vitalyi
חבר משקיען
- הודעות
- 686
- מעורבות
- 142
- נקודות
- 43
עמיר,
עשית ניתוח מאד מעמיק, ורוב הגורמים שציינת הם נכונים וחשובים.
רק דבר אחד אני פוסל על הסף – עניין של השקעה רגשית ומוניטין. אני עובד על שיפור הצליל של אותה המערכת שנים, וכל הזמן מחפש דרכים לשפר "עוד קצת" בכל מיני דרכים. היו השקעות הרבה יותר רציניות (גם מבחינת זמן וגם מבחינה כספית) בדברים אלה או אחרים שלכאורה שיפרו את צליל המערכת, אבל בדיעבד היה מתברר שהשינוי הוא מינורי ואפולו שלילי – הפקתי לקחים והמשכתי הלאה.
במקרה שלנו, לאומת זאת, התוצאה היא חד-משמעית. פרסמתי בפעם ראשונה את אופן הניקוי עליו מדברים, אחרי שניקיתי כמה מאות תקליטים (כיום ניקיתי בשיטה זו יותר מ-700 תקליטים) ווידאתי שהתוצאה היא מאד עקבית. אינני צריך לשמוע כל תקליט "לפני" ו"אחרי" – אני שומע את אותו ההבדל בצליל (מבחינת אופי השינוי) בין כל תקליט שעבר את הניקוי, לבין כל תקליט שלא עבר.
אם השינוי לא היה כל כך משמעותי לאוזניי, הייתי מפסיק מזמן עם השיטה הנ"ל, בעיקר בגלל ההשקעה העדירה של הזמן הנדרש לניקוי. ולא הייתי מחדש את מלאי הנוזלים (די יקרים) 3 פעמים. אין בי נטיות מזוכיסטיות...
ולגבי הגורמים איתם אני כן מסכים:
1. המונח "דרמטי" הוא באמת סוביקטיבי. אסביר מה המשמעות שאני מייחס למונח זה. לכל מערכת אודיו יש רף מסוים. וככל שמערכת קרובה יותר לרף זה, כך יותר ויותר קשה להשיג שיפור נוסף בצליל ללא שדרוג משמעותי של המערכת (סוג של רוויה). לדעתי, במערכת שלי אני מאד התקרבתי לרף זה, וניקוי עליו מדברים לא רק הקפיץ אותי בכמה מדרגות בדרך אל ה"רף" – הוא העלה את הרף בעלות הרבה יותר נמוכה מהמקובלות לשינויים כאלה. לכן אני קורה לשינוי – דרמטי.
2. "מלכודות שאפשר ליפול בהן ולהגיע למסקנות לא פרופורציוניות". מסכים עם דבריך, הדברים היחידים שיכולים למנוע הטיות והטעיות הן בדיקות רבות וניסיון ארוך טווח - וזה המקרה. כבר ציינתי כמה תקליטים ניקיתי בשיטה זו (מבחינת התקופה – מדובר בקרוב לשנה וחצי). זה בהחלט מספיק כדי להבין האם מדובר בפלסבו או בשינוי אמתי.
3. מהניתוח שלך הבנתי, למה ההבדל אינו משמעותי בשבילך.
- גודל הבמה אינו חשוב לך (וכך אמרת גם בשיחתנו) – כאשר אחת התוצאות החשובות של הניקוי המדובר היא הגדלה משמעותית של במה , בעיקר לעומק.
- אתה מאזין בווליום גבוה - בעוצמות כאלה כל הפרטים הקטנים נשמעים ללא בעיה. בעוצמות סבירות/נמוכות הניואנסים לעתים "מתמוססים", נבלעים - ואחרי הניקוי שלי אפשר לשמוע פרטים קטנים ברקע.
כלומר, מה שנשאר "לך" זה רק החלקה מסוימת של צליל, והיא באמת לא דרמטית.
4. ההבט הביולוגי הוא גם חשוב, כמובן.
אני מודה לך על הניתוח, הוא עוזר להבין מהו סוג ההשפעה של הניקוי המורכב (והיקר), ולמי אופן הניקוי הזה יכול להועיל.
עשית ניתוח מאד מעמיק, ורוב הגורמים שציינת הם נכונים וחשובים.
רק דבר אחד אני פוסל על הסף – עניין של השקעה רגשית ומוניטין. אני עובד על שיפור הצליל של אותה המערכת שנים, וכל הזמן מחפש דרכים לשפר "עוד קצת" בכל מיני דרכים. היו השקעות הרבה יותר רציניות (גם מבחינת זמן וגם מבחינה כספית) בדברים אלה או אחרים שלכאורה שיפרו את צליל המערכת, אבל בדיעבד היה מתברר שהשינוי הוא מינורי ואפולו שלילי – הפקתי לקחים והמשכתי הלאה.
במקרה שלנו, לאומת זאת, התוצאה היא חד-משמעית. פרסמתי בפעם ראשונה את אופן הניקוי עליו מדברים, אחרי שניקיתי כמה מאות תקליטים (כיום ניקיתי בשיטה זו יותר מ-700 תקליטים) ווידאתי שהתוצאה היא מאד עקבית. אינני צריך לשמוע כל תקליט "לפני" ו"אחרי" – אני שומע את אותו ההבדל בצליל (מבחינת אופי השינוי) בין כל תקליט שעבר את הניקוי, לבין כל תקליט שלא עבר.
אם השינוי לא היה כל כך משמעותי לאוזניי, הייתי מפסיק מזמן עם השיטה הנ"ל, בעיקר בגלל ההשקעה העדירה של הזמן הנדרש לניקוי. ולא הייתי מחדש את מלאי הנוזלים (די יקרים) 3 פעמים. אין בי נטיות מזוכיסטיות...
ולגבי הגורמים איתם אני כן מסכים:
1. המונח "דרמטי" הוא באמת סוביקטיבי. אסביר מה המשמעות שאני מייחס למונח זה. לכל מערכת אודיו יש רף מסוים. וככל שמערכת קרובה יותר לרף זה, כך יותר ויותר קשה להשיג שיפור נוסף בצליל ללא שדרוג משמעותי של המערכת (סוג של רוויה). לדעתי, במערכת שלי אני מאד התקרבתי לרף זה, וניקוי עליו מדברים לא רק הקפיץ אותי בכמה מדרגות בדרך אל ה"רף" – הוא העלה את הרף בעלות הרבה יותר נמוכה מהמקובלות לשינויים כאלה. לכן אני קורה לשינוי – דרמטי.
2. "מלכודות שאפשר ליפול בהן ולהגיע למסקנות לא פרופורציוניות". מסכים עם דבריך, הדברים היחידים שיכולים למנוע הטיות והטעיות הן בדיקות רבות וניסיון ארוך טווח - וזה המקרה. כבר ציינתי כמה תקליטים ניקיתי בשיטה זו (מבחינת התקופה – מדובר בקרוב לשנה וחצי). זה בהחלט מספיק כדי להבין האם מדובר בפלסבו או בשינוי אמתי.
3. מהניתוח שלך הבנתי, למה ההבדל אינו משמעותי בשבילך.
- גודל הבמה אינו חשוב לך (וכך אמרת גם בשיחתנו) – כאשר אחת התוצאות החשובות של הניקוי המדובר היא הגדלה משמעותית של במה , בעיקר לעומק.
- אתה מאזין בווליום גבוה - בעוצמות כאלה כל הפרטים הקטנים נשמעים ללא בעיה. בעוצמות סבירות/נמוכות הניואנסים לעתים "מתמוססים", נבלעים - ואחרי הניקוי שלי אפשר לשמוע פרטים קטנים ברקע.
כלומר, מה שנשאר "לך" זה רק החלקה מסוימת של צליל, והיא באמת לא דרמטית.
4. ההבט הביולוגי הוא גם חשוב, כמובן.
אני מודה לך על הניתוח, הוא עוזר להבין מהו סוג ההשפעה של הניקוי המורכב (והיקר), ולמי אופן הניקוי הזה יכול להועיל.