מגברי מנורות


איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מנורות

אני קורא את השירשור הזה, ויש כאן כל כך הרבה דעות קדומות וקונספציות שגויות ששערי סומר (מטפורית, כמובן).

במקום להתחיל להסביר למה הוא טועה וההוא צודק, תרשו לי להסביר מה מקור הבעיה.

העניין הוא שמגבר מנורתי בעוצמה סבירה, ידחוף כל רמקול שאינו בעייתי במיוחד - השאלה איך הוא ידחוף אותו.
במקרים רבים, בגלל העומס הלא אידיאלי, הוא יעשה דברים מסוימים טוב, ודברים אחרים פחות טוב. מי שחשוב לו יותר הדברים הטובים, יעדיף את מגבר המנורות. מי שחשוב לו יותר שליטה ובאס מדויק יעדיף הגברה טרנזיסטורית.
במקרים רבים שאנשים כותבים כאן "למגבר שלי אין בעיה לשלוט ברמקול כזה או אחר" הם טועים - יש להם אולי ווליום מרשים ללא מגבלה, הצליל הוא מאוד לטעמם וכ"ו - אבל המגבר לא ממש שולט ברמקול.
זה לא גורע מאיכות הבחירה שלהם - זה מגבר מצוין עבורם - אבל למגבר קשה, הוא מתפשר בתחומים מסוימים, ועם רמקול קל יותר הוא היה בא לידי ביטוי טוב יותר.

<נערך>
עד כמה הנושא של שילוב בין מגברים לרמקולים ניתן לפירוש מוטעה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אני קורא את השירשור הזה, ויש כאן כל כך הרבה דעות קדומות וקונספציות שגויות ששערי סומר (מטפורית, כמובן).

במקום להתחיל להסביר למה הוא טועה וההוא צודק, תרשו לי להסביר מה מקור הבעיה.

העניין הוא שמגבר מנורתי בעוצמה סבירה, ידחוף כל רמקול שאינו בעייתי במיוחד - השאלה איך הוא ידחוף אותו.
במקרים רבים, בגלל העומס הלא אידיאלי, הוא יעשה דברים מסוימים טוב, ודברים אחרים פחות טוב. מי שחשוב לו יותר הדברים הטובים, יעדיף את מגבר המנורות. מי שחשוב לו יותר שליטה ובאס מדויק יעדיף הגברה טרנזיסטורית.
במקרים רבים שאנשים כותבים כאן "למגבר שלי אין בעיה לשלוט ברמקול כזה או אחר" הם טועים - יש להם אולי ווליום מרשים ללא מגבלה, הצליל הוא מאוד לטעמם וכ"ו - אבל המגבר לא ממש שולט ברמקול.
זה לא גורע מאיכות הבחירה שלהם - זה מגבר מצוין עבורם - אבל למגבר קשה, הוא מתפשר בתחומים מסוימים, ועם רמקול קל יותר הוא היה בא לידי ביטוי טוב יותר.

<נערך>
כמה הנושא של שילוב בין מגברים לרמקולים ניתן לפירוש מוטעה.

מ
מסכים מאוד.
עד שלא שומעים מגבר חזק לא מבינים מה זה שליטה על רמקול.
אבל גם שהיה לי מגבר מנורות די חלש, מאוד נהניתי מהמוסיקה, וזאת עד שהבנתי שאני מפסיד יותר מידי עם מגבר שלא שולט מספיק טוב ברמקול.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
באס

לא כתבתי שום דבר בעד או נגד מגברי מנורות (ד"א אני מאוד בעד).

מה שכתבתי היה לגבי איך נשמעים לאוזני רמקולים כמו קואינסידנס וטריאנגל לדוגמא -
רמקולים שהם מאוד נצילים ובעלי אימפדנס גבוה ודי יציב.

ומה שאמרתי, שלאוזני, החיסרון של רמקולים כגון אילו הוא מיד באס ובאס "רפויים".

מכיוון שאיני איש טכני, מספרים, נתונים ו"עובדות" לא יכולים לבלבל אותי.
כתבתי מתוך התרשמות וניסיון, ושאלתי (ללא קבלת תשובה), מדוע לא כולם מייצרים רמקולים נצילים וקלים לדחיפה, כאשר רמקולים כאילו יכולים להתחבר למגברי מנורות חלשי זרם, שהם לדעתי המגברים הכי טובים לשמיעת מוסיקה בבית. (סליחה על המשפט הארוך).

רוזי שלום,

אני לא יודע איפה שמעת את הרמקולים הנ"ל - אני לא זוכר אם היית אצלי אי פעם.
בכל אופן, התיאור שלך יכול להיות מובן לגבי הדגמים מסידרת 202 של טריאנגל (שווקה בין 2002 ו - 2004) והדגמים הקטנים של קואינסידנט - הדגם המדפי והדגם הריצפתי הראשוני, CONQUEST, שאינו מיוצר כבר 5 שנים.
כל הרמקולים הנ"ל תוכננו, בכוונה, עם צליל רזה יחסית, ולחדרים קטנים, תוך שימת דגש על רזולוציה ופירוט.
הדגמים מסדרות מודרניות של TRIANGLE תוכננו להתאים גם לשוק האמריקאי, ובאס רפוי ממש ממש לא מאפיין אותם - והרמקולים הגדולים של COINCIDENT הם בפירוש עם באס הדוק שיורד מאוד נמוך (פרט ל - VICTORY שתוכנן מראש לחדרים קטנים).
אני משער שאתה כותב מתוך היכרות עם הרמקולים שציינתי למעלה, ולא עם כל הליין של החברות, ובקונטקסט זה אפשר להבין את הדעות המנוגדות לדעתך שכמה אנשים פה כתבו מהנסיון שלהם.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מנורות

מ
מסכים מאוד.
עד שלא שומעים מגבר חזק לא מבינים מה זה שליטה על רמקול.
אבל גם שהיה לי מגבר מנורות די חלש, מאוד נהניתי מהמוסיקה, וזאת עד שהבנתי שאני מפסיד יותר מידי עם מגבר שלא שולט מספיק טוב ברמקול.

ושוב, השאלה כאן הא לא איך הרמקול שלך או של נמר נשמע במיטבו - זו שאלה, חשובה אמנם, אבל כזו שמעניינת במיוחד אותך ואת נמר.
השאלה, אם רוצים באמת לעשות הכללה, היא איך ישמעו המגברים עם רמקול נציל מאוד שבאמת אין בעיה לדחוף - ובחדר בגודל סביר, כמובן.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אייל

כנראה שרפוי הובן אצלך כ"לא הדוק" - אז לא, ב"רפוי" התכוונתי - חלש.

שמעתי הרבה פעמים את הטריאנגל (ה- FLOOR STAND) במקומות שונים בארץ (לא אצלך פיזית) וגם את הקואינסידנט שמעתי (ויקטורי, וגם הקטן או האמצעי מהקליפס), אבל הרבה פחות.

לא יודע מה התכוון המתכנן, אבל בהשוואה לרמקולים אחרים באותו סדר גודל של תיבה ודרייברים - הרמקולים ששמעתי התאפיינו בחוסר בשר במיד באס ומטה.

אולי תגיד לי אתה, למה לא כולם מייצרים רמקולים קלים ונצילים? (אל תענה לי כי ככה, או שלכל אחד יש שיטות משלו).
ואחרי זה תגיד לי למה לא כולם קונים רמקולים נצילים וקלים?
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אייל

אולי תגיד לי אתה, למה לא כולם מייצרים רמקולים קלים ונצילים? (אל תענה לי כי ככה, או שלכל אחד יש שיטות משלו).
ואחרי זה תגיד לי למה לא כולם קונים רמקולים נצילים וקלים?

אומנם לא איל אבל,
לא פשוט לבנות רמקול נציל, צריך דרייבר נצילים והקרוס ....הקרוס זו הבעיה. (לא כל חברה מסוגלת מבחינה הנדסית לייצר רמקול נציל)

למה כולם לא קונים רמקול נציל? לא יודע, אני משאר בגלל העלויות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
יניב.

אני יכול להגיד לך בביטחון מלא שכל מהנדס אלקטרוניקה שמתעסק בתחום הסאונד יודע ליצר קרוס נציל.
המשפט שלך גורם לאנשים להבין שיצור קרוס נציל שמור למהנדסים בודדים וזה לא מדוייק.

גם קרוס נציל וגם קרוס לא נציל אפשר לעשות טוב ואפשר לעשות רע.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
הי איציק, לא התכוונתי להלל את המנורות

לא כתבתי שום דבר בעד או נגד מגברי מנורות (ד"א אני מאוד בעד).

מה שכתבתי היה לגבי איך נשמעים לאוזני רמקולים כמו קואינסידנס וטריאנגל לדוגמא -
רמקולים שהם מאוד נצילים ובעלי אימפדנס גבוה ודי יציב.

ומה שאמרתי, שלאוזני, החיסרון של רמקולים כגון אילו הוא מיד באס ובאס "רפויים".

מכיוון שאיני איש טכני, מספרים, נתונים ו"עובדות" לא יכולים לבלבל אותי.
כתבתי מתוך התרשמות וניסיון, ושאלתי (ללא קבלת תשובה), מדוע לא כולם מייצרים רמקולים נצילים וקלים לדחיפה, כאשר רמקולים כאילו יכולים להתחבר למגברי מנורות חלשי זרם, שהם לדעתי המגברים הכי טובים לשמיעת מוסיקה בבית. (סליחה על המשפט הארוך).

רק לאמר את דעתי, שעם מגברים כאלו הבאס נשמע טוב יותר על Coincident למשל
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
יניב.

אני יכול להגיד לך בביטחון מלא שכל מהנדס אלקטרוניקה שמתעסק בתחום הסאונד יודע ליצר קרוס נציל.

אולי, אני לא בטוח. השאלה איך זה ישמע. אני בטוח שאם חברה היתה יכולה לעשות רמקול נציל שישמע מדהים ויעלה זול היו עושים את זה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אולי, אני לא בטוח. השאלה איך זה ישמע. אני בטוח שאם חברה היתה יכולה לעשות רמקול נציל שישמע מדהים ויעלה זול היו עושים את זה.


אז מה אתה אומר, שרמקול נציל ובעל אימפדנס גבוה ויציב אמור לעלות המון כסף?
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
רמקולים נצילים

קשה מאוד לעשות רמקול עם קרוס פשוט - או ללא קרוס בכלל. הקוס משמש בין השאר לתיקון פרמטרים - החל בהתאמת הדרייברים וכלה בקולורציה והסחי פאזה - ובלי כלי התיקון הזה גם נורא נורא קשה לתכנן רמקול טוב וגם מאוד יקר - צריך להשקיע ביחידות יותר טובות, למשל.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לגביי רמקולים נצילים וכאילו שלא :
באופן כללי לרמקול נציל יש חסרון שהוא למעשה גם היתרון .
רמקולים קשים מאופיינים בסליל גדול ומגנטים חזקים כמו לדוגמה במורל ,הכוחות שדוחפים את הממברנה קדימה ומושכים אותה חזרה אחורה יותר חזקים -הסליל צורך יותר זרם והמגנט מושח בחזרה .
סוג כזה של מנועה עוזר במניעת תנועה מיותרת של הממברנה אחורה וקדימה (בגדול ) .
אלמנט כזה אמור להיות יותר מדויק ויותר נקי -ובנוסף ניתן ליצר יותר ווליום מאלמנט קטן מבלי להגיע לדיסטורשן .
אלמנט כזה לא יתפקד טוב בלי מגבר בשרני .
לאומת זאת אלמנט נציל מאופיין במנועה יותר קטן , יכול להיות שגם יש שוני בספיידר ובחלקים נוספים .
היתרון שלו זו היכולת להיות מונע ע"י מגברים נמוכי הספק ולעקל בקלילות כל פרט קטן של אינפורמציה מהמקור מה שיוצר אופי מיוחד שחלק מהאודיופילים מכורים אליו.
וכמו שאמרתי היתרון הוא גם החיסרון כי לאלמנט כזה יהיה קשה להתמודד עם פרציי מוזיקה \עומס ...
ישנם פטרונות מסוימים כדי לרסן את האלמנט בכדי שלא יתאבד בעומס כמו תיבה סגורה שמשמשת כמו בולם זעזועים לממברנה ,אך פטרון מסוג כזה מפחית את נצילות הרמקול .

אז מה שיש פה זה 2 עולמות שונים ,2 תפיסות עולם שלא מתנגשות אחת בשנייה אלה מהוות 2 אופציות שונות הפונות לאנשים בעלי אופי שונה .

לגביי הדיון על הגברת מנורות :
אני חושב שהדיון פנה חדות לקצה המאוד עליון של הרף.
אני חושב שכותב המודעה המקורי וגם אני ורוב הקהל שצופה מהצד היה מעוניין שהדיון יתמקד בעזור היותר שפויי של המחירים בה נגיד ביין 10K-20K .
לכולם ברור שבקצה העליון יש מגברי מנורות שמסוגלים לבצעה עבודה טובה לאורך כל הסקלה .
אני כתבתי את מה שכתבתי בהתייחסות למוצרים במחירים שפויים .
 

נערך לאחרונה ב:

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אז מה אתה אומר, שרמקול נציל ובעל אימפדנס גבוה ויציב אמור לעלות המון כסף?

רמקול כזה שישמע טוב יעלה הרבה כסף, כן.
אפשר לבנות תיבה עם 2 דרייברים נצילים בלי קרוס בכלל, יהיה לרמקול אחלה נצילות אבל . . .
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
דיז
הכי טוב שתביא מאמרים של סלווטורה:)
ולא אמרתי שטריאנגל ושלך נשמעים אותו דבר, הם נשמעים דומה, ובאו מאותו בית ספר.
TAKE ONE

לא רוצה להיכנס לכל הדוגמאות, כי כמו שאתה שם לב, זה נלקח מאוד אישית.
אבל, גם בדוגמא שהבאת, יש לטעמי חוסר בתחומים האילו, ובהם התיבה מנגנת את הבאס.

רוזי1
תבין דבר אחד- העניין הוא לא אישי.
אתה כתבת היגד טיפשי כמשהו אונברסלי. אני הערכתי שאין לך ניסיון רב במה שאתה טוען ובאותה שעה לי היה ניסיון אחר בשני רמקולים נצילים שאני מכיר טוב-ועל פיו לא הופיע הבעיה שציינת.
ביקשתי ממך לפרט ולא יכולת.
למה- כי באמת לא שמעת מספיק את כל הרמקולים הנצילים ואפילו לא שמעת לעומק את הרמקולים שאתה טוען ששמעת.
להבא כדאי (לא רק לך) שמישהו טוען משהו באופן אונברסלי, שיביא דוגמאות ספציפיות, ומלבד זאת שידע לשים מחסום לאמרותיו אם אין לו באמת ניסיון בדבר באותו סטאפ ששמע. אפשר תמיד לצרף את המילה "לטעמי" ל"ניסיוני"( הכזה או האחר).
לגבי קואינסינדט- אני גם בספק רב ששמעת את הרמקול האמצעי של סידרת אקליפס הנקרא סופר אקליפש ואם כן, אשמח לדעת למי יש כזה בארץ ובאיזו קונפיגורציה.

לגבי המאמרים- וגם לגבי סלווטורה, אפשר להסכים או לא
יש לסלווטרה יותר "ניסיון" ממני וממיך ביחד.הדבר היחידי הרציני שאתה יכול לומר זה סלווטורה שמע סטאפ X וכתב שהוא נשמע Z ואני שמעתי סטאפ דומה וזה נשמע שונה ממה שסלווטורה תיאר.
לגבי הטוטל אקליפס- מה שהם כותבים במאמרים זה משהו דומה למה ששמעתי וגם כנראה טייק ואן. מה לעשות, קורה.
לגבי ההיגד שלך שבצורה כוללנית רמקולים נצילים עם עקבה יציבה נשמעים "רזים " במיד בס- זה שטויות במיץ עגבניות.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
טוב דיז יש לך אחלה רמקול.
כמובן שהטעונים והאמינות שלך הם ברמה הגבוהה ביותר (שלא לדבר על הציוד שלך)...

תהנה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
דיז זה פורום שחובים בה דעות .
מדי פעם גם חברה נפגשים .
כולם עושים את זה רק לכף .
לאף אחד אן פה אמת מוחלתת.
וכל הנסיון שיש למשהוא בעולם לא שווה עם אני והוא לא חולקים את אותו הטעם .
עם כולנו הינו באותה דעה לא היה פורום .
ולא משנה מה אתה חושב -הצורה שאתה כותב היא לא לעיניין .
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
מאיית(Speller)מנורות vs. מאיית(Speller )טרנזיסטורי

יתכן שמנהלי האתר יעשו בחוכמה אם ישקיעו במאיית (מנורתי או טרנזיסטורי-לבחירתם)
מאיית (speller)שיאפשר לחברי האתר להתבטא באופן תקין , נטול שגיאות כתיב ואשר יוביל אותם לשליטה מושלמת בלשון העברית
שליטה, אותה נדמה , לצורך העניין, לשליטה מושלמת של מגבר ברמקול(שוב מנורתי ו/או טרנזיסטורי לבחירתכם)

נ.ב במסגרת העדנה היחסית השורה על האתר בזמן האחרון- אני מקווה שאף אחד לא נעלב פרסונלית.

רם
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
צחי- לא הבנתי עם הבנת על מה אתה מגיב.
אני חושב שזה שטויות במיץ לכתוב איזו "אמת" כללית במיוחד כאשר היא לא נבדקה לעומק ומופיעה כהיגד כללי.
כך זה כאשר טוענים שידוע לכל שרמקול נציל עם עקבה גבוהה סובל מחוסר מיד בס
וכך גם בטענתיך הלא מבוססות על מגברי מנורות.
ועם כל טענותיך על ניסיון עמוק ומגורים על יד נמר-מספיק כאילו ששמעו אחרת כדי לסתור את דעותיך. ומספיק לראות הרבה אודיופילים אחרים שכנראה בעלי ניסיון רב יותר ממך וממני או ממישהו אחר שמגבירים עם מגבר שפופרות או משתמשים ברמקול נציל.
לילה טוב
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
במקרים רבים, בגלל העומס הלא אידיאלי, הוא יעשה דברים מסוימים טוב, ודברים אחרים פחות טוב. מי שחשוב לו יותר הדברים הטובים, יעדיף את מגבר המנורות. מי שחשוב לו יותר שליטה ובאס מדויק יעדיף הגברה טרנזיסטורית.
במקרים רבים שאנשים כותבים כאן "למגבר שלי אין בעיה לשלוט ברמקול כזה או אחר" הם טועים - יש להם אולי ווליום מרשים ללא מגבלה, הצליל הוא מאוד לטעמם וכ"ו - אבל המגבר לא ממש שולט ברמקול.
זה לא גורע מאיכות הבחירה שלהם - זה מגבר מצוין עבורם - אבל למגבר קשה, הוא מתפשר בתחומים מסוימים, ועם רמקול קל יותר הוא היה בא לידי ביטוי טוב יותר.

<נערך>
עד כמה הנושא של שילוב בין מגברים לרמקולים ניתן לפירוש מוטעה.

ולפי זה אני מניח שאתה חושב שאו מגבר מנורות SET בעוצמה גבוהה או טרנזיסטורי עם מאות ואלפי וואטים רק הם יכולים לשלוט בכול רמקול כמעט ? אם כך צריכים לקנות מקינטוש או מגבר חזק אחר , ובזה נגמרה בעיית הסינרגיה בין מגבר לרמקול ? , אני שואל כי נראה לי שפשוט לא הבנתי את כוונתך

אייל
לא יודע מה התכוון המתכנן, אבל בהשוואה לרמקולים אחרים באותו סדר גודל של תיבה ודרייברים - הרמקולים ששמעתי התאפיינו בחוסר בשר במיד באס ומטה.
אם מותר לשאול איזה רמקולים לדעתך נותנים מידבאס בשרני והם נצילים ? ואם אפשר גם זולים יחסית ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אינני מבין מדוע אתה חושב שהטוטאל אקליפס חסר במיד בס, מסקרן אותי לדעת על איזו הגברה האזנת לו, זהו רמקול שיכול להטעות כאשר ההגברה אינה מתאימה פיקס.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור