לא אומר שהם מעבירים באופן יותר נאמן למקור את מה שהוקלט. זה לגמרי יכול להיות פירוט יתר, שבהקלטה לא מחקו כדי לא להפוך את הצליל לסינתטי מדי אבל ממש לא התכוונו שיישמע באופן הזה.
איך בכלל ניתן לומר כזה דבר.
שהרי כמעט כל אדם, במיוחד אלו שמאזינים למוסיקה, יודעים איך נשמעים כלי נגינה בסיסיים בעולם המציאות ללא תיווך אלקטרוני.
זה קנה המידה.
.
אבל "עולם המציאות " הוא מגוון וחווית השמיעה יכולה להיות שונה במקומות שונים.
ובכלל לא התייחסנו למאזין עצמו, שיש כאלו שחצוצרה נשמעת להם צורמת ויש כאלו שמאוד אוהבים את הסאונד שלה.
ולא הזכרנו את הנגן עצמו...כולם מנגנים אותו דבר?
זו ההקלטה, לא המערכת.
זו ההקלטה או המערכת לא החצוצרה.
זה כבר שטויות.
לדעתי זה מה שאלדר ניסה לרמוז לכם פה (@roberts נא לא לקפוץ בבקשה).
ראשית כל כלי נשמע אחרת בכל חלל ובתלוי במיקום של המאזין, שנית כלי נגינה נבדלים זה מזה מאוד בצליל שלהםאיך בכלל ניתן לומר כזה דבר.
שהרי כמעט כל אדם, במיוחד אלו שמאזינים למוסיקה, יודעים איך נשמעים כלי נגינה בסיסיים בעולם המציאות ללא תיווך אלקטרוני.
זה קנה המידה.
למי שמאזין למוזיקה מסונטזת יש כנראה העדפות אחרות.
מעניין.. מה הציוד שאתה משתמש?
גם אני מחזיק שתי הגברות (אקיופייז וקואד) ושני קדם מגברים (פסיבי ואקטיבי).
זה נותן אינספור אפשרויות לטוויקים בסאונד לפי מצב הרוח ומוריד בצורה רצינית את הדחף לשדרג.
גם ככה לומד מאיפה משתין הדג.יש פער מחירים רציני בין ההגברות, שלאו דווקא משתקף בהבדל בביצועים!!!
לדעתי זה מה שאלדר ניסה לרמוז לכם פה (@roberts נא לא לקפוץ בבקשה).
לקואדים שלי יש תכונות מסוימות שמהם אני נהנה יותר מהאקיופייז, ולהפך. כנ"ל בקדם המגברים. לא הכל זה כסף.
בדיוק כך...נו, באמת....
איך נשמעת החצוצרה בהיכל התרבות בשורה ראשונה באמצע ובשורה 20 בצד ימין ?
איך נשמעת אותה חצוצרה באמפי שוני או בקיסריה בשורה ראשונה וביציע העליון בצד ?
ולא הזכרנו את הנגן עצמו...כולם מנגנים אותו דבר?
חצוצרה נשמעת כמו חצוצרה. אף אחד לא יתבלבל ויחשוב שהוא שומע חליל או סקסופון.
לא על זה אנחנו מדברים.
אבל "עולם המציאות " הוא מגוון וחווית השמיעה יכולה להיות שונה במקומות שונים.
ובכלל לא התייחסנו למאזין עצמו, שיש כאלו שחצוצרה נשמעת להם צורמת ויש כאלו שמאוד אוהבים את הסאונד שלה.
אתה מבין שמדובר בחוויה חושית סובייקטיבית ולא באמת אחת ?
ארז
סבבה לגמרי אבל מי שלא יודע יכול לקבל את הרושם שההגברה קלאס D כל כך טובה ואין לה חסרונות.
שאלתי קודם את שניצל אם הוא מוצא בה גם חסרונות ותשובתו הייתה שאין חסרונות ומכאן היה ניתן להסיק שאין צורך להחזיק בהגברה נוספת.
את הנקודה הזאת היה צריך להבהיר.
זאת הייתה הכוונה שלי, בלי רמיזות ובלי עוקצנות.
ארז
בנוסף, זה לא רלוונטי איך כלי מסויים נשמע, רלוונטי איך הוא הוקלט, כל מיקרופון, כל ציוד הקלטה ברגע נתון באולפן או חלל כלשהו מקליט את הכלי באופן אחר בהתאם להחלטה של המוסיקאים, הטכנאים וכולי.
אין לנו גישה ל"מציאות" כאמור, כי אין כלי מדידה שיבחין בין אמצעי ההקלטה על כל השרשרת שהם כוללים, לבין מה שמוקלט הכל פרשנויות וספקולציות סוניות ובסופו של דבר כל מערכת לפי הטעם והכיס של בעליה.כמובן שקיימים הבדלים באיכויות בין הקלטות.
במערכות שניתן בהן לשמוע הבדלים בין כבלים, שם גם ניתן לשמוע את האקוסטיקה של החלל שבו האירוע שהוקלט. ושאני מאזין להקלטה במערכת כזו, הקשב שלי נתון לאותה נקודת הזמן.
אם ההקלטה מכילה נתונים אלה והמערכת מצליחה לשחזר את זה... זו היכולת, שאני מדבר עליה, להעביר את המציאות שבאותו אירוע מוקלט דרך ההגברה והרמקולים.
גם לא מדבר על המציאות הפרטנית של כל אחד וחדר ההאזנה שלו, והבעיות האקוסטיות שהוא משופע או לא בהן, זה נושא בפני עצמו.