AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,926
- מעורבות
- 2,941
- נקודות
- 113
אני יודע, רק שאם הההקלטה אינה דומה למקור, מה הטעם לרדוף אחרי הנאמנות להקלטה?? נראה לי סתם מטופש.הכוונה ב"נאמנות למקור" היא למקור המוקלט ולא למציאות בה התרחשה ההקלטה .
כתבתי במפרש שמדובר גם בגדולות וגם בקטנות. הידע אצל בני אדם, שעוברים ממקום למקום, לא דווקא אצל חברות.מממ...אולי , אבל סלח לי אם זה נראה לי תמוה שכל אותם "מהנדסים שיודעים בדיוק מה כדאי למדוד" תמיד עובדים בחברות הבוטיק האקזוטיות
ה"קהיליה המדעית" אינה מעורבת בתהליכי העבודה של אף מהנדס נתון שאינו עוסק בפירסומים מדעיים.אחרת משתמע מדבריך שהם יודעי תורת הנסתר הנעלמה מעיני כל הקהיליה המדעית
אין צורך להעדיף לפי המיתוג, יש צורך להעדיף לפי האוזן. היה לי טרנספורט+ממיר רב-ערוצי של EMM Labs שהמחירון שלו היה $22,000 (למזלי שלימתי הרבה פחות), ולאחריו באיזשהו שלב קניתי Oppo BDP-105D משודרג, ב-$3,000, שנשמע לי טוב יותר, ומכרתי את ה-EMM. יאיר תמם מ-Magico, ששמע אצלי את ההשוואה, אמר שהוא לא מופתע, כי בדיגיטאל יש משמעות לשנת התיכנון והביצוע, כי הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן. ה-Oppo הנ"ל נשמע לי גם טוב יותר מ-EAR Acute 3 שיקר ממנו בהרבה. בהמשך קניתי Oppo UDP-205, שהמחירון שלו $1,300, שנשמע טוב יותר מה-105D המשודרג.אם נרחיב את האמירה "למדידות מוכרות אין שום מיתאם" לכל רכיב אודיו , יקר כזול , משתמע מכך שאין שום סיבה להעדיף דווקא מוצרים ממיתוג מסוים אבל לא זה המצב בפועל
לא ברורה לי האובססיה הזו עם הי-אנד ומיתוגים. למה שאתה קורא "חברות בוטיק" אין יתרון מהותי על חברות גדולות, אלא אם עובד אצלם איזשהו "כוכב" שמצליח לתכנן מכשירים טובים מהממוצע. ההבדל העיקרי בין החברות הגדולות ל"בוטיקיות" הוא בעיקר סוגי המכשירים, שפונים לשווקים שונים. למשל, רוב החברות הגדולות לא יתעסקו עם הגברת class A, שהיא גם יקרה, וגם המכשירים מתחממים, מה שלא נוח לבני תמותה רגילים, אבל קוסם לאודיופילים. רוב החברות הגדולות עוסקות ברסיברים, בעוד שהקטנות מתעסקות במכשירים נפרדים, וכד'.כלומר האפשרות היחידה להעדפה גורפת של כל מה שמכונה "היי אנד" היא שמתכנני ציוד כזה מסתירים משהו שלא ידוע לכל השאר ומה לעשות שזה לא נראה לי סביר והמשמעות היא שאולי המדידות הידועות דווקא כן נותנות אינדיקציה להתנהגות של ציוד
חוצמזה, יש כמובן לא מעט חברות "בוטיק" שה"כוכב" שלהם אינו המהנדס אלא איש השיווק.
במחשבה נוספת, לאור מה שכתבתי בבוקר, יש מצב שאולי אין מדידות מיוחדות, אלא מתכננים ובונים מכשירים לפי המדידות הסטנדרטיות, בתקווה שיצא טוב גם במצבים המסובכים, ובחברות היותר רציניות, גם נותנים לקבוצת מאזינים לחוות דעה ומתקנים בהתאם לפידבק שקיבלו. סביר שאצל המתכננים היותר טובים יוצא טוב יותר מאצל אחרים, לאו דווקא בגלל שהם בחברות בוטיק, וסביר שאם מתקנים לפי קבוצת האזנה, מקבלים תוצאות טובות יותר מאשר בלי.
נערך לאחרונה ב: