כנות נדרשת


איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אבל עם הטרינוב והסאב החדש קיבל מערכת נפלאה שיכולה לתת פייט ולנצח את רוב המערכות בארצנו הקטנטונת .

חג שמח,
למרות שאני יכול להבין את התלהבותך מהמערכת של רן אני סבור שהמונחים שאתה משתמש הם קצת (בלשון המעטה-כן?) מוגזמים.
עם מי הוא בפייט? ולמה ?
עם מי הוא בתחרות שהוא צריך/רוצה/שואף לנצח?

שמא יש כדאיות להרשם לועד האולימפי? שמעתי שמדליית זהב מקנה 0.5 מליון ש"ח (פטור ממס). עם סכום כזה בוודאי יוכל לשפר משהו..
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
משפטים כמו "אני מקבל את זה" מישהו
ששם אותך במקום הראוי לך" משפטים האלה
מקוממים, שמת את אצמך לאיזו אינסטנציה גבוהה וחורץ מה נכון ומה לא נכון, תרד לקרקע, אציק מבין יותר ממך, אתה עטוף בערפל ולא חידשת כלום חוץ
מהיתנשאות לשמה, מה שאמר אציק עליך
שוב דייק בכתיבה שלו, ואני אוסיף פרפקציוניזם היא תכונה נפסדת, ולכן אתה
מזמין כל המזדמן כדי שישמע את הפלא
השמיני בעולם כדי להיות בטוח במה שאתה שומע וגם תראו אותי, מה שחבל
שאתה לא תשתנה, כי אתה חי עם כנפים
ורואה את כולם מלמעלה וזה עצוב.
מצטער שזה מעציב אותך ,אבל אני שאלה ? פרפקציוניזם ממתי היא תכונה נפסדת ? החפיף הוא רצוי? תראה זה לא עניין של חברות , אני חבר טוב של איציק ומאוד מעריך אותו , אבל אותו דבר את רן , רק שהגישות שונות , לא מבין למה פתחת בסגנון נחות שכזה ,ואני שתדל להיות עדין "והדרת פני זקן " ,
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
חג שמח,
למרות שאני יכול להבין את התלהבותך מהמערכת של רן אני סבור שהמונחים שאתה משתמש הם קצת (בלשון המעטה-כן?) מוגזמים.
עם מי הוא בפייט? ולמה ?
עם מי הוא בתחרות שהוא צריך/רוצה/שואף לנצח?

שמא יש כדאיות להרשם לועד האולימפי? שמעתי שמדליית זהב מקנה 0.5 מליון ש"ח (פטור ממס). עם סכום כזה בוודאי יוכל לשפר משהו..
זו צורת הכתיבה של שניצל לטוב ולרע ,הרי איננו בכנס כירורגיה , והכתיבה מותאמת לאנרגיות בחלל הקטן שלנו ,אז לצערי ככה אני כותב פה , עניין של יצרים בשלוב חינוך ופיגור סביבתי
סליחה - ד"ר אלדר (המכונה שניצל )
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
משפטים כמו "אני מקבל את זה" מישהו
ששם אותך במקום הראוי לך" משפטים האלה
מקוממים, שמת את אצמך לאיזו אינסטנציה גבוהה וחורץ מה נכון ומה לא נכון, תרד לקרקע, אציק מבין יותר ממך, אתה עטוף בערפל ולא חידשת כלום חוץ
מהיתנשאות לשמה, מה שאמר אציק עליך
שוב דייק בכתיבה שלו, ואני אוסיף פרפקציוניזם היא תכונה נפסדת, ולכן אתה
מזמין כל המזדמן כדי שישמע את הפלא
השמיני בעולם כדי להיות בטוח במה שאתה שומע וגם תראו אותי, מה שחבל
שאתה לא תשתנה, כי אתה חי עם כנפים
ורואה את כולם מלמעלה וזה עצוב.
ממש כאב לך הלב שאיציק ורן הצליחו לסיים את הויכוח אתמול בצורה מכובדת.
פשוט לא יכולת להכיל את זה. כנראה לא נרדמת כל הלילה ועל הבוקר החלטת להראות להם ולכולם, איך אנשים אינטליגנטים ותרבותיים צריכים לסיים עניין. שאפו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
משפטים כמו "אני מקבל את זה" מישהו
ששם אותך במקום הראוי לך" משפטים האלה
מקוממים, שמת את אצמך לאיזו אינסטנציה גבוהה וחורץ מה נכון ומה לא נכון, תרד לקרקע, אציק מבין יותר ממך, אתה עטוף בערפל ולא חידשת כלום חוץ
מהיתנשאות לשמה, מה שאמר אציק עליך
שוב דייק בכתיבה שלו, ואני אוסיף פרפקציוניזם היא תכונה נפסדת, ולכן אתה
מזמין כל המזדמן כדי שישמע את הפלא
השמיני בעולם כדי להיות בטוח במה שאתה שומע וגם תראו אותי, מה שחבל
שאתה לא תשתנה, כי אתה חי עם כנפים
ורואה את כולם מלמעלה וזה עצוב.

קודם כל. חג שמח גם לך.

שנית אתה לא מכיר אותי, אין לך מושג מי אני ובטח לא את מי אני מזמין ומי אני מסרב לבקשותיו.

בניגוד אליך, אני אשמור לעצמי את המחשבות שלי בכל מה שקשור אליך. זה מיותר

אני כן אגיב לחלק שעושה רושם שמציק לך מאוד.

תתפלא, האנשים שכותבים כאן על המערכת שלי לא נשלפו מדפי זהב ולא ארבתי להם בסופר ליד מקרר מוצרי החלב , זה אנשים שפונים אליי בווטס אפים, הודעות פרטיות, טלפונים ובקשות דרך חברים מחברים.

לחלקם הגדול אני נענה (כי אני נהנה מהחברותא), לחלקם אני נאלץ לסרב בגלל שזה בכל זאת סלון בתוך בית עם ילדים ומשפחה.

ויש כאלה שאני בהחלט פונה ישירות אליהם, תוך מטרה קודם כל להכיר, כי אני סקרן לגביהם, לידע שלהם וגם לקומפוננטים שהם מחזיקים.

אני תמיד מאמין בזה שאני קודם כל שומע את הבן אדם שלוחצים על פליי, את הידע, הנסיון וההבנה שלו ורק אחרי זה את הקומפוננטים.

זה קודם כל תחביב שבנוי על הכרויות וחברויות.

סך הכל היו כאן בשנה וחצי האחרונות למעלה מ 60 אנשים שונים (כן, בתקופת הקורונה) כולל 7 יבואנים שונים, שמעולם לא מכרו לי בורג, לא חשבו למכור לפני, במהלך, או אחרי מה שהם שמעו.

כל אותם אנשים הגיעו לשמוע משהו שונה מהדברים המקובעים להם אתה רגיל, מסקרנות נטו.

אני משוכנע שחלק נהנו יותר, חלק נהנו פחות, אבל כולם נחשפו למשהו שונה ולקחו איתם את מה שלקחו. חלק אפילו זכו לאכול עוגיות מיוחדות.

אני מבין שקשה לך עם הקומפלימנטים שאתה קורא, כי זה מנפץ לך אקסיומות שאתה חי איתם עשרות שנים, כיצד זה יתכן שמישהו בלי טיפול חשמלי ובלי rack ייעודי, הכולל עץ שיובא במיוחד מהאמאזונס בכלל מצליח להוציא סאונד ועוד שמעתי שאין לו בכלל מרימי כבלים...

ועכשיו אלדר חושב שזו אחת המערכות הטובות בישראל וכל הזמן אנשים כותבים עליה וכל הזמן אנשים מדברים עליה..

לא נשמע הגיוני כל הסיפור הזה. הוא בטח התחנן שיכתבו, בטח משלם לאנשים כסף כל 10 בחודש. חייב להיות כאן איזה קאצ'.

אז אותו "פלא" כמו שאתה מכנה אותו בלעג, נוצר תוך עבודה קשה של שנים, לימוד של מאות מאות שעות, קריאה, שיחות, טיסות להתרשמויות בחו"ל, ביקור והאזנה אצל עשרות עשרות אנשים ונסיונות חוזרים ונשנים, חוזרים ונשנים.
כן, פרפקציוניזם שאתה סולד ממנו.

אז לסיכום המגילה הארוכה הזו, אני יכול להבין את התסכול האדיר שלך.

אז גם אותך, אני מזמין לשמוע ולהחשף למשהו שונה ואז תהיה לך ההזדמנות לכתוב שזה קישקוש ושומעים נורא.

תראה איזו הזדמנות פז נתתי לך.

אני פשוט לא חושב שתבוא, כי זה ינפץ לך בועה שאתה חי בה.
עושים על זה כרגע סרט רביעי. אמור להיות מוצלח, למרות שקיאנו קצת הזדקן כבר..

רן
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
כמי שידו גם הייתה במעל, אשמח לחזור לכתיבה בסגנון שפוי.
כנראה נושא המערכת מביא לאמוציות גבוהות יותר מאשר דברים חשובים יותר.

Ego isn’t amigo

אני אישית מחפש דברים מסוימים במוזיקה שכנראה לא כולם פה רואים כדבר החשוב.
לי חשובה טונאליות ונכונות (לפי אוזני) ופחות גודל ודינמיות אדירה.
לכן מה ששניצל כתב, הוא די נכון ואני משתמש במגברון (כולו 25 ואט) כדי להזיז רמקולים קטנים (יחסית לאילו של שניצל) ולא מחפש מגבר 500 ואט מחובר לרמקולים 2 מטר גובה.
רק מהניסיון שלי, טונאליות ונכונות מושגים בעיקר על ידי טיפול בחשמל ואקוסטיקה, ולכן הדגשתי פרמטרים אילו כחשובים ביותר בהודעות הקודמות שלי.

חג שמח
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
טכנית יש קיצור דרך ויש גם אילוצים. למשל: לשבור את הבית ולבנות אותו חדר מטופל מאוד או לשים ספוגים שמטפלים במשהו אחד אבל רוצחים משהו אחר. אני תמיד בעד לשבור ולבנות היטב. אבל זה לא פרקטי, זה מתאפשר רק במעבר דירה וזה יקר - מאוד יקר.

וכאן ניכנסת מערכת כיול החלל. ויש הרבה כאלה. יש כאלה זולות, יקרות ויקרות להחריד. ויש כאלה, שים לב, טובות בלי קשר למחירן. אחת מהן היא הטרינוב (יש עוד - בטוח).

החלל של רן למשל הוא חלל מעולה, אבל אין חלל מושלם, גם לא שלי. ואז ישנן כמה אופציות. האחת היא לצאת למסע בחירת ציוד אולטרה מוקפד ויקר להחריד וגם אז, זה לא יהיה בול. מערכת כיול טובה, מכויילת היטב הופכת חלל מעולה לחלל ברמה אחרת לגמרי. מערכות כיול החלל הישנות גרמו לי להיות אנטי כי הן היו נשמעות בערך כמו כסא של כתר בחנות לרהיטי יוקרה. המערכות המודרניות והידע שנצבר הוא אדיר, וזה מאפשר לקחת את המערכת עוד קצת קדימה. אגב, הפערים לא יהיו דרמה למי שאינו מבין, אבל לעיתים, משהו קטן, פצפון, שמערכת כיול חלל עושה ופתאום אתה שומע עוד חצי שניה של דעיכת מצילה, יכול להיות עבור האודיופיל הקנאי שידרוג ברמה אחרת.

צריך להתנסות, צריך לשמוע וצריך להיות עם ראש פתוח.
אני חושב שאתה מגזים בכך שאתה מתאר את היכולת לסדר אקוסטיקה בחדר למשהו היסטרי.
לא צריך לשבור קירות כדי להגיע לאקוסטיקה סבירה להאזנה למוזיקה.
אני מעריך שגם אתה שמעת מוזיקה באיכות מצויינת בחדרים שלא שברו בהם את הקירות וגם לא הציפו את הריצפה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
קודם כל. חג שמח גם לך.

שנית אתה לא מכיר אותי, אין לך מושג מי אני ובטח לא את מי אני מזמין ומי אני מסרב לבקשותיו.

בניגוד אליך, אני אשמור לעצמי את המחשבות שלי בכל מה שקשור אליך. זה מיותר

אני כן אגיב לחלק שעושה רושם שמציק לך מאוד.

תתפלא, האנשים שכותבים כאן על המערכת שלי לא נשלפו מדפי זהב ולא ארבתי להם בסופר ליד מקרר מוצרי החלב , זה אנשים שפונים אליי בווטס אפים, הודעות פרטיות, טלפונים ובקשות דרך חברים מחברים.

לחלקם הגדול אני נענה (כי אני נהנה מהחברותא), לחלקם אני נאלץ לסרב בגלל שזה בכל זאת סלון בתוך בית עם ילדים ומשפחה.

ויש כאלה שאני בהחלט פונה ישירות אליהם, תוך מטרה קודם כל להכיר, כי אני סקרן לגביהם, לידע שלהם וגם לקומפוננטים שהם מחזיקים.

אני תמיד מאמין בזה שאני קודם כל שומע את הבן אדם שלוחצים על פליי, את הידע, הנסיון וההבנה שלו ורק אחרי זה את הקומפוננטים.

זה קודם כל תחביב שבנוי על הכרויות וחברויות.

סך הכל היו כאן בשנה וחצי האחרונות למעלה מ 60 אנשים שונים (כן, בתקופת הקורונה) כולל 7 יבואנים שונים, שמעולם לא מכרו לי בורג, לא חשבו למכור לפני, במהלך, או אחרי מה שהם שמעו.

כל אותם אנשים הגיעו לשמוע משהו שונה מהדברים המקובעים להם אתה רגיל, מסקרנות נטו.

אני משוכנע שחלק נהנו יותר, חלק נהנו פחות, אבל כולם נחשפו למשהו שונה ולקחו איתם את מה שלקחו. חלק אפילו זכו לאכול עוגיות מיוחדות.

אני מבין שקשה לך עם הקומפלימנטים שאתה קורא, כי זה מנפץ לך אקסיומות שאתה חי איתם עשרות שנים, כיצד זה יתכן שמישהו בלי טיפול חשמלי ובלי rack ייעודי, הכולל עץ שיובא במיוחד מהאמאזונס בכלל מצליח להוציא סאונד ועוד שמעתי שאין לו בכלל מרימי כבלים...

ועכשיו אלדר חושב שזו אחת המערכות הטובות בישראל וכל הזמן אנשים כותבים עליה וכל הזמן אנשים מדברים עליה..

לא נשמע הגיוני כל הסיפור הזה. הוא בטח התחנן שיכתבו, בטח משלם לאנשים כסף כל 10 בחודש. חייב להיות כאן איזה קאצ'.

אז אותו "פלא" כמו שאתה מכנה אותו בלעג, נוצר תוך עבודה קשה של שנים, לימוד של מאות מאות שעות, קריאה, שיחות, טיסות להתרשמויות בחו"ל, ביקור והאזנה אצל עשרות עשרות אנשים ונסיונות חוזרים ונשנים, חוזרים ונשנים.
כן, פרפקציוניזם שאתה סולד ממנו.

אז לסיכום המגילה הארוכה הזו, אני יכול להבין את התסכול האדיר שלך.

אז גם אותך, אני מזמין לשמוע ולהחשף למשהו שונה ואז תהיה לך ההזדמנות לכתוב שזה קישקוש ושומעים נורא.

תראה איזו הזדמנות פז נתתי לך.

אני פשוט לא חושב שתבוא, כי זה ינפץ לך בועה שאתה חי בה.
עושים על זה כרגע סרט רביעי. אמור להיות מוצלח, למרות שקיאנו קצת הזדקן כבר..

רן

המערכת שלך היא לא הנושא כאן,
אני דיברתי על התנהלותך כאן וכתיבתך,
תגובתך היא מובנת של עו"ד שוב מעורפלת
נשמעת כאחד שעושה נפשות,
בעיניין התסכול האדיר, אני מכיר אותך
הרבה יותר משאתה מכיר אותי, לכן אתה
כותב בתגובה שלך שוב על עצמך כמה
אתה נעלה ומושלם ונותן לי הזדמנות פז,
אותי מעניינים אנשים מאחורי המערכת
ולא המערכת, המערכת היא רק אמצעי
למפגש, בקשר לפרפקציוניזם ושלמות,
בעבר הרחוק רציתי להיות מהאב מושלם,
להפתעתי הנערה אמרה לי,
"יתעייף העכבר ולא החור"
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
מהיכרותי עם רן , הוא המבקר הכי גדול של המערכת שלו . אני מבין אותו לגמרי - כי גם אני כזה . זה לא אומר שהוא לא נהנה מאוד מהמערכת - זה אומר שהוא לא עוצר ולא חוסך ביקורת ממנה ורצון לשיפור תמידי ( זה נקרא תשוקה / אובססיביות ) .

אם הוא חושב שמשהו לא טוב ויגיעו 250 אנשים ויגידו שזה מדהים והוא גם יסכה בפרס כספי גדול -הוא ימשיך להרגיש רע ויגיד שזה לא טוב .

האיש בתחרות מתמדת עם עצמו - אני חושב שזו התחרות היחידה שאדם צריך כדי להתקדם באמת .
תחרות עם אחרים - היא מכת מוות - ובדרך כלל מוגבלת מאוד , לא מניבה תוצאות ומפוצצת באגו שמשבש את השכל הישר , את היכולת להתחבר לעצמך ואת האפשרות להתקדם .

כשאתה מול עצמך בשעות הקטנות של הלילה - אין אגו .

לדעתי , הטונים שלו היותר ״ ביקורתיים״ והחד משמעיים הם ממקום של - חפרתי , הקדשתי , קרעתי את התחת , שיפרתי דברים אצלי ואצל אחרים ואנשים שומעים את ההבדלים ונהנים - ועכשיו זה מה שאני שומע שאומרים - אנשים שלא ניסו את זה ואין להם פרספקטיבה . זה חלק מה פרפקציוניזם שאני חושב שרוב אנשי האתר ״ נגועים״ בו וזה בדרך כלל קים באנשים שמחוברים לכל תחביב בצורה משמעותית .

כמו שאני - מעולם לא הייתי , מביא דעה לכאן או לכאן על זרוע על לפטיפון . אני מבין שהנסיון שלי לא גדול בזה . אני מבין שיש לי עוד הרבה מה ללמוד שם . ואני מבין שכדאי ללמוד כי שמעתי אצל נמר משהו מדהים ( עבורי).

חג שמח
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,707
מעורבות
217
נקודות
63
לא מבין איך הציודפילים
האודיופילים עוד לא התחילו
להפגין בבלפור על החרפה
הזו שנקראת בקרת טון ידנית
במגברי סטריאו...
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כמי שידו גם הייתה במעל, אשמח לחזור לכתיבה בסגנון שפוי.
כנראה נושא המערכת מביא לאמוציות גבוהות יותר מאשר דברים חשובים יותר.

Ego isn’t amigo

אני אישית מחפש דברים מסוימים במוזיקה שכנראה לא כולם פה רואים כדבר החשוב.
לי חשובה טונאליות ונכונות (לפי אוזני) ופחות גודל ודינמיות אדירה.
לכן מה ששניצל כתב, הוא די נכון ואני משתמש במגברון (כולו 25 ואט) כדי להזיז רמקולים קטנים (יחסית לאילו של שניצל) ולא מחפש מגבר 500 ואט מחובר לרמקולים 2 מטר גובה.
רק מהניסיון שלי, טונאליות ונכונות מושגים בעיקר על ידי טיפול בחשמל ואקוסטיקה, ולכן הדגשתי פרמטרים אילו כחשובים ביותר בהודעות הקודמות שלי.

חג שמח

כן, התחביב הזה מאוד אמוציונאלי ולעיתים אתה נגרר לויכוחים והחלפת מהלומות. לחלוטין מיותר.

שמח שישנו רצון להוריד להבות, לפחות אצל חלקנו.

לגופם של דברים, אני לא חושב שיש סתירה בין הדברים של שניצל לרצונות שלך, להשגת אותה נכונות ואותה טונאליות.

אפשר לקבל גודל, דינאמיות, כח ועדיין לקבל טונאליות, "נכונות" ורוך, באותה מערכת, זה חוזקן של מערכות מאוד וורסטיליות.

טונאליות היא בן דוד של טעם אישי , זאת בהנחה שאין איזו חריגה מהותית שהופכת את הכינור להשמע כמו גיטרה.

רק מנסה להבין איך אתה חושב שאפשר להגיע לטונאליות, שנניח תתאים בדיוק לרצונות שלך, באמצעות שני כלים שאין למשתמש שום שליטה עליהם, כדוגמת אקוסטיקה פאסיבית ו/או טיפול חשמלי?


רן
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
כן, התחביב הזה מאוד אמוציונאלי ולעיתים אתה נגרר לויכוחים והחלפת מהלומות. לחלוטין מיותר.

שמח שישנו רצון להוריד להבות, לפחות אצל חלקנו.

לגופם של דברים, אני לא חושב שיש סתירה בין הדברים של שניצל לרצונות שלך, להשגת אותה נכונות ואותה טונאליות.

אפשר לקבל גודל, דינאמיות, כח ועדיין לקבל טונאליות, "נכונות" ורוך, באותה מערכת, זה חוזקן של מערכות מאוד וורסטיליות.

טונאליות היא בן דוד של טעם אישי , זאת בהנחה שאין איזו חריגה מהותית שהופכת את הכינור להשמע כמו גיטרה.

רק מנסה להבין איך אתה חושב שאפשר להגיע לטונאליות, שנניח תתאים בדיוק לרצונות שלך, באמצעות שני כלים שאין למשתמש שום שליטה עליהם, כדוגמת אקוסטיקה פאסיבית ו/או טיפול חשמלי?


רן
דווקא על שני הפרמטרים האילו יש לי הכי הרבה שליטה.
אקוסטיקה פאסיבית זה המון ניסוי ותהייה והרבה טעייה.
יש המון אביזרים קונבציונאליים וגם מוזרים שאיתם אפשר להתקרב למה שמחפשים.
העמדה ושיכוך הם חלק מה אקוסטיקה, ומצאתי שככל והם טובים יותר, הטונאליות שאני מחפש משתפרת. לדעתי קשה מאוד עד בלתי אפשרי לתקן את מה שיוצא עקום מהמערכת, וזה יוצא לדעתי עקום אם אין שיכוך טוב ונכון. ולא חייבים עץ מיוחד ממערב אפריקה.
בנושא חשמל… רק מהניסיון שלי שני מכשירים שהם פילטר חשמל והארקת מכשירים עשו דברים שלא חוויתי בשום החלפה של ציוד ,עם זה דאק, רמקולים, כבלים או משחק עם אקוסטיקה.
כדי שלא הובן אחרת, מבחינתי אני עדיין במקום הדורש המון שיפור, אבל הטיפול באקוסטיקה ובעיקר הטיפול בחשמל איפשרו לי לחיות בשלום עם המערכת, מה שלא היה קודם.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
המערכת שלך היא לא הנושא כאן,
אני דיברתי על התנהלותך כאן וכתיבתך,
תגובתך היא מובנת של עו"ד שוב מעורפלת
נשמעת כאחד שעושה נפשות,
בעיניין התסכול האדיר, אני מכיר אותך
הרבה יותר משאתה מכיר אותי, לכן אתה
כותב בתגובה שלך שוב על עצמך כמה
אתה נעלה ומושלם ונותן לי הזדמנות פז,
אותי מעניינים אנשים מאחורי המערכת
ולא המערכת, המערכת היא רק אמצעי
למפגש, בקשר לפרפקציוניזם ושלמות,
בעבר הרחוק רציתי להיות מהאב מושלם,
להפתעתי הנערה אמרה לי,
"יתעייף העכבר ולא החור"

אני יכול לבחור ולהגיב בקלות לדברים שכתבת , כי אתה עצמך. בהודעות הרבות שלך, נותן הרבה מאוד חומר על עצמך ועל הידע שלך...

אבל אני בוחר לא להגיב ולשמור על כבודך.

אז בוא נחליט פשוט להתעלם אחד מהשני ונמשיך להנות מהחג.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
דווקא על שני הפרמטרים האילו יש לי הכי הרבה שליטה.
אקוסטיקה פאסיבית זה המון ניסוי ותהייה והרבה טעייה.
יש המון אביזרים קונבציונאליים וגם מוזרים שאיתם אפשר להתקרב למה שמחפשים.
העמדה ושיכוך הם חלק מה אקוסטיקה, ומצאתי שככל והם טובים יותר, הטונאליות שאני מחפש משתפרת. לדעתי קשה מאוד עד בלתי אפשרי לתקן את מה שיוצא עקום מהמערכת, וזה יוצא לדעתי עקום אם אין שיכוך טוב ונכון. ולא חייבים עץ מיוחד ממערב אפריקה.
בנושא חשמל… רק מהניסיון שלי שני מכשירים שהם פילטר חשמל והארקת מכשירים עשו דברים שלא חוויתי בשום החלפה של ציוד ,עם זה דאק, רמקולים, כבלים או משחק עם אקוסטיקה.
כדי שלא הובן אחרת, מבחינתי אני עדיין במקום הדורש המון שיפור, אבל הטיפול באקוסטיקה ובעיקר הטיפול בחשמל איפשרו לי לחיות בשלום עם המערכת, מה שלא היה קודם.

לשם כיוונתי. חוסר שליטה.
.
ככל שאתה נאלץ לטעות שוב ושוב (כמו כולנו) באקוסטיקה פאסיבית ולהבין שזה מוצר שאין לך שום שליטה מדויקת ואמיתית עליו, בוודאי לא ברמה חובבנית של זריקת קולט באס כאן ודיפיוזר שם, אזי זה לא הכלי המתאים להגיע לטונאליות.

זה כלי מצוין, יקר עד מאוד, שדורש השקעה אדירה, של כסף, אנרגיה, לימוד ואנשי מקצוע וזאת על מנת להגיע כיאות למטרה לשמה הוא נוצר: פתרון בעיות אקוסטיות בחלל ולא הגעה לטונאליות מסוימת.

ובאשר להערתך לנמר בכל הקשור לגודל ההשקעה הנדרשת באקוסטיקה פאסיבית:

גם זה עניין הקשור עם אופי ורמת התשוקה שלך לתחביב.

יש כאלה שיסתפקו ברכישה של קולטי באס ודיפיוזרים ויהיו מרוצים כי חלק מההידהודים נעלמו...ויש כאלה שיקחו את זה כפרויקט יקר, המלווה באנשי מקצוע ומדידות.

רן
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
דרך אגב, קצת פרופורציות, כל המערכות של החברים בשרשור פה הם כנראה בין המערכות הטובות בארץ!

למרות ששונות אחת מהשניה, יש מערכות מצויינות שהם לא גדולות ונכנסות לחדר קטן, ויש מצויינות שהם גם גדולות.

הגדולות הם גם יקרות יותר, אין מה לעשות, כדי למלא חלל של 50 מטר, צריך מונובלוקים עצבנים, רמקולים גדולים שבדרך כלל פחות נצילים. אבל להאזין בחלל קטן יותר אין צורך בסוג הציוד הזה, ואין צורך בתיקון חדר אגרסיבי. זה לא עושה את המערכת פחות טובה או פחות מהנה. לא תמיד צריך את הקיצוניות ורדיפה אינסופית, בעני זה מתיש. אצלי שומע 2 מטרים מהרמקולים, כאשר יחסית לגודל שלהם זה סוג של near filed. במצב כזה אין ממש צורך בתיקוני אקוסטיקה אגרסיבים, הרמקולים רחוקים מהקירות ואין קיר אחורי צמוד לראש.

גם סוג המוזיקה משחק פה, כל אחד לוקח המערכת לכוון אחר. אדם המורגל במערכת גדולה לא תמיד ידע להבין שהמערכת הקטנה שכרגע שומע נותת בראש, ולאחר מערכת גדולה יכולה להשמע בומבסטית וגדולה מידי.

לא צריך שתהיה את המערכת הכי טובה בארץ, צריך מערכת שאהנה ממנה בטירוף, ארצה לשמוע אלבום אחר אלבום ושלא תעייף אותי. ברגע שכל הזמן מחפשים מה לשפר, זה אומר ששומעים כל הזמן חסרונות, וזה אומר שלא נהנים מהמוזיקה, במצב כזה אני לא מחפש ״להתקדם״, אלא לזרוק המערכת מהחלון.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
לשם כיוונתי. חוסר שליטה.
.
ככל שאתה נאלץ לטעות שוב ושוב (כמו כולנו) באקוסטיקה פאסיבית ולהבין שזה מוצר שאין לך שום שליטה מדויקת ואמיתית עליו, בוודאי לא ברמה חובבנית של זריקת קולט באס כאן ודיפיוזר שם, אזי זה לא הכלי המתאים להגיע לטונאליות.

זה כלי מצוין, יקר עד מאוד, שדורש השקעה אדירה, של כסף, אנרגיה, לימוד ואנשי מקצוע וזאת על מנת להגיע כיאות למטרה לשמה הוא נוצר: פתרון בעיות אקוסטיות בחלל ולא הגעה לטונאליות מסוימת.

ובאשר להערתך לנמר בכל הקשור לגודל ההשקעה הנדרשת באקוסטיקה פאסיבית:

גם זה עניין הקשור עם אופי ורמת התשוקה שלך לתחביב.

יש כאלה שיסתפקו ברכישה של קולטי באס ודיפיוזרים ויהיו מרוצים כי חלק מההידהודים נעלמו...ויש כאלה שיקחו את זה כפרויקט יקר, המלווה באנשי מקצוע ומדידות.

רן
כנראה לשנינו יש ניסיון שונה וגישה אחרת.
אקוסטיקה טובה לשמיעת מוזיקה נמצאת בהמון חדרים ומקומות שלא הושקע בהם ממון רב או תוכננו על ידי מומחים ידועי שם.
לגבי נמר: אצלי בבית לא אבצע שום אקוסטיקה שאיני יכול לשנותה או לבטלה בתוך 5 שניות.
גם נמר לא יודע איך תישמע המערכת אם ישנה חלק מהקירות…
לגבי מקצוענות, אני האיש הכי מקצועי שאני מכיר והצלחתי למצוא עבור האוזניים שלי. נשבע לך חיפשתי טובים יותר עבורן - לא מצאתי.
כל ההתעסקות הזאת באקוסטיקה דורשת המון המון סבלנות ועקשנות, וכמה שפחות מבקרים ״מומחים״ בבית לצורך שמיעת מוזיקה (למדתי שהם רק מבלבלים את האוזניים שלי).
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מבקרים, מבחינתי לפחות , נועדו קודם כל לחברותא ולא לביקורות או תשבוחות.

אני המבקר הכי גדול של עצמי והיו בהחלט תקופות שחשבתי שהמערכת שבורה לחלוטין מבחינת סאונד, למרות תשבוחות של אנשים והפוך, לא מתרגש מביקורות בזמן שאני חושב שהמערכת מנגנת מצוין.

עם זאת, אני לא פוסל להקשיב לאנשים, מכולם השכלתי ולמדתי גם לקחת דברים מסוימים לתשומת ליבי.

שוב, אני מכבד ומקבל את נסיונך עם אקוסטיקה, אבל אני רואה את כל תחום האקוסטיקה אחרת לגמרי, עם כל הכבוד לאוזניים שלנו (שהם אלו שיקבעו בסופו של יום)
שהם כלי חמקמק שמושפע ממצבי רוח ופסיכולוגיה.

חושב ומאמין מניסיון, שזה תחום שחייב להיות משולב בו גם מדידות, ידע עצום ואנשי מקצוע.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
דרך אגב, קצת פרופורציות, כל המערכות של החברים בשרשור פה הם כנראה בין המערכות הטובות בארץ!

למרות ששונות אחת מהשניה, יש מערכות מצויינות שהם לא גדולות ונכנסות לחדר קטן, ויש מצויינות שהם גם גדולות.

הגדולות הם גם יקרות יותר, אין מה לעשות, כדי למלא חלל של 50 מטר, צריך מונובלוקים עצבנים, רמקולים גדולים שבדרך כלל פחות נצילים. אבל להאזין בחלל קטן יותר אין צורך בסוג הציוד הזה, ואין צורך בתיקון חדר אגרסיבי. זה לא עושה את המערכת פחות טובה או פחות מהנה. לא תמיד צריך את הקיצוניות ורדיפה אינסופית, בעני זה מתיש. אצלי שומע 2 מטרים מהרמקולים, כאשר יחסית לגודל שלהם זה סוג של near filed. במצב כזה אין ממש צורך בתיקוני אקוסטיקה אגרסיבים, הרמקולים רחוקים מהקירות ואין קיר אחורי צמוד לראש.

גם סוג המוזיקה משחק פה, כל אחד לוקח המערכת לכוון אחר. אדם המורגל במערכת גדולה לא תמיד ידע להבין שהמערכת הקטנה שכרגע שומע נותת בראש, ולאחר מערכת גדולה יכולה להשמע בומבסטית וגדולה מידי.

לא צריך שתהיה את המערכת הכי טובה בארץ, צריך מערכת שאהנה ממנה בטירוף, ארצה לשמוע אלבום אחר אלבום ושלא תעייף אותי. ברגע שכל הזמן מחפשים מה לשפר, זה אומר ששומעים כל הזמן חסרונות, וזה אומר שלא נהנים מהמוזיקה, במצב כזה אני לא מחפש ״להתקדם״, אלא לזרוק המערכת מהחלון.

זה שיש אובסיסיה או רצון למצוינות זה ממש לא אומר שלא נהנים בטירוף.
אני מסכים לגמרי שזה מתיש בהתחלה - וגם מתסכל .אבל ברגע שאתה רואה ושומע תוצאות - קיבלת את שכרך ומשם זה לא מתיש .אתה תרצה לחפור עוד.
אני מדמה את זה כעבודה שמתחילה ללא תשלום ,ללא משכורת. במהלך הדרך -אתה מקבל משכורת מדהימה(משפר את שלך) ובהמשך אתה מקבל משכורת ממש שמנה (משפר את של אחרים) והם שולחים לך הודעות תודה והערכה ואתה השפעת על זה שהם נהנים יותר ממוזיקה.שיפרת את חייהם.

מפה כל התפיסה של אובססיבה = סבל - לא קיימת.

החדרים היותר קטנים הם אלו שדורשים את הטיפול הכי מסיבי פר מ"ר.
אגב,אם אתה מאזין מ 2 מטרים - אני מניח שבדקת שהרמקול מתוכנן לזה ? רוב הרמקולים הביתיים לא מגיעים ל ALIGNMENT נכון מ 2 מטרים .באולפנים כמובן שכן .
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן דגוסטינו על הקדם Momentum HD
described one of the reasons he
endowed the Momentum HD with tone controls: As he was getting more involved with analog, he discovered that many of his prized records needed "a little tweak of the tone control." Rather than place the tone controls in the middle of the gain stage, as is often done, and which in his opinion invariably affects sound quality, he added a completely separate tone-control amplifier that, when engaged, diverts the signal through a circuit that is exactly the same, sonically, as in the preamp.

"When you engage the tone controls, you're not affecting how the rest of your preamp sounds," he said. "It only affects the band you're operating in. For the treble, you're working from about 7 or 8kHz up, and on the low side, from about 50 or 60Hz down. They're not big tone controls; they're not going to shake the earth, but they are going to make slight differences."

כמי שמכיר את המכשיר היוקרתי הזה מקרוב אני יכול לומר אליו רק דברים טובים. אם זאת גם תוספת ה-ton control היחודית שדגוסטינו תכנן בו לא רק מבחינתי תשאר אצלי בגדר אופציה ובעיקר מחוץ לתחום. הסיבה היא שכל קטע סאונד שנבחר לנגן במערכת ניחן במאפינים סוניים וטיונינג יחודי לו. מאפיינים אלה הם חלק מחותמת סאונד מורכבת, שעל מנת למקסם אותה נדרש הרבה מעבר למילוי חוסר או הפחתה נקודתית בחלק תחתון או עליון.

רוב הכותרים שאנו מאזינים להם באנלוג או בדיגיטל רחוקים מלהיות מושלמים. יתרה מזאת, אם תסכימו או לא קיימים בינהם לא מעט שלא יעזור להם- a littel tweak of the tone control כפי שדגוסטינו טוען, משום שבדיוק בנקודת התורפה הזו מתרחשת הדרמה. במילים אחרות מתרחש האמפקט הסוני לטוב ולרע והחשיבות שמייחסים לתוצאה ועד כמה זה קריטי תלוי ברמת הציפיות של המאזין ובניסיון שיש לו.

זה שמשוואת הסאונד מגלמת בבסיסה חוסר אחידות בפרמטרים סוניים מובהקים, וחתימת מצלול שונה בין חברה לחברה (בין אולפן למשנהו ) זה אך טבעי ובוודאי שאין מדובר בחדשה מרעישה. מכאן שהעיסוק האודיופילי בחוויות השמע תוך התמודדות עם פגמים סוניים רבגוניים הם עניין שבשיגרה, והוא משותף כמעט לכל מי שעוסק או עסק אי פעם בבנית מערכת היי פיי דו ערוצי.

לסיום השימוש בכפתורים הנדונים לא מתאים לכל אחד. בטח לא למי שתכנן והרכיב בקפידה מערכת מספיק רגישה, שלא חסרה דינמיקה (גם אם היא לא מבוססת על אין סוף וואטים) ובשינויים קטנטנים מתאפשר לאזן בה הטיונינג כמו בדוגמה אחת( מיני רבות) שנמר ציין, ושאין לו צורך לרוץ לשבור קירות אחרי כל האזנה, או לכסות אותם (במידה שהחדר סביר ), ובטח שלא לסובב כפתור על מנת להדגיש ולרפד תדרים שונים שאינם מצויים במקור בשלמותם!

חג שמח
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מבקרים, מבחינתי לפחות , נועדו קודם כל לחברותא ולא לביקורות או תשבוחות.

אני המבקר הכי גדול של עצמי והיו בהחלט תקופות שחשבתי שהמערכת שבורה לחלוטין מבחינת סאונד, למרות תשבוחות של אנשים והפוך, לא מתרגש מביקורות בזמן שאני חושב שהמערכת מנגנת מצוין.


שוב, אני מכבד ומקבל את נסיונך עם אקוסטיקה, אבל אני רואה את כל תחום האקוסטיקה אחרת לגמרי, עם כל הכבוד לאוזניים שלנו (שהם אלו שיקבעו בסופו של יום)
שהם כלי חמקמק שמושפע ממצבי רוח ופסיכולוגיה.

חושב ומאמין מניסיון, שזה תחום שחייב להיות משולב בו גם מדידות, ידע עצום ואנשי מקצוע.

רן
חוץ מאחד או שניים שאני מאוד מעריך את דעתם (יותר נכון אחד) , אין לי רצון לקבל חוות דעת על המערכת שלי.
לגבי חברותא זה סבבא, רק לא קשור לתחביב.
לדעתי אתה טועה בגדול, לפחות לגבי, באמירה שהאוזניים מושפעים מפסיכולוגיה ומצבי רוח.
אחרי חצי שעה עם המערכת, לא משנה מה מצב הרוח שלי, אני יודע אם אני אוהב או לא את מה שאני שומע.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור