מגברי מנורות


Erez

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
2
נקודות
18
Take one
"ובהמשך לכך, אני ממשיך לטעון שמי שמעדיף את הצליל השפופרתי אבל לחוץ בתקציב, עדיף לו לרכוש מלכתחילה רמקולים נצילים ולהתאים להם מגברי מנורות פחות יקרים (אם כי איכותיים). ומי שמלכתחילה בוחר רמקול תובעני, במידה וירצה הגברת מנורות יצטרך להוציא עליה הרבה יותר כסף."

(Y)(Y)(Y)
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לצחי , אני גם קונה רכיבים רק בגלל החוויה של השמע , אני מניח שהטעם שלי ושלך שונה , כי עובדה היא שאני מתחבר למנורות יותר מאשר לטרנזיסטוריים . אז אני מסכים שבטווחי המחיר שלי להשיג מגבר ורמקולים שיתנו באס חזק , זה כמעט בלתי אפשרי . אבל אם אני צריך לחיות עם סט שיש לו באס חזק , אבל המיד שלו פחות מהיר , אצלי אני מעדיף מהירות . האם אני חושב שניתן להשיג צליל טרנזיסטורי טוב ? כן . יש גם מגברי מקינטוש עם 1200W , שברזרבת השמיעה שלהם כול רמקול יוכל להוציא את המיטב . אבל בתקציבים נמוכים לא רסיבר ולא אינטגרייטד ולא טרנזיסטורי , פשוט לא עשו לי את זה . אז אם התקציבים שאתה מדבר עליהם נעים על 20K ומעלה להגברה ובהתאם לרמקולים , אני מניח שאוכל למצוא טרנזיסטורי שמתחיל להתקרב למנורות , אבל לטעמי טרנזיסטורי שיכול לתת פייט מעולה למנורות זה בתקציבים גבוהם הרבה יותר ולכן גם לא ממש שמעתי . אבל בפחות שמעתי די הרבה מוצרים ולטעמי אף אחד אפילו לא התקרב
מה שזה אומר שזה עניין של טעם . כמו שלגביך ולגבי נמר ועוד כמה מנורות זה מחוץ לתחום , כך גם לגבי טרנזיסטורי הוא די מחוץ לתחום בתקציבים הנוכחיים . אלא אם כן כשאחליט לשדרג אמצא פתאום טרנזיסטורי שיעשה לי את זה

ולרז איזה רמקול נותן באס אתה מכיר שיותר טוב מאלו שהוזכרו ע"י TAKE ONE ? אם אפשר לדעת ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
גו'קר ידידי טעות קטנה בדיאגנוזה כלפי.

מנורות ממש לא מחוץ לתחום, למנורות ישנו קסם מיוחד כאשר הוא משודך לרמקול הנכון {רצוי נציל}, במקרה הספציפי שלי אני בעד טרנזיסטור מהסיבה הפשוטה שמנורות פשוט לא סוחב את הרמקול שלי, העדפתי להשקיע סכום ניכבד במגבר טרנזיסטורי איכותי מאשר במנורות.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
נמר יקירי

מגברי מנורות לא מזיזים את הרמקול שלך? יתכן שאתה צודק
אך אני לא מסכים עם הגישה שלך, אתה בודק לצורך העניין מגוון מגברי טרנזיסטור בהספקים של בין 150 ל500 ב8 אוהם, כלומר 300-1000 וואט ב4 אוהם.
מתי בפעם האחרונה הכנסת מגבר מנורות של 300-1000 וואט הביתה?
שתחבר אחד כזה, אז תוכל לצאת בהצהרות.
ובכלל, הקביעות לגבי יכולת הזזה של מגברי מנורות, במוסיקה טובענית, הן פקטור של שידוך עם הרמקול, לבוא ולהכליל מגברי מנורות בכך שהם קורסים בקטעים טובעניים- זה אך ורק חוסר נסיון.
צריך לזכור שאין הרבה רמקולים גדולים וקלים בשוק, הרב שתייני זרם- ולכן צריכים מגבר מאוד חזק וגדול- ואני יודע שיש הרבה חובבי שפופרות בארץ שעובדים עם מגברים לא מספיק חזקים לרמקולים שלהם ובקטעים טובעניים הם נופלים- אך זה לא אומר כלום.
מעטים מגברי השפופרות מעל ל200 וואט בבתים בארץ- והרבה מהם צריכים כאלו בשביל להבין מה משמעות הביטוי "להזיז רמקול".
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
לא מדויק

Take one
"ובהמשך לכך, אני ממשיך לטעון שמי שמעדיף את הצליל השפופרתי אבל לחוץ בתקציב, עדיף לו לרכוש מלכתחילה רמקולים נצילים ולהתאים להם מגברי מנורות פחות יקרים (אם כי איכותיים). ומי שמלכתחילה בוחר רמקול תובעני, במידה וירצה הגברת מנורות יצטרך להוציא עליה הרבה יותר כסף."

(Y)(Y)(Y)


גם עם יש לך רמקול נציל ואיכותי מאוד, אתה תצטרך לבזבז הרבה כסף על הגברה איכותית
שתוציא מהרמקול את המיטב- מגברי SET איכותיים למשל, יקרים לא פחות ממגברי PP חזקים בהרבה מקרים.

מה שכן, עם רמקול נציל יש מגוון אפשרויות גדול יותר בתקציב נמוך, וגם אופציות למגברי טרנזיסטור נמוכי הספק איכותיים, שלטעמי, גם נשמעים לרב קרובים יותר למנורות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נכון ערן.

וזה בדיוק מה שאמרתי ליואל בשיחתינו הטלפונית האחרונה {אם אינני טועה}.

מגברי מנורות אכן יכולים להניע את הרמקול שלי אך לא בתקציב שלי ובטח שלא להתחיל לתחזק אותו.

אסביר.
נניח שאני הוריקן 200 וואט שאכן יניע את הרמקול שלי בלי בעיה {אני בטוח שגם מנלי 250 יעשה זאת בקלי קלות}, מה יהיה כאשר המנורות יתחילו לדעוך? האם לא אשאר אפטי לצליל ובעצם המערכת כבר לא מנגנת "נכון"?
האם החלפת 16 מנורות כל תקופה מסויימת משתלמת לי? האם אני בכלל אוהב את הצליל המנורתי? האם טרנזיסטור ב-10K דולר אינו מספיק איכותי בכדי להפיק מיד מלא ומרשים?

בוא נעשה זאת אחרת.
אני זוכר כאשר האזנתי אצלך למגבר הטרנזיסטורי של KR שמספק סך הכל 40 וואט על האדג'יו, זו הייתה אחת הפעמים שאמרתי באופן רישמי ששם הייתה אחת התוצאות הבאמת מרשימות ששמעתי בל ספקטרום התדרים, הפטיפון היה אריסטון ישן ששודך לראש של קליר אודיו {תקן אותי אם אינני טועה} ופונו של סוניק פרונטיר עם כבלים של אקוסטיק זאן כמו שיש ברשותי, האם חשתי חיסרון במגבר הטרנזיסטורי? אינני זוכר שחשתי כך.

לכן אפשרי לעשות מגבר טרנזיסטור חם, איכותי, הרמוני ובעל שליטה מצויינת כל עוד הוא ניבנה טוב.
נכון עם הקרונזילה הצליל היה שונה וחם יותר מהטרנזיסטורי אך שוב הטרנזיסטור מנסיוני אצלך ומעוד כמה טרנזיסטורים טובים ששמעתי יכולים לתת אחלה פייט להרבה מגברי מנורות.

לכן מי שאוהב את הצליל של המנורות ויכול להרשות לעצמו החלפה כל X זמן של מספר מנורות לרמקול הטובעני שברשותו אז אחלה - אני בעד. אך אם אני רוצה להפעיל את המערכת 12 שעות ביום לשם האזנה מתמדת אני אעדיף את הטרנזחסטור.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
איציק

וואללה, כמו שאני אומר הכל יחסי.
שמעתי קווינסידנס, שמעתי טריאנגל (ואני מאוד מכבד את איל), ושמעתי עוד כמה רמקולים נצילים מאוד ויציבים, ומצטער - לאוזני כולם היו חסרי "בשר" במיד באס והבאס היה קטן משמעותית מגודלו ויחידותיו של הרמקול.

רק דעתי.

קודם כל, אני מזמין אותך לשמוע רמקול נציל עם באס /מיד באס "בשרני" וגדול.
אנקדוטה קטנה- ברמקולים נצילים עם יחידות בינוניות (5-7 אינץ') גודל הבמה של המגבר מאוד קריטי לתוצאה הכללית! (גם השקיפות והיכולת דינאמית של המקור).

עכשיו לא הבנתי את ההכללות שלך לרמקול נציל? נראה לי שהתבלבלת עם העובדה שאתה לא אוהב יחידות קטנות...
Sonus Faber Amati 93DB
Wilson Maxx II -94DB
Tannoy WM Royal 99DB
VR 5SE, 7SE, 9SE 94DB

האם שמעת אחד מאלו והיה חסר לך באס? או שהם לא נכנסים לקטגוריה של נצילים?
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
נכון ערן.


מגברי מנורות אכן יכולים להניע את הרמקול שלי אך לא בתקציב שלי ובטח שלא להתחיל לתחזק אותו.

על איזו תחזוקה אתה מדבר? יש לי מגבר מנורות כבר מעל שלוש שנים ולא הוצאתי עליו שקל.
מנורה טובה יכולה להחזיק הרבה שנים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נכון סונוס.
המגבר שלך {הסנפרס} לא כל כך מתאמץ על הרמקול שלך כמו שהוא יתאמץ על שלי, לכן הבלאי של המנורות בהתאם.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
אם לא בא לך על חוסר הפונקציונאליות של מנורות....

נכון ערן.

וזה בדיוק מה שאמרתי ליואל בשיחתינו הטלפונית האחרונה {אם אינני טועה}.

מגברי מנורות אכן יכולים להניע את הרמקול שלי אך לא בתקציב שלי ובטח שלא להתחיל לתחזק אותו.

אסביר.
נניח שאני הוריקן 200 וואט שאכן יניע את הרמקול שלי בלי בעיה {אני בטוח שגם מנלי 250 יעשה זאת בקלי קלות}, מה יהיה כאשר המנורות יתחילו לדעוך? האם לא אשאר אפטי לצליל ובעצם המערכת כבר לא מנגנת "נכון"?
האם החלפת 16 מנורות כל תקופה מסויימת משתלמת לי? האם אני בכלל אוהב את הצליל המנורתי? האם טרנזיסטור ב-10K דולר אינו מספיק איכותי בכדי להפיק מיד מלא ומרשים?

בוא נעשה זאת אחרת.
אני זוכר כאשר האזנתי אצלך למגבר הטרנזיסטורי של KR שמספק סך הכל 40 וואט על האדג'יו, זו הייתה אחת הפעמים שאמרתי באופן רישמי ששם הייתה אחת התוצאות הבאמת מרשימות ששמעתי בל ספקטרום התדרים, הפטיפון היה אריסטון ישן ששודך לראש של קליר אודיו {תקן אותי אם אינני טועה} ופונו של סוניק פרונטיר עם כבלים של אקוסטיק זאן כמו שיש ברשותי, האם חשתי חיסרון במגבר הטרנזיסטורי? אינני זוכר שחשתי כך.

לכן אפשרי לעשות מגבר טרנזיסטור חם, איכותי, הרמוני ובעל שליטה מצויינת כל עוד הוא ניבנה טוב.
נכון עם הקרונזילה הצליל היה שונה וחם יותר מהטרנזיסטורי אך שוב הטרנזיסטור מנסיוני אצלך ומעוד כמה טרנזיסטורים טובים ששמעתי יכולים לתת אחלה פייט להרבה מגברי מנורות.

לכן מי שאוהב את הצליל של המנורות ויכול להרשות לעצמו החלפה כל X זמן של מספר מנורות לרמקול הטובעני שברשותו אז אחלה - אני בעד. אך אם אני רוצה להפעיל את המערכת 12 שעות ביום לשם האזנה מתמדת אני אעדיף את הטרנזחסטור.


זה משהו אחר לגמרי!
פשוט כתבת שמגברי מנורות לא מזיזים את הרמקול שלך, ואני חושב שעוד לא בדקנו את זה לעומק...
ולשאלתך לגבי טרנזיסטור מול מנורות,רק אם נשמע את איזה NEO500 על הרמקול שלך נוכל לדעת.
מניסיוני- יש הבדל באופי ההגברה בין מנורות לטרנזיסטור בכל מחיר- גם ב10K$ וגם ב30K$
עדיין יש פערים לכאן ולכאן.
ולגבי הדוגמא שנתת, העובדה היא שעטפנו את המגבר בפטיפון וקדם שפופרתי עם הרבה גודל בשביל לתת את החום והנפח הרצוי לרמקול שאוהב מגברי טרנזיסטור טובים.
זה לא משנה את העובדה שאותו הסט אפ קופץ לרמה אחרת עם אחיו המנורתיים של הטרנזיסטור ההוא..... סליחה, הייברידיים בכל זאת ;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אוקי.
לבל נשכח שהקרונזילה מושקע ממנו בהרבה, ונכון אני משער שתהיה לו במה גדולה יותר ומיד חם יותר אחרי הכל הקרונזילה הוא באמת מגבר מיוחד. אך פער המחיר משמעותי מאוד, אני חושב שבמקרה הזה באותו יום האזנה אצלך ה-KR הקטן לא נפל ממגברי מנורות שישבו אצלך באותה תקופה, הוא נתן חמימות, גודל, והרמוניות שעשו חסד מופלא עם הסטאפ עצמו, או שהסטאפ עשה חסד עם המגבר {תבחר}.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
נמר, אין קשר ישיר בין מאמץ מגבר לבין בלאי מנורות

נכון סונוס.
המגבר שלך {הסנפרס} לא כל כך מתאמץ על הרמקול שלך כמו שהוא יתאמץ על שלי, לכן הבלאי של המנורות בהתאם.


תכנון המגבר הוא שקובע!
מגבר המתוכנן לעבוד על קצה היכולת של השפופרת, והספק שלו לא מספיק יציב יגמור מנורות הרבה יותר מהר ממגבר שמתוכנן כראוי ועובד במאמץ!
יכול לספר לך סונוס שבמגבר שלו עוד עובדות שתי מנורות מולרד משומשות שיותר מבוגרות ממני וממך ;) ועדיין הן יושבות טוב על הביאס!

ומי אמר שאצל סונוס המגבר לא מתאמץ? זה רמקול 4 אוהם שיורד עוד פחות מ3 אוהם במקומות מסוימים- זה יותר קשה מלהזיז רמקול 3/4WAY בעל התנגדות של 8 אוהם
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
בחרתי את האחרון :D

:
אוקי.
לבל נשכח שהקרונזילה מושקע ממנו בהרבה, ונכון אני משער שתהיה לו במה גדולה יותר ומיד חם יותר אחרי הכל הקרונזילה הוא באמת מגבר מיוחד. אך פער המחיר משמעותי מאוד, אני חושב שבמקרה הזה באותו יום האזנה אצלך ה-KR הקטן לא נפל ממגברי מנורות שישבו אצלך באותה תקופה, הוא נתן חמימות, גודל, והרמוניות שעשו חסד מופלא עם הסטאפ עצמו, או שהסטאפ עשה חסד עם המגבר {תבחר}.

וד"א, לא התכוונתי לקרונזילה, מספיק לשמוע את האח הקטן ה320 .
או אולי את הקרונזילה טרנזיסטור 150 וואט....
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
קודם כל, אני מזמין אותך לשמוע רמקול נציל עם באס /מיד באס "בשרני" וגדול.
אנקדוטה קטנה- ברמקולים נצילים עם יחידות בינוניות (5-7 אינץ') גודל הבמה של המגבר מאוד קריטי לתוצאה הכללית! (גם השקיפות והיכולת דינאמית של המקור).

עכשיו לא הבנתי את ההכללות שלך לרמקול נציל? נראה לי שהתבלבלת עם העובדה שאתה לא אוהב יחידות קטנות...
Sonus Faber Amati 93DB
Wilson Maxx II -94DB
Tannoy WM Royal 99DB
VR 5SE, 7SE, 9SE 94DB

האם שמעת אחד מאלו והיה חסר לך באס? או שהם לא נכנסים לקטגוריה של נצילים?

ערן
אני כתבתי לגבי רמקולים נצילים ויציבים, כאשר יציבים הוסבר וכוון לרמקול עם אימפדנס גבוה ויציב.

לא נראה לי שאחד מהרמקולים שציינת נכנסים לקטגוריה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
רוזי.
תוכל לתת דוגמא בבקשה?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תכנון המגבר הוא שקובע!
מגבר המתוכנן לעבוד על קצה היכולת של השפופרת, והספק שלו לא מספיק יציב יגמור מנורות הרבה יותר מהר ממגבר שמתוכנן כראוי ועובד במאמץ!
יכול לספר לך סונוס שבמגבר שלו עוד עובדות שתי מנורות מולרד משומשות שיותר מבוגרות ממני וממך ;) ועדיין הן יושבות טוב על הביאס!

ומי אמר שאצל סונוס המגבר לא מתאמץ? זה רמקול 4 אוהם שיורד עוד פחות מ3 אוהם במקומות מסוימים- זה יותר קשה מלהזיז רמקול 3/4WAY בעל התנגדות של 8 אוהם

קיבלתי את זה שהקרמונה לא מי יודע מה נציל אך לא נישכח שבמקרה הזה הוא מניע יחידה קטנה מאוד ולא איזה 8 אינטש כפול + 6.5 אינטש + 20 סנטימטר ריבון.

יש להיתייחס למספר היחידות ונצילותן כמקשה אחת.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
הקרוס הוא אחד החשובים במשוואה!

קיבלתי את זה שהקרמונה לא מי יודע מה נציל אך לא נישכח שבמקרה הזה הוא מניע יחידה קטנה מאוד ולא איזה 8 אינטש כפול + 6.5 אינטש + 20 סנטימטר ריבון.

יש להיתייחס למספר היחידות ונצילותן כמקשה אחת.

תסכים איתי שMAXX II הוא למראית עין יותר טובעני מהרמקול שלך, והוא זז הרבה יותר בקלות ממנו, כך שהגודל וכמות הדרייברים לא תמיד משנים.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
איציק, נכנסת לפינה חשוכה.

ערן
אני כתבתי לגבי רמקולים נצילים ויציבים, כאשר יציבים הוסבר וכוון לרמקול עם אימפדנס גבוה ויציב.

לא נראה לי שאחד מהרמקולים שציינת נכנסים לקטגוריה.


יציבות רמקול מבחינת אימפדנס רק תקל על המגבר שמניע אותו, אין קשר בין זה לבין באס.
לרב, רמקולים עם עקומת אימפדנס קבועה, ונצילות גבוהה יעבדו טוב אפילו עם מגברי SET איכותיים- ויוציאו באס טוב יותר אפילו מול מגברי טרנזיסטור עתירי כוח על רמקול שכזה!

וכן, חלק מהרמקולים שציינתי הם יציבים באימפדנס ואתה יכול לראות אותם מחוברים למגברי SET איכותיים בתערוכות.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ערן התבלבלת

יציבות רמקול מבחינת אימפדנס רק תקל על המגבר שמניע אותו, אין קשר בין זה לבין באס.
לרב, רמקולים עם עקומת אימפדנס קבועה, ונצילות גבוהה יעבדו טוב אפילו עם מגברי SET איכותיים- ויוציאו באס טוב יותר אפילו מול מגברי טרנזיסטור עתירי כוח על רמקול שכזה!

וכן, חלק מהרמקולים שציינתי הם יציבים באימפדנס ואתה יכול לראות אותם מחוברים למגברי SET איכותיים בתערוכות.

לא כתבתי שום דבר בעד או נגד מגברי מנורות (ד"א אני מאוד בעד).

מה שכתבתי היה לגבי איך נשמעים לאוזני רמקולים כמו קואינסידנס וטריאנגל לדוגמא -
רמקולים שהם מאוד נצילים ובעלי אימפדנס גבוה ודי יציב.

ומה שאמרתי, שלאוזני, החיסרון של רמקולים כגון אילו הוא מיד באס ובאס "רפויים".

מכיוון שאיני איש טכני, מספרים, נתונים ו"עובדות" לא יכולים לבלבל אותי.
כתבתי מתוך התרשמות וניסיון, ושאלתי (ללא קבלת תשובה), מדוע לא כולם מייצרים רמקולים נצילים וקלים לדחיפה, כאשר רמקולים כאילו יכולים להתחבר למגברי מנורות חלשי זרם, שהם לדעתי המגברים הכי טובים לשמיעת מוסיקה בבית. (סליחה על המשפט הארוך).
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור