כנות נדרשת


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן מביע בעקביות גישה שחותרת תחת אושיות הקיום האודיופילי המסורתי של כמה אנשים.
רום קורקשין ושימוש בסאב הם לא בדיוק במיינסטרים האודיופילי המקובל, זה לא בא בטוב להרבה אנשים ויש לזה מחירים כשנכנסים עם דבר כזה לבית המקדש של האודיופילים. בטח כאג׳נדה.
התנגדות עניינית במקרה הטוב והשמצות אישיות זולות מתחת החגורה כמקובל בז׳אנר הפורומים האינטרנטיים, במרבית המקרים.
אני חושב שמה שרן עושה בפורום בהצגת גישה נוספת לאודיופיליה, זה לא פחות ממהפכה. גישה חדשה לגמרי לאיך מגיעים לנירוונה אודיופילית, וזה הדבר הכי מעניין שקרה פה לדעתי בשנים האחרונות, אחרי אלפי מריבות על כבלים ועוד נושאים עבשים וטחונים לעייפה.
הוא עושה זאת כחובב נלהב, שלא על מנת לקבל פרס ולא כלום. מוכן לחלוק אלפי שעות השקעה והמון משאבים כספיים, עם האחרים, בכתיבה עניינית שעוסקת בגופם של דברים ולא בגופו של אדם, ובאירוח בביתו.
למה הצגת גישה שונה מהקונבנציות של המיינסטרים נתפסת כהתנשאות? הרי איש הישר באוזניו יעשה ואין פה תורה למשה מסיני.
אני לא מסכים בהכרח לגישה שרן מציג. רק אומר שראוי לשמוע ולבדוק כל אחד בעצמו. אני לדוגמא בדקתי לעומק, ולא התאים לי.
לדעתי מגיע לרן תודה וכל הכבוד.
(אה, ופראמין זו לא תרופה לקנאה).

תודה על הדברים החמים.

בזמנו, שנמר דיבר איתי וביקש ממני להיות פעיל יותר, לשתף יותר, לחשוף יותר, אחרי שהוא הקשיב למערכת בפעם הראשונה, הסברתי לו שהפורום הספציפי הזה, לא באמת פתוח לאג'נדות אחרות, היות והדיונים כאן, פחות או יותר, סובבים סביב אותה דרך חשיבה ומתודה ולכן , התגובות של חלק מהאנשים יהיו בוודאי חריפות, לגלגניות אשר יכוונו בתחילה לציוד, לחשיבה, למתודה ומהר מאוד יעברו לפסים אישיים, ברגע שיבינו כי קיימת בעיה עובדתית (מבחינתם) עם התוצאה הסונית הסופית.

לגישתו, הראייה שלי את הדברים הייתה שגויה, תוך שהוא מסביר כי ישנם בפורום הרבה מאוד אנשים הצמאים למשהו שונה וסקרנים לגלות דברים שהם מעולם לא נחשפו אליהם, אלא רק מקריאה.

שנינו צדקנו.

השנתיים האחרונות הוכיחו לי שהוא צדק ואכן ישנם עשרות רבות של אנשים, חלקם פעילים יותר, חלקם פעילים פחות, אשר אכן סקרנים לגלות ולהקשיב למשהו שונה, למערכת המתבססת על חשיבה אחרת ויישום שונה ממה שהם הורגלו אליו.

כפי שכבר ציינתי, אני משוכנע שהיו כאלה שאהבו יותר והיו כאלה שאהבו פחות. You can't win them all.

ובאותה הזדמנות של חשיפת הדברים, זכיתי להכיר הרבה אנשים חדשים, אשר חלקם הפכו לחברים טובים וקרובים.

אבל גם אני צדקתי.

צדקתי בכך, שהאג'נדה הזו תגיע עם מחיר.

קל לראות את זה בשירשור הנוכחי וקל לראות את זה בשירשורים אחרים, ההערות העוקצניות, ההעלבות האישיות והתסכול המתמשך.

הדברים תמיד יגיעו מאנשים שמעולם לא החליפו איתי מילה, שזה עוד ניחא, אלא יותר מעציב (מבחינתי לפחות), הם יגיעו מאנשים אשר מסרבים לצאת מהעולם הסגור שלהם וממאנים להקשיב, להפתח לדברים שונים, להתנסות בדברים שונים...

וככל שהם יקראו יותר על המערכת ועל התרשמות של אנשים ממה שהם שמעו, זה יקצין עוד יותר את תגובתם, תוך שהם ינסו בשלב מסוים להסיט את זה מהפן המקצועי ולהשליך את זה לפן האישי (אין לנו בעיה עם המערכת, יש לנו בעיה איתך....ברור, אנחנו מכירים מהמילואים..).

לצערי, בטיפשותי כי רבה, אני נגרר בקלות אחרי ההערות (חוסר בגרות) ולפעמים התגובות שלי הן אמוציונאליות ולא ראויות ועל כך אני מצר. באמת.

אז לסיכום ועם תחילתה של השנה החדשה, אני בהחלט אעשה מאמץ להגיב בסלחנות רבה יותר לאותן עקיצות והערות אישיות, אשר ככל הנראה לא ייעלמו ועם זאת, אמשיך בכל הכח, עם האג'נדה שאני מאמין בה.

רן
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
730
מעורבות
592
נקודות
93
תודה על הדברים החמים.

בזמנו, שנמר דיבר איתי וביקש ממני להיות פעיל יותר, לשתף יותר, לחשוף יותר, אחרי שהוא הקשיב למערכת בפעם הראשונה, הסברתי לו שהפורום הספציפי הזה, לא באמת פתוח לאג'נדות אחרות, היות והדיונים כאן, פחות או יותר, סובבים סביב אותה דרך חשיבה ומתודה ולכן , התגובות של חלק מהאנשים יהיו בוודאי חריפות, לגלגניות אשר יכוונו בתחילה לציוד, לחשיבה, למתודה ומהר מאוד יעברו לפסים אישיים, ברגע שיבינו כי קיימת בעיה עובדתית (מבחינתם) עם התוצאה הסונית הסופית.

לגישתו, הראייה שלי את הדברים הייתה שגויה, תוך שהוא מסביר כי ישנם בפורום הרבה מאוד אנשים הצמאים למשהו שונה וסקרנים לגלות דברים שהם מעולם לא נחשפו אליהם, אלא רק מקריאה.

שנינו צדקנו.

השנתיים האחרונות הוכיחו לי שהוא צדק ואכן ישנם עשרות רבות של אנשים, חלקם פעילים יותר, חלקם פעילים פחות, אשר אכן סקרנים לגלות ולהקשיב למשהו שונה, למערכת המתבססת על חשיבה אחרת ויישום שונה ממה שהם הורגלו אליו.

כפי שכבר ציינתי, אני משוכנע שהיו כאלה שאהבו יותר והיו כאלה שאהבו פחות. You can't win them all.

ובאותה הזדמנות של חשיפת הדברים, זכיתי להכיר הרבה אנשים חדשים, אשר חלקם הפכו לחברים טובים וקרובים.

אבל גם אני צדקתי.

צדקתי בכך, שהאג'נדה הזו תגיע עם מחיר.

קל לראות את זה בשירשור הנוכחי וקל לראות את זה בשירשורים אחרים, ההערות העוקצניות, ההעלבות האישיות והתסכול המתמשך.

הדברים תמיד יגיעו מאנשים שמעולם לא החליפו איתי מילה, שזה עוד ניחא, אלא יותר מעציב (מבחינתי לפחות), הם יגיעו מאנשים אשר מסרבים לצאת מהעולם הסגור שלהם וממאנים להקשיב, להפתח לדברים שונים, להתנסות בדברים שונים...

וככל שהם יקראו יותר על המערכת ועל התרשמות של אנשים ממה שהם שמעו, זה יקצין עוד יותר את תגובתם, תוך שהם ינסו בשלב מסוים להסיט את זה מהפן המקצועי ולהשליך את זה לפן האישי (אין לנו בעיה עם המערכת, יש לנו בעיה איתך....ברור, אנחנו מכירים מהמילואים..).

לצערי, בטיפשותי כי רבה, אני נגרר בקלות אחרי ההערות (חוסר בגרות) ולפעמים התגובות שלי הן אמוציונאליות ולא ראויות ועל כך אני מצר. באמת.

אז לסיכום ועם תחילתה של השנה החדשה, אני בהחלט אעשה מאמץ להגיב בסלחנות רבה יותר לאותן עקיצות והערות אישיות, אשר ככל הנראה לא ייעלמו ועם זאת, אמשיך בכל הכח, עם האג'נדה שאני מאמין בה.

רן
היי רן,
תרשה לי מזוית של קורא שהוא, איך לומר, קצת אאוטסיידר לקהילה המקומית:
אתה שגריר פנטסטי של גישה ישומית שהיא long overdue באודיופיליה, לעניות דעתי. בעברית מדוברת, הגיע הזמן ממזמן (להביא את בשורת התיקון האקטיבי למחוזות "הגרעין הקשה"). בקריאה מהצד (כאמור, אני לא מכיר אישית כמעט אף אחד כאן) אין לאף אחד זכות להלין על הדרך או האינטנסיביות שבה אתה משתף את התובנות שלך ובוודאי שלא על הרצון לארח ולהפגש פיזית עם חברים בפורום.
מבחינתי תענוג לקרוא, תמשיך :).
אה, וגם במדד תרבות הדיון (לגופו-של-אדם לעומת לגוף-העניין) אתה יושב במקום טוב - אין לך מה להתנצל על זה...
רועי
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
נתחיל בזה שרן הוא מארח למופת! אדם נעים הליכות, לא מתנשא, שיודע להקשיב לדעות שלא מתיישרות עם דעותיו ודווקא שם הוא נותן את הדעת ומחפש את האמת.
רן הזמין אותי כמה פעמים אליו והקשיב לדעתי בתשומת לב למרות שאני פחות מתחבר לטרינוב ומרגיש שהקסם של המערכת שלו, שנשמעת מדהים! נמצא בחיבור בין ההגברה לרמקולים כאשר הדאק שבטרינוב לדעתי לא פחות ממדהים!
חשבתי המון לפני שהחלטתי לכתוב את דעתי על הנושא והגעתי למסכנה, אם כי לא ממש מגובשת שלמרות אפקט הwow שמרגישים אצל רן משהו לי אישית פחות מתחבר בrc.
ה״משהו״ הזה היה בעיני תעלומה המון זמן מכיוון שאצלי יש (כנראה) אסון אקוסטי, יש לי הרגשה שכשרן דיבר על רמקולים גדולים מדי על החלל שבו הם נמצאים הוא דיבר עלי, יש עוד אילוצים שאני מנסה להתמודד איתם ועם זה, אני לגמרי מעדיף את מה שאני שומע אצלי על פני כל מערכת שאני מכיר כולל זו של רן.
נדמה לי שהאסימון נפל! פתאום הבנתי, ראיתי ביוטיוב את ריק ביאטו מדבר על אוטו טיונינג שמאוד נפוץ היום, זמרים שטיפה מזייפים אבל באולפן מתקנים את זה, היום זה קל מאוד. ברור שזה גורר בעצם ירידה ברמת המבצע כי בלחיצת כפתור מתקנים וחוסכים זמן אולפן ואני מן הסתם מעדיף זמרים שלא מזייפים ולא משתמשים באוטוטיונינג (פרדי מרקורי, אלניס מוריסט, איאן גילן, מריה קלאס……………. רשימה אינסופית) אני אוהב לשמוע זמר שיתעקש עד כמה שצריך לשיר נכון ומדוייק באולפן גם אם זה אומר 30 טייקים, אוטויונינג לא נעים באוזן!
דוגמה נוספת היא פסנתר, כל מי שמנגן על פסנתר אקוסטי יודע שיש אקורדים שהרזוננטים בין המיתרים יוצרים עיוות, משהו ממש קטן שנשמע ממש טיפה לא במקום, הפסנתר מכוון ואיכותי ואתה מנגן את האקורד הנכון ויש שם איזשהו יחס שלא 100% מתחבר, בתוך הפסנתר, זה כל כך יפה, זה פשוט קסם! בפסנתר חשמלי זה לא קיים ואל תבינו אותי כאילו יש לי משהו נגד פסנתר חשמלי (נורד זה האהבה שלי) רק מציין ששם זה לא נמצא…
נחזור לעניינינו, אקוסטיקה טובה משפיעה על איך אנחנו שומעים יותר מהחלפת כבל בין הסטרימר לדאק, ללא ספק בכלל אבל, לטעמי האישי ולקראת שיפוץ כללי לחדר ההאזנה שלי, אקוסטיקה פסיבית טובה, מקצועית, כזאת שלמרות שהאוזן משופשפת מסתמכת גם על מדידות, כאשר אין אילוצים של האישה עדיפה על rc.
RC בוודאות יביא את הפאזות בצורה מושלמת לאוזניים ובטח עוד כמה פרמטרים שאני לא יודע שקיימים יהיו ברמת השלמות, תחושת הבטן שלי היא שבצפיה בסרט זו החוויה המושלמת ואילו במוזיקה יותר נעים לשבת 5 שעות עם חוסר שלמות שנשמע יותר אורגני וטבעי.
 
נערך לאחרונה ב:

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
דוד יפה כתבת. החבר שלך גבי עמרם מסאונד קווסט אפשר לסמוך עליו באוזניים עצומות
ואני יכול לשער מה ואיך אתה שומע.
נעבור לרן :
המערכת של רן בשמיעה ללא הסאב כבר הייתה מצויינת ++.
מקבלים אצלו SQ ברמה הכי מזוקקת .
גם אין בעייה לזוג אוזניים להפוך ל 3 אוזניים לזהות את הטופוגרפיה של הסאונד בחדר.
יש לציין שאנחנו עוסקים כאן בקרם דלה קרם.
("ינעל העולם " בא לי קרם ברולה.)
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
בינתיים מהמקרר מילקי וניל :)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
נתחיל בזה שרן הוא מארח למופת! אדם נעים הליכות, לא מתנשא, שיודע להקשיב לדעות שלא מתיישרות עם דעותיו ודווקא שם הוא נותן את הדעת ומחפש את האמת.
רן הזמין אותי כמה פעמים אליו והקשיב לדעתי בתשומת לב למרות שאני פחות מתחבר לטרינוב ומרגיש שהקסם של המערכת שלו, שנשמעת מדהים! נמצא בחיבור בין ההגברה לרמקולים כאשר הדאק שבטרינוב לדעתי לא פחות ממדהים!
חשבתי המון לפני שהחלטתי לכתוב את דעתי על הנושא והגעתי למסכנה, אם כי לא ממש מגובשת שלמרות אפקט הwow שמרגישים אצל רן משהו לי אישית פחות מתחבר בrc.
ה״משהו״ הזה היה בעיני תעלומה המון זמן מכיוון שאצלי יש (כנראה) אסון אקוסטי, יש לי הרגשה שכשרן דיבר על רמקולים גדולים מדי על החלל שבו הם נמצאים הוא דיבר עלי, יש עוד אילוצים שאני מנסה להתמודד איתם ועם זה, אני לגמרי מעדיף את מה שאני שומע אצלי על פני כל מערכת שאני מכיר כולל זו של רן.
נדמה לי שהאסימון נפל! פתאום הבנתי, ראיתי ביוטיוב את ריק ביאטו מדבר על אוטו טיונינג שמאוד נפוץ היום, זמרים שטיפה מזייפים אבל באולפן מתקנים את זה, היום זה קל מאוד. ברור שזה גורר בעצם ירידה ברמת המבצע כי בלחיצת כפתור מתקנים וחוסכים זמן אולפן ואני מן הסתם מעדיף זמרים שלא מזייפים ולא משתמשים באוטוטיונינג (פרדי מרקורי, אלניס מוריסט, איאן גילן, מריה קלאס……………. רשימה אינסופית) אני אוהב לשמוע זמר שיתעקש עד כמה שצריך לשיר נכון ומדוייק באולפן גם אם זה אומר 30 טייקים, אוטויונינג לא נעים באוזן!
דוגמה נוספת היא פסנתר, כל מי שמנגן על פסנתר אקוסטי יודע שיש אקורדים שהרזוננטים בין המיתרים יוצרים עיוות, משהו ממש קטן שנשמע ממש טיפה לא במקום, הפסנתר מכוון ואיכותי ואתה מנגן את האקורד הנכון ויש שם איזשהו יחס שלא 100% מתחבר, בתוך הפסנתר, זה כל כך יפה, זה פשוט קסם! בפסנתר חשמלי זה לא קיים ואל תבינו אותי כאילו יש לי משהו נגד פסנתר חשמלי (נורד זה האהבה שלי) רק מציין ששם זה לא נמצא…
נחזור לעניינינו, אקוסטיקה טובה משפיעה על איך אנחנו שומעים יותר מהחלפת כבל בין הסטרימר לדאק, ללא ספק בכלל אבל, לטעמי האישי ולקראת שיפוץ כללי לחדר ההאזנה שלי, אקוסטיקה פסיבית טובה, מקצועית, כזאת שלמרות שהאוזן משופשפת מסתמכת גם על מדידות, כאשר אין אילוצים של האישה עדיפה על rc.
RC בוודאות יביא את הפאזות בצורה מושלמת לאוזניים ובטח עוד כמה פרמטרים שאני לא יודע שקיימים יהיו ברמת השלמות, תחושת הבטן שלי היא שבצפיה בסרט זו החוויה המושלמת ואילו במוזיקה יותר נעים לשבת 5 שעות עם חוסר שלמות שנשמע יותר אורגני וטבעי.
אני חושב שיש משהו אמיתי ועמוק בדבריך.
המושלמות הטכנית יכולה לבוא לפעמים על חשבון טבעיות (כמו הטרנד של הדוגמניות שמחפשים היום, לא מושלמות).
לעניות דעתי הסיבה יכולה להיות המוח שלנו.
אנחנו חיים בסביבה נתונה בבית שלנו. מסביבנו רעשים וקולות שנקלטים בראש שלנו כל הזמן. דיבורים, טלויזיה, קולות של חיים. הקולות האלה שנשמעים באותו חלל, לא עוברים תהליך של תיקון. כשאשתך צועקת מהחדר ״מוישה תדליק את הבוילר״ אף מכשיר לא מתקן לה את הפאזה.
המוח מסווג את הקולות האלה כמצב ״טבעי״.
לכן, כשיושבים לשמוע באותו חלל, מערכת עם תיקון של כל הפרמטרים הנדרשים לתיקון באותו חלל נתון, אז בודאי שזה נשמע הרבה הרבה יותר טוב, אבל הפער בין תוצאת הסאונד המתוקנת והמושלמת לבין מה שהמוח רגיל שלנו לקבל כסאונד הביתי השגרתי, יכול להתפרש כחוסר טבעיות מסוים.
(כנ״ל בעולם הוידאו כשצופים בתוכן אולטרא רזולטיבי, כשכל הפגמים מתוקנים והתאורה מושלמת מכל כיוון, המוח יודע שזה ״סרט״ ולא אמיתי).
בנקודה הזאת יש יתרון לאקוסטיקה פאסיבית מכיון שהיא מתקנת את הסאונד בחלל הנתון בין אם הוא מגיע מהמערכת ובין אם הוא מגיע ממקור אחר, כך שהמוח שלנו מסווג בשני המקרים את הסאונד, כסאונד רגיל וטבעי.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
אני חושב שיש משהו אמיתי ועמוק בדבריך.
המושלמות הטכנית יכולה לבוא לפעמים על חשבון טבעיות (כמו הטרנד של הדוגמניות שמחפשים היום, לא מושלמות).
לעניות דעתי הסיבה יכולה להיות המוח שלנו.
אנחנו חיים בסביבה נתונה בבית שלנו. מסביבנו רעשים וקולות שנקלטים בראש שלנו כל הזמן. דיבורים, טלויזיה, קולות של חיים. הקולות האלה שנשמעים באותו חלל, לא עוברים תהליך של תיקון. כשאשתך צועקת מהחדר ״מוישה תדליק את הבוילר״ אף מכשיר לא מתקן לה את הפאזה.
המוח מסווג את הקולות האלה כמצב ״טבעי״.
לכן, כשיושבים לשמוע באותו חלל, מערכת עם תיקון של כל הפרמטרים הנדרשים לתיקון באותו חלל נתון, אז בודאי שזה נשמע הרבה הרבה יותר טוב, אבל הפער בין תוצאת הסאונד המתוקנת והמושלמת לבין מה שהמוח רגיל שלנו לקבל כסאונד הביתי השגרתי, יכול להתפרש כחוסר טבעיות מסוים.
(כנ״ל בעולם הוידאו כשצופים בתוכן אולטרא רזולטיבי, כשכל הפגמים מתוקנים והתאורה מושלמת מכל כיוון, המוח יודע שזה ״סרט״ ולא אמיתי).
בנקודה הזאת יש יתרון לאקוסטיקה פאסיבית מכיון שהיא מתקנת את הסאונד בחלל הנתון בין אם הוא מגיע מהמערכת ובין אם הוא מגיע ממקור אחר, כך שהמוח שלנו מסווג בשני המקרים את הסאונד, כסאונד רגיל וטבעי.
אהבתי. מחשבה מאד מעניינת ובהחלט ממתין לתגובות. מסקנה מיידית שלי, הוריתי לאשתי להפסיק לצעוק בבית. ;)
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
427
מעורבות
133
נקודות
43
אהבתי גם :בעד::בעד:
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
אבל אם אשה לא צועקת 'מוישה..' אז יש מקום ל-RC?
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
הבהרה: זה לא שהטרינוב יוצר סאונד מעוות אלא שהוא יוצר סאונד מושלם שהאוזן שלנו פשוט לא רגילה בו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
קצת מזכיר לי חוויה ששיתף אותי בחור מקסים המתגורר בארה"ב, בעלים של מערכת מוטרפת לחלוטין (מאות מאות אלפי דולרים) שפנה אליי, במהלך אחד מביקוריו כאן בארץ, כדיי לשמוע טרינוב.

אחרי כעשר דק' של מוזיקה, הוא ביקש לעצור את ההדגמה וסיפר לי, שבזמן שהוא נכנס לחלל והתחלנו לדבר, להכיר יותר, לקשקש קצת, הוא היה משוכנע לחלוטין שלאור האקוסטיקה הנוראית במהלך השיחה, שהמוזיקה תשמע נורא ואיום, אבל שלחצתי על פליי, הטרינוב העלים לחלוטין את החלל ואת הבעיות האקוסטיות שהוא חש בזמן שדיברנו...

זה כנראה כל כך הטריד אותו שהוא ביקש לעצור את המוזיקה ולנסות להבין איך נוצר הקסם הזה...תוך שהוא שואל/תוהה, לאן נעלם המטבח, קירות הגבס והוויטרינה.

ולגופם של דברים, אנחנו יצורים של הרגלים.

רגילים לשמוע חוסר איזונים בבאס, רגילים לשמוע הידהודים במוזיקה מסוימת, בווליום מסוים, לדיסטורשן שעושה לנו נעים, רגילים לכל מיני דברים לא מושלמים ופתאום יש איזה מוצר שפותר את זה בלחיצת כפתור, אז קשה לנו עם זה, נראה לנו מוזר...

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
הבהרה: זה לא שהטרינוב יוצר סאונד מעוות אלא שהוא יוצר סאונד מושלם שהאוזן שלנו פשוט לא רגילה בו.
אקוסטיקה אקטיבית – לא שונה מאקוסטיקה פאסיבית בתוצאה הסופית שלה ברוב הספקטרום של מה ששניהן יודעות לעשות . אם זה לא נשמע טבעי- משהו לא בסדר. ויכולות להיות לכך המון סיבות -חוסר היכרות עם המערכת,התעקשות לתקן מה שלא ממולץ לתקן,חוסר היכרות עם הציוד שאותו רוצים לתקן.


אתן כמה דוגמאות. בגדול אנחנו מתמודדים עם שתי צרות בחדרים:

בעיות אמפליטודה :

הגברים או ביטולים של תדרים מסוימים – שיכולים להגיע גם עד 30 דיבי .בבאס זה מאוד שכיח .

בעיות תזמון של תדרים- שנובעים מבעיה אינהרטית ברמקול או מהחדר עצמו.(לרוב מהחדר-ללא ספק)

נגזרות של שני אלו הם גלים עומדים,זמני הדהוד גבוהים וכו

בטבע דברים מהסוג הזה פשוט לא קיימים ,כשאתה שומע מישהי שרה – התדרים מגיעים באותה זמן ואין סטיות תדרים כאלה (הגברים ביטולים) – האוזן שלנו תמיד משווה לטבע – זה לא נשלט.

נקצין לרגע את האפקט של החדר שלנו(בסלון) ונקח את הזמרת שתשיר במקלחת (בצרחות) -הזכוכית וההחזרים מהקרמיקה ישדרו לנו לברוח מהחדר – זה לא טבעי.

אקוסטיקה פאסיבית ממתנת או מבטלת לגמרי את ההגברים והביטולים האלה .צריך להבין שכל הגבר או ביטול כזה מיידית גורם לדיליי גם בתדר- אז אנחנו סובלים כפליים.

המערכות האקטביות הטובות - משתמשות בעיקר בשני סוגי פילטרים – האחד אחראי על האמפליטודה -שכאמור משפר גם את התזמון עד כדי שלמות והשני אחראי על התזמון של התדרים - למערכת טובה יש גישה לשניהם.

חשוב לציין שיש גם דברים שהמערכת לא יכולה לתקן – המערכת לא יכולה לתקן דיפים רציניים בבאס ברוב במקרים(פה צריך כבר מלכודות באס) אבל היא יכולה לתקן פיקים בצורה מושלמת ודיפים קטנים יותר גם.(בהנחה שהרמקול מסוגל לשאת בזה ).בדיוק פה אגב נכנס לתמונה שילוב כמה מקורות באס(סאב וופר)- לא לגרום למערכת לנסות לתקן דיפים ולהעביר את התדרים הבעייתים(כתוצאה מהחדר) למקור באס אחר ,שממוקם היכן שאין בעיות מסוג זה .זה כבר נושא נפרד.

עוד דבר – המערכת מתקנת במעט את זמני ההדהוד בחדר ,כתוצאה מהפחתת פיקים – אבל פה אקוסטיקה פאסיבית מנצחת.ביכולתה לשנות את זמני ההדהוד מן הקצה אל הקצה .


השילוב בניהם היא התוצאה המושלמת עבורי ועוד לא נכנסנו לדפיוזרים (שזה נושא נפרד לגמרי)

מערכות כיול ברמות שיש היום מספקות כלי אדיר לשיפור של ממש בביצועים מן הקצה אל הקצה- ואם זה לא נשמע טבעי- משהו לא כשורה וזה לא מערכת הכיול.


את מי שזה מעניין – התבצע מחקר מקיף על העניין עם מספר לא מבוטל של משתתפים – ואני מדבר על 2009 – כשמערכות הכיול היו הרבה פחות מתקדמות.שנות אור אחורה.




http://seanolive.blogspot.com/2009/11/subjective-and-objective-evaluation-of.html?m=1
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
אקוסטיקה אקטיבית – לא שונה מאקוסטיקה פאסיבית בתוצאה הסופית שלה ברוב הספקטרום של מה ששניהן יודעות לעשות . אם זה לא נשמע טבעי- משהו לא בסדר. ויכולות להיות לכך המון סיבות -חוסר היכרות עם המערכת,התעקשות לתקן מה שלא ממולץ לתקן,חוסר היכרות עם הציוד שאותו רוצים לתקן.


אתן כמה דוגמאות. בגדול אנחנו מתמודדים עם שתי צרות בחדרים:

בעיות אמפליטודה :

הגברים או ביטולים של תדרים מסוימים – שיכולים להגיע גם עד 30 דיבי .בבאס זה מאוד שכיח .

בעיות תזמון של תדרים- שנובעים מבעיה אינהרטית ברמקול או מהחדר עצמו.(לרוב מהחדר-ללא ספק)

נגזרות של שני אלו הם גלים עומדים,זמני הדהוד גבוהים וכו

בטבע דברים מהסוג הזה פשוט לא קיימים ,כשאתה שומע מישהי שרה – התדרים מגיעים באותה זמן ואין סטיות תדרים כאלה (הגברים ביטולים) – האוזן שלנו תמיד משווה לטבע – זה לא נשלט.

נקצין לרגע את האפקט של החדר שלנו(בסלון) ונקח את הזמרת שתשיר במקלחת (בצרחות) -הזכוכית וההחזרים מהקרמיקה ישדרו לנו לברוח מהחדר – זה לא טבעי.

אקוסטיקה פאסיבית ממתנת או מבטלת לגמרי את ההגברים והביטולים האלה .צריך להבין שכל הגבר או ביטול כזה מיידית גורם לדיליי גם בתדר- אז אנחנו סובלים כפליים.

המערכות האקטביות הטובות - משתמשות בעיקר בשני סוגי פילטרים – האחד אחראי על האמפליטודה -שכאמור משפר גם את התזמון עד כדי שלמות והשני אחראי על התזמון של התדרים - למערכת טובה יש גישה לשניהם.

חשוב לציין שיש גם דברים שהמערכת לא יכולה לתקן – המערכת לא יכולה לתקן דיפים רציניים בבאס ברוב במקרים(פה צריך כבר מלכודות באס) אבל היא יכולה לתקן פיקים בצורה מושלמת ודיפים קטנים יותר גם.(בהנחה שהרמקול מסוגל לשאת בזה ).בדיוק פה אגב נכנס לתמונה שילוב כמה מקורות באס(סאב וופר)- לא לגרום למערכת לנסות לתקן דיפים ולהעביר את התדרים הבעייתים(כתוצאה מהחדר) למקור באס אחר ,שממוקם היכן שאין בעיות מסוג זה .זה כבר נושא נפרד.

עוד דבר – המערכת מתקנת במעט את זמני ההדהוד בחדר ,כתוצאה מהפחתת פיקים – אבל פה אקוסטיקה פאסיבית מנצחת.ביכולתה לשנות את זמני ההדהוד מן הקצה אל הקצה .


השילוב בניהם היא התוצאה המושלמת עבורי ועוד לא נכנסנו לדפיוזרים (שזה נושא נפרד לגמרי)

מערכות כיול ברמות שיש היום מספקות כלי אדיר לשיפור של ממש בביצועים מן הקצה אל הקצה- ואם זה לא נשמע טבעי- משהו לא כשורה וזה לא מערכת הכיול.


את מי שזה מעניין – התבצע מחקר מקיף על העניין עם מספר לא מבוטל של משתתפים – ואני מדבר על 2009 – כשמערכות הכיול היו הרבה פחות מתקדמות.שנות אור אחורה.




http://seanolive.blogspot.com/2009/11/subjective-and-objective-evaluation-of.html?m=1
תודה רבה דן על התגובה המושקעת. השכלתי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
הבהרה: זה לא שהטרינוב יוצר סאונד מעוות אלא שהוא יוצר סאונד מושלם שהאוזן שלנו פשוט לא רגילה בו.

זה בהחלט צריך להתרגל לזה.
זה להגיד לעצמך שזה נכון, ודפיקות בחזה זה לא.
אצלי זה היה תהליך.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
היי מיכאל ,

אני לא חושב שכך . מנסיוני לא צריך להתרגל . אחרת המוצר לא היה נמכר לעולם .

תחשוב על זה שאם זה היה המצב - היו מדגימים לאנשים ואומרים : טוב , כרגע זה לא משהו . אתם צריכים להתרגל .

אחרי הכיול - אם הוא טוב אתה אמור להרגיש הבדל מידי לטובה .

אני זוכר את החוויה הראשונה שלי עם RC טוב , באתי אנטי לחלוטין , כי תמיד לא סבלתי את זה . מיד הרגשתי את ההבדל לטובה כי הכרתי את המערכת היטב .
זה יהיה לפני שנים רבות עם לקוח שהוא מאוד טכנולוגי , מוסיקאי ומבין עניין . אמר לי שאני חייב לשמוע . באתי כדי לכבד אותו - הייתי בטוח שהוא מדבר שטויות וטעיתי
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
היי מיכאל ,

אני לא חושב שכך . מנסיוני לא צריך להתרגל . אחרת המוצר לא היה נמכר לעולם .

תחשוב על זה שאם זה היה המצב - היו מדגימים לאנשים ואומרים : טוב , כרגע זה לא משהו . אתם צריכים להתרגל .

אחרי הכיול - אם הוא טוב אתה אמור להרגיש הבדל מידי לטובה .

אני זוכר את החוויה הראשונה שלי עם RC טוב , באתי אנטי לחלוטין , כי תמיד לא סבלתי את זה . מיד הרגשתי את ההבדל לטובה כי הכרתי את המערכת היטב .
זה יהיה לפני שנים רבות עם לקוח שהוא מאוד טכנולוגי , מוסיקאי ומבין עניין . אמר לי שאני חייב לשמוע . באתי כדי לכבד אותו - הייתי בטוח שהוא מדבר שטויות וטעיתי
שאלת תם
האם ניתן בלחיצת כפתור לבצע bypass ?
אם כן אז מאד פשוט להדגים את ההשפעה
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זה בהחלט צריך להתרגל לזה.
זה להגיד לעצמך שזה נכון, ודפיקות בחזה זה לא.
אצלי זה היה תהליך.

זה אכן שינוי דרמטי ומהותי, שאתה שומע אותו מיידית, אבל לפעמים לוקח לך קצת זמן להבין ולעכל מה בדיוק קרה כאן.

זה מזכיר לי 2 דוגמאות, האחת מתחום הוידאו והאחת מתחום האודיו:

1. ששמעתי את הסאב החדש, אחרי שהקשבתי להרבה מאוד סאבים וכמובן הייתי רגיל לסאב שלי, הוא נשמע לי מוזר, משהו גרם לי לזוז באי נחת על הכורסא, הדיסטורשן האפסי שלו, ביחס למוצרים דומים, גורם לו כל כך להעלם, כל כך להטמע, שאין לך מושג אם המוצר הזה עובד. אני זוכר שקמתי שוב ושוב מהספה לבדוק שהוא עובד בכלל. זה נשמע לי לא טבעי, אפילו מוזר.

אחרי שחייתי איתו כמה ימים, החלפתי, בעזרתו של חבר, חזרה ל- B&W והבנתי שאין דרך חזרה, פתאום האינטראקציה שלו עם החדר הציקה לי, פתאום העובדה שזיהיתי אותו יחסית בקלות לפרליסטן הציקה לי, פתאום הדברים נשמעו לי משמעותית פחות הומוגנים. ההבדלים היו פתאום כל כך חדים לטובת המוצר "המושלם", שההחלטה הפכה למאוד קלה וברורה.

2. טלויזיות ומקרנים מגיעים אלינו הביתה ומוצגים לנו בחנויות תמיד במצב לא מכויל, סוג של מצב דינאמי. עודף קונטרסט, עודף ברייטנס, צבעים זוהרים ולא טבעיים. אנחנו נמשכים לזה, זה תופס לנו את העין וזו בעצם המטרה.
כאשר חבר מבקש ממני לכייל לו את המקרן באמצעות סנסורים ותוכנות מיוחדות, אני מקבל כבר 20 שנה את אותו ווטס אפ, או שיחת טלפון: ..."הרסת לי את התמונה.."
והתגובה שלי היא תמיד דומה: תן לעיניים שלך להתרגל ואז תחזור לאותו מצב דינאמי אחרי מספר ימים.

מעולם לא שמעתי או נתקלתי במישהו שחזר למצב הדינאמי ולא ברח ממנו חזרה למצב המכויל. המצב הדינאמי נראה פתאום כמו סרט מצויר על פילם שרוף.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
יותר חשוב לדעתי השפעה מול מה?
חדר מטופל אקוסטית או חדר עירום

אפשר לבצע Bypass למוצרים האלה. צריך רק לוודא שה Bypass אכן מלא ולא נשארים כל מיני ספיחים כמו עקומות מטרה, חיתוכים וכיוצ"ב.

מערכות כאלה תמיד יתנו יתרון, לא משנה לאיזה חדר תכניס אותם, כמובן שהיתרון יילך ויקטן ככל שהחדר יהיה מטופל יותר.

ו-"חדר מטופל" זה משהו מאוד מאוד אמורפי. מי טיפל? איך טיפל? באמצעות מה טיפל? וכיוצ"ב.

מזכיר לי סרטון יו טיוב שראיתי לפני מספר שנים של בחור אוסטרי שבדק בזמנו פרוססור של לינגדורף עם מערכת של Room Perfect באולפן שלו.
בתחילת הסרטון הוא ליגלג על הרעיון והסביר שלמעשה החדר שלו הוא Room Perfect כי הוא תוכנן, עוצב וטופל על ידי אחד האקוסטיקאים הכי גדולים ומפורסמים באירופה.

אחרי שהוא הפעיל את הלינגדורף, הוא נאלץ להודות, שהלינגדורף גם בחדר כל כך מטופל הביא לשינוי חיובי, בתחום התחתון, בסדר של הדברים, באימיג'ינג ועוד.

רן
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
יותר חשוב לדעתי השפעה מול מה?
חדר מטופל אקוסטית או חדר עירום
בהנחה שהאשה לא מסכימה שאתקע על הקירות אביזרים אקוסטיים. האופציה היחידה זה וילונות ושטיח
מכשיר כזה בהחלט בא בחשבון. השאלה אם אפשר בלחיצת כפתור להפוך אותו לשקוף כלומר כביכול קצר בין כניסה ליציאה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור