יניב.
מבחינת שליטה ודינמיקה, שם לב שכתבתי שברוב הפעמים הטרנזיסטור ישמע שולט ודינמי יותר.
בחנתי לא מעט טרנזיסטורים מול מנורות וגם באותם וואטים תמיד היה יתרון דינמי ויתרון כח ושליטה לטרנזיסטור.
נכון היה קסם למנורות שקשה להיתעלם ממנו, אני מבין את האהבה לצליל הזה, אך מה לעשות שהקסם הזה לעיתים בא על חשבון מוסיקליות, רמות העיוות במנורות הוא גבוהה לעומת הנקיון בטרנזיסטור טוב, דמפינג פקטור חלש במנורות לעומת נתונים מרשימים יותר בטרנזיסטור {שוב- יש יוצא מהכלל}.
.
נמר
ממתי מוזיקליות נקבעת על פי מידת הדינאמיות(כפי שמשתמע מדבריך?) ואם כך הדבר למה אתה מקשיב לתקליט ולא סידי
התירוץ של רמת עיוות גבוהה יותר של מגבר שפופרתי שייך לפורום שביל קליפות התפוזים. עובדתית זה נכון אבל מה עם הרמקול המעוות הגדול ביותר במערכת בסדרי גודל.
כשזורקים מילה עיוות- נא לציין באיזה טווח צלילי ,מה המשרעת לאורך אותו טווח צלילי של אותו מכשיר וכיצד העיוות הזה בא לידי ביטוי בצליל הנוצר בחלל החדר לאחר שהאות החשמלי עבר במערכת כולה.
למה מיצרים רמקולים קשים להנעה? למה "עובדים" על אנשים ומיצרים רמקולים שכדי לקבל תוצאה צלילית מעולה צריך תחנות כוח במחיר אסטרונומי- ראה MBL
שתומר התלהב מהסאונד בלאס וגאס.
מה מחיר רמקולים כאילו? המחיר של הרמקול נטו או המחיר של הרמקול עם ההגברה שמצליחה להניע אותו?
לשלוט על רמקול זה לא בעיה- תחבר אותו לבהמות עם המון כוח שיעיף את המגנטים והממבראנות.
השאלה היא המוזיקליות.
הבעיה בהגברה טרנזיסטורית היא הרמוניות אי זוגיות מסדר גבוהה וזאת בניגוד להגברה שפופרתית (בהכללה). מי שלא רגיש לעניין- ניצל ולא צריך "לשבור את הראש".
נא להבין- כאשר מרכיבים סטאפ , הצליל אמור להישמע טוב וטבעי לכל אורך הספקטרום הנשמע. מי שחושב שמגבר מנורות שלא נותן בס נכון או גבוהים- לא שמע סטאפ נכון.
דוגמה למגברי שפופרות שנוצרו עבור אולפני הקלטה ומישם זלגו לשוק משתמשים רגילים. הם EAR509
הם יודעים ל"העיף" המון רמקולים גם קשים. עדיין זה לא מגבר השפופרות הכי טוב והכי מוזיקלי והכי נכי.
מי שרוצה שליטה על רמקול בלי להתחבר לתחנת כוח מפלצתיות- שינסה לחפש רמקול נציל שיתאים לטעמו.