כנות נדרשת


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,947
מעורבות
2,947
נקודות
113
העולם שלי, בתחומים שיש לי בהם שליטה, מתנהל איך שאני רוצה.
אנלוג זה מסובך כמו שכתבת, אבל בסוף התהליך, ה user interface פשוט. ברגע שהסטאפ שלי מקובע, לא נוגע בו ורק מנגן תקליטים, כל השאר לא מעסיק אותי, לכן פשוט.
נשארו לפחות ענייני הנקיונות האינסופיים, הבעיות עם השגת תקליטים טובים, ומדי פעם גם צריך להחליף ראש ולהיכנס לברדק של הכיוונונים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,947
מעורבות
2,947
נקודות
113
נראה לי מוזר לרדוף אחר וינילים משובחים ולהמיר אותם לדיגיטל. יותר הגיוני לי לנגן מקור דיגיטלי במקרה הזה.
ההיגיון הזה לא מסתמך על מציאות, אלא על דעות קדומות לגבי המרות לדיגיטל.

חקסמח!! :)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,120
מעורבות
3,123
נקודות
113
לי לא כל כך ברור מאיפה אני יכול להגריל קבצים דיגיטליים שנוצרו מדיגיטציה טובה של התקליטים שאני אוהב בהדפסות שאני אוהב עם ציוד אנלוגי ברמה שיש לי בבית. יש לך הצעות ספציפיות מועילות?

אני מעדיף לא להתייחס לשאר מה שכתבת.

קבצים מומרים מאנלוג לדיגיטל ניתן להשיג ברשת באתרים שונים.
לגבי המבחר, אני חושש שהמבחר במוזיקה קלאסית בהמרה מוויניל מצומצמת למדי, רוב המבחר שראיתי ואף הורדתי לבדיקה הוא ג’אז ורוק.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
שווה קריאה.
ממש מלפני יומיים. כנראה עברו על הפוסט פה :)

https://www.stereophile.com/content/dirac-live-3-room-correction-software
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
שאלת תם דורשת תשובה תמימה, למרות שנראה לי שבמהלך השנתיים האחרונות כאן, היה קל להבין במה אני מאמין ובמה אני מאמין קצת פחות....:)

הגישה הקלאסית הנהוגה כאן, לפחות על ידי הרוב הפעיל, גורסת שהאקוסטיקה חשובה, אבל יש דברים אחרים שצריכים לקבל הרבה יותר תשומת לב כדוגמת המקור, כבילה, חשמל ממירים למינהם וכיוצ"ב והראיה היא, שאתה תראה הרבה אנשים (מבלי להעביר ביקורת חלילה) מבצעים רכישות של מוצרים שונים ומשונים בכסף רב וזאת בזמן שהאקוסטיקה אצלם לא זוכה לשום טיפול או טיפול מינימלי (שוב, מבלי להכליל).

הגישה שאני מייצג טוענת כי האקוסטיקה היא הדבר בעל ההשפעה הכי דרמטי על הסאונד (מלבד הרמקולים) ולכן כל המשאבים (הכספיים, הלימודיים וכיוצ"ב) צריכים להיות מופנים אליה ורק לאחר פתרון הבעיות, אפשר ורצוי להשקיע בדברים האחרים שכבודם במקומו מונח.

בהתאם לגישה זו, אני פועל על מנת לפתור את אותו צוואר בקבוק, בעיות האקוסטיקה,באמצעות פתרונות דיגיטלים ו ריבוי מקורות באס (סאב וופר) אשר שניהם חורגים מהגישה האודיופילית הקלאסית.

הגישה שלי היא לא חדשנית, או ייחודית, או משהו שהגיע מהשמיים הכחולים, אבל היא פחות נפוצה ומקובלת, בוודאי בפורומים שהם פיור אודיו, תוך שהיא מציגה דרך נוספת ואחרת לפיצוח הסיפור הזה על מנת לקבל תוצאות משביעות רצון.

רן
תודה על ההסבר. מסכים חלקית. אקוסטיקה היא תנאי הכרחי למיקסום יכולות המערכת. וברור שעדיף לכולנו לבחור רכיבים בחדר מטופל אקוסטית וככה לדעת להעריך אותם. אבל....המציאות לעיתים קרובות מידי לא מאפשרת זאת ואין מה להרחיב בעניין המובן הזה. חננאל אלון שהוא הדמות המשפיעה עליי בתחום, ואקוסטיקאי בחסד ( כפי שחדר המוסיקה המטופל שלו מעיד לטעמי) טען בפניי שהוא לא מתאים חדר למערכת אלא מתאים את החדר לכל מערכת, כאשר כל שינוי או fine tunning נעשה בסוף ובהתאם למערכת הספציפית.

יחד עם זאת, הבסיס ההכרחי הוא המערכת עצמה- מקור הגברה רמקולים חיווט , חשמל, עם סאב או בלי סאב לפי הצורך. הרמקולים חשובים אבל לא יודע האם הם המרכזיים. כברהשמעתי רמקולים צנועים שהוציאו תוצאות מהממות כאשר הזינו אותם ברכיבי על.
אני לא מצאתי תחליף לסאבוופר במערכת שלי - שהיא גם פרינג'ית ומהווה אלטרנטיבה למיינסטרים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תודה על ההסבר.
רק צריך לשים לב לתשובתך. היות וכתבת "בסיס הכרחי" פעמיים, גם לגביי האקוסטיקה וגם לגביי רכיבי המערכת.
במקרה הזה, צריך להחליט..:)

עושה רושם שאנחנו עדיין קצת רחוקים בגישה, למרות שהדגשת את האקוסטיקה כבסיס, בעצם חשיבתך לפיה כבילה, חשמל והגברה הם גם מהווים בסיס הכרחי.

בעיני לא. רחוק מאוד מזה.
הם משפיעים. ברור. לגמרי משפיעים...
אבל הם רחוקים מלהיות סוג של בסיס.

צריכים אולי לעשות סדר בהגדרות.

בסיס מבחינתי אומר , שזה רכיב ..ש- אין בלתו .

לגישתי ומנסיוני. יש כאן אך ורק 2 דברים דרמטיים, אשר אפשר לקרוא להם בסיס: אקוסטיקה ורמקולים.

אין בעיה לקבל סאונד מעולה עם מגבר דיגיטלי איכותי וזול, אין בעיה לקבל סאונד מעולה עם מחשב שהוא המקור, אין בעיה לקבל סאונד מעולה עם כבלים זולים ובסיסיים. אין בעיה לקבל סאונד מעולה בלי שום טיפול חשמלי.

יש בעיה לקבל סאונד מעולה עם רמקולים בינוניים.

יש בעיה לקבל סאונד מעולה בסלון של דירת קבלן, לא מטופלת, גם אם תשים שם נאגרה ודאגוסטינו אחד על השני, כאשר הם מחוברים עם הכבילה הכי יקרה של סילטק. זו מערכת שתהיה רחוקה שנות אור מהפוטנציאל/עלות שלה.

ו..מהתאוריה לפרקטיקה.

אני מזמין אותך לאלדר.

תבקש ממנו שינתק את הלקסמנים המפלצתיים ו-שיחבר לך את ההגברה הדיגיטלית המאוד זולה שלו.
את המחשב המשמש כמקור, שיחבר לך זוג כבלים זולים ופשוטים מארון ההפתעות, שיחבר את כל הרכיבים עם כבל קומקום לחשמל וינטרל את מיני חברת החשמל שיש אצלו בבית. שילחץ ON בלינגדורף..

ו...תתכונן לעוף.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
תודה על ההסבר.
רק צריך לשים לב לתשובתך. היות וכתבת "בסיס הכרחי" פעמיים, גם לגביי האקוסטיקה וגם לגביי רכיבי המערכת.
במקרה הזה, צריך להחליט..:)

עושה רושם שאנחנו עדיין קצת רחוקים בגישה, למרות שהדגשת את האקוסטיקה כבסיס, בעצם חשיבתך לפיה כבילה, חשמל והגברה הם גם מהווים בסיס הכרחי.

בעיני לא. רחוק מאוד מזה.
הם משפיעים. ברור. לגמרי משפיעים...
אבל הם רחוקים מלהיות סוג של בסיס.

צריכים אולי לעשות סדר בהגדרות.

בסיס מבחינתי אומר , שזה רכיב ..ש- אין בלתו .

לגישתי ומנסיוני. יש כאן אך ורק 2 דברים דרמטיים, אשר אפשר לקרוא להם בסיס: אקוסטיקה ורמקולים.

אין בעיה לקבל סאונד מעולה עם מגבר דיגיטלי איכותי וזול, אין בעיה לקבל סאונד מעולה עם מחשב שהוא המקור, אין בעיה לקבל סאונד מעולה עם כבלים זולים ובסיסיים. אין בעיה לקבל סאונד מעולה בלי שום טיפול חשמלי.

יש בעיה לקבל סאונד מעולה עם רמקולים בינוניים.

יש בעיה לקבל סאונד מעולה בסלון של דירת קבלן, לא מטופלת, גם אם תשים שם נאגרה ודאגוסטינו אחד על השני, כאשר הם מחוברים עם הכבילה הכי יקרה של סילטק. זו מערכת שתהיה רחוקה שנות אור מהפוטנציאל/עלות שלה.

ו..מהתאוריה לפרקטיקה.

אני מזמין אותך לאלדר.

תבקש ממנו שינתק את הלקסמנים המפלצתיים ו-שיחבר לך את ההגברה הדיגיטלית המאוד זולה שלו.
את המחשב המשמש כמקור, שיחבר לך זוג כבלים זולים ופשוטים מארון ההפתעות, שיחבר את כל הרכיבים עם כבל קומקום לחשמל וינטרל את מיני חברת החשמל שיש אצלו בבית. שילחץ ON בלינגדורף..

ו...תתכונן לעוף.

רן
היי,
שים לב שהתנאי ההכרחי לאקוסטיקה הוא לגבי המיקסום של פוטנציאל המערכת. חלקי המערכת הם התנאי ההכרחי לקיום הפוטנציאל. כמו הפתגם הפרסי העממי " הקנקן לא יכול להיות יותר חם מאשר המים שבתוכו...".

אני השקעתי סכום לא מבוטל בכבילה, ועל סמך נסיוני הצנוע חשמל זה הרכיב הקריטי. ניסיתי גם מקורות זולים,ובהתאם מגבלת הצליל.

מקריאה של דבריך נראה לי שהמילה שהיא הכי ברת פרשנות היא " מעולה". אני חושב שהמעולה שלך לא תואם את המעולה שלי, כי אכן שמעתי רמקולים בינוניים שנתנו צליל מדהים. יודע שאפשר להוציא צליל נחמד מהגברה זולה ומקור בלתי מזוהה וחיווט מהום דיפו ...אבל למה? ניתן להוציא הרבה הרבה יותר מרכיבים נכונים ואיכותיים. ואגב, מאותו חדר מטופל אקוסטית.

מזמין אותך לביתו של חננאל מרמת גן להתעלף;)(ורד)

לשם הגילוי הנאות: לא היה לי ואין לי בדל ניסיון במערכות תיקון אקוסטי פעילות.
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מקבל את הדברים.
אם אתה חושב שהבסיס לתוצאה מעולה זה כבילה ו/או טיפול חשמלי, זה סבבה מבחינתי.

הגישות שלנו, הנסיון שלנו וההבנה שלנו, מהו בעצם סאונד מעולה ואיך משיגים אותו, הם כנראה שונים.

רן
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
האם אודיופיל == אודיו פיל?
כבוד לרן ודן על האנרגיות :כל-הכבוד:
 

amir61

חבר אתר
הודעות
11
מעורבות
3
נקודות
3
יש גם סתם טפשים
ויש גם אלימים מילולית - מביש!
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
מקבל את הדברים.
אם אתה חושב שהבסיס לתוצאה מעולה זה כבילה ו/או טיפול חשמלי, זה סבבה מבחינתי.

הגישות שלנו, הנסיון שלנו וההבנה שלנו, מהו בעצם סאונד מעולה ואיך משיגים אותו, הם כנראה שונים.

רן
הבסיס זה כלל המערכת שמוציאה את הצליל. אקוסטיקה זה תנאי הכרחי למיקסום.
למעשה מכיוון שכלל המערכת שלי נבנתה על סמך שמיעת רכיבים הנמצאים בחדר מטופל אקוסטית לעילא , אז יצא שהדרך שלך השתלבה בשלי , ובא לדיון ( ביננו) גואל !
נ.ב שומר את הזכות לשמוע אצלך באחד העיתים ;)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
היי,
שים לב שהתנאי ההכרחי לאקוסטיקה הוא לגבי המיקסום של פוטנציאל המערכת. חלקי המערכת הם התנאי ההכרחי לקיום הפוטנציאל. כמו הפתגם הפרסי העממי " הקנקן לא יכול להיות יותר חם מאשר המים שבתוכו...".

אני השקעתי סכום לא מבוטל בכבילה, ועל סמך נסיוני הצנוע חשמל זה הרכיב הקריטי. ניסיתי גם מקורות זולים,ובהתאם מגבלת הצליל.

מקריאה של דבריך נראה לי שהמילה שהיא הכי ברת פרשנות היא " מעולה". אני חושב שהמעולה שלך לא תואם את המעולה שלי, כי אכן שמעתי רמקולים בינוניים שנתנו צליל מדהים. יודע שאפשר להוציא צליל נחמד מהגברה זולה ומקור בלתי מזוהה וחיווט מהום דיפו ...אבל למה? ניתן להוציא הרבה הרבה יותר מרכיבים נכונים ואיכותיים. ואגב, מאותו חדר מטופל אקוסטית.

מזמין אותך לביתו של חננאל מרמת גן להתעלף;)(ורד)

לשם הגילוי הנאות: לא היה לי ואין לי בדל ניסיון במערכות תיקון אקוסטי פעילות.
לדעתי אתם מדברים על שני דברים שונים בתכלית.
תנאי בסיסי והכרחי לכך שמערכת תשמע מצויין, זה אקוסטיקה. זה הבסיס להכל.
תנאי בסיסי והכרחי לכך שמערכת תהיה מערכת היי אנד מדהימה, מערכת קצה, זה תשומת לב והקפדה על הרכיבים שלה.
ולכן:
1. תתכן מערכת-על סופר יקרה, מוקפדת ומושקעת ביותר שתשמע חרא בלבן (שמעתי כאלה).
2. תתכן מערכת צנועה וזולה שתשמע ממש מצויין (חדר ואקוסטיקה טובים. בדרך כלל סתם מזל ולא איזה תכנון מודע).
לליגת העל נדרשת רק אקוסטיקה טובה.
לליגת האלופות צריך כבר טיפול קפדני וקומפוננטים משובחים.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
בהמשך ל-@ pruym

פטיש שפוגש מייתר באמצעות מנגנון מכני שמאונך לגוף תעודה שמשקלו (בדגמי פסנתר קיר בסיסי) רבע טון בקירוב, יוצר אימפקט סוני ששונה מהותית מזה שנוצר באותה נקודה במקלדת חשמלית ששודכה לגוף מינימליסטי.

אם כן האם מדובר בסך הכל איך לומר בעוד שני כלי נגינה שונים!? ממש לו ואין כאן המקום הראוי להרחיב בנדון.

אפתח לרגע סוגריים ואשאל ב"כנות" האם ההבדלים הנל קשורים בהכרח לאקוסטיקה? בכוונה העלתי את זה גם מהסיבה שנראה כי הדיון לא רק כאן בטיפול אקוסטי אינו מדוייק דיו. ושלא תחשבו חס וחלילה שמבחינתי אין חשיבות לאקוסטיקה.

במידה וקיים הצורך לנתץ קירות קבלן, או לחילופין לבצע כיסוי אקוסטי אולפני אגרסיבי, ולבסוף בליית ברירה, יש להפעיל במיידי -TC או RC וכל זאת על מנת להציל את הסאונד מקטסטרופה אודיופילית, זה קשור בראש ובראשונה בחוסר טיפול בכלל מרכיבי המערכת והתאמתם לחלל שבו היא מנגנת. אם כבר עסקינן בהתאמת ציוד למרחב השמע, אזי גם שימוש בשידה מ"איקאה" כתחליף לסטנד יעודי, היא דוגמה מיני רבות לפגיעה באיכות הסאונד. בדיעבד צריך יהיה לחפות על כך בצורה כלשהיא, ושוב כל אחד והמגבלות שלו בבניית המערכת, ובעיקר נסיונו!

לסיום, סאונד שנובע מתקליט נבדל מהותית מסאונד שנסמך על האות הדיגיטלי שקורא הלייזר מהדיסק, או שמגיע מהסטרימר. מי שמבחינתו מדובר באותה הגברת בשינוי הדרת, מתאים לו להתעלם במודע או שלא מההבדלים הבסיסיים שמתקיימים בין המדיה השונים, וזה מעניין אותו כקליפת השום.

למרות מה שכתבתי אין לי שום בעיה שהובססיה לסאונד משובח מגולמת במדיה דיגיטלית וכל אחד שיבחר לעשות זאת איך שבא לו גם דרך רדיו זה אחלה, והעיקר להנות מהדרך ובעיקר מהתוצאה!

מכאן שלאהבה לאנלוג אין שמץ של קשר ל"טומאה"!

מועדים לשימחה
 

נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,474
מעורבות
716
נקודות
113
לדעתי אתם מדברים על שני דברים שונים בתכלית.
תנאי בסיסי והכרחי לכך שמערכת תשמע מצויין, זה אקוסטיקה. זה הבסיס להכל.
תנאי בסיסי והכרחי לכך שמערכת תהיה מערכת היי אנד מדהימה, מערכת קצה, זה תשומת לב והקפדה על הרכיבים שלה.
ולכן:
1. תתכן מערכת-על סופר יקרה, מוקפדת ומושקעת ביותר שתשמע חרא בלבן (שמעתי כאלה).
2. תתכן מערכת צנועה וזולה שתשמע ממש מצויין (חדר ואקוסטיקה טובים. בדרך כלל סתם מזל ולא איזה תכנון מודע).
לליגת העל נדרשת רק אקוסטיקה טובה.
לליגת האלופות צריך כבר טיפול קפדני וקומפוננטים משובחים.
מכיוון שמהרבה בחינות זה דיון " ביצה ותרנגולת" יכול לחיות בכיף עם האבחנה שלך.
ואיזה נעים בחג השמחה סוכות לקיים דיון, ובכן, נעים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,120
מעורבות
3,123
נקודות
113
יש בעיה לקבל סאונד מעולה בסלון של דירת קבלן, לא מטופלת, גם אם תשים שם נאגרה ודאגוסטינו אחד על השני, כאשר הם מחוברים עם הכבילה הכי יקרה של סילטק. זו מערכת שתהיה רחוקה שנות אור מהפוטנציאל/עלות שלה.

רן,

חשוב לציין שיהיה קשה למצוא מי שמאזין למערכת בסלון דירת קבלן כפי שהתקבל ביום המסירה.
ברוב המוחלט של המקרים יהיה במקום ריהוט, שטיח וילון, תמונות על הקיר, אולי גם סיפריה ואצל חובבי האנלוג כמות נכבדה של תקליטים, כל אלה נרצה או שלא מהווים אקוסטיקה פאסיבית. נקודת המוצא של ורבינו טובה יותר ואינה נמצאת במקרי קיצון. כמובן שיתכנו מקרים שגם לאחר שהחלל רוהט עדיין יהיו על הצד הבעייתי.

מסכים עם דוד חברינו שללא אקוסטיקה טובה אף מערכת, גם לא מערכת על תצליח להישמע טוב, אך בהינתן אקוסטיקה יותר מסבירה שבאופן כללי ניתן להגיע אליה גם ללא שבירת קירות, החלפת שכנים או ציפוי הקירות הספוגים אני מוכן להמר שהתוצאה תהיה טובה ואף טובה מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
בהמשך ל-@ pruym

פטיש שפוגש במציאות מייתר במנגנון מכני שמאונך לגוף תעודה שמשקלו בדגמי פסנתרי הקיר הבסיסיים הוא רבע טון בקירוב, יוצר אימפקט סוני ששונה מהותית מזה שנוצר באותה נקודה במקלדת חשמלית ששודכה לגוף מינימליסטי.

אם כן האם מדובר בסך הכל איך לומר בעוד שני כלי נגינה שונים!? ממש לו ואין כאן המקום הראוי להרחיב בנדון.

אפתח לרגע סוגריים ואשאל ב"כנות" האם ההבדלים הנל קשורים בהכרח לאקוסטיקה? בכוונה העלתי את זה גם מהסיבה שנראה כי המשקל שניתן לא רק כאן לטיפול אקוסטי הוא חסר פרופרציות. ושלא תחשבו חס וחלילה שמבחינתי אין חשיבות לאקוסטיקה.

לסגור את העניין אני רק הוסיף שבמידה וקיים הצורך לנתץ קירות קבלן, או לחילופין לבצע כיסוי אקוסטי אולפני אגרסיבי, ולבסוף בליית ברירה להפעיל במיידי -TC או RC על מנת שיגאלו את הסאונד מקטסטרופה אודיופילית קשור בראש ובראשונה בחוסר התאמת סך כלל מרכיבי המערכת לחלל שבו היא מנגנת. רק לסבר האוזן גם שידת איקאה לרכיבים יוקרתיים היא מתכון מנצח לנפילת סאונד רצינית שבדיעבד צריך יהיה לתקן ושוב כל אחד והמגבלות שלו ובעיקר הבנתו, ואין מושלם!


אם נחזור לעניינו סאונד שנובע מתקליט נבדל מהותית מסאונד שנסמך על האות הדיגיטלי שקורא הלייזר מהדיסק או שמגיע מהסטרימר. מי שמבחינתו מדובר באותה הגברת בשינוי הדרת מתאים לו להתעלם במודע או שלא מההבדלים הבסיסיים שמתקיימים בין המדיה השונים וזה מעניין אותו כקליפת השום.

למרות מה שכתבתי אין לי שום בעיה שההובססיה לסאונד משובח מגולמת במדיה דיגיטלית וכל אחד שיבחר לעשות זאת איך שבא לו גם דרך רדיו זה אחלה, והעיקר להנות מהתוצאה.

מכאן שלאהבה לאנלוג אין שמץ של קשר לטומאה!

מועדים לשימחה

מה שאני לא מצליח להבין - למה אקוסטיקה זו לא אודפיליה ? זו אודפיליה במיטבה.
אין שום סיכוי בעולם -שתגיע לשיפור על ידי החלפת מגבר שיהיה אפילו קרוב למה שאקוסטיקה יכולה לעשות וזאת כמובן בהנחה שהמגבר שלך טוב מאוד מלכתחילה ומותאם לציוד שלך- והחלטת לעבור למגבר שהוא STATE OF THE ART.

זה עניין מקובל וידוע על כל פורם אודיופילי שאני מכיר, העניין הוא שמיע בענק ומדיד לחלוטין.ופה עניין המדידות לא מספרות את הסיפור לא תופס(שגם אני מאמין שהרבה פעמים מוצא מהקשרו ולא קונה דבר ללא שמיעה) - מדובר על אותה חדר עם אותה מערכת.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לדעתי אתם מדברים על שני דברים שונים בתכלית.
תנאי בסיסי והכרחי לכך שמערכת תשמע מצויין, זה אקוסטיקה. זה הבסיס להכל.
תנאי בסיסי והכרחי לכך שמערכת תהיה מערכת היי אנד מדהימה, מערכת קצה, זה תשומת לב והקפדה על הרכיבים שלה.
ולכן:
1. תתכן מערכת-על סופר יקרה, מוקפדת ומושקעת ביותר שתשמע חרא בלבן (שמעתי כאלה).
2. תתכן מערכת צנועה וזולה שתשמע ממש מצויין (חדר ואקוסטיקה טובים. בדרך כלל סתם מזל ולא איזה תכנון מודע).
לליגת העל נדרשת רק אקוסטיקה טובה.
לליגת האלופות צריך כבר טיפול קפדני וקומפוננטים משובחים.

ניסחת את זה מצוין, שמעתי כמוך מערכות במאות אלפי דולרים בחדרים לא מטופלים, שהסאונד היה פשוט לא טוב, למרות התאמה לכאורה מושלמת.

מעיק, מהדהד, מבולגן.
כל זה נוצר בשל בעיות אקוסטיקה.

לא נתקלתי במערכת שנשמעה לא טוב בחלל מטופל באופן מקצועי, באמצעות רכיבים פאסיבים ו/או דיגיטלים.

יתכן והתוצאה לא הייתה תמיד לטעמי, אבל הצלחתי להקשיב למוזיקה ולא הייתי עסוק בבעיות שליוו אותה .

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
מה שאני לא מצליח להבין - למה אקוסטיקה זו לא אודפיליה ? זו אודפיליה במיטבה.
אין שום סיכוי בעולם -שתגיע לשיפור על ידי החלפת מגבר שיהיה אפילו קרוב למה שאקוסטיקה יכולה לעשות וזאת כמובן בהנחה שהמגבר שלך טוב מאוד מלכתחילה ומותאם לציוד שלך- והחלטת לעבור למגבר שהוא STATE OF THE ART.

זה עניין מקובל וידוע על כל פורם אודיופילי שאני מכיר, העניין הוא שמיע בענק ומדיד לחלוטין.ופה עניין המדידות לא מספרות את הסיפור לא תופס(שגם אני מאמין שהרבה פעמים מוצא מהקשרו ולא קונה דבר ללא שמיעה) - מדובר על אותה חדר עם אותה מערכת.

Dan Cinemart

מה קשור למה שכתבתי?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,120
מעורבות
3,123
נקודות
113
מה שאני לא מצליח להבין - למה אקוסטיקה זו לא אודפיליה ? זו אודפיליה במיטבה.
אין שום סיכוי בעולם -שתגיע לשיפור על ידי החלפת מגבר שיהיה אפילו קרוב למה שאקוסטיקה יכולה לעשות וזאת כמובן בהנחה שהמגבר שלך טוב מאוד מלכתחילה ומותאם לציוד שלך- והחלטת לעבור למגבר שהוא STATE OF THE ART.

זה עניין מקובל וידוע על כל פורם אודיופילי שאני מכיר, העניין הוא שמיע בענק ומדיד לחלוטין.ופה עניין המדידות לא מספרות את הסיפור לא תופס(שגם אני מאמין שהרבה פעמים מוצא מהקשרו ולא קונה דבר ללא שמיעה) - מדובר על אותה חדר עם אותה מערכת.


קל יותר לרכוש אלקטרוניקה, רמקולים או לטפל בחשמל (זה גם יותר סקסי) מלגעת באקוסטיקה.
אם זאת חייב לציין שבין הגישה שאתה מציג לבין גישתם של אחרים בפורום יש את גישת הביניים שאומרת שבהינתן חלל סביר ומרוהט בהחלט ניתן להגיע לביצועים טובים מאוד ממערכת המותאמת לגודל החלל.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור